Växjö: Teknisk säljare Småland, Östergötland, Kalmar

Hitta ansökningsinfo om jobbet Teknisk säljare Småland, Östergötland, Kalmar i Växjö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Växjö inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-04 // Varaktighet: Heltid

Kito Crosby och Gunnebo Industrier
Till vår försäljningsorganisation med huvudkontor i Göteborg säker vi nu en självgående, prestigelös och tekniskt kunnig säljare.

Teamet är allt för oss, så du behöver vara en utpräglad lagspelare som hugger i där det behövs. I Kito Crosby-gruppen ingår Crosby, Gunnebo Industrier, Kito, Erikkila, IP lyfthandskar, Straightpoint lastceller, BlokCams kamerasystem, McKissick block och linskivor m.fl.

Arbetsbeskrivning

Hos oss arbetar du med försäljning av tekniska lyftprodukter, har världens starkaste varumärken i portföljen och säkerhetstänket som genomsyrar hela Kito Crosby-gruppen i ryggen.

Som Teknisk säljare har man eget säljansvar i sitt distrikt. Vi vill att du skall ta dig an denna utmaning som om det vore ditt eget företag. Du ser då nöjet i att hitta och utveckla nya affärer, så väl som att upprätthålla och vårda de redan etablerade kundrelationerna. Du trivs med att vara där det händer, alltså hos våra kunder.

Dina kunder är ett högintressant tvärsnitt av Sveriges industrier samt återförsäljare av lyft- och industriprodukter. Ena dagen är du i ett renrum för att sedan besöka ett bygge eller en kranfirma. Nästa dag möten med inköpare eller säljare hos någon av våra återförsäljare följt av teknisk presentation hos en fordonstillverkare. Kort sagt en väldigt omväxlande roll med mycket frihet under ansvar.

Vi är 30 personer som tillsammans ansvarar för försäljningen av Kito Crosby-gruppens produkter i Sverige, och har huvudkontoret i Göteborg. Vi är en självstyrande enhet i den globala koncernen om totalt ca 4.000 anställda.

I rollen som teknisk säljare ingår:

Att aktivt arbeta med, samt utveckla framtida, kunder inom distriktet. Då vår kanal till marknaden är både genom direktförsäljning och via återförsäljare behöver du kunna balansera bägge dessa kanaler för att i slutändan nå högsta möjliga marknadsandel utan att tumma på säkerhet eller lönsamhet.

Att sätta strategi och taktik för distriktet och dina kunder för långsiktigt samarbete och kundnöjdhet.

Att tillsammans med övriga säljteamet utveckla vår försäljning till utvalda kunder och kundgrupper.

Att vara tillgänglig för teknisk såväl som produktrelaterad support till dina kunder och kollegor, både på plats hos dem och via telefon och digitala kanaler.

Du rapporterar till Försäljningschef Daniel Englund som är placerad i Göteborg, samt arbetar tillsammans med dina kollegor runt om i Sverige. Du kommer utgå från hemmakontor någonstans inom distriktet som omfattar Småland, Östergötland och Kalmar i dagsläget.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har ett genuint tekniskt kunnande, är kreativ och lösningsorienterad. Personliga egenskaper och tidigare erfarenhet är viktigare än akademiska meriter (även om det är ett plus). Tidigare erfarenhet av lyftbranschen är självklart positivt, men inte ett krav. Du behöver vara en skicklig användare av Office-programmen då både kalkyler och presentationer ingår i arbetet. Ett krav är att du har flytande språkkunskaper i svenska och mycket goda engelskakunskaper i både tal och skrift.

Personliga egenskaper

Du brinner för teamet och kunden.

Du trivs lika bra i blåställ som skjorta/blus.

Det viktiga för dig är att helheten utvecklas, inte bara egen framgång.

Du är hjälpsam och lyfter dina kollegor och kunder.

Du är självgående men inte rädd för att be om hjälp.

Du är prestigelös, ödmjuk och nyfiken.

Du kan snabbt sätta dig in i tekniska situationer för att lösa kundens utmaningar.

Vad vi erbjuder

En spännande arbetsmiljö där ena dagen sällan är den andra lik. Hos oss arbetar vi tätt tillsammans med övrig verksamhet och nära kunden. Vi är ett globalt bolag som verkar lokalt och tillsammans gör vi lyftindustrin säkrare, mer effektiv och smartare.

Mer information

Anställningen är en tillsvidareanställning med provanställning på 6 mån. Urval och intervjuer hålls löpande så vänta inte med din ansökan. 

Under semesterperioden kan det dröja innan du får återkoppling på din ansökan.

Har du några frågor gällande tjänsten är du välkommen att kontakta:

 

Daniel Englund, Försäljningschef
daniel.englund@kitocrosby.com
Tel: 0703-41 50 40

Eller

Lisa Eriksson, t.f. HR-Chef:
lisa.eriksson@kitocrosby.com                  
Tel: 0470 75 75 47

Alla platsannonser →

Andra jobb i Växjö som Key account manager

Nedan visas andra jobb i Växjö som Key account manager.

Key Account Manager till Växjö med omnejd

Läs mer Jan 8
Key Account Manager till Växjö med omnejd
Fogmaker International AB fortsätter att växa globalt och söker nu en Key Account Manager som vill bidra till att utveckla våra affärer över hela världen. Vill du vara en del av en framgångsrik organisation som levererar marknadens ledande säkerhetsprodukter och samtidigt få chansen att resa internationellt, bygga relationer och göra skillnad? Då är detta rollen för dig!
Vi erbjuder
Som Key Account Manager hos oss blir du en del av ett företag som växer och utvecklas internationellt. Du får stora möjligheter att påverka och utvecklas. Hos oss får du använda din kompetens för att stärka vårt varumärke och bidra till att forma framtidens lösningar med marknadsledande produkter inom vår bransch. Vi erbjuder en öppen och inkluderande företagskultur där samarbete och gemenskap värderas högt. Vi lever efter våra värdeord: Kompetens, Engagemang och Integritet.
Om rollen
Som Key Account Manager hos Fogmaker får du en nyckelroll i vår fortsatta framgång. Ditt huvuduppdrag blir att utveckla och driva försäljning till stora befintliga och potentiella OEM-kunder och partners runt om i hela världen. Med en kombination av strategiskt tänkande och operativt arbete ansvarar du för hela försäljningsprocessen – från idé till implementering.
Tjänsten innebär mycket resande och ungefär 30 procent av din arbetstid spenderas på resande fot. Du reser både nationellt och internationellt och det övriga arbetet kan delvis ske på distans. Placeringen är primärt på huvudkontoret i Växjö, men vi är öppna för en bostadsort som ligger inom ungefärligt en 15 mils radie.
Du kommer också
Utveckla och förvalta partnerskap och kundrelationer på både geografiska och segmentbaserade marknader
Ansvara för att identifiera nya affärsmöjligheter, bygga nätverk och delta i flera internationella mässor
Resa internationellt minst en vecka av tre, vilket ger dig möjlighet att möta kunder och partners på plats
Arbeta nära vårt marknadsteam, bestående av experter inom marknadssupport, systemteknik, design, samt service och eftermarknad.





Vad har Johan Bjerstedt, Försäljningschef, att säga om företaget?
"Fogmaker är ett fantastiskt företag med väldigt engagerade medarbetare. Vi växer snabbt med en stark ägare i ryggen, men vi har lyckats behålla entreprenörsådran och den familjära känslan och det är nog en stor del i att det är så kul att jobba här.
Att vi arbetar med en säkerhetsprodukt som ligger rätt i tiden med ökad efterfrågan i hela världen, och att vi alltid kan visa att vi ligger i framkant med både den tekniska lösningen, men även ur ett hållbarhetsperspektiv gör det ännu bättre.
Många kunder säger 'Fogmaker är enkla att jobba med' och det jobbar vi hårt för att inte ändra på."
Din profil
Till rollen som Key Account Manager söker vi dig som har flera års erfarenhet av teknisk försäljning och som har jobbat nära kunder ute på marknaden. Du har ett genuint intresse för branschen i allmänhet och teknik i synnerhet. Då vi jobbar med stora internationella företag ser vi att du har en mycket god förhandlingsvana samt har förmåga att anpassa din kommunikation till olika nivåer hos kunderna då du möter olika intressenter inom kundernas organisationer.
För rollen som Key Account Manager ser vi också att du
Har erfarenhet av teknisk B2B-försäljning, gärna från fordons- eller maskinbranschen
Trivs i en dynamisk roll där du balanserar självständighet med samarbete
Är affärssmart, relationsskapande och kan kombinera strategiskt tänkande med operativt arbete
Har förmågan att förstå tekniska produkter och lösningar samt föra dialog med kunder på inköpsnivå
Delar våra värderingar fullt ut
Pratar och skriver flytande svenska och kan kommunicera på engelska på professionell nivå





Kontakt och ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Säljpoolens rekryteringskonsult Victor Gustafsson. Du når Victor på 036-3363462.
Skicka in din ansökan via ansökningsknappen. Vi arbetar med löpande urval under denna rekrytering, vi vill därför gärna ha in din ansökan snarast möjligt.
Välkommen med din ansökan!


Om företaget
Fogmaker International AB är ett expansivt bolag med starkt varumärke och ambitiösa tillväxtplaner. Vi är globalt etablerade och marknadsledande i Europa. Med hjälp av vår breda expertis och vårt kundnära tänk har vi utvecklat långsiktiga, förtroendefulla relationer med våra kunder runt om i världen. Fogmaker utvecklar, tillverkar och marknadsför brandskyddssystem för motorrum som med vattendimma under högt tryck både kyler och kväver branden. Inom segmentet buss är vi marknadsledande i Europa, Mellanöstern och Australien. Våra produkter säljs/levereras till OEM-kunder och återförsäljare runt om i världen. Sedan starten 1995 har vi installerat över 300 000 system i nära 70 länder. Fogmakers system finns utöver bussar också i skogs-, jordbruks- och entreprenadmaskiner samt i flygplats- och gruvfordon.

