Växjö: Säljsupport till Creon

Hitta ansökningsinfo om jobbet Säljsupport till Creon i Växjö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Växjö inom den kategorin.

Publicerad: 2024-06-10 // Varaktighet: Heltid

För Creons räkning söker vi nu efter en medarbetare till Sälj- och sortimentsteamet.
Om tjänsten
Creon tillhandahåller kreativa profilprodukter och vi producerar allt från arbetskläder till totala merchandisesortiment. Våra kunder är globala och vi levererar sortimenten till 110 länder genom våra webbshopar. Vår drivkraft är att ständigt hitta nya sätt att öka värdet av produktmedia. Vi vill nu utveckla och stärka våra samarbeten med befintliga och nya kunder och behöver därför förstärka vårt team med ytterligare en medarbetare till Sälj- och sortimentsteamet.
Dina arbetsuppgifter
Du ingår i Creons sälj-och sortimentsteam och bistår kunderna med kreativa produktförslag i syfte att stärka deras varumärke. Du arbetar tillsammans med dina kollegor men ansvarar själv för hela processen, från offert till leverans, med flera projekt pågående parallellt. Arbetet bedrivs både i projektgrupper med långa planeringshorisonter samt enskilda projekt med kortare ledtider.
Exempel på arbetsuppgifter:
- Förbereda och ta fram produktofferter via Creons upparbetade leverantörsnätverk
- Tillsammans med grafiker ta fram designförslag för offerering och som produktionsunderlag till leverantörer
- Färdigställa offert/presentationsmaterial i PPT och presentera i kundmöten
- Driva egna projekt men även bistå kollegor med underlag till andra kundprojekt
- Beställa produkter från leverantörer i Europa och Asien och följa den inköpsprocess som ligger till grund för inköpen
- Registrera och följa orders i affärssystemet
- Arbeta med logistik- och projektuppföljning, vilket innebär att i kontakt med producent och speditör säkerställa att tidplaner hålls
Arbetet är tidvis hektiskt och du har många projekt och processer igång samtidigt, vilket kräver ett strukturerat arbetssätt. Ett projekt har en ledtid på allt mellan två veckor upp till sex månader.
Vi söker dig som
Har god datorvana och kunskaper i Officepaketet. Du är en strukturerad person med sinne för detaljer. Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift, på Svenska och Engelska. Vi ser gärna att du har erfarenhet av exempelvis inköp, innesälj, kundsupport eller liknande roller med dagliga leverantörs- och kundkontakter
sedan tidigare. Det är meriterande om du har branscherfarenhet alternativt erfarenhet av e-handel, inköpsarbete och har vana av kund- eller leverantörskontakter.
Som person har du ett starkt eget driv och en vilja att växa din kompetens. För rätt person finns goda utvecklingsmöjligheter. Du har förmågan att arbeta organiserat och strukturerat. Du är initiativrik, målmedveten och trivs med att arbeta såväl självständigt som i grupp.
För mer info
För frågor angående tjänsten kontakta Göran Lindahl på goran.lindahl@nextposition.se alternativt på 070- 972 88 00 eller Viktoria Orsén på viktoria.orsen@nextposition.se alternativt 070-972 88 33.
Din ansökan, i form av CV samt personligt brev på engelska (i samma pdf- dokument) vill vi ha senast den 23 juni. Urval sker löpande, så vänta inte med din ansökan.
Om Creon
Creon är ett av Nordens ledande företag inom produktmedia och vi producerar allt från arbetskläder till globala merchandiseshopar. Det som gör oss unika är vår kombination av ett modernt profilföretag och en vass reklambyrå. Vår drivkraft är att hitta nya sätt att öka värdet av produktmedia och vi hjälper våra kunder med allt från employer branding och varumärkesutveckling till social media och content marketing genom våra produkter. Huvudkontoret ligger i Växjö och härifrån distribuerar vi våra produkter och tjänster till över 100 länder. www.creon.se.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Växjö som Innesäljare

Nedan visas andra jobb i Växjö som Innesäljare.

Innesäljare till Debe Flow Group

Läs mer Jan 9
Om företaget

Debe Flow Group verkar för en renare värld och är därför en helhetsleverantör av svensktillverkad utrustning för vattenförsörjning, geoenergi, vattenrening, cirkulation, avlopp samt styr- och reglerteknik för vattenburna värmesystem. Sedan år 1956 har de etablerat sig som ett marknadsledande bolag på den svenska marknaden och i övriga Europa. Trots att de har vuxit under de senaste åren finns kundnärheten, flexibiliteten och lyhördheten kvar som kärnvärden i verksamheten. Med huvudkontor i Stockholm och verksamhet i Växjö, Borås och Marbäck är de idag cirka 100 anställda i koncernen. Debe Flow Group är inne i en otroligt positiv och kraftig tillväxtfas och de ser optimistiskt på framtiden.

Företaget har vuxit genom förvärv av några tillverkande bolag som alla har spetskompetens inom sitt område. Det finns ett genomgående fokus på produktutveckling och innovation och de levererar såväl helhetslösningar och enskilda produkter till sina kunder i Europa.

I tjänsten som innesäljare arbetar man från kontoret i Växjö där omkring 15 personer är stationerade idag.

Om tjänsten
I rollen som innesäljare i Debe Flow Group tillhör du ett team om tre innesäljare och två utesäljare som inom segmentet vattenrening. De samarbetar med och bearbetar återförsäljare, framförallt VVS-installatörer, brunnsborrare m.fl., där de i slutändan ser till att exempelvis privatpersoner och lantbrukare med egen brunn får ett tjänligt och bra vatten.

Arbetet består i att skapa nya kundrelationer såväl som att bygga vidare på samarbetet med befintliga återförsäljare. I denna roll ansvarar du för att per telefon se till att detta sker på bästa sätt. Det är ett självständigt jobb med mycket frihet under ansvar men du ingår i ett team med kollegor som har mångårig erfarenhet av branschen.
I dina arbetsuppgifter ingår, förutom kundbearbetning via telefon, offertskrivande och uppföljning av dessa, kontakt med befintliga återförsäljare samt vägledning och rådgivning åt kunder.

Kvalifikationer och egenskaper
För att trivas och lyckas i rollen som innesäljare tror vi att du tidigare har trivts i en roll inom försäljning, gärna som innesäljare. Har du erfarenhet från VVS-branschen är det mycket meriterande men det är inget krav.

Som person är du engagerad och driven. Du motiveras av att ge kunderna utomordentlig service för att bygga goda relationer och utveckla affären. Samtidigt tycker du om att jobba mot mål, både individuella och på gruppbasis. Det är en händelserik miljö med många kontaktytor, både internt och externt, vilket ställer krav på struktur och förmåga att arbeta i team.

Hos Debe Flow Group erbjuds du ett stimulerande och intressant arbete i en organisation med utvecklingsmöjligheter för rätt person.

Övrig information

- Start: Enligt överenskommelse

- Plats: Växjö

- Omfattning: Heltid

- Lön: Enligt överenskommelse

Vi tillämpar löpande urval i denna process vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi rekommenderar dig därför att ansöka så snart som möjligt!

Har du frågor eller funderingar kring Asta Agencys rekryteringsprocess, tveka inte att höra av dig till sofie@astaagency.se.

Om Asta Agency
Asta Agency (https://astaagency.se)är ett bemannings- och rekryteringsföretag där du som jobbsökare står i fokus. Vi jobbar med attraktiva arbetsgivare i hela tjänstemannasektorn i storstäderna.

Hos Asta Agency (https://astaagency.se) har du möjlighet att antingen jobba som konsult eller att bli rekryterad direkt till våra kunder. Vi är din partner på vägen mot en framgångsrik karriär.

Om detta inte skulle vara rollen för dig just nu uppmanar vi dig att connecta med oss eller söka efter fler jobbmöjligheter på vår hemsida.

Ansök nu

Innesäljare till Debe Flow Group

Läs mer Dec 11
Om företaget
Debe Flow Group verkar för en renare värld och är därför en helhetsleverantör av svensktillverkad utrustning för vattenförsörjning, geoenergi, vattenrening, cirkulation, avlopp samt styr- och reglerteknik för vattenburna värmesystem. Sedan år 1956 har de etablerat sig som ett marknadsledande bolag på den svenska marknaden och i övriga Europa. Trots att de har vuxit under de senaste åren finns kundnärheten, flexibiliteten och lyhördheten kvar som kärnvärden i verksamheten. Med huvudkontor i Stockholm och verksamhet i Växjö, Borås och Marbäck är de idag cirka 100 anställda i koncernen. Debe Flow Group är inne i en otroligt positiv och kraftig tillväxtfas och de ser optimistiskt på framtiden.

