Växjö: Upptäck en ny karriärväg som affärskonsult inom Microsoft Business Central

Hitta ansökningsinfo om jobbet Upptäck en ny karriärväg som affärskonsult inom Microsoft Business Central i Växjö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Växjö inom den kategorin.

Publicerad: 2024-06-11 // Varaktighet: Heltid

Framtiden är redan i molnet - likaså våra finansiella processer, försäljning, leverans, projekthantering, service och mycket till. Allt det här kan vara samlat i ett av världens största affärssystem kallat Microsoft Dynamics 365 Business Central. För dig som trivs att arbeta med kunder och affärsprocesser i fokus finns nu möjligheten att under 12 veckor utbilda dig till affärskonsult och kliva in i Microsofts oändliga värld av möjligheter hos någon av våra kunder. Läs mer om vårt Academyprogram inom Microsoft Dynamics Business Central och ta klivet in i en ny karriär!

OM TJÄNSTEN
Microsoft Dynamics 365 Business Central är en molnbaserad affärslösning som hjälper små och medelstora företag att hantera och förenkla sina affärsprocesser. Lösningen erbjuder en komplett uppsättning av funktioner för försäljning, inköp, lagerhantering, ekonomi och projektstyrning och ger stöd till beslutsfattande i syfte att främja organisationstillväxt. Lösningen är användarvänlig och har ett enkelt användargränssnitt, vilket gör den enkel att använda och implementera. För dig som gillar att jobba affärsnära och har viljan att förstå verksamheter och dess behov är rollen som affärskonsult inom Business Central helt rätt väg att gå.

Oavsett tidigare förkunskaper inom IT eller ej, välkomnar vi dig som är nyfiken på att jobba som affärskonsult och bidra till organisationers tillväxt. Du utlovas 12 spännande och intensiva utbildningsveckor på vårt Academyprogram med en tillsvidareanställning efter avklarad examen med uppdrag hos någon av våra spännande kunder. I Växjö får du möjlighet att få uppdrag på NAB Solutions vilka är delaktiga i processen.

Titta gärna på videon för att skapa dig en förståelse över Microsoft Dynamics Business Centrals funktioner.



Beroende på uppdrag efter examen kan dina arbetsuppgifter variera, men du kommer som affärskonsult exempelvis att:

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Ha en rådgivande och konsultativ roll där du med hjälp av Dynamics 365 Business Central kommer hjälpa verksamheter att identifiera, synliggöra och effektivisera affärsprocesser.
* Utföra affärsanalyser och hjälpa kunder att definiera sina behov för en Dynamics 365 Business Central-lösning.
* Designa, konfigurera och implementera lösningar för kunder, inklusive installation, konfiguration, anpassning och integration med andra system.
* Tillhandahålla support till kunder för att säkerställa att de kan använda den implementerade lösningen effektivt.
* Delta i att identifiera nya affärsmöjligheter och vidareutveckla relationerna med befintliga kunder.


VI SÖKER DIG SOM
* Är över 18 år
* Har goda kunskaper i svenska och engelska, muntligt och skriftligt
* Har klarat de två inledande testerna med fokus på förmågor
* Har ett genuint intresse för IT och system
* Uttrycker stark motivation för programmet

För att ha fallenhet för konsultrollen behöver du ingen tidigare erfarenhet, men du måste ha rätt förmågor, personliga egenskaper och engagemang att påbörja din nya karriär. Du kommer därför börja processen med att göra två tester med fokus på förmågor.

INFORMATION OM UTBILDNINGEN

Metodiken under utbildningen är baserad på Accelerated Learning, en snabb väg för dig som söker en ny karriär och motiveras av en spännande utmaning. Pedagogiken fokuserar på praktiskt lärande med högt tempo. Teorisessionerna är korta, tempot är högt och fokus ligger på praktiska övningar samt kontinuerlig feedbackdialog. Utbildningen ger dig förutsättning till att med god kompetens bidra till verksamheters effektivisering och tillväxt samtidigt som du blir konkurrenskraftig med eftertraktade kunskaper.