Ansök nu

Vi söker en driven B2B-säljare till Allt i Plåt!

Läs mer Nov 22
Är du redo att ta nästa steg i din försäljningskarriär och bygga en försäljningsfunktion i ett stabilt och välrenommerat företag?
Då har vi en fantastisk möjlighet för dig! Vi söker nu en B2B-säljare som vill vara med och utveckla vårt försäljningsarbete, från initiala samtal till utveckling av långsiktiga affärsrelationer. Du kommer att vara en nyckelperson i vårt team och ha stor möjlighet att påverka företagets fortsatta tillväxt. Intresserad? Sök tjänsten som B2B-säljare på Allt i Plåt i Åseda redan i dag!

Om rollen
Som B2B-säljare hos oss på Allt i Plåt kommer du att spela en avgörande roll i att etablera och vidareutveckla vår försäljningsfunktion. Du kommer att arbeta nära VD och arbeta med såväl kalla, ljumma som varma kunder och bygga relationer från första kontakt till avslutad affär. En stor del av arbetet innebär att vara ute hos kunder, där du inleder med att vara på plats i Åseda för att lära känna verksamheten och kunderna. När du är trygg i rollen, finns det möjlighet att arbeta mer flexibelt utifrån vad som passar både dig och företaget bäst.

I din roll kommer du att:
Tillsammans med VD bygga upp och utveckla försäljningen av våra produkter.
Vara en viktig kontaktpunkt för kunderna och skapa förtroende genom teknisk förståelse och kunnande.
Bearbeta kunder genom hela försäljningsprocessen – från prospektering till avtalsundertecknande och leverans.
Fungera som en mellanhand mellan kund och arbetsledare för att utveckla, producera och leverera den lösning som kunden efterfrågar.

Vi söker dig som
Har teknisk förståelse och erfarenhet som gör att du kan inge förtroende hos våra kunder.
Har erfarenhet av försäljning och är bekväm med att arbeta med kalla och ljumna Leads.
Är strukturerad och har tålamod att hantera långsiktiga processer där det ofta tar tid från första kontakt till leverans.
Har lätt för att skapa relationer och har en stark förmåga att arbeta med olika typer av människor.
Är självgående men trivs i en miljö där du arbetar nära både kunder och kollegor.
Är resultatdriven och inser att allt arbete jag lägger in idag kan komma att göra skillnad imorgon

Vad du kan förvänta dig
En mycket viktig roll i företaget: Du kommer arbeta nära VD och ha stor påverkan på framtida tillväxtarbete genom att forma och utveckla vår försäljningsfunktion.
Mycket goda utvecklingsmöjligheter: För rätt person finns det stora chanser att växa inom företaget och vara med på en spännande resa.
Varierat arbete: Du kommer att ha mycket kundkontakt både på plats ute hos kund och i våra lokaler i Åseda.
Interna samarbeten: Du kommer ofta fungera som länk mellan kunder och arbetsledare för att säkerställa att vi levererar rätt produkt vid rätt tid.

Vad vi erbjuder
På Allt i Plåt får du chansen att arbeta i ett väl etablerat företag som värdesätter långsiktiga affärsrelationer. Du kommer att få stöd i din utveckling och arbeta i en positiv och dynamisk arbetsmiljö.

Är du redo att ta nästa steg i din försäljningskarriär?

Tveka inte att skicka in din ansökan via oss på TopWork! Vi ser fram emot att höra från dig och prata mer om hur du kan bli en del av Allt i Plåts team.

Ansök nu

Key Account Manager till Softhouse Småland

Läs mer Jun 20
Drivs du av att hitta nya affärsmöjligheter? Gillar du att ha kul på jobbet med motiverade och härliga kollegor? Då kanske du är vår nästa Key Account Manager! Vi är i en viktig fas på vår tillväxtresa och söker dig som vill utmana och ta lead i expansionen. Vi är redan idag grymma på att förverkliga mjukvarudrömmar och vill nu stärka vår marknadsposition. Så här ser vi på rollenSom KAM har du en nyckelroll med stor möjlighet att påverka bolagets fortsatta tillväxt. Du har försäljningsansvar och blir en del av regionens ledningsgrupp, organisationen är platt och du deltar aktivt i det taktiska och strategiska arbetet för vidareutveckling. Vidare ansvarar du för vår nykundsbearbetning och att bygga långsiktiga tillitsfulla affärsrelationer. Samtidigt vårdar och vidareutvecklar du befintliga kundrelationer. I rollen är du också en självklar ambassadör för Softhouse Småland genom lokala säljaktiviteter, nätverkande och marknadsföring.Vem är du?
För att trivas som KAM hos oss ser vi att du har ett stort intresse och förståelse för företags verksamheter, och brinner för att hitta lösningar på kundens problem. Du är trygg och erfaren med starkt självledarfokus och initiativtagande. Utöver det trivs du i en roll där du driver hela säljprocessen och dess erbjudande för att säkra tillväxt.
Vi ser att du har minst 5 års erfarenhet inom försäljning och/eller affärsutveckling inom IT/tech. Utöver det tror vi att du:
Har en tydlig lokal marknads- och affärskännedom med etablerat nätverk. Såklart håller du dig också ajour och uppdaterad kring omvärldsläget.
Kan agera bryggan mellan teknik och kund där du matchar kundens efterfrågan och behov med Softhouse erbjudande.
Har en analytisk förmåga och ett holistiskt synsätt och därigenom vågar utmana till nya perspektiv.
Är en förtroendeingivande relationsskapare med god kommunikativ förmåga, både internt och externt.

Vad erbjuder vi?
Ett framåtsträvande bolag där du och din work-life-balance är i fokus.
Ett team som gillar att göra saker tillsammans för att förhöja vardagen - allt från hälsofrämjande aktiviteter som padel, tennis och löpning till gemensamma frukostar och aw’s.
En miljö som är öppen och prestigelös där vi delar med oss av kunskap och erfarenheter. Här känner vi alla igen oss i våra värdeord Team, Enkelhet, Mod och Passion.
Förmåner som 30 dagars semester, tjänstepension, 5000 kr/år i friskvårdsbidrag, rekryteringsbonus och årlig konferens.

Om ossPå Softhouse är vi 300+ medarbetare fördelade på 10 kontor. Vi har kodat mjukvara sedan 1996, och tillsammans ser vi till att skapa lösningar som motsvarar våra kunders behov - vi levererar tjänster och mjukvara i världsklass. I Småland hittar du oss i Växjö, Jönköping och Kalmar, där rollen utgår från Växjökontoret. Läs gärna mer om oss här. Låter det intressant? Vårt urval och intervjuer skerlöpande och rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum- skicka in din ansökan redan idag!

Ansök nu

Är du vår nästa framgångsrika Säljare?

Läs mer Jul 6
Fogmaker International AB är ett expansivt bolag med starkt varumärke och ambitiösa tillväxtplaner. Vi är globalt etablerade och marknadsledande i Europa. Med hjälp av vår breda expertis och vårt kundnära tänk har vi utvecklat långsiktiga, förtroendefulla relationer med våra kunder runt om i världen. Fogmaker utvecklar, tillverkar och marknadsför brandskyddssystem för motorrum som med vattendimma under högt tryck både kyler och kväver branden. Inom segmentet buss är vi marknadsledande i Europa, Mellanöstern och Australien. Våra produkter säljs/levereras till OEM-kunder och återförsäljare runt om i världen.
Sedan starten 1995 har vi installerat över 300 000 system i nära 70 länder. Fogmakers system finns utöver bussar också i skogs-, jordbruks- och entreprenadmaskiner samt i flygplats- och gruvfordon.
KOMPETENS, ENGAGEMANG och INTEGRITET är de unika värdeord som präglar hela vår verksamhet och som styr hur vi jobbar och tar beslut. De ger oss en gemensam syn och skapar en vi-känsla. Vi satsar på vår personal och har mycket nöjda medarbetare. Med flera år av stark tillväxt bakom oss och en plan för fortsatt tillväxt behöver vi nya drivna, kunniga och ambitiösa medarbetare.
Vi stärker nu vår organisation med en erfaren
KEY ACCOUNT MANAGER
Ditt uppdrag
Fogmaker är ett företag i stark tillväxt och förändring, ditt uppdrag som KAM blir främst att driva försäljning och affärsutveckling för stora befintliga och nya potentiella OEM-kunder. Geografin kan anpassas efter ditt intresse och bakgrund.
Med hjälp av strategiskt och långsiktigt tänk identifierar du nya affärsmöjligheter och tar ansvar för hela försäljningsprocessen från idéstadiet till implementering av affären. Du har ett nära samarbete med dina kollegor inom marknadsorganisationen som består av marknadssupport, systemteknik & design samt service & eftermarknad.
Din placering är på Fogmakers huvudkontor i Växjö, men kan diskuteras. Tjänsten innebär ca 30% resor, både nationellt och internationellt. Övrigt arbete kan till viss del skötas på distans, men för att du ska bli en del av vår fina gemenskap och det interna samarbetet bör du kunna ta dig till kollegorna på kontoret regelbundet.
Vem är Du?
Vi söker dig som har flera års erfarenhet av teknisk försäljning och jobbat nära kunder ute på marknaden, B2B. Gärna från fordons- eller maskinbranschen. Du har ett genuint intresse för branschen i allmänhet och teknik i synnerhet. Då vi jobbar med stora internationella företag ser vi att du har en mycket god förhandlingsvana samt har förmåga att anpassa din kommunikation till olika nivåer hos kunderna då du möter olika intressenter inom kundernas organisationer.
Du behöver vara affärsmässig och professionell i ditt beteende samt vara van vid att arbeta både kort – och långsiktigt mot uppsatta mål. Du är nyfiken och lyhörd inför marknadens signaler. Självklart är du självgående, engagerad och samarbetsvillig med en stark vilja att utvecklas tillsammans med oss mot våra tillväxtmål. Att du delar våra värderingar fullt ut ser vi som en självklarhet.
För att bli framgångsrik i rollen som KAM hos oss bör du vara tydlig och målmedveten, ha ett strategiskt tänkande samt vara strukturerad och effektiv i ditt arbete. Du gillar att ta ansvar, att jobba tillsammans och då Fogmaker är ett dynamiskt företag som är på en spännande tillväxtresa är det bra att vara flexibel och prestigelös. Då Fogmaker växer internationellt finns goda möjligheter att utvecklas och växa med oss.
Vi ser att du pratar och skriver svenska flytande samt klarar professionell kommunikation på engelska. Vi förutsätter att du har erfarenhet av att arbeta i Office-paket samt affärssystem. Vi tror att en eftergymnasial utbildning inom teknik, ekonomi, sälj eller projektledning ger dig en bra grund för att vara framgångsrik i din profession.
Låter det intressant?
Är du en person som lockas till en roll där du kan använda din kompetens för att strategiskt och operativt arbeta med vår egenutvecklade produkt och stärka Fogmakers varumärke?
Då är vi förmodligen den rätta arbetsgivaren för Dig!
Vill du veta mer – hör gärna av dig till mig, Marie Marvig, jag är chef för Fogmaker Norden och du når mig lättast på mobilen på 076-128 44 80.
Du skickar in din ansökan till HR-chef Birgitta Mattsson på birgitta.mattsson@fogmaker.com snarast möjligt, dock senast 2024-08-16. Viktigt att notera är att vi kommer att göra urval och påbörja intervjuer löpande under ansökningstiden!
OBS! Vi undanber oss vänligen men bestämt alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp för denna tjänst!!

Ansök nu

Andra jobb i Växjö från Gunnebo Industrier AB

Nedan visas andra jobb i Växjö från Gunnebo Industrier AB .

Health & Safety leader (Hälsa, Säkerhet, Arbetsmiljö och Brand) Växjö

Arbetsmiljöingenjör
Läs mer Jan 15
Gunnebo Industrier är en del av Kito Crosby som är ett globalt verksamt företag.

Vi är marknadsledande inom lyft- och materialhantering, med tillverkning av produkter såsom kätting & lyftkomponenter, schacklar och surrningsprodukter. Kito Crosby har tillverkningsenheter och försäljningsbolag i flera länder vilket gör våra produkter tillgängliga i alla delar av världen. Kvalitet och innovation har varit grunden för Gunnebo Industrier sen 1764 och tillsammans med vårt starka varumärke och drivna medarbetare utvecklar vi produkter som ska möta framtidens krav.

 

Health & Safety leader (Hälsa, Säkerhet, Arbetsmiljö och Brand)

- Vill du jobba i ett företag i ständig förändring och med hög prioritet på säkerhet?
- Är du ute efter en helt ny roll med stor variation och frihet? Önskar du en arbetsplats som ger dig ett stort ansvar och befogenhet att arbeta självständigt med arbetsmiljön (hälsa, säkerhet, arbetsmiljö och brand)?
- Känner du att du vill vara med och förbättra fabriken i alla avseenden gällande arbetsmiljö?
- Är du ute efter en framskjuten roll utan personalansvar där du kan påverka anställdas arbetssituation med avseende på hälsa, säkerhet, arbetsmiljö och brand?
- Trivs du lika bra på kontoret som att vara ute i fabriken för att aktivt hjälpa till?
- Är du en god lyssnare och kommunikatör, men kan också vara handlingskraftig och drivande i H&S relaterade frågor?

Då är detta en definitivt en tjänst som du ska söka!

 

Om Rollen

- Som HS-Ledare så har du en supporterande roll och arbetar i fabrikens alla miljöer.
- Du arbetar strukturerat och systematisk med ständiga förbättringar inom Health & safety-området, sätter mål och aktivitetsplaner tillsammans med organisationen för att driva arbetet framåt.
- Arbete tillsammans med alla anställda, ledningsgrupp och förkommande funktioner för att skapa en bättre arbetsmiljö, säkrare processer och proaktivt minska risker.
- Du skapar manualer, rutiner och standarder och implementerar dessa i verksamheten.
- Kontinuerligt arbete med bolaget H&S-mål och vara den som driver organisationen till att möta och förbättra resultaten
- Som HS-ledare har du god kännedom gällande arbetsmiljö-relaterade regler och lagkrav och ansvarar för att bevaka förändringar samt tillse att organisationen har rätt förutsättningar att dessa efterlevs.
- Tillsammans med ansvariga ledare vara delaktig i att utföra riskanalyser, skydds/brandronder, utredningar och incidentrapporter.
- Vara ett aktivt stöd åt ledare men även till övriga i organisationen gällande hälsa, säkerhet, arbetsmiljö och brand.
- Hantera H&S-relaterade utbildningsbehov, introduktioner, förbättringsplaner och uppdateringar tillsammans andra i organisationen.
- Skapa förutsättningar, driva och coacha organisationen i att utveckla säkerhetskulturen på enheten.
- Samverkan och dela erfarenheter med andra enheter inom koncernen.
- Ansvara för periodisk rapportering i fabriken men även globalt.
- Du rapporterar till fabrikschef men samverkar dagligt framförallt med de olika avdelningarna i fabriken i Växjö

 

Som person har du följande egenskaper/kompetenser

Är strukturerad, systematisk och engagerad.

Flytande svenska i tal och skrift samt mycket goda kunskaper i engelska.

Goda kommunikationsfärdigheter och förmåga att samarbeta med olika team.

Relevant eftergymnasial utbildning gärna inom arbetsmiljö (hälsa, säkerhet, arbetsmiljö och brand) eller motsvarande erfarenhet inom industriell tillverkning, teknik och produktion. Meriterande med en utbildning som Arbetsmiljöingenjör.

Förmåga att analysera och tolka arbetsmiljö-data för att identifiera förbättringsområden.

Stark problemlösningsförmåga och ett proaktivt arbetssätt.

Förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt och arbeta effektivt även under press.

Kan arbeta både i en operativ och administrativ miljö.

Engagemang för att främja en säker och hållbar arbetsmiljö.

 

Välkommen med din ansökan redan idag. vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.

Ansök nu

Vi söker industriarbetare till vår fabrik i Växjö

Maskinoperatör, mekanisk verkstad
Läs mer Aug 26
Vad roligt att du är intresserad av att bli en del av Gunnebo Industrier – en del av Kito Crosby.

Företaget är den globala ledaren inom innovation, tillverkning och distribution av produkter och tjänster som används för att göra lyft, riggning, transporter och säkringsoperationer säkrare och effektivare. Vi är marknadsledande inom lyft- och materialhantering, med tillverkning av produkter såsom kranblock, linskivor, kätting & lyftkomponenter, schacklar och surrningsprodukter. Läs mer på www.kitocrosby.com

I dagsläget söker vi ytterligare medarbetare till flera områden i vår produktion i Växjö.

Vi söker:
Operatör till Ögleline 1 alt. 2 där du bör vara teknisk kunnig och gärna ha bakgrund inom svets, programmering av maskin eller som maskinoperatör för att kunna ta dig an uppgifterna.

Operatör till Ögleline 3 som är en fysisk och manuell arbetsstation. Det är ett tungt, varmt och fysiskt krävande arbete som kräver att du har ett genuint intresse för hantverk.

Maskinoperatör till Cell A / Cell B där arbetsuppgifterna är att ställa och köra CNC maskin samt göra enklare montering. Det krävs tidigare erfarenhet av CNC och att du är en lagspelare.

CNC-operatör som kan utföra verktygsbyten, programmera nya detaljer, optimera våra program samt ställa in och justera maskiner enligt ritningar.

Operatör till provningsavdelningen där det krävs att du klarar tunga lyft och har truck- och traverskort. Arbetsuppgifterna inkluderar provning och syning av nästan alla våra produkter, både tunga och lätta.

Smidesoperatör till smedjan där det krävs att du har lätt att ta till dig instruktioner samt information och använda dessa i praktiken. Du stressar inte upp dig och arbetar bra under press. Du är en lagspelare som förstår vikten av ordning och reda.

Vi söker dig som sätter säkerhet och kvalitet först. Du behöver vara noggrann, ha ett moget förhållningssätt och förstå vikten av deadlines. Du kan hålla arbetstempot oavsett om du arbetar självständigt eller i team och har ett engagerande och möjlighetsorienterat synsätt. Du har en god arbetsmoral, ödmjukhet och en vilja att lära dig och utvecklas tillsammans med dina kollegor. Du klarar av att arbeta under stress och ser till att följa de säkerhetsföreskrifter som finns.

Mer information
Arbetet sker i huvudsak i tvåskift och vi ser att man har goda kunskaper i det svenska språket.

Vi är en arbetsplats i utveckling med ett varierande arbete och goda kollegor. För rätt person finns goda utvecklingsmöjligheter framåt.

Rekryteringsarbetet sker löpande. Har du frågor kring tjänsten och dess innehåll mejla gärna Moa Falk, HR, moa.falk@kitocrosby.com

Vi ser fram emot att få ta del av ditt CV och personliga brev

Ansök nu

Junior Financial Controller

Finansiell controller
Läs mer Jun 5
Kito Crosby
Den globala ledaren inom lyft- och säkrande industri.

Kito Crosby är den globala ledaren inom innovation, tillverkning och distribution av produkter och tjänster som används för att göra lyft, riggning, transporter och säkringsoperationer säkrare och effektivare. Genom ett nätverk av auktoriserade distributörer över hela världen tillhandahåller företaget ett brett utbud av både standard- och specialtillverkade produkter och lösningar för de mest krävande tillämpningarna med kompromisslös kvalitet som överträffar industristandarder. Läs mer på www.kitocrosby.com

Analytisk och entusiastisk Junior Financial Controller till Kito Crosby/Gunnebo Industrier Växjö

Vi söker nu dig som vill axla rollen som Junior Financial Controller. I rollen söker vi en analytisk person med ett skarpt sinne och som har rätt inställning till arbetet. Som Junior Financial Controller kommer du fokusera på bland annat uppföljning, budget och prognosarbete. Som Junior Financial Controller är du främst involverad i de svenska enheternas legala bokslut, månatliga rapporteringar och avstämningar. I rollen arbetar du tillsammans med övriga på ekonomiavdelningen samt rapporterar till Finance Manager.

Huvudsakliga arbetsuppgifter i rollen som Junior Financial Controller

- Månadsbokslut, uppföljning och rapportering
- Budget- och prognosarbete
- Rapporterings- och analysuppgifter
- Uppföljning av de svenska fabrikerna och den svenska verksamheten
- Stöttning av affärsprocesserna i den lokala organisationen
- Involverad i förbättring av rutiner, processer och KPI:er

Kvalifikationer och erfarenhet
Vi söker dig som är civilekonom eller motsvarande utbildning med minst två års arbetslivserfarenhet. Om du har tidigare erfarenhet av tillverkande verksamhet är detta en fördel. Vidare är det viktigt att du är stark kommunikativt, då du kommer ha många kontaktytor internt inom organisationen. Du kan uttrycka dig obehindrat både i svenska och engelska i tal och skrift.

Personliga egenskaper
För att passa i rollen som är det viktigt att du som person har ett stort engagemang och en förmåga att få till avslut i de projekt där du är involverad. Du är analytisk och kan se möjlighet till förändring. Vidare så är du bra på att bygga relationer och är en riktig lagspelare. Du kan hantera en roll där du har flera intressenter och beställare i ditt arbete. Du är bra på att ta initiativ och kan prioritera dina arbetsinsatser vid tidvis hög arbetsbelastning.

Kontakt och ansökan

Kontakta gärna Edin Mutilovic, Finance Manager, tfn 073-087 58 58 för att få mer information om tjänsten och rekryteringen.

Då urval sker löpande är du välkommen med din ansökan redan idag via vår hemsida!

Ansök nu

Erfaren Programmerare/CNC-resurs till Växjö

CNC-operatör/FMS-operatör
Läs mer Jun 11
Erfaren Programmerare/CNC-resurs till Gunnebo Industries, Växjö

Vill du arbeta med tillverkning av lyftkomponenter i världsklass till kunder runt om i världen i en

industri med tempo, kvalitet och goda kollegor? Då är det kanske dig vi söker till vår fabrik i Växjö

Vi behöver vi nu förstärka vårt team med en Programmerare/CNC-resurs som har framåtanda.

I vår komponentfabrik kommer du att i första hand arbeta med att optimera och programmera i olika bearbetningsmaskiner. Idag har vi styrda CNC-maskiner, svarv, fräs och fleroperationsmaskiner, samt robotceller med ABB-, Motoman-, UR-robotar och KUKA-robotar.

I vår produktion har vi kollaborativa robotar på vissa arbetsstationer.

 

Din profil

Vi söker dig som har några års arbetslivserfarenhet inom programmering och CNC från tillverkningsindustri och trivs med att hela tiden hitta förbättringsmöjligheter i produktionen.

Som person är du noggrann och brinner för utveckling. Du har ett moget förhållningssätt och förstår vikten av säkerhet, kvalitet och deadlines. Du kan hålla arbetstempot oavsett om du arbetar självständigt eller i team och har ett engagerande och möjlighetsorienterat synsätt.

För den här tjänsten behöver du ha goda kunskaper inom programmering och CNC. Det är ett plus om Du arbetat med CAM-programmering (EdgeCAM)

Du kan;

- Göra verktygsbyten
- Programmera nya detaljer
- Optimera våra program -cykeltid, skärtekniskt, livslängd
- Ställa in och justera maskiner efter ritning
- Göra felsökning vid maskinfel

Meriterande är om du har robotvana samt erfarenhet av programmeringsspråken Fanuc och Siemens. Har du dessutom erfarenhet av fem-axliga maskiner är det bra.

För att kunna ta dig an rollen krävs att du har goda kunskaper i det svenska språket, både skriftligt och muntligt. Arbetet sker i huvudsak i tvåskift men det finns möjlighet att arbeta mestadels dagtid. 

Vi erbjuder dig en arbetsplats i utveckling med variation och goda kollegor. För rätt person finns goda utvecklingsmöjligheter framåt.

Kontakta gärna Produktionsledare Adnan Zeqiri 070 509 83 14, för att få mer information om tjänsteneller rekryteringen. Facklig kontaktperson är Visar Rrahmani, IF Metall, visar.rrahmani@kitocrosby.com

Sista ansökningsdag är 31 augusti men rekryteringsarbetet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vänta därför inte med din ansökan. Anställningen är tillsvidare eventuellt med inledande provanställning.

Om oss

Gunnebo Industrier är ett internationellt företag som är verksamt över hela världen. Vi är marknadsledande inom flera områden inom lyft- och materialhantering, med tillverkning av produkter såsom kranblock, linskivor, kätting & lyftkomponenter, schacklar och surrningsprodukter.

Kvalitet och innovation har varit grunden för Gunnebo Industries i 260 år och tillsammans med vårt starka varumärke och drivna medarbetare utvecklar vi de produkter som ska möta framtidens krav.

Gunnebo Industrier är en del av KitoCrosby som har cirka 4000 medarbetare, vara 200 i Växjö.

Ansök nu

Underhållstekniker

Maskinmekaniker, industri/Maskinmekaniker, varvsindustri
Läs mer Jun 20
Kito Crosby / Gunnebo Industrier
Den globala ledaren inom lyft- och säkrande industri.

Kito Crosby är den globala ledaren inom innovation, tillverkning och distribution av produkter och tjänster som används för att göra lyft, riggning, transporter och säkringsoperationer säkrare och effektivare. Genom ett nätverk av auktoriserade distributörer över hela världen tillhandahåller företaget ett brett utbud av både standard- och specialtillverkade produkter och lösningar för de mest krävande tillämpningarna med kompromisslös kvalitet som överträffar industristandarder. Läs mer på www.kitocrosby.com

 

Underhållstekniker, Gunnebo Industrier, Växjö

Vi behöver stärka vår underhållsavdelning. I vår fabrik i Växjö arbetar ca 200 anställda med att tillverka lyftkomponenter. Tillverkningen behöver stöd och teknisk support för att vi ska ta nästa steg i vår utveckling. Underhållsavdelning är en del av teknikorganisationen.

Du kommer att få jobba med en stor bredd av processer i vår fabrik. Från tung smidesprocess till moderna bearbetningsmaskiner med robotceller. Vi är idag 13 personer som jobbar på underhållsavdelningen och vi använder oss kontinuerligt av externt stöd i form av specialister och underentreprenörer. Du kommer att arbeta nära produktionspersonal och till din hjälp finns även övriga tekniker samt andra stödjande avdelningar på företaget.

I rollen som underhållstekniker arbetar man praktiskt med att åtgärda störningar i produktionen genom reparation och underhåll av maskiner och utrustning. Vårt arbete stöds av vårt underhållsystem MaintMaster och det är därför viktigt att du har datorvana och kan hantera detta. Självklart arbetar vi med förbättringsarbete där avdelningen har löpande möten kring planering, utveckling etc.

Arbetsuppgifter 
- - Avhjälpande/förebyggande underhåll
- - Rapportera behov av reservdelar, förbrukningsmaterial och annat material
- - Installation av nya maskiner och utrustning
- - Delta i och leda projekt
- - Tillverka svetskonstruktioner
- - Utföra delegerat elarbete
- - Rapportera i underhållssystemet Maintmaster
- - Upprätta instruktioner och rutiner, samt delta i förbättringsarbeten

I rollen som Underhållstekniker ligger stort fokus på förebyggande underhåll och att åtgärda störningar i produktionen genom reparation av maskiner och utrustning.

 

Kvalifikationer
Vi söker Dig som är en engagerad och självständig tekniker som ser möjligheter och kan bidra med ditt kunnande. Vi vill att du har sinne för ordning och reda och inte är rädd för att ta beslut i ditt arbete. Du trivs i en omväxlande arbetsmiljö och kan hantera detta. Att vara en lagspelare med god samarbetsförmåga och vara intresserad av att lära sig ny teknik är något du värderar högt.

Personliga egenskaper som vi värdesätter hos dig är:

- Prestigelös
- Initiativtagande
- Självständig
- Serviceinriktad
- Gillar ordning och reda

Du som söker har avslutat en praktisk gymnasieutbildning med teknisk inriktning och har relevant yrkeserfarenhet. Meriterande är om du har kunskap inom el, pneumatik, hydraulik, mekanik, CNC, automationskunskap eller kunskap inom 3D-print.

Vi ser gärna att du även har baskunskaper i Officepaketet och datorvana

 

Villkor
- Start: Enligt överenskommelse
- Varaktighet: Tillsvidare som inleds med provanställning
- Arbetstid: Eftermiddag/kväll måndag till torsdag
- Omfattning: Heltid
- Lön: Enligt kollektivavtal
- B-körkort är ett krav



Kontakta gärna Underhållschef Simon Frobe, tfn 0470-75 75 12, för mer information om tjänsten.

Facklig kontakt är Visar Rrahmani, IF Metall, tfn 0470-75 75 43

Välkommen med din ansökan senast 4/8. Vi arbetar med löpande urval så tjänsten kan komma att tillsättas tidigare, vänta därför inte med att söka!

Ansök nu