Företaget har vuxit genom förvärv av några tillverkande bolag som alla har spetskompetens inom sitt område. Det finns ett genomgående fokus på produktutveckling och innovation och de levererar såväl helhetslösningar och enskilda produkter till sina kunder i Europa.

I tjänsten som innesäljare arbetar man från kontoret i Växjö där omkring 15 personer är stationerade idag.

Om tjänsten
I rollen som innesäljare i Debe Flow Group tillhör du ett team om tre innesäljare och två utesäljare som inom segmentet vattenrening. De samarbetar med och bearbetar återförsäljare, framförallt VVS-installatörer, brunnsborrare m.fl., där de i slutändan ser till att exempelvis privatpersoner och lantbrukare med egen brunn får ett tjänligt och bra vatten.

Arbetet består i att skapa nya kundrelationer såväl som att bygga vidare på samarbetet med befintliga återförsäljare. I denna roll ansvarar du för att per telefon se till att detta sker på bästa sätt. Det är ett självständigt jobb med mycket frihet under ansvar men du ingår i ett team med kollegor som har mångårig erfarenhet av branschen.
I dina arbetsuppgifter ingår, förutom kundbearbetning via telefon, offertskrivande och uppföljning av dessa, kontakt med befintliga återförsäljare samt vägledning och rådgivning åt kunder.

Kvalifikationer och egenskaper
För att trivas och lyckas i rollen som innesäljare tror vi att du tidigare har trivts i en roll inom försäljning, gärna som innesäljare. Har du erfarenhet från VVS-branschen är det mycket meriterande men det är inget krav.

Som person är du engagerad och driven. Du motiveras av att ge kunderna utomordentlig service för att bygga goda relationer och utveckla affären. Samtidigt tycker du om att jobba mot mål, både individuella och på gruppbasis. Det är en händelserik miljö med många kontaktytor, både internt och externt, vilket ställer krav på struktur och förmåga att arbeta i team.

Hos Debe Flow Group erbjuds du ett stimulerande och intressant arbete i en organisation med utvecklingsmöjligheter för rätt person.

Övrig information

- Start: Enligt överenskommelse

- Plats: Växjö

- Omfattning: Heltid

- Lön: Enligt överenskommelse

Vi tillämpar löpande urval i denna process vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi rekommenderar dig därför att ansöka så snart som möjligt!

Har du frågor eller funderingar kring Asta Agencys rekryteringsprocess, tveka inte att höra av dig till sofie@astaagency.se.

Om Asta Agency
Asta Agency (https://astaagency.se)är ett bemannings- och rekryteringsföretag där du som jobbsökare står i fokus. Vi jobbar med attraktiva arbetsgivare i hela tjänstemannasektorn i storstäderna.

Hos Asta Agency (https://astaagency.se) har du möjlighet att antingen jobba som konsult eller att bli rekryterad direkt till våra kunder. Vi är din partner på vägen mot en framgångsrik karriär.

Om detta inte skulle vara rollen för dig just nu uppmanar vi dig att connecta med oss eller söka efter fler jobbmöjligheter på vår hemsida.

Ansök nu

Jobba Hemma

Läs mer Apr 21
Sök jobbet som säljare på Rojdix för att jobba hemma!
Pratar du flytande svenska & vill jobba hemma? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet kommer du att få boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba hemma. Sök Nu! ????
Erbjuds:
? Garantilön & provision
? Jobba hemma/på våra kontor
? Sälj- & produktutbildning
Krav:
? Flytande svenska i tal & skrift
? Vill sälja & har jobbat med försäljning
? Har dator, internet & headset

Ansök nu

Säljare

Läs mer Apr 12
Om tjänsten
Vi söker just nu en säljare till ett av våra kundföretag i Växjö.
Du som söker bör vara bosatt i närregionen, då tjänsten kan komma att leda till en anställning på företaget.

Du som söker denna tjänst kommer arbeta med försäljning av vattenreningslösningar, där du som säljare behöver ha ett driv och servicefokus.
Arbetsmomenten innebär att planera och driva försäljning. Dina kunder kommer vara främst företagskunder och din uppgift är att bygga långsiktiga relationer.
Vi ser gärna att du som söker har tidigare erfarenhet inom försäljning, samt att det finns intresse och driv för att utvecklas och kunna ta sig vidare inom yrket. Arbetet innebär mycket eget ansvar. Resor förekommer i arbetet ca 20 dagar per år.

Start sker omgående för rätt person
Arbetstider: Dagtid

Din profil
Önskemål/Krav:
- Tidigare erfarenhet inom försäljning
- B-körkort

Som person vill vi att du är ansvarstagande, målinriktad, flexibel, positiv, ordningsam och har en god samarbetsförmåga eftersom arbetet sker ute hos våra kunder.
Vi arbetar löpande med inkomna ansökningar och kontaktar endast de som motsvarar ansökningskraven.

Välkommen med din ansökan idag!

Om Ikett Personalpartner AB
Ikett Personalpartner AB är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering av kvalificerad kollektivpersonal och tjänstemän. Främst inom yrkesområdena industri, el, bygg och administration.

Som konsult hos Ikett har du möjligheten att söka lokala arbeten och researbeten i Sverige samt Norge. Vi arbetar kontinuerligt för att du och kunden ska trivas så bra som möjligt med varandra och för att era önskemål ska tillgodoses.

Ikett är medlem i Almega Kompetensföretagen och har kollektivavtal med LO, Unionen och Akademikerförbunden. Ikett är certifierat enligt ISO 9001.

Målet med vårt arbete är nöjda kunder och skickliga medarbetare som trivs. Detta vill vi uppnå genom kvalitet, kompetens och effektivitet.

För mer information och nyheter, följ oss gärna på:
Facebook: www.facebook.com/ikettpersonalpartner
LinkedIn: www.linkedin.com/company/ikett-personalpartner-ab-as

Ansök nu

Andra jobb i Växjö från Next Position Group AB

Nedan visas andra jobb i Växjö från Next Position Group AB .

