Växjö: Attraktivt industriföretag i Växjö söker Elmontörer

Hitta ansökningsinfo om jobbet Attraktivt industriföretag i Växjö söker Elmontörer i Växjö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Växjö inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-05 // Varaktighet: Heltid

Dina arbetsuppgifter
Vi söker elmontörer till kund i Växjö! Det är en fin tillverkande industri där man bygger ventilationsaggregat. Du som elmontör drar och kopplar elen, felsöker och provar.

Här får du användning av dina kunskaper inom ellära och automation genom att koppla och testa elskåp. Förstärkningen i teamet behövs på heltid tillsvidare. Kvällsskift eller morgonskift kan bli aktuellt. Vi hoppas få se din ansökan!
Tjänsten är på ett mycket trevligt bolag i centrala Växjö. Arbetsplatsen har gott rykte och hög trivsel bland personalen.
Denna möjlighet vill du inte missa!

Din profil
Du som söker har en utbildning inom El -/Automation/Installation och har därigenom kunskap om ritningsläsning och kretsscheman. Du pratar, förstår och kan skriva på svenska obehindrat.
Vi tror att du som kommer trivas bäst i denna roll är social och trevlig, du gör alltid ett gediget arbete och trivs i samarbete med dina kollegor. Vi lägger vikt vid personlig lämplighet.

Som medarbetare på Inpeople har du en passion för att ge service. Du förstår att stort engagemang är avgörande för att ha nöjda kunder. Du tycker om att ta ansvar och kan fullt ut stå bakom vår laganda som vi kallar Inspirit.

På Inpeople värdesätter vi de kvalitéer som en jämn ålders-och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför vår och våra kunders verksamheter.

Vi tillämpar alltid löpande urval i våra rekryteringsprocesser.

Varmt välkommen med din ansökan!


Om oss
Sedan 2010 är vi specialister på skräddarsydda lösningar inom personaluthyrning och rekrytering. Vår mission, vårt uppdrag som vi jobbat med sedan start, är att hjälpa människor leva livet så som de själva vill leva det. Missionen leder oss på vägen mot att alltid hitta rätt person till rätt plats. Med en kultur som präglas av omtanke och snällhet driver vi Inpeople med passion och ansvar för att bidra till våra kunders framgång.

Inpeople är ett auktoriserat rekryterings – och bemanningsföretag med ambitionen att bidra till en bättre och mer hållbar värld. Vi är en del av Ingroup och har ett nära samarbete med vårt systerbolag Head Consulting Group. Vårt huvudkontor finns i Växjö och vi har cirka 300 hel- och deltidsanställda.

Välkommen till ett annorlunda HR-företag!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Växjö som Elmontör

Nedan visas andra jobb i Växjö som Elmontör.

Elmontör till Växjö

Läs mer Jun 10
ELMONTÖR TILL KUND I VÄXJÖ
Till ett av våra kundföretag i Växjö söker vi fler Elmontörer. Tjänsten är på heltid och förväntas starta under våren och pågår över en längre period.  

ARBETSUPPGIFTER
Som Elmontör arbetar du främst med att bygga el- och styrskåp i olika storlek samt koppla och installera el och även jobba med slutkontroller och testning. Är du en flink person med högsta kvalitet i fokus, då kanske detta jobb är som klippt och skuret för dig!

PERSONLIGA EGENSKAPER KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som innehar en fullständig gymnasieutbildning med inriktning mot el/automation, alternativt motsvarande praktisk erfarenhet som elmontör. Du har mycket goda kunskaper i ritningsläsning och har erfarenhet av att läsa elscheman. Har du jobbat med testning eller mjuklödning är detta meriterande.

Som person är du ansvarsfull och noggrann samt positiv och energisk. Du har en god samarbetsförmåga och trivs med att jobba praktiskt. Truckkort är ett plus, goda kunskaper i svenska och engelska språket är ett krav.

OM TJÄNSTEN
Tjänsten är långsiktigt och kan för rätt person att övergå i en tillsvidareanställning direkt hos vår kund.

Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.

ÖVRIG INFORMATION
Ansökningar via mail behandlas ej på grund av GDPR, sök tjänsten på www.eterni.se. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan.

VARMT VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!

Ansök nu

Elmontörer till expanderande kund!

Läs mer Jul 11
TopWork söker nu erfarna elmontörer till expanderande kund i Växjö!

Vår kund är ett ledande företag inom tillverkningsindustrin, känt för deras höga kvalitet och innovativa lösningar. De strävar ständigt efter att förbättra våra processer och produkter för att möta sina kunders behov och förväntningar.

Vi söker nu en engagerade och noggranna elmontörer som vill bli en del av vår kunds dynamiska team.

Arbetsuppgifter:
Montering och installation av elektriska system och komponenter enligt ritningar och scheman.
Felsökning och reparation av elektriska fel i utrustning och maskiner.
Testning och inspektion av färdiga installationer för att säkerställa att de uppfyller säkerhets- och kvalitetsstandarder.
Dokumentation av utfört arbete och rapportering av eventuella problem.
Samarbete med andra avdelningar för att säkerställa smidiga produktionsflöden.

Kvalifikationer:
Yrkesutbildning inom el eller motsvarande erfarenhet.
Minst 2 års erfarenhet som elmontör, gärna inom tillverkningsindustrin.
Goda kunskaper i att läsa och förstå tekniska ritningar och elscheman.
Erfarenhet av felsökning och reparation av elektriska system.
Förmåga att arbeta självständigt såväl som i team.
Hög noggrannhet och ett stort säkerhetstänkande.

Vi erbjuder:
En spännande och utmanande roll i ett växande företag.
Möjligheter till personlig och professionell utveckling.
En trevlig arbetsmiljö med engagerade och kompetenta kollegor.

Låter detta som din nästa utmaning? Varmt välkommen med din ansökan idag! Rekryteringsarbetet sker löpande.

Tjänsten inleds med en anställning hos TopWork med ett mål om att kandidaten senare ska övergå till en anställning hos kund. Som konsult hos TopWork får du en konsultchef som stöttar dig i ditt uppdrag hos kund. Vi ger dig råd och rekommendationer om hur du kan utvecklas i ditt arbete

Ansök nu

Elmontörer till expanderande kund!

Läs mer Jul 18
TopWork söker nu erfarna elmontörer till expanderande kund i Växjö!

Vår kund är ett ledande företag inom tillverkningsindustrin, känt för deras höga kvalitet och innovativa lösningar. De strävar ständigt efter att förbättra våra processer och produkter för att möta sina kunders behov och förväntningar.

Vi söker nu en engagerade och noggranna elmontörer som vill bli en del av vår kunds dynamiska team.

Arbetsuppgifter:
Montering och installation av elektriska system och komponenter enligt ritningar och scheman.
Felsökning och reparation av elektriska fel i utrustning och maskiner.
Testning och inspektion av färdiga installationer för att säkerställa att de uppfyller säkerhets- och kvalitetsstandarder.
Dokumentation av utfört arbete och rapportering av eventuella problem.
Samarbete med andra avdelningar för att säkerställa smidiga produktionsflöden.

Kvalifikationer:
Yrkesutbildning inom el eller motsvarande erfarenhet.
Minst 2 års erfarenhet som elmontör, gärna inom tillverkningsindustrin.
Goda kunskaper i att läsa och förstå tekniska ritningar och elscheman.
Erfarenhet av felsökning och reparation av elektriska system.
Förmåga att arbeta självständigt såväl som i team.
Hög noggrannhet och ett stort säkerhetstänkande.

Vi erbjuder:
En spännande och utmanande roll i ett växande företag.
Möjligheter till personlig och professionell utveckling.
En trevlig arbetsmiljö med engagerade och kompetenta kollegor.

Låter detta som din nästa utmaning? Varmt välkommen med din ansökan idag! Rekryteringsarbetet sker löpande.

Tjänsten inleds med en anställning hos TopWork med ett mål om att kandidaten senare ska övergå till en anställning hos kund. Som konsult hos TopWork får du en konsultchef som stöttar dig i ditt uppdrag hos kund. Vi ger dig råd och rekommendationer om hur du kan utvecklas i ditt arbete

Ansök nu

Elmontörer till expanderande kund!

Läs mer Jul 5
TopWork söker nu erfarna elmontörer till expanderande kund i Växjö!

Vår kund är ett ledande företag inom tillverkningsindustrin, känt för deras höga kvalitet och innovativa lösningar. De strävar ständigt efter att förbättra våra processer och produkter för att möta sina kunders behov och förväntningar.

Vi söker nu en engagerade och noggranna elmontörer som vill bli en del av vår kunds dynamiska team.

Arbetsuppgifter:
Montering och installation av elektriska system och komponenter enligt ritningar och scheman.
Felsökning och reparation av elektriska fel i utrustning och maskiner.
Testning och inspektion av färdiga installationer för att säkerställa att de uppfyller säkerhets- och kvalitetsstandarder.
Dokumentation av utfört arbete och rapportering av eventuella problem.
Samarbete med andra avdelningar för att säkerställa smidiga produktionsflöden.

Kvalifikationer:
Yrkesutbildning inom el eller motsvarande erfarenhet.
Minst 2 års erfarenhet som elmontör, gärna inom tillverkningsindustrin.
Goda kunskaper i att läsa och förstå tekniska ritningar och elscheman.
Erfarenhet av felsökning och reparation av elektriska system.
Förmåga att arbeta självständigt såväl som i team.
Hög noggrannhet och ett stort säkerhetstänkande.

Vi erbjuder:
En spännande och utmanande roll i ett växande företag.
Möjligheter till personlig och professionell utveckling.
En trevlig arbetsmiljö med engagerade och kompetenta kollegor.

Låter detta som din nästa utmaning? Varmt välkommen med din ansökan idag! Rekryteringsarbetet sker löpande.

Tjänsten inleds med en anställning hos TopWork med ett mål om att kandidaten senare ska övergå till en anställning hos kund. Som konsult hos TopWork får du en konsultchef som stöttar dig i ditt uppdrag hos kund. Vi ger dig råd och rekommendationer om hur du kan utvecklas i ditt arbete

Ansök nu

Attraktivt industriföretag i Växjö söker Elmontörer!

Läs mer Jul 5
Dina arbetsuppgifter
Vi söker elmontörer till kund i Växjö! Det är en fin tillverkande industri där man bygger ventilationsaggregat. Du som elmontör drar och kopplar elen, felsöker och provar.

Här får du användning av dina kunskaper inom ellära och automation genom att koppla och testa elskåp. Förstärkningen i teamet behövs på heltid tillsvidare. Kvällsskift eller morgonskift kan bli aktuellt. Vi hoppas få se din ansökan!
Tjänsten är på ett mycket trevligt bolag i centrala Växjö. Arbetsplatsen har gott rykte och hög trivsel bland personalen.
Denna möjlighet vill du inte missa!

Din profil
Du som söker har en utbildning inom El -/Automation/Installation och har därigenom kunskap om ritningsläsning och kretsscheman. Du pratar, förstår och kan skriva på svenska obehindrat.
Vi tror att du som kommer trivas bäst i denna roll är social och trevlig, du gör alltid ett gediget arbete och trivs i samarbete med dina kollegor. Vi lägger vikt vid personlig lämplighet.

Som medarbetare på Inpeople har du en passion för att ge service. Du förstår att stort engagemang är avgörande för att ha nöjda kunder. Du tycker om att ta ansvar och kan fullt ut stå bakom vår laganda som vi kallar Inspirit.

På Inpeople värdesätter vi de kvalitéer som en jämn ålders-och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför vår och våra kunders verksamheter.

Vi tillämpar alltid löpande urval i våra rekryteringsprocesser.

Varmt välkommen med din ansökan!


Om oss
Sedan 2010 är vi specialister på skräddarsydda lösningar inom personaluthyrning och rekrytering. Vår mission, vårt uppdrag som vi jobbat med sedan start, är att hjälpa människor leva livet så som de själva vill leva det. Missionen leder oss på vägen mot att alltid hitta rätt person till rätt plats. Med en kultur som präglas av omtanke och snällhet driver vi Inpeople med passion och ansvar för att bidra till våra kunders framgång.

Inpeople är ett auktoriserat rekryterings – och bemanningsföretag med ambitionen att bidra till en bättre och mer hållbar värld. Vi är en del av Ingroup och har ett nära samarbete med vårt systerbolag Head Consulting Group. Vårt huvudkontor finns i Växjö och vi har cirka 300 hel- och deltidsanställda.

Välkommen till ett annorlunda HR-företag!

Ansök nu

Andra jobb i Växjö från Inpeople Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Växjö från Inpeople Sverige AB .

Business Support till Dustin i Växjö uppstart efter sommaren

Orderadministratör
Läs mer Jun 10
Dina arbetsuppgifter
Dustin i Växjö söker dig som trivs med att vara en administratör i världsklass samtidigt som du omfamnar förändringar med öppna armar. Hos Dustin kommer du att vara en del av ett team på 3 personer som inte bara hanterar det dagliga administrativa arbetet på ett korrekt och professionellt sätt, utan också kan implementerar förbättringar och innovationer. I ditt dagliga arbete kommer du jobba med orderhantering och ha en löpande kontakt med företagskunder. Du ansvarar för att säkerställa korrekta priser, marginaler och att rapporter skickas till kunderna. Anställningen är långsiktig och kommer börja med en inhyrning via Inpeople på sex månader. Uppstart efter sommaren, tidigast i september.

Din profil
Din förmåga att anpassa dig till nya situationer och utmaningar kommer att vara avgörande för din framgång hos oss. Ser fram emot att välkomna dig till en miljö där förändring är en del av vardagen och där din administrativa expertis spelar en nyckelroll i att driva oss framåt mot framgång och tillväxt. Vi ser gärna att du har en längre erfarenhet från en bred administrativ roll, och vi önskar att du är självsäker i din yrkesroll. Eftersom du kommer att vara en del av en mindre grupp är god kommunikation och öppenhet viktiga egenskaper. Då rollen involverar kommunikation med företagskunder både nationellt och internationellt är det avgörande att du känner dig bekväm att använda engelska i både tal och skrift. Du bör även ha en god IT och systemvana för att snabbt komma in i rollen.
För att trivas i rollen som Business Support har du en god affärsförståelse och en förmåga att identifiera möjligheter för förbättring. Ta steget mot en spännande framtid med Dustin i Växjö. Ansök redan idag och bli en del av ett dedikerat team där du inte bara gör skillnad för företaget utan också för miljön!

Tjänsten är på heltid och har arbetstider måndag-fredag 8–17 och startas upp med en inhyrning via Inpeople på sex månader. Vi tillämpar alltid löpande urval i våra rekryteringsprocesser och kontakt kommer ske först efter sommaren.

Välkommen med din ansökan!


Om företaget
Dustin är en ledande onlinebaserad IT-partner i Norden och Benelux. De hjälper kunder att ligga i framkant med rätt IT-lösning, vid rätt tidpunkt och till rätt pris. På Dustin i Växjö är det fokus på hållbarhet och att förlänga IT-produkters livslängd genom att avidentifiera, restaurera och återvinna tidigare använda produkter. Det är en mindre grupp som jobbar i Växjö som består både utav kontor och produktion.

Om oss
Sedan 2010 är vi specialister på skräddarsydda lösningar inom personaluthyrning och rekrytering. Vår mission, vårt uppdrag som vi jobbat med sedan start, är att hjälpa människor leva livet så som de själva vill leva det. Missionen leder oss på vägen mot att alltid hitta rätt person till rätt plats. Med en kultur som präglas av omtanke och snällhet driver vi Inpeople med hjärta, passion och ansvar för att bidra till våra kunders framgång. Inpeople är ett auktoriserat rekryterings – och bemanningsföretag med ambitionen att bidra till en bättre och mer hållbar värld. Vi är en del av Ingroup och har ett nära samarbete med vårt systerbolag Head Consulting Group. Vårt huvudkontor finns i Växjö och vi har cirka 300 hel- och deltidsanställda. Välkommen till ett annorlunda HR-företag!

Ansök nu

Nu söker vi en komponentkunnig person till Combitech i Växjö

Databastekniker
Läs mer Jun 14
Dina arbetsuppgifter
Har du koll på gängstorlek och olika sorters muttrar så har du det vi söker till denna tjänst. Kanske lite mer än så förstås men en bra grund för att förstå variationen av komponenter som passerar i denna tjänst. Vill du arbeta med att klassificera och registrera komponenter i ett datasystem, och vara en bidragande del av Sveriges försvar? Drivs du av att göra skillnad för människor, verksamheter och samhället? Till Combitech i Växjö söker vi nu en strukturerad komponenttekniker, en roll som innebär att du kommer arbeta med artikelförsörjning till Försvarsmaktens datasystem. Dina arbetsuppgifter blir att insamla och bearbeta data om komponenter för registrering samt leverans av informationspaket. Genom analys och utredning om respektive komponent säkerställer du att tillräcklig och korrekt information anges. Komponenterna ingår i materiel som används av bl.a. Försvarsmakten och är främst markrelaterad. Du utför arbetet självständigt med stort eget ansvar. Di ingår i ett team som jobbar med liknande uppgifter. Teamet präglas av ett flexibelt arbetssätt, självständighet, nära samarbete och god kommunikation. Vissa uppgifter är rutinmässiga och andra mer varierade. Uppdraget är kortsiktigt och förväntas starta efter sommaren. Du anställs av Inpeople men arbetar på uppdrag hos Combitech. På kandidater som går vidare i processen kommer man utföra registerutdrag och genomföra en säkerhetsprövningsintervju.

Din profil
Vi söker dig som på ett noggrant och strukturerat sätt tar dig an en ny utmaning. Du har en teknisk utbildning lägst på gymnasienivå men gärna inom industriell ekonomi/maskinteknik/elektronik/mekanik/logistik eller motsvarande. Som person är du kommunikativ och prestigelös. Du är metodisk i ditt arbetssätt och har en god känsla för detaljer. Din samarbetsförmåga är mycket god och du kan samtidigt arbeta självständigt och ta egna beslut om vad som behöver göras. Vi lägger stor vikt vid att du har en god förmåga att ta ansvar och driva arbetet framåt, inom givna ramar. Vi ser gärna att du har erfarenhet av tekniska standarder, ritningsläsning, artikelstruktur eller reservdelshantering. Du är van att jobba i och söka efter information i databaser. Har du erfarenhet från Försvarsmakten/FMV eller försvarsindustrin, samt deras respektive datasystem (som t.ex. FREJ, PDR, NMCRL, GoF), är detta meriterande. Du behärskar såväl svenska som engelska i både tal och skrift och hanterar Officepaketet obehindrat.


Som medarbetare på Inpeople har du en passion för att ge service. Du förstår att stort engagemang är avgörande för att ha nöjda kunder. Du tycker om att ta ansvar och kan fullt ut stå bakom vår laganda som vi kallar Inspirit. På Inpeople värdesätter vi de kvalitéer som en jämn ålders-och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför vår och våra kunders verksamheter. Vi tillämpar alltid löpande urval i våra rekryteringsprocesser. Uppstart av denna tjänst beräknas till 1 september och urval och första kontakt sker först efter vecka 28. Varmt välkommen med din ansökan!


Om företaget
Vi på Combitech accelererar utvecklingen av ett smartare, mer hållbart och mer motståndskraftigt samhälle. Genom att kombinera vår solida erfarenhet och kunskap från försvars- och industrisektorn säkerställer vi att verksamheter, samhällen och vårt totalförsvar står stadiga inför framtidens utmaningar. Vi är en Nordisk tech lösnings- och konsultpartner som utgörs av 2100 passionerade experter som tillsammans med våra kunder arbetar med att utmana teknikens gränser för att göra skillnad.

Om oss
Sedan 2010 är vi specialister på skräddarsydda lösningar inom personaluthyrning och rekrytering. Vår mission, vårt uppdrag som vi jobbat med sedan start, är att hjälpa människor leva livet så som de själva vill leva det. Missionen leder oss på vägen mot att alltid hitta rätt person till rätt plats. Med en kultur som präglas av omtanke och snällhet driver vi Inpeople med passion och ansvar för att bidra till våra kunders framgång. Inpeople är ett auktoriserat rekryterings – och bemanningsföretag med ambitionen att bidra till en bättre och mer hållbar värld. Vi är en del av Ingroup och har ett nära samarbete med vårt systerbolag Head Consulting Group. Vårt huvudkontor finns i Växjö och vi har cirka 300 hel- och deltidsanställda. Välkommen till ett annorlunda HR-företag!

Ansök nu

Kom du in på drömutbildningen i Växjö? Sök extrajobbet via Inpeople!

Lagerarbetare
Läs mer Jul 11
Dina arbetsuppgifter
Grattis – du kom in på utbildningen du velat gå! Nästa steg är att säkra extrajobbet vid sidan av studierna. Våra kunder runt om i Växjö har behov av medarbetare inom en rad olika områden, framförallt produktion, enklare IT-uppgifter samt lagerhantering. Har du truckkort finns det flera kunder som söker truckförare för extraarbete.
Arbetstiderna kan variera men primärt är det dagtid som våra kunder har behov. För dig med truckkort kan även möjlighet finnas att jobba kväll, helg och natt.
För oss och våra kunder är det av största vikt att du som person är engagerad, lyhörd och effektiv. Du samarbetar väl med andra och har förmåga att ställa om snabbt och vara flexibel.


Din profil
För att kunna söka denna typ av jobb behöver du ha en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50 %.
Erfarenhet av exempelvis lagerjobb eller produktion är meriterande.

Som medarbetare på Inpeople har du en passion för att ge service. Du förstår att stort engagemang är avgörande för att ha nöjda kunder. Du tycker om att ta ansvar och kan fullt ut stå bakom vår laganda som vi kallar Inspirit.

På Inpeople värdesätter vi de kvalitéer som en jämn ålders-och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför vår och våra kunders verksamheter.

Vi tillämpar alltid löpande urval i våra rekryteringsprocesser.

Varmt välkommen med din ansökan!

Om oss
Sedan 2010 är vi specialister på skräddarsydda lösningar inom personaluthyrning och rekrytering. Vår mission, vårt uppdrag som vi jobbat med sedan start, är att hjälpa människor leva livet så som de själva vill leva det. Missionen leder oss på vägen mot att alltid hitta rätt person till rätt plats. Med en kultur som präglas av omtanke och snällhet driver vi Inpeople med hjärta, passion och ansvar för att bidra till våra kunders framgång.

Inpeople är ett auktoriserat rekryterings – och bemanningsföretag med ambitionen att bidra till en bättre och mer hållbar värld. Vi är en del av Ingroup och har ett nära samarbete med vårt systerbolag Head Consulting Group. Vårt huvudkontor finns i Växjö och vi har cirka 300 hel- och deltidsanställda.

Välkommen till ett annorlunda HR-företag!

Ansök nu

Arbetsledare till Maskin & Mekan

Arbetsledare, anläggning
Läs mer Jun 28
Dina arbetsuppgifter
Vi söker en målinriktad och engagerad arbetsledare inom markentreprenad för att ta ledningen i våra projekt och säkerställa deras framgång. Ditt huvudansvar är att självständigt planera, samordna och leda produktionen i flertalet av våra anläggningsprojekt. Som arbetsledare hos oss har du många kontaktytor såväl internt som externt, du underhåller kontakt med både nya och befintliga kunder. Du ansvarar för att hålla ordning i dokumentationen kopplat till dina projekt och även kontakt med berörda myndigheter och andra externa instanser ingår i rollen.

Du genomför mindre kalkylarbeten och lämnar anbud till kund för att säkerställa lönsamheten samt hanterar inköp och ekonomisk uppföljning kopplade till de enskilda projekten.
Du arbetar på ett följsamt sätt i en organisation där vardagen är föränderlig, branschen ställer höga krav på anpassning och flexibilitet.

Huvudsakliga ansvarsområden:
- Ledning av produktionsprocessen på markentreprenadsprojekt, från första kundkontakt följt av planering och färdigställande
- Genomföra mindre kalkyler och kostnadsuppskattningar samt säkerställa att projektet genomförs inom budget och med god lönsamhet
- Ansvara för att driva och genomföra egna anläggningsprojekt, där du leder och motiverar ditt team till att uppnå uppsatta mål och deadlines
- Aktivt underhålla och utveckla relationer med både befintliga och potentiella kunder för att säkerställa långsiktiga affärsrelationer och hög kundnöjdhet


I rekryteringsuppdraget har Maskin & Mekan i Växjö valt att samarbeta med Inpeople. Tillträde sker enligt överenskommelse.

Din profil
Maskin & Mekan tror att flexibilitet, noggrannhet och starkt engagemang för att uppnå resultat är dina stora framgångsfaktorer i denna roll. Du har fokus på service och förmåga att skapa och upprätthålla goda kundrelationer.

Vidare ser Maskin & Mekan att du har utpräglad problemlösningsförmåga och förmåga att hantera utmaningar under projektens gång. Ditt arbetssätt är strukturerat och organiserat, för att hantera flera projekt samtidigt utan att tappa fokus eller effektivitet.
Din sociala förmåga är god och du kan med lätthet kommunicera med olika typer av individer och utifrån olika roller.

Vi ser gärna att du har vana från branschen eller liknande branscher samt goda ledaregenskaper. Har du även erfarenhet av utsättning och inmätning med GPS och totalstation är det meriterande. Bas-P och Bas-U är även det meriterande.

Körkort för bil är ett krav för tjänsten.

Om du är en ambitiös och motiverad individ som trivs i en dynamisk arbetsmiljö och vill vara en del av ett framgångsrikt team, så är detta en fantastisk möjlighet att växa och utvecklas tillsammans med oss!

Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Eventuella frågor besvaras av ansvarig rekryterare på Inpeople, Mathilda Petersson Carlberg (0470-747672). Under semesterperioden vecka 27-32 erbjuds begränsad möjlighet att besvara frågor om tjänsten.

Varmt välkommen med din ansökan, vi ser fram emot att lära känna dig!


Om företaget
Maskin & Mekan i Växjö AB grundades 1995 och är idag ett väletablerat markentreprenadföretag i Växjö med ett 60-tal anställda.
Vi har bred erfarenhet av branschen och erbjuder våra kunder konkurrenskraftiga och effektiva lösningar.

Våra huvudsakliga arbetsområden är mark- och anläggningsarbeten, uthyrning av maskiner med eller utan förare, transporttjänster samt försäljning av maskiner, fordon och krossmaterial.

Sommaren 2020 flyttade vi till nya lokaler på Högsbyvägen 5 i Växjö, här har vi även vår egen verkstad där vi både reparerar interna och externa lastbilar och tunga fordon.

Hoppas du vill bli en del av vårt team!

Ansök nu

Affärsstöd till Atea Sverige

Innesäljare
Läs mer Jun 28
Dina arbetsuppgifter
Vill du vara en del av ett dynamiskt och framgångsrikt IT-bolag i Växjö? Drivs du av att erbjuda förstklassig rådgivning till kunder? Då kan rollen som affärsstöd på Atea vara perfekt för dig!

Till Atea Sverige söker vi nu dig som vill jobba som affärsstöd med fokus på rådgivning och försäljning. I rollen som affärsstöd ansvarar du för att hjälpa kunder i deras IT-miljö med fokus på avtalsfrågor, avtalsförnyelser, prisfrågor, produktfrågor och rådgivning mot interna och externa kunder.

Du erbjuds en utvecklande roll där varje dag erbjuder nya utmaningar och kundärenden. Då kommer jobba självständigt i din roll men dina uppgifter tillsammans med dina kollegor på avdelningen. Arbetstiderna är dagtid 8.00-17.00. Du sitter med fördel på Ateas kontor i Växjö, men när du kommit in i rollen så finns det möjlighet att jobba hemifrån några dagar i veckan.

Tjänsten kommer inledas som en inhyrning via Inpeople under sex månader, med god möjlighet till förlängning.



Din profil
Vi söker en engagerad och driven person som motiveras av att skapa och upprätthålla starka relationer. Om du drivs av att hitta lösningar och överträffa förväntningar kan denna möjlighet vara precis rätt för dig.

Din sociala kompetens och kommunikativa förmåga är avgörande för rollen. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta i en kundorienterad roll och med administrativa uppgifter. Du har en förmåga att snabbt sätta dig in i nya system och program. Vi förväntar oss att du har minst en gymnasieutbildning och att du har en bekväm hantering av Office-paketet.

Som person är du strukturerad, ansvarsfull och har förmågan att driva ditt eget arbete framåt. Du har även en utmärkt samarbetsförmåga och är beredd att bidra till teamets framgång. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper eftersom de är avgörande för att du ska trivas och lyckas i rollen hos oss på Atea.

På Inpeople värdesätter vi de kvalitéer som en jämn ålders-och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför vår och våra kunders verksamheter.

Vi tillämpar alltid löpande urval i våra rekryteringsprocesser.

Under semesterperioden vecka 27-32 erbjuds begränsad möjlighet att besvara frågor om tjänsten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Om företaget
Atea har samlat it-branschens största hjärtan och snabbaste hjärnor. Vi finns över hela Sverige och har över 2000 kompetenta medarbetare inom alla områden. Specialister som vet vad som krävs för att skapa konkurrenskraft inom exportindustrin, specialister som vet hur it kan bidra med bättre lärande i skolan, specialister som vet hur lokala företag kan växa med it, specialister som vill vara med och skapa vård och omsorg i världsklass.

Om oss
Sedan 2010 är vi specialister på skräddarsydda lösningar inom personaluthyrning och rekrytering. Vår mission, vårt uppdrag som vi jobbat med sedan start, är att hjälpa människor leva livet så som de själva vill leva det. Missionen leder oss på vägen mot att alltid hitta rätt person till rätt plats. Med en kultur som präglas av omtanke och snällhet driver vi Inpeople med passion och ansvar för att bidra till våra kunders framgång.

Inpeople är ett auktoriserat rekryterings – och bemanningsföretag med ambitionen att bidra till en bättre och mer hållbar värld. Vi är en del av Ingroup och har ett nära samarbete med vårt systerbolag Head Consulting Group. Vårt huvudkontor finns i Växjö och vi har cirka 300 hel- och deltidsanställda.

Välkommen till ett annorlunda HR-företag!

Ansök nu

Automationstekniker till CGV Automation i Växjö

Automationstekniker, maskin
Läs mer Jun 3
Vad du kommer att arbeta med
Som automationstekniker på CGV är din huvudsakliga arbetsuppgift att programmera (PLC/HMI/Scada) och ge support till produktion och montage gällande automationsrelaterade frågor. Du har ansvar vid driftsättning, vilket ibland innebär boende på annan ort samt att under vissa intensivare tider arbeta utanför normal arbetstid. Viktigt är därför att resande mer eller mindre frekvent fungerar för dig i livet i stort. En god och tidsenligt leverans mot kund säkerställs genom närvaro på plats under perioder (främst inom Sverige men även utomlands då och då).

I rollen arbetar du tvärfunktionellt i team med mekanik och projektledare. I projektgruppen representerar du automationsavdelningen och ansvarar för att arbetet inom denna funktion genomföres inom planerad tid och budget. Du håller även projektledaren informerad om hur arbetet fortskrider samt vid behov har du kontakt med kund och andra samarbetspartners.
Du agerar problemlösande och bidrar aktivt till nya tekniska lösningar inom teamet.


Vem tror vi att du är?
Vi tror att du är en person som har goda kunskaper inom el, minst på gymnasienivå. Kanske arbetar du idag som industrielektriker och vill ta steget till automation? Tidigare erfarenhet av PLC-programmering är ett plus, men i gruppen finns god kompetens att föra vidare om du har intresset av att lära!

Arbetet som automationstekniker innebär många kontaktytor både internt och externt vilket ställer höga krav på din förmåga att kommunicera, samarbeta och bygga relationer.

Du talar och skriver obehindrad svenska och har goda kunskaper i engelska.

För att lyckas som automationstekniker behöver du ha lätt för driva fram lösningar på tekniska utmaningar på ett lyhört och metodiskt sätt. Som person är du strukturerad, noggrann, lösningsorienterad och van att arbeta mot deadlines.

B-körkort är ett krav.

Tjänsten är en direktrekrytering till CGV Automation med placering i Växjö. Du arbetar heltid, dagtid med flexmöjlighet. Vid igångsättningar tillämpas särskilda rutiner. Tillträde enligt överenskommelse och urval sker löpande.

I denna rekrytering samarbetar CGV Automation med Inpeople, vid frågor är du välkommen att ta en första konfidentiell kontakt med ansvarig rekryterare Mathilda Petersson Carlberg på 072-5444800. Under semesterperioden vecka 27-32 erbjuds begränsad möjlighet att besvara frågor om tjänsten.

Varmt välkommen med din ansökan!


Om företaget
Vad gör CGV Automation?
CGV Automation (en del av C Gunnarssons Verkstads AB) har i dagsläget 10 anställda automationstekniker men ser nu fram emot att utöka verksamheten med ytterligare en kollega inom automation samt en teknisk projektledare. Automationsgraden på våra sågverksanläggningar ökar varje år och utvecklingen av nya maskiner är beroende av en tät integration mellan automationssystem och mekanik. CGV har därför under många år satsat stora resurser på att bygga upp kompetens och system som är anpassade till att styra sorteringsanläggningar för sågverksindustrin. Innovationsgraden är hög och du som medarbetare har god möjlighet att påverka både vidareutveckling och din tjänst i stort.

Redan 1981 levererade CGV PLC-styrningar till våra maskiner, ökade krav på prestanda gjorde att vi 2007 gick över till PC-baserade styrsystem.
Dessa system har betydligt mer kapacitet än traditionella PLC-system och gör det möjligt för oss att ligga i absoluta framkant i den tekniska utvecklingen.

Vår grupp består av medarbetare med hög teknisk kompetens och med fokus på stark teamkänsla. Vi är frikostiga med vår hjälp till kollegor och arbetar tillsammans för att alla gruppens projekt ska röra sig framåt. Välkommen in i teamet!

Ansök nu