VIKTIGA DATUM


* Digital välkomstträff inför utbildning: 23 september
* Förstudieperiod: 23 september – 20 oktober
* Utbildningsstart: 21 oktober
* Examensdag: 24 januari
* Studieuppehåll: Vecka 52-1
* Omfattning: Heltid, schemalagd undervisning vardagar kl: 09.00-17.00
* Utbildningsort: Distans, digitalt med förekommande fysiska träffar
* Arbetsort efter avslutad utbildning: Växjö


TRÄFFA DINA STUDIEKAMRATER

Under utbildningen tillkommer två obligatoriska tillfällen på plats. Oavsett boende- eller arbetsort är du välkommen till vårt kontor i Life City, Hagastaden, Stockholm:


* De två första dagarna: 21 & 22 oktober
* Den sista dagen i samband med examen, 24 januari


ROLLEN SOM IT-KONSULT

Efter utbildningen kommer du att bli anställd som IT-konsult genom Academic Work och arbeta på uppdrag ute hos våra kunder, i detta fall hos NAB Solutions. Med inriktning som affärskonsult kan däremot, beroende på behov hos kunder, befattningar, branscher och storleken på våra kunder att variera och det är viktigt att du i rollen som konsult är öppen för det.

PRAKTISK INFORMATION


* Rekryteringsprocessen: Vi arbetar utifrån löpande urval och processen består av både tester och totalt tre intervjuer. Öka därför dina chanser att få en plats genom att söka så snart som möjligt!
* Sök till Academy genom att klicka på ”Ansök på annan site". Klicka dig vidare för att starta de inledande testerna. När vi har gått genom dina testresultat kommer du få återkoppling om eventuellt nästa steg.
* Har du specifika frågor kring Academy och utbildningen besvaras dessa på vår Academymail under kontorstid. Vi tar inte emot ansökningar via mailen.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Växjö som Applikationskonsult

Nedan visas andra jobb i Växjö som Applikationskonsult.

Forma framtidens IT-lösningar för en hållbar träindustri!

Läs mer Nov 29
Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger. 
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:

 

Vi är marknadsledande när det gäller affärssystem för träindustrin. Med vår djupa expertis och branscherfarenhet erbjuder vi heltäckande affärslösningar som hjälper företag att optimera och effektivisera sina verksamheter. Genom att minska onödig avverkning och utsläpp strävar vi efter en win-win-situation som gynnar både miljön och våra kunders lönsamhet. ????

Som medlem av TimberTec-familjen får du möjlighet att arbeta med professionella som är engagerade i att göra en positiv påverkan på världen omkring oss. Vi välkomnar kandidater på både junior och senior nivå, då vi värdesätter färdigheter, passion och potential. Hos TimberTec kommer du att vara en del av en positiv och stödjande teamkultur där lärande och utveckling uppmuntras varje steg på vägen.

VÅRA MÖJLIGHETER:

???? Examensarbete: Ge din utbildning praktisk relevans och arbeta med verkliga utmaningar inom ditt ämnesområde.

????????????? Praktikplats: Få värdefull erfarenhet tillsammans med med experter. Vi tror på att ge våra praktikanter meningsfulla uppgifter och verkliga ansvarsområden.

????? Anställning: Tar du examen till våren? Vi letar ständigt efter nya affärs- och tekniska konsulter till vårt snabbt växande team.

DIN PROFIL: 


Vi tror att de viktigaste komponenterna för att både trivas och lyckas hos oss, oavsett roll, är:

1. Passion: För oss är det absolut viktigaste faktorn passion inom ditt intresseområde.

2. Lagspelare: Eftersom vi är ett sammansvetsat team, och vårt arbete bygger på samarbete med både kunder och kollegor.

3. Problemlösare: De flesta aspekter av vårt arbete kretsar kring problemlösning, så du bör inte vara någon som vänder ryggen till när du ställs inför problem eller utmaningar. Istället tror vi att du motiveras av att hitta lösningar.

4. Kommunikation och språk: Som en del av ett internationellt företag bör du också vara helt bekväm med att kommunicera både skriftligt och muntligt på både engelska och svenska. Tyska är en tillgång som kan komma till användning

Mångfald & inkludering ?????????????????

På TimberTec är mångfald och inkludering kärnvärden för oss. Vi tror att olika perspektiv driver innovation och excellens. Vi främjar en inkluderande arbetsplats där varje persons bidrag uppskattas och respekteras. Joina oss och skapa en miljö där varje individs unika bidrag formar vår framgång.

Vi letar efter dig som vill vara med och bidra till skapandet av framtidens IT-lösningar för träindustrin. Så om du är redo att utmana dig själv, vidga dina vyer och kickstarta din karriärresa, ansök till TimberTec idag!

Skicka in ditt CV och/eller berätta mer om vem du är och vad du är intresserad av nedan.

REKRYTERARE
Elin Holvall
Talent Acquisition Specialist
Elin.holvall@iptor.com

Ansök nu

Forma framtidens IT-lösningar för en hållbar träindustri!

Läs mer Dec 4
Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger. 
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:

 

Vi är marknadsledande när det gäller affärssystem för träindustrin. Med vår djupa expertis och branscherfarenhet erbjuder vi heltäckande affärslösningar som hjälper företag att optimera och effektivisera sina verksamheter. Genom att minska onödig avverkning och utsläpp strävar vi efter en win-win-situation som gynnar både miljön och våra kunders lönsamhet. ????

Som medlem av TimberTec-familjen får du möjlighet att arbeta med professionella som är engagerade i att göra en positiv påverkan på världen omkring oss. Vi välkomnar kandidater på både junior och senior nivå, då vi värdesätter färdigheter, passion och potential. Hos TimberTec kommer du att vara en del av en positiv och stödjande teamkultur där lärande och utveckling uppmuntras varje steg på vägen.

VÅRA MÖJLIGHETER:

???? Examensarbete: Ge din utbildning praktisk relevans och arbeta med verkliga utmaningar inom ditt ämnesområde.

????????????? Praktikplats: Få värdefull erfarenhet tillsammans med med experter. Vi tror på att ge våra praktikanter meningsfulla uppgifter och verkliga ansvarsområden.

????? Anställning: Tar du examen till våren? Vi letar ständigt efter nya affärs- och tekniska konsulter till vårt snabbt växande team.

DIN PROFIL: 


Vi tror att de viktigaste komponenterna för att både trivas och lyckas hos oss, oavsett roll, är:

1. Passion: För oss är det absolut viktigaste faktorn passion inom ditt intresseområde.

2. Lagspelare: Eftersom vi är ett sammansvetsat team, och vårt arbete bygger på samarbete med både kunder och kollegor.

3. Problemlösare: De flesta aspekter av vårt arbete kretsar kring problemlösning, så du bör inte vara någon som vänder ryggen till när du ställs inför problem eller utmaningar. Istället tror vi att du motiveras av att hitta lösningar.

4. Kommunikation och språk: Som en del av ett internationellt företag bör du också vara helt bekväm med att kommunicera både skriftligt och muntligt på både engelska och svenska. Tyska är en tillgång som kan komma till användning

Mångfald & inkludering ?????????????????

På TimberTec är mångfald och inkludering kärnvärden för oss. Vi tror att olika perspektiv driver innovation och excellens. Vi främjar en inkluderande arbetsplats där varje persons bidrag uppskattas och respekteras. Joina oss och skapa en miljö där varje individs unika bidrag formar vår framgång.

Vi letar efter dig som vill vara med och bidra till skapandet av framtidens IT-lösningar för träindustrin. Så om du är redo att utmana dig själv, vidga dina vyer och kickstarta din karriärresa, ansök till TimberTec idag!

Skicka in ditt CV och/eller berätta mer om vem du är och vad du är intresserad av nedan.

REKRYTERARE
Elin Holvall
Talent Acquisition Specialist
Elin.holvall@iptor.com

Ansök nu

Forma framtidens IT-lösningar för en hållbar träindustri!

Läs mer Nov 14
Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger. 
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:

 

Vi är marknadsledande när det gäller affärssystem för träindustrin. Med vår djupa expertis och branscherfarenhet erbjuder vi heltäckande affärslösningar som hjälper företag att optimera och effektivisera sina verksamheter. Genom att minska onödig avverkning och utsläpp strävar vi efter en win-win-situation som gynnar både miljön och våra kunders lönsamhet. ????

Som medlem av TimberTec-familjen får du möjlighet att arbeta med professionella som är engagerade i att göra en positiv påverkan på världen omkring oss. Vi välkomnar kandidater på både junior och senior nivå, då vi värdesätter färdigheter, passion och potential. Hos TimberTec kommer du att vara en del av en positiv och stödjande teamkultur där lärande och utveckling uppmuntras varje steg på vägen.

VÅRA MÖJLIGHETER:

???? Examensarbete: Ge din utbildning praktisk relevans och arbeta med verkliga utmaningar inom ditt ämnesområde.

????????????? Praktikplats: Få värdefull erfarenhet tillsammans med med experter. Vi tror på att ge våra praktikanter meningsfulla uppgifter och verkliga ansvarsområden.

????? Anställning: Tar du examen till våren? Vi letar ständigt efter nya affärs- och tekniska konsulter till vårt snabbt växande team.

DIN PROFIL: 


Vi tror att de viktigaste komponenterna för att både trivas och lyckas hos oss, oavsett roll, är:

1. Passion: För oss är det absolut viktigaste faktorn passion inom ditt intresseområde.

2. Lagspelare: Eftersom vi är ett sammansvetsat team, och vårt arbete bygger på samarbete med både kunder och kollegor.

3. Problemlösare: De flesta aspekter av vårt arbete kretsar kring problemlösning, så du bör inte vara någon som vänder ryggen till när du ställs inför problem eller utmaningar. Istället tror vi att du motiveras av att hitta lösningar.

4. Kommunikation och språk: Som en del av ett internationellt företag bör du också vara helt bekväm med att kommunicera både skriftligt och muntligt på både engelska och svenska. Tyska är en tillgång som kan komma till användning

Mångfald & inkludering ?????????????????

På TimberTec är mångfald och inkludering kärnvärden för oss. Vi tror att olika perspektiv driver innovation och excellens. Vi främjar en inkluderande arbetsplats där varje persons bidrag uppskattas och respekteras. Joina oss och skapa en miljö där varje individs unika bidrag formar vår framgång.

Vi letar efter dig som vill vara med och bidra till skapandet av framtidens IT-lösningar för träindustrin. Så om du är redo att utmana dig själv, vidga dina vyer och kickstarta din karriärresa, ansök till TimberTec idag!

Skicka in ditt CV och/eller berätta mer om vem du är och vad du är intresserad av nedan.

REKRYTERARE
Elin Holvall
Talent Acquisition Specialist
Elin.holvall@iptor.com

Ansök nu

Forma framtidens IT-lösningar för en hållbar träindustri!

Läs mer Nov 19
Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger. 
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:

 

Vi är marknadsledande när det gäller affärssystem för träindustrin. Med vår djupa expertis och branscherfarenhet erbjuder vi heltäckande affärslösningar som hjälper företag att optimera och effektivisera sina verksamheter. Genom att minska onödig avverkning och utsläpp strävar vi efter en win-win-situation som gynnar både miljön och våra kunders lönsamhet. ????

Som medlem av TimberTec-familjen får du möjlighet att arbeta med professionella som är engagerade i att göra en positiv påverkan på världen omkring oss. Vi välkomnar kandidater på både junior och senior nivå, då vi värdesätter färdigheter, passion och potential. Hos TimberTec kommer du att vara en del av en positiv och stödjande teamkultur där lärande och utveckling uppmuntras varje steg på vägen.

VÅRA MÖJLIGHETER:

???? Examensarbete: Ge din utbildning praktisk relevans och arbeta med verkliga utmaningar inom ditt ämnesområde.

