Växjö: Chief Information Security Officer till Södra

Hitta ansökningsinfo om jobbet Chief Information Security Officer till Södra i Växjö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Växjö inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-05 // Varaktighet: Heltid

Södra vet att digitalisering och ny teknik öppnar upp för innovation, precision, flexibilitet och lönsamhet i en föränderlig värld. Därför söker Södra nu en drivande, vägvisande och stödjande specialist inom informationssäkerhet. Detta är en högt prioriterad roll som säkerställer att Södra möter både nutida och framtida digitalisering på bästa och mest säkra sätt. Har du tidigare erfarenhet av digital informationssäkerhet? Välkommen med din ansökan redan idag och bli en del av Södra!

OM TJÄNSTEN
Södra fungerar som en bro mellan 52 000 familjeskogsbruk och den globala marknaden, understödd av gemensamt ägande som ger långsiktighet och engagemang. Genom gemensamma funktioner möjliggörs ett effektivt och värdeskapande arbete inom Södras affärs- och verksamhetsområden, från familjeskogsbruk till ett hållbart samhälle. På Södra finns en mångfald av människor – från familjeskogsbrukare och skogsägare till massa- och träproduktstillverkare, globala affärspartners och innovatörer. I nästan hundra år har de samverkat för att förädla och förnya skogens värden över kunskaps- och generationsgränser.

Som Chief Information Security Officer (CISO) är du en viktig funktion där samarbete med olika affärsområden och funktioner är avgörande. Ditt främsta mål är att säkerställa bästa möjliga resultat genom att integrera säkerhetsåtgärder i alla delar av den digitala verksamheten. Du kommer att ha en högt prioriterad position på Södra med högsta behörighet, vilket innebär ansvar för att bevara information och utveckla den digitala säkerheten med hjälp av olika aktiviteter. Vi söker en person som, liksom Södra, värnar om hållbarhet och vill påverka och hålla våra arbetssätt uppdaterade. Det är viktigt att du är en god kommunikatör och trivs med att interagera med olika typer av människor.

Du erbjuds
- Du kommer erbjudas goda möjligheter till utveckling inom yrket, både i vardagen och i olika typer av projekt. Hos Södra får du möjlighet att utvecklas på jobbet, samtidigt som du är med och bidrar till en hållbarhet som skapar värde för människor och miljö.
- Du erbjuds en trygg anställning med kollektivavtal, förmånligt friskvårdsbidrag och möjlighet att hyra stugor och lägenheter.
- Som Chief Information Security Officer kommer du ingå i en ledningsgrupp där du har en betydelsefull roll för att driva arbetet framåt genom såväl operativa som strategiska resonemang

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter

I denna roll kommer du ha ett övergripande perspektiv där du arbetar för att främja den digitala säkerheten både inom system och genom att öka medvetenheten inom organisationen.
Vidare kan exempel på dina arbetsuppgifter vara:


* Arbeta med förändringsledning
* Arbeta strategiskt med informationssäkerhet
* Utbilda och informera medarbetare på Södra om säkerhet både genom fysiska föreläsningar och digitalt via interna kanaler
* Samla in och analysera data samt information


VI SÖKER DIG SOM
- Har lång erfarenhet av att arbeta med digital informationssäkerhet
- Har erfarenhet av att arbeta med informationssäkerhet på större bolag (tex. Södras storlek och uppåt)
- Har erfarenhet av förändringsledning, digital transformation och verksamhetsutveckling
- Behärskar svenska och engelska obehindrat i både tal och skrift

Kunskap kan erhållas genom utbildning eller erfarenhet

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Tillitsfull
- Social
- Stabil
- Ansvarstagande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
- Innan anställning genomför Södra en säkerhetsprövning som bland annat innefattar registerkontroll, säkerhetsintervju och drogtest.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Här kan du läsa mer om Södra!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Växjö som IT-säkerhetschef

Nedan visas andra jobb i Växjö som IT-säkerhetschef.

Chief Information Security Officer till Södra!

Läs mer Jul 5
Södra vet att digitalisering och ny teknik öppnar upp för innovation, precision, flexibilitet och lönsamhet i en föränderlig värld. Därför söker Södra nu en drivande, vägvisande och stödjande specialist inom informationssäkerhet. Detta är en högt prioriterad roll som säkerställer att Södra möter både nutida och framtida digitalisering på bästa och mest säkra sätt. Har du tidigare erfarenhet av digital informationssäkerhet? Välkommen med din ansökan redan idag och bli en del av Södra!

OM TJÄNSTEN
Södra fungerar som en bro mellan 52 000 familjeskogsbruk och den globala marknaden, understödd av gemensamt ägande som ger långsiktighet och engagemang. Genom gemensamma funktioner möjliggörs ett effektivt och värdeskapande arbete inom Södras affärs- och verksamhetsområden, från familjeskogsbruk till ett hållbart samhälle. På Södra finns en mångfald av människor – från familjeskogsbrukare och skogsägare till massa- och träproduktstillverkare, globala affärspartners och innovatörer. I nästan hundra år har de samverkat för att förädla och förnya skogens värden över kunskaps- och generationsgränser.

Som Chief Information Security Officer (CISO) är du en viktig funktion där samarbete med olika affärsområden och funktioner är avgörande. Ditt främsta mål är att säkerställa bästa möjliga resultat genom att integrera säkerhetsåtgärder i alla delar av den digitala verksamheten. Du kommer att ha en högt prioriterad position på Södra med högsta behörighet, vilket innebär ansvar för att bevara information och utveckla den digitala säkerheten med hjälp av olika aktiviteter. Vi söker en person som, liksom Södra, värnar om hållbarhet och vill påverka och hålla våra arbetssätt uppdaterade. Det är viktigt att du är en god kommunikatör och trivs med att interagera med olika typer av människor.

Du erbjuds
- Du kommer erbjudas goda möjligheter till utveckling inom yrket, både i vardagen och i olika typer av projekt. Hos Södra får du möjlighet att utvecklas på jobbet, samtidigt som du är med och bidrar till en hållbarhet som skapar värde för människor och miljö.
- Du erbjuds en trygg anställning med kollektivavtal, förmånligt friskvårdsbidrag och möjlighet att hyra stugor och lägenheter.
- Som Chief Information Security Officer kommer du ingå i en ledningsgrupp där du har en betydelsefull roll för att driva arbetet framåt genom såväl operativa som strategiska resonemang

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter

I denna roll kommer du ha ett övergripande perspektiv där du arbetar för att främja den digitala säkerheten både inom system och genom att öka medvetenheten inom organisationen.
Vidare kan exempel på dina arbetsuppgifter vara:


* Arbeta med förändringsledning
* Arbeta strategiskt med informationssäkerhet
* Utbilda och informera medarbetare på Södra om säkerhet både genom fysiska föreläsningar och digitalt via interna kanaler
* Samla in och analysera data samt information


VI SÖKER DIG SOM
- Har lång erfarenhet av att arbeta med digital informationssäkerhet
- Har erfarenhet av att arbeta med informationssäkerhet på större bolag (tex. Södras storlek och uppåt)
- Har erfarenhet av förändringsledning, digital transformation och verksamhetsutveckling
- Behärskar svenska och engelska obehindrat i både tal och skrift

Kunskap kan erhållas genom utbildning eller erfarenhet

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Tillitsfull
- Social
- Stabil
- Ansvarstagande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
- Innan anställning genomför Södra en säkerhetsprövning som bland annat innefattar registerkontroll, säkerhetsintervju och drogtest.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Här kan du läsa mer om Södra!

Ansök nu

IT- & informationssäkerhetsansvarig

Läs mer Sep 29
Aveki växer och vi söker nu en engagerad IT- och informationssäkerhetsansvarig till vårt huvudkontor i Växjö.
Vi söker dig som vill arbeta brett med IT- och informationssäkerhetsfrågor, både operativt och strategiskt. Du är kommunikativ, serviceorienterad och brinner för att utveckla processer och driva effektiviseringsarbete inom IT-området.

?
Aveki?
Vi utvecklar GIS-baserade verksamhetssystem för samhällsbyggnadssektorn. Våra system i kombination med vår unika kompetens och erfarenhet skapar en enklare och effektivare vardag för våra kunder. Vår specialitet är att utveckla helhetslösningar för kommuner och organisationer som har ett behov av att integrera geografisk information med övrig verksamhetsdata. Över hälften av Sveriges kommuner och pastorat är kunder till oss och vi har vuxit varje år sedan starten 2001.
?
?
Dina arbetsuppgifter?
I rollen som IT- och informationssäkerhetsansvarig ansvarar du för Avekis IT-miljö och informationssäkerhet samt för att vår interna IT-infrastruktur fungerar effektivt i den dagliga verksamheten.
Tillsammans med Avekis kundansvariga och projektledare har du en rådgivande funktion vid upphandlingar och införandeprojekt kring IT- och säkerhetsfrågor.
Det är en bred roll som både innebär att ta del i drift, support och effektiviseringsarbete, men också att vara drivande i strategi, informationssäkerhet och IT-struktur.?

I rollen ingår bland andra arbetsuppgifter och ansvarsområden såsom;

· Leda och samordna informationssäkerhetsarbetet samt vara delaktig i certifieringen av ISO 27001 och i det efterföljande förvaltningsarbetet.
· Organisera och planera revisioner, riskanalyser, tekniska sårbarhetsanalyser, PEN-tester.
· GDPR-ansvarig, däribland bedöma och besluta om hantering av informationssäkerhetsincidenter.
· Vara Avekis huvudkontakt och beställare gentemot leverantörer av IT-tjänster/-produkter och certifieringsorgan.
· Vara en del i förbättringsarbetet av utvecklingsprocesserna som rör IT-området för att effektivisera arbetssätt och processer.
· IT-administration och dokumentation kring informationssäkerhet och dataskydd såsom framtagande och underhåll av policys.
· Delaktig i framtagandet av budget och prognoser för IT- och informationssäkerhetsområdet.
· Fungera som stöd till konsult- och utvecklarteamen kring IT-relaterade frågor, både internt och vid dialog kring kunds IT-miljö.
· Ansvar för den lokala supporten och driften av servrar, domäner, accesspunkter för wifi samt att datorer, skrivare, telefoni, videokonferensutrustning etc fungerar på alla kontoren.

?
Vem söker vi??
Vi söker dig som har en gedigen erfarenhet inom IT-support, IT-system och informationssäkerhet. Vi ser också gärna att du har arbetat inom dessa områden i några år och har byggt upp en djup förståelse för dem. Du bör ha ett stort intresse för IT och säkerhet och utmanas av att ständigt lära dig nytt. Det är meriterande om du har erfarenhet av ISO-certifiering inom informationssäkerhet och dataskydd samt av framtagande av styrdokument och policys inom området.

Som person tror vi att du är ansvarstagande, strukturerad och du pendlar gärna mellan hands-on arbete och strategiska frågor. Att vara mitt i verksamheten och att stötta, utbilda och informera människor är något du trivs med. Du är ödmjuk och prestigelös i ditt förhållningssätt.
Att hantera förändringar och driva utvecklingsområden är något som inspirerar dig och du ser också värde i att ta hand om de administrativa uppgifterna som kommer med rollen.


Varför bli en av oss?
Aveki är ett tryggt och stabilt företag med stark ekonomi och tillväxt. Som nyanställd hos oss kommer du att få en gedigen upplärning och omfattas av vår onboarding-process med en dedikerad mentor, för att ge dig de bästa möjliga förutsättningarna i ditt nya jobb.
Vi sitter i nyrenoverade lokaler i Företagsstaden I11 i Växjö.

Vår företagskultur präglas av familjär omtanke, nyfikenhet och gott samarbete. Vi delar med oss av vår kunskap och är öppna för varandras åsikter och idéer. Medarbetarna är vår viktigaste resurs och vi uppmuntrar kompetensutveckling. Vi är måna om en god balans mellan arbetsliv och fritid och erbjuder dig förmåner som till exempel förmånligt friskvårdsbidrag, frukost och sjukförsäkring.

?
Ansök
Skicka in din ansökan redan idag, urval och intervjuer sker löpande och tillsättning kan ske före sista ansökningsdag.?Skicka ditt CV tillsammans med ett personligt brev till:?elin.jonsson@aveki.se.?
Sista ansökningsdag är den?25 oktober.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta HR-ansvarig Elin Jonsson på 0709-68 30 20 eller elin.jonsson@aveki.se.?
?
Vi värnar om din personliga integritet och skyddar dina personuppgifter med nödvändiga tekniska och organisatoriska säkerhetsåtgärder. Läs mer om dina rättigheter i vår personuppgiftspolicy.

Ansök nu

Head of Software Systems, Autonomous & Articulated Haulers

Läs mer Mar 21
ment domain who have the drive and passion to contribute to great teamwork and excellent innovations, to develop embedded software applications to meet future business and products.


Position Description


The Software development team includes around 60 software developers, divided into two departments in Braås and one in Bangalore India, working closely together.
As manager for one of the Software Systems department you are responsible for the machine software development for the Articulated and Autonomous Hauler products. Your technical area will be embedded software and system development for our current and future hauler products .
You are working to build the team with capacity and capability as a whole, making the most of our individual talents. Together with colleagues and group members, you are working to set up a shared vision regarding the technology mission, meeting the upcoming disruptive challenges within automation, electromobility and connectivity. You have the accountability towards the product and thus are leading and taking an active part in the product development life cycle.
You will be part of the Engineering Management Team and by that contributing to the local technology strategy.


Tasks and Responsibilities:
Responsible for people development, leadership, and coaching of your team of 10-15 engineer
Working together with the development teams in a SAFe-environment
Manage deliveries, resources and expenses within budget frames.
Continuously drive improvements in processes and way of working
Co-operate with our technology team in India (Bangalore) regarding resources and deliverables.
Secure the use of Volvo standards and common design guidelines.



This is us, your new colleagues


Volvo CE in Braås, located close to Växjö, develop articulated haulers and wheel loaders. We do everything from product planning, development, sales and marketing to purchasing, manufacturing and assembly of the complete machine.


We have a strong company culture based on our values. This is central to all our work and the foundation for our value-based leadership.


Trust – We respect and trust each other
Passion - We have passion for what we do
Change - We change to stay ahead
Performance - We are profitable and can shape our future
Customer Success - We make our customers win!


Our work climate is open and supportive and we put much emphasis on a good work environment and collaboration both within departments as well as cross-functionally.


Meet some of our colleagues at site Braås: Build a better future with us


Who are you?
We believe it is the right mindset and attitude that will make a difference within our organization.


We think that you:
Have good leadership skills and interest to lead and motivate people.
Are positive, flexible and a great team player.
Have technical skills and like to be involved and influence the technical solutions.
Have a business driven mindset and holistic approach. Ability to identify and deliver solutions securing profitability from an overall enterprise perspective.
Have the ability to create bridges for information exchange between functions and between locations through communication and collaboration .
Are eager to grow your skills and work with your own and the team’s development.



Knowledge & experience
To be successful in your new role we believe you have the following knowledge or experience:
M.Sc. degree in Electrical/Data Engineering or Information Systems or equivalent.
Communication skills in Swedish and English, spoken and written
Leadership experience and skilled in developing people and teams.
Knowledge or experience from some of the following fields
Off-road machinery / Heavy trucks / Automotive Industry
Software development, preferably from the embedded domain
Android and Front-End development
Model-based development and design
Agile way of working (DevOps)
Scaled Agile Framework (SAFe)
Continuous Integration and deployment



Are we the perfect match?


You will have big impact of how the functionality of our future machines are operating. You will work in a global environment, together with collogues at our development sites in Eskilstuna (SWE), Bangalore (India) and Gothenburg (SWE), to deliver state of the art machines. This will provide you with developmental opportunities, both professionally and personally.
Welcome with your application!


For further information please contact:
Martin Elovsson, Head of Engineering AAH, +46 (0)700 89 76 08
Mårten Jonsson, Head of Software Systems AAH, +46 (0)700 89 78 41


Union Representatives:
Dennis Andersson, Akademikerna, +46 (0)790 60 80 63
Thomas Andersson, Unionen, +46 (0)700 89 76 59
Jimmy Lönnetun, Ledarna, +46 (0)700 89 76 34


Kindly note that due to GDPR, we will not accept applications via mail. Please use our career site.

Ansök nu

Information Security Manager

Läs mer Feb 22
Vi har ett uppdrag.
Att revolutionera en hel bransch.

Sedan 2001 har vi frigjort tid och effektiviserat bokföring för tusentals företagare.
Idag erbjuder Fortnox allt från molnbaserad administration till finansiella tjänster och försäkringslösningar.
Men, vi tänker inte stanna där. Vi är på en historisk förändringsresa och du behövs.
Vi söker nu en Information Security Manager som har det övergripande ansvaret för Fortnox säkerhetskravställning på bolagets informationstillgångar och processer och säkerställer att dessa är väl skyddade och stämmer överens med interna och lagstadgade krav.

Om tjänsten
I rollen som Information Security Manager kommer du att driva och bidra till definitionen, utformningen och genomförandet av vårt ledningssystem för informationssäkerhet med syfte att säkerställa rätt skyddsnivå för system, informationstillgångar, processer och rutiner och IT-tjänster. Du utvecklar och underhåller användarvänliga interna policyer och riktlinjer. Tjänsten innefattar även ett aktivt arbete med externa intressenter, för att utföra säkerhetsbedömningar och revisioner.
Du arbetar tillsammans med organisationens intressenter för att kartlägga, identifiera och kravställa säkerhetslösningar och deltar i genomförandet där så är lämpligt.
Som Information Security Manager blir du en betrodd rådgivare och en kontaktpunkt när det gäller informationssäkerhetsfrågor som påverkar affärsverksamheten. Vidare omfattar tjänsten även fysisk- och personsäkerhet.

Om dig

* Stor erfarenhet inom informationssäkerhet, risk och compliance och av processhantering i en SAAS-miljö
* Magister-/kandidatexamen i datavetenskap (eller motsvarande)
* God förståelse av regelverk som GDPR och Finansinspektionens författningar inom säkerhet
* Informationssäkerhetscertifiering, t.ex. CISSP, CISM, CISSO, ISO 270xx
* Bred kompetens inom informationsteknologi
* Lösningsorienterad och drivande
* Stark kommunikationsförmåga
* Analytiska och strukturerade färdigheter
* Starkt intresse för affärs- och processförbättringar

Om Fortnox
Vi är ett snabbväxande tillväxtbolag, noterat på NGM Nordic MTF. Det som präglar vår vardag är en positiv framtidstro, stark gemenskap, en skön entreprenörsanda och korta beslutsvägar. Perfekt för dig som har ett driv och hela tiden ser förbättringspotentialer - och vill genomföra dem. Vår strävan att vara Småföretagarnas bästa vän är en ständig ledstjärna, liksom våra värderingar som handlar om enkelhet, innovation och pålitlighet.

Det är så vi är mot varandra. Och vår omvärld.
Bra att veta
Rollen är placerad i Växjö, men resor förekommer i tjänsten.
Tillträde: Snarast, enligt överenskommelse.
Arbetstid: Heltid.
Sista ansökningsdatum: Urval och intervjuer sker löpande.

Välkommen med din ansökan.

Ansök nu

Andra jobb i Växjö från Academic Work Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Växjö från Academic Work Sweden AB .

Flexibelt extrajobb som lagerpåfyllare

Lagerarbetare
Läs mer Jul 1
Vi söker nu en lagerpåfyllare som kommer arbeta självständigt med att plocka och fylla på. Som lagerpåfyllare bör du vara självgående och noggrann samt uppskatta ordning och reda! Låter detta som något för dig? Ta chansen och sök!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för Bufabs räkning en flexibel och noggrann lagerpåfyllare som kommer arbeta ute hos deras kund i Växjö. Arbetet kommer vara förlagt samma dag varje vecka och omfattar cirka 2-3 timmars arbete. Som lagerpåfyllare kommer man utföra klassiskt lagerarbete, vilket innefattar att ta emot varor, fylla på och organisera. Notera att man för denna tjänst måste ha en annan huvudsaklig sysselsättning.