Servicetekniker

Underhållsmekaniker
Läs mer Mar 8
Har du tidigare arbetat som servicetekniker inom automation och är nyfiken på en ny utvecklande roll med mycket frihet under ansvar? Då kan rollen som Servicetekniker på Atea Logistics vara något för dig!
Om tjänsten
Vi söker nu efter en servicetekniker inom automation till Atea Logistics nybyggda och toppmodernalogistik- och produktionsanläggning i Växjö (Nylanda). Du erbjuds en utvecklande och mångsidig roll i ett härligt och engagerat team på ett välfungerande företag i tillväxt.
Som Servicetekniker får du en central roll på Atea Lager, tillsammans med två kollegor, med uppdrag att säkra driften för deras Automationsanläggning.
Automationsanläggningen är hjärtat i Ateas lager- och logistikverksamhet och är ett automatiserat lager som lagrar, buffrar, plockar beställningar av olika typer av smågods, i Ateas fall allt från datorer till olika tillbehör.
Arbetsuppgifter och ansvarsområden
Som Servicetekniker kommer du i huvudsak att arbeta med följande arbetsuppgifter:
- Förebyggande underhållsarbete i Automationsanläggningen (Knapp OSR) i syfte att säkra driften både mekaniskt & tekniskt. T ex innehållande bland annat shuttlar, hissar, tillhörande bansystem, förpackningsmaskiner och annan utrustning som används.
- Vara Superuser i Ateas system. (främst Kisoft / Dynaman)
- Avhjälpa fel / felhantering för att säkerställa leveranser
- Kontinuerligt förbättringsarbetemekaniskt såväl som i system
- Vara delaktig i det dagliga arbetet på Lager, som t ex att fylla på emballage, plocka ordrar och ta hand om inleveranser
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
- Erfarenhet som Servicetekniker eller liknande roll
- Erfarenhet av installationer och förbättringsarbete i liknande miljö
- God generell teknisk kunskap, t ex förmåga och intresse skruva/laga och sköta löpande underhåll
- Kompetens inom it, mekanik, elektronik eller automation är meriterande
Vi ser gärna att du har erfarenhet av systemnära arbete. God svenska och engelska i tal och skrift är ett krav.
Personliga egenskaper
Du är engagerad, effektiv och gillar att lösa problem. Du är en god förebild vad gäller att följa våra värderingar och spelregler. Du drivs och motiveras av ett varierat arbete med frihet under ansvar. Vidare är du orädd, handlingskraftig, fattar självständiga beslut och har en analytisk förmåga.
Samarbete är något som kommer naturligt för dig och trots att du är van vid att arbeta självständigt är du en team-människa som delar med dig av information till dina kollegor.
Info - Ansökan
För mer information om rollen, ta gärna en första konfidentiell kontakt med:
Karolina Arvidsson på 070- 972 88 39 alternativt karolina.arvidsson@nextposition.se
eller Göran Lindahl på 070-972 88 00 alternativt goran.lindahl@nextposition.se.
Sista ansökningsdag är den 24 mars. Intervjuer kommer att ske löpande varför det är bäst att inte dröja med din ansökan! Varmt välkommen att söka!
Som en kvalitativ del i Ateas rekryteringsprocess genomgår slutkandidater en bakgrundskontroll. Detta för att öka kännedomen om dig som deras framtida medarbetare.
Om Atea
Genom att skapa en it-infrastruktur i världsklass är Atea med och lägger grunden till ett smartare och mer innovativt Sverige. Atea är en norsk koncern som har fokus på den skandinaviska och baltiska marknaden bestående av ett säljbolag i respektive land. Totalt har Atea ca 7 500 medarbetare fördelat på 84 kontor i sju länder (Norge, Sverige, Danmark, Finland samt Estland, Lettland och Litauen). Atea Logistics fungerar som logistikcenter för samtliga länder. Atea Logistics präglas av korta beslutsvägar och en platt organisation.
Atea TP2B – Vårt erbjudande till dig
Atea vill vara The Place To Be, den självklara platsen, för alla människor då vi värdesätter och jobbar aktivt med mångfald och inkludering. Hos oss får du vara med att bidra till ett smartare, effektivare och mer hållbart samhälle. Med fokus på utveckling, laganda och personligt ansvarstagande ser vi till att göra skillnad. Vi uppmuntrar och stöttar varandra, och tar vara på våra individuella förmågor, perspektiv och erfarenheter. Det är därför du är viktig för oss. För att du är du, för att du är nyfiken och för att du vill växa professionellt – och som människa. Tillsammans skapar vi laget som bygger Sverige med IT.

Ansök nu

Ekonom, Växjö stift

Redovisningsekonom
Läs mer Jan 27
Arbetsbeskrivning
För Växjö stifts räkning söker vi dig som vill arbeta som Ekonom. Stiftet är Svenska kyrkans regionala nivå. Växjö stift består av 166 församlingar och pastorat och omfattar större delen av Småland, hela Öland och en liten del av Hallands län. På Växjö stiftskansli arbetar ca 80 personer med uppgift att på olika sätt främja och stötta församlingarnas och pastoratens arbete. Nu söker vi en ekonom. Tjänsten är placerad på stiftskansliet som är beläget i det vackra området kring Östrabo i Växjö.


Om tjänsten:
Som ekonom på Växjö stiftskansli blir du en viktig del i vårt fortsatta arbete med att driva en utvecklande och ansvarsfull verksamhet för kyrkan. Förutom sedvanliga ekonomifrågor, som budget och bokslut, kommer du att vara ett viktigt stöd för ledningen. Där bidrar du till verksamheten bl a genom att ta fram analyser och beslutsunderlag, och genom att proaktivt föreslå förbättringar inom ekonomistyrning och ekonomisk förvaltning. Du kommer främst att arbeta med ekonomin på Växjö stiftskansli, men även arbete riktat mot församlingar och pastorat runt om i stiftet kan komma att ingå i uppgifterna.
Vi söker:
Du har flera års erfarenhet av arbete inom redovisning, budget, bokslut och årsredovisning. Du gillar utveckling, och du ser och tar möjligheter till förbättringar, både i dina egna arbetsuppgifter och i helheten. Du arbetar systematiskt och har förmåga att prioritera och leverera med hög kvalitet. Som person är du driven och lösningsinriktad. Det finns gott om goda kollegor på stiftskansliet och du inser att samarbete är en bra väg till ett gott resultat.
Kvalifikationer:
Vi söker dig med relevant högskoleexamen inom ekonomi eller likvärdig utbildning/erfarenhet. Kunskap inom ekonomiprogram och god datorvana är viktigt.
Växjö stift erbjuder:
På stiftskansliet väntar ett utvecklande och roligt arbete i en stabil organisation med högkompetenta, engagerade och trevliga kollegor. Du ges stora möjligheter att vara med och påverka och utveckla verksamheten. Arbetsmiljön är viktig för oss, vi värnar om en god gemenskap på arbetsplatsen och värdesätter ett hållbart arbetsliv med en balans mellan arbete och privatliv.
Låter det intressant?
Vi ser fram emot din ansökan! Vi rekryterar löpande och låter det intressant så är du varmt välkommen med din ansökan så fort som möjligt!
För ytterligare information om tjänsten, kontakta Karolina Arvidsson på telefon 0709-728839 eller via e-post karolina.arvidsson@nextposition.se.

Ansök nu

Gruppchef, Atea Logistics

Teamledare
Läs mer Okt 20
Är du en engagerad och kommunikativ ledare som brinner för ledarskapet? Är du van att coacha, utveckla och motivera dina medarbetare för att skapa teamkänsla och engagemang? Är du en person som trivs på en dynamisk och innovativ arbetsplats – där tydliga värderingar och stark laganda står i fokus. Då kan det här vara rätt roll för dig!

Vi söker nu efter en jordnära och driven Gruppchef till Atea Logistics Konfigurationsavdelning.

Atea är utsett till världens mest hållbara bolag inom it-tjänster och har ett starkt lokalt samhällsengagemang. Vi söker dig som vill vara med och leda det dagliga arbetet i det som är hjärtat i Ateas affär – hårdvara inom it.

Om tjänsten

Ateas konfigurationstjänster utförs på en mängd olika produkter, som till exempel klienter, skärmar, skrivare, mobiler, plattor och servers mm. Inom konfiguration (Konfig) tar man ansvar för hela processen. Från att packa upp och utföra konfigurationstjänster, till att stöldmärka och färdigställa gods för leverans.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden


Du leder konfigurationsarbetet tillsammans med ytterligare en Gruppchef och ansvarar för arbetsledning av ca 20 medarbetare. Till din hjälp har du även två teamledare. Du har fullt personalansvar och genomför årligen medarbetarsamtal och lönesamtal.

Det är ditt ansvar att se till att arbetet fördelas effektivt inom din gruppering och att du har de resurser som behövs. En viktig del i rollen handlar om att driva förbättringsarbete i syfte att utveckla processerna och medarbetarna inom Konfig för att nå bästa resultat, din närvaro ute i produktion är därför viktig för oss. Som Gruppchef ansvarar du för att följa och arbeta mot relevanta KPI:er, samtidigt som du aktivt deltar i planering, prognostisering och budgetering. Vidare ansvarar du för att säkerställa att man inom konfiguration arbetar i enlighet med Atea Logistics värderingar och ser till att upprätthålla hög kvalitet genom att följa företagets processer.


Kvalifikationer


Vi söker dig som har:

- Minst ett par års erfarenhet av ledarskap och personalansvar inom jämförbar verksamhet
- Goda kunskaper inom arbetsmiljö och arbetsrätt
- Goda kunskaper i engelska och svenska är ett krav.
- Erfarenhet av Lean eller motsvarande är meriterande.

Personliga egenskaper

Vi söker en ledare och förebild med förmåga att få med sig andra på tåget, som är van att leda andra i en föränderlig miljö. Du brinner för ditt ledarskap, ser möjligheter och trivs bäst när du får andra att växa. Du är coachande, driven, prestigelös, orädd och gillar att möta medarbetarna i verksamheten. Som ledare hos Atea är du dessutom en viktig förebild och agerar därefter.

Ateas fantastiska medarbetare och fina gemenskap är den viktigaste kraften bakom våra framgångar. Därför lägger vi stor vikt vid att du är en lyhörd och kommunikativ ledare med hög integritet och stark moralisk kompass.

