Växjö: Producent av ledningsinformation till Combitech i Växjö

Hitta ansökningsinfo om jobbet Producent av ledningsinformation till Combitech i Växjö i Växjö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Växjö inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-05 // Varaktighet: Heltid

På Combitech utvecklar vi både teknik och människor för att skapa en bättre, tryggare och mer hållbar värld. Just nu söker vi en producent av ledningsinformation till vårt team som arbetar med informationsförsörjning av Försvarsmaktens ledningsstödsystem inom markdomänen. Vi erbjuder utmanande arbetsuppgifter i en expanderande verksamhet. Hos oss på Combitech får du möjlighet att växa i en företagskultur som uppmuntrar både personlig och professionell utveckling samt trygghet och balans i livet. Nyfiken på oss? Vi är nyfikna på dig!





Din roll som producent av ledningsinformation

Till Combitech i Växjö söker vi personal till vårt uppdrag Ledinfo SE - Försvarsmaktens stödenhet för ledningsinformation. Ledinfo SE ansvarar för informationsförsörjning av ledningsstödssystem inom mark-, luft- och sjödomänen. Med korrekt och gemensam information till samverkande system och förband säkerställs full funktion och systemeffekt.



Den aktuella tjänsten som producent av ledningsinformation inom markdomänen innebär att du samlar in, analyserar och bearbetar data från många olika källor, samt levererar anpassade informationsmängder till olika ledningsstödssystem inom främst Armén. Informationen består av t.ex. organisationsstrukturer med tillhörande materiel och militära symboler, samt anläggnings- och kommunikationsinformation. Arbetet innebär att du behöver röra dig både systemövergripande och på detaljnivå. Det ställer höga krav på noggrannhet och säkerhet.



En viktig del av arbetet är ett bra samarbete med såväl leverantörer som mottagare av information. Det innebär att ha en dialog kring krav, format och innehåll, samt verifiering och validering för att säkerställa att resultatet motsvarar behoven. Du kommer även att vara kravställare av de verktyg som används för att paketera och versionshantera data. Det innebär att du stödjer ett team av mjukvaruutvecklare med ett användarperspektiv.



På Combitech kommer du att ingå i ett sammansvetsat team som består av totalt ca 40 personer. Teamet präglas av ett flexibelt arbetssätt, nära samarbete, samt möjlighet att påverka både arbetets innehåll och genomförande. Här ges möjlighet till flexibla arbetstider, kontinuerlig kompetensutveckling och utrymme för eget ansvar.



Tjänsteresor förekommer ca 2-4 dagar per månad.





Vem är du?

Vi söker dig som har intresse och erfarenhet från arbete inom eller i anslutning till Försvarsmakten. Vi tror att du har utbildning eller erfarenhet från arbete inom Armén, alternativt en ingenjörsutbildning med inriktning mot data- och kommunikationsteknik. Du behöver ha ett tekniskt intresse och en god teknisk förståelse, samt ett logiskt tankesätt, en förmåga att se mönster och förstå komplicerade datastrukturer.



För att trivas i rollen är det viktigt att du kan ta ansvar för att driva arbetet framåt och ta egna initiativ, samtidigt som du har en vilja att vara en lagspelare med ett prestigelöst och ödmjukt förhållningssätt. Du som söker har en god förmåga att skapa relationer med kollegor och samarbetspartners, samt är lyhörd och har lätt att skapa en förståelse för kundens behov. Du uppfattas som ordningsam med god struktur och framförhållning. Slutligen har du ett starkt intresse av att vidareutveckla dina förmågor och en vilja att lära.



Då tjänsten innebär arbete som omfattas av försvarssekretess krävs det att du genomför och godkänns i en säkerhetsprövning med registerkontroll.



Urval sker efter sista ansökningsdatum pga sommarsemester. Vi ser fram emot din ansökan!





Kom & gör skillnad

Vi tror att man gör ett bättre jobb om man kan fokusera på rätt saker, därför gör vi det lätt att kombinera jobbet med vardagen. Vi satsar på våra medarbetare, de utgör kärnan, hjärnan och hjärtat i vår verksamhet. Dessutom står vi på en stadig grund av högteknologi, forskning och anställningstrygghet med försvars- och säkerhetskoncernen Saab som ägare.



För oss handlar det om hållbarhet - vi vill bli branschens mest hållbara företag; och för att vara ett hållbart företag i en hållbar framtid behöver vi investera i våra medarbetare. För oss är din återhämtning, dina utvecklingsmöjligheter och din trygghet lika viktigt som företagets framgång - utan våra medarbetare står vi stilla.



Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss? Kolla in våra karriärsidor!



Kontaktperson/Rekryterande chef: Anders.sandblad@combitech.com

Alla platsannonser →

Andra jobb i Växjö som Processansvarig, ITIL

Nedan visas andra jobb i Växjö som Processansvarig, ITIL.

Processutvecklare till Södra Skog i Växjö!

Läs mer Mar 10
Är du en passionerad Processutvecklare med stort intresse för verksamhetsutveckling? Har du även kunskaper inom produktion och flöden ur ett IT - perspektiv? Då är detta din chans att göra skillnad! Vi söker nu Processutvecklare till Södra Skog! Här har du möjlighet att arbeta med processer, verksamhetsutveckling och IT. Tillsammans med engagerade kollegor får du chansen att skapa framtidens lösningar, med fokus på hållbarhet och innovation!

Är du en passionerad Processutvecklare som vill ta ditt digitala kunnande till nya höjder? Då är detta din chans att göra verklig skillnad! Hos oss får du möjlighet att vara en del av en spännande digitaliseringsresa och driva innovation och effektivitet framåt. Som en del av vårt team på Södras huvudkontor i Växjö, en trygg arbetsgivare med djupa lokala rötter, har du möjlighet att arbeta med de senaste teknikerna, hållbara material och bidra till en grönare framtid. Du kommer bli en del av enheten Digital utveckling, bestående av nio engagerade medarbetare med olika kompetenser inom processutveckling, projektledning och IT-arkitektur. Låt oss tillsammans skapa de för att driva vår verksamhet framåt och göra skillnad på vårt samhälle och miljö!

Vår organisation värdesätter samarbete, lärande och utveckling. Det finns mycket kompetens i teamet och möjlighet till utbyte av kunskap och erfarenhet. Här får du möjlighet att utvecklas på jobbet, samtidigt som du är med och bidrar till ett hållbart skogsbruk som skapar värde för människor och miljö. Vi sätter stort värde på ditt personliga engagemang och är måna om att du ska trivas och må bra. Hos oss får du möjlighet att jobba med utmanande projekt med fokus på smarta, stabila och innovativa lösningar. Så, om du söker en arbetsplats som uppmuntrar till kreativitet, lärande och personlig utveckling, då är du på rätt ställe. Vi ser fram emot att ha dig som en del av vårt team!



Ansvar och arbetsuppgifter

Du kommer ansvara för att utveckla och effektivisera Södra skog med hjälp av moderna IT-systemlösningar. Detta genom koordinering av utvecklingsbehov och kontinuerlig kommunikation mellan verksamhet, processägare samt enheten digital utveckling. Det kan handla om att delta i och driva utvecklings- och förändringsprojekt kopplat till lagersystem (WMS), förvaltning, IT-flöden och arbetsprocesser.

* Driva och säkerställa, vidareutveckling av Södras IT-system för att möta företagets mål och strategi inom processen
* Ansvarar för samtliga digitala förändringar som är kopplade till definierad process
* Process- och verksamhetsspecialist för system och arbetsrutiner kopplade till definierad process
* Samordnar kommunikation mellan IT-projekt och verksamhet
* Aktiv och engagerad i gemensamma processforum
* Rapporterar och upprätthåller förändringsbehov och status till chefen för digital utveckling
* Planera tester

Din bakgrund och erfarenhet

Vi söker en passionerad person som brinner för process- och verksamhetsutveckling! Har du erfarenhet av D365 Warehouse managementsystem, D365 Finance & Operation och IT-orienterade processflöden? Fantastiskt! Om du dessutom har god förståelse för tillgänglighet och licensregler så är det extra plus. Vi ser gärna att du känner igen dig i ett eller flera av nedan kompetensområden;

* Eftergymnasial utbildning eller motsvarande erfarenhet inom IT eller Teknik. Du kan även ha en bakgrund inom Skogsbranschen.
* Erfarenhet av projektledning, projektarbete, systemledning, eller förvaltning enligt standardiserade metoder.
* Erfarenhet och kunskap om processbaserat arbetssätt
* Kunskap om Microsoft D365
* Stödjande till förvaltningen, delta i CAB/Sprint samt prioritering av ärenden
* Kunskap om skogligt arbete, skogliga analyser, data eller logistik i skogsbranschen är extra meriterande.
* Erfarenheter av att i komplexa miljöer omsätta verksamhetens behov på IT-stöd till en realiserbar lösning och målbild.
* Erfarenhet av systemtester, funktionstester ur ett användarperspektiv.



Dina personliga egenskaper

Vi söker dig som gillar utmaningar, är van vid förändringar, och att arbeta på ett flexibelt sätt. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsmiljö där du har stora stor frihet att ta ansvar och att påverka det dagliga arbetet. Som person trivs du med att samarbeta, har god kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig väl på både svenska och engelska i såväl tal som skrift. För att lyckas i denna roll tror vi du behöver vara pedagogisk, kunna anpassa kommunikationen, för att kunna förklara och interagera med verksamheten på ett framgångsrikt sätt. Du är självgående, prestigelös, och analytisk samt har förmåga att förstå verksamhetens behov ur ett helhetsperspektiv. Vi lägger stor vikt vid lärande och utveckling, och söker därför en person som är nyfiken och gillar att dela med sig av sin kunskap.

Om oss på Södra

På Södra är vi 3 000 medarbetare som ser det som vår främsta uppgift att förädla de 52 000 ägarnas skogsråvara till förnybara, klimatsmarta produkter. Det är så vi skapar lönsamhet. Vår verksamhet sträcker sig från produkter som pappersmassa och trävaror, till områden som förnybar energi, byggsystem och textilmassa. Produkterna exporteras sedan till en internationell marknad. Vi satsar också strategiskt på innovation för att utveckla nya hållbara och klimatsmarta produkter baserade på den förnybara skogsråvaran. Dessutom arbetar vi medvetet med att introducera digitala lösningar i alla delar av verksamheten, med allt från appar och drönare som underlättar skogsbruket, till automatiserade och uppkopplade industrier samt digitala kunderbjudanden. Läs gärna mer om oss här: www.sodra.com

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Processutvecklare GIS till Södra Skog i Växjö!

Läs mer Mar 10
Är du en passionerad Processutvecklare med stort intresse för verksamhetsutveckling? Har du även kunskaper inom GIS, fjärranalys eller drönarteknik? Då är detta din chans att göra skillnad! Vi söker nu en Processutvecklare GIS till Södra Skog! Här har du möjlighet att arbeta med processer, verksamhetsutveckling och IT. Här får du tillsammans med engagerade kollegor, chansen att skapa framtidens lösningar med fokus på hållbarhet och innovation!

Är du en passionerad Processutvecklare som vill ta ditt digitala kunnande till nya höjder? Då är detta din chans att göra verklig skillnad! Hos oss får du möjlighet att vara en del av en spännande digitaliseringsresa och driva innovation och effektivitet framåt. Som en del av vårt team på Södras huvudkontor i Växjö, en trygg arbetsgivare med djupa lokala rötter, har du möjlighet att arbeta med de senaste teknikerna, hållbara material och bidra till en grönare framtid. Du kommer bli en del av enheten Digital utveckling, bestående av nio engagerade medarbetare med olika kompetenser inom processutveckling, projektledning och IT-arkitektur. Låt oss tillsammans skapa de smartaste och mest innovativa lösningarna för att driva vår verksamhet framåt och göra skillnad på vårt samhälle och miljö!



Ansvar och arbetsuppgifter

Du kommer ansvara för att utveckla och effektivisera Södra skog med hjälp av moderna IT-systemlösningar. Detta genom koordinering av utvecklingsbehov och kontinuerlig kommunikation mellan verksamhet, processägare samt enheten digital utveckling. I rollen kommer du få möjlighet att delta i och driva utvecklingsprojekt med nyttjande av GIS/GIT. Det kan handla om IT-nära förvaltning av GIS-plattformar och -klienter, datahantering, fjärranalys och utvärdering av nya datakällor inom geografisk data och skoglig analyser.

* Driva och säkerställa vidareutveckling av Södras IT-system för att möta företagets mål och strategi inom processen
* Ansvarar för samtliga digitala förändringar som är kopplade till definierad process
* Process- och verksamhetsspecialist för system och arbetsrutiner kopplade till definierad process
* Samordnar kommunikation mellan IT-projekten och verksamheten
* Aktiv och engagerad i gemensamma processforum
* Rapporterar och upprätthåller förändringsbehov och status till chefen för Digital utveckling
* Drönarsamordning och utveckling av drönaranvändning
* Planera tester

Din bakgrund och erfarenhet

Vi ser gärna att du känner igen dig i ett eller flera av nedan kompetensområden;

* Eftergymnasial utbildning eller motsvarande erfarenhet inom IT, som GIS- Ingenjör eller skoglig utbildning. Du kan även ha en bakgrund inom skogsbranschen, myndigheter som möter de areella näringarna eller Lantmäteri.
* Kunskap om skogligt arbete och metoder relaterade till GIS, skogliga analyser eller logistik i skogsbranschen.
* Erfarenheter av att i komplexa miljöer omsätta verksamhetens behov på IT-stöd till en realiserarbar lösning och målbild.
* Erfarenhet av projektledning, projektarbete, systemutveckling, eller förvaltning enligt standardiserade metoder.
* Drönarkörkort och kunskap om regelverk, appar och verktyg relaterat kring drönare.



Vi söker en passionerad person som brinner för GIS och fjärranalys! Har du erfarenhet av ArcGIS, QGIS, Heureka eller FME? Fantastiskt! Vi ser även positivt på erfarenhet inom fjärranalys, skillnadsanalyser, vitalitetsanalyser och andra tekniker för att analysera bildmaterial. Om du dessutom har god förståelse för tillgänglighet och egenskaperna för öppna och licensierade datakällor samt Heureka, så är det extra imponerande. Vi söker Dig som är villig att utforska GIS och fjärranalys och som har en stark vilja att växa och lära sig mer.

Dina personliga egenskaper

Vi söker dig som gillar utmaningar och är van vid att arbeta på ett flexibelt sätt. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsmiljö där du har stora stor frihet att ta ansvar och att påverka det dagliga arbetet. Som person trivs du med att samarbeta, har god kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig väl på både svenska och engelska i såväl tal som skrift. För att lyckas i denna roll behöver du vara nyfiken, analytisk och har förmåga att förstå verksamhetens behov. Vi lägger stor vikt vid lärande och utveckling och söker därför en person som är villig att dela med sig av sin kunskap och uppskattar erfarenhetsutbyte.

Om oss på Södra

På Södra är vi 3 000 medarbetare som ser det som vår främsta uppgift att förädla de 52 000 ägarnas skogsråvara till förnybara, klimatsmarta produkter. Det är så vi skapar lönsamhet. Vår verksamhet sträcker sig från produkter som pappersmassa och trävaror, till områden som förnybar energi, byggsystem och textilmassa. Produkterna exporteras sedan till en internationell marknad.

Vi satsar också strategiskt på innovation för att utveckla nya hållbara och klimatsmarta produkter baserade på den förnybara skogsråvaran. Dessutom arbetar vi medvetet med att introducera digitala lösningar i alla delar av verksamheten, med allt från appar och drönare som underlättar skogsbruket, till automatiserade och uppkopplade industrier samt digitala kunderbjudanden.

Läs gärna mer om oss här: www.sodra.com



Frågor och kontakt

I den här rekryteringen samarbetar Södra med Experis. Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta rekryteringskonsult Jenny Flygare på 070 - 255 71 43, jenny.flygare@se.experis.com. Du söker tjänsten via ansökningslänken på www.experis.se.



Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

IT-projektledare | Växjö | Experis

Läs mer Aug 24
Letar du efter ett stimulerande arbete som bjuder på utmanande arbetsuppgifter och öppnar upp för utveckling? Då har du kommit rätt! Nu finns chansen att jobba som IT-projektledare hos oss på Experis där du får möjlighet att använda dina kunskaper och vidareutvecklas. Varmt välkommen med din ansökan!

I rollen som IT-projektledare kommer du ha varierade uppgifter beroende på de projekt du arbetar med. Några av dina främsta arbetsuppgifter är att säkerställa genomförandet av projekt mot uppsatta behov, krav och mål. Som IT-projektledare är det viktigt att du på ett strukturerat sätt ser till att säkra grundläggande projektledningsaktiviteter på ett övergripande plan med planering, kostnad, risker samt samordnar den operativa leveransen utifrån estimerad omfattning, budget, tidsplan och kvalitet.

Din profil

Vi tror att du har erfarenhet av agilt arbete, projektledning och strategisk planering och en utbildningsbakgrund inom IT. Du har ett resultatinriktat förhållningssätt och är en riktigt god kommunikatör. Som person är du social och glad, och ditt hjärta bultar lite extra hårt för att leda och utveckla andra. I övrigt är det meriterande om du har erfarenhet av Azure och ITIL, har kunskaper inom systemintegration, integrationsramverk och web services.

För att vara aktuell för tjänsten behöver du ha:



* Universitetsexamen inom IT-området

* Erfarenhet av agil projektledning

* Kännedom av ITIL, Scrum, Kanban eller SAFe

* Goda kunskaper i både engelska och svenska i såväl tal som skrift



Det är meriterande om du har relevanta certifieringar och erfarenhet av agila arbetssätt.



Vad kan vi erbjuda dig?

Experis är ett ledande, globalt konsultbolag inom IT/Tech med över 600 konsulter på uppdrag i Sverige och 22 000 konsulter runt om i världen. På Experis är vi stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Förutom möjligheten att utveckla dina kunskaper ute på spännande uppdrag erbjuds du provanställning enligt kollektivavtal, marknadsmässig månadslön, reglerad semester och semestersättning, friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkring, samt många andra förmåner - precis som det alltid ska vara. Via Experis får du tillgång till en stor variation av spännande uppdrag hos våra intressanta kunder inom både privat och offentlig sektor.

Ansökan

Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken på "Ansök nu". Urval sker löpande så ett tips är att skicka in din ansökan redan idag. Vi tar inte emot ansökningar via mail men om du har frågor är du välkommen att kontakta Talent Acquisition Specialist Ida Silberberg påida.silberberg@se.experis.com. Följ med oss på en spännande resa in i framtiden!

Ansök nu

Affärsinriktad Processutvecklare

Läs mer Okt 8
Outnorth är en av Skandinaviens ledande nätbutiker med produkter inom friluftsliv och outdoor. Outnorth strävar efter att leverera "the best of Scandinavian Outdoor" till kunder över hela världen. Vi har anor tillbaka så långt som till 1926 men namnet Outnorth lanserades så sent som i maj 2012. Outnorth ingår tillsammans med norska Fjellsport Group AS i Outnordic Invest som är en del av Egmontkoncernen med ca 1,6 miljarder EUR i omsättning och ca 6600 medarbetare. Outnorth beräknas omsätta 680 MSEK under 2019.


Om oss
Outnorth är ett snabbväxande och dynamiskt företag på stark frammarsch på den Europeiska online-marknaden. Med Egmont som majoritetsägare fortsätter vi nu vår positiva tillväxt, den digitala utvecklingen är oerhört viktig för oss och vi är beroende av smarta och konkurrenskraftiga system-lösningar. Vi söker nu en Affärsinriktad Processutvecklare med driv och vilja att växa tillsammans med oss i en spännande bransch.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, med placering i Växjö. Du tillhör IT-teamet och rapporterar till IT Manager.


Dina arbetsuppgifter
Som Affärsinriktad Processutvecklare hos oss blir din huvudsakliga uppgift att säkerställa processerna i affärssystemet, att de som helhet fungerar effektivt och ändamålsenligt. Du skapar transparens av inköpsflödena kopplat till verksamhetens finansiella flöden genom digital utveckling och uppföljning. All data ska lyftas och digitaliseras för att få till en så effektiv och träffsäker inköpsprocess som möjligt och i slutändan effektivisera varuflödet. Redovisningsprocessen ska i takt med tillväxt anpassas så att effektivitet och kontroll kan säkerställas.

Vi kommer inom en inte alltför lång framtid uppgradera/byta vårt nuvarande affärssystem. En viktig del av ditt arbete ligger i att kartlägga processerna vi har idag, ta fram förslag på effektiva förändringar samt vara med och leda arbetet i övergången till uppgraderat system och arbetssätt. I dessa projekt jobbar du nära både systemleverantörer och dina kolleger som jobbar i systemet, främst inköps- och ekonomiteamen. Du behöver kunna uppfatta behoven, skapa ändamålsenliga lösningar samt motivera och visa hur dina kolleger på bästa sätt kan använda sig av dem. Du behöver även kunna förstå kopplingarna mot lagersystemet för att optimera flödena.

Vi arbetar med Microsoft NAV, NYCE logic, Qlikview, Power BI och all kunskap inom detta värderas högt. På webbsidan arbetar vi i en egenutvecklad plattform. Kommunikationen går huvudsakligen via XML och web services.


Din profil
För att bli framgångsrik i rollen som Affärsinriktad Processutvecklare hos oss bör du trivas med att arbeta i ett proaktivt företag med tydligt affärsfokus, snabb tillväxt och tidvis mycket högt tempo. Det är viktigt att du är nyfiken och lyhörd inför verksamhetens skiftande behov, och att du triggas av utmaningen i att bygga upp välfungerande processer och rutiner. Du har förmåga att analysera taktiskt, ta ett steg tillbaka och se helheten samt identifiera flaskhalsar. Du behöver ha viss förståelse för IT-system och hur de interagerar i varandra vad gäller processflöden, hur de hänger ihop och hur olika processflöden påverkar varandra. Det är dessutom en stor fördel om du har erfarenhet av att jobba med många transaktioner och stora volymer i finansiella flöden. Du är lösningsorienterad, och du har alltid affären och kunden i fokus. Du drivs av att jobba mål- och resultatorienterat och att utvecklas i ditt arbete. Du är bra på att kommunicera, fungerar väl i grupp och gillar att samarbeta och bygga förtroendefulla relationer.

För att vara aktuell för tjänsten ser vi att du har:
• Akademisk utbildning inom systemvetenskap, processvetenskap eller ekonomi, alternativt några års erfarenhet av liknande tjänst
• Med fördel erfarenhet av inköp/ekonomi
• Goda systemkunskaper samt gärna erfarenhet av Navision och/eller SAP
• e-handelserfarenhet är meriterande

Outnorth erbjuder dig i denna tjänst en central roll där du får vara med och utveckla en av organisationens viktigaste avdelningar. Hos oss råder ett öppet klimat där det går snabbt från beslut till genomförande och där vi värdesätter våra medarbetares idéer och viljan till att påverka för att utveckla organisationen. Välkommen med din ansökan!

Din ansökan

Sista ansökningsdatum är den 27:e oktober 2019, men tveka inte att skicka in din ansökan redan idag då vi tillämpar löpande urval. Tjänsten rör en direktanställning hos Outnorth som i denna rekrytering valt att samarbeta med OnePartnerGroup. Läs gärna mer och ansök via www.onepartnergroup.se. För ytterligare frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Emma Hördegård på telefonnummer 0470-32 38 39.

Ansök nu

Andra jobb i Växjö från Combitech AB

Nedan visas andra jobb i Växjö från Combitech AB .

Ingenjör för uppdrag inom LSA området till Combitech Växjö

Teknikinformatör
Läs mer Jul 8
Just nu söker vi en driven ILS Ingenjör som vill ta sig an en spännande roll inom ett större uppdrag för en av våra internationella kunder inom försvarsindustrin. Vi erbjuder en utmanande och utvecklande arbetsmiljö där du får möjlighet att växa både personligt och professionellt.





Din roll som ILS Ingenjör inom LSA

I din roll som ILS Ingenjör kommer du att leda, planera och koordinera arbetet med LSA-data mellan kunden, dess underleverantörer och slutkund. Du kommer även att självständigt arbeta med insamling och sammanställning av LSA-data i en databas. Du blir en del av vårt inhouse-team som är spritt över flera orter, men som arbetar tätt tillsammans inom samma uppdrag.



Teamet hanterar arbetsuppgifter inom hela ILS-området, inklusive projektledning, analys, teknisk information och utbildning. Vi värdesätter samarbete och kunskapsdelning för att leverera högsta kvalitet till våra kunder samtidigt som vi ständigt utvecklas kompetensmässigt. Tjänsteresor kan förekomma.





Vem är du?

Vi söker dig som har erfarenhet av ILS med inriktning mot LSA och materieldata. Du är bekant med metodiken kring produktens funktions- och systembeskrivningar under dess livslängd och förtrogen med terminologin inom försvarsindustrin.



För att lyckas i rollen är det viktigt att du har god samarbetsförmåga och kommunikationsförmåga, är nyfiken, prestigelös och ödmjuk. Du trivs i team och vågar fråga när du behöver information men kan också arbeta självständigt när det krävs.



Du har en ingenjörsexamen, exempelvis inom maskin, mekanik, elektronik, industriell ekonomi eller annan relevant utbildning. Du behärskar både svenska och engelska utmärkt i tal och skrift.



Vi ser att du gillar utmaningar, har en positiv inställning och tar egna initiativ som bidrar till att vidareutveckla vår samlade kompetens inom området.



Om försvarssekretess

Då tjänsten innebär arbete som omfattas av försvarssekretess krävs det att du genomför och godkänns i en säkerhetsprövning med registerkontroll.



Urval sker efter sista ansökningsdatum pga sommarsemester.





Kom & gör skillnad

Vi tror att man gör ett bättre jobb om man kan fokusera på rätt saker, därför gör vi det lätt att kombinera jobbet med vardagen. Vi satsar på våra medarbetare, de utgör kärnan, hjärnan och hjärtat i vår verksamhet. Dessutom står vi på en stadig grund av högteknologi, forskning och anställningstrygghet med försvars- och säkerhetskoncernen Saab som ägare.



För oss handlar det om hållbarhet - vi vill bli branschens mest hållbara företag; och för att vara ett hållbart företag i en hållbar framtid behöver vi investera i våra medarbetare. För oss är din återhämtning, dina utvecklingsmöjligheter och din trygghet lika viktigt som företagets framgång - utan våra medarbetare står vi stilla.



Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss? Kolla in våra karriärsidor!

Kontaktperson/Rekryterande chef: Veronica Parsland +46 102150918

Ansök nu

Ekonomiassistent sökes till Combitech Växjö eller Linköping

Ekonomiassistent
Läs mer Jul 12
Combitech är ett nordiskt fristående teknikkonsultbolag inom försvarsteknikkoncernen Saab. Combitech har 2.200 anställda och en omsättning på cirka 4 miljarder SEK. Verksamheten bedrivs i projektform. Efterfrågan på bolagets tjänster är hög och vi söker nu en kompetent och trevlig lagspelare till vårt team för fakturering och projektadministration, som vill vara med och bidra i vår fortsatta tillväxtresa.





Din roll som ekonomiassistent

Hos Combitech som ekonomiassistent kommer du att arbeta i vårt affärssystem Unit 4/Agresso. I arbetsuppgifterna ingår bland annat att lägga upp projekt, fakturera, stämma av och avsluta projekt. Justering av tidrapporter och annan registervård kommer också att vara en del av din vardag. Du kommer att tillhöra ekonomifunktionen på Combitech som består av 30 personer. Din placeringsort är Växjö eller möjligen Linköping. Som ekonomiassistent kommer du att arbeta nära controllers, projektledare och enhetschefer.





Vem är du

Vi söker dig som har flerårig erfarenhet i rollen som ekonomiassistent med fokus på fakturering. Har du erfarenhet från verksamhet som bedrivs i projektform, samt om du tidigare har arbetat i affärssystemet Unit4/Agresso är det en stark merit.



För att lyckas i rollen som ekonomiassistent behöver du vara strukturerad och noggrann samtidigt som du drivs av att arbeta effektivt. Du är bra på att skapa relationer och tycker om att samarbeta med andra. Du är en lagspelare med ett prestigelöst förhållningssätt.



Låter det intressant? Hör av dig till oss eller skicka in din ansökan på direkten. Pga sommarsemester sker urval efter sista ansökningsdatum.





Kom och gör skillnad

Vi tror att man gör ett bättre jobb om man kan fokusera på rätt saker, därför gör vi det lätt att kombinera jobbet med vardagen. Vi satsar på våra medarbetare, de utgör kärnan, hjärnan och hjärtat i vår verksamhet. Dessutom står vi på en stadig grund av högteknologi, forskning och anställningstrygghet med försvars- och säkerhetskoncernen Saab som ägare.



För oss handlar det om hållbarhet - vi vill bli branschens mest hållbara företag; och för att vara ett hållbart företag i en hållbar framtid behöver vi investera i våra medarbetare. För oss är din återhämtning, dina utvecklingsmöjligheter och din trygghet lika viktigt som företagets framgång - utan våra medarbetare står vi stilla.



Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss? Kolla in våra karriärsidor!



Kontaktperson/Rekryterande chef: terese.fransson@combitech.com

Ansök nu

Combitech i Växjö utökar sitt inhouse C# team

Mjukvaruutvecklare
Läs mer Jul 1
Combitech i Växjö växer och vi är ett glatt team med olika kompetenser som nu vill bli fler! Vi söker just nu C# utvecklare för ett inhouse team som skall arbeta parallellt med olika projekt inom olika branscher, allt från försvar, försvarsindustri till industri.




Din roll som C# utvecklare

Vi söker en systemutvecklare som vill jobba i ett inhouse-team, gillar att dela med sig och som gärna vill lära nytt. Eftersom det oftast pågår flera projekt samtidigt skall du vara intresserad av en varierad vardag med olika utmaningar. Du är en prestigelös lagspelare som gillar att diskutera lösningar med andra. Du kommer att få arbeta med hela kedjan från design och implementation till test och verifiering och i stor utsträckning påverka ditt eget arbete och vardag.



Combitech har kompetensutveckling i fokus och du kommer därmed få vara med i en Microsoft gruppering för utbyte av idéer och möjlighet att bolla problem och potentiella lösningar. Det är en öppen och trevlig atmosfär med kontinuerligt kunskapsutbyte, där du som konsult ska kunna utveckla dig och lära dig det du är intresserad av.



Vem är du?

Om du har några års erfarenhet inom några av följande områden .NET, C#, eller Oracle, JavaScript, eller React tror vi att du skulle passa bra in hos oss. Vi jobbar med agila arbetsätt som Scrum eller Kanban. Du behärskar svenska och engelska obehindrat.

Då tjänsten innebär arbete som omfattas av försvarssekretess krävs det att du genomför och godkänns i en säkerhetsprövning med registerkontroll.



Urval sker efter sista ansökningsdatum på grund av sommarsemester. Vi ser fram emot din ansökan!





Kom och gör skillnad

På Combitech ingår vårt kompetensutvecklingsprogram Combitech GROW som en naturlig del i din anställning! Vi ger dig möjlighet att växa i en företagskultur som uppmuntrar till både personlig och professionell utveckling, samtidigt som du arbetar i spännande och givande uppdrag.



Hos oss får du vara med och utveckla teknikområden för att möta kraven på framtidens digitala samhälle. Vi har flera projekt inom digitalisering, autonomi, artificiell intelligens, cyber security och 5G-utveckling. Våra konsulter utvecklar också flygande hjärtstartare, system som ökar säkerheten på flygplatser och nya stridsflygplanet Gripen E som gör samhällen trygga!



Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss? Kolla in våra karriärsidor!



Kontaktperson/Rekryterande chef: Henrik sjövall +46 70 9891612

Ansök nu

Konsult inom IT/Informationssäkerhet sökes till Combitech

Säkerhetsrådgivare
Läs mer Jul 1
Vill du vara med och stärka Sveriges försvar inom informationssäkerhet? Just nu söker vi konsulter inom it/informationssäkerhet till Combitech. Vi expanderar och vi behöver därför bli fler kollegor inom området Cyber Security där vårt arbete bidrar till ett tryggare samhälle. Vill du hjälpa oss bidra till ett tryggare samhälle genom att arbeta med medvetenhet, metoder och tekniker för hur information hanteras på ett säkert sätt? Du kan välja placeringsort som Malmö, Karlskrona, Växjö, Helsingborg, Stockholm eller Umeå, men även våra övriga kontor kan vara aktuella för rätt person.





Vad vi erbjuder

Vi kan erbjuda plats i ett prestigelöst team på ca 20 konsulter vars specialistområde är cybersäkerhet i militära plattformar. Vi finns med vid Försvarsmaktens nyanskaffning och vidmakthåll av till exempel ytfartyg, ubåtar, flygplan, kommunikations- och vapensystem. Vi arbetar både nationellt och internationellt. Vi erbjuder en tillsvidaretjänst hos en stabil arbetsgivare som är en del av Saabkoncernen. Vi ger dig fast månadslön och bra personalförmåner. För oss är våra medarbetares kompetens jätteviktig och vi erbjuder möjlighet till vidareutveckling. Vi finns idag i Malmö, Karlskrona, Växjö, Helsingborg, Skövde, Stockholm och Umeå.





Vad rollen innebär

Är du en person med stort intresse för cybersäkerhet? Vill du hjälpa oss att säkra Sverige? Vill du jobba med spännande uppdrag inom försvarssektorn? Då är Combitech något för dig! Annonsen gäller två tjänster hos oss.

Combitech stöttar Försvarsmakten, Försvarets Materielverk FMV och försvarsindustrin med allt inom informationssäkerhet. Vi har kontor från Malmö i syd till Luleå i norr och är väldigt flexibla när det gäller placeringsort. Hos oss blir du en lagspelare där du får möjlighet att ta ansvar och utvecklas inom området.



Om försvarssekretess: Då tjänsten innebär arbete som omfattas av försvarssekretess krävs det att du genomför och godkänns i en säkerhetsprövning med registerkontroll.



Urval sker efter sista ansökningsdag på grund av sommarsemester. Vi ser fram emot din ansökan.?





Vad vi söker?

Vi tror att du har minst 2 års erfarenhet från att jobbat inom cybersäkerhet, helst inom militära tillämpningar men inget krav. Du har en god förståelse för hur teknik tillsammans med strategi hjälper våra kunder att uppnå kravställd säkerhet. Du är strukturerad och har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du är en social person som har lätt för att skapa goda relationer med personer i din omgivning och förstår vikten av en bra kundrelation.



Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss? Kolla in våra karriärsidor!?



Kontaktperson/Rekryterande chef: Mattias Blåman +46 73 4372262

Ansök nu

Teknisk projektledare till Combitech Växjö/Linköping

Projektledare, IT
Läs mer Jul 2
På Combitech arbetar vi i teknikens framkant. Vi utvecklar och supporterar komplexa, verksamhetskritiska lösningar till aktörer inom krisberedskap och civilt försvar. På Combitech arbetar vi nära våra kunder och drivs av ett starkt kund- och användarfokus. Hos oss får du möjlighet att växa i en företagskultur som uppmuntrar både personlig och professionell utveckling samt trygghet och balans i livet. Vi vill att du i din vardag ska få göra skillnad för människor och även bidra till ett säkrare samhälle. Vill du vara med på vår resa?





Din roll som teknisk projektledare/service manager

I rollen som teknisk projektledare/service manager arbetar du nära dina kunder och ansvarar för förvaltning och vidareutveckling av våra lösningar. Du arbetar både med att leda team med systemutvecklare och de som arbetar med infrastruktur samt tar ansvarar för att rutiner, processer och SLA följs. Du jobbar nära dina kunder och genom förståelse för deras verksamheter ger du förslag på förbättringar och nya funktioner.



I rollen ingår det tätt samarbete med andra tekniska projektledare, systemutvecklare och systemingenjörer och du kommer att agera projektledare i vidareutvecklingsprojekt. I den här rollen erbjuds du en vardag med stor variation innehållandes utmanande frågeställningar!





Vem är du?

Combitech söker nu dig som har jobbat några år som teknisk projektledare/projektledare av IT-system, systemutvecklare som vill ta en teknisk projektledarroll alternativt dig som har haft en sammanhållande roll inom drift/infrastruktur. Du kommer antingen från rollen som konsult, systemingenjör eller från systemutvecklingshållet. Du har högskoleutbildning inom Data/IT/Systemutveckling eller motsvarande erfarenhet.



Vi söker dig som gillar att vara spindeln i nätet och ser möjligheter i utmaningar du ställs inför. Du trivs med att arbeta nära kunder och du är drivande och ser till att leverera. För att trivas hos oss har du hög social kompetens och är skicklig kommunikativt. Du uttrycker dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska.



I de fall dina uppdrag innebär arbete som omfattas av försvarssekretess krävs det att du genomför och godkänns i en säkerhetsprövning med registerkontroll.



Låter det intressant? Hör av dig till oss eller skicka in din ansökan direkt. Urval sker efter sista ansökningsdatum på grund av sommarsemester. Vi ser fram emot din ansökan!





Kom och gör skillnad

Vi tror att man gör ett bättre jobb om man kan fokusera på rätt saker, därför gör vi det lätt att kombinera jobbet med vardagen. Vi satsar på våra medarbetare, de utgör kärnan, hjärnan och hjärtat i vår verksamhet. Dessutom står vi på en stadig grund av högteknologi, forskning och anställningstrygghet med försvars- och säkerhetskoncernen Saab som ägare.

För oss handlar det om hållbarhet - vi vill bli branschens mest hållbara företag; och för att vara ett hållbart företag i en hållbar framtid behöver vi investera i våra medarbetare. För oss är din återhämtning, dina utvecklingsmöjligheter och din trygghet lika viktigt som företagets framgång - utan våra medarbetare står vi stilla.



Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss? Kolla in våra karriärsidor på vår webb!



Kontakt/rekryterande chef: Maria Jernbäcker +46734372239

Ansök nu

Analytiker till Combitech security operation center i Växjö

Säkerhetsrådgivare
Läs mer Jul 1
Delar du vår passion att erbjuda hållbara och cybersäkra lösningar för framtidens digitaliserade samhälle? Vill du stötta våra kunder i deras utmaningar samtidigt som du utvecklar dig själv genom att arbeta i teknikens absoluta framkant? Då kan du vara den vi söker! Combitechs stora säkerhetskritiska nätverk behöver fler.





Din roll som Analytiker

Som analytiker hos Combitech Security operation center (CSOC) ingår du i ett team av kompetenta individer där alla delar samma passion för IT-säkerhet. Som analytiker kommer du att analysera säkerhetshändelser. Du kommer även delta i utvecklingen av Combitech SOC arbete kring IT-incidenthantering. Du kommer att arbeta samt utveckla centrets förmågor till aktivt arbete med relaterade säkerhetskoncept som sårbarhetsscanningar, pentester, hantera infrastruktur, omvärldsbevakning och mycket mera.



CSOC är i operativ drift dygnet runt, året runt. Tjänsten innebär arbete på roterande dygnetruntschema där vissa arbetspass innebär ensamarbete.





Vem är du?

Du har flera års erfarenhet av arbete inom IT- och nätverksteknik. Vi ser även gärna att du har en relevant akademisk utbildning. Utöver detta har du goda kunskaper inom minst ett av följande områden; IT-forensik och trafikanalys, tekniska säkerhetsfunktioner (brandväggar, IDS, antivirus), virtualisering, operativsystem eller systemutveckling.



Meriterande är om du har kunskap om olika IT-miljöers uppbyggnad, programmering/scriptning eller visualisering av data. Tidigare erfarenhet från arbete i en SOC är ett plus, liksom goda kunskaper om nätverk eller erfarenhet av drift av stora IT-miljöer.



Tjänsten som Analytiker ställer höga krav på integritet, omdöme och uthållighet. Du måste därför vara bra på att planera och organisera ditt arbete, tycka om att grotta ner dig i data för att hitta avvikelser eller onormala mönster och vara noggrann och envis i detta. Att leverera med kvalitet är en självklarhet för dig.



Du har förmåga att själv se vad som behöver göras och tar tag i det, du förblir lugn och sansad och klarar av att prioritera även när det blir mycket att göra. Du har lätt för att samarbeta med kollegor är serviceinriktad och vill bidra med att leverera lösningar. Det är viktigt för dig att underhålla dina specialistkunskaper inom området och du kan på ett bra sätt vara en kunskapsresurs för andra.



Då tjänsten innebär arbete som omfattas av försvarssekretess krävs det att du genomför och godkänns i en säkerhetsprövning med registerkontroll.



Urval sker efter sista ansökningsdatum på grund av sommarsemester. Vi ser fram emot din ansökan!





Kom och gör skillnad

Hos Combitech erbjuder vi, utöver spännande och utvecklande kunduppdrag, anställningstrygghet och förmånspaket, samtidigt som du får chans att växa i en företagskultur som uppmuntrar både personlig och professionell utveckling samt balans i livet.



Combitech GROW, vårt forskningsbaserade kompetensutvecklingsprogram, ingår som en naturlig del i din anställning. Att vi dessutom är ett stabilt växande och oberoende teknikkonsultbolag inom försvars- och säkerhetskoncernen Saab AB bidrar såklart också till dina utvecklingsmöjligheter.



Hos oss är du med och utvecklar teknikområdet för att möta kraven från framtidens digitala samhälle. Vi har exempelvis många spännande projekt inom digitalisering, autonomi, artificiell intelligens, cyber security och 5G-utveckling. Våra konsulter utvecklar också bland annat flygande hjärtstartare som räddar liv, system som ökar säkerheten på flygplatser och nya stridsflygplanet Gripen E som gör samhällen trygga.



Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss? Kolla in våra karriärsidor!



Kontakt/rekryterande chef: Mikael Ryttergård, +46102154598

Ansök nu