Växjö: Upptäck en ny karriärväg som affärskonsult inom Microsoft Business Central

Hitta ansökningsinfo om jobbet Upptäck en ny karriärväg som affärskonsult inom Microsoft Business Central i Växjö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Växjö inom den kategorin.

Publicerad: 2024-06-11 // Varaktighet: Heltid

Framtiden är redan i molnet - likaså våra finansiella processer, försäljning, leverans, projekthantering, service och mycket till. Allt det här kan vara samlat i ett av världens största affärssystem kallat Microsoft Dynamics 365 Business Central. För dig som trivs att arbeta med kunder och affärsprocesser i fokus finns nu möjligheten att under 12 veckor utbilda dig till affärskonsult och kliva in i Microsofts oändliga värld av möjligheter hos någon av våra kunder. Läs mer om vårt Academyprogram inom Microsoft Dynamics Business Central och ta klivet in i en ny karriär!

OM TJÄNSTEN
Microsoft Dynamics 365 Business Central är en molnbaserad affärslösning som hjälper små och medelstora företag att hantera och förenkla sina affärsprocesser. Lösningen erbjuder en komplett uppsättning av funktioner för försäljning, inköp, lagerhantering, ekonomi och projektstyrning och ger stöd till beslutsfattande i syfte att främja organisationstillväxt. Lösningen är användarvänlig och har ett enkelt användargränssnitt, vilket gör den enkel att använda och implementera. För dig som gillar att jobba affärsnära och har viljan att förstå verksamheter och dess behov är rollen som affärskonsult inom Business Central helt rätt väg att gå.

Oavsett tidigare förkunskaper inom IT eller ej, välkomnar vi dig som är nyfiken på att jobba som affärskonsult och bidra till organisationers tillväxt. Du utlovas 12 spännande och intensiva utbildningsveckor på vårt Academyprogram med en tillsvidareanställning efter avklarad examen med uppdrag hos någon av våra spännande kunder. I Växjö får du möjlighet att få uppdrag på NAB Solutions vilka är delaktiga i processen.

Titta gärna på videon för att skapa dig en förståelse över Microsoft Dynamics Business Centrals funktioner.



Beroende på uppdrag efter examen kan dina arbetsuppgifter variera, men du kommer som affärskonsult exempelvis att:

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Ha en rådgivande och konsultativ roll där du med hjälp av Dynamics 365 Business Central kommer hjälpa verksamheter att identifiera, synliggöra och effektivisera affärsprocesser.
* Utföra affärsanalyser och hjälpa kunder att definiera sina behov för en Dynamics 365 Business Central-lösning.
* Designa, konfigurera och implementera lösningar för kunder, inklusive installation, konfiguration, anpassning och integration med andra system.
* Tillhandahålla support till kunder för att säkerställa att de kan använda den implementerade lösningen effektivt.
* Delta i att identifiera nya affärsmöjligheter och vidareutveckla relationerna med befintliga kunder.


VI SÖKER DIG SOM
* Är över 18 år
* Har goda kunskaper i svenska och engelska, muntligt och skriftligt
* Har klarat de två inledande testerna med fokus på förmågor
* Har ett genuint intresse för IT och system
* Uttrycker stark motivation för programmet

För att ha fallenhet för konsultrollen behöver du ingen tidigare erfarenhet, men du måste ha rätt förmågor, personliga egenskaper och engagemang att påbörja din nya karriär. Du kommer därför börja processen med att göra två tester med fokus på förmågor.

INFORMATION OM UTBILDNINGEN

Metodiken under utbildningen är baserad på Accelerated Learning, en snabb väg för dig som söker en ny karriär och motiveras av en spännande utmaning. Pedagogiken fokuserar på praktiskt lärande med högt tempo. Teorisessionerna är korta, tempot är högt och fokus ligger på praktiska övningar samt kontinuerlig feedbackdialog. Utbildningen ger dig förutsättning till att med god kompetens bidra till verksamheters effektivisering och tillväxt samtidigt som du blir konkurrenskraftig med eftertraktade kunskaper.

VIKTIGA DATUM


* Digital välkomstträff inför utbildning: 23 september
* Förstudieperiod: 23 september – 20 oktober
* Utbildningsstart: 21 oktober
* Examensdag: 24 januari
* Studieuppehåll: Vecka 52-1
* Omfattning: Heltid, schemalagd undervisning vardagar kl: 09.00-17.00
* Utbildningsort: Distans, digitalt med förekommande fysiska träffar
* Arbetsort efter avslutad utbildning: Växjö


TRÄFFA DINA STUDIEKAMRATER

Under utbildningen tillkommer två obligatoriska tillfällen på plats. Oavsett boende- eller arbetsort är du välkommen till vårt kontor i Life City, Hagastaden, Stockholm:


* De två första dagarna: 21 & 22 oktober
* Den sista dagen i samband med examen, 24 januari


ROLLEN SOM IT-KONSULT

Efter utbildningen kommer du att bli anställd som IT-konsult genom Academic Work och arbeta på uppdrag ute hos våra kunder, i detta fall hos NAB Solutions. Med inriktning som affärskonsult kan däremot, beroende på behov hos kunder, befattningar, branscher och storleken på våra kunder att variera och det är viktigt att du i rollen som konsult är öppen för det.

PRAKTISK INFORMATION


* Rekryteringsprocessen: Vi arbetar utifrån löpande urval och processen består av både tester och totalt tre intervjuer. Öka därför dina chanser att få en plats genom att söka så snart som möjligt!
* Sök till Academy genom att klicka på ”Ansök på annan site". Klicka dig vidare för att starta de inledande testerna. När vi har gått genom dina testresultat kommer du få återkoppling om eventuellt nästa steg.
* Har du specifika frågor kring Academy och utbildningen besvaras dessa på vår Academymail under kontorstid. Vi tar inte emot ansökningar via mailen.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Växjö som Applikationskonsult

Nedan visas andra jobb i Växjö som Applikationskonsult.

BI-utvecklare till Softhouse Småland

Läs mer Nov 25
På Softhouse Småland befinner vi oss i en viktig fas på vår tillväxtresa och vill stärka teamet med en erfaren Business Intelligence-utvecklare! Vill du utveckla lösningar som gör skillnad, i en prestigelös miljö där vi värdesätter kunskapsdelning? Då kan detta vara rollen för dig!
Vad vi kommer att göra tillsammans Som BI-utvecklare på Softhouse i Småland kommer du delta i uppbyggnaden av affärsområdet lokalt tillsammans med oss. Du ges plats och möjlighet att påverka och utveckla vårt lokala erbjudande inom BI, och hur vi kan fortsätta skapa värde och driva innovation.
I rollen arbetar du nära både affären och tekniken, och skapar lösningar som hjälper våra kunder att enklare förstå sina verksamheter och använda sin data för bättre beslutsunderlag. Du arbetar nära både beställare och användare, vilket innebär att du snabbt ser nyttan av den lösning du varit med och skapat. Du kommer bland annat:
Visualisera data i nära dialog med kund
Ansvara för dina leveranser och ha självständig dialog med kund
Vara involverad i uppgifter kopplade till utveckling, gränssnittsdesign, kravinsamling och analys

Vad vi söker hos dig På Softhouse värdesätter vi vår konsultmässighet högt. För oss handlar det inte bara om antal års erfarenhet, utan om fallenheten att vara en förtroendeingivande relationsskapare med kunder och kollegor. En lyhördhet för kundens behov och drivet att erbjuda bästa möjliga lösning. Om förmågan att ta sig an varierande roller, eller ledarhatten om så behövs. Viljan att söka förbättring, lyfta teamet runt dig och hjälpa juniora kollegor att växa.
För att lyckas i rollen ser vi även gärna att du har:
Minst 4 års arbetslivserfarenhet av liknande roll där du arbetat i Qlik Sense eller Power BI
Erfarenhet av systemutveckling och programmering inom något språk, samt olika former av databaser
Goda kunskaper av datamodellering
Förmåga att självständigt driva kunddialog
Universitets- eller högskoleutbildning inom relevant område
Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska

Vad du får hos oss Här får du möjlighet att bli del av ett framåtsträvande bolag där du och din work-life-balance är i fokus. Utöver vårt generösa förmånspaket får du också:
Möjlighet att påverka och bidra till företagets framgång, i en inspirerande arbetsmiljö med engagerade kollegor.
Individuellt anpassad kompetensutveckling och aktiv kunskapsdelning med andra duktiga Softhouse-kollegor. Stämningen är öppen och prestigelös där vi delar med oss av kunskap och erfarenheter!
Ett team som gillar att göra saker tillsammans för att förhöja vardagen - allt från hälsofrämjande aktiviteter som padel, tennis och löpning till gemensamma frukostar och aw’s.
Ett värderingsstyrt bolag där vi alla känner igen oss i våra värdeord: Team, Enkelhet, Mod och Passion.

Om SofthousePå Softhouse är vi ca 300 medarbetare fördelade på 10 kontor. Vi har kodat mjukvara sedan 1996, och tillsammans ser vi till att skapa lösningar som motsvarar våra kunders behov - vi levererar tjänster och mjukvara i världsklass. I Småland hittar du våra konsulter på våra kontor i Växjö, Jönköping och Kalmar. Läs gärna mer om oss här.
Låter det intressant? Vårt urval sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Produktägare

Läs mer Aug 26
På IST strävar vi efter att utveckla produkter och lösningar som gör skillnad i samhället, det gör vi genom att effektivisera och digitalisera skolan. Vi drivs av vår vision att alla har rätt till en bra skola och att vi med vår erfarenhet, kunskap och teknik möjliggör till ett fortsatt lärande.
Vi söker just nu produktägare för att stärka vår produktledning! Vill du också göra skillnad på riktigt? Vi söker nämligen dig som har passion för att bidra till det viktiga uppdraget att utveckla produkter som bidrar till ett förbättrat digitalt lärande.
Om ISTVi är det ledande EdTech-företaget i Skandinavien med över fem miljoner användare som framåt siktar än mer globalt.
Varje dag kommer vi till jobbet med vetskapen om att våra produkter har en positiv inverkan på samhället. Vi är dedikerade till att utveckla lösningar som ger människor de bästa möjligheterna att lära sig och växa. Vi samarbetar med våra användare för att skapar produkter som förenklar de dagliga rutinerna. Tillsammans med våra användare utvecklar vi digitala lösningar för ett bättre sätt att lära. Vi kombinerar teknisk kompetens med arbetslivserfarenhet från skolor för att förändra världen.
Om rollenRollen ingår i ett produktledningsteam tillsammans med andra produktägare, produktchefer och UX/UI designers. I rollen som produktägare är du ansvarig för ett flertal system och har ett tätt samarbete med ett eller flera utvecklingsteam.
Rollen innebär följande arbetsuppgifter och ansvar:
Central och ledande roll i arbetet att utveckla och föra ISTs produkt framåt.
Skapa de bästa produkterna på marknaden, med utgångspunkt i ISTs produktvision och kundernas krav.
Arbeta med befintliga och blivande användare och kunder för att förstå och förutse deras behov, översatt till produktkrav.
Bidra till visionoch roadmap för teamets produkt inkluderat produktekonomin.
Nyckelroll i att prioritera backlogen för dina system för att möta ISTs gemensamma strategi och vision, samt säkerställa hållbara produkter med hög kvalitet.
Driva alla stadier av produktutvecklingen, inklusive design och utveckling. Det görs genom att tillsammans med utvecklingsteamen leverera mjukvara som möter kundernas förväntningar samt samarbeta tätt ihop med UX/UI för att säkerställa den bästa användarupplevelsen av ISTs produkter.
Löpande uppgifter består bl a av att bryta ner krav, skriva user stories och ta fram acceptanskriterier

Om digVi söker dig som har en passion för att förstå användarna och möta deras behov och förväntningar genom att skapa de bästa produkterna på marknaden. Vi förväntar oss att du kommer att ha god kunskap om ISTs produktvision och bli en expert på dina system och hur användarna använder systemen. Du är också ansvarig för att föra denna kunskap vidare till utvecklingsteamen. Utöver ovan så uppfyller du även följande kriterier:
Du har ett högt driv och är effektiv och självgående inom ditt produktområde
Hög ambitionsnivå och viljan att påverka att forma visionen för produktområdet
God analytisk förmåga att kunna förstå våra kunders behov
Att samarbeta samt dela med dig av din kunskap är naturligt för dig
Du är en god kommunikatör, både genom att vara lyhörd mot kund och andra intressenter samt att själv kommunicera
Du är en lagspelare och trivs att arbeta i team för att nå gemensamma mål
Relevant högskole- eller universitetsutbildning eller motsvarande erfarenhet
Flytande i svenska och engelska i både tal och skrift.

Det är meriterande om du har erfarenhet som produktägare men det är inget krav. Du kan ha haft andra roller som gett dig bra förutsättningar för att nu ta klivet mot produktägarrollen. Vi tror att du är en person som snabbt anpassar dig till nya situationer och trivs i en agil och ständigt föränderlig miljö.
AnsökVi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med möjligheten att arbeta på distans för att underlätta livspusslet. Placering är möjlig på vårt huvudkontor i Växjö.
Om detta låter som rätt utmaning för dig, se till att ansöka så snart som möjligt då ansökningarna behandlas löpande. Ansök via http://career.ist.com – dock senast 29 september
För mer information om rollen eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta HR på HR@ist.com. Om du har några frågor, tveka inte att maila oss.
Bakgrundskontroller kan komma att förekomma i enlighet med vår rekryteringsprocess.
Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Forma framtidens IT-lösningar för en hållbar träindustri!

Läs mer Nov 29
Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger. 
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:

 

Vi är marknadsledande när det gäller affärssystem för träindustrin. Med vår djupa expertis och branscherfarenhet erbjuder vi heltäckande affärslösningar som hjälper företag att optimera och effektivisera sina verksamheter. Genom att minska onödig avverkning och utsläpp strävar vi efter en win-win-situation som gynnar både miljön och våra kunders lönsamhet. ????

Som medlem av TimberTec-familjen får du möjlighet att arbeta med professionella som är engagerade i att göra en positiv påverkan på världen omkring oss. Vi välkomnar kandidater på både junior och senior nivå, då vi värdesätter färdigheter, passion och potential. Hos TimberTec kommer du att vara en del av en positiv och stödjande teamkultur där lärande och utveckling uppmuntras varje steg på vägen.

VÅRA MÖJLIGHETER:

???? Examensarbete: Ge din utbildning praktisk relevans och arbeta med verkliga utmaningar inom ditt ämnesområde.

????????????? Praktikplats: Få värdefull erfarenhet tillsammans med med experter. Vi tror på att ge våra praktikanter meningsfulla uppgifter och verkliga ansvarsområden.

????? Anställning: Tar du examen till våren? Vi letar ständigt efter nya affärs- och tekniska konsulter till vårt snabbt växande team.

DIN PROFIL: 


Vi tror att de viktigaste komponenterna för att både trivas och lyckas hos oss, oavsett roll, är:

1. Passion: För oss är det absolut viktigaste faktorn passion inom ditt intresseområde.

2. Lagspelare: Eftersom vi är ett sammansvetsat team, och vårt arbete bygger på samarbete med både kunder och kollegor.

3. Problemlösare: De flesta aspekter av vårt arbete kretsar kring problemlösning, så du bör inte vara någon som vänder ryggen till när du ställs inför problem eller utmaningar. Istället tror vi att du motiveras av att hitta lösningar.

4. Kommunikation och språk: Som en del av ett internationellt företag bör du också vara helt bekväm med att kommunicera både skriftligt och muntligt på både engelska och svenska. Tyska är en tillgång som kan komma till användning

Mångfald & inkludering ?????????????????

På TimberTec är mångfald och inkludering kärnvärden för oss. Vi tror att olika perspektiv driver innovation och excellens. Vi främjar en inkluderande arbetsplats där varje persons bidrag uppskattas och respekteras. Joina oss och skapa en miljö där varje individs unika bidrag formar vår framgång.

Vi letar efter dig som vill vara med och bidra till skapandet av framtidens IT-lösningar för träindustrin. Så om du är redo att utmana dig själv, vidga dina vyer och kickstarta din karriärresa, ansök till TimberTec idag!

Skicka in ditt CV och/eller berätta mer om vem du är och vad du är intresserad av nedan.

REKRYTERARE
Elin Holvall
Talent Acquisition Specialist
Elin.holvall@iptor.com

Ansök nu

Forma framtidens IT-lösningar för en hållbar träindustri!

Läs mer Dec 4
Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger. 
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:

 

Vi är marknadsledande när det gäller affärssystem för träindustrin. Med vår djupa expertis och branscherfarenhet erbjuder vi heltäckande affärslösningar som hjälper företag att optimera och effektivisera sina verksamheter. Genom att minska onödig avverkning och utsläpp strävar vi efter en win-win-situation som gynnar både miljön och våra kunders lönsamhet. ????

Som medlem av TimberTec-familjen får du möjlighet att arbeta med professionella som är engagerade i att göra en positiv påverkan på världen omkring oss. Vi välkomnar kandidater på både junior och senior nivå, då vi värdesätter färdigheter, passion och potential. Hos TimberTec kommer du att vara en del av en positiv och stödjande teamkultur där lärande och utveckling uppmuntras varje steg på vägen.

VÅRA MÖJLIGHETER:

???? Examensarbete: Ge din utbildning praktisk relevans och arbeta med verkliga utmaningar inom ditt ämnesområde.

????????????? Praktikplats: Få värdefull erfarenhet tillsammans med med experter. Vi tror på att ge våra praktikanter meningsfulla uppgifter och verkliga ansvarsområden.

????? Anställning: Tar du examen till våren? Vi letar ständigt efter nya affärs- och tekniska konsulter till vårt snabbt växande team.

DIN PROFIL: 


Vi tror att de viktigaste komponenterna för att både trivas och lyckas hos oss, oavsett roll, är:

1. Passion: För oss är det absolut viktigaste faktorn passion inom ditt intresseområde.

2. Lagspelare: Eftersom vi är ett sammansvetsat team, och vårt arbete bygger på samarbete med både kunder och kollegor.

3. Problemlösare: De flesta aspekter av vårt arbete kretsar kring problemlösning, så du bör inte vara någon som vänder ryggen till när du ställs inför problem eller utmaningar. Istället tror vi att du motiveras av att hitta lösningar.

4. Kommunikation och språk: Som en del av ett internationellt företag bör du också vara helt bekväm med att kommunicera både skriftligt och muntligt på både engelska och svenska. Tyska är en tillgång som kan komma till användning

Mångfald & inkludering ?????????????????

På TimberTec är mångfald och inkludering kärnvärden för oss. Vi tror att olika perspektiv driver innovation och excellens. Vi främjar en inkluderande arbetsplats där varje persons bidrag uppskattas och respekteras. Joina oss och skapa en miljö där varje individs unika bidrag formar vår framgång.

Vi letar efter dig som vill vara med och bidra till skapandet av framtidens IT-lösningar för träindustrin. Så om du är redo att utmana dig själv, vidga dina vyer och kickstarta din karriärresa, ansök till TimberTec idag!

Skicka in ditt CV och/eller berätta mer om vem du är och vad du är intresserad av nedan.

REKRYTERARE
Elin Holvall
Talent Acquisition Specialist
Elin.holvall@iptor.com

Ansök nu

Andra jobb i Växjö från Academic Work Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Växjö från Academic Work Sweden AB .

Säkerhetstekniker till Siemens!

Servicetekniker, data
Läs mer Jan 21
Drömmer du om en roll där teknik möter människor och där varje dag bjuder på nya utmaningar? Siemens i Växjö söker en servicetekniker inom säkerhet! Här blir du deras hjälte på plats, som med smarta lösningar och grym kundkontakt skapar trygghet och hållbarhet för framtiden. Vill du hänga med på resan? ????

OM TJÄNSTEN
Siemens är ett ledande teknikföretag med fokus på industri, infrastruktur, transporter, hälso- och sjukvård. Syftet är att skapa teknik för att förändra vardagen för alla. Genom att kombinera den verkliga och digitala världen ger Siemens sina kunder möjligheten att påskynda sina digitala och hållbarhetsmässiga omvandlingar, vilket gör fabriker mer effektiva, städer bättre att leva i och transporter mer hållbara.

Som servicetekniker hos Siemens får du en varierad och självständig roll med stort ansvar och frihet. Du arbetar nära kunder med felsökning, driftsättning och underhåll av säkerhetssystem som passagesystem, inbrottslarm och VMS, ofta integrerade med IT- och nätverkssystem. Du identifierar förbättringsmöjligheter och erbjuder kunder moderna tekniska lösningar för att utveckla deras anläggningar. Rollen kombinerar praktiskt arbete med konsultation och tilläggsförsäljning, samtidigt som du är en del av ett team med tekniker, projektledare och support. Siemens erbjuder en positiv arbetsmiljö och teknik för att skapa hållbara, säkra samhällen där du bidrar till att förverkliga kundernas visioner.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Felsökning och driftsättning: Arbeta ute hos kunder med att felsöka, driftsätta och optimera både nya och befintliga säkerhetssystem
* Underhåll av system: Utföra planerade underhåll och säkerställa att systemen fungerar effektivt och uppfyller kundernas behov
* Integrering av säkerhetssystem: Koppla upp och integrera säkerhetssystem som passagesystem, inbrottslarm och VMS med nätverk och IT-system
* Kundkonsultation och tilläggsförsäljning: Identifiera förbättringsmöjligheter i kunders anläggningar, ge konsultation och föreslå nya tekniska lösningar samt sälja in Siemens tjänster och produkter


VI SÖKER DIG SOM


* Har några års arbetslivserfarenhet från en roll som Säkerhetstekniker
* Har B-Körkort
* Har ett svenskt medborgarskap, det är ett krav i tjänsten då Siemens arbetar inom säkerhetsbranschen
* Kan kommunicera obehindrat på både svenska och engelska i tal och skrift
* Trivs med kundkontakt och att skapa långsiktiga kundrelationer
* Har ett genuint intresse för teknik och en vilja att utvecklas inom olika teknikområden


Det är meriterande om du har
- Goda IT- och datakunskaper, samt erfarenhet av konfigurering och/eller arbetat med nätverk
- Kunskap om regelverk och föreskrifter inom säkerhetsområdet

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Stabil
- Stresstolerant
- Optimistisk
- Ordningssam

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
- Som en del av anställningprocessen begär Siemens ut utdrag från Rikspolisstyrelsens misstanke- och belastningsregister då de arbetar med kunder inom säkerhetsbranschen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Här kan du läsa mer om Siemens!

Ansök nu

Projektör till Combitech

Projekteringsingenjör, el-tele och elektronik
Läs mer Jan 31
Drömmer du om att göra skillnad och vill samarbeta med försvaret? Har du dessutom ett stort intresse för teknik och elektronik? I rollen som projektör har du ett helhetsansvar för dina projekt när det gäller planeringen för installation av försvarets telenät. Här väntar en varierande roll där du får möjlighet att arbeta med avancerad teknik inom kommunikation. Välkommen med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
Combitech är ett ledande teknikkonsultbolag inom digitalisering, cyber­säkerhet och systemutveckling. Med en bred kompetens inom teknik och innovation erbjuder dem skräddarsydda lösningar för kunders behov och utmaningar. Combitech är en del av Saabkoncernen och har över 1900 specialister som arbetar över hela Norden. Combitech hjälper bland annat kunder med framtagning av drift-, underhålls- och försörjningslösningar kring framtidens kommunikation och levererar kommunikationslösningar både militärt och civilt.

I rollen som projektör har du en nyckelroll för att säkerställa att projektet genomförs framgångsrikt och att kundens förväntningar uppfylls. Vidare ansvarar du för att planera, organisera och genomföra installation av försvarets telenät utifrån det specifika behovet och önskemålet. Här är du med och samordnar samt driver projektet från början till slut, vilket innefattar allt ifrån att inledningsvis definiera projektets omfattning, räkna på och beställa material, skapa ritningar, kommunikation med kunder och andra intressenter, till överlämning och slutrapportering av projekt.

Till Combitech i Arboga välkomnas du till en öppen och hjälpsam arbetsgrupp som idag består av 35 kollegor, varav 7 projektörer. I teamet finns alltid en utsträckt hand om du behöver hjälp och här arbetar man i nära samarbete med andra funktioner. Beroende på senioritet anpassas oboardingen efter dina förkunskaper och du kommer att bli upplärd och utbildad av en senior kollega som besitter mycket kunskap och erfarenhet. Under din inledande tid av omboardingen kommer du få arbeta tätt med montörer eller installatörer ute i fält för att lära känna miljön.



Du erbjuds
- En självständig roll där du planerar och lägger upp ditt eget arbete
- Möjlighet till flextid
- En roll där du får göra skillnad för totalförsvaret
- Stora utvecklingsmöjligheter på sikt inom koncernen

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Platsbesök för att skapa en god förståelse för arbetet som ska utföras
* Skapa underlag för installation av projektet (Bilder, ritningar, arbetsinstruktioner)
* Materialanskaffning
* Samarbete och dialog med kund, kollegor och andra intressenter


VI SÖKER DIG SOM
- Har ett stort tekniskt intresse, inom el, elektronik och mekanik
- Har en avslutad gymnasieutbildning samt tidigare arbetslivserfarenhet
- Mycket goda kunskaper i svenska, detta då det behövs i skapandet av dokument och kommunikation. Samt goda kunskaper i engelska, detta för att kunna läsa vissa manualer
- Har svenskt medborgarskap
- Körkort B

Det är meriterande om du har
- Kunskap och förståelse för ellära, installation, fiber och nätverk
- Har en ingenjörsutbildning
- Erfarenhet av liknande arbete

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Hjälpsam
- Målmedveten
- Ordningsam
- Ansvarstagande

Övrig information


* Start: Enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid med goda chanser till överrekrytering efter 6 månader som konsult
* Placering: Växjö
* Resor: Det förekommer resor i tjänsten ungefär var annan-tredje månad


Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Combitech är ett teknikkonsultbolag som är specialiserat på digitalisering, cybersäkerhet och systemutveckling. Bolaget grundades 2006 och är en del av Saab-koncernen. Combitech erbjuder skräddarsydda tekniska lösningar för både privata och offentliga organisationer över hela Norden. De arbetar över ett brett spektrum av branscher, inklusive försvar och säkerhet, telekommunikation, energi, industri och offentlig sektor. Combitech är en del av Saabkoncernen, en av världens ledande företag inom försvars- och säkerhetslösningar.

Ansök nu

Servicetekniker inom säkerhet till Siemens!

Servicetekniker, data
Läs mer Nov 19
Drömmer du om en roll där teknik möter människor och där varje dag bjuder på nya utmaningar? Siemens i Växjö söker en servicetekniker inom säkerhet! Här blir du deras hjälte på plats, som med smarta lösningar och grym kundkontakt skapar trygghet och hållbarhet för framtiden. Vill du hänga med på resan? ????

OM TJÄNSTEN
Siemens är ett ledande teknikföretag med fokus på industri, infrastruktur, transporter, hälso- och sjukvård. Syftet är att skapa teknik för att förändra vardagen för alla. Genom att kombinera den verkliga och digitala världen ger Siemens sina kunder möjligheten att påskynda sina digitala och hållbarhetsmässiga omvandlingar, vilket gör fabriker mer effektiva, städer bättre att leva i och transporter mer hållbara.

Som servicetekniker hos Siemens får du en varierad och självständig roll med stort ansvar och frihet. Du arbetar nära kunder med felsökning, driftsättning och underhåll av säkerhetssystem som passagesystem, inbrottslarm och VMS, ofta integrerade med IT- och nätverkssystem. Du identifierar förbättringsmöjligheter och erbjuder kunder moderna tekniska lösningar för att utveckla deras anläggningar. Rollen kombinerar praktiskt arbete med konsultation och tilläggsförsäljning, samtidigt som du är en del av ett team med tekniker, projektledare och support. Siemens erbjuder en positiv arbetsmiljö och teknik för att skapa hållbara, säkra samhällen där du bidrar till att förverkliga kundernas visioner.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Felsökning och driftsättning: Arbeta ute hos kunder med att felsöka, driftsätta och optimera både nya och befintliga säkerhetssystem
* Underhåll av system: Utföra planerade underhåll och säkerställa att systemen fungerar effektivt och uppfyller kundernas behov
* Integrering av säkerhetssystem: Koppla upp och integrera säkerhetssystem som passagesystem, inbrottslarm och VMS med nätverk och IT-system
* Kundkonsultation och tilläggsförsäljning: Identifiera förbättringsmöjligheter i kunders anläggningar, ge konsultation och föreslå nya tekniska lösningar samt sälja in Siemens tjänster och produkter


VI SÖKER DIG SOM


* Har några års arbetslivserfarenhet från en teknisk roll, gärna inom el/teleteknik, svagström, eller säkerhet, andra teknikområden är också av intresse
* Har B-Körkort
* Har ett svenskt medborgarskap, det är ett krav i tjänsten då Siemens arbetar inom säkerhetsbranschen
* Kan kommunicera obehindrat på både svenska och engelska i tal och skrift
* Trivs med kundkontakt och att skapa långsiktiga kundrelationer
* Har ett genuint intresse för teknik och en vilja att utvecklas inom olika teknikområden


Det är meriterande om du har
- Goda IT- och datakunskaper, samt erfarenhet av konfigurering och/eller arbetat med nätverk
- Kunskap om regelverk och föreskrifter inom säkerhetsområdet

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Stabil
- Stresstolerant
- Optimistisk
- Ordningssam

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
- Som en del av anställningprocessen begär Siemens ut utdrag från Rikspolisstyrelsens misstanke- och belastningsregister då de arbetar med kunder inom säkerhetsbranschen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Här kan du läsa mer om Siemens!

Ansök nu

Receptionist på 50% till MUCF i Växjö!

Kontorsreceptionist
Läs mer Nov 30
Nu finns den meriterande möjligheten att få bli en del av en myndighet som arbetar för ett öppet och inkluderande Sverige med goda villkor för unga och civilsamhället. Ta chansen och sök redan idag då vi arbetar med löpande urval!

OM TJÄNSTEN
Vi söker nu för kunds räkning dig som vill arbeta inom reception och internservice till MUCFs interna medarbetare. Rollen är på 50% och dina arbetsuppgifter kommer vara mycket varierande och innefatta allt vad det innebär att ge service till de internt anställda på myndigheten. För att lyckas och trivas i denna roll krävs det därför att du är prestigelös, har ett naturligt servicetänk och har god förmåga att prioritera när oförutsedda saker sker. I denna roll spelar du en viktig funktion för att hela myndighetens personal ska kunna fokusera på dess kärnverksamhet men också för trivseln på arbetet. Här är ingen dag den andra lik!

Du erbjuds
- Ett konsultuppdrag om 50% till och med augusti 2025.
- En inkluderande arbetsplats med härlig stämning, engagerade medarbetare och som arbetar för att främjar allas lika värde.
- En arbetsplats i Växjö centrum med goda pendlingsmöjligheter.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Hantera post, leveranser och beställningar
* Ta emot felanmälningar från de anställda och skicka vidare till bland annat IT och fastighetsskötare
* Vara en förlängd arm åt fastighetsskötare och IT och utföra enklare ärenden kopplat till detta
* Ta emot besökare
* Stötta ledningsgruppen med viss administration
* Se till att kontorets lokaler ser trevliga ut. Detta innefattar bland annat att fylla på kaffe, förbereda inför möten med mera


VI SÖKER DIG SOM
- Har möjlighet att arbeta 50%
- Besitter en god datorvana
- Har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift, då språket används dagligen i arbetet

Det är meriterande om du har
- Arbetat i en liknande roll sedan tidigare

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Förändringsbenägen
- Hjälpsam
- Ansvarstagande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
MUCF (Myndigheten för Ungdoms- och Civilsamhällesfrågor) är en statlig myndighet som arbetar för att öka kunskapen om ungas levnadsvillkor och stärka de civilas roll i vårt samhälle. MUCF arbetar för att fördelar statsbidrag till både stora och små organisationer, så de får möjlighet bedriva verksamheter. Genom MUCF:s internationella samarbeten erbjuder de även unga möjligheten att arbeta som volontär, studera eller göra praktik i andra europeiska länder.

Ansök nu

IT/OT säkerhetsansvarig till Södra Cell!

IT-säkerhetsansvarig
Läs mer Sep 27
Södra Cell vet att digitalisering och ny teknik öppnar upp för innovation, precision, flexibilitet och lönsamhet i en föränderlig värld. Därför söker Södra Cell nu en drivande, vägvisande och stödjande specialist som ska driva säkerhetsarbetet inom IT/OT. Detta är en högt prioriterad roll som säkerställer att Södra Cell möter både nutida och framtida digitalisering på bästa och mest säkra sätt. Välkommen med din ansökan redan idag!

OM TJÄNSTEN
Som IT/OT-säkerhetsansvarig på Södra Cell har du det övergripande ansvaret för att samordna och säkerställa att cybersäkerheten upprätthålls på alla bruk inom organisationen. Du fungerar som expert för affärsområdet och ansvarar för att den fastställda säkerhetsnivån implementeras konsekvent.

Du erbjuds
- Du kommer erbjudas goda möjligheter till utveckling inom yrket, både i vardagen och i olika typer av projekt. Hos Södra Cell får du möjlighet att utvecklas på jobbet, samtidigt som du är med och bidrar till en hållbarhet som skapar värde för människor och miljö.
- Du erbjuds en trygg anställning med kollektivavtal, tjänstebil, förmånligt friskvårdsbidrag och möjlighet att hyra stugor och lägenheter.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter

I denna roll driver du aktivt säkerhetsarbetet inom IT/OT i tätt samarbete med både systemingenjörer på bruken och Södras CISO. Dessutom kommer du att sprida kunskap och bidra till att upprätthålla en stark säkerhetskultur bland medarbetarna inom affärsområdet med fokus på IT/OT-säkerhet. Vidare kan exempel på arbetsuppgifter vara:


* Säkerställa att säkerhetsrutiner och funktioner, som exempelvis IEC 62443, implementeras enhetligt på alla bruk i nära samarbete med systemingenjörerna
* Tillsammans med överordnad besluta om säkerhetsnivåer och långsiktiga strategier samt se till att dessa implementeras och efterlevs på bruken
* Fungera som Cells representant gentemot Koncern IT, delta aktivt i koncernens säkerhetsteam och vara kontaktperson för det externa SOC-teamet
* Agera som expert på Advanced Threat Protection (ATP), med ansvar för kontinuerlig uppföljning och eliminering av larm och hot
* Ansvara för att upprätthålla och genomföra krisberedskapsplaner samt incidenthantering, och säkerställa att scenarioövningar genomförs regelbundet
* Se till att backup-hanteringen sker enligt fastställda planer och rutiner
* Utveckla, underhålla och kontinuerligt rapportera om säkerhetsläget med hjälp av verktyg som ATP, CM och Checkpoint
* Vara Cells kontaktperson vid både interna och externa revisioner


VI SÖKER DIG SOM
- Har en avslutad högskole- eller civilingenjörsutbildning inom relevant område alternativt annan utbildning kompletterad med mångårig erfarenhet inom IT från nedanstående punkter
- Besitter erfarenhet från tung processindustri t.ex. kärnkraftssektorn
- Har erfarenhet av Microsofts produkter, funktioner och säkerhetslösningar samt kunskap om Microsofts teknik med säkerhet som inriktning
- Behärskar svenska och engelska obehindrat i både tal och skrift
- Har ett B-körkort, du kommer arbeta på samtliga av våra enheter i Värö, Mörrum och Mönsterås vilket innebär resor mellan orterna.

Det är meriterande om du har
- Erfarenhet från industriella DCS-system
- Certifieringar inom Microsoft säkerhetslösningar
- Övergripande kunskap om nätverk, molnfunktioner i Azure och Linux

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Tillitsfull
- Social
- Ordningsam
- Ansvarstagande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
- Innan anställning genomför Södra en säkerhetsprövning som bland annat innefattar registerkontroll, säkerhetskontroll, drogtest & alkoholtest

INFORMATION OM FÖRETAGET
Här kan du läsa mer om Södra Cell!

Ansök nu

Java-utvecklare till välkänt redovisningsbolag i Växjö!

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Aug 15
Är du en vass objektorienterad programmerare som längtar att ta nästa steget i karriären? Kanske vill du få vara en del av ett grymt team där man värderar samarbete i högsta grad! Missa då inte chansen att söka in till denna möjlighet i Växjö!

Processen
Vänligen observera att processen kommer bestå utav två programmeringstester. Det första testet kommer direkt vid ansökan och skall genomföras inom 5 dagar av tilldelning. Det andra testet kommer från kunden efter initiala intervjuer med Academic Work. Det är ett krav att lyckas med båda testerna för att komma vidare på kundintervju.

OM TJÄNSTEN
I din roll som java-utvecklare kommer du få sitta med integreringen av system till bankerna. Här präglas teamen av starkt samarbete där man dessutom umgås såväl på jobbet som på fritiden! I detta bolaget räds man inte för att ta hjälp - och att hjälpa andra i sin tur. Teamen består av en blandning av utvecklare, testare, produktägare och UI/UX designers. Du kommer få jobba med deras redan existerande produkter men även få ta del av nya innovationer!
Vi tror på det inre drivet, och i denna rollen kommer du lyckas om du är nyfiken av dig och älskar att lära dig och utforska nya saker!

Du erbjuds
- En dynamisk miljö där du får en unik chans att bidra till ett marknadsledande bolag!
- En stöttande konsultchef som är mån om din utveckling

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Ta del av scrums och stand up möten där ni går igenom backloggen
* Programmera och utveckla, främst i Java, Golang och React
* Hantera buggar och hjälpa till med ärenden som kan komma från supporten
* Ta del av code reviews


VI SÖKER DIG SOM
- Har 2-3 års arbetslivserfarenhet i framförallt objektorienterad programmering så som java
- Har en kandidat- eller masterexamen inom systemvetenskap, data science eller liknande relevant inriktning.
- Talar och skriver obehindrat på såväl Svenska som Engelska då företagsspråket och dokumentationen sker på Svenska

Det är meriterande om du har
- Kunskap inom Cloud så som AWS
- Kunskap inom Go, React

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Problemlösande
- Självutvecklande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen.

Processen
Vänligen observera att processen kommer bestå utav två programmeringstester. Det första testet kommer direkt vid ansökan och skall genomföras inom 5 dagar av tilldelning. Det andra testet kommer från kunden efter initiala intervjuer med Academic Work. Det är ett krav att lyckas med båda testerna för att komma vidare på kundintervju.

Ansök nu