????????????? Praktikplats: Få värdefull erfarenhet tillsammans med med experter. Vi tror på att ge våra praktikanter meningsfulla uppgifter och verkliga ansvarsområden.

????? Anställning: Tar du examen till våren? Vi letar ständigt efter nya affärs- och tekniska konsulter till vårt snabbt växande team.

DIN PROFIL: 


Vi tror att de viktigaste komponenterna för att både trivas och lyckas hos oss, oavsett roll, är:

1. Passion: För oss är det absolut viktigaste faktorn passion inom ditt intresseområde.

2. Lagspelare: Eftersom vi är ett sammansvetsat team, och vårt arbete bygger på samarbete med både kunder och kollegor.

3. Problemlösare: De flesta aspekter av vårt arbete kretsar kring problemlösning, så du bör inte vara någon som vänder ryggen till när du ställs inför problem eller utmaningar. Istället tror vi att du motiveras av att hitta lösningar.

4. Kommunikation och språk: Som en del av ett internationellt företag bör du också vara helt bekväm med att kommunicera både skriftligt och muntligt på både engelska och svenska. Tyska är en tillgång som kan komma till användning

Mångfald & inkludering ?????????????????

På TimberTec är mångfald och inkludering kärnvärden för oss. Vi tror att olika perspektiv driver innovation och excellens. Vi främjar en inkluderande arbetsplats där varje persons bidrag uppskattas och respekteras. Joina oss och skapa en miljö där varje individs unika bidrag formar vår framgång.

Vi letar efter dig som vill vara med och bidra till skapandet av framtidens IT-lösningar för träindustrin. Så om du är redo att utmana dig själv, vidga dina vyer och kickstarta din karriärresa, ansök till TimberTec idag!

Skicka in ditt CV och/eller berätta mer om vem du är och vad du är intresserad av nedan.

REKRYTERARE
Elin Holvall
Talent Acquisition Specialist
Elin.holvall@iptor.com

Ansök nu

Andra jobb i Växjö från Academic Work Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Växjö från Academic Work Sweden AB .

Redovisningskonsult till marknadsledande Visma

Redovisningskonsult
Läs mer Mar 15
Är du en ekonom med erfarenhet och intresse för redovisning och analys? Vill du ta ditt nästa steg in i en marknadsledande koncern med många utvecklingsmöjligheter där endast du sätter gränsen för hur långt du vill gå? Läs isåfall vidare om tjänsten som redovisningskonsult på Visma!

OM TJÄNSTEN

Om Visma Enterprise

Visma Enterprise AB ingår i en av Europas största IT-koncern och levererar marknadsledande som effektiviserar verksamheter runt om i Sverige. På våra 12 kontor arbetar cirka 330 anställda med våra lösningar som tillsammans producerar över en miljon lönespecifikationer varje månad. Nu söker vi dig som vill utöka vårt redan roliga och högkompetenta team med just det du brinner för!

Om rollen

I rollen som redovisningskonsult kommer du att ha ett helhetsansvar för redovisning och rapportering av interna bolag i Visma koncernen. Du ingår i ett team med 5 st kollegor och din placeringsort är Växjö.

Hej! Mitt namn är Mirela och jag är chef för vårt team inom Financial control. Vi sköter redovisning och rapportering för fyra Visma bolag. Vår leverans av detta är centralt i vårt arbete, som vi alltid ser till att sköta på bästa möjliga sätt. Jag tycker även det är viktigt att ha kul på jobbet och att alla får ta plats. I mitt team jobbar ett härligt gäng med olika kompetenser och erfarenheter. Jag söker efter dig som gillar ett omväxlande arbete och som vill utveckla såväl dig själv som vår leverans. Du har hög arbetsmoral, stort engagemang och glimten i ögat. Jag ser fram emot din ansökan!

