Växjö: Välkommen med din ansökan till våra kommande uppdrag

Hitta ansökningsinfo om jobbet Välkommen med din ansökan till våra kommande uppdrag i Växjö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Växjö inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-05 // Varaktighet: Heltid

För dig som läser detta vill vi på Netjobs Group AB informera om att vi endast tar emot ansökningar via vår hemsida, inte via e-post eller telefon. För att ansöka till tjänsten, vänligen besök https://karriarguiden.se/sv/jobb/valkommen-med-din-ansokan-till-vara-kommande-uppdrag. Vi ser fram emot din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Växjö som Administrativ assistent

Nedan visas andra jobb i Växjö som Administrativ assistent.

Administratör till kund i Älmhult

Läs mer Maj 9
Administratör till kund i Älmhult

Är du en noggrann och strukturerad person som trivs med att arbeta vid dator och hantera både människor och siffror? Då kan du vara den vi söker!

Om tjänsten
Som administratör kommer du att spela en viktig roll i det dagliga arbetet. Du ansvarar för att hantera administrativa uppgifter kopplade till post- och fraktflöden samt ekonomiska processer. Tjänsten är på heltid, måndag till fredag, 7–16.

Uppdraget är under v.26–31. 

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Säkerställa att försändelser packas korrekt och går till rätt kostnadsställe
• Hantera inkommande och utgående post och paket
• Ta emot besökare och hantera enklare receptionstjänster
• Kontrollera och registrera fakturor
• Samarbeta med stora fraktbolag för att säkerställa smidiga leveranser
• Föra in uppgifter i våra system för att kostnader ska hamna rätt

Om dig
Du har god datorvana och erfarenhet av administrativt arbete. Som person är du noggrann, strukturerad och gillar att arbeta med siffror. För att trivas i tjänsten behöver du ha en god kommunikativ förmåga och trivs med att möta människor.

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av fakturahantering och arbete med frakt/logistik.

Om anställningen
Tjänsten är ett konsultuppdrag med start v.26-31. Du får en anställning via Adecco.

Har du frågor om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Emma Andersson via emma.andersson@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Rösträknare till Växjö stift

Läs mer Maj 8
Rösträknare till Växjö stift

Om tjänsten
I samband med kyrkovalet i september behöver Växjö stift bemanna upp med rösträknare. I din
roll som rösträknare kommer du att arbeta tillsammans med andra rösträknare och anställda vid
Växjö Stift. Du kommer att vara placerad i Växjö och arbetet är förlagt på dagtid kl 8-17 vardagar.
Alla röstmottagare måste genomgå en obligatorisk utbildning för att få ett förordnande som
röstmottagare.

Perioden för uppdraget är mellan 29/9–17/10 (perioden kan förlängas alternativt förkortas någon
enstaka dag, beroende på hur arbetet flyter på). Obligatorisk utbildning sker den 26/9, mellan kl
9-12.

Du kommer att arbeta tillsammans med en kollega, era arbetsuppgifter kommer att vara
följande:
-Räknar antalet valsedlar för samtliga församlingar och pastorat i Växjö stift.
-Räkna antalet personröster
-Granska sedlar så att de är giltiga
-Kontrollräkna
-Skriva upp antalet röster i formulär

Om dig
Vi söker dig som trivs med att ha ett jobb där e??ektivitet och noggrannhet är A och O. Arbetet
som röstmottagare kräver ett hjälpsamt och vänligt sätt med fokus på att rösträkningen
genomförs korrekt, tryggt och säkert. Tidigare erfarenhet från allmänna val är meriterande.
För att vara aktuell för tjänsten måste du uppfylla följande:
- Svenska i både tal och skrift
- Du ska kunna arbeta under hela valperioden

Om anställningen
Tjänsten är ett konsultuppdrag med start enligt överenskommelse. Har du frågor om
rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Emma
Andersson via emma.andersson@adecco.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Expeditionshandläggare - Växjö

Läs mer Maj 15
Vi söker en expeditionshandläggare till Växjö. Vill du vara med i uppstart av ny verksamhet; är du en fena på administration och dessutom strukturerad, kreativ och gillar att skapa goda relationer? Då hoppas vi att du söker dig till oss. Vi sätter kvalitet och säkerhet högt och är i stark tillväxt! Välkommen till Fortifikationsverket!

Vi äger, utvecklar och förvaltar fastigheter för totalförsvaret. Vårt huvuduppdrag är att bidra till ökad försvarsförmåga – för ett tryggt och fritt Sverige.

Din vardag som expeditionshandläggare i en myndighet med samhällsansvar
Fortifikationsverket är en myndighet med samhällsviktig verksamhet och som är i stark tillväxt. Inom avdelningen utveckling och verksamhetsstöd ligger flera viktiga stödenheter som leder myndighetens utvecklingsarbete och ger ett effektivt verksamhetsstöd. Här finns också enheten för informationsförvaltning som är uppdelad i tre grupper om ca 25 medarbetare. Hos oss ligger ansvaret för diarium samt handlings-, ritnings- och fastighetsarkiven. Vi styr, samordnar och följer upp dessa områden och äger processen ”Hantera information”. Vi säkerställer att hela myndigheten får hjälp med de underlag de behöver i rätt tid och med hög kvalitet samt att allmänheten får svar och hjälp gällande allmänhandling. Vi hanterar mycket säkerhetsskyddsklassat material.

Vi är idag 11 medarbetare samt gruppchef, där de flesta sitter i Eskilstuna. Vårt uppdrag är att ta fram ritningskopior och teknisk dokumentation inom byggprocessens alla skeden. Tjänsterna innefattar följande arbetsuppgifter:


• Ansvar för registrering, kopiering, skanning och utskrifter av ritningar och byggteknisk dokumentation vilket utförs inom byggprocessens alla skeden och levereras internt så väl som externt.
• Hantering av säkerhetsskyddsklassificerade handlingar.
• Hantering av post samt hantering av utkvittering av olika digitala media.

Resor i tjänsten förekommer frekvent.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har slutfört utbildning på gymnasienivå med slutbetyg och inriktning som arbetsgivaren anser lämplig. Du har några års dokumenterad erfarenhet av liknande avancerat administrativt arbete. Det är viktigt att du är noggrann, har god administrativ förmåga och mycket goda kunskaper i svenska. Du har också goda datakunskaper i vanligt förekommande it-administrativa system. Utöver detta är körkort klass B ett krav för tjänsten.

Det är meriterande med eftergymnasial/högre utbildning/genomförd kurs inom säkerhetsskydd. Det är också mycket positivt om du har tidigare erfarenhet av och förståelse för ritningar och teknisk information, både analogt och digitalt. Erfarenhet av hantering av säkerhetsskyddsklassificerade handlingar och registratorkompetens är också meriterande för tjänsten. Eftersom tjänsten är ny och det inte finns rutiner på plats ser vi det som meriterande om du har erfarenhet av att skapa nya arbetssätt samt tycker det låter spännande!

Dina personliga egenskaper är mycket viktiga för oss. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet där en viktig del är att du är säkerhetsmedveten och noggrann. Rollen kräver att du är samarbetsorienterad, anpassningsbar och prestigelös. Du har också läggning för struktur och ordning, kan organisera och planera på ett bra sätt. Här får du vara med och utveckla rutiner och processer och vi ser positivt på egenskaper som kreativ och att kunna tänka utanför boxen. Slutligen är det av stor vikt att du är lösningsorienterad och positiv, klarar av arbete under stress och press och kan ta hjälp.

Vad erbjuder vi dig?
Tillsammans med cirka 1200 kollegor på Fortifikationsverket runt om i landet jobbar du med ett unikt fastighetsbestånd för att stärka totalförsvaret i Sverige. Vi är stolta över det samhällsviktiga uppdrag vi har där vi genom att äga, utveckla och förvalta fastigheter för totalförsvaret bidrar till ett tryggt och fritt Sverige. Våra arbetsuppgifter är omväxlande, spännande och utmanande och kräver sin kompetens. Vi arbetar med basen i den statliga värdegrunden och vi eftersträvar jämn könsfördelning. Lika rättigheter och möjligheter är viktigt för oss. 

Här får du goda möjligheter till kompetensutveckling och vi jobbar för att du ska kunna ha en bra balans mellan arbete och fritid.

Tjänsten är en tillsvidareanställning, med möjlighet till provanställning. Placeringsort är Växjö. Start enligt överenskommelse. Svenskt medborgarskap är ett krav, eftersom anställningar vid Fortifikationsverket är säkerhetsklassade. Det innebär att säkerhetsprövning och registerkontroll kommer att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter; har du skyddade personuppgifter kontaktar du den rekryteringsspecialist som finns namngiven så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Som tillsvidareanställd kommer du att krigsplaceras.

Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast 3 juni 2025. Vid ansökan kommer dina personuppgifter behandlas enligt dataskyddsförordningen (GDPR). Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Frågor kring tjänsten?
Välkommen att kontakta gruppchef Madeleine Sjöberg, 010-44 44 652 eller rekryteringsspecialist Emma Bergvall, 010-44 44 557. Det går även bra att kontakta våra fackliga representanter: Eric Bergman, Ledarna, Tommy Eriksson, SEKO, Karin Alm, SACO, de nås via vår växel, tfn 010-44 44 000.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

Ansök nu

Vidingehem söker projektadministratör!

Läs mer Maj 16
Nu söker vi dig som tillsammans med oss vill arbeta för att Vidingehem ska vara det självklara valet av hyresvärd genom hela livet!

Vi är drygt 140 medarbetare som arbetar med att finnas till hands i vardagen för att göra boendet enkelt och bekvämt för våra hyresgäster.
Vi är stolta över vår goda företagskultur och kan erbjuda en trivsam och framåtriktad arbetsplats.

Vidingehem är en del av Växjö kommun och tillsammans skapar vi en hållbar morgondag och en attraktiv kommun att bo, leva och verka i idag och i framtiden.

Vill du vara med och utveckla framtidens boendemiljöer i Växjö? Vidingehem söker nu en erfaren och engagerad projektadministratör. Här får du möjlighet att kombinera administrativt stöd med samhällsnytta i ett bolag där hållbarhet, trygghet och kundfokus går hand i hand.

Välkommen till oss på Vidingehem!



ARBETSUPPGIFTER
Som projektadministratör kommer du ha ett mångsidigt uppdrag där du ansvarar för att samordna och koordinera tillval från hyresgästen samt hantera ansökningar om bostadsanpassningar.

I rollen ingår allt från att administrera genomförandet av dialoger med hyresgäster till att göra beställningar hos entreprenörer, ha kontakt med myndigheter, följa upp projekt och hantera fakturor. Som en del i ditt uppdrag kommer du ha en viktig roll i vårt fastighetssystem Momentum, vilket innebär att du kommer hantera olika administrativa arbetsuppgifter som exempelvis registrering och uppdatering. Utöver att hantera egna administrativa uppgifter ingår även att medverka i arbetet med att utveckla avdelningens arbetssätt och rutiner.

Vårt fokus ligger på hållbart framtidsboende, bevarande av fastigheternas värde, minskad miljöpåverkan och hyresgästernas vardagstrygghet samt trivsel. Allt för att skapa förutsättningar för att nå våra mål och visioner.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en relevant högskoleutbildning eller motsvarande erfarenheter av administration. Det är meriterande om du har erfarenhet från byggbranschen. Vidare har du erfarenhet från administrativt arbete och är van att hantera kundkontakter. Du är en skicklig administratör som känner dig trygg i din roll.
Som person har du mycket god förmåga att samarbeta, bygga relationer och samverka med olika intressenter. Du är driven och strukturerad samt har en lösningsorienterad inställning med fokus på resultat och effekt. Du kan arbeta självständigt med fokus både på detaljer och helhet.

Du har en god och tydlig kommunikativ förmåga och uttrycker dig obehindrat på svenska, i såväl tal som skrift. Du har goda datorkunskaper och kunskap i administration. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.


ÖVRIGT
Tjänsten är placerad i Växjö och du blir en del av ett engagerat team där vi hjälper varandra och arbetar mot gemensamma mål. I rollen finns stort eget ansvar men också en kultur som präglas av samarbete, omtanke och utveckling. Du rapporterar till chef för Fastighetsutveckling och har kontakt med många olika funktioner både inom bolaget och externt.

Urval och intervjuer sker löpande under processen.

Som tillsvidareanställd blir du som regel krigsplacerad i vår organisation.

Ansök nu

Specialistadministratör till Atea Sverige

Läs mer Apr 20
Dina arbetsuppgifter
Vi söker en driven och engagerad Specialistadministratör till Atea i Växjö. Vill du vara en del av ett dynamiskt arbetsteam där ditt administrativa kunnande och din serviceförmåga får skina? Då kan det vara just dig vi söker! I rollen som Specialistadministratör utför du ett brett spann av administrativa uppgifter, agerar som en rådgivande funktion till kund, leverantör och säljare samt jobbar med att upprätthålla smidiga arbetsflöden och processer. De olika administrativa uppgifterna kan variera utifrån ärende, men kan innehålla avtalsadministration, orderläggning, fakturafrågor, leveransfrågor och matcha inköp mot leverantörsfakturor. Du kommer dagligen jobba med problemlösning och tillsammans i Ateas team erbjuda enastående service. När du börjar bli rutinerad i rollen finns möjlighet att bidra i olika projekt kring förbättringsarbete och automatisering. Tjänsten tillhör affärsområdet Software Cloud & Services där du kommer tillhöra avdelningen Software center som jobbar med mjukvara och licenser. I din roll kommer du vara ansvarig för att hålla dig kontinuerligt uppdaterad på vilka tjänster och produkter som finns inom relevant område och som Atea erbjuder till sina kunder. Tjänsten är ett vikariat på minst 1 år, via Inpeople. Framåt finns goda möjligheter till förlängning, för rätt person. Arbetstiderna är måndag-fredag 08.00-17.00. Tjänsten förväntas tillsattas omgående, eller med hänsyn till rätt kandidats uppsägningstid.

Vad kan vi erbjuda dig?
Atea bjuder in dig till en spännande möjlighet – att bli en stolt medlem i deras engagerade och högkompetenta gäng. Inom avdelningen Software Center tillhör du ett team av 14 fantastiska kollegor som samtliga jobbar som specialistadministratörer.
På Atea har vi ett flexibelt arbetssätt där vi utgår från kontoret, vi älskar att mötas och det är på kontoret och i mötet med kunden, vi ger och får energi. Vi tror på att ge möjlighet till flexibilitet i vardagen men merparten av arbetstiden spenderar vi på kontoret.
Vi sitter i fräscha lokaler på Nylandavägen, strax utanför centrala Växjö. Här finns ett fint gym och möjlighet till promenad och löpning i närliggande skog och friluftsområde. Det är enkelt att ta sig hit med såväl cykel, som bil och via täta bussförbindelser.


Din profil
Vi söker en driven och nyfiken person som sprider positiv energi till arbetsgruppen och i dialog tillsammans med kund och leverantörer. Du är ansvarsfull och noggrann samt drivs av att jobba med problemlösning på ett effektivt sätt. Du ska kunna jobba självständigt med dina administrativa arbetsuppgifter men även kunna bidra till gruppens gemensamma mål genom att samarbeta tillsammans med dina kollegor. Vi ser gärna att du har tidigare arbetserfarenheter inom ekonomi och/eller administration. Om du har jobbat inom support, säljstöd eller som ekonomiassistent är även detta meriterande för tjänsten. Vi förväntar oss att du har förmågan att kunna utrycka dig professionellt på svenska och engelska i både tal och skrift. Tidigare kunskaper i systemen Dynamics 365, Navision, Rillion och Officepaketet är meriterande. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper eftersom de är avgörande för att du ska trivas och lyckas i rollen hos oss på Atea.

Som medarbetare på Inpeople har du en passion för att ge service. Du förstår att stort engagemang är avgörande för att ha nöjda kunder. Du tycker om att ta ansvar och kan fullt ut stå bakom vår laganda som vi kallar Inspirit. På Inpeople värdesätter vi de kvalitéer som en jämn ålders-och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför vår och våra kunders verksamheter. Vi tillämpar alltid löpande urval i våra rekryteringsprocesser. Varmt välkommen med din ansökan!


Om företaget
Atea har samlat IT-branschens största hjärtan och snabbaste hjärnor. Vi finns över hela Sverige och har över 2500 kompetenta medarbetare inom olika områden. Specialister som vet vad som krävs för att skapa konkurrenskraft inom exportindustrin, specialister som vet hur IT kan bidra med bättre lärande i skolan, specialister som vet hur lokala företag kan växa med IT, specialister som vill vara med och skapa vård och omsorg i världsklass.

Om oss
Sedan 2010 är vi specialister på skräddarsydda lösningar inom personaluthyrning och rekrytering. Vår mission, vårt uppdrag som vi jobbat med sedan start, är att hjälpa människor leva livet så som de själva vill leva det. Missionen leder oss på vägen mot att alltid hitta rätt person till rätt plats. Med en kultur som präglas av omtanke och snällhet driver vi Inpeople med hjärta, passion och ansvar för att bidra till våra kunders framgång.

Inpeople är ett auktoriserat rekryterings – och bemanningsföretag med ambitionen att bidra till en bättre och mer hållbar värld. Vi är en del av Ingroup och har ett nära samarbete med vårt systerbolag Head Consulting Group. Vårt huvudkontor finns i Växjö och vi har cirka 300 hel- och deltidsanställda.

Välkommen till ett annorlunda HR-företag!

Ansök nu

Andra jobb i Växjö från Netjobs Group AB

Nedan visas andra jobb i Växjö från Netjobs Group AB .

Lastbilstekniker / Mekaniker Växjö

Underhållsmekaniker
Läs mer Aug 9
För dig som läser detta vill vi på Netjobs Group AB informera om att vi endast tar emot ansökningar via vår hemsida, inte via e-post eller telefon. För att ansöka till tjänsten, vänligen besök https://karriarguiden.se/sv/jobb/lastbilstekniker-mekaniker-vaxjo. Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Teacher, Mathematics, Science

Ämneslärare, 7-9
Läs mer Aug 14
För dig som läser detta vill vi på Netjobs Group AB informera om att vi endast tar emot ansökningar via vår hemsida, inte via e-post eller telefon. För att ansöka till tjänsten, vänligen besök https://karriarguiden.se/sv/jobb/teacher-mathematics-science-2. Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

SOS-operatör till SOS Alarm i Växjö

SOS-operatör
Läs mer Aug 9
För dig som läser detta vill vi på Netjobs Group AB informera om att vi endast tar emot ansökningar via vår hemsida, inte via e-post eller telefon. För att ansöka till tjänsten, vänligen besök https://karriarguiden.se/sv/jobb/sos-operator-till-sos-alarm-i-vaxjo. Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Välkommen med din ansökan till våra kommande uppdrag!

Administratör/Administrativ assistent
Läs mer Jul 5
För dig som läser detta vill vi på Netjobs Group AB informera om att vi endast tar emot ansökningar via vår hemsida, inte via e-post eller telefon. För att ansöka till tjänsten, vänligen besök https://karriarguiden.se/sv/jobb/valkommen-med-din-ansokan-till-vara-kommande-uppdrag. Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

VI SÖKER KUNDSERVICEMEDARBETARE TILL DHL I VÄXJÖ

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Jul 5
För dig som läser detta vill vi på Netjobs Group AB informera om att vi endast tar emot ansökningar via vår hemsida, inte via e-post eller telefon. För att ansöka till tjänsten, vänligen besök https://karriarguiden.se/sv/jobb/vi-soker-kundservicemedarbetare-till-dhl-i-vaxjo. Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Industriell ytbehandlare till snickeriverksamheten i Växjö

Produktionsplanerare, tillverkningsindustri
Läs mer Jul 5
För dig som läser detta vill vi på Netjobs Group AB informera om att vi endast tar emot ansökningar via vår hemsida, inte via e-post eller telefon. För att ansöka till tjänsten, vänligen besök https://karriarguiden.se/sv/jobb/industriell-ytbehandlare-till-snickeriverksamheten-i-vaxjo. Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu