Växjö: Registrator sökes till Länsstyrelsen Kronoberg

Hitta ansökningsinfo om jobbet Registrator sökes till Länsstyrelsen Kronoberg i Växjö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Växjö inom den kategorin.

Publicerad: 2024-06-11 // Varaktighet: Heltid

Länsstyrelsen Kronoberg är en spännande arbetsplats. Få andra myndigheter har ett så brett arbetsområde och vi arbetar direkt under regeringen. Vi företräder staten i Kronoberg och hanterar målkonflikter, bjuder in till samverkan och stödjer utveckling. Vi arbetar tillsammans mot ett mer hållbart Kronoberg där människor och företag växer tillsammans.

Vi är idag cirka 220 medarbetare på Länsstyrelsen och arbetsplatsen ligger centralt i universitetsstaden Växjö.



Beskrivning
Länsstyrelsens registratorer finns på rättsenheten tillsammans med informationssäkerhetssamordnare och jurister.

Vi tillhör avdelningen för utveckling och stöd där vi arbetar för att stötta och utveckla länsstyrelsen inom våra olika kompetensområden som till exempel HR och ekonomi.
En av våra registratorer kommer att vara tjänstledig under cirka ett år och vi söker därför hennes vikarie.

Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta med att hantera länsstyrelsens allmänna handlingar, från diarieföring till arkivering. Det innebär bland annat att öppna post, registrera och expediera handlingar. Du kommer dagligen att lämna stöd och råd till våra medarbetare gällande diarieföring och vårt ärendehanteringssystem. Kontakter med allmänheten är vanligt förekommande. Du förväntas medverka i utveckling av rutiner och arbetssätt.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:

- Avslutad gymnasieutbildning
- God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
- God förmåga att arbeta inom olika IT-system
- Grundläggande kunskap om offentlighets- och sekretesslagen, förvaltningslagen och dataskyddsförordningen

Det är meriterande om du också har:

- Arbetat som registrator eller med andra näraliggande uppgifter i offentlig sektor
- Erfarenhet av ärendehanteringssystemet Platina, eller liknande
- Erfarenhet av arkivarbete

Vi söker dig som vill bidra till god förvaltning. Du är påläst och noggrann med att följa regelverk och instruktioner. Du är bra på att ge god service. I rollen behöver du trivas med att arbeta självständigt samtidigt som du har god samarbetsförmåga. Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet.

Villkor
Hos oss är det viktigt att alla känner sig välkomna och värdefulla. Förutom viktiga arbetsuppgifter ser vi kompetensutveckling, friskvård och flexibel arbetstid som en självklarhet. Det finns även möjlighet till distansarbete. Vi gillar olika, välkomnar mångfald och ser kunskaper i minoritetsspråk som värdefullt.

Vid tillsvidareanställning tillämpar vi sex månaders provanställning.

Som tillsvidareanställd är du krigsplacerad på Länsstyrelsen i Kronobergs län. Vissa av våra tjänster är säkerhetsklassade vilket innebär att säkerhetsprövning då kommer att genomföras. I dessa fall ska säkerhetsprövningen vara godkänd före tillsättning.

Vi undanber oss vänligt alla erbjudande om annonserings- och rekryterings-stöd i samband med denna annons.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Växjö som Registrator

Nedan visas andra jobb i Växjö som Registrator.

Registrator till utbildningsförvaltningen

Läs mer Maj 21
Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill göra nytta för dem vi är till för! Växjö kommun är Kronobergs största arbetsgivare som varje dag, året runt, arbetar för våra invånare, företag och besökare. Tillsammans skapar vi en hållbar morgondag och en attraktiv kommun att bo, leva och verka i – idag och i framtiden. Det innebär ett arbete där vi utmanar oss att tänka nytt, lära och utvecklas med varandra. Vill du vara en del i ett stort sammanhang där du får vara med och göra skillnad på riktigt? Välkommen till oss på Växjö kommun!

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som har intresse och kompetens för att arbeta som registrator på utbildningsförvaltningen i Växjö kommun. Tjänsten är placerad vid förvaltningskontoret och enheten Analys & utveckling. Enhetens huvuduppdrag är att genom uppföljning, utveckling och stöd vara med och bidra till en effektiv styrning och ledning av verksamheten samt en ökad kvalitet och likvärdighet för barn och elever.

Som registrator arbetar du med posthantering, diarieföring, arkivering och administrativt arbete. Du fungerar som arkivombud där arbete med dokumenthanteringsplan, arkivbeskrivning och arkivinspektion ingår. Du arbetar även med prövning vid utlämning av allmänna handlingar, administration kopplat till statsbidrag samt fakturahantering. Du kommer att ta fram svar till allmänhet, externa aktörer samt interna funktioner. En del av arbetet handlar om att ge support till användare i vårt ärendehanteringsystem och att vara en del i att utveckla effektiva processer för olika typer av ärenden.

Som registrator samarbetar du med, och fungerar som ersättare för, förvaltningssekreteraren. Ni tillsammans driver och utvecklar förvaltningssekretariatet inom utbildningsförvaltningen. Vi ser att du är drivande i att kvalitetssäkra arbetet med dokumenthantering, diarieföring, posthantering och arkivering. En rättssäker och effektiv administration och myndighetsutövning är ledord inom uppdraget.

Arbetet kräver att du kan arbeta både självständigt och i grupp med individuella och gemensamma mål och håller en hög servicegrad. Arbetssätt och metoder utvecklas kontinuerligt.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
* minst treårig gymnasieexamen med ekonomisk eller administrativ inriktning, eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig
* Minst två års erfarenhet av arbete i offentlig förvaltning med diarieföring, arkivering, dokumenthantering, att systematisera och strukturera information och handlingar eller motsvarande
* goda kunskaper och erfarenhet av Office-paketet

Det är meriterande om du har:
* erfarenhet och kunskap om ärendehanteringssystemet Ciceron, ekonomisystemet Raindance eller andra motsvarande system
* kunskap om förvaltningsrätt samt sekretesslagstiftning

Arbetet som registrator är varierande och innefattar kontakt med skolledare, tjänstepersoner, politiker, handläggare, media och allmänhet vilket innebär att det ställer krav på bemötande, samarbetsförmåga och flexibilitet. För att passa i jobbet tror vi att du är en strukturerad och noggrann person med sinne för ordning. Du har hög social förmåga och är serviceinriktad, trivs med att samarbeta, är kommunikativ och kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Du är lösningsfokuserad, har handlingsförmåga och engagemang samt kan självständigt driva ditt arbete. Vidare kan du snabbt växla mellan olika frågor och har god förmåga att prioritera, planera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du trivs med att arbeta med flera uppgifter parallellt och att vara "spindeln i nätet". Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Växjö kommuns anställda ska spegla den mångfald som finns i kommunen. Vi välkomnar sökande oberoende av till exempel ålder, kön och etnicitet.

Som tillsvidareanställd blir du som regel krigsplacerad i vår organisation.

Det kan bli aktuellt med löpande intervjuer så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt.

Ansökan sker enbart via Offentliga jobbs rekryteringsverktyg (www.offentligajobb.se).
Medtag utbildningsbevis och eventuell yrkeslegitimation vid intervju.

För interna kandidater kan det bli aktuellt med annat tillträdesdatum. För mer information se Beslut gällande tidpunkt för byte av enhet vid rekrytering av intern kandidat inom utbildningsförvaltningen på intranätet.

Till bemannings- och rekryteringsföretag eller till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare annonser.

Ansök nu

Vi söker en huvudregistrator

Läs mer Jan 24
Länsstyrelsen Kronoberg är en spännande arbetsplats. Få andra myndigheter har ett så brett arbetsområde och vi arbetar direkt under regeringen. Vi företräder staten i Kronoberg och hanterar målkonflikter, bjuder in till samverkan och stödjer utveckling. Vi arbetar tillsammans mot ett mer hållbart Kronoberg där människor och företag växer tillsammans.



Vi har idag ca 220 medarbetare på Länsstyrelsen och arbetsplatsen ligger centralt i universitetsstaden Växjö.



Beskrivning
Du kommer att arbeta på rättsenheten.

Utöver diarium och arkiv finns länsstyrelsens jurister på enheten. Enheten tillhör avdelningen för utveckling och stöd där även HR, ekonomi och kommunikation och service samt enheten för strategisk hållbarhet finns.

Avdelningens gemensamma nämnare är att vi stöttar och utvecklar länsstyrelsen inom våra olika professioner. Vår arbetsplats är fylld av kunskap, omväxlande och utvecklande arbetsuppgifter, tvärsektoriellt samarbete och god gemenskap.

Vår huvudregistrator har gått vidare till andra arbetsuppgifter inom organisationen och vi söker nu hennes ersättare.

Arbetsuppgifter
Som huvudregistrator arbetar du tillsammans med kollegorna på diariet med att hantera länsstyrelsens allmänna handlingar, från diarieföring till arkivering.

Du arbetar både med löpande operativa arbetsuppgifter såsom diarieföring och utlämnande av allmänna handlingar och med strategiska arbetsuppgifter som att underhålla och utveckla rutiner och att hålla utbildningar internt.

Du arbetar för att det ska vara lätt att göra rätt för såväl dina kollegor på diariet som för övriga medarbetare. Du stödjer och ger råd till i diarieföringsfrågor samt i användning av ärendehanteringssystemet.

Utöver detta kommer du som huvudregistrator att:

- driva utvecklingsprojekt inom diariet
- vara representant i nationellt nätverk inom länsstyrelserna för övergripande ärendehanteringsfrågor och för ärendehanteringssystemet Platina
- ansvara för och utveckla det interna kvalitetssäkringsarbetet gällande diarieföring
- driva arbetet med att utveckla det administrativa stödet för hantering av säkerhetsskyddsklassificerade handlingar

 
Kvalifikationer
Du har

- en för arbetsuppgifterna relevant akademisk utbildning
- erfarenhet av arbete med diarieföring och ärendehanteringssystem
- flerårig vana av att arbeta som registrator inom offentlig verksamhet
- mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska, såväl muntligt som skriftligt

Vi söker dig som är:

- noggrann och ansvarsfull
- flexibel och har förmågan att ställa om
- pålitlig

Som person är du resultatinriktad och tycker om att självständigt planera och driva ditt arbete framåt men också att jobba tillsammans med andra. Du har god kommunikativ förmåga i tal och skrift och trivs med att stödja dina kollegor inom ditt expertområde.

Du har ett stort engagemang för ditt arbete samt en vilja att bidra till ett gott arbetsklimat.

Det är meriterande om du har erfarenhet av att

- driva projekt
- hålla i utbildningar
- handlägga förvaltningsärenden
- hantera ärendehanteringssystemet Platina
- arbeta med hantering av säkerhetsskyddsklassificerade handlingar och/eller signalskydd
- utbildning och/eller erfarenhet inom arkivområdet

 
Övrigt
Hos oss är det viktigt att alla känner sig välkomna och värdefulla. Förutom viktiga arbetsuppgifter ser vi kompetensutveckling, friskvård och flexibel arbetstid som en självklarhet. Det finns även möjlighet till distansarbete. Vi gillar olika, välkomnar mångfald och ser kunskaper i minoritetsspråk som värdefullt.



Vi tillämpar sex månaders provanställning.



Vissa av våra tjänster är säkerhetsklassade vilket innebär att säkerhetsprövning då kommer att genomföras. I dessa fall ska säkerhetsprövningen vara godkänd före tillsättning.



Som tillsvidareanställd är du krigsplacerad på Länsstyrelsen i Kronobergs län.



Vi undanber oss vänligt alla erbjudande om annonserings- och rekryteringsstöd i samband med denna annons.

Ansök nu

Registrator

Läs mer Jan 18
Myndigheten för ungdoms- och civilsamhällesfrågor är en statlig myndighet som tar fram kunskap om ungas levnadsvillkor och om det civila samhällets förutsättningar. Vi har fokus på ungas villkor och civilsamhällets förutsättningar och ger stöd till föreningsliv, kommuner och internationellt samarbete. Vi tar fram kunskapsunderlag som beslutsfattare använder för att kunna prioritera insatser för unga och för civilsamhället. Vi sprider kunskap i möten med människor, på såväl nationell som europeisk nivå. Vi fördelar också statsbidrag som ger små och stora organisationer möjlighet att växa och utvecklas. Internationella bidrag ger kommuner och organisationer möjlighet att arbeta praktiskt med ungdomspolitik på lokal, regional, nationell och europeisk nivå och ger unga möjlighet att tillbringa tid utomlands som volontär.

Vi erbjuder en modern arbetsplats med viktiga uppdrag som engagerar oss och våra målgrupper. Här får du stora möjligheter att utvecklas både i din yrkesroll och som person.

Vi är en av Sveriges hbtqi-strategiska myndigheter och arbetar aktivt med jämställdhetsintegrering. Vi har ett normkritiskt perspektiv och bedriver ett arbete för att motverka diskriminering bland unga.

ARBETSUPPGIFTER
Som registrator hos oss ställer vi höga krav på ordning och reda, men också på effektivitet och service till såväl kollegor som till allmänheten. För många som vänder sig till myndigheten, är registratorn det första mötet med oss. I det mötet är, förutom effektivitet och service, även ett professionellt och trovärdigt bemötande av yttersta vikt.

Förutom registratur är även diarieföring, utelämnande av allmän handling och arkivering viktiga uppgifter i anställningen. Du kommer också att ha en nyckelroll när myndigheten i år implementerar ett nytt ärendehanteringssystem. Därför söker vi dig som har erfarenhet av att ha implementerat eller utvecklat användningen av ärendehanteringssystem.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innebära att innebära att:
• ha huvudansvar för implementeringen av ett nytt ärendehanteringssystem
• utbilda kollegor i det nya ärendehanteringssystemet
• registrera och avsluta ärenden i myndighetens diarieföringssystem
• hantera begäran om utlämnande av allmänna handlingar samt sekretessbedömning
• sortera handlingar för arkivering och gallring samt övriga förekommande arbetsuppgifter med myndighetens arkiv

KVALIFIKATIONER
För anställningen som registrator krävs flerårig erfarenhet av arbete som registrator, gärna inom staten. Det krävs även eftergymnasial utbildning inom registratur, arkiv, juridik eller förvaltningskunskap. Det är viktigt att du har mycket god kännedom om offentlighet och sekretess inom statlig myndighet och att du kan arbeta självständigt med sekretessbedömning av allmänna handlingar.

För den aktuella anställningen krävs erfarenhet av att ha erfarenhet av att ha implementerat eller utvecklat användningen av ärendehanteringssystem, exempelvis genom att ha genomfört internutbildning i användning av sådana system.

Det är meriterande om du har erfarenhet eller kunskap om Sveriges ungdomspolitik och politiken för det civila samhället.

Anställningen kräver noggrannhet och ordningssinne vilket innebär att du är väldigt strukturerad. Du vill ge service och är bra på att samarbeta med andra människor.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper såsom att du är strukturerad och samarbetsorienterad.

ÖVRIGT
MUCF har ambitionen att tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och mångfald tillför organisationen.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Som kandidat ansvarar du för att de lämnade uppgifterna är sanningsenliga och korrekta samt att de lämnas till MUCF senast 24.00 sista ansökningsdagen. Uppgifterna behandlas och sparas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR).

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Ansök nu

Registrator

Läs mer Sep 13
Välkommen till Linnéuniversitetet! Vi möter dagens och morgondagens samhällsutmaningar i en öppen, nyfiken och kreativ miljö. Genom att aktivt låta kunskap från olika ämnen, områden och kulturer mötas, öppnar vi upp för nya idéer och skapar nya perspektiv för en långsiktigt hållbar samhällsutveckling. Människor växer här.

Universitetets registratur a?r samlad pa? universitetsledningens kansli. Kansliet a?r fra?mst ett sto?d till universitetsstyrelsen, rektorer och universitetsdirekto?r men a?ven fo?r fakultetsledningar. Kansliet ansvarar fo?r att uppra?ttha?lla och kvalitetssa?kra universitetets myndighetsuppdrag och myndighetsuto?vning, vilket inkluderar interna regelverk, beslutsstruktur och relevant juridik.

En viktig del i myndighetsuto?vningen a?r att bedriva en korrekt och ra?ttssa?ker registratur samt arkivering av handlingar. Universitetets registratorer och arkivarier samverkar i detta arbete. Kansliet arbetar även för att o?ka digitaliseringsgraden sa? att elektroniska a?rendeflo?den skapas fo?r universitets dokument-, formula?r- och mo?teshantering samt e-arkivering av handlingar.

Arbetsuppgifter:
Universitetets arkiv och registratur består av fyra registratorer och två arkivarier. Som registrator arbetar du med att diariefo?ra handlingar, hantera interna och externa fo?rfra?gningar, go?ra bedo?mningar vad ga?ller ka?nsliga personuppgifter och sekretess vid utla?mnande av allma?nna handlingar. Du ska a?ven ge ra?d och sto?d till beslutsfattare och handla?ggare i dessa fra?gor. Inom registratur och arkiv pågår arbete med ökad digitaliseringen av arbetsrutiner och handlingar.

Kvalifikationer:

Vi söker dig som har:


• relevant akademisk examen på lägst kandidatnivå eller
• yrkeshögskoleexamen inom dokumentcontroller/registrator eller
• om du har tillgodofört motsvarande kompetens inom yrkesområdet genom arbetserfarenhet inom området och som bedöms som likvärdig
• samt goda spra?kkunskaper i svenska och engelska.

Meriterande a?r om du har:


• erfarenhet av arbete som registrator eller arkivarie inom offentlig verksamhet och har kunskap om lagar och förordningar som styr dokumenthantering inom offentlig verksamhet
• bedrivit studier pa? ho?gskoleniva? inom arkiv, juridik, statsvetenskap eller systemvetenskap
• erfarenhet av att arbete med elektroniska diarie-/ärendehanteringssystem

Stor vikt läggs vid samarbetsförmåga, att i en grupp kunna bidra i det utvecklingsarbete som beskrivs ovan samt förmåga att arbeta självständigt.

Anställningsvillkor:
Placeringsort: Va?xjo?
Ansta?llning: Ansta?llningen a?r placerad vid universitetsledningens kansli. Tillsvidare 100 %. Startdatum enligt o?verenskommelse.

Mer information la?mnas av:
Funktionsansvarig Peter Knutsson, peter.knutsson@lnu.se tfn 0470-70 82 86, avdelningschef Karin Järplid karin.jarplid@lnu.se

Fra?gor ga?llande ansta?llningsvillkor besvaras av HR-partner Stina Andersson, stina.andersson@lnu.se tfn 0480-44 60 33.

Fackliga fo?retra?dare na?s via universitetets va?xel pa? tfn: 0772-28 80 00.

Va?lkommen med din anso?kan senast den 4 oktober. Dnr HR-2023/1298


Linnéuniversitetet har ambitionen att tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och mångfald tillför organisationen.

Registrera din ansökan via knappen "Ansök" längst ned i annonsen. De meriter Du åberopar ska Du styrka med intyg och de ska bifogas digitalt i din ansökan. Ansökan och övriga handlingar ska märkas med anställningens diarienummer. Alla handlingar som åberopas ska vara inkomna till universitetet senast kl. 24.00 sista ansökningsdagen.

Vi undanber oss telefonsamtal från försäljare av jobbannonser.

Ansök nu

Andra jobb i Växjö från Länsstyrelsen i Kronobergs län

Nedan visas andra jobb i Växjö från Länsstyrelsen i Kronobergs län .

Handläggare av investerings- och projektstöd

Handläggare, offentlig förvaltning/Utredare, offentlig förvaltning
Läs mer Jun 13
Länsstyrelsen Kronoberg är en statlig myndighet. Vi arbetar för ett mer hållbart Kronoberg där människor och företag växer tillsammans. Hos oss arbetar 220 engagerade medarbetare med kompetenser inom många olika expertområden. Vi genomför de uppdrag vi får från riksdag och regering och driver utveckling i länet i samverkan med olika aktörer. Vårt kontor ligger i centrala Växjö och för oss är det viktigt att vår arbetsplats präglas av tillit, öppenhet, ansvar och respekt.



Beskrivning
Landsbygdsavdelningen är en av fyra avdelningar på Länsstyrelsen Kronoberg och den leds av landsbygdsdirektören.

Vi ansvarar för EU-stöd som areal- och djurbaserade stöd samt projekt- och investeringsstöd men också för veterinär- och djurskyddsverksamhet. Inom avdelningen finns fyra enheter med var sin enhetschef som leder det dagliga arbetet. 

En av våra handläggare kommer att vara tjänstledig under cirka ett år och vi söker därför efter en vikarie. Du kommer att arbeta på enheten för tillväxt och landsbygd tillsammans med andra handläggare som arbetar med olika typer av investerings- och projektstöd. 

Arbetsuppgifter
Du kommer främst att arbeta med:

- handläggning av utbetalningar av företagsstöd, miljöinvesteringar och projektstöd i landsbygdsprogrammet
- handläggning av ansökningar om investerings- och projektstöd inom strategisk plan för EU:s gemensamma jordbrukspolitik
- handläggning av utbetalningar om investerings- och projektstöd inom strategisk plan för EU:s gemensamma jordbrukspolitik

Vår verksamhet och våra behov förändras med tiden, vilket gör att du också kan få prova andra arbetsuppgifter inom länsstyrelsen.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:

- akademisk utbildning med agrar och gärna med ekonomisk inriktning
- B-körkort
- god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska
- god IT-kompetens och vana att arbeta med dator som verktyg

Det är meriterande om du också har: 

- yrkeserfarenhet av ärendehandläggning som gäller investerings- och projektstöd, gärna från någon länsstyrelse eller liknande erfarenhet från konsultbranschen
- egen lantbrukserfarenhet

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du har god social förmåga och kan bidra till en god arbetsmiljö hos oss. Du är kommunikativ och bra på att skapa goda relationer, såväl internt som externt. I din roll som myndighetsutövare är det viktigt att du har ett professionellt förhållningssätt. Du kan snabbt sätta dig in i regelverk och IT- system. Tjänsten ställer höga krav på ett strukturerat arbetssätt och administrativ kompetens. 

Villkor
Hos oss är det viktigt att alla känner sig välkomna och värdefulla. Förutom viktiga arbetsuppgifter ser vi kompetensutveckling, friskvård och flexibel arbetstid som en självklarhet. Det finns även möjlighet till distansarbete. Vi gillar olika, välkomnar mångfald och ser kunskaper i minoritetsspråk som värdefullt.

Vid tillsvidareanställning tillämpar vi sex månaders provanställning.

Som tillsvidareanställd är du krigsplacerad på Länsstyrelsen i Kronobergs län. Vissa av våra tjänster är säkerhetsklassade vilket innebär att säkerhetsprövning då kommer att genomföras. I dessa fall ska säkerhetsprövningen vara godkänd före tillsättning.

Vi undanber oss vänligt alla erbjudande om annonserings- och rekryterings-stöd i samband med denna annons.

Hos oss är det viktigt att alla känner sig välkomna och värdefulla. Förutom viktiga arbetsuppgifter ser vi kompetensutveckling, friskvård och flexibel arbetstid som en självklarhet. Det finns även möjlighet till distansarbete. Vi gillar olika, välkomnar mångfald och ser kunskaper i minoritetsspråk som värdefullt.

Vi undanber oss vänligt alla erbjudande om annonserings- och rekryterings-stöd i samband med denna annons.

Ansök nu

GIS-samordnare

GIS-samordnare
Läs mer Jun 13
Länsstyrelsen Kronoberg är en statlig myndighet. Vi arbetar för ett mer hållbart Kronoberg där människor och företag växer tillsammans. Hos oss arbetar 220 engagerade medarbetare med kompetenser inom många olika expertområden. Vi genomför de uppdrag vi får från riksdag och regering och driver utveckling i länet i samverkan med olika aktörer. Vårt kontor ligger i centrala Växjö och för oss är det viktigt att vår arbetsplats präglas av tillit, öppenhet, ansvar och respekt.



Beskrivning
Har du utbildning inom GIS och vill stötta verksamheter med deras frågor? Då har du en möjlighet att få göra det i en spännande myndighet med stor variation av verksamheter.

Du kommer att tillhöra avdelningen för utveckling och stöd och enheten kommunikation och service. Det finns ytterligare en GIS-samordnare hos oss och ni kommer att ha ett nära samarbete. Det finns möjlighet att arbeta viss tid på distans.

Arbetsuppgifter
GIS är viktiga verktyg för stora delar av länsstyrelsens verksamhet. Som GIS-samordnare har du, tillsammans med den andra GIS-samordnaren, en viktig roll i att underlätta och utveckla användningen av GIS i vår verksamhet. Dina arbetsuppgifter riktar sig till hela myndighetens verksamhet och bedrivs i nära samarbete med avdelningarna och enheterna. Ditt uppdrag är till exempel att

- förvalta geodata för interna och externa aktörer
- uppdatera och förvalta Länsstyrelsens webbGIS
- genomföra utbildningar och bistå med teknisk kompetens inom verksamheten
- främja en effektiv användning av kommunikativa verktyg inom geodataområdet
- support och intern utbildning för användarna i GIS-systemet
- delta i nationella och regionala nätverk

Det kan också bli aktuellt att arbeta i något nationellt uppdrag som del av din tjänst.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:

- högskoleutbildning eller annan eftergymnasial utbildning inom GIS som vi anser vara relevant för tjänsten
- erfarenhet av praktiskt arbete med GIS, såsom bearbetning och förvaltning av geodata, och av att arbeta med ArcGIS-plattformen

Det är meriterande om du har:

- erfarenhet av att arbeta stödjande med GIS i en organisation
- grundläggande kunskap om programmering

Du har lätt för att skapa relationer, trivs med att samarbeta och kommunicerar på ett lättförståeligt sätt både i tal och skrift på svenska. Ditt arbetssätt är serviceinriktat. Du är strukturerad, kan ta egna initiativ, har god förmåga att prioritera och kan ta dig an frågor ur ett helhetsperspektiv. 

Vi fäster stor vikt vid den personliga lämpligheten och ser det som självklart att du bidrar till ett gott arbetsklimat.

Villkor
Intervjuer i den här rekryteringsprocessen kommer preliminärt att genomföras under vecka 33 och 34. 

Hos oss är det viktigt att alla känner sig välkomna och värdefulla. Förutom viktiga arbetsuppgifter ser vi kompetensutveckling, friskvård och flexibel arbetstid som en självklarhet. Det finns även möjlighet till distansarbete. Vi gillar olika, välkomnar mångfald och ser kunskaper i minoritetsspråk som värdefullt.

Vid tillsvidareanställning tillämpar vi sex månaders provanställning.

Som tillsvidareanställd är du krigsplacerad på Länsstyrelsen i Kronobergs län. Vissa av våra tjänster är säkerhetsklassade vilket innebär att säkerhetsprövning då kommer att genomföras. I dessa fall ska säkerhetsprövningen vara godkänd före tillsättning.

Vi undanber oss vänligt alla erbjudande om annonserings- och rekryterings-stöd i samband med denna annons.

Ansök nu

Vi söker handläggare i energi- och bostadsstöd

Handläggare, offentlig förvaltning/Utredare, offentlig förvaltning
Läs mer Jun 5
Länsstyrelsen Kronoberg är en spännande arbetsplats. Få andra myndigheter har ett så brett arbetsområde och vi arbetar direkt under regeringen. Vi företräder staten i Kronoberg och hanterar målkonflikter, bjuder in till samverkan och stödjer utveckling. Vi arbetar tillsammans mot ett mer hållbart Kronoberg där människor och företag växer tillsammans.

Vi är idag cirka 220 medarbetare på Länsstyrelsen och arbetsplatsen ligger centralt i universitetsstaden Växjö.



Beskrivning
På vår enhet är vi sju medarbetare som tillsammans bidrar till helheten för att klara vårt uppdrag som är att arbeta för en hållbar samhällsutveckling i länet.

Vi arbetar med vägledning, planeringsunderlag och samordning av statliga intressen inom fysisk planering, kommunala översikts- och detaljplaner, infrastruktur samt bostads- och byggfrågor. Enhetens breda arbetsfält och samarbetet med experter inom många områden gör arbetet stimulerande och lärorikt.

Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta med:

- Handläggning av statliga stöd till bostadsbyggande och energieffektiviseringsåtgärder. Det innebär bland annat att du granskar ritningar, ansökningar och gör egna kontrollberäkningar. En viktig del av arbetet är att kommunicera med sökanden och ge information om stöden. Du har kontakter med såväl fastighetsbolag som med enskilda personer.
- Tillsyn av stöden enligt EU-regler, med utgångspunkt från en framtagen plan.
- Tillsynsvägledning inom byggnadsnämndernas ansvarsområden. Det kan handla om att genomföra de särskilda uppdrag som vi får årligen från regeringen, att arrangera konferenser för kommunernas handläggare för att bygga kunskap inom olika teman samt att svara på remisser.

Arbetsuppgifterna kan anpassas beroende på kompetens hos den som anställs och sammansättning i arbetsgruppen.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har

- en akademisk examen inom byggteknik och/eller energifrågor. God förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska
- god vana att arbeta med dator som huvudsakligt verktyg
- B-körkort

Som person är du noggrann och strukturerad. Du har lätt för att samarbeta och kommunicera med såväl kollegor som med dem som söker stöden. Du arbetar också på ett serviceinriktat sätt.

Erfarenheter av handläggning eller tillsyn av ärenden inom offentlig sektor är ett krav.





Hos oss är det viktigt att alla känner sig välkomna och värdefulla. Förutom viktiga arbetsuppgifter ser vi kompetensutveckling, friskvård och flexibel arbetstid som en självklarhet. Det finns även möjlighet till distansarbete. Vi gillar olika, välkomnar mångfald och ser kunskaper i minoritetsspråk som värdefullt.

Vid tillsvidareanställning tillämpar vi sex månaders provanställning.

Som tillsvidareanställd är du krigsplacerad på Länsstyrelsen i Kronobergs län. Vissa av våra tjänster är säkerhetsklassade vilket innebär att säkerhetsprövning då kommer att genomföras. I dessa fall ska säkerhetsprövningen vara godkänd före tillsättning.

Vi undanber oss vänligt alla erbjudande om annonserings- och rekryterings-stöd i samband med denna annons.

Ansök nu

Vi söker handläggare i energi- och bostadsstöd

Handläggare, offentlig förvaltning/Utredare, offentlig förvaltning
Läs mer Jun 4
Länsstyrelsen Kronoberg är en spännande arbetsplats. Få andra myndigheter har ett så brett arbetsområde och vi arbetar direkt under regeringen. Vi företräder staten i Kronoberg och hanterar målkonflikter, bjuder in till samverkan och stödjer utveckling. Vi arbetar tillsammans mot ett mer hållbart Kronoberg där människor och företag växer tillsammans.

Vi är idag cirka 220 medarbetare på Länsstyrelsen och arbetsplatsen ligger centralt i universitetsstaden Växjö.



Beskrivning
På vår enhet är vi sju medarbetare som tillsammans bidrar till helheten för att klara vårt uppdrag som är att arbeta för en hållbar samhällsutveckling i länet.

Vi arbetar med vägledning, planeringsunderlag och samordning av statliga intressen inom fysisk planering, kommunala översikts- och detaljplaner, infrastruktur samt bostads- och byggfrågor. Enhetens breda arbetsfält och samarbetet med experter inom många områden gör arbetet stimulerande och lärorikt.

Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta med:

- Handläggning av statliga stöd till bostadsbyggande och energieffektiviseringsåtgärder. Det innebär bland annat att du granskar ritningar, ansökningar och gör egna kontrollberäkningar. En viktig del av arbetet är att kommunicera med sökanden och ge information om stöden. Du har kontakter med såväl fastighetsbolag som med enskilda personer.
- Tillsyn av stöden enligt EU-regler, med utgångspunkt från en framtagen plan.
- Tillsynsvägledning inom byggnadsnämndernas ansvarsområden. Det kan handla om att genomföra de särskilda uppdrag som vi får årligen från regeringen, att arrangera konferenser för kommunernas handläggare för att bygga kunskap inom olika teman samt att svara på remisser.

Arbetsuppgifterna kan anpassas beroende på kompetens hos den som anställs och sammansättning i arbetsgruppen.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har

- en akademisk examen inom byggteknik och/eller energifrågor. God förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska
- god vana att arbeta med dator som huvudsakligt verktyg
- B-körkort

Som person är du noggrann och strukturerad. Du har lätt för att samarbeta och kommunicera med såväl kollegor som med dem som söker stöden. Du arbetar också på ett serviceinriktat sätt.

Erfarenheter av handläggning eller tillsyn av ärenden inom offentlig sektor är ett krav.





Hos oss är det viktigt att alla känner sig välkomna och värdefulla. Förutom viktiga arbetsuppgifter ser vi kompetensutveckling, friskvård och flexibel arbetstid som en självklarhet. Det finns även möjlighet till distansarbete. Vi gillar olika, välkomnar mångfald och ser kunskaper i minoritetsspråk som värdefullt.

Vid tillsvidareanställning tillämpar vi sex månaders provanställning.

Som tillsvidareanställd är du krigsplacerad på Länsstyrelsen i Kronobergs län. Vissa av våra tjänster är säkerhetsklassade vilket innebär att säkerhetsprövning då kommer att genomföras. I dessa fall ska säkerhetsprövningen vara godkänd före tillsättning.

Vi undanber oss vänligt alla erbjudande om annonserings- och rekryterings-stöd i samband med denna annons.

Ansök nu

Vi söker handläggare i energi- och bostadsstöd

Handläggare, offentlig förvaltning/Utredare, offentlig förvaltning
Läs mer Jun 10
Länsstyrelsen Kronoberg är en spännande arbetsplats. Få andra myndigheter har ett så brett arbetsområde och vi arbetar direkt under regeringen. Vi företräder staten i Kronoberg och hanterar målkonflikter, bjuder in till samverkan och stödjer utveckling. Vi arbetar tillsammans mot ett mer hållbart Kronoberg där människor och företag växer tillsammans.

Vi är idag cirka 220 medarbetare på Länsstyrelsen och arbetsplatsen ligger centralt i universitetsstaden Växjö.



Beskrivning
På vår enhet är vi sju medarbetare som tillsammans bidrar till helheten för att klara vårt uppdrag som är att arbeta för en hållbar samhällsutveckling i länet.

Vi arbetar med vägledning, planeringsunderlag och samordning av statliga intressen inom fysisk planering, kommunala översikts- och detaljplaner, infrastruktur samt bostads- och byggfrågor. Enhetens breda arbetsfält och samarbetet med experter inom många områden gör arbetet stimulerande och lärorikt.

Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta med:

- Handläggning av statliga stöd till bostadsbyggande och energieffektiviseringsåtgärder. Det innebär bland annat att du granskar ritningar, ansökningar och gör egna kontrollberäkningar. En viktig del av arbetet är att kommunicera med sökanden och ge information om stöden. Du har kontakter med såväl fastighetsbolag som med enskilda personer.
- Tillsyn av stöden enligt EU-regler, med utgångspunkt från en framtagen plan.
- Tillsynsvägledning inom byggnadsnämndernas ansvarsområden. Det kan handla om att genomföra de särskilda uppdrag som vi får årligen från regeringen, att arrangera konferenser för kommunernas handläggare för att bygga kunskap inom olika teman samt att svara på remisser.

Arbetsuppgifterna kan anpassas beroende på kompetens hos den som anställs och sammansättning i arbetsgruppen.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har

- en akademisk examen inom byggteknik och/eller energifrågor. God förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska
- god vana att arbeta med dator som huvudsakligt verktyg
- B-körkort

Som person är du noggrann och strukturerad. Du har lätt för att samarbeta och kommunicera med såväl kollegor som med dem som söker stöden. Du arbetar också på ett serviceinriktat sätt.

Erfarenheter av handläggning eller tillsyn av ärenden inom offentlig sektor är ett krav.





Hos oss är det viktigt att alla känner sig välkomna och värdefulla. Förutom viktiga arbetsuppgifter ser vi kompetensutveckling, friskvård och flexibel arbetstid som en självklarhet. Det finns även möjlighet till distansarbete. Vi gillar olika, välkomnar mångfald och ser kunskaper i minoritetsspråk som värdefullt.

Vid tillsvidareanställning tillämpar vi sex månaders provanställning.

Som tillsvidareanställd är du krigsplacerad på Länsstyrelsen i Kronobergs län. Vissa av våra tjänster är säkerhetsklassade vilket innebär att säkerhetsprövning då kommer att genomföras. I dessa fall ska säkerhetsprövningen vara godkänd före tillsättning.

Vi undanber oss vänligt alla erbjudande om annonserings- och rekryterings-stöd i samband med denna annons.

Ansök nu