Växjö: Dynamics 365 Arkitekt till Södra

Hitta ansökningsinfo om jobbet Dynamics 365 Arkitekt till Södra i Växjö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Växjö inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-05 // Varaktighet: Heltid

Vill du bli en del av ett stabilt företag och en IT-avdelning i framkant? Då är det dig vi söker! Södra har valt digitalisering som ett prioriterat satsningsområde och söker nu en drivande, vägvisande och stödjande specialist inom ERP området och Dynamics 365 FO/CE. Vi vet att en modern plattform inom ERP är en viktig grund för lyckad digitalisering och vi vill att du ska vara med på den resan. Välkommen med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
Södra fungerar som en bro mellan 52 000 familjeskogsbruk och den globala marknaden, understödd av gemensamt ägande som ger långsiktighet och engagemang. Genom gemensamma funktioner möjliggörs ett effektivt och värdeskapande arbete inom Södras affärs- och verksamhetsområden, från familjeskogsbruk till ett hållbart samhälle. På Södra finns en mångfald av människor – från familjeskogsbrukare och skogsägare till massa- och träproduktstillverkare, globala affärspartners och innovatörer. I nästan hundra år har de samverkat för att förädla och förnya skogens värden över kunskaps- och generationsgränser.

Tjänsten ingår i en stabsfunktion med tätt samarbete med arkitektkollegor som alltid strävar efter bästa resultat och utveckling inom olika affärsområden. Vi söker någon som, liksom Södra, värnar om hållbarhet och vill påverka Södras arbetssätt. Allting kommer inte ”stå klart”, utan din vilja att vara med och påverka hur Södra ska arbeta är något du tilltalas av att vara med och utveckla. Det är avgörande att du har starka kommunikativa färdigheter och att du trivs med att interagera med olika typer av människor.

Du erbjuds:
- Du kommer erbjudas goda möjligheter till utveckling inom yrket, både i vardagen och i olika typer av projekt. Hos Södra får du möjlighet att utvecklas på jobbet, samtidigt som du är med och bidrar till en hållbarhet som skapar värde för människor och miljö.
- Du erbjuds en trygg anställning med kollektivavtal, förmånligt friskvårdsbidrag och möjlighet att hyra stugor och lägenheter.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter

I rollen kommer du få möjlighet att leda och driva digitaliseringen vidare, du kommer få stort inflytande och Södra ser din erfarenhet och kompetens som en tillgång mot fortsatt framgång. Vidare kan exempel på dina arbetsuppgifter vara:


* Göra analyser för att säkra att Södra implementerar kostnadseffektiva lösningar enligt verksamhetens krav
* Vara väl uppdaterad på Dynamics 365
* Stötta upp vid utredningar, förstudier och liknande
* Säkerställa att data är säker och går att använda i analysplattformar
* Rådgivning exempelvis inom Projekt, förvaltning, Deploy och Test


VI SÖKER DIG SOM
- Har erfarenhet av IT Arkitektur och systemuppbyggnad
- Har erfarenhet av ERP där erfarenhet av Microsoft Dynamics 365 FO/CE är ett starkt plus
- Behärskar svenska och engelska obehindrat i både tal och skrift
- Har erfarenhet av att arbeta med större bolag (tex. Södras storlek och uppåt)

Det är meriterande om du har:
- Erfarenhet av Microsoft AX / Azure

Kunskap kan erhållas genom utbildning eller erfarenhet.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Förändringsbenägen
- Målmedveten
- Social
- Ansvarstagande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
- Innan anställning genomför Södra ett drogtest som är obligatoriskt för alla medarbetare.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Här kan du läsa mer om Södra!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Växjö som IT-arkitekt/Lösningsarkitekt

Nedan visas andra jobb i Växjö som IT-arkitekt/Lösningsarkitekt.

Systemingenjör sökes

Läs mer Apr 7
Vill du bidra till Sveriges försvarsförmåga genom att designa, utveckla och underhålla flera av Försvarsmaktens samhällsviktiga tekniska system? Då kanske du är rätt person för oss! Varmt välkommen med din ansökan redan idag.





DIN ROLL SOM SYSTEMINGENJÖR

Som systemingenjör hos oss kommer du att arbeta i ett mindre team placerat i Växjö. Du kommer att arbeta tillsammans med kollegor i teamet med olika uppgifter och därmed bygga upp en god systemförståelse. Teamet hanterar olika projekt och uppgifter, vilket ger dig chansen att utforska flera roller över tid.



Uppdraget innebär i korthet att designa, utveckla och integrera system för Försvarsmakten. Utöver detta ingår även felsökning och tester av systemen. Arbetsuppgifterna är varierande och mångsidiga, vilket innebär att du ständigt kommer att utveckla dina kunskaper.



Arbetet innebär även kundkontakt och resor till olika försvarsrelaterade platser inom Sverige.





VEM ÄR DU?

Vi söker dig som är en passionerad och initiativrik individ med ett brett intresse för teknik. Du har en stark vilja att lära dig nya saker och utveckla dina färdigheter, särskilt inom IT-säkerhet. Din förmåga att arbeta både självständigt och som en del av ett team gör dig till en idealisk kandidat för oss. Du har en relevant utbildning inom nätverk, data eller systemadministration, exempelvis som högskoleingenjör eller motsvarande. Dina språkkunskaper i svenska och engelska är mycket goda, både i tal och skrift, och du har ett giltigt B-körkort.



För att lyckas i rollen ser vi att du har goda kunskaper inom nätverk, inklusive brandväggar, DNS och routing. Du har erfarenhet av IT-säkerhet och är bekant med operativsystem som Windows och Linux. Dessutom har du kommit i kontakt med olika skriptspråk, såsom bash eller python.



Om du dessutom har erfarenhet av Windows-administration, till exempel med PowerShell och Active Directory, virtualiseringsmiljöer samt kunskaper inom IT-säkerhet och härdning, är det meriterande.



Då tjänsten innebär arbete som omfattas av försvarssekretess krävs det att du genomför och godkänns i en säkerhetsprövning med registerkontroll.



Urval sker löpande. Vi ser fram emot din ansökan!





KOM & GÖR SKILLNAD

På Combitech ingår vårt kompetensutvecklingsprogram Combitech GROW som en naturlig del i din anställning! Vi ger dig möjlighet att växa i en företagskultur som uppmuntrar till både personlig och professionell utveckling, samtidigt som du arbetar i spännande och givande uppdrag.



Hos oss får du vara med och utveckla teknikområden för att möta kraven på framtidens digitala samhälle. Vi har flera projekt inom digitalisering, autonomi, artificiell intelligens, cyber security och 5G-utveckling. Våra konsulter utvecklar också flygande hjärtstartare, system som ökar säkerheten på flygplatser och nya stridsflygplanet Gripen E som gör samhällen trygga!



Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss? Kolla in våra karriärsidor!



Kontaktperson/rekryterande chef: lennart.hansel@combitech.com

Ansök nu

Jönköping: Senior IT-arkitekt hybridtjänst

Läs mer Apr 14
Vi söker en IT-arkitekt för kundsräkning som ska delta i förstudier och projekt kring viktiga system inom vården.

Vem är du? 

Certifierad IT-arkitekt med relevant högskoleexamen.
Erfarenhet av IT-stöd vid upphandlingar inom vården.
Erfarenhet av digitalisering inom eHälsa.
Erfarenhet av molntjänster.
Erfarenhet av GDPR.
Kan svenska flytande i tal och skrift.
Vi söker dig som är Certifierad IT-arkitekt med minst 5 års arbetserfarenhet. Samt relevant högskole- eller universitetsexamen som systemutvecklare eller likvärdig utbildning eller motsvarande praktisk erfarenhet.

Som IT-arkitekt hos oss är det viktigt att du har en helhetsförståelse för uppdraget och tjänsterna så att du kan föra en dialog med våra angränsande team och kollegor. Du uppfattar kundens behov och kan tillsammans med ditt team översätta dem till tekniska krav.

För att lyckas väl i tjänsten som IT-arkitekt behöver du vara en person som är strukturerad i ditt arbete. Du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt samt arbetar mot uppsatta mål, sätter i gång aktiviteter och uppnår resultat. Som en del av teamet är du en drivande person som tar initiativ, driver frågor framåt och bidrar i utvecklingen av våra lösningar.

En viktig del i din personlighet är att du är skicklig på att samarbeta där du lyssnar, kommunicerar och löser problem som kan uppstå. Du är skicklig på att kommunicera och anpassa ditt budskap till mottagaren, både i tal och skrift.

Ansök nu

Lösningsarkitekt till Softhouse Småland

Läs mer Nov 8
På Softhouse Småland befinner vi oss i en viktig fas på vår tillväxtresa och nu är vi på jakt efter en lösningsarkitekt som vill ansluta till vårt kontor i Växjö. Genom vår kompetens bidrar vi till ett hållbart digitaliserat Sverige - tillsammans kodar vi framtiden.
Vem är du?Vi söker dig som har flera års erfarenhet av att driva och vägleda tekniska och arkitekturella val, samt designa system i enlighet med kundens behov. Du är kommunikativ, lyhörd och driven med en förståelse för affärs- och kundnytta.Utöver det ser vi också att du:
Har flera års erfarenhet av utveckling och en vilja att delvis arbeta hands-on med utveckling.
Är en förtroendeingivande och kommunikativ relationsskapare som har en lyhördhet för kunders behov.
Är analytisk med en god problemlösningsförmåga och en fallenhet att agera brygga mellan teknik och affärsbehov. Där du gärna bidrar med teknisk expertis vid pre-sales och införsäljning med potentiella kunder.
Har en bred teknisk förståelse, och behärska ett brett spektrum av tekniker och kunskapsområden. Exempelvis molnplattformar, containerisering, IaC, Integrationstekniker, DevOps etc.

Vad du får hos ossHär får du möjlighet att bli del av ett framåtsträvande bolag där du och din work-life-balance är i fokus. Utöver vårt generösa förmånspaket får du också:
Möjlighet att påverka och bidra till företagets framgång, i en inspirerande arbetsmiljö med engagerade kollegor.
En mix av spännande och utmanande uppdrag med allt från nyutveckling och förvaltning till vidareutveckling.
Individuellt anpassad kompetensutveckling och aktiv kunskapsdelning med andra duktiga Softhouse-kollegor. Stämningen är öppen och prestigelös där vi delar med oss av kunskap och erfarenheter.
Ett team som gillar att göra saker tillsammans för att förhöja vardagen - allt från hälsofrämjande aktiviteter som padel, tennis och löpning till gemensamma frukostar och aw’s.
Ett värderingsstyrt bolag där vi alla känner igen oss i våra värdeord: Team, Enkelhet, Mod och Passion.

Om oss
På Softhouse är vi 300+ medarbetare fördelade på 10 kontor. Vi har kodat mjukvara sedan 1996, och tillsammans ser vi till att skapa lösningar som motsvarar våra kunders behov - vi levererar tjänster och mjukvara i världsklass. I Småland hittar du våra konsulter på våra kontor i Växjö, Jönköping och Kalmar. Läs gärna mer om oss här.
Låter det intressant? Vårt urval sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt.
Vi ser fram emot att lära känna dig!

Ansök nu

Jönköping: Senior IT-arkitekt hybridtjänst

Läs mer Feb 27
Vi söker en IT-arkitekt för kundsräkning som ska delta i förstudier och projekt kring viktiga system inom vården.

Vem är du? 

Certifierad IT-arkitekt med relevant högskoleexamen.
Erfarenhet av IT-stöd vid upphandlingar inom vården.
Erfarenhet av digitalisering inom eHälsa.
Erfarenhet av molntjänster.
Erfarenhet av GDPR.
Kan svenska flytande i tal och skrift.
Vi söker dig som är Certifierad IT-arkitekt med minst 5 års arbetserfarenhet. Samt relevant högskole- eller universitetsexamen som systemutvecklare eller likvärdig utbildning eller motsvarande praktisk erfarenhet.

Som IT-arkitekt hos oss är det viktigt att du har en helhetsförståelse för uppdraget och tjänsterna så att du kan föra en dialog med våra angränsande team och kollegor. Du uppfattar kundens behov och kan tillsammans med ditt team översätta dem till tekniska krav.

För att lyckas väl i tjänsten som IT-arkitekt behöver du vara en person som är strukturerad i ditt arbete. Du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt samt arbetar mot uppsatta mål, sätter i gång aktiviteter och uppnår resultat. Som en del av teamet är du en drivande person som tar initiativ, driver frågor framåt och bidrar i utvecklingen av våra lösningar.

En viktig del i din personlighet är att du är skicklig på att samarbeta där du lyssnar, kommunicerar och löser problem som kan uppstå. Du är skicklig på att kommunicera och anpassa ditt budskap till mottagaren, både i tal och skrift.

Ansök nu

Lösningsarkitekt till Softhouse Småland

Läs mer Okt 22
På Softhouse Småland befinner vi oss i en viktig fas på vår tillväxtresa och nu är vi på jakt efter en lösningsarkitekt som vill ansluta till vårt kontor i Växjö. Genom vår kompetens bidrar vi till ett hållbart digitaliserat Sverige - tillsammans kodar vi framtiden.
Vem är du?Vi söker dig som har flera års erfarenhet av att driva och vägleda tekniska och arkitekturella val, samt designa system i enlighet med kundens behov. Du är kommunikativ, lyhörd och driven med en förståelse för affärs- och kundnytta.Utöver det ser vi också att du:
Har flera års erfarenhet av utveckling och en vilja att delvis arbeta hands-on med utveckling.
Är en förtroendeingivande och kommunikativ relationsskapare som har en lyhördhet för kunders behov.
Är analytisk med en god problemlösningsförmåga och en fallenhet att agera brygga mellan teknik och affärsbehov. Där du gärna bidrar med teknisk expertis vid pre-sales och införsäljning med potentiella kunder.
Har en bred teknisk förståelse, och behärska ett brett spektrum av tekniker och kunskapsområden. Exempelvis molnplattformar, containerisering, IaC, Integrationstekniker, DevOps etc.

Vad du får hos ossHär får du möjlighet att bli del av ett framåtsträvande bolag där du och din work-life-balance är i fokus. Utöver vårt generösa förmånspaket får du också:
Möjlighet att påverka och bidra till företagets framgång, i en inspirerande arbetsmiljö med engagerade kollegor.
En mix av spännande och utmanande uppdrag med allt från nyutveckling och förvaltning till vidareutveckling.
Individuellt anpassad kompetensutveckling och aktiv kunskapsdelning med andra duktiga Softhouse-kollegor. Stämningen är öppen och prestigelös där vi delar med oss av kunskap och erfarenheter.
Ett team som gillar att göra saker tillsammans för att förhöja vardagen - allt från hälsofrämjande aktiviteter som padel, tennis och löpning till gemensamma frukostar och aw’s.
Ett värderingsstyrt bolag där vi alla känner igen oss i våra värdeord: Team, Enkelhet, Mod och Passion.

Om oss
På Softhouse är vi 300+ medarbetare fördelade på 10 kontor. Vi har kodat mjukvara sedan 1996, och tillsammans ser vi till att skapa lösningar som motsvarar våra kunders behov - vi levererar tjänster och mjukvara i världsklass. I Småland hittar du våra konsulter på våra kontor i Växjö, Jönköping och Kalmar. Läs gärna mer om oss här.
Låter det intressant? Vårt urval sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt.
Vi ser fram emot att lära känna dig!

Ansök nu

Andra jobb i Växjö från Academic Work Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Växjö från Academic Work Sweden AB .

Positiv och serviceinriktad receptionist på deltid till Växjö!

Kontorsreceptionist
Läs mer Apr 9
Är du en engagerad och ansvarstagande person som trivs i en miljö där du får möta människor varje dag? Om du har ett stort intresse för service, är organiserad och har ett lösningsorienterat arbetssätt, då kan det här vara tjänsten för dig!

OM TJÄNSTEN
Vi på Academic Work söker just nu en receptionist för vår kunds räkning. Vår kund tillhandahåller tjänster inom revision och redovisning och finns i mer än 150 länder. Här ges du möjligheten att vara på en arbetsplats som genomsyras av en öppen kultur och gemenskap. Tjänsten är ett vikariat och sträcker sig tom v.32, 2026.

Kort om tjänsten:
- Introduktion sker under veckorna 26-27 tillsammans med chef på plats
- Kontoret stänger sedan v 28-31 och då är du ledig
- Du startar ditt uppdrag v. 32 och förväntas då att vara självgående i din roll
- Arbetstiderna är generellt 8-12 måndagar- fredagar. DU förväntas arbeta deltid under hela månaden, varför vissa dagar kan bli längre och andra kortare.

I denna roll förväntas du rycka in lite där du behövs. Du ska tycka om att ge service och ha olika kontaktytor. Dagarna är dynamiska och dina arbetsuppgifter kommer att variera. Under din arbetstid kommer du att ha helhetsansvaret för kontoret, varför det också är viktigt att du är ansvarstagande.

Du erbjuds
- Ett dynamiskt deltidsjobb i en spännande bransch
- En öppen och professionell arbetsmiljö
- En varierande roll där du möter olika kunder
- En dedikerad konsultchef från Academic Work som stödjer dig i din utveckling

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter

I denna roll kommer du främst att arbeta i receptionen och ha arbetsuppgifter kopplade till reception och kontor. Dina arbetsuppgifter inkluderar bland annat:


* Bemanna receptionen och få alla gäster att känna sig välkomnade
* Hantera inkommande mejl och samtal
* Kontorsadministration och dokumenthantering
* Koordinera och stötta upp service och underhåll
* Sköta beställningar till kontoret och ansvara för möteshantering
* Förbereda eftermiddagen och inför olika event


VI SÖKER DIG SOM
- Har 1-2 års erfarenhet av ett liknande eller servicerelaterat yrke
- Ger ett professionellt och vänligt bemötande
- Är självständig, ansvarstagande och initiativtagande, med förmågan att identifiera och ta tag i arbetsuppgifter utan att behöva bli tillsagd
- Kan prioritera bland sina uppgifter och bibehålla struktur i sitt arbete

Det är meriterande om du
- Har arbetat i reception eller som konferensvärdinna tidigare
- Har god systemförståelse
- Är prestigelös och har ett framåtlut

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Hjälpsam
- Ordningsam
- Ansvarstagande
- Respektfull

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Säkerhetsadministratör

Administratör
Läs mer Apr 2
Letar du efter ett nytt spännande uppdrag? Vi söker dig som är redo att ta dig an nästa utmaning i form av en klassisk "spindeln i nätet" roll! Den här tjänsten är din chans att vässa dina administrativa kunskaper och få vara med och driva olika delar av projekt från start till slut. Rollen passar sig som har god erfarenhet av service och har skinn på näsan. Du erbjuds nu möjligheten att få vara med och påverka historia! Sök redan idag – vi går igenom urvalet löpande!

OM TJÄNSTEN
Vi söker en administratör till ett infrastrukturprojekt med höga skyddsvärden under ombyggnad. Rollen innebär ansvar för produktionsadministration, kontroll av behörighet och tillträde samt utveckling av rutiner för skydd och bevakning.

Tjänsten är säkerhetsklassad och kräver en godkänd säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen. Säkerhetsprövningen kommer att genomföras av Academic Work.

Arbetsplatsen är belägen kring Växjö med omnejd, därav är det bra om du har körkort och tillgång till bil. Arbetet utförs 100 procent på plats.

Du erbjuds
- Ett meriterande arbete inom administration
- En möjlighet att förvärva erfarenhet inom projektarbete
- Ett spännande uppdrag på en viktig arbetsplats

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Boka in personal och följa upp på anmälningar.
* Göra avstämningar mot tillträdeslistor.
* Kvittera, lämna ut och ta in dokumentation, passerkort och nycklar.
* Administrera mail och telefon.
* Se till att alla säkerhetsinstruktioner följs i projektet.


VI SÖKER DIG SOM
- Kommunicerar professionellt på svenska i tal och skrift.
- Har gedigen erfarenhet från administrativt arbete.
- Har en god struktur i ditt arbetssätt samt ett öga för detaljer.
- Har en bakgrundskontroll utan anmärkningar.
- Har hög integritet, men är serviceinriktad.
- Har goda kunskaper i Excel.
- B-Körkort och tillgång till bil.

Det är meriterande om du har
- Tidigare erfarenhet av arbete inom säkerhetsbranschen.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Lugn och stresstålig
- Orädd
- Relationsskapande
- serviceinriktad
- Trygg i dig själv

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Nyfiken administratör till IT-företag i Växjö

Systemadministratör
Läs mer Mar 29
Är du en noggrann och lösningsorienterad administratör med ett brinnande intresse för kundservice? Är du dessutom prestigelös och vågar ta dig an nya uppgifter? Då kan det här vara nästa steg för dig. Vi arbetar med löpande urval -ansök redan idag!

OM TJÄNSTEN
Nu får du med en bakgrund inom administration/kundservice chansen att arbeta i en stödjande roll där du bidrar till företagets dagliga verksamhet, samtidigt som du får möjligheten att effektivisera de administrativa processerna. Det är en varierande roll med ett högt tempo, därför är det viktigt att du är noggrann och stresstålig. Vår kund ser gärna att den person som kommer in är modig och vågar prova nya vägar fram.

Du erbjuds
- En trygg arbetsplats och en omhändertagande och stöttande arbetsgrupp
- En gedigen introduktion och onboarding med en fadder som kommer att följa din utveckling
- En chef som gärna stöttar dig i din utveckling genom att låta dina intressen styr
- En engagerad konsultchef

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Hantera inkommande mejl och ärenden
* Administrera kundens onlineshop
* Lägga upp, hantera och uppdatera kunder i det interna systemet


VI SÖKER DIG SOM


* Har 1-3 års erfarenhet av rollen som administratör, kundtjänst eller kundservicemedarbetare
* Talar och skriver engelska och svenska obehindrat
* Trivs med att arbeta självständigt samtidigt som du uppskattar det stöd du får av dina närmsta medarbetare
* Är social och bidrar till en positiv gruppdynamik
* Anser att en lyckad arbetsdag är när du löst ett problem eller hjälpt en medarbetare
* Håller administrativa uppgifter varmt om hjärtat


För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Tillitsfull
- Hjälpsam
- Stresstolerant
- Social
- Ansvarstagande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Säkerhetstekniker till Siemens!

Servicetekniker, data
Läs mer Jan 21
Drömmer du om en roll där teknik möter människor och där varje dag bjuder på nya utmaningar? Siemens i Växjö söker en servicetekniker inom säkerhet! Här blir du deras hjälte på plats, som med smarta lösningar och grym kundkontakt skapar trygghet och hållbarhet för framtiden. Vill du hänga med på resan? ????

OM TJÄNSTEN
Siemens är ett ledande teknikföretag med fokus på industri, infrastruktur, transporter, hälso- och sjukvård. Syftet är att skapa teknik för att förändra vardagen för alla. Genom att kombinera den verkliga och digitala världen ger Siemens sina kunder möjligheten att påskynda sina digitala och hållbarhetsmässiga omvandlingar, vilket gör fabriker mer effektiva, städer bättre att leva i och transporter mer hållbara.

Som servicetekniker hos Siemens får du en varierad och självständig roll med stort ansvar och frihet. Du arbetar nära kunder med felsökning, driftsättning och underhåll av säkerhetssystem som passagesystem, inbrottslarm och VMS, ofta integrerade med IT- och nätverkssystem. Du identifierar förbättringsmöjligheter och erbjuder kunder moderna tekniska lösningar för att utveckla deras anläggningar. Rollen kombinerar praktiskt arbete med konsultation och tilläggsförsäljning, samtidigt som du är en del av ett team med tekniker, projektledare och support. Siemens erbjuder en positiv arbetsmiljö och teknik för att skapa hållbara, säkra samhällen där du bidrar till att förverkliga kundernas visioner.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Felsökning och driftsättning: Arbeta ute hos kunder med att felsöka, driftsätta och optimera både nya och befintliga säkerhetssystem
* Underhåll av system: Utföra planerade underhåll och säkerställa att systemen fungerar effektivt och uppfyller kundernas behov
* Integrering av säkerhetssystem: Koppla upp och integrera säkerhetssystem som passagesystem, inbrottslarm och VMS med nätverk och IT-system
* Kundkonsultation och tilläggsförsäljning: Identifiera förbättringsmöjligheter i kunders anläggningar, ge konsultation och föreslå nya tekniska lösningar samt sälja in Siemens tjänster och produkter


VI SÖKER DIG SOM


* Har några års arbetslivserfarenhet från en roll som Säkerhetstekniker
* Har B-Körkort
* Har ett svenskt medborgarskap, det är ett krav i tjänsten då Siemens arbetar inom säkerhetsbranschen
* Kan kommunicera obehindrat på både svenska och engelska i tal och skrift
* Trivs med kundkontakt och att skapa långsiktiga kundrelationer
* Har ett genuint intresse för teknik och en vilja att utvecklas inom olika teknikområden


Det är meriterande om du har
- Goda IT- och datakunskaper, samt erfarenhet av konfigurering och/eller arbetat med nätverk
- Kunskap om regelverk och föreskrifter inom säkerhetsområdet

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Stabil
- Stresstolerant
- Optimistisk
- Ordningssam

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
- Som en del av anställningprocessen begär Siemens ut utdrag från Rikspolisstyrelsens misstanke- och belastningsregister då de arbetar med kunder inom säkerhetsbranschen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Här kan du läsa mer om Siemens!

Ansök nu

Projektör till Combitech

Projekteringsingenjör, el-tele och elektronik
Läs mer Jan 31
Drömmer du om att göra skillnad och vill samarbeta med försvaret? Har du dessutom ett stort intresse för teknik och elektronik? I rollen som projektör har du ett helhetsansvar för dina projekt när det gäller planeringen för installation av försvarets telenät. Här väntar en varierande roll där du får möjlighet att arbeta med avancerad teknik inom kommunikation. Välkommen med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
Combitech är ett ledande teknikkonsultbolag inom digitalisering, cyber­säkerhet och systemutveckling. Med en bred kompetens inom teknik och innovation erbjuder dem skräddarsydda lösningar för kunders behov och utmaningar. Combitech är en del av Saabkoncernen och har över 1900 specialister som arbetar över hela Norden. Combitech hjälper bland annat kunder med framtagning av drift-, underhålls- och försörjningslösningar kring framtidens kommunikation och levererar kommunikationslösningar både militärt och civilt.

I rollen som projektör har du en nyckelroll för att säkerställa att projektet genomförs framgångsrikt och att kundens förväntningar uppfylls. Vidare ansvarar du för att planera, organisera och genomföra installation av försvarets telenät utifrån det specifika behovet och önskemålet. Här är du med och samordnar samt driver projektet från början till slut, vilket innefattar allt ifrån att inledningsvis definiera projektets omfattning, räkna på och beställa material, skapa ritningar, kommunikation med kunder och andra intressenter, till överlämning och slutrapportering av projekt.

Till Combitech i Arboga välkomnas du till en öppen och hjälpsam arbetsgrupp som idag består av 35 kollegor, varav 7 projektörer. I teamet finns alltid en utsträckt hand om du behöver hjälp och här arbetar man i nära samarbete med andra funktioner. Beroende på senioritet anpassas oboardingen efter dina förkunskaper och du kommer att bli upplärd och utbildad av en senior kollega som besitter mycket kunskap och erfarenhet. Under din inledande tid av omboardingen kommer du få arbeta tätt med montörer eller installatörer ute i fält för att lära känna miljön.



Du erbjuds
- En självständig roll där du planerar och lägger upp ditt eget arbete
- Möjlighet till flextid
- En roll där du får göra skillnad för totalförsvaret
- Stora utvecklingsmöjligheter på sikt inom koncernen

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Platsbesök för att skapa en god förståelse för arbetet som ska utföras
* Skapa underlag för installation av projektet (Bilder, ritningar, arbetsinstruktioner)
* Materialanskaffning
* Samarbete och dialog med kund, kollegor och andra intressenter


VI SÖKER DIG SOM
- Har ett stort tekniskt intresse, inom el, elektronik och mekanik
- Har en avslutad gymnasieutbildning samt tidigare arbetslivserfarenhet
- Mycket goda kunskaper i svenska, detta då det behövs i skapandet av dokument och kommunikation. Samt goda kunskaper i engelska, detta för att kunna läsa vissa manualer
- Har svenskt medborgarskap
- Körkort B

Det är meriterande om du har
- Kunskap och förståelse för ellära, installation, fiber och nätverk
- Har en ingenjörsutbildning
- Erfarenhet av liknande arbete

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Hjälpsam
- Målmedveten
- Ordningsam
- Ansvarstagande

Övrig information


* Start: Enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid med goda chanser till överrekrytering efter 6 månader som konsult
* Placering: Växjö
* Resor: Det förekommer resor i tjänsten ungefär var annan-tredje månad


Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Combitech är ett teknikkonsultbolag som är specialiserat på digitalisering, cybersäkerhet och systemutveckling. Bolaget grundades 2006 och är en del av Saab-koncernen. Combitech erbjuder skräddarsydda tekniska lösningar för både privata och offentliga organisationer över hela Norden. De arbetar över ett brett spektrum av branscher, inklusive försvar och säkerhet, telekommunikation, energi, industri och offentlig sektor. Combitech är en del av Saabkoncernen, en av världens ledande företag inom försvars- och säkerhetslösningar.

Ansök nu

Servicetekniker inom säkerhet till Siemens!

Servicetekniker, data
Läs mer Nov 19
Drömmer du om en roll där teknik möter människor och där varje dag bjuder på nya utmaningar? Siemens i Växjö söker en servicetekniker inom säkerhet! Här blir du deras hjälte på plats, som med smarta lösningar och grym kundkontakt skapar trygghet och hållbarhet för framtiden. Vill du hänga med på resan? ????

OM TJÄNSTEN
Siemens är ett ledande teknikföretag med fokus på industri, infrastruktur, transporter, hälso- och sjukvård. Syftet är att skapa teknik för att förändra vardagen för alla. Genom att kombinera den verkliga och digitala världen ger Siemens sina kunder möjligheten att påskynda sina digitala och hållbarhetsmässiga omvandlingar, vilket gör fabriker mer effektiva, städer bättre att leva i och transporter mer hållbara.

Som servicetekniker hos Siemens får du en varierad och självständig roll med stort ansvar och frihet. Du arbetar nära kunder med felsökning, driftsättning och underhåll av säkerhetssystem som passagesystem, inbrottslarm och VMS, ofta integrerade med IT- och nätverkssystem. Du identifierar förbättringsmöjligheter och erbjuder kunder moderna tekniska lösningar för att utveckla deras anläggningar. Rollen kombinerar praktiskt arbete med konsultation och tilläggsförsäljning, samtidigt som du är en del av ett team med tekniker, projektledare och support. Siemens erbjuder en positiv arbetsmiljö och teknik för att skapa hållbara, säkra samhällen där du bidrar till att förverkliga kundernas visioner.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Felsökning och driftsättning: Arbeta ute hos kunder med att felsöka, driftsätta och optimera både nya och befintliga säkerhetssystem
* Underhåll av system: Utföra planerade underhåll och säkerställa att systemen fungerar effektivt och uppfyller kundernas behov
* Integrering av säkerhetssystem: Koppla upp och integrera säkerhetssystem som passagesystem, inbrottslarm och VMS med nätverk och IT-system
* Kundkonsultation och tilläggsförsäljning: Identifiera förbättringsmöjligheter i kunders anläggningar, ge konsultation och föreslå nya tekniska lösningar samt sälja in Siemens tjänster och produkter


VI SÖKER DIG SOM


* Har några års arbetslivserfarenhet från en teknisk roll, gärna inom el/teleteknik, svagström, eller säkerhet, andra teknikområden är också av intresse
* Har B-Körkort
* Har ett svenskt medborgarskap, det är ett krav i tjänsten då Siemens arbetar inom säkerhetsbranschen
* Kan kommunicera obehindrat på både svenska och engelska i tal och skrift
* Trivs med kundkontakt och att skapa långsiktiga kundrelationer
* Har ett genuint intresse för teknik och en vilja att utvecklas inom olika teknikområden


Det är meriterande om du har
- Goda IT- och datakunskaper, samt erfarenhet av konfigurering och/eller arbetat med nätverk
- Kunskap om regelverk och föreskrifter inom säkerhetsområdet

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Stabil
- Stresstolerant
- Optimistisk
- Ordningssam

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
- Som en del av anställningprocessen begär Siemens ut utdrag från Rikspolisstyrelsens misstanke- och belastningsregister då de arbetar med kunder inom säkerhetsbranschen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Här kan du läsa mer om Siemens!

Ansök nu