Växjö: Key Account Manager till Softhouse Småland

Hitta ansökningsinfo om jobbet Key Account Manager till Softhouse Småland i Växjö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Växjö inom den kategorin.

Publicerad: 2024-06-20 // Varaktighet: Heltid

Drivs du av att hitta nya affärsmöjligheter? Gillar du att ha kul på jobbet med motiverade och härliga kollegor? Då kanske du är vår nästa Key Account Manager! Vi är i en viktig fas på vår tillväxtresa och söker dig som vill utmana och ta lead i expansionen. Vi är redan idag grymma på att förverkliga mjukvarudrömmar och vill nu stärka vår marknadsposition. Så här ser vi på rollenSom KAM har du en nyckelroll med stor möjlighet att påverka bolagets fortsatta tillväxt. Du har försäljningsansvar och blir en del av regionens ledningsgrupp, organisationen är platt och du deltar aktivt i det taktiska och strategiska arbetet för vidareutveckling. Vidare ansvarar du för vår nykundsbearbetning och att bygga långsiktiga tillitsfulla affärsrelationer. Samtidigt vårdar och vidareutvecklar du befintliga kundrelationer. I rollen är du också en självklar ambassadör för Softhouse Småland genom lokala säljaktiviteter, nätverkande och marknadsföring.Vem är du?
För att trivas som KAM hos oss ser vi att du har ett stort intresse och förståelse för företags verksamheter, och brinner för att hitta lösningar på kundens problem. Du är trygg och erfaren med starkt självledarfokus och initiativtagande. Utöver det trivs du i en roll där du driver hela säljprocessen och dess erbjudande för att säkra tillväxt.
Vi ser att du har minst 5 års erfarenhet inom försäljning och/eller affärsutveckling inom IT/tech. Utöver det tror vi att du:
Har en tydlig lokal marknads- och affärskännedom med etablerat nätverk. Såklart håller du dig också ajour och uppdaterad kring omvärldsläget.
Kan agera bryggan mellan teknik och kund där du matchar kundens efterfrågan och behov med Softhouse erbjudande.
Har en analytisk förmåga och ett holistiskt synsätt och därigenom vågar utmana till nya perspektiv.
Är en förtroendeingivande relationsskapare med god kommunikativ förmåga, både internt och externt.

Vad erbjuder vi?
Ett framåtsträvande bolag där du och din work-life-balance är i fokus.
Ett team som gillar att göra saker tillsammans för att förhöja vardagen - allt från hälsofrämjande aktiviteter som padel, tennis och löpning till gemensamma frukostar och aw’s.
En miljö som är öppen och prestigelös där vi delar med oss av kunskap och erfarenheter. Här känner vi alla igen oss i våra värdeord Team, Enkelhet, Mod och Passion.
Förmåner som 30 dagars semester, tjänstepension, 5000 kr/år i friskvårdsbidrag, rekryteringsbonus och årlig konferens.

Om ossPå Softhouse är vi 300+ medarbetare fördelade på 10 kontor. Vi har kodat mjukvara sedan 1996, och tillsammans ser vi till att skapa lösningar som motsvarar våra kunders behov - vi levererar tjänster och mjukvara i världsklass. I Småland hittar du oss i Växjö, Jönköping och Kalmar, där rollen utgår från Växjökontoret. Läs gärna mer om oss här. Låter det intressant? Vårt urval och intervjuer skerlöpande och rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum- skicka in din ansökan redan idag!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Växjö som Key account manager

Nedan visas andra jobb i Växjö som Key account manager.

Key Account Manager till Växjö med omnejd

Läs mer Jan 8
Key Account Manager till Växjö med omnejd
Fogmaker International AB fortsätter att växa globalt och söker nu en Key Account Manager som vill bidra till att utveckla våra affärer över hela världen. Vill du vara en del av en framgångsrik organisation som levererar marknadens ledande säkerhetsprodukter och samtidigt få chansen att resa internationellt, bygga relationer och göra skillnad? Då är detta rollen för dig!
Vi erbjuder
Som Key Account Manager hos oss blir du en del av ett företag som växer och utvecklas internationellt. Du får stora möjligheter att påverka och utvecklas. Hos oss får du använda din kompetens för att stärka vårt varumärke och bidra till att forma framtidens lösningar med marknadsledande produkter inom vår bransch. Vi erbjuder en öppen och inkluderande företagskultur där samarbete och gemenskap värderas högt. Vi lever efter våra värdeord: Kompetens, Engagemang och Integritet.
Om rollen
Som Key Account Manager hos Fogmaker får du en nyckelroll i vår fortsatta framgång. Ditt huvuduppdrag blir att utveckla och driva försäljning till stora befintliga och potentiella OEM-kunder och partners runt om i hela världen. Med en kombination av strategiskt tänkande och operativt arbete ansvarar du för hela försäljningsprocessen – från idé till implementering.
Tjänsten innebär mycket resande och ungefär 30 procent av din arbetstid spenderas på resande fot. Du reser både nationellt och internationellt och det övriga arbetet kan delvis ske på distans. Placeringen är primärt på huvudkontoret i Växjö, men vi är öppna för en bostadsort som ligger inom ungefärligt en 15 mils radie.
Du kommer också
Utveckla och förvalta partnerskap och kundrelationer på både geografiska och segmentbaserade marknader
Ansvara för att identifiera nya affärsmöjligheter, bygga nätverk och delta i flera internationella mässor
Resa internationellt minst en vecka av tre, vilket ger dig möjlighet att möta kunder och partners på plats
Arbeta nära vårt marknadsteam, bestående av experter inom marknadssupport, systemteknik, design, samt service och eftermarknad.





Vad har Johan Bjerstedt, Försäljningschef, att säga om företaget?
"Fogmaker är ett fantastiskt företag med väldigt engagerade medarbetare. Vi växer snabbt med en stark ägare i ryggen, men vi har lyckats behålla entreprenörsådran och den familjära känslan och det är nog en stor del i att det är så kul att jobba här.
Att vi arbetar med en säkerhetsprodukt som ligger rätt i tiden med ökad efterfrågan i hela världen, och att vi alltid kan visa att vi ligger i framkant med både den tekniska lösningen, men även ur ett hållbarhetsperspektiv gör det ännu bättre.
Många kunder säger 'Fogmaker är enkla att jobba med' och det jobbar vi hårt för att inte ändra på."
Din profil
Till rollen som Key Account Manager söker vi dig som har flera års erfarenhet av teknisk försäljning och som har jobbat nära kunder ute på marknaden. Du har ett genuint intresse för branschen i allmänhet och teknik i synnerhet. Då vi jobbar med stora internationella företag ser vi att du har en mycket god förhandlingsvana samt har förmåga att anpassa din kommunikation till olika nivåer hos kunderna då du möter olika intressenter inom kundernas organisationer.
För rollen som Key Account Manager ser vi också att du
Har erfarenhet av teknisk B2B-försäljning, gärna från fordons- eller maskinbranschen
Trivs i en dynamisk roll där du balanserar självständighet med samarbete
Är affärssmart, relationsskapande och kan kombinera strategiskt tänkande med operativt arbete
Har förmågan att förstå tekniska produkter och lösningar samt föra dialog med kunder på inköpsnivå
Delar våra värderingar fullt ut
Pratar och skriver flytande svenska och kan kommunicera på engelska på professionell nivå





Kontakt och ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Säljpoolens rekryteringskonsult Victor Gustafsson. Du når Victor på 036-3363462.
Skicka in din ansökan via ansökningsknappen. Vi arbetar med löpande urval under denna rekrytering, vi vill därför gärna ha in din ansökan snarast möjligt.
Välkommen med din ansökan!


Om företaget
Fogmaker International AB är ett expansivt bolag med starkt varumärke och ambitiösa tillväxtplaner. Vi är globalt etablerade och marknadsledande i Europa. Med hjälp av vår breda expertis och vårt kundnära tänk har vi utvecklat långsiktiga, förtroendefulla relationer med våra kunder runt om i världen. Fogmaker utvecklar, tillverkar och marknadsför brandskyddssystem för motorrum som med vattendimma under högt tryck både kyler och kväver branden. Inom segmentet buss är vi marknadsledande i Europa, Mellanöstern och Australien. Våra produkter säljs/levereras till OEM-kunder och återförsäljare runt om i världen. Sedan starten 1995 har vi installerat över 300 000 system i nära 70 länder. Fogmakers system finns utöver bussar också i skogs-, jordbruks- och entreprenadmaskiner samt i flygplats- och gruvfordon.

Ansök nu

Vi söker en driven B2B-säljare till Allt i Plåt!

Läs mer Nov 22
Är du redo att ta nästa steg i din försäljningskarriär och bygga en försäljningsfunktion i ett stabilt och välrenommerat företag?
Då har vi en fantastisk möjlighet för dig! Vi söker nu en B2B-säljare som vill vara med och utveckla vårt försäljningsarbete, från initiala samtal till utveckling av långsiktiga affärsrelationer. Du kommer att vara en nyckelperson i vårt team och ha stor möjlighet att påverka företagets fortsatta tillväxt. Intresserad? Sök tjänsten som B2B-säljare på Allt i Plåt i Åseda redan i dag!

Om rollen
Som B2B-säljare hos oss på Allt i Plåt kommer du att spela en avgörande roll i att etablera och vidareutveckla vår försäljningsfunktion. Du kommer att arbeta nära VD och arbeta med såväl kalla, ljumma som varma kunder och bygga relationer från första kontakt till avslutad affär. En stor del av arbetet innebär att vara ute hos kunder, där du inleder med att vara på plats i Åseda för att lära känna verksamheten och kunderna. När du är trygg i rollen, finns det möjlighet att arbeta mer flexibelt utifrån vad som passar både dig och företaget bäst.

I din roll kommer du att:
Tillsammans med VD bygga upp och utveckla försäljningen av våra produkter.
Vara en viktig kontaktpunkt för kunderna och skapa förtroende genom teknisk förståelse och kunnande.
Bearbeta kunder genom hela försäljningsprocessen – från prospektering till avtalsundertecknande och leverans.
Fungera som en mellanhand mellan kund och arbetsledare för att utveckla, producera och leverera den lösning som kunden efterfrågar.

Vi söker dig som
Har teknisk förståelse och erfarenhet som gör att du kan inge förtroende hos våra kunder.
Har erfarenhet av försäljning och är bekväm med att arbeta med kalla och ljumna Leads.
Är strukturerad och har tålamod att hantera långsiktiga processer där det ofta tar tid från första kontakt till leverans.
Har lätt för att skapa relationer och har en stark förmåga att arbeta med olika typer av människor.
Är självgående men trivs i en miljö där du arbetar nära både kunder och kollegor.
Är resultatdriven och inser att allt arbete jag lägger in idag kan komma att göra skillnad imorgon

Vad du kan förvänta dig
En mycket viktig roll i företaget: Du kommer arbeta nära VD och ha stor påverkan på framtida tillväxtarbete genom att forma och utveckla vår försäljningsfunktion.
Mycket goda utvecklingsmöjligheter: För rätt person finns det stora chanser att växa inom företaget och vara med på en spännande resa.
Varierat arbete: Du kommer att ha mycket kundkontakt både på plats ute hos kund och i våra lokaler i Åseda.
Interna samarbeten: Du kommer ofta fungera som länk mellan kunder och arbetsledare för att säkerställa att vi levererar rätt produkt vid rätt tid.

Vad vi erbjuder
På Allt i Plåt får du chansen att arbeta i ett väl etablerat företag som värdesätter långsiktiga affärsrelationer. Du kommer att få stöd i din utveckling och arbeta i en positiv och dynamisk arbetsmiljö.

Är du redo att ta nästa steg i din försäljningskarriär?

Tveka inte att skicka in din ansökan via oss på TopWork! Vi ser fram emot att höra från dig och prata mer om hur du kan bli en del av Allt i Plåts team.

Ansök nu

Teknisk säljare Småland, Östergötland, Kalmar

Läs mer Jul 4
Kito Crosby och Gunnebo Industrier
Till vår försäljningsorganisation med huvudkontor i Göteborg säker vi nu en självgående, prestigelös och tekniskt kunnig säljare.

Teamet är allt för oss, så du behöver vara en utpräglad lagspelare som hugger i där det behövs. I Kito Crosby-gruppen ingår Crosby, Gunnebo Industrier, Kito, Erikkila, IP lyfthandskar, Straightpoint lastceller, BlokCams kamerasystem, McKissick block och linskivor m.fl.

Arbetsbeskrivning

Hos oss arbetar du med försäljning av tekniska lyftprodukter, har världens starkaste varumärken i portföljen och säkerhetstänket som genomsyrar hela Kito Crosby-gruppen i ryggen.

Som Teknisk säljare har man eget säljansvar i sitt distrikt. Vi vill att du skall ta dig an denna utmaning som om det vore ditt eget företag. Du ser då nöjet i att hitta och utveckla nya affärer, så väl som att upprätthålla och vårda de redan etablerade kundrelationerna. Du trivs med att vara där det händer, alltså hos våra kunder.

Dina kunder är ett högintressant tvärsnitt av Sveriges industrier samt återförsäljare av lyft- och industriprodukter. Ena dagen är du i ett renrum för att sedan besöka ett bygge eller en kranfirma. Nästa dag möten med inköpare eller säljare hos någon av våra återförsäljare följt av teknisk presentation hos en fordonstillverkare. Kort sagt en väldigt omväxlande roll med mycket frihet under ansvar.

Vi är 30 personer som tillsammans ansvarar för försäljningen av Kito Crosby-gruppens produkter i Sverige, och har huvudkontoret i Göteborg. Vi är en självstyrande enhet i den globala koncernen om totalt ca 4.000 anställda.

I rollen som teknisk säljare ingår:

Att aktivt arbeta med, samt utveckla framtida, kunder inom distriktet. Då vår kanal till marknaden är både genom direktförsäljning och via återförsäljare behöver du kunna balansera bägge dessa kanaler för att i slutändan nå högsta möjliga marknadsandel utan att tumma på säkerhet eller lönsamhet.

Att sätta strategi och taktik för distriktet och dina kunder för långsiktigt samarbete och kundnöjdhet.

Att tillsammans med övriga säljteamet utveckla vår försäljning till utvalda kunder och kundgrupper.

Att vara tillgänglig för teknisk såväl som produktrelaterad support till dina kunder och kollegor, både på plats hos dem och via telefon och digitala kanaler.

Du rapporterar till Försäljningschef Daniel Englund som är placerad i Göteborg, samt arbetar tillsammans med dina kollegor runt om i Sverige. Du kommer utgå från hemmakontor någonstans inom distriktet som omfattar Småland, Östergötland och Kalmar i dagsläget.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har ett genuint tekniskt kunnande, är kreativ och lösningsorienterad. Personliga egenskaper och tidigare erfarenhet är viktigare än akademiska meriter (även om det är ett plus). Tidigare erfarenhet av lyftbranschen är självklart positivt, men inte ett krav. Du behöver vara en skicklig användare av Office-programmen då både kalkyler och presentationer ingår i arbetet. Ett krav är att du har flytande språkkunskaper i svenska och mycket goda engelskakunskaper i både tal och skrift.

Personliga egenskaper

Du brinner för teamet och kunden.

Du trivs lika bra i blåställ som skjorta/blus.

Det viktiga för dig är att helheten utvecklas, inte bara egen framgång.

Du är hjälpsam och lyfter dina kollegor och kunder.

Du är självgående men inte rädd för att be om hjälp.

Du är prestigelös, ödmjuk och nyfiken.

Du kan snabbt sätta dig in i tekniska situationer för att lösa kundens utmaningar.

Vad vi erbjuder

En spännande arbetsmiljö där ena dagen sällan är den andra lik. Hos oss arbetar vi tätt tillsammans med övrig verksamhet och nära kunden. Vi är ett globalt bolag som verkar lokalt och tillsammans gör vi lyftindustrin säkrare, mer effektiv och smartare.

Mer information

Anställningen är en tillsvidareanställning med provanställning på 6 mån. Urval och intervjuer hålls löpande så vänta inte med din ansökan. 

Under semesterperioden kan det dröja innan du får återkoppling på din ansökan.

Har du några frågor gällande tjänsten är du välkommen att kontakta:

 

Daniel Englund, Försäljningschef
daniel.englund@kitocrosby.com
Tel: 0703-41 50 40

Eller

Lisa Eriksson, t.f. HR-Chef:
lisa.eriksson@kitocrosby.com                  
Tel: 0470 75 75 47

Ansök nu

Är du vår nästa framgångsrika Säljare?

Läs mer Jul 6
Fogmaker International AB är ett expansivt bolag med starkt varumärke och ambitiösa tillväxtplaner. Vi är globalt etablerade och marknadsledande i Europa. Med hjälp av vår breda expertis och vårt kundnära tänk har vi utvecklat långsiktiga, förtroendefulla relationer med våra kunder runt om i världen. Fogmaker utvecklar, tillverkar och marknadsför brandskyddssystem för motorrum som med vattendimma under högt tryck både kyler och kväver branden. Inom segmentet buss är vi marknadsledande i Europa, Mellanöstern och Australien. Våra produkter säljs/levereras till OEM-kunder och återförsäljare runt om i världen.
Sedan starten 1995 har vi installerat över 300 000 system i nära 70 länder. Fogmakers system finns utöver bussar också i skogs-, jordbruks- och entreprenadmaskiner samt i flygplats- och gruvfordon.
KOMPETENS, ENGAGEMANG och INTEGRITET är de unika värdeord som präglar hela vår verksamhet och som styr hur vi jobbar och tar beslut. De ger oss en gemensam syn och skapar en vi-känsla. Vi satsar på vår personal och har mycket nöjda medarbetare. Med flera år av stark tillväxt bakom oss och en plan för fortsatt tillväxt behöver vi nya drivna, kunniga och ambitiösa medarbetare.
Vi stärker nu vår organisation med en erfaren
KEY ACCOUNT MANAGER
Ditt uppdrag
Fogmaker är ett företag i stark tillväxt och förändring, ditt uppdrag som KAM blir främst att driva försäljning och affärsutveckling för stora befintliga och nya potentiella OEM-kunder. Geografin kan anpassas efter ditt intresse och bakgrund.
Med hjälp av strategiskt och långsiktigt tänk identifierar du nya affärsmöjligheter och tar ansvar för hela försäljningsprocessen från idéstadiet till implementering av affären. Du har ett nära samarbete med dina kollegor inom marknadsorganisationen som består av marknadssupport, systemteknik & design samt service & eftermarknad.
Din placering är på Fogmakers huvudkontor i Växjö, men kan diskuteras. Tjänsten innebär ca 30% resor, både nationellt och internationellt. Övrigt arbete kan till viss del skötas på distans, men för att du ska bli en del av vår fina gemenskap och det interna samarbetet bör du kunna ta dig till kollegorna på kontoret regelbundet.
Vem är Du?
Vi söker dig som har flera års erfarenhet av teknisk försäljning och jobbat nära kunder ute på marknaden, B2B. Gärna från fordons- eller maskinbranschen. Du har ett genuint intresse för branschen i allmänhet och teknik i synnerhet. Då vi jobbar med stora internationella företag ser vi att du har en mycket god förhandlingsvana samt har förmåga att anpassa din kommunikation till olika nivåer hos kunderna då du möter olika intressenter inom kundernas organisationer.
Du behöver vara affärsmässig och professionell i ditt beteende samt vara van vid att arbeta både kort – och långsiktigt mot uppsatta mål. Du är nyfiken och lyhörd inför marknadens signaler. Självklart är du självgående, engagerad och samarbetsvillig med en stark vilja att utvecklas tillsammans med oss mot våra tillväxtmål. Att du delar våra värderingar fullt ut ser vi som en självklarhet.
För att bli framgångsrik i rollen som KAM hos oss bör du vara tydlig och målmedveten, ha ett strategiskt tänkande samt vara strukturerad och effektiv i ditt arbete. Du gillar att ta ansvar, att jobba tillsammans och då Fogmaker är ett dynamiskt företag som är på en spännande tillväxtresa är det bra att vara flexibel och prestigelös. Då Fogmaker växer internationellt finns goda möjligheter att utvecklas och växa med oss.
Vi ser att du pratar och skriver svenska flytande samt klarar professionell kommunikation på engelska. Vi förutsätter att du har erfarenhet av att arbeta i Office-paket samt affärssystem. Vi tror att en eftergymnasial utbildning inom teknik, ekonomi, sälj eller projektledning ger dig en bra grund för att vara framgångsrik i din profession.
Låter det intressant?
Är du en person som lockas till en roll där du kan använda din kompetens för att strategiskt och operativt arbeta med vår egenutvecklade produkt och stärka Fogmakers varumärke?
Då är vi förmodligen den rätta arbetsgivaren för Dig!
Vill du veta mer – hör gärna av dig till mig, Marie Marvig, jag är chef för Fogmaker Norden och du når mig lättast på mobilen på 076-128 44 80.
Du skickar in din ansökan till HR-chef Birgitta Mattsson på birgitta.mattsson@fogmaker.com snarast möjligt, dock senast 2024-08-16. Viktigt att notera är att vi kommer att göra urval och påbörja intervjuer löpande under ansökningstiden!
OBS! Vi undanber oss vänligen men bestämt alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp för denna tjänst!!

Ansök nu

Andra jobb i Växjö från Softhouse Nordic AB

Nedan visas andra jobb i Växjö från Softhouse Nordic AB .

Erfaren utvecklare till Softhouse Småland

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Jan 30
Drivs du av att erbjuda vassa mjukvarulösningar? Gillar du att ha kul på jobbet med motiverade och härliga kollegor? Då hoppas vi att du är vår nästa utvecklare!Passar du i rollen? Vi tror att du är en senior utvecklare med flera års arbetslivserfarenhet av mjukvaruutveckling.För oss handlar senioritet inte bara om erfarenhet och kompetens. Det handlar också om att vara en förtroendeingivande relationsskapare, kunna ta sig an angränsande roller, och att lyhört möta kunders behov med de bästa mjukvarulösningarna. Det kräver vilja att växa tillsammans med både kollegor och kunder – och framför allt, stort engagemang och driv!Mer specifikt, för att lyckas i rollen ser vi att du:
Har långtgående kunskap inom system- och mjukvaruutveckling, du behärskar flera programmeringsspråk och är van att navigera inom flertalet teknikstacker
Är van att arbeta ur ett livscykelperspektiv med t.ex. kravställning, arkitektur, design, test och integration
Drivs av att leverera hög kvalitet, ständigt utvecklas och att dela dina kunskaper med kollegor
Har en högskole-/universitetsexamen inom relevant område
Kan uttrycka dig obehindrat på svenska och engelska

Vi ser det som meriterande om du är en naturlig omvärldsbevakare som håller dig ajour med den tekniska utvecklingen. Exempelvis har du kanske koll på någon av de stora molnplattformarna, mikrotjänster, DevOps, och/eller Containers.
Vad du får hos oss Här får du möjlighet att bli del av ett framåtsträvande bolag där du och din work-life-balance är i fokus. Utöver vårt generösa förmånspaket får du också:
Möjlighet att påverka och bidra till företagets framgång, i en inspirerande arbetsmiljö med engagerade kollegor.
En mix av spännande och utmanande uppdrag med allt från nyutveckling och förvaltning till vidareutveckling.
Individuellt anpassad kompetensutveckling och aktiv kunskapsdelning med andra duktiga Softhouse-kollegor. Stämningen är öppen och prestigelös där vi delar med oss av kunskap och erfarenheter.
Ett team som gillar att göra saker tillsammans för att förhöja vardagen - allt från hälsofrämjande aktiviteter som padel, tennis och löpning till gemensamma frukostar och aw’s.
Ett värderingsstyrt bolag där vi alla känner igen oss i våra värdeord: Team, Enkelhet, Mod och Passion.

Om Softhouse På Softhouse är vi ca. 300 medarbetare fördelade på 10 kontor. Vi har kodat mjukvara sedan 1996, och tillsammans ser vi till att skapa lösningar som motsvarar våra kunders behov - vi levererar tjänster och mjukvara i världsklass. I Småland hittar du våra konsulter på våra kontor i Växjö, Jönköping och Kalmar. Läs gärna mer om oss här.Låter det intressant? Skicka in din ansökan!

Ansök nu

Erfaren utvecklare till Softhouse Småland

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Feb 3
Drivs du av att erbjuda vassa mjukvarulösningar? Gillar du att ha kul på jobbet med motiverade och härliga kollegor? Då hoppas vi att du är vår nästa utvecklare!Passar du i rollen? Vi tror att du är en senior utvecklare med flera års arbetslivserfarenhet av mjukvaruutveckling.För oss handlar senioritet inte bara om erfarenhet och kompetens. Det handlar också om att vara en förtroendeingivande relationsskapare, kunna ta sig an angränsande roller, och att lyhört möta kunders behov med de bästa mjukvarulösningarna. Det kräver vilja att växa tillsammans med både kollegor och kunder – och framför allt, stort engagemang och driv!Mer specifikt, för att lyckas i rollen ser vi att du:
Har långtgående kunskap inom system- och mjukvaruutveckling, du behärskar flera programmeringsspråk och är van att navigera inom flertalet teknikstacker
Är van att arbeta ur ett livscykelperspektiv med t.ex. kravställning, arkitektur, design, test och integration
Drivs av att leverera hög kvalitet, ständigt utvecklas och att dela dina kunskaper med kollegor
Har en högskole-/universitetsexamen inom relevant område
Kan uttrycka dig obehindrat på svenska och engelska

Vi ser det som meriterande om du är en naturlig omvärldsbevakare som håller dig ajour med den tekniska utvecklingen. Exempelvis har du kanske koll på någon av de stora molnplattformarna, mikrotjänster, DevOps, och/eller Containers.
Vad du får hos oss Här får du möjlighet att bli del av ett framåtsträvande bolag där du och din work-life-balance är i fokus. Utöver vårt generösa förmånspaket får du också:
Möjlighet att påverka och bidra till företagets framgång, i en inspirerande arbetsmiljö med engagerade kollegor.
En mix av spännande och utmanande uppdrag med allt från nyutveckling och förvaltning till vidareutveckling.
Individuellt anpassad kompetensutveckling och aktiv kunskapsdelning med andra duktiga Softhouse-kollegor. Stämningen är öppen och prestigelös där vi delar med oss av kunskap och erfarenheter.
Ett team som gillar att göra saker tillsammans för att förhöja vardagen - allt från hälsofrämjande aktiviteter som padel, tennis och löpning till gemensamma frukostar och aw’s.
Ett värderingsstyrt bolag där vi alla känner igen oss i våra värdeord: Team, Enkelhet, Mod och Passion.

Om Softhouse På Softhouse är vi ca. 300 medarbetare fördelade på 10 kontor. Vi har kodat mjukvara sedan 1996, och tillsammans ser vi till att skapa lösningar som motsvarar våra kunders behov - vi levererar tjänster och mjukvara i världsklass. I Småland hittar du våra konsulter på våra kontor i Växjö, Jönköping och Kalmar. Läs gärna mer om oss här.Låter det intressant? Skicka in din ansökan!

Ansök nu

Lösningsarkitekt till Softhouse Småland

Systemdesigner
Läs mer Jan 14
På Softhouse Småland befinner vi oss i en viktig fas på vår tillväxtresa och nu är vi på jakt efter en lösningsarkitekt som vill ansluta till vårt kontor i Växjö. Genom vår kompetens bidrar vi till ett hållbart digitaliserat Sverige - tillsammans kodar vi framtiden.
Passar du i rollen? Vi söker dig som har flera års erfarenhet av en liknande roll -där du drivitoch väglett tekniska och arkitekturella val, samt designat system i enlighet med kundens behov. Du är kommunikativ, lyhörd och driven med en förståelse för affärs- och kundnytta.Utöver det ser vi också att du:
Har flera års erfarenhet av utveckling och en vilja att delvis arbeta hands-on med utveckling.
Är en förtroendeingivande och kommunikativ relationsskapare som har en lyhördhet för kunders behov.
Är analytisk med en god problemlösningsförmåga och en fallenhet att agera brygga mellan teknik och affärsbehov. Där du gärna bidrar med teknisk expertis vid pre-sales och införsäljning med potentiella kunder.
Har en bred teknisk förståelse, och behärska ett brett spektrum av tekniker och kunskapsområden. Exempelvis molnplattformar, containerisering, IaC, Integrationstekniker, DevOps etc.

Vad du får hos oss Här får du möjlighet att bli del av ett framåtsträvande bolag där du och din work-life-balance är i fokus. Utöver vårt generösa förmånspaket får du också:
Möjlighet att påverka och bidra till företagets framgång, i en inspirerande arbetsmiljö med engagerade kollegor.
En mix av spännande och utmanande uppdrag med allt från nyutveckling och förvaltning till vidareutveckling.
Individuellt anpassad kompetensutveckling och aktiv kunskapsdelning med andra duktiga Softhouse-kollegor. Stämningen är öppen och prestigelös där vi delar med oss av kunskap och erfarenheter.
Ett team som gillar att göra saker tillsammans för att förhöja vardagen - allt från hälsofrämjande aktiviteter som padel, tennis och löpning till gemensamma frukostar och aw’s.
Ett värderingsstyrt bolag där vi alla känner igen oss i våra värdeord: Team, Enkelhet, Mod och Passion.

Om Softhouse På Softhouse är vi ca. 300 medarbetare fördelade på 10 kontor. Vi har kodat mjukvara sedan 1996, och tillsammans ser vi till att skapa lösningar som motsvarar våra kunders behov - vi levererar tjänster och mjukvara i världsklass. I Småland hittar du våra konsulter på våra kontor i Växjö, Jönköping och Kalmar. Läs gärna mer om oss här.Låter det intressant? Skicka in din ansökan!

Ansök nu

Erfaren utvecklare till Softhouse Småland

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Nov 25
Drivs du av att erbjuda vassa mjukvarulösningar? Gillar du att ha kul på jobbet med motiverade och härliga kollegor? Då hoppas vi att du är vår nästa utvecklare!Passar du i rollen? Vi tror att du är en senior utvecklare med flera års arbetslivserfarenhet av mjukvaruutveckling. För oss handlar senioritet dock inte bara om din erfarenhet och kompetens. Det handlar även om en fallenhet att vara en förtroendeingivande relationsskapare och en förmåga att ta sig an angränsande roller - så som Lösningsarkitekt eller Tech Lead. Det handlar om en lyhördhet för kunders behov och en vilja att erbjuda bästa möjliga mjukvarulösning. Det handlar också om en vilja att utvecklas tillsammans med kollegor och kunder, och framförallt om ett stort engagemang och driv!Senioritet kan innebära många saker - men mer specifikt, för att lyckas i rollen ser vi att du:
Har långtgående och gedigen kunskap inom system- och mjukvaruutveckling, du behärskar flera programmeringsspråk och är van att navigera inom flertalet teknikstacker
Är van att arbeta ur ett livscykelperspektiv med t.ex. kravställning, arkitektur, design, test och integration
Drivs av att leverera hög kvalitet, ständigt utvecklas och att dela dina kunskaper med kollegor
Har en högskole-/universitetsexamen inom relevant område
Kan uttrycka dig obehindrat på svenska och engelska

Vi ser det som meriterande om du är en naturlig omvärldsbevakare som håller dig ajour med den tekniska utvecklingen. Exempelvis har du kanske koll på någon av de stora molnplattformarna, mikrotjänster, DevOps, och/eller Containers.
Vad du får hos oss Här får du möjlighet att bli del av ett framåtsträvande bolag där du och din work-life-balance är i fokus. Utöver vårt generösa förmånspaket får du också:
Möjlighet att påverka och bidra till företagets framgång, i en inspirerande arbetsmiljö med engagerade kollegor.
En mix av spännande och utmanande uppdrag med allt från nyutveckling och förvaltning till vidareutveckling.
Individuellt anpassad kompetensutveckling och aktiv kunskapsdelning med andra duktiga Softhouse-kollegor. Stämningen är öppen och prestigelös där vi delar med oss av kunskap och erfarenheter.
Ett team som gillar att göra saker tillsammans för att förhöja vardagen - allt från hälsofrämjande aktiviteter som padel, tennis och löpning till gemensamma frukostar och aw’s.
Ett värderingsstyrt bolag där vi alla känner igen oss i våra värdeord: Team, Enkelhet, Mod och Passion.

Om Softhouse På Softhouse är vi ca. 300 medarbetare fördelade på 10 kontor. Vi har kodat mjukvara sedan 1996, och tillsammans ser vi till att skapa lösningar som motsvarar våra kunders behov - vi levererar tjänster och mjukvara i världsklass. I Småland hittar du våra konsulter på våra kontor i Växjö, Jönköping och Kalmar. Läs gärna mer om oss här.Låter det intressant? Vårt urval sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt.Vi ser fram emot att lära känna dig!

Ansök nu

UX/UI-designer till Softhouse Småland

Användbarhetsdesigner
Läs mer Nov 25
På Softhouse Småland befinner vi oss i en viktig fas på vår tillväxtresa. Har du öga för samspelet mellan teknik, design och kommunikation, och vill designa lösningar som gör skillnad i våra kunders vardag? Då kanske du är vår nästa UX/UI-designer!
Vad vi kommer att göra tillsammans Som UX/UI-designer hos osskompletterar du vårt lokala team med spetskompetens inom användarcentrerade designlösningar, och säkerställer en smidig användarupplevelse för våra kunders digitala produkter och tjänster.
Du genomför undersökningar och analyser för att förstå behov hos både kund och användare, och kan motivera och argumentera för koncept och lösning med fokus på användarvänlighet och tillgänglighet. Du designar användarflöden, prototyper och intuitiva gränssnitt, utför användartester och samarbetar med tvärfunktionella team för att implementera och iterera lösningar.
Vad vi söker hos dig På Softhouse värdesätter vi vår konsultmässighet högt. För oss handlar det inte bara om antal års erfarenhet, utan om fallenheten att vara en förtroendeingivande relationsskapare med kunder och kollegor. En lyhördhet för kundens behov och drivet att erbjuda bästa möjliga lösning.
För att lyckas i rollen ser vi även gärna att du har:
Ca 3 års erfarenhet från liknande roll där du arbetat i varierande projekt i eller nära utvecklingsteam.
Praktisk erfarenhet av konceptdesign, interaktionsdesign, grafisk layout, användarupplevelser, prototyping och användartester.
Goda kunskaper i flera verktyg och program såsom t.ex. Figma, Adobe XD, Sketch, Illustrator, Photoshop och/eller Indesign
Affärssinne och gillar att delta i kundmöten och vara en aktiv del av projektens utveckling och leverans.
Högskoleutbildning inom relevant ämne, exempelvis Interaktionsdesign eller Informationsdesign.
Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska.

Vad du får hos oss Här får du möjlighet att bli del av ett framåtsträvande bolag där du och din work-life-balance är i fokus. Utöver vårt generösa förmånspaket får du också:
Möjlighet att påverka och bidra till företagets framgång, i en inspirerande arbetsmiljö med engagerade kollegor.
Individuellt anpassad kompetensutveckling och aktiv kunskapsdelning med andra duktiga Softhouse-kollegor. Stämningen är öppen och prestigelös där vi delar med oss av kunskap och erfarenheter!
Ett team som gillar att göra saker tillsammans för att förhöja vardagen - allt från hälsofrämjande aktiviteter som padel, tennis och löpning till gemensamma frukostar och aw’s.
Ett värderingsstyrt bolag där vi alla känner igen oss i våra värdeord: Team, Enkelhet, Mod och Passion.

Om SofthousePå Softhouse är vi ca 300 medarbetare fördelade på 10 kontor. Vi har kodat mjukvara sedan 1996, och tillsammans ser vi till att skapa lösningar som motsvarar våra kunders behov - vi levererar tjänster och mjukvara i världsklass. I Småland hittar du våra konsulter på våra kontor i Växjö, Jönköping och Kalmar. Läs gärna mer om oss här.
Låter det intressant? Vårt urval sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vi ser fram emot att lära känna dig!

Ansök nu

BI-utvecklare till Softhouse Småland

Applikationskonsult
Läs mer Nov 25
På Softhouse Småland befinner vi oss i en viktig fas på vår tillväxtresa och vill stärka teamet med en erfaren Business Intelligence-utvecklare! Vill du utveckla lösningar som gör skillnad, i en prestigelös miljö där vi värdesätter kunskapsdelning? Då kan detta vara rollen för dig!
Vad vi kommer att göra tillsammans Som BI-utvecklare på Softhouse i Småland kommer du delta i uppbyggnaden av affärsområdet lokalt tillsammans med oss. Du ges plats och möjlighet att påverka och utveckla vårt lokala erbjudande inom BI, och hur vi kan fortsätta skapa värde och driva innovation.
I rollen arbetar du nära både affären och tekniken, och skapar lösningar som hjälper våra kunder att enklare förstå sina verksamheter och använda sin data för bättre beslutsunderlag. Du arbetar nära både beställare och användare, vilket innebär att du snabbt ser nyttan av den lösning du varit med och skapat. Du kommer bland annat:
Visualisera data i nära dialog med kund
Ansvara för dina leveranser och ha självständig dialog med kund
Vara involverad i uppgifter kopplade till utveckling, gränssnittsdesign, kravinsamling och analys

Vad vi söker hos dig På Softhouse värdesätter vi vår konsultmässighet högt. För oss handlar det inte bara om antal års erfarenhet, utan om fallenheten att vara en förtroendeingivande relationsskapare med kunder och kollegor. En lyhördhet för kundens behov och drivet att erbjuda bästa möjliga lösning. Om förmågan att ta sig an varierande roller, eller ledarhatten om så behövs. Viljan att söka förbättring, lyfta teamet runt dig och hjälpa juniora kollegor att växa.
För att lyckas i rollen ser vi även gärna att du har:
Minst 4 års arbetslivserfarenhet av liknande roll där du arbetat i Qlik Sense eller Power BI
Erfarenhet av systemutveckling och programmering inom något språk, samt olika former av databaser
Goda kunskaper av datamodellering
Förmåga att självständigt driva kunddialog
Universitets- eller högskoleutbildning inom relevant område
Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska

Vad du får hos oss Här får du möjlighet att bli del av ett framåtsträvande bolag där du och din work-life-balance är i fokus. Utöver vårt generösa förmånspaket får du också:
Möjlighet att påverka och bidra till företagets framgång, i en inspirerande arbetsmiljö med engagerade kollegor.
Individuellt anpassad kompetensutveckling och aktiv kunskapsdelning med andra duktiga Softhouse-kollegor. Stämningen är öppen och prestigelös där vi delar med oss av kunskap och erfarenheter!
Ett team som gillar att göra saker tillsammans för att förhöja vardagen - allt från hälsofrämjande aktiviteter som padel, tennis och löpning till gemensamma frukostar och aw’s.
Ett värderingsstyrt bolag där vi alla känner igen oss i våra värdeord: Team, Enkelhet, Mod och Passion.

Om SofthousePå Softhouse är vi ca 300 medarbetare fördelade på 10 kontor. Vi har kodat mjukvara sedan 1996, och tillsammans ser vi till att skapa lösningar som motsvarar våra kunders behov - vi levererar tjänster och mjukvara i världsklass. I Småland hittar du våra konsulter på våra kontor i Växjö, Jönköping och Kalmar. Läs gärna mer om oss här.
Låter det intressant? Vårt urval sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu