Växjö: Producent av ledningsinformation till Combitech i Växjö

Hitta ansökningsinfo om jobbet Producent av ledningsinformation till Combitech i Växjö i Växjö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Växjö inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-05 // Varaktighet: Heltid

På Combitech utvecklar vi både teknik och människor för att skapa en bättre, tryggare och mer hållbar värld. Just nu söker vi en producent av ledningsinformation till vårt team som arbetar med informationsförsörjning av Försvarsmaktens ledningsstödsystem inom markdomänen. Vi erbjuder utmanande arbetsuppgifter i en expanderande verksamhet. Hos oss på Combitech får du möjlighet att växa i en företagskultur som uppmuntrar både personlig och professionell utveckling samt trygghet och balans i livet. Nyfiken på oss? Vi är nyfikna på dig!





Din roll som producent av ledningsinformation

Till Combitech i Växjö söker vi personal till vårt uppdrag Ledinfo SE - Försvarsmaktens stödenhet för ledningsinformation. Ledinfo SE ansvarar för informationsförsörjning av ledningsstödssystem inom mark-, luft- och sjödomänen. Med korrekt och gemensam information till samverkande system och förband säkerställs full funktion och systemeffekt.



Den aktuella tjänsten som producent av ledningsinformation inom markdomänen innebär att du samlar in, analyserar och bearbetar data från många olika källor, samt levererar anpassade informationsmängder till olika ledningsstödssystem inom främst Armén. Informationen består av t.ex. organisationsstrukturer med tillhörande materiel och militära symboler, samt anläggnings- och kommunikationsinformation. Arbetet innebär att du behöver röra dig både systemövergripande och på detaljnivå. Det ställer höga krav på noggrannhet och säkerhet.



En viktig del av arbetet är ett bra samarbete med såväl leverantörer som mottagare av information. Det innebär att ha en dialog kring krav, format och innehåll, samt verifiering och validering för att säkerställa att resultatet motsvarar behoven. Du kommer även att vara kravställare av de verktyg som används för att paketera och versionshantera data. Det innebär att du stödjer ett team av mjukvaruutvecklare med ett användarperspektiv.



På Combitech kommer du att ingå i ett sammansvetsat team som består av totalt ca 40 personer. Teamet präglas av ett flexibelt arbetssätt, nära samarbete, samt möjlighet att påverka både arbetets innehåll och genomförande. Här ges möjlighet till flexibla arbetstider, kontinuerlig kompetensutveckling och utrymme för eget ansvar.



Tjänsteresor förekommer ca 2-4 dagar per månad.





Vem är du?

Vi söker dig som har intresse och erfarenhet från arbete inom eller i anslutning till Försvarsmakten. Vi tror att du har utbildning eller erfarenhet från arbete inom Armén, alternativt en ingenjörsutbildning med inriktning mot data- och kommunikationsteknik. Du behöver ha ett tekniskt intresse och en god teknisk förståelse, samt ett logiskt tankesätt, en förmåga att se mönster och förstå komplicerade datastrukturer.



För att trivas i rollen är det viktigt att du kan ta ansvar för att driva arbetet framåt och ta egna initiativ, samtidigt som du har en vilja att vara en lagspelare med ett prestigelöst och ödmjukt förhållningssätt. Du som söker har en god förmåga att skapa relationer med kollegor och samarbetspartners, samt är lyhörd och har lätt att skapa en förståelse för kundens behov. Du uppfattas som ordningsam med god struktur och framförhållning. Slutligen har du ett starkt intresse av att vidareutveckla dina förmågor och en vilja att lära.



Då tjänsten innebär arbete som omfattas av försvarssekretess krävs det att du genomför och godkänns i en säkerhetsprövning med registerkontroll.



Urval sker efter sista ansökningsdatum pga sommarsemester. Vi ser fram emot din ansökan!





Kom & gör skillnad

Vi tror att man gör ett bättre jobb om man kan fokusera på rätt saker, därför gör vi det lätt att kombinera jobbet med vardagen. Vi satsar på våra medarbetare, de utgör kärnan, hjärnan och hjärtat i vår verksamhet. Dessutom står vi på en stadig grund av högteknologi, forskning och anställningstrygghet med försvars- och säkerhetskoncernen Saab som ägare.



För oss handlar det om hållbarhet - vi vill bli branschens mest hållbara företag; och för att vara ett hållbart företag i en hållbar framtid behöver vi investera i våra medarbetare. För oss är din återhämtning, dina utvecklingsmöjligheter och din trygghet lika viktigt som företagets framgång - utan våra medarbetare står vi stilla.



Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss? Kolla in våra karriärsidor!



Kontaktperson/Rekryterande chef: Anders.sandblad@combitech.com

Alla platsannonser →

Andra jobb i Växjö som Processansvarig, ITIL

Nedan visas andra jobb i Växjö som Processansvarig, ITIL.

Solution Delivery Manager

Läs mer Jan 9
Om IST
Med över 5 miljoner användare, 350 medarbetare och 9 kontor från Stockholm till Schmalkalden i centrala Tyskland, är vi stolta att vara ett av de ledande Ed-techföretagen.
Vår mission är tydlig och ambitiös – att vi levererar digitala lösningar som sparar tid och pengar, för ett ökat lärande. För att uppnå detta tillhandahåller vi de bästa verktygen för alla de som arbetar med lärande. Våra användare – elever, föräldrar, lärare och skolledare – är vår största inspirationskälla till att sträva efter förbättring och göra verklig skillnad.


Vi söker nu en engagerad Solution Delivery Managertill oss på IST.Här får du möjligheten att vara en del av en innovativ och framåtblickande organisation där din insats verkligen gör skillnad. Som Solution Manager kommer du att spera en central roll i att säkerställa att våra produkter levereras med högsta kvalitet och i rätt tid, vilket direkt påverkar våra kunders framgång.

Om rollen
Som Solution Delivery Manager på IST arbetar du med att säkerställa att go-to-market-planen följs inom Business Region Sverige. Du fungerar som en viktig länk mellan marknaden och vår produktutvecklingsavdelning för att säkerställa att våra produkter möter kundernas behov och förväntningar.
Rollen innebär ocksåatt implementera effektiva arbetsflöden och processer, identifiera och förstå kundernas och marknadens behov samt kommunicera dessa till produktutvecklingen. Du kommer att upprätthålla kontinuerlig kontakt med kunder och genomföra regelbundna marknadsanalyser. Du kommer att samarbeta nära med vår Regional Service Manager för att säkerställa en smidig leverans av våra produkter.

Som Solution Delivery Managerkommer dina huvudsakliga ansvarsområden att inkludera:
Hantera hela produktleveranslivscykeln, från planering till genomförande och slutlig leverans, i linje med Business Region Sveriges övergripande strategi.
Identifiera, analysera och minimera risker relaterade till produktleverans.
Underlätta effektiv kommunikation och samarbete mellan Business Region Sverige och IST Group.
Översätta, granska, skriva och publicera användarvänlig produktinformation för både interna och externa användare vid behov.
Övervaka och säkerställa att behoven, lagkraven och regleringarna för den svenska marknaden kommuniceras till IST Group.
Hantera och förbättra interna arbetsflöden och processer för hantering av produktinformation.


Om digVi söker dig som har en akademisk examen eller motsvarande, gärna inom systemanalys eller projektledning. Du har utmärkta kommunikationsfärdigheter och kan översätta komplex teknisk information till tydligt och användarvänligt språk. Du har erfarenhet av att arbeta i en tvärfunktionell miljö, helst inom teknik- eller SaaS-branschen, och är flytande i både engelska och svenska.
Du är skicklig på att hantera hela produktleveranslivscykeln och har en stark förmåga att identifiera, analysera och minimera risker relaterade till produktleverans. Du trivs med att underlätta effektiv kommunikation och samarbete mellan olika avdelningar och har erfarenhet av att implementera och förbättra interna arbetsflöden och processer.
Som person är du lösningsorienterad och har utmärkta organisatoriska och projektledningsfärdigheter. Du är noggrann och har ett starkt fokus på detaljer, vilket gör att du kan hantera olika prioriteringar och deadlines effektivt.
Erfarenhet av verktyg för dokumentation, publicering och hantering av produktuppdateringar är meriterande.
AnsökanVälkommen att skicka in din ansökan snarast, dock senast 2025-01-26Löpande urval kan komma att tillämpas och intervjuer kan påbörjas innan sista ansökningsdatum så ansök gärna så snart som möjligt.Denna tjänst är en fast anställning på heltid med placering i Växjö eller Stockholm.
Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta:Peter Håstlund, Head of Customer Successpeter.hastlund@ist.comEller vidfrågor om rekryteringen är du välkommen att kontakta HR@ist.com.
Ansökningar vill vi ha via ansökningslänken för att värna om persondataskyddet. Bakgrundskontroller kan komma att genomföras i rekryteringsprocessen.

Ta steget och bli en del av IST – där din kompetens och ditt engagemang värderas och där du får möjlighet att göra verklig skillnad. Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team!

Ansök nu

Projektledare till Visma Spcs

Läs mer Aug 20
Är du en erfaren ochpassionerad projektledare med stort intresse föraffärs- och produktutveckling? Är du skicklig på att förvandla idéer till verklighet och se till att projekten når i mål på bästa möjliga sätt?Om du dessutom är vass på att skapa strukturerade arbetsprocesser och inspirera andratill att nå toppresultat, då är det dig vi letar efter!
Om tjänstenVisma Spcs ska vara det självklara valet för befintliga och framtida kunder, det jobbar vi stenhårt för varje dag! Därför behöver vi ha affärs- och produktstrategier som stödjer vår ambition om att det ska vara lätt att starta, driva och utveckla företag i Sverige. Vårt nästa stjärntillskott kommer att driva och ansvara fördels egna projekt inom ramen för avdelningen Value Propositions uppdrag men också agera processägare och vara drivande i vårt arbete inför större releaser.I rollen ärdu den drivande och sammankallande personen men också den som har koll på helheten i såväl projekt som processer. Du kan delta i förstudier vid design av kunderbjudande, business case och paketering av vårt erbjudande samt agerar bollplank i olika forum. I rollen kommer du också vara produktspecialist i våra backend system för att på bästa vis stötta vårt affärserbjudande.
Andra vanligt förekommande arbetsuppgifter är exempelvis framtagande av statistik, förbereda och genomföra presentationer både internt eller externt samt delta i forum av olika karaktär beroende på vilka projekt som pågår.
Placeringsort för tjänsten är Växjö.
Om digGivetvis finns det vissa erfarenheter som du kommer ha stor nytta av i rollen som projektledare, såsom att ha varit i affärsorienterade uppdrag och/eller varit projektledare tidigare. Det är en fördel om du känner till vårt utbud och vår bransch.
Du har ett naturligt driv och engagemang och är en handlingskraftig person. Du är flexibel och har god förmåga att skifta fokus eller arbetsuppgifter vid behov utifrån Visma Spcs eller teamets behov.
Som person är du en stark kommunikatör med fingertoppskänsla vad gäller att anpassa kommunikation och budskap utifrån mottagare. Det är viktigt att du är organiserad, noggrann och har mycket god förmåga att planera och prioritera din egen tid. Att samarbeta med kollegor internt men också med externa intressenter faller dig naturligt.
Vad kan vi erbjuda Möjligheten att utvecklas tillsammans med entusiastiska kollegor i ett av Sveriges ledande SaaS-bolag, och som dessutom är en del av Europas största tech-koncern. Vi är stolta över att ha blivit utnämnda till Karriärföretag 2024!
En hybridkultur som erbjuder dig flexibilitet i din vardag, där du har möjligheten att jobba från vårt huvudkontor i Växjöeller delvis på distans.
"My Competence Day" - dedikerade dagar för din personliga och professionella utveckling.
Som en del i vår vision att förverkliga företagandet ger vi våra medarbetare möjligheten att starta eget företag medan du arbetar hos oss.
Hälsa och välmående ligger oss varmt om hjärtat. Och därför satsar vi på massvis av aktiviteter som får dig att må bra, både i knopp och kropp.
Livet hos oss
Vi lyfter människor som är passionerade för något och uppmuntrar att testa nya saker och utvecklas tillsammans med oss, det gäller såväl kunder som medarbetare. Givetvis brinner våra medarbetare för olika saker, och det är precis så vi vill ha det, för det är då vi skapar en arbetsplats där människor får vara precis som de är. Det gör att vi växer och blir bättre!
När vi frågar våra medarbetare varför de trivs hos oss brukar de flesta svara företagskulturen, engagemanget bland kollegor i kombination med möjligheterna att utvecklas. Hos oss får du arbeta med omkring 500 kollegor på en arbetsplats med massor av möjligheter!
Känns det spännande? Då vill vi gärna jobba med dig!
Ansökan och tider Vi kommer att kalla till intervjuer löpande. Tester förekommer i rekryteringen.
Din ansökan vill vi ha senast den 3/9-2024 via länken på vår webbplats.
Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Gunilla Jaltsén, Manager Product Management via e-post: gunilla.jaltsen@visma.com

Ansök nu

Processutvecklare till Södra Skog i Växjö!

Läs mer Mar 10
Är du en passionerad Processutvecklare med stort intresse för verksamhetsutveckling? Har du även kunskaper inom produktion och flöden ur ett IT - perspektiv? Då är detta din chans att göra skillnad! Vi söker nu Processutvecklare till Södra Skog! Här har du möjlighet att arbeta med processer, verksamhetsutveckling och IT. Tillsammans med engagerade kollegor får du chansen att skapa framtidens lösningar, med fokus på hållbarhet och innovation!

Är du en passionerad Processutvecklare som vill ta ditt digitala kunnande till nya höjder? Då är detta din chans att göra verklig skillnad! Hos oss får du möjlighet att vara en del av en spännande digitaliseringsresa och driva innovation och effektivitet framåt. Som en del av vårt team på Södras huvudkontor i Växjö, en trygg arbetsgivare med djupa lokala rötter, har du möjlighet att arbeta med de senaste teknikerna, hållbara material och bidra till en grönare framtid. Du kommer bli en del av enheten Digital utveckling, bestående av nio engagerade medarbetare med olika kompetenser inom processutveckling, projektledning och IT-arkitektur. Låt oss tillsammans skapa de för att driva vår verksamhet framåt och göra skillnad på vårt samhälle och miljö!

Vår organisation värdesätter samarbete, lärande och utveckling. Det finns mycket kompetens i teamet och möjlighet till utbyte av kunskap och erfarenhet. Här får du möjlighet att utvecklas på jobbet, samtidigt som du är med och bidrar till ett hållbart skogsbruk som skapar värde för människor och miljö. Vi sätter stort värde på ditt personliga engagemang och är måna om att du ska trivas och må bra. Hos oss får du möjlighet att jobba med utmanande projekt med fokus på smarta, stabila och innovativa lösningar. Så, om du söker en arbetsplats som uppmuntrar till kreativitet, lärande och personlig utveckling, då är du på rätt ställe. Vi ser fram emot att ha dig som en del av vårt team!



Ansvar och arbetsuppgifter

Du kommer ansvara för att utveckla och effektivisera Södra skog med hjälp av moderna IT-systemlösningar. Detta genom koordinering av utvecklingsbehov och kontinuerlig kommunikation mellan verksamhet, processägare samt enheten digital utveckling. Det kan handla om att delta i och driva utvecklings- och förändringsprojekt kopplat till lagersystem (WMS), förvaltning, IT-flöden och arbetsprocesser.

* Driva och säkerställa, vidareutveckling av Södras IT-system för att möta företagets mål och strategi inom processen
* Ansvarar för samtliga digitala förändringar som är kopplade till definierad process
* Process- och verksamhetsspecialist för system och arbetsrutiner kopplade till definierad process
* Samordnar kommunikation mellan IT-projekt och verksamhet
* Aktiv och engagerad i gemensamma processforum
* Rapporterar och upprätthåller förändringsbehov och status till chefen för digital utveckling
* Planera tester

Din bakgrund och erfarenhet

Vi söker en passionerad person som brinner för process- och verksamhetsutveckling! Har du erfarenhet av D365 Warehouse managementsystem, D365 Finance & Operation och IT-orienterade processflöden? Fantastiskt! Om du dessutom har god förståelse för tillgänglighet och licensregler så är det extra plus. Vi ser gärna att du känner igen dig i ett eller flera av nedan kompetensområden;

* Eftergymnasial utbildning eller motsvarande erfarenhet inom IT eller Teknik. Du kan även ha en bakgrund inom Skogsbranschen.
* Erfarenhet av projektledning, projektarbete, systemledning, eller förvaltning enligt standardiserade metoder.
* Erfarenhet och kunskap om processbaserat arbetssätt
* Kunskap om Microsoft D365
* Stödjande till förvaltningen, delta i CAB/Sprint samt prioritering av ärenden
* Kunskap om skogligt arbete, skogliga analyser, data eller logistik i skogsbranschen är extra meriterande.
* Erfarenheter av att i komplexa miljöer omsätta verksamhetens behov på IT-stöd till en realiserbar lösning och målbild.
* Erfarenhet av systemtester, funktionstester ur ett användarperspektiv.



Dina personliga egenskaper

Vi söker dig som gillar utmaningar, är van vid förändringar, och att arbeta på ett flexibelt sätt. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsmiljö där du har stora stor frihet att ta ansvar och att påverka det dagliga arbetet. Som person trivs du med att samarbeta, har god kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig väl på både svenska och engelska i såväl tal som skrift. För att lyckas i denna roll tror vi du behöver vara pedagogisk, kunna anpassa kommunikationen, för att kunna förklara och interagera med verksamheten på ett framgångsrikt sätt. Du är självgående, prestigelös, och analytisk samt har förmåga att förstå verksamhetens behov ur ett helhetsperspektiv. Vi lägger stor vikt vid lärande och utveckling, och söker därför en person som är nyfiken och gillar att dela med sig av sin kunskap.

Om oss på Södra

På Södra är vi 3 000 medarbetare som ser det som vår främsta uppgift att förädla de 52 000 ägarnas skogsråvara till förnybara, klimatsmarta produkter. Det är så vi skapar lönsamhet. Vår verksamhet sträcker sig från produkter som pappersmassa och trävaror, till områden som förnybar energi, byggsystem och textilmassa. Produkterna exporteras sedan till en internationell marknad. Vi satsar också strategiskt på innovation för att utveckla nya hållbara och klimatsmarta produkter baserade på den förnybara skogsråvaran. Dessutom arbetar vi medvetet med att introducera digitala lösningar i alla delar av verksamheten, med allt från appar och drönare som underlättar skogsbruket, till automatiserade och uppkopplade industrier samt digitala kunderbjudanden. Läs gärna mer om oss här: www.sodra.com

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Processutvecklare GIS till Södra Skog i Växjö!

Läs mer Mar 10
Är du en passionerad Processutvecklare med stort intresse för verksamhetsutveckling? Har du även kunskaper inom GIS, fjärranalys eller drönarteknik? Då är detta din chans att göra skillnad! Vi söker nu en Processutvecklare GIS till Södra Skog! Här har du möjlighet att arbeta med processer, verksamhetsutveckling och IT. Här får du tillsammans med engagerade kollegor, chansen att skapa framtidens lösningar med fokus på hållbarhet och innovation!

Är du en passionerad Processutvecklare som vill ta ditt digitala kunnande till nya höjder? Då är detta din chans att göra verklig skillnad! Hos oss får du möjlighet att vara en del av en spännande digitaliseringsresa och driva innovation och effektivitet framåt. Som en del av vårt team på Södras huvudkontor i Växjö, en trygg arbetsgivare med djupa lokala rötter, har du möjlighet att arbeta med de senaste teknikerna, hållbara material och bidra till en grönare framtid. Du kommer bli en del av enheten Digital utveckling, bestående av nio engagerade medarbetare med olika kompetenser inom processutveckling, projektledning och IT-arkitektur. Låt oss tillsammans skapa de smartaste och mest innovativa lösningarna för att driva vår verksamhet framåt och göra skillnad på vårt samhälle och miljö!



Ansvar och arbetsuppgifter

Du kommer ansvara för att utveckla och effektivisera Södra skog med hjälp av moderna IT-systemlösningar. Detta genom koordinering av utvecklingsbehov och kontinuerlig kommunikation mellan verksamhet, processägare samt enheten digital utveckling. I rollen kommer du få möjlighet att delta i och driva utvecklingsprojekt med nyttjande av GIS/GIT. Det kan handla om IT-nära förvaltning av GIS-plattformar och -klienter, datahantering, fjärranalys och utvärdering av nya datakällor inom geografisk data och skoglig analyser.

* Driva och säkerställa vidareutveckling av Södras IT-system för att möta företagets mål och strategi inom processen
* Ansvarar för samtliga digitala förändringar som är kopplade till definierad process
* Process- och verksamhetsspecialist för system och arbetsrutiner kopplade till definierad process
* Samordnar kommunikation mellan IT-projekten och verksamheten
* Aktiv och engagerad i gemensamma processforum
* Rapporterar och upprätthåller förändringsbehov och status till chefen för Digital utveckling
* Drönarsamordning och utveckling av drönaranvändning
* Planera tester

Din bakgrund och erfarenhet

Vi ser gärna att du känner igen dig i ett eller flera av nedan kompetensområden;

* Eftergymnasial utbildning eller motsvarande erfarenhet inom IT, som GIS- Ingenjör eller skoglig utbildning. Du kan även ha en bakgrund inom skogsbranschen, myndigheter som möter de areella näringarna eller Lantmäteri.
* Kunskap om skogligt arbete och metoder relaterade till GIS, skogliga analyser eller logistik i skogsbranschen.
* Erfarenheter av att i komplexa miljöer omsätta verksamhetens behov på IT-stöd till en realiserarbar lösning och målbild.
* Erfarenhet av projektledning, projektarbete, systemutveckling, eller förvaltning enligt standardiserade metoder.
* Drönarkörkort och kunskap om regelverk, appar och verktyg relaterat kring drönare.



Vi söker en passionerad person som brinner för GIS och fjärranalys! Har du erfarenhet av ArcGIS, QGIS, Heureka eller FME? Fantastiskt! Vi ser även positivt på erfarenhet inom fjärranalys, skillnadsanalyser, vitalitetsanalyser och andra tekniker för att analysera bildmaterial. Om du dessutom har god förståelse för tillgänglighet och egenskaperna för öppna och licensierade datakällor samt Heureka, så är det extra imponerande. Vi söker Dig som är villig att utforska GIS och fjärranalys och som har en stark vilja att växa och lära sig mer.

Dina personliga egenskaper

Vi söker dig som gillar utmaningar och är van vid att arbeta på ett flexibelt sätt. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsmiljö där du har stora stor frihet att ta ansvar och att påverka det dagliga arbetet. Som person trivs du med att samarbeta, har god kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig väl på både svenska och engelska i såväl tal som skrift. För att lyckas i denna roll behöver du vara nyfiken, analytisk och har förmåga att förstå verksamhetens behov. Vi lägger stor vikt vid lärande och utveckling och söker därför en person som är villig att dela med sig av sin kunskap och uppskattar erfarenhetsutbyte.

Om oss på Södra

På Södra är vi 3 000 medarbetare som ser det som vår främsta uppgift att förädla de 52 000 ägarnas skogsråvara till förnybara, klimatsmarta produkter. Det är så vi skapar lönsamhet. Vår verksamhet sträcker sig från produkter som pappersmassa och trävaror, till områden som förnybar energi, byggsystem och textilmassa. Produkterna exporteras sedan till en internationell marknad.

Vi satsar också strategiskt på innovation för att utveckla nya hållbara och klimatsmarta produkter baserade på den förnybara skogsråvaran. Dessutom arbetar vi medvetet med att introducera digitala lösningar i alla delar av verksamheten, med allt från appar och drönare som underlättar skogsbruket, till automatiserade och uppkopplade industrier samt digitala kunderbjudanden.

Läs gärna mer om oss här: www.sodra.com



Frågor och kontakt

I den här rekryteringen samarbetar Södra med Experis. Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta rekryteringskonsult Jenny Flygare på 070 - 255 71 43, jenny.flygare@se.experis.com. Du söker tjänsten via ansökningslänken på www.experis.se.



Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Växjö från Combitech AB

Nedan visas andra jobb i Växjö från Combitech AB .

IT-säkerhetsspecialist inom Cyber Security

IT-säkerhetsansvarig
Läs mer Jul 4
Hur öppnar man dörren för nya affärsmöjligheter utan att släppa in hackers och cyberbrottslingar i systemen? Är detta ett område du brinner för och kanske har erfarenhet av kan du i denna tjänst omsätta ditt intresse och tekniska kompetens till att hjälpa organisationer att säkra sina system och flöden. Vi söker dig som vill sätta din prägel på vår avdelning.





Din roll som IT-säkerhetsspecialist

Combitech har en lång erfarenhet av projekt inom informations och IT-säkerhet där vi utvecklar säkerhetslösningar och funktioner för att skydda information och andra tillgångar. Bland våra uppdragsgivare hittar man Försvarsmakten, FMV, Saab, svenska verk och myndigheter men även inom industrin.



I takt med att vårt digitala samhälle utvecklas uppkommer också nya typer av hot, från hacker-nätverk och främmande makter. Det finns många anledningar för att organisationer behöver skaffa sig ett övertag och säkra den information som är känslig för angrepp. Det är här Combitechs lösningar och expertis kommer in.

I rollen som säkerhetsspecialist kommer du att arbeta tillsammans med kund och ditt team med andra säkerhetsspecialister och arkitekter. Med ett stort fokus på DevSecOps arbetar du med olika ramverk inom säker utveckling och design, säkerhetsgranskning av kod, härdning av operativsystem, nätverkssäkerhet och automatisering av säkerhetstester.



Våra team inom Secure Solutions består av teamleaders, lösningsarkitekter inom säkerhetsdesign och säkerhetsspecialister med olika inriktningar, både kring känsliga miljöer, OnPrem och molnlösningar.





Vem är du?

För att trivas på Combitech är du en person som brinner för IT-säkerhet och har ett stort intresse för att dyka ner på djupet i lösningar. Du är självgående, drivs av problemlösning och söker kontinuerlig utveckling. Vi söker dig som har en högskole- eller universitetsexamen inom IT-säkerhet, systemutveckling eller lång erfarenhet av IT drift med ett focus på säkerhet och efterlevnad.



För att lyckas i rollen behöver du ha mycket god kompetens inom Linux (ex Cent-OS, Ubuntu, RHEL) samt mycket god kompetens inom scriptning i språk som Python och bash. Du behöver också ha erfarenhet av SE-Linux och andra säkerhetsfunktioner i Linux samt kunskaper inom PKI och certifikathantering. Meriterande är om du har flerårig erfarenhet av IT-säkerhet, nätverk och brandväggar, skripting och automatisering, säkerhetstestning, samt drift av komplexa IT-miljöer med höga IT-säkerhetskrav.



Då tjänsten innebär arbete som omfattas av försvarssekretess krävs det att du genomgör och godkänns i en säkerhetsprövning med registerkontroll.



Urval sker efter sista ansökningsdag på grund av sommarsemester. Vi ser fram emot din ansökan!





Kom och gör skillnad

Vi tror att man gör ett bättre jobb om man kan fokusera på rätt saker, därför gör vi det lätt att kombinera jobbet med vardagen. Vi satsar på våra medarbetare, de utgör kärnan, hjärnan och hjärtat i vår verksamhet. Dessutom står vi på en stadig grund av högteknologi, forskning och anställningstrygghet med försvars- och säkerhetskoncernen Saab som ägare.



För oss handlar det om hållbarhet - vi vill bli branschens mest hållbara företag; och för att vara ett hållbart företag i en hållbar framtid behöver vi investera i våra medarbetare. För oss är din återhämtning, dina utvecklingsmöjligheter och din trygghet lika viktigt som företagets framgång - utan våra medarbetare står vi stilla.



Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss? Kolla in våra karriärsidor!



Kontaktperson: Viktor Andreasson, +46 73 3175005

Vi undanber oss rekryteringssamarbeten.

Ansök nu

Erfaren Radioingenjör

Elektronikkonstruktör
Läs mer Jul 1
Vill du arbeta med spännande projekt inom försvarsindustrin? Då kan du vara den vi söker! Vi utökar nu vår avdelning för kommunikation, med fokus på IP- och radioteknik.





Din roll som radioingenjör inom säker kommunikation

Som ingenjör hos oss får du möjlighet att arbeta med en rad olika intressanta uppgifter, såsom provning och utvärdering av kommunikationssystem. Detta sker främst i laboratoriemiljö eller på plats hos vår kund inom Försvarsmakten. Du kan även arbeta med design och utveckling av testutrustning för både hård- och mjukvara.



Du kommer att delta i projektens olika faser, inklusive kravspecificering, utvärdering, tester och verifiering.



Vi erbjuder även teknisk expertkompetens, administrativt stöd och projektledning till våra kunder. Omfattningen av dessa uppgifter varierar beroende på projektets art och fas.



Huvudfokus ligger på IP och radio, men kunskap inom närliggande områden som drift och underhåll, eller säkerhet, är meriterande. Du kan komma att arbeta med frågor inom radio- och satellitkommunikation, IP-kommunikation, vågutbredning eller antennteknik.



Du kommer ingå i en grupp om cirka 20 personer som stöttar dig för att du ska få bästa möjliga förutsättningar. Större delen av arbetet utförs på vårt kontor i Växjö, men tjänsteresor är en naturlig del av jobbet. Resor sker mestadels inom Sverige, men internationella resor kan förekomma.



Placeringsort: Växjö, men även något av våra andra kontor kan vara aktuella för rätt person.





Vem är du?

Vi söker dig med radiokompetens eller teknisk bakgrund inom området. Även andra ingenjörsområden är av intresse. Du bör vara en bit in i karriären. Erfarenhet av radiokommunikation, IP-kommunikation, test och verifiering eller arbete inom försvarsmakten/försvarsindustrin är meriterande.



B-körkort är önskvärt men inget krav, då vissa tjänsteresor underlättas av bilkörning. Flytande svenska och engelska i tal och skrift är meriterande, eftersom arbetet ofta dokumenteras i rapportform och kan innebära kontakt med både nationella och internationella aktörer.



Eftersom tjänsten omfattas av försvarssekretess krävs det att du genomgår och godkänns i en säkerhetsprövning med registerkontroll.



Urval sker i Augusti. Vi ser fram emot din ansökan!





KOM & GÖR SKILLNAD

Vi tror att man gör ett bättre jobb om man kan fokusera på rätt saker, därför gör vi det lätt att kombinera jobbet med vardagen. Vi satsar på våra medarbetare, de utgör kärnan, hjärnan och hjärtat i vår verksamhet. Dessutom står vi på en stadig grund av högteknologi, forskning och anställningstrygghet med försvars- och säkerhetskoncernen Saab som ägare.



För oss handlar det om hållbarhet - vi vill bli branschens mest hållbara företag; och för att vara ett hållbart företag i en hållbar framtid behöver vi investera i våra medarbetare. För oss är din återhämtning, dina utvecklingsmöjligheter och din trygghet lika viktigt som företagets framgång - utan våra medarbetare står vi stilla.



Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss? Kolla in våra karriärsidor!



Kontakt/Rekryterande chef: peter.koinberg@combitech.com

Ansök nu

Junior Controller

Accounting controller
Läs mer Jul 2
Vill du arbeta som Junior Controller i ett av Sveriges största teknik- och säkerhetskonsultföretag? Just nu söker vi en Controller som vill vara med på vår resa att växa med lönsamhet.





Din roll som Junior Controller

Som medarbetare på vår ekonomiavdelning kommer du att få arbeta med en rad olika uppgifter. Du kommer att hantera och registrera ekonomiska transaktioner under månad och vid bokslut, stödja projektledare med ekonomisk uppföljning, assistera i budget- och prognosarbete, samt följa upp och analysera kostnader. Du kommer också att förbereda ekonomiska rapporter och presentationer, samt involveras i utvecklingsprojekt kopplat till ekonomiarbetet på Combitech.





Vem är du?

Vi söker dig med nyligen avslutad högskoleutbildning inom ekonomi. Du bör ha goda kunskaper i Excel, stark analytisk förmåga och noggrannhet, samt god kommunikations- och samarbetsförmåga. Vi värdesätter att du är självständig och initiativrik med en vilja att lära och utvecklas.



Meriterande är erfarenhet av praktiskt ekonomiarbete.



Urval sker efter sista ansökningsdag pga sommarsemester. Vi ser fram emot din ansökan!



Då tjänsten kan innebära arbete som omfattas av försvarssekretess kan det krävas att du genomför och godkänns i en säkerhetsprövning med registerkontroll.





Kom & Gör skillnad

Vi tror att man gör ett bättre jobb om man kan fokusera på rätt saker, därför gör vi det lätt att kombinera jobbet med vardagen. Vi satsar på våra medarbetare, de utgör kärnan, hjärnan och hjärtat i vår verksamhet. Dessutom står vi på en stadig grund av högteknologi, forskning och anställningstrygghet med försvars- och säkerhetskoncernen Saab som ägare.



För oss handlar det om hållbarhet - vi vill bli branschens mest hållbara företag; och för att vara ett hållbart företag i en hållbar framtid behöver vi investera i våra medarbetare. För oss är din återhämtning, dina utvecklingsmöjligheter och din trygghet lika viktigt som företagets framgång - utan våra medarbetare står vi stilla.



Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss? Kolla in våra karriärsidor på vår webb!



Tjänsten är en visstidsanställning på initialt 12 månader.



Kontaktperson/rekryterande chef: emma.schyllander@combitech.com

Ansök nu

Installationstekniker till Combitech Växjö

Installationselektriker
Läs mer Jul 1
Combitech i Växjö söker ett flertal nya kollegor. Stämmer orden utveckling, omväxling, team, teknikens framkant och stort eget ansvar in på dig, då har du kommit helt rätt. Att arbeta som installationstekniker med oss på Combitech, som är ett av Nordens ledande teknikbolag är omväxlande, fritt och utvecklande.



Vad vi erbjuder

På Combitech satsar vi på våra medarbetare, de utgör kärnan, hjärnan och hjärtat i vår verksamhet. Det gör vi bland annat genom att satsa på din kompetensutveckling, göra det lätt för dig att kombinera jobbet med vardagen och andra schysta förmåner.


På Combitech är vi ca 2400 anställda, med Saab som ägare står vi på en stadig grund av högteknologi, forskning och anställningstrygghet. Vi arbetar med allt från att utveckla hållbara lösningar inom miljö och teknik till att stötta Sveriges totalförsvar. Vi erbjuder ovanligt stora möjligheter till flexibilitet och anpassning av uppdragen samtidigt som du får behålla frihet och variation i vardagen. Vi sätter våra medarbetare i fokus genom kompetensutveckling - oavsett om du är junior eller senior är det viktigt för oss att du utvecklas både personligt och professionellt.





Vad rollen innebär

Som installationstekniker erbjuds du ett omväxlande, fritt och roligt arbete. Du kommer att ingå i ett team med hög kompetens inom området. Basen för dina uppdrag är Växjö och med Sverige som arbetsplats och naturen som din granne.



Teamet du ingår i arbetar med installationer i försvarets telenät, svenska kraftnät och andra försvarstekniska installationer - du kommer därför vara en viktig länk i försvarskedjan. Du ansvarar för transport och material och är Combitechs representant ute på fält. Du ges stor möjlighet att själv planera och genomföra dina installationsuppdrag. Vi arbetar med den senaste tekniken på olika anläggningar runt om i hela Sverige och vi genomför även utlandsprojekt. Detta innebär att resor ofta förekommer i tjänsten.

Då våra tjänster innebär arbete som omfattas av försvarssekretess krävs det att du genomför och godkänns i en säkerhetsprövning med registerkontroll. Tjänsten kräver också att du godkänns i en läkarundersökning för "Arbete på hög höjd".

Urval sker efter sista ansökningsdag på grund av sommarsemester. Vi ser fram emot din ansökan!



Vad vi söker

Vi söker dig som har intresse eller erfarenhet av el och teknik och som inte är rädd för höga höjder. Som person är du självorganiserad och en sann lagspelare på samma gång. Vi ser gärna att du är nyfiken, engagerad och har en vilja att lära dig nya saker. Du har möjlighet och gillar att resa flera dagar i veckan. B-körkort är ett krav för denna tjänst samt att du behärskar det svenska språket väl i både tal och skrift.

Det är meriterande med goda kunskaper inom el/teleinstallationsområdet, telekom och fallskydd. Även erfarenhet av torn- och mastbyggnation samt tunga lyft med hjälp av vajerspel ses som meriterande för denna tjänst.



Kontaktperson/rekryterande chef: Fredrik Olausson: +46 734462543

Ansök nu

Konsult inom militär IT till Combitech

Systemadministratör
Läs mer Jul 1
Är du före detta militär som vill använda ditt kunnande i en annan kontext? På Combitech arbetar vi i flera spännande projekt med konfiguration och informationsförsörjning av digitala system för samband och ledningsstöd inom Försvarsmakten. Vi är arbetsgivaren för dig som vill bidra till ett bättre, säkrare och mer hållbart samhälle, och samtidigt växa både personligt och professionellt.





Din roll som konsult inom Militär IT

På Combitech arbetar vi i flera projekt där vi stöttar Försvarsmakten och FMV med konfiguration och informationsförsörjning av digitala system för samband och ledningsstöd, bland annat C2Stric och LSS Mark med ingående delsystem.



Vi behöver nu nya medarbetare till flera olika roller vid våra kontor i Växjö, Skövde och Boden. Vi söker dig som har militär erfarenhet som exempelvis Teknisk officer, Sambandsofficer, STRIL-officer, Driftledare eller Tekniker inom Flygvapnet, Armén eller Marinen. Har du en annan militär erfarenhet men är intresserad av försvarets digitalisering - kontakta oss ändå med ett CV och personligt brev!





Vem är du?

Vi söker dig som har lätt för att samarbeta med såväl kunder som kollegor oavsett kompetens och bakgrund. Du uppfattas som lugn och ordningsam med god struktur och framförhållning. Du tar ansvar för dina uppgifter, ser värdet i en god kommunikation och är lyhörd för kunders behov. Slutligen är du nyfiken och har en vilja att lära, men delar också gärna med dig av dina egna kunskaper.



Det är önskvärt att du har ett tekniskt intresse och en god teknisk förståelse, samt en förmåga att se mönster och förstå datastrukturer, såväl på detaljnivå som på övergripande nivå.



Då tjänsten innebär arbete som omfattas av försvarssekretess krävs det att du genomför och godkänns i en säkerhetsprövning med registerkontroll.



Pga sommarsemester sker urval efter sista ansökningsdatum. Välkommen med din ansökan.





Kom & gör skillnad

Vi tror att man gör ett bättre jobb om man kan fokusera på rätt saker, därför gör vi det lätt att kombinera jobbet med vardagen. Vi satsar på våra medarbetare, de utgör kärnan, hjärnan och hjärtat i vår verksamhet. Dessutom står vi på en stadig grund av högteknologi, forskning och anställningstrygghet med försvars- och säkerhetskoncernen Saab som ägare.



För oss handlar det om hållbarhet - vi vill bli branschens mest hållbara företag; och för att vara ett hållbart företag i en hållbar framtid behöver vi investera i våra medarbetare. För oss är din återhämtning, dina utvecklingsmöjligheter och din trygghet lika viktigt som företagets framgång - utan våra medarbetare står vi stilla.



Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss? Kolla in våra karriärsidor!



Kontaktperson/rekryterande chef: anders.sandblad@combitech.com eller marcus.ohlsson@combitech.com

Ansök nu

Analytiker Security Operation Center

IT-säkerhetsanalytiker
Läs mer Jul 1
Delar du vår passion att erbjuda hållbara och cybersäkra lösningar för framtidens digitaliserade samhälle? Vill du stötta våra kunder i deras utmaningar samtidigt som du utvecklar dig själv genom att arbeta i teknikens absoluta framkant? Då kan du vara den vi söker! Combitechs stora säkerhetskritiska nätverk behöver fler.





Din roll som Analytiker på Combitech i Växjö

Som analytiker hos Combitech Security operation center (CSOC) ingår du i ett team av kompetenta individer där alla delar samma passion för IT-säkerhet. Som analytiker kommer du att analysera säkerhetshändelser. Du kommer även delta i utvecklingen av Combitech SOC arbete kring IT-incidenthantering. Du kommer att arbeta samt utveckla centrets förmågor till aktivt arbete med relaterade säkerhetskoncept som sårbarhetsscanningar, pentester, hantera infrastruktur, omvärldsbevakning och mycket mera.



CSOC är i operativ drift dygnet runt, året runt. Tjänsten innebär arbete på roterande dygnetruntschema där vissa arbetspass innebär ensamarbete.





Vem är du?

Du har flera års erfarenhet av arbete inom IT- och nätverksteknik. Vi ser även gärna att du har en relevant akademisk utbildning. Utöver detta har du goda kunskaper inom minst ett av följande områden; IT-forensik och trafikanalys, tekniska säkerhetsfunktioner (brandväggar, IDS, antivirus), virtualisering, operativsystem eller systemutveckling.



Meriterande är om du har kunskap om Microsoft Sentinel och Defender, samt olika IT-miljöers uppbyggnad, programmering/scriptning eller visualisering av data. Tidigare erfarenhet från arbete i en SOC är ett plus, liksom goda kunskaper om nätverk eller erfarenhet av drift av stora IT-miljöer.



Tjänsten som Analytiker ställer höga krav på integritet, omdöme och uthållighet. Du måste därför vara bra på att planera och organisera ditt arbete, tycka om att grotta ner dig i data för att hitta avvikelser eller onormala mönster och vara noggrann och envis i detta. Att leverera med kvalitet är en självklarhet för dig.



Du har förmåga att själv se vad som behöver göras och tar tag i det, du förblir lugn och sansad och klarar av att prioritera även när det blir mycket att göra. Du har lätt för att samarbeta med kollegor är serviceinriktad och vill bidra med att leverera lösningar. Det är viktigt för dig att underhålla dina specialistkunskaper inom området och du kan på ett bra sätt vara en kunskapsresurs för andra.



Då tjänsten innebär arbete som omfattas av försvarssekretess krävs det att du genomför och godkänns i en säkerhetsprövning med registerkontroll.



Urval sker i augusti pga semester. Välkommen med din ansökan.





Kom och gör skillnad

Hos Combitech erbjuder vi, utöver spännande och utvecklande kunduppdrag, anställningstrygghet och förmånspaket, samtidigt som du får chans att växa i en företagskultur som uppmuntrar både personlig och professionell utveckling samt balans i livet.



Combitech GROW, vårt forskningsbaserade kompetensutvecklingsprogram, ingår som en naturlig del i din anställning. Att vi dessutom är ett stabilt växande och oberoende teknikkonsultbolag inom försvars- och säkerhetskoncernen Saab AB bidrar såklart också till dina utvecklingsmöjligheter.



Hos oss är du med och utvecklar teknikområdet för att möta kraven från framtidens digitala samhälle. Vi har exempelvis många spännande projekt inom digitalisering, autonomi, artificiell intelligens, cyber security och 5G-utveckling. Våra konsulter utvecklar också bland annat flygande hjärtstartare som räddar liv, system som ökar säkerheten på flygplatser och nya stridsflygplanet Gripen E som gör samhällen trygga.



Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss? Kolla in våra karriärsidor!



Kontakt/rekryterande chef: Mikael Ryttergard, mikael.ryttergard@combitech.com

Ansök nu