Ansökan
För mer information om rollen, ta gärna en första konfidentiell kontakt med rekryteringskonsult Göran Lindahl på 070-972 88 00 alternativt per mail på goran.lindahl@nextposition.se.

Sista ansökningsdag är den 12 november. Intervjuer kommer att ske löpande varför det är bäst att inte dröja med din ansökan! Varmt välkommen att söka!

Om Atea
Genom att skapa en it-infrastruktur i världsklass är Atea med och lägger grunden till ett smartare och mer innovativt Sverige. Atea är en norsk koncern som har fokus på den skandinaviska och baltiska marknaden bestående av ett säljbolag i respektive land. Totalt har Atea ca 7 500 medarbetare fördelat på 84 kontor i sju länder (Norge, Sverige, Danmark, Finland samt Estland, Lettland och Litauen). Atea Logistics fungerar som logistikcenter för samtliga länder. Atea Logistics präglas av korta beslutsvägar och en platt organisation.

Vi bygger Sverige med it – vår mission
Just nu lever vi i en enormt spännande tid. En tid då it och digitalisering förändrar alla branscher och verksamheter i grunden. Digitaliseringsresan är avgörande för att göra svenska verksamheter konkurrenskraftiga, rädda jobben i Sverige och kunna möta medborgarnas efterfrågan inom offentlig sektor. Atea är stolta över att vara med och bidra med lösningar och kompetens tillsammans med våra kunder och partners.

Atea TP2B – vår vision
Atea vill vara The Place To Be och därför värdesätter vi de kvalitéer som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi har en stark företagskultur med tydliga värderingar och laganda. Dagligen utmanar vi oss själva, partners, kunder och samhället i stort. Våra medarbetare får vara med och göra skillnad.? Atea ska vara The place to be, för oss medarbetare, våra kunder och våra partners. Det finns bara ett sätt att lyckas. Vi skapar det tillsammans. Varje dag.

Vi lever efter våra värderingar – Varje dag: Vi skapar gemenskap och delaktighet, vi vågar utmana och förbättra, vi tar ansvar.

Ansök nu

Researcher till Växjö eller Stockholm

Researcher, rekrytering
Läs mer Sep 8
Om Next Position
Next Position Group är verksamma inom executive search och headhunting. Vi har kontor i Stockholm och Växjö och är idag 7 medarbetare. Vi hjälper våra kunder att hitta chefer och specialister inom olika kompetensområden, primärt inom IT & Teknik, Ekonomi samt Sälj & Marknad.
Vi är stolta över en organisation där vi inte bara har samlat kompetens och erfarenhet inom HR och rekrytering, utan även har gedigen erfarenhet av att rekrytera och arbeta inom de kompetensområden vi rekryterar till. Vår största styrka är kvalitet, långsiktighet och kontinuitet gentemot våra kunder och kandidater. Vi samarbetar med allt från stora nationella och internationella bolag som Microsoft, Svenska Spel, LKAB och Combitech till startupbolag såsom Collegial och Combient mix.
Vi behöver förstärka ytterligare och söker nu en researcher på deltid till vårt kontor i Stockholm eller Växjö.
Dina arbetsuppgifter
Samarbete är en grundfilosofi inom Next Position och vi arbetar själva med rekryteringsprocessens alla delar, från branschkartläggning till första kontakt och intervju. Som researcher kommer du att arbeta i nära samarbete med ansvarig rekryterare samt övriga researchers. Du arbetar uppsökande och relationsbyggande med att utöka vårt kandidatnätverk med marknadens mest eftertraktade kompetens. Dina främsta arbetsuppgifter kommer vara:
• Arbeta med search i syfte att identifiera kandidater för specifikt uppdrag.
• Kontakt av potentiella kandidater för presentation av aktuell tjänst.
• Underhåll och utveckling av vår interna databas kring kandidater, olika marknader och branscher.
Du jobbar enligt vår väl definierade metodik och till din hjälp har du kompetenta kollegor med flerårig vana av hantverket.
Kompetensprofil
Vi tror att du nyligen påbörjat en akademisk utbildning inom PA-programmet eller motsvarande och önskar arbeta extra vid sidan om studierna.
Vi ser gärna att du har erfarenhet från ett arbete som innebär mycket kundkontakt via telefon. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete med bemanning eller rekrytering och/eller branscherfarenhet från något av våra kompetensområden.
Personlig profil
Personlighet och attityd är de viktigaste parametrarna hos oss. För oss är det viktigt att du arbetar på ett professionellt och kvalitativt sätt gentemot våra kunder och kandidater.
Du har hög grad av service och är prestigelös i ditt arbete. Du har lätt för att knyta nya kontakter och har en kommunikativ och inlyssnande personlighet. Du är ansvarstagande och har lätt för att skapa en struktur och effektivitet i ditt arbete.
Övrig information
Arbetstider, omfattning och tillträde
Behov och arbetstider varierar, bedömt mellan 8 - 16 h/vecka beroende på vårt behov och din tillgänglighet. Arbetstider sätts enligt överenskommelse, hel- eller halvdagar, och förläggs mellan kl 08.00 – 18.00. Tillträde enligt överenskommelse.
För mer information om tjänsten kontakta:
För Stockholm: Viktoria Orsén på 070-9728833 alt. viktoria.orsen@nextposition.se
För Växjö: Karolina Arvidsson 070-728839 alt. karolina.arvidsson@nextposition.se
Urval sker löpande.

