Växjö: Populär industri i Växjö söker montörer för kvällsskift

Hitta ansökningsinfo om jobbet Populär industri i Växjö söker montörer för kvällsskift i Växjö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Växjö inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-05 // Varaktighet: Heltid

Vad du kommer att arbeta med
Vår kund i centrala Växjö har mycket att göra och söker fler duktiga och härliga montörer. Företaget har ett mycket gott rykte och tar väl hand om sin personal. Bli en del av gänget du med!
Kunden är en tillverkande industri där man bygger ventilationsaggregat från grunden.
Vi söker nu dig som vill och kan jobba kvällsskift, mån-tors.
Arbetet går ut på att montera ventilationsaggregat, eller delar av dessa. Man utgår ifrån ritningar och arbetar med både standardmodeller samt kundanpassade varianter.



Vem tror vi att du är?
Vi söker dig som har erfarenhet av lite mer avancerad montering sedan tidigare eller som har motsvarande praktisk utbildning.
Med fördel kan du läsa ritningar och hantera diverse verktyg utan bekymmer. Kanske är du utbildad snickare eller har jobbat med liknande montering tidigare. Om inte så kanske du alltid älskat att skruva med bilar, motorcyklar eller traktorer.
Du är en självständig lagspelare som alltid gör det lilla extra. Då det är ett fysiskt arbete förutsätter det att du gillar att röra på dig och arbeta med kroppen.
Vidare är du gärna en problemlösare som tar tag i saker som dyker upp. Du arbetar lätt tillsammans med andra och kommer överens med alla i din omgivning.
Du behärskar obehindrat svenska i tal och skrift.
Inledningsvis erbjuds du en anställning hos oss på Inpeople, med goda chanser till anställning direkt hos företaget längre fram.
Tjänsterna är tänkta att starta efter semesterperioden, så troligtvis i augusti månad.

Som medarbetare på Inpeople har du en passion för att ge service. Du förstår att stort engagemang är avgörande för att ha nöjda kunder. Du tycker om att ta ansvar och kan fullt ut stå bakom vår laganda som vi kallar Inspirit.

På Inpeople värdesätter vi de kvalitéer som en jämn ålders-och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför vår och våra kunders verksamheter.

Vi tillämpar alltid löpande urval i våra rekryteringsprocesser.


Om oss
Sedan 2010 är vi specialister på skräddarsydda lösningar inom personaluthyrning och rekrytering. Vår mission, vårt uppdrag som vi jobbat med sedan start, är att hjälpa människor leva livet så som de själva vill leva det. Missionen leder oss på vägen mot att alltid hitta rätt person till rätt plats. Med en kultur som präglas av omtanke och snällhet driver vi Inpeople med hjärta, passion och ansvar för att bidra till våra kunders framgång.

Inpeople är ett auktoriserat rekryterings – och bemanningsföretag med ambitionen att bidra till en bättre och mer hållbar värld. Vi är en del av Ingroup och har ett nära samarbete med vårt systerbolag Head Consulting Group. Vårt huvudkontor finns i Växjö och vi har cirka 300 hel- och deltidsanställda.

Välkommen till ett annorlunda HR-företag!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Växjö som Montör, metallprodukter

Nedan visas andra jobb i Växjö som Montör, metallprodukter.

Söker du ett varierande jobb inom industri? Titta hit!

Läs mer Jul 11
Har du tidigare erfarenhet från industrin eller är redo att ta dig an en ny utmaning?

Vi söker just nu en självgående och serviceinriktad industrimedarbetare för ett spännande uppdrag hos vår kund i Lammhult!
Tjänsten som industrimedarbetare är en kombinerad roll där du kommer att hantera en variation av arbetsuppgifter, bland annat montering, svetsning och lagerhantering. 

Din bakgrund
Vi värdesätter dina personliga egenskaper. Du får gärna ha arbetat inom industri men viktigast av allt är att du är engagerad, serviceinriktad och händig. Du är en lagspelare som tycker om att arbeta med andra och du vill alltid bidra till ett bra resultat. 