Du erbjuds

Hos oss jobbar du i ett av Europas ledande IT-koncerner som kännetecknas av stark framåtanda, prestigelöshet och entreprenörskap. Vi är stolta över våra kompetenta och engagerade medarbetare och vi tror att engagemang skapas genom utmaningar, trygghet samt flexibilitet.

Visma är mer än bara systemlösningar- våra lösningar svarar på riktiga utmaningar med syfte att förenkla våra kunders vardag och ge dem möjligheten att arbeta smartare. Vi är här för att bidra till tillväxt och välstånd för företag och samhälle. Tack vare våra lösningar förbättrar vi affärer, karriärer och liv.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Redovisning och rapportering
* Avstämning och analys månadsvis av bolaget
* Leverantörs- och kundreskontra
* Fakturering, in- och utbetalningar
* Redovisning av skatter och moms
* Utveckling av interna processer inom området och i systemen


VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare erfarenhet av redovisning
- Goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift
- Goda kunskaper i Google sheet eller Excel
- Har intresse för ekonomi och IT

Det är meriterande om du har


* Examen från ekonomistudier på yrkeshögskole-/högskole-/universitetsnivå eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt


För att passa och trivas i rollen ser vi gärna att du är noggrann, självständig och framåtsträvande. Du har en god numerisk analytisk förmåga samt god samarbetsförmåga. Det är viktigt att du trivs med ett självständigt och omväxlande arbete. Vidare är du en initiativrik och ansvarstagande person som bidrar till gruppen med ett positivt förhållningssätt.

Övrig information


* Start: Omgående, enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid
* Placering: Växjö
* Arbetstider: Kontorstider
* Om uppdraget: Det är initialt ett konsultuppdrag och med förutsättning att ni trivs med varandra blir du direktanställd av Visma därefter


Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Visma här!

Ansök nu

Junior utvecklare till välkänt redovisningsbolag i Växjö!

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Feb 1
Är du en vass objektorienterad programmerare som längtar till att kickstarta din karriär? Kanske vill du få vara en del av ett grymt team där man värderar samarbete i högsta grad! Missa då inte chansen att söka in till denna möjlighet i Växjö!

OM TJÄNSTEN
I din roll som junior utvecklare kommer du få sitta med i ett av fyra team. Här präglas teamen av starkt samarbete där man dessutom umgås såväl på jobbet som på fritiden! I detta bolaget räds man inte för att ta hjälp - och att hjälpa andra i sin tur. Teamen består av en blandning av utvecklare, testare, produktägare och UI/UX designers. Du kommer få jobba med deras redan existerande produkter men även få ta del av nya innovationer!
Vi tror på det inre drivet, och i denna rollen kommer du lyckas om du är nyfiken av dig och älskar att lära dig och utforska nya saker!

Du erbjuds
- En dynamisk miljö där du får en unik chans att bidra till ett marknadsledande bolag!
- En stöttande konsultchef som är mån om din utveckling

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Ta del av scrums och stand up möten där ni går igenom backloggen
* Programmera och utveckla, främst i java
* Hantera buggar och hjälpa till med ärenden som kan komma från supporten
* Ta del av code reviews


VI SÖKER DIG SOM
- Har mycket god kunskap i framförallt objektorienterad programmering så som java
- Har en kandidat- eller masterexamen inom systemvetenskap, data science eller liknande relevant inriktning.
- Talar och skriver obehindrat på såväl Svenska som Engelska då företagsspråket och dokumentationen sker på Svenska
- Arbetslivserfarenhet inom objektorienterad programmering kommer även tas i beaktelse vid utvärderingen av kompetenser.

Det är meriterande om du har
- Kunskap inom Cloud så som AWS
- Kunskap inom Go, React

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Problemlösande
- Självutvecklande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Det här är en konsultanställning på 100%, där det finns goda möjligheter för överrekrytering!

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Junior Project Controller sökes till marknadsledande Visma

Finansiell controller
Läs mer Nov 29
Är redovisning och ekonomiplanering din grej? Har du ett intresse för IT samtidigt som du känner dig redo för nästa utmaning inom branschen? Då ska du definitivt läsa vidare om vår tjänst som Junior Project Controller!