Ansök nu

Key Account Manager

Key account manager
Läs mer Dec 21
För Creons räkning söker vi efter en Key Account Manager!
Om du…
…älskar att skapa och vårda relationer, har ett utpräglat sinne för affärer, och dessutom trivs i team som både kan och vill mycket, då hoppas vi att du läser vidare. Vi på Creon förser svenska och internationella kunder med nyskapande profilprodukter via skräddarsydda webbshoppar, och hjälper dem med branding gentemot sina olika stakeholders.
Om din roll
Som KAM på Creon är du placerad på huvudkontoret i Växjö. Du blir en värdefull del av teamet och rapporterar till företagets VD. I din roll ansvarar du övergripande för försäljningen för dina kundkonton och agerar Creons ansikte utåt gentemot dem.
Du driver utvecklingen av kundrelationen både lång- och kortsiktigt och ansvarar för kvalitetssäkring i alla relevanta aspekter. I första hand håller du kontakt med dina kunder digitalt men resor förekommer såväl i Sverige som internationellt.
Dina kundkontakter finns på allt från inköps- och marknadsteam till kommunikations- och HR-avdelningar.
Creon försöker i så stor utsträckning som möjligt att utveckla helfabrikat, dvs unikt framtagna produkter till kunden. Det innebär allt från design och produktutveckling till inköp, lagerhållning, leveranser world wide, marknadsföring via sociala medier och hemsidor.
Sortimentsutveckling i enlighet med Creons mål är en av dina viktigaste uppgifter att projektleda. Denna består av årliga analyser där du identifierar luckor och arbetar tillsammans med Creons sortimentsteam med att ta fram förslag på nya produkter.
Vi söker
Creon letar nu efter en strukturerad och dynamisk person som vill utveckla och stärka deras kundrelationer med mål att öka försäljning och lönsamhet. Personen vi söker gillar att projektleda och har lätt för att hålla säljfokus. Kombinerar du driv med fingertoppskänsla och en självklar förståelse för vikten av marknadsföring, har en lösningsorienterad inställning samt goda engelskakunskaper i tal och skrift är du kanske just den vi söker.
Ansökan
?För frågor angående tjänsten kontakta Göran Lindahl på goran.lindahl@nextposition.se alternativt på 070- 972 88 00.
Din ansökan, i form av CV samt personligt brev på engelska vill vi ha snarast möjligt. Urval görs löpande.
Din ansökan skickar du till ansokan@nextposition.se
Om Creon
Vi på Creon tillhandahåller innovativa profilprodukter och exklusiva produktkoncept för svenska och internationella verksamheter genom skräddarsydda webbshoppar. Med ett starkt fokus på hållbarhet och kreativ produktutveckling levererar vi allt från smarta företagsgåvor till kompletta klädkollektioner. Våra kunder finns och verkar över hela världen, och flera av dem har sina huvudkontor i Sverige. creon.se

Ansök nu