Vi ser gärna att du har erfarenhet av följande: Svetsning
Kunskap om olika metaller
Ritningsläsning 
B-körkort
Om det här låter intressant, tveka inte på att skicka din ansökan hos oss på TopWork. Vi ser fram emot att höra från dig!

Tjänsten kan vara aktuell både i form av direktrekrytering och en anställning som inleds hos TopWork med ett mål om att kandidaten senare ska övergå till en anställning hos kund. Som konsult hos TopWork får du en konsultchef som stöttar dig i ditt uppdrag hos kund. Vi ger dig råd och rekommendationer om hur du kan utvecklas i ditt arbete.

Ansök nu

Söker du ett varierande jobb inom industri? Titta hit!

Läs mer Jul 5
Har du tidigare erfarenhet från industrin eller är redo att ta dig an en ny utmaning?

Vi söker just nu en självgående och serviceinriktad industrimedarbetare för ett spännande uppdrag hos vår kund i Lammhult!
Tjänsten som industrimedarbetare är en kombinerad roll där du kommer att hantera en variation av arbetsuppgifter, bland annat montering, svetsning och lagerhantering. 

Din bakgrund
Vi värdesätter dina personliga egenskaper. Du får gärna ha arbetat inom industri men viktigast av allt är att du är engagerad, serviceinriktad och händig. Du är en lagspelare som tycker om att arbeta med andra och du vill alltid bidra till ett bra resultat. 

Vi ser gärna att du har erfarenhet av följande: Svetsning
Kunskap om olika metaller
Ritningsläsning 
B-körkort
Om det här låter intressant, tveka inte på att skicka din ansökan hos oss på TopWork. Vi ser fram emot att höra från dig!

Tjänsten kan vara aktuell både i form av direktrekrytering och en anställning som inleds hos TopWork med ett mål om att kandidaten senare ska övergå till en anställning hos kund. Som konsult hos TopWork får du en konsultchef som stöttar dig i ditt uppdrag hos kund. Vi ger dig råd och rekommendationer om hur du kan utvecklas i ditt arbete.

Ansök nu

Vill söker montörer för kvällsskift till ett attraktivt företag i Växjö!

Läs mer Jul 11
Vår kund har expanderat kraftigt de senaste åren och letar nu efter nya drivna kollegor.

Vill du arbeta på ett företag där du ges goda möjligheter att utvecklas och växa i din roll som montör? Söker du efter ett bra arbetsklimat och trevliga kollegor? Då har du förmodligen hittat rätt!

Vad kommer du göra?

Företaget tillverkar ventilationsaggregat efter standard eller kundanpassade ritningar. Som montör utför du alla moment till klar produkt med hjälp av tryckluftsverktyg för borrning och skruvdragning. Arbetet ställer krav på ett högt tempo, noggrannhet och att leverera bra kvalité.

Vem söker vi?

Det viktigaste är din inställning! Vi tror att du är en engagerad lagspelare med stor arbetsvilja. Har du ett intresse för teknik, gillar att skruva & meka har du en bra grund att bygga på. Vi ser gärna att du har hög energi och är nyfiken på att lära dig nya arbetsmoment. Du trivs bäst när du får arbeta fysiskt med kroppen och har inga problem att jobba ständig kväll.

Formell kompetens

• Erfarenhet inom industrin, montering, bygg, snickeri, handverktyg, reparationer. Ritnings läsning är en fördel.
• Svenska språket obehindrat i tal och skrift.
• Truckkort är meriterande.
• B-körkort är ett krav i alla våra tjänster.


Vad vi erbjuder dig

Vi på Lernia erbjuder inledningsvis en visstidsanställning på heltid ute hos vår kund. Som konsult hos oss har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig och som är ansvarig för ditt uppdrag, att du trivs och att du utvecklas i din yrkesroll. Vi har självklart kollektivavtal, bra försäkringar och friskvårdsförmåner

Övrig information

Placeringsort: Växjö
Arbetstider: Ständig kväll / Måndag – Torsdag.
Önskad start: Efter semesterperioden
Anställningsform: Visstidsanställning och för rätt person goda möjligheter till tillsvidareanställning på Lernia

Ansökan och kontaktuppgifter

För att söka tjänsten fyller du i formuläret nedan och bifogar ditt CV. Vid frågor gällande tjänsten är du välkommen att kontakta Linda Olsson på 0722-541118 linda.olsson@lernia.se

Välkommen med din ansökan!

Forma framtiden med oss!
Lernia utvecklar framtidens arbetskraft. Det gör vi genom att utbilda, matcha, bemanna och rekrytera. Snabbt och utan krångel löser vi arbetsmarknadens behov så att människor och företag kan nå sin fulla potential. Det har varit vår uppgift i över hundra år. Lernia omsatte 3,3 miljarder kronor 2022 och finns över hela landet. Vi utbildade och coachade 19 900 personer och förmedlade 11 500 bemanningskonsulter. 13 700 personer fick möjlighet till nytt jobb genom våra tjänster.

Ansök nu

Vi söker montörer till Växjöområdet

Läs mer Jul 11
Vi söker duktiga montörer till våra kunder i Växjöområdet!
Välkommen med din ansökan!

Arbetsuppgifter

Nu söker vi medarbetare med start snarast. Är du en snabblärd och driven person som trivs inom industrin? Då kan de här vara rätt plats för dig att utvecklas vidare på! Du ska kunna behärska ett flertal moment längs monteringslinan. Det är en varierad montering med en mängd olika komponenter och material. Arbetet ställer krav på ett högt tempo samt noggrannhet.

Formell kompetens

• Erfarenhet inom industrin, montering, bygg, snickeri, handverktyg, reparationer.
• Ritnings läsning är en fördel.
• Svenska språket obehindrat i tal och skrift.
• Truckkort är meriterande.
• B-körkort är ett krav i alla våra tjänster.

Personliga egenskaper

Vi lägger stor vikt vid din personlighet, det är viktigt att du har rätt inställning och passar in i gruppen. Du får gärna vara van vid att bygga, snickra, skruva eller meka och tycker att det är kul att lösa problem. Vi vill att du är driven, nyfiken och har lätt för att lära. Du jobbar nära dina kollegor och det är viktigt med samarbete och flexibilitet. Vi söker dig som är en utåtriktad lagspelare, samtidigt vill vi att du är strukturerad och kan driva ditt eget arbete.

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort

Visstidsanställning / Heltid, dagtid / Växjöområdet

Tillträdesdag

Enligt överenskommelse.

Lernia tillämpar löpande urval, tjänsten kan därför bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Vi tar inte emot ansökningar via e-post, du söker tjänsten på www.lernia.se.

Välkommen med din ansökan!

Lernia är vägen framåt
Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft.

Ansök nu

Andra jobb i Växjö från Inpeople Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Växjö från Inpeople Sverige AB .

Business Support till Dustin i Växjö uppstart efter sommaren

Orderadministratör
Läs mer Jun 10
Dina arbetsuppgifter
Dustin i Växjö söker dig som trivs med att vara en administratör i världsklass samtidigt som du omfamnar förändringar med öppna armar. Hos Dustin kommer du att vara en del av ett team på 3 personer som inte bara hanterar det dagliga administrativa arbetet på ett korrekt och professionellt sätt, utan också kan implementerar förbättringar och innovationer. I ditt dagliga arbete kommer du jobba med orderhantering och ha en löpande kontakt med företagskunder. Du ansvarar för att säkerställa korrekta priser, marginaler och att rapporter skickas till kunderna. Anställningen är långsiktig och kommer börja med en inhyrning via Inpeople på sex månader. Uppstart efter sommaren, tidigast i september.

Din profil
Din förmåga att anpassa dig till nya situationer och utmaningar kommer att vara avgörande för din framgång hos oss. Ser fram emot att välkomna dig till en miljö där förändring är en del av vardagen och där din administrativa expertis spelar en nyckelroll i att driva oss framåt mot framgång och tillväxt. Vi ser gärna att du har en längre erfarenhet från en bred administrativ roll, och vi önskar att du är självsäker i din yrkesroll. Eftersom du kommer att vara en del av en mindre grupp är god kommunikation och öppenhet viktiga egenskaper. Då rollen involverar kommunikation med företagskunder både nationellt och internationellt är det avgörande att du känner dig bekväm att använda engelska i både tal och skrift. Du bör även ha en god IT och systemvana för att snabbt komma in i rollen.
För att trivas i rollen som Business Support har du en god affärsförståelse och en förmåga att identifiera möjligheter för förbättring. Ta steget mot en spännande framtid med Dustin i Växjö. Ansök redan idag och bli en del av ett dedikerat team där du inte bara gör skillnad för företaget utan också för miljön!

Tjänsten är på heltid och har arbetstider måndag-fredag 8–17 och startas upp med en inhyrning via Inpeople på sex månader. Vi tillämpar alltid löpande urval i våra rekryteringsprocesser och kontakt kommer ske först efter sommaren.

Välkommen med din ansökan!


Om företaget
Dustin är en ledande onlinebaserad IT-partner i Norden och Benelux. De hjälper kunder att ligga i framkant med rätt IT-lösning, vid rätt tidpunkt och till rätt pris. På Dustin i Växjö är det fokus på hållbarhet och att förlänga IT-produkters livslängd genom att avidentifiera, restaurera och återvinna tidigare använda produkter. Det är en mindre grupp som jobbar i Växjö som består både utav kontor och produktion.

Om oss
Sedan 2010 är vi specialister på skräddarsydda lösningar inom personaluthyrning och rekrytering. Vår mission, vårt uppdrag som vi jobbat med sedan start, är att hjälpa människor leva livet så som de själva vill leva det. Missionen leder oss på vägen mot att alltid hitta rätt person till rätt plats. Med en kultur som präglas av omtanke och snällhet driver vi Inpeople med hjärta, passion och ansvar för att bidra till våra kunders framgång. Inpeople är ett auktoriserat rekryterings – och bemanningsföretag med ambitionen att bidra till en bättre och mer hållbar värld. Vi är en del av Ingroup och har ett nära samarbete med vårt systerbolag Head Consulting Group. Vårt huvudkontor finns i Växjö och vi har cirka 300 hel- och deltidsanställda. Välkommen till ett annorlunda HR-företag!

Ansök nu

Nu söker vi en komponentkunnig person till Combitech i Växjö

Databastekniker
Läs mer Jun 14
Dina arbetsuppgifter
Har du koll på gängstorlek och olika sorters muttrar så har du det vi söker till denna tjänst. Kanske lite mer än så förstås men en bra grund för att förstå variationen av komponenter som passerar i denna tjänst. Vill du arbeta med att klassificera och registrera komponenter i ett datasystem, och vara en bidragande del av Sveriges försvar? Drivs du av att göra skillnad för människor, verksamheter och samhället? Till Combitech i Växjö söker vi nu en strukturerad komponenttekniker, en roll som innebär att du kommer arbeta med artikelförsörjning till Försvarsmaktens datasystem. Dina arbetsuppgifter blir att insamla och bearbeta data om komponenter för registrering samt leverans av informationspaket. Genom analys och utredning om respektive komponent säkerställer du att tillräcklig och korrekt information anges. Komponenterna ingår i materiel som används av bl.a. Försvarsmakten och är främst markrelaterad. Du utför arbetet självständigt med stort eget ansvar. Di ingår i ett team som jobbar med liknande uppgifter. Teamet präglas av ett flexibelt arbetssätt, självständighet, nära samarbete och god kommunikation. Vissa uppgifter är rutinmässiga och andra mer varierade. Uppdraget är kortsiktigt och förväntas starta efter sommaren. Du anställs av Inpeople men arbetar på uppdrag hos Combitech. På kandidater som går vidare i processen kommer man utföra registerutdrag och genomföra en säkerhetsprövningsintervju.

Din profil
Vi söker dig som på ett noggrant och strukturerat sätt tar dig an en ny utmaning. Du har en teknisk utbildning lägst på gymnasienivå men gärna inom industriell ekonomi/maskinteknik/elektronik/mekanik/logistik eller motsvarande. Som person är du kommunikativ och prestigelös. Du är metodisk i ditt arbetssätt och har en god känsla för detaljer. Din samarbetsförmåga är mycket god och du kan samtidigt arbeta självständigt och ta egna beslut om vad som behöver göras. Vi lägger stor vikt vid att du har en god förmåga att ta ansvar och driva arbetet framåt, inom givna ramar. Vi ser gärna att du har erfarenhet av tekniska standarder, ritningsläsning, artikelstruktur eller reservdelshantering. Du är van att jobba i och söka efter information i databaser. Har du erfarenhet från Försvarsmakten/FMV eller försvarsindustrin, samt deras respektive datasystem (som t.ex. FREJ, PDR, NMCRL, GoF), är detta meriterande. Du behärskar såväl svenska som engelska i både tal och skrift och hanterar Officepaketet obehindrat.


Som medarbetare på Inpeople har du en passion för att ge service. Du förstår att stort engagemang är avgörande för att ha nöjda kunder. Du tycker om att ta ansvar och kan fullt ut stå bakom vår laganda som vi kallar Inspirit. På Inpeople värdesätter vi de kvalitéer som en jämn ålders-och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför vår och våra kunders verksamheter. Vi tillämpar alltid löpande urval i våra rekryteringsprocesser. Uppstart av denna tjänst beräknas till 1 september och urval och första kontakt sker först efter vecka 28. Varmt välkommen med din ansökan!


Om företaget
Vi på Combitech accelererar utvecklingen av ett smartare, mer hållbart och mer motståndskraftigt samhälle. Genom att kombinera vår solida erfarenhet och kunskap från försvars- och industrisektorn säkerställer vi att verksamheter, samhällen och vårt totalförsvar står stadiga inför framtidens utmaningar. Vi är en Nordisk tech lösnings- och konsultpartner som utgörs av 2100 passionerade experter som tillsammans med våra kunder arbetar med att utmana teknikens gränser för att göra skillnad.

Om oss
Sedan 2010 är vi specialister på skräddarsydda lösningar inom personaluthyrning och rekrytering. Vår mission, vårt uppdrag som vi jobbat med sedan start, är att hjälpa människor leva livet så som de själva vill leva det. Missionen leder oss på vägen mot att alltid hitta rätt person till rätt plats. Med en kultur som präglas av omtanke och snällhet driver vi Inpeople med passion och ansvar för att bidra till våra kunders framgång. Inpeople är ett auktoriserat rekryterings – och bemanningsföretag med ambitionen att bidra till en bättre och mer hållbar värld. Vi är en del av Ingroup och har ett nära samarbete med vårt systerbolag Head Consulting Group. Vårt huvudkontor finns i Växjö och vi har cirka 300 hel- och deltidsanställda. Välkommen till ett annorlunda HR-företag!

Ansök nu

Kom du in på drömutbildningen i Växjö? Sök extrajobbet via Inpeople!

Lagerarbetare
Läs mer Jul 11
Dina arbetsuppgifter
Grattis – du kom in på utbildningen du velat gå! Nästa steg är att säkra extrajobbet vid sidan av studierna. Våra kunder runt om i Växjö har behov av medarbetare inom en rad olika områden, framförallt produktion, enklare IT-uppgifter samt lagerhantering. Har du truckkort finns det flera kunder som söker truckförare för extraarbete.
Arbetstiderna kan variera men primärt är det dagtid som våra kunder har behov. För dig med truckkort kan även möjlighet finnas att jobba kväll, helg och natt.
För oss och våra kunder är det av största vikt att du som person är engagerad, lyhörd och effektiv. Du samarbetar väl med andra och har förmåga att ställa om snabbt och vara flexibel.


Din profil
För att kunna söka denna typ av jobb behöver du ha en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50 %.
Erfarenhet av exempelvis lagerjobb eller produktion är meriterande.

Som medarbetare på Inpeople har du en passion för att ge service. Du förstår att stort engagemang är avgörande för att ha nöjda kunder. Du tycker om att ta ansvar och kan fullt ut stå bakom vår laganda som vi kallar Inspirit.

På Inpeople värdesätter vi de kvalitéer som en jämn ålders-och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför vår och våra kunders verksamheter.

Vi tillämpar alltid löpande urval i våra rekryteringsprocesser.

Varmt välkommen med din ansökan!

Om oss
Sedan 2010 är vi specialister på skräddarsydda lösningar inom personaluthyrning och rekrytering. Vår mission, vårt uppdrag som vi jobbat med sedan start, är att hjälpa människor leva livet så som de själva vill leva det. Missionen leder oss på vägen mot att alltid hitta rätt person till rätt plats. Med en kultur som präglas av omtanke och snällhet driver vi Inpeople med hjärta, passion och ansvar för att bidra till våra kunders framgång.

Inpeople är ett auktoriserat rekryterings – och bemanningsföretag med ambitionen att bidra till en bättre och mer hållbar värld. Vi är en del av Ingroup och har ett nära samarbete med vårt systerbolag Head Consulting Group. Vårt huvudkontor finns i Växjö och vi har cirka 300 hel- och deltidsanställda.

Välkommen till ett annorlunda HR-företag!

Ansök nu

Arbetsledare till Maskin & Mekan

Arbetsledare, anläggning
Läs mer Jun 28
Dina arbetsuppgifter
Vi söker en målinriktad och engagerad arbetsledare inom markentreprenad för att ta ledningen i våra projekt och säkerställa deras framgång. Ditt huvudansvar är att självständigt planera, samordna och leda produktionen i flertalet av våra anläggningsprojekt. Som arbetsledare hos oss har du många kontaktytor såväl internt som externt, du underhåller kontakt med både nya och befintliga kunder. Du ansvarar för att hålla ordning i dokumentationen kopplat till dina projekt och även kontakt med berörda myndigheter och andra externa instanser ingår i rollen.

Du genomför mindre kalkylarbeten och lämnar anbud till kund för att säkerställa lönsamheten samt hanterar inköp och ekonomisk uppföljning kopplade till de enskilda projekten.
Du arbetar på ett följsamt sätt i en organisation där vardagen är föränderlig, branschen ställer höga krav på anpassning och flexibilitet.

Huvudsakliga ansvarsområden:
- Ledning av produktionsprocessen på markentreprenadsprojekt, från första kundkontakt följt av planering och färdigställande
- Genomföra mindre kalkyler och kostnadsuppskattningar samt säkerställa att projektet genomförs inom budget och med god lönsamhet
- Ansvara för att driva och genomföra egna anläggningsprojekt, där du leder och motiverar ditt team till att uppnå uppsatta mål och deadlines
- Aktivt underhålla och utveckla relationer med både befintliga och potentiella kunder för att säkerställa långsiktiga affärsrelationer och hög kundnöjdhet


I rekryteringsuppdraget har Maskin & Mekan i Växjö valt att samarbeta med Inpeople. Tillträde sker enligt överenskommelse.

Din profil
Maskin & Mekan tror att flexibilitet, noggrannhet och starkt engagemang för att uppnå resultat är dina stora framgångsfaktorer i denna roll. Du har fokus på service och förmåga att skapa och upprätthålla goda kundrelationer.

Vidare ser Maskin & Mekan att du har utpräglad problemlösningsförmåga och förmåga att hantera utmaningar under projektens gång. Ditt arbetssätt är strukturerat och organiserat, för att hantera flera projekt samtidigt utan att tappa fokus eller effektivitet.
Din sociala förmåga är god och du kan med lätthet kommunicera med olika typer av individer och utifrån olika roller.

Vi ser gärna att du har vana från branschen eller liknande branscher samt goda ledaregenskaper. Har du även erfarenhet av utsättning och inmätning med GPS och totalstation är det meriterande. Bas-P och Bas-U är även det meriterande.

Körkort för bil är ett krav för tjänsten.

Om du är en ambitiös och motiverad individ som trivs i en dynamisk arbetsmiljö och vill vara en del av ett framgångsrikt team, så är detta en fantastisk möjlighet att växa och utvecklas tillsammans med oss!

Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Eventuella frågor besvaras av ansvarig rekryterare på Inpeople, Mathilda Petersson Carlberg (0470-747672). Under semesterperioden vecka 27-32 erbjuds begränsad möjlighet att besvara frågor om tjänsten.

Varmt välkommen med din ansökan, vi ser fram emot att lära känna dig!


Om företaget
Maskin & Mekan i Växjö AB grundades 1995 och är idag ett väletablerat markentreprenadföretag i Växjö med ett 60-tal anställda.
Vi har bred erfarenhet av branschen och erbjuder våra kunder konkurrenskraftiga och effektiva lösningar.

Våra huvudsakliga arbetsområden är mark- och anläggningsarbeten, uthyrning av maskiner med eller utan förare, transporttjänster samt försäljning av maskiner, fordon och krossmaterial.

Sommaren 2020 flyttade vi till nya lokaler på Högsbyvägen 5 i Växjö, här har vi även vår egen verkstad där vi både reparerar interna och externa lastbilar och tunga fordon.

Hoppas du vill bli en del av vårt team!

Ansök nu

Affärsstöd till Atea Sverige

Innesäljare
Läs mer Jun 28
Dina arbetsuppgifter
Vill du vara en del av ett dynamiskt och framgångsrikt IT-bolag i Växjö? Drivs du av att erbjuda förstklassig rådgivning till kunder? Då kan rollen som affärsstöd på Atea vara perfekt för dig!

Till Atea Sverige söker vi nu dig som vill jobba som affärsstöd med fokus på rådgivning och försäljning. I rollen som affärsstöd ansvarar du för att hjälpa kunder i deras IT-miljö med fokus på avtalsfrågor, avtalsförnyelser, prisfrågor, produktfrågor och rådgivning mot interna och externa kunder.

Du erbjuds en utvecklande roll där varje dag erbjuder nya utmaningar och kundärenden. Då kommer jobba självständigt i din roll men dina uppgifter tillsammans med dina kollegor på avdelningen. Arbetstiderna är dagtid 8.00-17.00. Du sitter med fördel på Ateas kontor i Växjö, men när du kommit in i rollen så finns det möjlighet att jobba hemifrån några dagar i veckan.

Tjänsten kommer inledas som en inhyrning via Inpeople under sex månader, med god möjlighet till förlängning.



Din profil
Vi söker en engagerad och driven person som motiveras av att skapa och upprätthålla starka relationer. Om du drivs av att hitta lösningar och överträffa förväntningar kan denna möjlighet vara precis rätt för dig.

Din sociala kompetens och kommunikativa förmåga är avgörande för rollen. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta i en kundorienterad roll och med administrativa uppgifter. Du har en förmåga att snabbt sätta dig in i nya system och program. Vi förväntar oss att du har minst en gymnasieutbildning och att du har en bekväm hantering av Office-paketet.

Som person är du strukturerad, ansvarsfull och har förmågan att driva ditt eget arbete framåt. Du har även en utmärkt samarbetsförmåga och är beredd att bidra till teamets framgång. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper eftersom de är avgörande för att du ska trivas och lyckas i rollen hos oss på Atea.

På Inpeople värdesätter vi de kvalitéer som en jämn ålders-och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför vår och våra kunders verksamheter.

Vi tillämpar alltid löpande urval i våra rekryteringsprocesser.

Under semesterperioden vecka 27-32 erbjuds begränsad möjlighet att besvara frågor om tjänsten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Om företaget
Atea har samlat it-branschens största hjärtan och snabbaste hjärnor. Vi finns över hela Sverige och har över 2000 kompetenta medarbetare inom alla områden. Specialister som vet vad som krävs för att skapa konkurrenskraft inom exportindustrin, specialister som vet hur it kan bidra med bättre lärande i skolan, specialister som vet hur lokala företag kan växa med it, specialister som vill vara med och skapa vård och omsorg i världsklass.

Om oss
Sedan 2010 är vi specialister på skräddarsydda lösningar inom personaluthyrning och rekrytering. Vår mission, vårt uppdrag som vi jobbat med sedan start, är att hjälpa människor leva livet så som de själva vill leva det. Missionen leder oss på vägen mot att alltid hitta rätt person till rätt plats. Med en kultur som präglas av omtanke och snällhet driver vi Inpeople med passion och ansvar för att bidra till våra kunders framgång.

Inpeople är ett auktoriserat rekryterings – och bemanningsföretag med ambitionen att bidra till en bättre och mer hållbar värld. Vi är en del av Ingroup och har ett nära samarbete med vårt systerbolag Head Consulting Group. Vårt huvudkontor finns i Växjö och vi har cirka 300 hel- och deltidsanställda.

Välkommen till ett annorlunda HR-företag!

Ansök nu

Automationstekniker till CGV Automation i Växjö

Automationstekniker, maskin
Läs mer Jun 3
Vad du kommer att arbeta med
Som automationstekniker på CGV är din huvudsakliga arbetsuppgift att programmera (PLC/HMI/Scada) och ge support till produktion och montage gällande automationsrelaterade frågor. Du har ansvar vid driftsättning, vilket ibland innebär boende på annan ort samt att under vissa intensivare tider arbeta utanför normal arbetstid. Viktigt är därför att resande mer eller mindre frekvent fungerar för dig i livet i stort. En god och tidsenligt leverans mot kund säkerställs genom närvaro på plats under perioder (främst inom Sverige men även utomlands då och då).

I rollen arbetar du tvärfunktionellt i team med mekanik och projektledare. I projektgruppen representerar du automationsavdelningen och ansvarar för att arbetet inom denna funktion genomföres inom planerad tid och budget. Du håller även projektledaren informerad om hur arbetet fortskrider samt vid behov har du kontakt med kund och andra samarbetspartners.
Du agerar problemlösande och bidrar aktivt till nya tekniska lösningar inom teamet.


Vem tror vi att du är?
Vi tror att du är en person som har goda kunskaper inom el, minst på gymnasienivå. Kanske arbetar du idag som industrielektriker och vill ta steget till automation? Tidigare erfarenhet av PLC-programmering är ett plus, men i gruppen finns god kompetens att föra vidare om du har intresset av att lära!

Arbetet som automationstekniker innebär många kontaktytor både internt och externt vilket ställer höga krav på din förmåga att kommunicera, samarbeta och bygga relationer.

Du talar och skriver obehindrad svenska och har goda kunskaper i engelska.

För att lyckas som automationstekniker behöver du ha lätt för driva fram lösningar på tekniska utmaningar på ett lyhört och metodiskt sätt. Som person är du strukturerad, noggrann, lösningsorienterad och van att arbeta mot deadlines.

B-körkort är ett krav.

Tjänsten är en direktrekrytering till CGV Automation med placering i Växjö. Du arbetar heltid, dagtid med flexmöjlighet. Vid igångsättningar tillämpas särskilda rutiner. Tillträde enligt överenskommelse och urval sker löpande.

I denna rekrytering samarbetar CGV Automation med Inpeople, vid frågor är du välkommen att ta en första konfidentiell kontakt med ansvarig rekryterare Mathilda Petersson Carlberg på 072-5444800. Under semesterperioden vecka 27-32 erbjuds begränsad möjlighet att besvara frågor om tjänsten.

Varmt välkommen med din ansökan!


Om företaget
Vad gör CGV Automation?
CGV Automation (en del av C Gunnarssons Verkstads AB) har i dagsläget 10 anställda automationstekniker men ser nu fram emot att utöka verksamheten med ytterligare en kollega inom automation samt en teknisk projektledare. Automationsgraden på våra sågverksanläggningar ökar varje år och utvecklingen av nya maskiner är beroende av en tät integration mellan automationssystem och mekanik. CGV har därför under många år satsat stora resurser på att bygga upp kompetens och system som är anpassade till att styra sorteringsanläggningar för sågverksindustrin. Innovationsgraden är hög och du som medarbetare har god möjlighet att påverka både vidareutveckling och din tjänst i stort.

Redan 1981 levererade CGV PLC-styrningar till våra maskiner, ökade krav på prestanda gjorde att vi 2007 gick över till PC-baserade styrsystem.
Dessa system har betydligt mer kapacitet än traditionella PLC-system och gör det möjligt för oss att ligga i absoluta framkant i den tekniska utvecklingen.

Vår grupp består av medarbetare med hög teknisk kompetens och med fokus på stark teamkänsla. Vi är frikostiga med vår hjälp till kollegor och arbetar tillsammans för att alla gruppens projekt ska röra sig framåt. Välkommen in i teamet!

Ansök nu