OM TJÄNSTEN
Om Visma Enterprise: Visma Enterprise AB ingår i en av Europas största IT-koncern och levererar marknadsledande som effektiviserar verksamheter runt om i Sverige. På våra 12 kontor arbetar cirka 330 anställda med våra lösningar som tillsammans producerar över en miljon lönespecifikationer varje månad. Nu söker vi dig som vill utöka vårt redan roliga och högkompetenta team med just det du brinner för!

Om rollen: I rollen som Junior Project Controller blir det ditt uppdrag att koordinera konsultverksamhetens ekonomiplanering, agera stöd till konsultorganisationer i ekonomirelaterade ärenden samt agera super user för vårt projekt och tidsredovisningsystem Severa. Du kommer ingå i ett team med 7 st kollegor och din placeringsort är antingen Stockholm, Växjö eller Ängelholm.

Du erbjuds: Hos Visma jobbar du i en av Europas ledande IT-koncerner som kännetecknas av stark framåtanda, prestigelöshet och entreprenörskap. De är stolta över deras kompetenta och engagerade medarbetare och de tror att engagemang skapas genom utmaningar, trygghet samt flexibilitet.

De erbjuder dig en flexibel och balanserad arbetsmiljö med deras hybridmodell, där du tillåts arbeta både hemifrån och från kontoret. De vill att du ska växa och briljera med dina prestationer och ger dig verktygen för att lyckas.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Att vara Super User för projekt- och tidredovisningssystemet Severa
* Ansvara för och utföra konsultfaktureringen
* Prognostisera konsultomsättningen
* Prognostisera WIP (Work In Progress) genom att samla in data, värdera, analysera och räkna på hur pågående konsultverksamheten utvecklas
* Kontrollera projekt med fast pris och säkerställa lönsamheten i konsultprojekt med denna betalningsform
* Ansvara för och ta initiativ till förbättringsprojekt avseende konsultverksamhetens tidrapportering, fakturering och automatiseringsmöjligheter


VI SÖKER DIG SOM
- Har god kunskap inom ekonomi, antingen genom utbildning eller erfarenhet
- Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
- Goda kunskaper i Google sheet eller Excel

Det är meriterande om du har
- Yrkeserfarenhet från likvärdiga arbetsuppgifter inom ekonomi
- Erfarenhet av arbete med IT-system inom ekonomi
- Examen från ekonomistudier på yrkeshögskole-/högskole-/universitetsnivå eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt

För att passa i rollen ser vi gärna att du är noggrann, självständig och framåtsträvande. Vi tror att du har en god numerisk analytisk förmåga samt god samarbetsförmåga. Det är viktigt att du trivs med ett självständigt och omväxlande arbete. Vidare är du en initiativrik och ansvarstagande person som bidrar till gruppen med ett positivt förhållningssätt och stort engagemang.

Övrig information
- Start: Omgående
- Omfattning: Heltid
- Placering: Stockholm, Växjö eller Ängelholm
- Arbetstider: Kontorstider
- Om uppdraget: Det är initialt ett konsultuppdrag och med förutsättning att ni trivs med varandra blir du direktanställd av Visma därefter

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Team Manager
Hej! Mitt namn är Mirela och jag är chef för vårt team inom Financial control. Vi sköter redovisning och rapportering för fyra olika Visma-bolag idag. Vår leverans av detta är centralt i vårt arbete, som vi alltid ser till att sköta på bästa möjliga sätt. Jag tycker även det är viktigt att ha kul på jobbet och att alla får ta plats och uttrycka sina åsikter. I mitt team jobbar ett härligt gäng med olika kompetenser och erfarenheter. Jag söker efter dig som gillar ett omväxlande arbete och som vill utveckla såväl dig själv som vår leverans. Du har hög arbetsmoral, stort engagemang och gärna glimten i ögat. Jag ser fram emot din ansökan!

Läs mer om Visma här!

Ansök nu

Produktionsingenjörer till framgångsrikt företag i Braås!

Produktionsingenjör, elektronik
Läs mer Nov 29
Vi söker nu en produktionsingenjör som ska arbeta inom fordonsbranschen på ett stort och framgångsrikt företag. Du skulle ha en bred roll som innefattar processförbättringar och ärenden främst inom elektronik och IT. Har du en ingenjörsexamen och ett stort intresse eller erfarenhet av fordonselektronik är detta en tjänst för dig så passa på att sök!

OM TJÄNSTEN
I tjänsten erbjuds en bred och lärorik roll inom ett företag med goda utvecklingsmöjligheter. Du tillhör ett team på runt 13 personer som jobbar med industrialiseringsprocessen av ett fordon. Som produktionsingenjör kommer du arbeta med olika delar av produktionen, men främst utveckling och test inom elektronik och IT. Det är givande om du tidigare jobbat inom projekt och har en god förståelse för produktionsprocessen.

Du erbjuds
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* I rollen kommer du arbeta med ärenden kopplat till el och mjukvara inom produktionen. Man kommer också vara med och leda proccessförbättringar inom produktionsprocessen som att optimera testförförandet. Inom ansvars området ligger även att vara med att förbättra produktionsprocessen avseende främst el och mjukvara i produkterna.


VI SÖKER DIG SOM
- Har en högskole- eller civilingenjör med inriktning främst mot el, elektronik, data eller maskin
- Intresse eller erfarenhet av fordonselektronik
- Förståelse för och kunskap kring integrering av produkt och produktionsprocess
- Programmeringskunskaper, fördelaktigt inom fordon
- Behärskar svenska och engelska i såväl tal som i skrift

Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta inom produktion, med projekt eller implementering av nya produkter avseende produktionsverifiering och tester av el och mjukvara.

Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Självutvecklande
- Kvalitetsmedveten

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Junior Nät- och Anslutningstekniker till E.ON - En spännande möjlighet!

Servicetekniker, data
Läs mer Okt 14
E.ON, ett energibolag med hållbarhet i hjärtat, spelar en avgörande roll i energiomställningen och rustar elnäten för framtiden. Som en av Sveriges största nätägare söker E.ON kollegor som kan bidra till hållbar tillväxt och en säker elförsörjning.

OM TJÄNSTEN

Som Junior Nät- och anslutningstekniker kommer du att arbeta i en varierande roll med projekt inom nyanslutningar, exploateringsområden, ledningsflyttar och andra kundrelaterade ärenden. I din roll kommer du även att hantera webbföranmälningar och vara en viktig del av back office-supporten för anslutningsteamet. Du kommer att ha kommunikation med installatörer, entreprenörer och E.ONs kunder.

Denna spännande möjlighet passar dig med en elbakgrund som vill utvecklas inom energibranschen. Vi erbjuder dig en möjlighet att på sikt växa in i rollen som Nättekniker på heltid, där du kommer att spela en avgörande roll i att rusta elnäten för framtiden. Ambition och driv är avgörande för din framgång i rollen hos E.ON.

Du erbjuds
- En möjlighet att utvecklas och växa inom ett företag som satsar på din framtid.
- Ett långsiktigt uppdrag med interna karriärmöjligheter.
- Personlig coaching och stöd från både Academic Work och E.ON.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Delta i projekt relaterade till nyanslutningar, exploateringsområden, ledningsflyttar och andra kundspecifika ärenden.
* Hantera webbföranmälningar och ha kommunikation med installatörer, entreprenörer och E.ONs kunder.


VI SÖKER DIG SOM
- Har en utbildning inom el, driftteknik eller likvärdig erfarenhet.
- Är obehindrad i det svenska språket.
- Har ett starkt tekniskt intresse och förståelse för elnätet.
- Trivs med kundkontakt, både över telefon och e-post.

Det är meriterande om du har
- Har tidigare erfarenhet av att arbeta i SAP.
- Besitter kunskap om distributionsteknik.
- Har tidigare erfarenhet från elnätsföretag.

Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Självgående
- Problemlösande
- Anpassningsbar

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu