Växjö: Kundsupport till expansivt företag i Växjö

Hitta ansökningsinfo om jobbet Kundsupport till expansivt företag i Växjö i Växjö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Växjö inom den kategorin.

Publicerad: 2024-06-11 // Varaktighet: Heltid

Dina arbetsuppgifter
Till vårt attraktiva kundföretag i Växjö söker vi nu dig som vill jobba med support åt bolagets kunder. Kundsupporten består av drygt 50 medarbetare som arbetar för att leverera ett professionellt bemötande och utföra service i världsklass till bolagets kunder. Kunderna är till största del externa, både inom offentlig och privat sektor.

Som kundsupport tar du emot inkommande ärenden via mail och telefon vilka kan avse allt från leverans- till produktfrågor. Ingen dag är den andra lik och du får ständigt nya frågor att hantera. Du arbetar från deras fina kontor med alla tänkbara bekvämligheter så som gym, personalmatsal och grymt kaffe samt om du föredrar det en viss del på distans hemifrån, när du är varm i kläderna.

Uppdraget är initialt ett vikariat till början av 2026 och startar enligt överenskommelse. Tjänsten är på 100 % där arbetstiderna är förlagda måndag till fredag mellan kl. 08:00 – 17:00. Initialt kommer du vara anställd av Inpeople och på sikt finns möjlighet till anställning hos kundföretaget för rätt person.


Din profil
Vi söker dig som alltid har kunden i största fokus. Du trivs med att ta ansvar, är strukturerad och noggrann och driver ditt arbete framåt. Du är lyhörd inför din omgivning och är mån om att uppnå ett gott arbete tillsammans med andra. Dina personliga egenskaper är avgörande för hur du kommer lyckas i rollen.

Vi ser gärna att du har erfarenhet av kundservice i någon form. Du har lägst gymnasieutbildning och hanterar Office-paketet obehindrat. Du behärskar både svenska och engelska i tal och skrift.

Som medarbetare på Inpeople har du en passion för att ge service. Du förstår att stort engagemang är avgörande för att ha nöjda kunder. Du tycker om att ta ansvar och kan fullt ut stå bakom vår laganda som vi kallar Inspirit.

På Inpeople värdesätter vi de kvalitéer som en jämn ålders-och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför vår och våra kunders verksamheter.

Vi tillämpar alltid löpande urval i våra rekryteringsprocesser.

Varmt välkommen med din ansökan!


Om oss
Sedan 2010 är vi specialister på skräddarsydda lösningar inom personaluthyrning och rekrytering. Vår mission, vårt uppdrag som vi jobbat med sedan start, är att hjälpa människor leva livet så som de själva vill leva det. Missionen leder oss på vägen mot att alltid hitta rätt person till rätt plats. Med en kultur som präglas av omtanke och snällhet driver vi Inpeople med passion och ansvar för att bidra till våra kunders framgång.

Inpeople är ett auktoriserat rekryterings – och bemanningsföretag med ambitionen att bidra till en bättre och mer hållbar värld. Vi är en del av Ingroup och har ett nära samarbete med vårt systerbolag Head Consulting Group. Vårt huvudkontor finns i Växjö och vi har cirka 300 hel- och deltidsanställda.

Välkommen till ett annorlunda HR-företag!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Växjö som Kundtjänstmedarbetare

Nedan visas andra jobb i Växjö som Kundtjänstmedarbetare.

Vi söker Kundservicemedarbetare till DHL i Växjö

Läs mer Jun 17
Vill du jobba med kundservice inom transport och logistik? Vill du dessutom bli en del av ett internationellt företag där stor vikt läggs på personlig utveckling? Då är ett uppdrag på DHL ditt nästa steg!

Ett konsultuppdrag hos DHL är ett bra sätt att starta din karriär. Du får utbildning från ett välkänt företag, bra karriärmöjligheter, trygg anställning och chansen att bygga upp ett konkurrenskraftigt CV. Är du konsult genom oss på Poolia får du dessutom dubbelt stöd och coachning, dels av din chef på DHL, dels av din kontaktperson på Poolia. Du behöver inga förkunskaper för att söka.
Efter inhyrningsperioden finns goda möjligheter för rätt person att bli anställd av DHL.
 
Är du vår nästa kundservice-stjärna?
Just nu söker vi medarbetare till DHLs Frontline-avdelning, där det idag arbetar ca 90 personer. Här får du en arbetsplats där du får möjlighet att växa tillsammans med din avdelning och hela DHLs kundservice. De har delat in kundens frågor i olika kunskapsområden. När man börjar på DHL så lär man sig ett kunskapsområde för att sedan bygga vidare med fler. Här finns en en hög teamkänsla där alla hjälper och stöttar varandra. Här har man roligt tillsammans, nå uppsatta mål och firar sina framgångar.

Arbetsuppgifter:
I rollen som kundservicemedarbetare ansvarar du för att ta emot, hantera och administrera inkommande ärenden via telefon, mail och chatt. Ärendena avser frågor både före, under och efter transporten från kunder belägna i hela Sverige. Du har kontakt med både företagskunder och privatpersoner där det viktiga blir att hitta rätt lösning och ge en god service.

Om dig vi söker:

Vi söker dig med avslutad eftergymnasial utbildning.


Det är meriterande om du har jobbat med kundservice tidigare.


Det viktigaste är att du trivs med att samarbeta tillsammans med andra, att du är lyhörd och motiveras av att leverera en god service.


Då jobbet kräver både struktur och ordning är det viktigt att du som person är noggrann, van att arbeta i datormiljö, har förmåga att prioritera i ditt arbete och att du är lösningsfokuserad.


Då tjänsten innebär stundtals högt tryck ser vi att du som söker besitter en bra stresstålighet och hanterar dessa situationer med ett bibehållet lugn och lika hög servicegrad.


Du kommunicerar mycket väl i svenska och engelska i tal och skrift.




DHL ingår i koncernen Deutsche Post DHL som finns i 220 länder och har 570 000 anställda. DHL i Sverige har ca 4000 medarbetare och 65 kontor, terminaler och stationer. DHL är ett företag som ser våra medarbetares utveckling och potential – de vågar satsa på sina medarbetare! DHL är certifierade i Top Employer vilket innebär att de är en arbetsgivare som erbjuder den bästa arbetsmiljön för medarbetare att utvecklas både professionellt och personligt. Miljö och hållbarhet är viktigt för DHL, de arbetar ständigt med att utvecklas för att ligga i framkant, vilket uppmärksammas och ger resultat. De är bland annat utsedda till branschvinnare av Sustainable Brand Index B2B för tredje året i rad!

Vill du också vara med? Välkommen med din ansökan! Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vid frågor, vänligen kontakta ansvarig rekryterare.

Ansök nu

Vi söker Kundservicemedarbetare till DHL i Växjö

Läs mer Jun 14
Vill du jobba med kundservice inom transport och logistik? Vill du dessutom bli en del av ett internationellt företag där stor vikt läggs på personlig utveckling? Då är ett uppdrag på DHL ditt nästa steg!

Ett konsultuppdrag hos DHL är ett bra sätt att starta din karriär. Du får utbildning från ett välkänt företag, bra karriärmöjligheter, trygg anställning och chansen att bygga upp ett konkurrenskraftigt CV. Är du konsult genom oss på Poolia får du dessutom dubbelt stöd och coachning, dels av din chef på DHL, dels av din kontaktperson på Poolia. Du behöver inga förkunskaper för att söka.
Efter inhyrningsperioden finns goda möjligheter för rätt person att bli anställd av DHL.
 
Är du vår nästa kundservice-stjärna?
Just nu söker vi medarbetare till DHLs Frontline-avdelning, där det idag arbetar ca 90 personer. Här får du en arbetsplats där du får möjlighet att växa tillsammans med din avdelning och hela DHLs kundservice. De har delat in kundens frågor i olika kunskapsområden. När man börjar på DHL så lär man sig ett kunskapsområde för att sedan bygga vidare med fler. Här finns en en hög teamkänsla där alla hjälper och stöttar varandra. Här har man roligt tillsammans, nå uppsatta mål och firar sina framgångar.

Arbetsuppgifter:
I rollen som kundservicemedarbetare ansvarar du för att ta emot, hantera och administrera inkommande ärenden via telefon, mail och chatt. Ärendena avser frågor både före, under och efter transporten från kunder belägna i hela Sverige. Du har kontakt med både företagskunder och privatpersoner där det viktiga blir att hitta rätt lösning och ge en god service.

Om dig vi söker:

Vi söker dig med avslutad eftergymnasial utbildning.


Det är meriterande om du har jobbat med kundservice tidigare.


Det viktigaste är att du trivs med att samarbeta tillsammans med andra, att du är lyhörd och motiveras av att leverera en god service.


Då jobbet kräver både struktur och ordning är det viktigt att du som person är noggrann, van att arbeta i datormiljö, har förmåga att prioritera i ditt arbete och att du är lösningsfokuserad.


Då tjänsten innebär stundtals högt tryck ser vi att du som söker besitter en bra stresstålighet och hanterar dessa situationer med ett bibehållet lugn och lika hög servicegrad.


Du kommunicerar mycket väl i svenska och engelska i tal och skrift.




DHL ingår i koncernen Deutsche Post DHL som finns i 220 länder och har 570 000 anställda. DHL i Sverige har ca 4000 medarbetare och 65 kontor, terminaler och stationer. DHL är ett företag som ser våra medarbetares utveckling och potential – de vågar satsa på sina medarbetare! DHL är certifierade i Top Employer vilket innebär att de är en arbetsgivare som erbjuder den bästa arbetsmiljön för medarbetare att utvecklas både professionellt och personligt. Miljö och hållbarhet är viktigt för DHL, de arbetar ständigt med att utvecklas för att ligga i framkant, vilket uppmärksammas och ger resultat. De är bland annat utsedda till branschvinnare av Sustainable Brand Index B2B för tredje året i rad!

Vill du också vara med? Välkommen med din ansökan! Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vid frågor, vänligen kontakta ansvarig rekryterare.