Du erbjuds
- Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Bufab levererar skruvar och liknande produkter till deras kund i Växjö. De erbjuder även sina kunder en person på lagret som tar emot och skannar dessa produkter när de levereras. Din uppgift blir därmed att ta emot gods, skanna och skicka tillbaka lådor som är tomma. Du kommer även ansvara för påfyllning av produkter ute hos kund.


VI SÖKER DIG SOM
- Har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50% i minst 1.5 år framåt, intyg behöver uppvisas
- Kan arbeta en dag i veckan, 3 timmar/pass
- Är beredd på fysiskt arbete, där det ingår lyft av lådor
- Det är även meriterande om du har kunskap och intresse av teknik
Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Ordningsam
- Stabil
- Ansvarstagande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Bufab här!

Ansök nu

Chief Information Security Officer till Södra!

IT-säkerhetschef/IT security manager
Läs mer Jul 5
Södra vet att digitalisering och ny teknik öppnar upp för innovation, precision, flexibilitet och lönsamhet i en föränderlig värld. Därför söker Södra nu en drivande, vägvisande och stödjande specialist inom informationssäkerhet. Detta är en högt prioriterad roll som säkerställer att Södra möter både nutida och framtida digitalisering på bästa och mest säkra sätt. Har du tidigare erfarenhet av digital informationssäkerhet? Välkommen med din ansökan redan idag och bli en del av Södra!

OM TJÄNSTEN
Södra fungerar som en bro mellan 52 000 familjeskogsbruk och den globala marknaden, understödd av gemensamt ägande som ger långsiktighet och engagemang. Genom gemensamma funktioner möjliggörs ett effektivt och värdeskapande arbete inom Södras affärs- och verksamhetsområden, från familjeskogsbruk till ett hållbart samhälle. På Södra finns en mångfald av människor – från familjeskogsbrukare och skogsägare till massa- och träproduktstillverkare, globala affärspartners och innovatörer. I nästan hundra år har de samverkat för att förädla och förnya skogens värden över kunskaps- och generationsgränser.

Som Chief Information Security Officer (CISO) är du en viktig funktion där samarbete med olika affärsområden och funktioner är avgörande. Ditt främsta mål är att säkerställa bästa möjliga resultat genom att integrera säkerhetsåtgärder i alla delar av den digitala verksamheten. Du kommer att ha en högt prioriterad position på Södra med högsta behörighet, vilket innebär ansvar för att bevara information och utveckla den digitala säkerheten med hjälp av olika aktiviteter. Vi söker en person som, liksom Södra, värnar om hållbarhet och vill påverka och hålla våra arbetssätt uppdaterade. Det är viktigt att du är en god kommunikatör och trivs med att interagera med olika typer av människor.

Du erbjuds
- Du kommer erbjudas goda möjligheter till utveckling inom yrket, både i vardagen och i olika typer av projekt. Hos Södra får du möjlighet att utvecklas på jobbet, samtidigt som du är med och bidrar till en hållbarhet som skapar värde för människor och miljö.
- Du erbjuds en trygg anställning med kollektivavtal, förmånligt friskvårdsbidrag och möjlighet att hyra stugor och lägenheter.
- Som Chief Information Security Officer kommer du ingå i en ledningsgrupp där du har en betydelsefull roll för att driva arbetet framåt genom såväl operativa som strategiska resonemang

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter

I denna roll kommer du ha ett övergripande perspektiv där du arbetar för att främja den digitala säkerheten både inom system och genom att öka medvetenheten inom organisationen.
Vidare kan exempel på dina arbetsuppgifter vara:


* Arbeta med förändringsledning
* Arbeta strategiskt med informationssäkerhet
* Utbilda och informera medarbetare på Södra om säkerhet både genom fysiska föreläsningar och digitalt via interna kanaler
* Samla in och analysera data samt information


VI SÖKER DIG SOM
- Har lång erfarenhet av att arbeta med digital informationssäkerhet
- Har erfarenhet av att arbeta med informationssäkerhet på större bolag (tex. Södras storlek och uppåt)
- Har erfarenhet av förändringsledning, digital transformation och verksamhetsutveckling
- Behärskar svenska och engelska obehindrat i både tal och skrift

Kunskap kan erhållas genom utbildning eller erfarenhet

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Tillitsfull
- Social
- Stabil
- Ansvarstagande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
- Innan anställning genomför Södra en säkerhetsprövning som bland annat innefattar registerkontroll, säkerhetsintervju och drogtest.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Här kan du läsa mer om Södra!

Ansök nu

Dynamics 365 Arkitekt till Södra!

IT-arkitekt/Lösningsarkitekt
Läs mer Jul 5
Vill du bli en del av ett stabilt företag och en IT-avdelning i framkant? Då är det dig vi söker! Södra har valt digitalisering som ett prioriterat satsningsområde och söker nu en drivande, vägvisande och stödjande specialist inom ERP området och Dynamics 365 FO/CE. Vi vet att en modern plattform inom ERP är en viktig grund för lyckad digitalisering och vi vill att du ska vara med på den resan. Välkommen med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
Södra fungerar som en bro mellan 52 000 familjeskogsbruk och den globala marknaden, understödd av gemensamt ägande som ger långsiktighet och engagemang. Genom gemensamma funktioner möjliggörs ett effektivt och värdeskapande arbete inom Södras affärs- och verksamhetsområden, från familjeskogsbruk till ett hållbart samhälle. På Södra finns en mångfald av människor – från familjeskogsbrukare och skogsägare till massa- och träproduktstillverkare, globala affärspartners och innovatörer. I nästan hundra år har de samverkat för att förädla och förnya skogens värden över kunskaps- och generationsgränser.

Tjänsten ingår i en stabsfunktion med tätt samarbete med arkitektkollegor som alltid strävar efter bästa resultat och utveckling inom olika affärsområden. Vi söker någon som, liksom Södra, värnar om hållbarhet och vill påverka Södras arbetssätt. Allting kommer inte ”stå klart”, utan din vilja att vara med och påverka hur Södra ska arbeta är något du tilltalas av att vara med och utveckla. Det är avgörande att du har starka kommunikativa färdigheter och att du trivs med att interagera med olika typer av människor.

Du erbjuds:
- Du kommer erbjudas goda möjligheter till utveckling inom yrket, både i vardagen och i olika typer av projekt. Hos Södra får du möjlighet att utvecklas på jobbet, samtidigt som du är med och bidrar till en hållbarhet som skapar värde för människor och miljö.
- Du erbjuds en trygg anställning med kollektivavtal, förmånligt friskvårdsbidrag och möjlighet att hyra stugor och lägenheter.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter

I rollen kommer du få möjlighet att leda och driva digitaliseringen vidare, du kommer få stort inflytande och Södra ser din erfarenhet och kompetens som en tillgång mot fortsatt framgång. Vidare kan exempel på dina arbetsuppgifter vara:


* Göra analyser för att säkra att Södra implementerar kostnadseffektiva lösningar enligt verksamhetens krav
* Vara väl uppdaterad på Dynamics 365
* Stötta upp vid utredningar, förstudier och liknande
* Säkerställa att data är säker och går att använda i analysplattformar
* Rådgivning exempelvis inom Projekt, förvaltning, Deploy och Test


VI SÖKER DIG SOM
- Har erfarenhet av IT Arkitektur och systemuppbyggnad
- Har erfarenhet av ERP där erfarenhet av Microsoft Dynamics 365 FO/CE är ett starkt plus
- Behärskar svenska och engelska obehindrat i både tal och skrift
- Har erfarenhet av att arbeta med större bolag (tex. Södras storlek och uppåt)

Det är meriterande om du har:
- Erfarenhet av Microsoft AX / Azure

Kunskap kan erhållas genom utbildning eller erfarenhet.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Förändringsbenägen
- Målmedveten
- Social
- Ansvarstagande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
- Innan anställning genomför Södra ett drogtest som är obligatoriskt för alla medarbetare.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Här kan du läsa mer om Södra!

Ansök nu

Systemutvecklare till Linnéuniversitetet!

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Jun 20
Föreställ dig att du går genom Linnéuniversitetets korridorer, omgiven av ett vibrerande myller av kreativitet och kunskap. Du hör de engagerande diskussionerna från seminarierna som pågår i rummen intill, där idéer och innovationer ständigt flödar. Det är en atmosfär som pulserar av energi och inspiration, där människor utvecklas genom lärande. Detta kan bli din framtida arbetsplats som systemutvecklare på Linnéuniversitetet!

OM TJÄNSTEN

På Linnéuniversitetet möter du 2 200 engagerade medarbetare och 40 000 entusiastiska studenter som tillsammans strävar mot visionen att sätta kunskap i rörelse för en hållbar samhällsutveckling. På Linnéuniversitetet bedrivs forskning och utbildning med en stark framtidsinriktning.

Linnéuniversitetets IT miljö är komplex och sträcker sig över ett stort antal arbetsområden så som support, drift, förvaltning och utveckling. Tillsammans arbetar dem med effektiviseringar, samverkan och kontinuerlig utveckling detta för att ge bättre IT-stöd till universitetets olika verksamheter. På IT-avdelningen hittar du cirka 60 medarbetare, placerade på campus i Växjö, samt i dem nybyggda lokalerna centralt i Kalmar.

Om rollen

Som systemutvecklare på Linnéuniversitetet kommer du att ingå i ett team av fem andra erfarna systemutvecklare som tillsammans arbetar med nyutveckling och förvaltning av verksamhetens IT-system. Arbetet innebär främst systemutveckling och förvaltning av befintliga och nya informationssystem, men även integrering mellan interna och externa system samt dokumentation. Ditt arbete innebär också att du är med och bidrar till förbättringar av styrande principer, arbetssätt och utvecklingsprocessen. Uppgifterna kommer vara varierande och förändras över tid beroende på verksamhetens behov.

Du erbjuds


* En varierande roll där du både är delaktig i spännande projekt och bidrar till att utveckla verksamheten
* Goda utvecklingsmöjligheter, där du erbjuds kompetensutveckling inom din roll
* Möjlighet att tillsammans med ditt team vara en del av en spännande utvecklingsresa
* En trygg anställning med bra anställningsförmåner exempelvis bra semestervillkor, arbetstid med flexmöjligheter, friskvårdsbidrag och företagshälsovård med mera


VI SÖKER DIG SOM


* Har en relevant eftergymnasial utbildning som exempelvis systemutvecklare eller annan utbildning som bedömds likvärdig.
* Har gedigen .NET erfarenhet med bakgrund i C# med känner att det fortfarande finns mer att lära.
* Är obehindrad i svenska och engelska i både tal och skrift
* Trivs av att jobba i en föränderlig värld där du snabbt får sätta dig in i nya områden och problem.


Det är meriterande om du har
- Har erfarenhet av att arbeta i mer komplexa systemlandskap med integrationer och händelsestyrd utveckling
- Erfarenhet av agilt arbete i t.ex Scrum eller Kanban

Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Målinriktad
- Noggrann
- Ordningssam

Övrigt


* Start: Omgående, men hänsyn till uppsägningstid
* Anställningsvillkor: Tillsvidareanställning, provanställning kan komma att tillämpas
* Placering: Växjö, Campus
* Antal personer: 2 stycken
* Med hänsyn till att detta är en statlig arbetsgivare kommer din ansökan inte skyddas av sekretess och är därmed en allmän handling. Vid frågor får du gärna kontakta ansvarig rekryterare.


Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Linnéuniversitetet här!

Ansök nu

Upptäck en ny karriärväg som affärskonsult inom Microsoft Business Central

Applikationskonsult
Läs mer Jun 11
Framtiden är redan i molnet - likaså våra finansiella processer, försäljning, leverans, projekthantering, service och mycket till. Allt det här kan vara samlat i ett av världens största affärssystem kallat Microsoft Dynamics 365 Business Central. För dig som trivs att arbeta med kunder och affärsprocesser i fokus finns nu möjligheten att under 12 veckor utbilda dig till affärskonsult och kliva in i Microsofts oändliga värld av möjligheter hos någon av våra kunder. Läs mer om vårt Academyprogram inom Microsoft Dynamics Business Central och ta klivet in i en ny karriär!

OM TJÄNSTEN
Microsoft Dynamics 365 Business Central är en molnbaserad affärslösning som hjälper små och medelstora företag att hantera och förenkla sina affärsprocesser. Lösningen erbjuder en komplett uppsättning av funktioner för försäljning, inköp, lagerhantering, ekonomi och projektstyrning och ger stöd till beslutsfattande i syfte att främja organisationstillväxt. Lösningen är användarvänlig och har ett enkelt användargränssnitt, vilket gör den enkel att använda och implementera. För dig som gillar att jobba affärsnära och har viljan att förstå verksamheter och dess behov är rollen som affärskonsult inom Business Central helt rätt väg att gå.

Oavsett tidigare förkunskaper inom IT eller ej, välkomnar vi dig som är nyfiken på att jobba som affärskonsult och bidra till organisationers tillväxt. Du utlovas 12 spännande och intensiva utbildningsveckor på vårt Academyprogram med en tillsvidareanställning efter avklarad examen med uppdrag hos någon av våra spännande kunder. I Växjö får du möjlighet att få uppdrag på NAB Solutions vilka är delaktiga i processen.

Titta gärna på videon för att skapa dig en förståelse över Microsoft Dynamics Business Centrals funktioner.



Beroende på uppdrag efter examen kan dina arbetsuppgifter variera, men du kommer som affärskonsult exempelvis att:

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Ha en rådgivande och konsultativ roll där du med hjälp av Dynamics 365 Business Central kommer hjälpa verksamheter att identifiera, synliggöra och effektivisera affärsprocesser.
* Utföra affärsanalyser och hjälpa kunder att definiera sina behov för en Dynamics 365 Business Central-lösning.
* Designa, konfigurera och implementera lösningar för kunder, inklusive installation, konfiguration, anpassning och integration med andra system.
* Tillhandahålla support till kunder för att säkerställa att de kan använda den implementerade lösningen effektivt.
* Delta i att identifiera nya affärsmöjligheter och vidareutveckla relationerna med befintliga kunder.


VI SÖKER DIG SOM
* Är över 18 år
* Har goda kunskaper i svenska och engelska, muntligt och skriftligt
* Har klarat de två inledande testerna med fokus på förmågor
* Har ett genuint intresse för IT och system
* Uttrycker stark motivation för programmet

För att ha fallenhet för konsultrollen behöver du ingen tidigare erfarenhet, men du måste ha rätt förmågor, personliga egenskaper och engagemang att påbörja din nya karriär. Du kommer därför börja processen med att göra två tester med fokus på förmågor.

INFORMATION OM UTBILDNINGEN

Metodiken under utbildningen är baserad på Accelerated Learning, en snabb väg för dig som söker en ny karriär och motiveras av en spännande utmaning. Pedagogiken fokuserar på praktiskt lärande med högt tempo. Teorisessionerna är korta, tempot är högt och fokus ligger på praktiska övningar samt kontinuerlig feedbackdialog. Utbildningen ger dig förutsättning till att med god kompetens bidra till verksamheters effektivisering och tillväxt samtidigt som du blir konkurrenskraftig med eftertraktade kunskaper.

VIKTIGA DATUM


* Digital välkomstträff inför utbildning: 23 september
* Förstudieperiod: 23 september – 20 oktober
* Utbildningsstart: 21 oktober
* Examensdag: 24 januari
* Studieuppehåll: Vecka 52-1
* Omfattning: Heltid, schemalagd undervisning vardagar kl: 09.00-17.00
* Utbildningsort: Distans, digitalt med förekommande fysiska träffar
* Arbetsort efter avslutad utbildning: Växjö


TRÄFFA DINA STUDIEKAMRATER

Under utbildningen tillkommer två obligatoriska tillfällen på plats. Oavsett boende- eller arbetsort är du välkommen till vårt kontor i Life City, Hagastaden, Stockholm:


* De två första dagarna: 21 & 22 oktober
* Den sista dagen i samband med examen, 24 januari


ROLLEN SOM IT-KONSULT

Efter utbildningen kommer du att bli anställd som IT-konsult genom Academic Work och arbeta på uppdrag ute hos våra kunder, i detta fall hos NAB Solutions. Med inriktning som affärskonsult kan däremot, beroende på behov hos kunder, befattningar, branscher och storleken på våra kunder att variera och det är viktigt att du i rollen som konsult är öppen för det.

PRAKTISK INFORMATION


* Rekryteringsprocessen: Vi arbetar utifrån löpande urval och processen består av både tester och totalt tre intervjuer. Öka därför dina chanser att få en plats genom att söka så snart som möjligt!
* Sök till Academy genom att klicka på ”Ansök på annan site". Klicka dig vidare för att starta de inledande testerna. När vi har gått genom dina testresultat kommer du få återkoppling om eventuellt nästa steg.
* Har du specifika frågor kring Academy och utbildningen besvaras dessa på vår Academymail under kontorstid. Vi tar inte emot ansökningar via mailen.

Ansök nu

Redovisningskonsult till marknadsledande Visma

Redovisningskonsult
Läs mer Mar 15
Är du en ekonom med erfarenhet och intresse för redovisning och analys? Vill du ta ditt nästa steg in i en marknadsledande koncern med många utvecklingsmöjligheter där endast du sätter gränsen för hur långt du vill gå? Läs isåfall vidare om tjänsten som redovisningskonsult på Visma!

OM TJÄNSTEN

Om Visma Enterprise

Visma Enterprise AB ingår i en av Europas största IT-koncern och levererar marknadsledande som effektiviserar verksamheter runt om i Sverige. På våra 12 kontor arbetar cirka 330 anställda med våra lösningar som tillsammans producerar över en miljon lönespecifikationer varje månad. Nu söker vi dig som vill utöka vårt redan roliga och högkompetenta team med just det du brinner för!

Om rollen

I rollen som redovisningskonsult kommer du att ha ett helhetsansvar för redovisning och rapportering av interna bolag i Visma koncernen. Du ingår i ett team med 5 st kollegor och din placeringsort är Växjö.

Hej! Mitt namn är Mirela och jag är chef för vårt team inom Financial control. Vi sköter redovisning och rapportering för fyra Visma bolag. Vår leverans av detta är centralt i vårt arbete, som vi alltid ser till att sköta på bästa möjliga sätt. Jag tycker även det är viktigt att ha kul på jobbet och att alla får ta plats. I mitt team jobbar ett härligt gäng med olika kompetenser och erfarenheter. Jag söker efter dig som gillar ett omväxlande arbete och som vill utveckla såväl dig själv som vår leverans. Du har hög arbetsmoral, stort engagemang och glimten i ögat. Jag ser fram emot din ansökan!

Du erbjuds

Hos oss jobbar du i ett av Europas ledande IT-koncerner som kännetecknas av stark framåtanda, prestigelöshet och entreprenörskap. Vi är stolta över våra kompetenta och engagerade medarbetare och vi tror att engagemang skapas genom utmaningar, trygghet samt flexibilitet.

Visma är mer än bara systemlösningar- våra lösningar svarar på riktiga utmaningar med syfte att förenkla våra kunders vardag och ge dem möjligheten att arbeta smartare. Vi är här för att bidra till tillväxt och välstånd för företag och samhälle. Tack vare våra lösningar förbättrar vi affärer, karriärer och liv.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Redovisning och rapportering
* Avstämning och analys månadsvis av bolaget
* Leverantörs- och kundreskontra
* Fakturering, in- och utbetalningar
* Redovisning av skatter och moms
* Utveckling av interna processer inom området och i systemen


VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare erfarenhet av redovisning
- Goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift
- Goda kunskaper i Google sheet eller Excel
- Har intresse för ekonomi och IT

Det är meriterande om du har


* Examen från ekonomistudier på yrkeshögskole-/högskole-/universitetsnivå eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt


För att passa och trivas i rollen ser vi gärna att du är noggrann, självständig och framåtsträvande. Du har en god numerisk analytisk förmåga samt god samarbetsförmåga. Det är viktigt att du trivs med ett självständigt och omväxlande arbete. Vidare är du en initiativrik och ansvarstagande person som bidrar till gruppen med ett positivt förhållningssätt.

Övrig information


* Start: Omgående, enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid
* Placering: Växjö
* Arbetstider: Kontorstider
* Om uppdraget: Det är initialt ett konsultuppdrag och med förutsättning att ni trivs med varandra blir du direktanställd av Visma därefter


Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Visma här!

Ansök nu