Ansök nu

Kundservicemedarbetare till DHL Freight

Läs mer Jun 13
Om Bravura:

Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad.

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag på heltid med start augusti och som varar i 6 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos DHL Freight. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget eller anställning.



Om företaget:

DHL är marknadsledande inom logistikbranschen och är ”logistikbolaget för hela världen”. DHL erbjuder expertis inom internationell express-, flyg- och sjöfrakt, väg- och tågtransport, kontraktslogistik samt internationella brevtjänster. Med ett globalt nätverk som består av mer än 220 länder och territorier och med 520 000 medarbetare över hela världen erbjuds kunder högsta kvalitet kombinerat med god lokal kännedom.

DHL i Sverige har ca 4000 medarbetare och 65 kontor, terminaler och stationer runt om i Sverige. DHL Freights kundservice i Växjö ansvarar för all kundservice gällande inrikestransporter. Totalt är de ca 140 medarbetare och avdelningen Frontline består av 90 medarbetare som värdesätter god gemenskap. Företaget strävar efter att ha roligt tillsammans, nå målen, få kunderna att växa och fira framgångar.

Läs mer om att jobba på DHL här>>

Arbetsuppgifter:

I rollen som kundservicemedarbetare ansvarar du för att ta emot, hantera och administrera inkommande ärenden via telefon, mail och chatt. Ärendena avser frågor både före, under och efter transporten från kunder belägna i hela Sverige. Du har kontakt med både företagskunder och privatpersoner där det viktiga blir att hitta rätt lösning och ge en god service. Vidare har du ett nära samarbete med övriga funktioner inom kundservice samt DHL Freight. Detta för att stärka banden och samarbetet inom DHL Freight i syfte för att arbeta med ständiga förbättringar.

I rollen erbjuds du initialt en introduktion för att skapa förståelse för företagets arbetssätt och system. Här får du möjligheten att utvecklas tillsammans med din avdelning och hela kundservice. DHL Freight har delat in kundens frågor i olika kunskapsområden, vilket innebär att du börjar med att lära dig ett kunskapsområde för att sedan bygga vidare med fler. Tillsammans med kollegorna hjälps ni åt och stöttar varandra.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Avslutad gymnasial utbildning eller likvärdig
• God dator- och systemvana
• Du talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska
• Erfarenhet inom kundservice är meriterande

Vi söker dig som har en god kommunikationsförmåga och trivs bäst när du får samarbeta med andra. Då tillgänglighet och kundbemötande är viktigt för att kunna leverera positiv kundupplevelse, ser vi att du motiveras av att leverera en god service och är inlyssnande. Då arbetet kräver hög struktur och ordning är du även noggrann som person, van att arbeta i data- och systemmiljö och har förmågan att prioritera i ditt arbete och vara lösningsfokuserad. Det är också av vikt att du kan hantera ett varierat arbetstempo och är flexibel då arbetsbelastningen kan variera.

Övrig information:

Start: 12 augusti
Plats: Växjö
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Customer Support - Växjö

Läs mer Jun 3
Vill du vara ansiktet utåt mot våra kunder? Just nu söker vi dig som är lösningsorienterad och som gillar att ha kontakt med sälj, kunder och flera personer internt hos oss.

Om rollen
Som Customer Support kommer du att ansvara för att hantera inkommande ärenden via de kanaler där kunden kontaktar oss, antingen via samtal eller i vårt ärendesystem Puzzle. Du strävar efter att lösa kundens ärende redan vid första kontakten men om det inte går så följer du ärendet från start till slut samt återkopplar löpande till kunden. Du hjälper kunderna att få en god hantering av sitt avfall samt utvecklar kundens affär genom att arbeta med merservice, se helheten och söka långsiktiga och hållbara lösningar utifrån kundens behov. Du arbetar nära övriga kollegor på filialen och har också tät kontakt med andra medarbetare i bolaget.

Exempel på arbetsuppgifter du kommer att utföra:


• Orderläggning för inleveranser via vårt affärssystem
• Lägga upp nya kunder via vårt affärssystem
• Hantera och dokumentera kundreklamationer
• Vara delaktig och aktivt bidra till verksamhetens förbättringsarbete genom att samla insikter om kundens behov och upplevelse
• Proaktivt arbeta med att digitalisera kunderna via vår kundportal

Arbetstider är 07:00-16:00 måndag till fredag. Du kommer att sitta på vår filial i Växjö men du arbetar mot 6 filialer i regionen. Resor mellan våra filialer förekommer i ditt arbete.

Vem är du?
Vi söker dig som är serviceminded med ett prestigelöst och lösningsorienterat förhållningssätt. Du gillar att skapa nya relationer och förstår värdet av en hög kundnöjdhet samt har en god kommunikativ förmåga och har lätt för att kommunicera både internt och externt. Du arbetar gärna proaktivt där du själv tar egna initiativ till att driva på förbättringar och ligga steget före vad det gäller olika utmaningar. Hos oss jobbar du i en händelsestyrd och föränderlig verksamhet så din förmåga att snabbt hantera och prioritera bland arbetsuppgifter är avgörande.

Kvalifikationer


• Arbetslivserfarenhet från kundservice, sälj och/eller back-officefunktioner
• Gymnasieutbildning eller annan utbildning motsvarande gymnasial nivå
• B-körkort
• Goda kunskaper i Officepaketet
• Goda kunskaper i affärssystem och ärendehanteringssystem
• Mycket god kommunikativ och skriftlig förmåga i svenska
• God kommunikativ och skriftlig förmåga i engelska

Om du har erfarenhet av arbete inom avfallsbranschen och/eller transportbranschen så ser vi det som meriterande.

Hos oss kan du utvecklas!
Vi erbjuder en trygg och rolig arbetsplats, full av kompetenta och hjälpsamma kollegor som gärna delar med sig av sin kunskap. Eftersom vi vill skapa bästa möjliga förutsättningar för dig att lyckas i din nya roll börjar din medarbetarresa med en gedigen introduktionsutbildning. Vi satsar mycket på kompetenshöjande insatser och som en del av en större koncern finns många möjligheter för dig som vill växa, både individuellt och tillsammans med oss. Vi är måna om dig, därför erbjuder vi dig trygga och utvecklande förmåner. Läs mer här.

På Stena Recycling räknas alla medarbetares insatser. Vi erbjuder helhetslösningar inom återvinning och cirkulära tjänster över hela landet. Våra kunder finns representerade i många branscher – allt från detaljhandel och tillverkande industri till verkstadsindustri, kommunal verksamhet och sjukhus. I denna roll bidrar du till vår fortsatta resa genom att skapa en positiv kundupplevelse och vara vårt ansikte utåt gentemot våra kunder. Du ansvarar för att lösa kundens behov både kortsiktigt och långsiktigt, med ett hållbart perspektiv.

Information om rekryteringsprocessen
Eftersom vi vill säkerställa ett rättvist och fördomsfritt urvalsarbete önskar vi inget personligt brev, däremot att du svarar på våra inledande urvalsfrågor. Om du går vidare kommer du därefter att få ett mejl med en länk till våra rekryteringstester som på ett objektivt sätt hjälper oss att matcha rätt person till tjänsten. Här kan du läsa mer om vår rekryteringsprocess. Vi tillämpar sex månaders provanställning och gör bakgrundskontroll.

Välkommen till en framtidsbransch!

#LI-ONSITE

Vi ser fram emot din ansökan! Urval sker löpande så ansök därför gärna redan idag. Vänligen observera att vi på grund av GDPR endast tar emot ansökningar via ansökningsknappen.

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ansök nu

Andra jobb i Växjö från Inpeople Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Växjö från Inpeople Sverige AB .

Business Support till Dustin i Växjö uppstart efter sommaren

Orderadministratör
Läs mer Jun 10
Dina arbetsuppgifter
Dustin i Växjö söker dig som trivs med att vara en administratör i världsklass samtidigt som du omfamnar förändringar med öppna armar. Hos Dustin kommer du att vara en del av ett team på 3 personer som inte bara hanterar det dagliga administrativa arbetet på ett korrekt och professionellt sätt, utan också kan implementerar förbättringar och innovationer. I ditt dagliga arbete kommer du jobba med orderhantering och ha en löpande kontakt med företagskunder. Du ansvarar för att säkerställa korrekta priser, marginaler och att rapporter skickas till kunderna. Anställningen är långsiktig och kommer börja med en inhyrning via Inpeople på sex månader. Uppstart efter sommaren, tidigast i september.

Din profil
Din förmåga att anpassa dig till nya situationer och utmaningar kommer att vara avgörande för din framgång hos oss. Ser fram emot att välkomna dig till en miljö där förändring är en del av vardagen och där din administrativa expertis spelar en nyckelroll i att driva oss framåt mot framgång och tillväxt. Vi ser gärna att du har en längre erfarenhet från en bred administrativ roll, och vi önskar att du är självsäker i din yrkesroll. Eftersom du kommer att vara en del av en mindre grupp är god kommunikation och öppenhet viktiga egenskaper. Då rollen involverar kommunikation med företagskunder både nationellt och internationellt är det avgörande att du känner dig bekväm att använda engelska i både tal och skrift. Du bör även ha en god IT och systemvana för att snabbt komma in i rollen.
För att trivas i rollen som Business Support har du en god affärsförståelse och en förmåga att identifiera möjligheter för förbättring. Ta steget mot en spännande framtid med Dustin i Växjö. Ansök redan idag och bli en del av ett dedikerat team där du inte bara gör skillnad för företaget utan också för miljön!

Tjänsten är på heltid och har arbetstider måndag-fredag 8–17 och startas upp med en inhyrning via Inpeople på sex månader. Vi tillämpar alltid löpande urval i våra rekryteringsprocesser och kontakt kommer ske först efter sommaren.

Välkommen med din ansökan!


Om företaget
Dustin är en ledande onlinebaserad IT-partner i Norden och Benelux. De hjälper kunder att ligga i framkant med rätt IT-lösning, vid rätt tidpunkt och till rätt pris. På Dustin i Växjö är det fokus på hållbarhet och att förlänga IT-produkters livslängd genom att avidentifiera, restaurera och återvinna tidigare använda produkter. Det är en mindre grupp som jobbar i Växjö som består både utav kontor och produktion.

Om oss
Sedan 2010 är vi specialister på skräddarsydda lösningar inom personaluthyrning och rekrytering. Vår mission, vårt uppdrag som vi jobbat med sedan start, är att hjälpa människor leva livet så som de själva vill leva det. Missionen leder oss på vägen mot att alltid hitta rätt person till rätt plats. Med en kultur som präglas av omtanke och snällhet driver vi Inpeople med hjärta, passion och ansvar för att bidra till våra kunders framgång. Inpeople är ett auktoriserat rekryterings – och bemanningsföretag med ambitionen att bidra till en bättre och mer hållbar värld. Vi är en del av Ingroup och har ett nära samarbete med vårt systerbolag Head Consulting Group. Vårt huvudkontor finns i Växjö och vi har cirka 300 hel- och deltidsanställda. Välkommen till ett annorlunda HR-företag!

Ansök nu

Nu söker vi en komponentkunnig person till Combitech i Växjö

Databastekniker
Läs mer Jun 14
Dina arbetsuppgifter
Har du koll på gängstorlek och olika sorters muttrar så har du det vi söker till denna tjänst. Kanske lite mer än så förstås men en bra grund för att förstå variationen av komponenter som passerar i denna tjänst. Vill du arbeta med att klassificera och registrera komponenter i ett datasystem, och vara en bidragande del av Sveriges försvar? Drivs du av att göra skillnad för människor, verksamheter och samhället? Till Combitech i Växjö söker vi nu en strukturerad komponenttekniker, en roll som innebär att du kommer arbeta med artikelförsörjning till Försvarsmaktens datasystem. Dina arbetsuppgifter blir att insamla och bearbeta data om komponenter för registrering samt leverans av informationspaket. Genom analys och utredning om respektive komponent säkerställer du att tillräcklig och korrekt information anges. Komponenterna ingår i materiel som används av bl.a. Försvarsmakten och är främst markrelaterad. Du utför arbetet självständigt med stort eget ansvar. Di ingår i ett team som jobbar med liknande uppgifter. Teamet präglas av ett flexibelt arbetssätt, självständighet, nära samarbete och god kommunikation. Vissa uppgifter är rutinmässiga och andra mer varierade. Uppdraget är kortsiktigt och förväntas starta efter sommaren. Du anställs av Inpeople men arbetar på uppdrag hos Combitech. På kandidater som går vidare i processen kommer man utföra registerutdrag och genomföra en säkerhetsprövningsintervju.

Din profil
Vi söker dig som på ett noggrant och strukturerat sätt tar dig an en ny utmaning. Du har en teknisk utbildning lägst på gymnasienivå men gärna inom industriell ekonomi/maskinteknik/elektronik/mekanik/logistik eller motsvarande. Som person är du kommunikativ och prestigelös. Du är metodisk i ditt arbetssätt och har en god känsla för detaljer. Din samarbetsförmåga är mycket god och du kan samtidigt arbeta självständigt och ta egna beslut om vad som behöver göras. Vi lägger stor vikt vid att du har en god förmåga att ta ansvar och driva arbetet framåt, inom givna ramar. Vi ser gärna att du har erfarenhet av tekniska standarder, ritningsläsning, artikelstruktur eller reservdelshantering. Du är van att jobba i och söka efter information i databaser. Har du erfarenhet från Försvarsmakten/FMV eller försvarsindustrin, samt deras respektive datasystem (som t.ex. FREJ, PDR, NMCRL, GoF), är detta meriterande. Du behärskar såväl svenska som engelska i både tal och skrift och hanterar Officepaketet obehindrat.


Som medarbetare på Inpeople har du en passion för att ge service. Du förstår att stort engagemang är avgörande för att ha nöjda kunder. Du tycker om att ta ansvar och kan fullt ut stå bakom vår laganda som vi kallar Inspirit. På Inpeople värdesätter vi de kvalitéer som en jämn ålders-och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför vår och våra kunders verksamheter. Vi tillämpar alltid löpande urval i våra rekryteringsprocesser. Uppstart av denna tjänst beräknas till 1 september och urval och första kontakt sker först efter vecka 28. Varmt välkommen med din ansökan!


Om företaget
Vi på Combitech accelererar utvecklingen av ett smartare, mer hållbart och mer motståndskraftigt samhälle. Genom att kombinera vår solida erfarenhet och kunskap från försvars- och industrisektorn säkerställer vi att verksamheter, samhällen och vårt totalförsvar står stadiga inför framtidens utmaningar. Vi är en Nordisk tech lösnings- och konsultpartner som utgörs av 2100 passionerade experter som tillsammans med våra kunder arbetar med att utmana teknikens gränser för att göra skillnad.

Om oss
Sedan 2010 är vi specialister på skräddarsydda lösningar inom personaluthyrning och rekrytering. Vår mission, vårt uppdrag som vi jobbat med sedan start, är att hjälpa människor leva livet så som de själva vill leva det. Missionen leder oss på vägen mot att alltid hitta rätt person till rätt plats. Med en kultur som präglas av omtanke och snällhet driver vi Inpeople med passion och ansvar för att bidra till våra kunders framgång. Inpeople är ett auktoriserat rekryterings – och bemanningsföretag med ambitionen att bidra till en bättre och mer hållbar värld. Vi är en del av Ingroup och har ett nära samarbete med vårt systerbolag Head Consulting Group. Vårt huvudkontor finns i Växjö och vi har cirka 300 hel- och deltidsanställda. Välkommen till ett annorlunda HR-företag!

Ansök nu

Populär industri i Växjö söker montörer för kvälsskift

Montör, metallprodukter
Läs mer Jun 13
Vad du kommer att arbeta med
Vår kund i centrala Växjö har mycket att göra och söker fler duktiga och härliga montörer. Företaget har ett mycket gott rykte och tar väl hand om sin personal. Bli en del av gänget du med!
Kunden är en tillverkande industri där man bygger ventilationsaggregat från grunden.
Vi söker nu dig som vill och kan jobba kvällsskift, mån-tors.
Arbetet går ut på att montera ventilationsaggregat, eller delar av dessa. Man utgår ifrån ritningar och arbetar med både standardmodeller samt kundanpassade varianter.



Vem tror vi att du är?
Vi söker dig som har erfarenhet av lite mer avancerad montering sedan tidigare eller som har motsvarande praktisk utbildning.
Med fördel kan du läsa ritningar och hantera diverse verktyg utan bekymmer. Kanske är du utbildad snickare eller har jobbat med liknande montering tidigare. Om inte så kanske du alltid älskat att skruva med bilar, motorcyklar eller traktorer.
Du är en självständig lagspelare som alltid gör det lilla extra. Då det är ett fysiskt arbete förutsätter det att du gillar att röra på dig och arbeta med kroppen.
Vidare är du gärna en problemlösare som tar tag i saker som dyker upp. Du arbetar lätt tillsammans med andra och kommer överens med alla i din omgivning.
Du behärskar obehindrat svenska i tal och skrift.
Inledningsvis erbjuds du en anställning hos oss på Inpeople, med goda chanser till anställning direkt hos företaget längre fram.
Tjänsterna är tänkta att starta efter semesterperioden, så troligtvis i augusti månad.

Som medarbetare på Inpeople har du en passion för att ge service. Du förstår att stort engagemang är avgörande för att ha nöjda kunder. Du tycker om att ta ansvar och kan fullt ut stå bakom vår laganda som vi kallar Inspirit.

På Inpeople värdesätter vi de kvalitéer som en jämn ålders-och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför vår och våra kunders verksamheter.

Vi tillämpar alltid löpande urval i våra rekryteringsprocesser.


Om oss
Sedan 2010 är vi specialister på skräddarsydda lösningar inom personaluthyrning och rekrytering. Vår mission, vårt uppdrag som vi jobbat med sedan start, är att hjälpa människor leva livet så som de själva vill leva det. Missionen leder oss på vägen mot att alltid hitta rätt person till rätt plats. Med en kultur som präglas av omtanke och snällhet driver vi Inpeople med hjärta, passion och ansvar för att bidra till våra kunders framgång.

Inpeople är ett auktoriserat rekryterings – och bemanningsföretag med ambitionen att bidra till en bättre och mer hållbar värld. Vi är en del av Ingroup och har ett nära samarbete med vårt systerbolag Head Consulting Group. Vårt huvudkontor finns i Växjö och vi har cirka 300 hel- och deltidsanställda.

Välkommen till ett annorlunda HR-företag!

Ansök nu

Skjutstativförare? Inte löst sommarjobb ännu? Titta hit!

Truckförare
Läs mer Jun 11
Dina arbetsuppgifter
Vi söker en duktig truckförare med vana av att köra skjutstativtruck (B3) som kan jobba heltid under sommaren hos vår trevliga kund i Växjö.

Arbetet som truckförare hos vår kunder kan variera något utefter behovet på plats. Exempel på arbetsuppgifter är:
• Plocka och packa varor till kund
• Sortering av pallar
• Godsmottagning och utlastning av pallar
• Orderregistrering och viss administration
Höga krav på noggrannhet och kvalité kommer finnas i varje moment.

Vi söker dig som minst kan jobba heltid veckorna 26-30 eller 26-33 samt med möjlighet till upplärning innan dess. För rätt person kan behovet utökas även efter sommaren.

Vår kund finns i Växjö och arbetstiderna är främst förlagda till 06-15 eller 07-16 på vardagar.


Din profil
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av lagerarbete och truckkörning, med truckbehörigheterna A1-A4 och B1-B4. Ett krav är att du har erfarenhet av att köra skjutstativtruck.

Detta är jobbet för dig som är prestigelös, positiv och tar dig an nya uppgifter med ett leende! Du sprider god stämning på arbetsplatsen och bland kollegor, och arbetar gärna med nya människor. Du har en förmåga att enkelt ta till dig instruktioner, du är noggrann och ställer gärna upp där det behövs.

Endast sökande med tidigare truckvana samt truckkort kommer att kontaktas vidare för denna tjänst. Var därför noga med att nämna detta i din ansökan.

Som medarbetare på Inpeople har du en passion för att ge service. Du förstår att stort engagemang är avgörande för att ha nöjda kunder. Du tycker om att ta ansvar och kan fullt ut stå bakom vår laganda som vi kallar Inspirit. På Inpeople värdesätter vi de kvalitéer som en jämn ålders-och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför vår och våra kunders verksamheter.

Vi tillämpar alltid löpande urval i våra rekryteringsprocesser.

Varmt välkommen med din ansökan!

Om oss
Sedan 2010 är vi specialister på skräddarsydda lösningar inom personaluthyrning och rekrytering. Vår mission, vårt uppdrag som vi jobbat med sedan start, är att hjälpa människor leva livet så som de själva vill leva det. Missionen leder oss på vägen mot att alltid hitta rätt person till rätt plats. Med en kultur som präglas av omtanke och snällhet driver vi Inpeople med hjärta, passion och ansvar för att bidra till våra kunders framgång.

Inpeople är ett auktoriserat rekryterings – och bemanningsföretag med ambitionen att bidra till en bättre och mer hållbar värld. Vi är en del av Ingroup och har ett nära samarbete med vårt systerbolag Head Consulting Group. Vårt huvudkontor finns i Växjö och vi har cirka 300 hel- och deltidsanställda.

Välkommen till ett annorlunda HR-företag!

Ansök nu

Attraktivt industriföretag i Växjö söker Elmontörer!

Elmontör
Läs mer Jun 19
Nytt
Dina arbetsuppgifter
Vi söker elmontörer till kund i Växjö! Det är en fin tillverkande industri där man bygger ventilationsaggregat. Du som elmontör drar och kopplar elen, felsöker och provar.

Här får du användning av dina kunskaper inom ellära och automation genom att koppla och testa elskåp. Förstärkningen i teamet behövs på heltid tillsvidare. Kvällsskift eller morgonskift kan bli aktuellt. Vi hoppas få se din ansökan!
Tjänsten är på ett mycket trevligt bolag i centrala Växjö. Arbetsplatsen har gott rykte och hög trivsel bland personalen.
Denna möjlighet vill du inte missa!

Din profil
Du som söker har en utbildning inom El -/Automation/Installation och har därigenom kunskap om ritningsläsning och kretsscheman. Du pratar, förstår och kan skriva på svenska obehindrat.
Vi tror att du som kommer trivas bäst i denna roll är social och trevlig, du gör alltid ett gediget arbete och trivs i samarbete med dina kollegor. Vi lägger vikt vid personlig lämplighet.

Som medarbetare på Inpeople har du en passion för att ge service. Du förstår att stort engagemang är avgörande för att ha nöjda kunder. Du tycker om att ta ansvar och kan fullt ut stå bakom vår laganda som vi kallar Inspirit.

På Inpeople värdesätter vi de kvalitéer som en jämn ålders-och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför vår och våra kunders verksamheter.

Vi tillämpar alltid löpande urval i våra rekryteringsprocesser.

Varmt välkommen med din ansökan!


Om oss
Sedan 2010 är vi specialister på skräddarsydda lösningar inom personaluthyrning och rekrytering. Vår mission, vårt uppdrag som vi jobbat med sedan start, är att hjälpa människor leva livet så som de själva vill leva det. Missionen leder oss på vägen mot att alltid hitta rätt person till rätt plats. Med en kultur som präglas av omtanke och snällhet driver vi Inpeople med passion och ansvar för att bidra till våra kunders framgång.

Inpeople är ett auktoriserat rekryterings – och bemanningsföretag med ambitionen att bidra till en bättre och mer hållbar värld. Vi är en del av Ingroup och har ett nära samarbete med vårt systerbolag Head Consulting Group. Vårt huvudkontor finns i Växjö och vi har cirka 300 hel- och deltidsanställda.

Välkommen till ett annorlunda HR-företag!

Ansök nu

Med placering i Växjö söker nu Micropower en Automationsingenjör

Automationstekniker, el
Läs mer Jun 17
Dina arbetsuppgifter
Med placering i Växjö söker nu Micropower Sweden AB en Automationsingenjör.
Micropower Group är en internationell koncern som designar, tillverkar och marknadsför industriella system och produkter för batterier och batteriladdning. Micropower verkar i en spännande miljö då stora delar av industrin är mitt uppe i en elektrifiering där Micropowers produkter och system är centrala. Företaget har en lång tradition av batteriladdning och har de senaste åren också byggt upp ett starkt varumärke för batterier med litiumjonteknologi.

Micropower har sitt huvudkontor i Växjö där även största produktionsanläggningen av batteriladdare ligger samt deras nya högautomatiserade fabrik för batteritillverkning.
Koncernen har även kontor i Göteborg och Stockholm samt egna bolag i Finland, Tyskland, USA och Kina, för både försäljning och utveckling. Med en omsättning överstigande 1,4 miljard SEK och ett kraftfullt team på ca 500 anställda så satsar Micropower i sin 5-årsplan att tredubbla omsättningen. Snart står också deras helt nya anläggning klar, redo för inflytt.


Vad du kommer att arbeta med
Micropower Sweden fortsätter tillväxten och behöver förstärka teamet som arbetar med att automatisera produktionen av laddare och batterier. Du blir en del av vårt automations- och elektronikteam på 5 personer och du får därmed en mycket viktig roll på vår automationsresa. Gruppen är en specialistfunktion som stödjer förändringsarbetet med projektering och genomförande inom automation och elektronik. Utöver att arbeta med att utveckla framtidens produktions- och testutrustning stödjer du naturligtvis det kontinuerliga förbättringsarbetet med att öka tillgänglighet och reducera cykeltid i våra befintliga tillverkningsutrustningar.
Teamet ingår i den produktionstekniska avdelningen som består av ca 20 personer med ett samlat ansvar för all tillverkningsrelaterad teknik och våra tillverkningsmetoder. Du rapporterar till Produktionsteknisk chef på Micropower Sweden AB.


Din profil
Vi tror att rätt person är prestigelös, hjälpsam och har en förmåga att kunna möta alla typer av människor på ett pedagogiskt och trevligt sätt, samt att du är ödmjuk nog att se dig som en del av teamet. Som person tar du ansvar att driva saker och du är självständig, analytisk, ordningsam och strukturerad i ditt arbetssätt.
Har du intresse av att leda andra är det meriterande då vi är en växande organisation där det ständigt öppnas nya möjligheter för den som vill utvecklas.

För att vara aktuell för tjänsten så har du:
• Flera års erfarenhet av produktionsteknik inom automation från tillverkande industri
• Arbetslivserfarenhet inom PLC programmering (gärna Mitsubishi / Beckhoff / Siemens)
• Arbetslivserfarenhet inom robotprogrammering (gärna Yaskawa / ABB)
• Erfarenhet av att driva automationsprojekt.
• Goda kunskaper i Maskinsäkerhet och CE-märkning
• Goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift.
• Ett allmänt stort teknikintresse.
• Troligtvis någon form av eftergymnasial utbildning.

Det är meriterande om du har kunskap / erfarenhet inom:
• NI Teststand och/eller NI Labview eller andra testprogram.
• Elkonstruktion
• Kunskap inom databashantering /

Hos Micropower får du utvecklas och utveckla. Du får stor möjlighet att påverka innehållet i rollen, där din insats innebär en stor påverkan på framtida sätt att producera våra produkter. Koncernen är snabbväxande, välmående och med höga ambitioner inom produktion. Tekniknivån är hög, med en tydlig ambition att öka automation och digitalisering inom koncernen.

Har du frågor gällande tjänsten så kontaktar du ansvarig rekryterare Ida Petersson på 0470-701062.

Då vi tillämpar löpande urval i våra processer kan tjänsten komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Vi ser fram emot din ansökan!

Om företaget
Micropower strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare som erbjuder en säker och givande arbetsplats för våra medarbetare. Vi uppmuntrar till en företagsomfattande säkerhetskultur vilket innebär att alla ansvarar för att göra varje arbetsdag hälsosam och säker – från högsta ledning och genom hela företaget.
Vi anser att en hälsosam miljö är nödvändig för samhällets, våra medarbetares och vår verksamhets välbefinnande och är grunden för en hållbar och stark ekonomi.
Ledarskap är en topprioritering för Micropower, eftersom det är den starkaste drivkraften för prestanda, välbefinnande och företagskultur.
Att förbättra våra medarbetares prestationer och engagemang är en annan viktig prioritering.
I slutändan är det som gör vår kultur stark inte bara att våra anställda vet skillnaden mellan rätt och fel, utan att de genom sina handlingar visar att det är sin egen belöning att göra det rätta.
Varmt välkommen till oss!

Läs gärna mer om företaget på www.micropower-group.se eller LinkedIn.

Om oss
Sedan 2010 är vi specialister på skräddarsydda lösningar inom personaluthyrning och rekrytering. Vår mission, vårt uppdrag som vi jobbat med sedan start, är att hjälpa människor leva livet så som de själva vill leva det. Missionen leder oss på vägen mot att alltid hitta rätt person till rätt plats. Med en kultur som präglas av omtanke och snällhet driver vi Inpeople med hjärta, passion och ansvar för att bidra till våra kunders framgång.

Inpeople är ett auktoriserat rekryterings – och bemanningsföretag med ambitionen att bidra till en bättre och mer hållbar värld. Vi är en del av Ingroup och har ett nära samarbete med vårt systerbolag Head Consulting Group. Vårt huvudkontor finns i Växjö och vi har cirka 300 hel- och deltidsanställda.

Välkommen till ett annorlunda HR-företag!

Ansök nu