Växjö: Är du vår nästa framgångsrika Säljare

Hitta ansökningsinfo om jobbet Är du vår nästa framgångsrika Säljare i Växjö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Växjö inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-06 // Varaktighet: Heltid

Fogmaker International AB är ett expansivt bolag med starkt varumärke och ambitiösa tillväxtplaner. Vi är globalt etablerade och marknadsledande i Europa. Med hjälp av vår breda expertis och vårt kundnära tänk har vi utvecklat långsiktiga, förtroendefulla relationer med våra kunder runt om i världen. Fogmaker utvecklar, tillverkar och marknadsför brandskyddssystem för motorrum som med vattendimma under högt tryck både kyler och kväver branden. Inom segmentet buss är vi marknadsledande i Europa, Mellanöstern och Australien. Våra produkter säljs/levereras till OEM-kunder och återförsäljare runt om i världen.
Sedan starten 1995 har vi installerat över 300 000 system i nära 70 länder. Fogmakers system finns utöver bussar också i skogs-, jordbruks- och entreprenadmaskiner samt i flygplats- och gruvfordon.
KOMPETENS, ENGAGEMANG och INTEGRITET är de unika värdeord som präglar hela vår verksamhet och som styr hur vi jobbar och tar beslut. De ger oss en gemensam syn och skapar en vi-känsla. Vi satsar på vår personal och har mycket nöjda medarbetare. Med flera år av stark tillväxt bakom oss och en plan för fortsatt tillväxt behöver vi nya drivna, kunniga och ambitiösa medarbetare.
Vi stärker nu vår organisation med en erfaren
KEY ACCOUNT MANAGER
Ditt uppdrag
Fogmaker är ett företag i stark tillväxt och förändring, ditt uppdrag som KAM blir främst att driva försäljning och affärsutveckling för stora befintliga och nya potentiella OEM-kunder. Geografin kan anpassas efter ditt intresse och bakgrund.
Med hjälp av strategiskt och långsiktigt tänk identifierar du nya affärsmöjligheter och tar ansvar för hela försäljningsprocessen från idéstadiet till implementering av affären. Du har ett nära samarbete med dina kollegor inom marknadsorganisationen som består av marknadssupport, systemteknik & design samt service & eftermarknad.
Din placering är på Fogmakers huvudkontor i Växjö, men kan diskuteras. Tjänsten innebär ca 30% resor, både nationellt och internationellt. Övrigt arbete kan till viss del skötas på distans, men för att du ska bli en del av vår fina gemenskap och det interna samarbetet bör du kunna ta dig till kollegorna på kontoret regelbundet.
Vem är Du?
Vi söker dig som har flera års erfarenhet av teknisk försäljning och jobbat nära kunder ute på marknaden, B2B. Gärna från fordons- eller maskinbranschen. Du har ett genuint intresse för branschen i allmänhet och teknik i synnerhet. Då vi jobbar med stora internationella företag ser vi att du har en mycket god förhandlingsvana samt har förmåga att anpassa din kommunikation till olika nivåer hos kunderna då du möter olika intressenter inom kundernas organisationer.
Du behöver vara affärsmässig och professionell i ditt beteende samt vara van vid att arbeta både kort – och långsiktigt mot uppsatta mål. Du är nyfiken och lyhörd inför marknadens signaler. Självklart är du självgående, engagerad och samarbetsvillig med en stark vilja att utvecklas tillsammans med oss mot våra tillväxtmål. Att du delar våra värderingar fullt ut ser vi som en självklarhet.
För att bli framgångsrik i rollen som KAM hos oss bör du vara tydlig och målmedveten, ha ett strategiskt tänkande samt vara strukturerad och effektiv i ditt arbete. Du gillar att ta ansvar, att jobba tillsammans och då Fogmaker är ett dynamiskt företag som är på en spännande tillväxtresa är det bra att vara flexibel och prestigelös. Då Fogmaker växer internationellt finns goda möjligheter att utvecklas och växa med oss.
Vi ser att du pratar och skriver svenska flytande samt klarar professionell kommunikation på engelska. Vi förutsätter att du har erfarenhet av att arbeta i Office-paket samt affärssystem. Vi tror att en eftergymnasial utbildning inom teknik, ekonomi, sälj eller projektledning ger dig en bra grund för att vara framgångsrik i din profession.
Låter det intressant?
Är du en person som lockas till en roll där du kan använda din kompetens för att strategiskt och operativt arbeta med vår egenutvecklade produkt och stärka Fogmakers varumärke?
Då är vi förmodligen den rätta arbetsgivaren för Dig!
Vill du veta mer – hör gärna av dig till mig, Marie Marvig, jag är chef för Fogmaker Norden och du når mig lättast på mobilen på 076-128 44 80.
Du skickar in din ansökan till HR-chef Birgitta Mattsson på birgitta.mattsson@fogmaker.com snarast möjligt, dock senast 2024-08-16. Viktigt att notera är att vi kommer att göra urval och påbörja intervjuer löpande under ansökningstiden!
OBS! Vi undanber oss vänligen men bestämt alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp för denna tjänst!!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Växjö som Key account manager

Nedan visas andra jobb i Växjö som Key account manager.

Key Account Manager till Softhouse Småland

Läs mer Jun 20
Drivs du av att hitta nya affärsmöjligheter? Gillar du att ha kul på jobbet med motiverade och härliga kollegor? Då kanske du är vår nästa Key Account Manager! Vi är i en viktig fas på vår tillväxtresa och söker dig som vill utmana och ta lead i expansionen. Vi är redan idag grymma på att förverkliga mjukvarudrömmar och vill nu stärka vår marknadsposition. Så här ser vi på rollenSom KAM har du en nyckelroll med stor möjlighet att påverka bolagets fortsatta tillväxt. Du har försäljningsansvar och blir en del av regionens ledningsgrupp, organisationen är platt och du deltar aktivt i det taktiska och strategiska arbetet för vidareutveckling. Vidare ansvarar du för vår nykundsbearbetning och att bygga långsiktiga tillitsfulla affärsrelationer. Samtidigt vårdar och vidareutvecklar du befintliga kundrelationer. I rollen är du också en självklar ambassadör för Softhouse Småland genom lokala säljaktiviteter, nätverkande och marknadsföring.Vem är du?
För att trivas som KAM hos oss ser vi att du har ett stort intresse och förståelse för företags verksamheter, och brinner för att hitta lösningar på kundens problem. Du är trygg och erfaren med starkt självledarfokus och initiativtagande. Utöver det trivs du i en roll där du driver hela säljprocessen och dess erbjudande för att säkra tillväxt.
Vi ser att du har minst 5 års erfarenhet inom försäljning och/eller affärsutveckling inom IT/tech. Utöver det tror vi att du:
Har en tydlig lokal marknads- och affärskännedom med etablerat nätverk. Såklart håller du dig också ajour och uppdaterad kring omvärldsläget.
Kan agera bryggan mellan teknik och kund där du matchar kundens efterfrågan och behov med Softhouse erbjudande.
Har en analytisk förmåga och ett holistiskt synsätt och därigenom vågar utmana till nya perspektiv.
Är en förtroendeingivande relationsskapare med god kommunikativ förmåga, både internt och externt.

Vad erbjuder vi?
Ett framåtsträvande bolag där du och din work-life-balance är i fokus.
Ett team som gillar att göra saker tillsammans för att förhöja vardagen - allt från hälsofrämjande aktiviteter som padel, tennis och löpning till gemensamma frukostar och aw’s.
En miljö som är öppen och prestigelös där vi delar med oss av kunskap och erfarenheter. Här känner vi alla igen oss i våra värdeord Team, Enkelhet, Mod och Passion.
Förmåner som 30 dagars semester, tjänstepension, 5000 kr/år i friskvårdsbidrag, rekryteringsbonus och årlig konferens.

Om ossPå Softhouse är vi 300+ medarbetare fördelade på 10 kontor. Vi har kodat mjukvara sedan 1996, och tillsammans ser vi till att skapa lösningar som motsvarar våra kunders behov - vi levererar tjänster och mjukvara i världsklass. I Småland hittar du oss i Växjö, Jönköping och Kalmar, där rollen utgår från Växjökontoret. Läs gärna mer om oss här. Låter det intressant? Vårt urval och intervjuer skerlöpande och rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum- skicka in din ansökan redan idag!

Ansök nu

Teknisk säljare Småland, Östergötland, Kalmar

Läs mer Jul 4
Kito Crosby och Gunnebo Industrier
Till vår försäljningsorganisation med huvudkontor i Göteborg säker vi nu en självgående, prestigelös och tekniskt kunnig säljare.

Teamet är allt för oss, så du behöver vara en utpräglad lagspelare som hugger i där det behövs. I Kito Crosby-gruppen ingår Crosby, Gunnebo Industrier, Kito, Erikkila, IP lyfthandskar, Straightpoint lastceller, BlokCams kamerasystem, McKissick block och linskivor m.fl.

Arbetsbeskrivning

Hos oss arbetar du med försäljning av tekniska lyftprodukter, har världens starkaste varumärken i portföljen och säkerhetstänket som genomsyrar hela Kito Crosby-gruppen i ryggen.

Som Teknisk säljare har man eget säljansvar i sitt distrikt. Vi vill att du skall ta dig an denna utmaning som om det vore ditt eget företag. Du ser då nöjet i att hitta och utveckla nya affärer, så väl som att upprätthålla och vårda de redan etablerade kundrelationerna. Du trivs med att vara där det händer, alltså hos våra kunder.

Dina kunder är ett högintressant tvärsnitt av Sveriges industrier samt återförsäljare av lyft- och industriprodukter. Ena dagen är du i ett renrum för att sedan besöka ett bygge eller en kranfirma. Nästa dag möten med inköpare eller säljare hos någon av våra återförsäljare följt av teknisk presentation hos en fordonstillverkare. Kort sagt en väldigt omväxlande roll med mycket frihet under ansvar.

Vi är 30 personer som tillsammans ansvarar för försäljningen av Kito Crosby-gruppens produkter i Sverige, och har huvudkontoret i Göteborg. Vi är en självstyrande enhet i den globala koncernen om totalt ca 4.000 anställda.

I rollen som teknisk säljare ingår:

Att aktivt arbeta med, samt utveckla framtida, kunder inom distriktet. Då vår kanal till marknaden är både genom direktförsäljning och via återförsäljare behöver du kunna balansera bägge dessa kanaler för att i slutändan nå högsta möjliga marknadsandel utan att tumma på säkerhet eller lönsamhet.

Att sätta strategi och taktik för distriktet och dina kunder för långsiktigt samarbete och kundnöjdhet.

Att tillsammans med övriga säljteamet utveckla vår försäljning till utvalda kunder och kundgrupper.

Att vara tillgänglig för teknisk såväl som produktrelaterad support till dina kunder och kollegor, både på plats hos dem och via telefon och digitala kanaler.

Du rapporterar till Försäljningschef Daniel Englund som är placerad i Göteborg, samt arbetar tillsammans med dina kollegor runt om i Sverige. Du kommer utgå från hemmakontor någonstans inom distriktet som omfattar Småland, Östergötland och Kalmar i dagsläget.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har ett genuint tekniskt kunnande, är kreativ och lösningsorienterad. Personliga egenskaper och tidigare erfarenhet är viktigare än akademiska meriter (även om det är ett plus). Tidigare erfarenhet av lyftbranschen är självklart positivt, men inte ett krav. Du behöver vara en skicklig användare av Office-programmen då både kalkyler och presentationer ingår i arbetet. Ett krav är att du har flytande språkkunskaper i svenska och mycket goda engelskakunskaper i både tal och skrift.

Personliga egenskaper

Du brinner för teamet och kunden.

Du trivs lika bra i blåställ som skjorta/blus.

Det viktiga för dig är att helheten utvecklas, inte bara egen framgång.

Du är hjälpsam och lyfter dina kollegor och kunder.

Du är självgående men inte rädd för att be om hjälp.

Du är prestigelös, ödmjuk och nyfiken.

Du kan snabbt sätta dig in i tekniska situationer för att lösa kundens utmaningar.

Vad vi erbjuder

En spännande arbetsmiljö där ena dagen sällan är den andra lik. Hos oss arbetar vi tätt tillsammans med övrig verksamhet och nära kunden. Vi är ett globalt bolag som verkar lokalt och tillsammans gör vi lyftindustrin säkrare, mer effektiv och smartare.

Mer information

Anställningen är en tillsvidareanställning med provanställning på 6 mån. Urval och intervjuer hålls löpande så vänta inte med din ansökan. 

Under semesterperioden kan det dröja innan du får återkoppling på din ansökan.

Har du några frågor gällande tjänsten är du välkommen att kontakta:

 

Daniel Englund, Försäljningschef
daniel.englund@kitocrosby.com
Tel: 0703-41 50 40

Eller

Lisa Eriksson, t.f. HR-Chef:
lisa.eriksson@kitocrosby.com                  
Tel: 0470 75 75 47

Ansök nu

Är du vår nästa framgångsrika Säljare?

Läs mer Jul 6
Fogmaker International AB är ett expansivt bolag med starkt varumärke och ambitiösa tillväxtplaner. Vi är globalt etablerade och marknadsledande i Europa. Med hjälp av vår breda expertis och vårt kundnära tänk har vi utvecklat långsiktiga, förtroendefulla relationer med våra kunder runt om i världen. Fogmaker utvecklar, tillverkar och marknadsför brandskyddssystem för motorrum som med vattendimma under högt tryck både kyler och kväver branden. Inom segmentet buss är vi marknadsledande i Europa, Mellanöstern och Australien. Våra produkter säljs/levereras till OEM-kunder och återförsäljare runt om i världen.
Sedan starten 1995 har vi installerat över 300 000 system i nära 70 länder. Fogmakers system finns utöver bussar också i skogs-, jordbruks- och entreprenadmaskiner samt i flygplats- och gruvfordon.
KOMPETENS, ENGAGEMANG och INTEGRITET är de unika värdeord som präglar hela vår verksamhet och som styr hur vi jobbar och tar beslut. De ger oss en gemensam syn och skapar en vi-känsla. Vi satsar på vår personal och har mycket nöjda medarbetare. Med flera år av stark tillväxt bakom oss och en plan för fortsatt tillväxt behöver vi nya drivna, kunniga och ambitiösa medarbetare.
Vi stärker nu vår organisation med en erfaren
KEY ACCOUNT MANAGER
Ditt uppdrag
Fogmaker är ett företag i stark tillväxt och förändring, ditt uppdrag som KAM blir främst att driva försäljning och affärsutveckling för stora befintliga och nya potentiella OEM-kunder. Geografin kan anpassas efter ditt intresse och bakgrund.
Med hjälp av strategiskt och långsiktigt tänk identifierar du nya affärsmöjligheter och tar ansvar för hela försäljningsprocessen från idéstadiet till implementering av affären. Du har ett nära samarbete med dina kollegor inom marknadsorganisationen som består av marknadssupport, systemteknik & design samt service & eftermarknad.
Din placering är på Fogmakers huvudkontor i Växjö, men kan diskuteras. Tjänsten innebär ca 30% resor, både nationellt och internationellt. Övrigt arbete kan till viss del skötas på distans, men för att du ska bli en del av vår fina gemenskap och det interna samarbetet bör du kunna ta dig till kollegorna på kontoret regelbundet.
Vem är Du?
Vi söker dig som har flera års erfarenhet av teknisk försäljning och jobbat nära kunder ute på marknaden, B2B. Gärna från fordons- eller maskinbranschen. Du har ett genuint intresse för branschen i allmänhet och teknik i synnerhet. Då vi jobbar med stora internationella företag ser vi att du har en mycket god förhandlingsvana samt har förmåga att anpassa din kommunikation till olika nivåer hos kunderna då du möter olika intressenter inom kundernas organisationer.
Du behöver vara affärsmässig och professionell i ditt beteende samt vara van vid att arbeta både kort – och långsiktigt mot uppsatta mål. Du är nyfiken och lyhörd inför marknadens signaler. Självklart är du självgående, engagerad och samarbetsvillig med en stark vilja att utvecklas tillsammans med oss mot våra tillväxtmål. Att du delar våra värderingar fullt ut ser vi som en självklarhet.
För att bli framgångsrik i rollen som KAM hos oss bör du vara tydlig och målmedveten, ha ett strategiskt tänkande samt vara strukturerad och effektiv i ditt arbete. Du gillar att ta ansvar, att jobba tillsammans och då Fogmaker är ett dynamiskt företag som är på en spännande tillväxtresa är det bra att vara flexibel och prestigelös. Då Fogmaker växer internationellt finns goda möjligheter att utvecklas och växa med oss.
Vi ser att du pratar och skriver svenska flytande samt klarar professionell kommunikation på engelska. Vi förutsätter att du har erfarenhet av att arbeta i Office-paket samt affärssystem. Vi tror att en eftergymnasial utbildning inom teknik, ekonomi, sälj eller projektledning ger dig en bra grund för att vara framgångsrik i din profession.
Låter det intressant?
Är du en person som lockas till en roll där du kan använda din kompetens för att strategiskt och operativt arbeta med vår egenutvecklade produkt och stärka Fogmakers varumärke?
Då är vi förmodligen den rätta arbetsgivaren för Dig!
Vill du veta mer – hör gärna av dig till mig, Marie Marvig, jag är chef för Fogmaker Norden och du når mig lättast på mobilen på 076-128 44 80.
Du skickar in din ansökan till HR-chef Birgitta Mattsson på birgitta.mattsson@fogmaker.com snarast möjligt, dock senast 2024-08-16. Viktigt att notera är att vi kommer att göra urval och påbörja intervjuer löpande under ansökningstiden!
OBS! Vi undanber oss vänligen men bestämt alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp för denna tjänst!!

Ansök nu

Tysktalande Key Account Manager till Stena Aluminium i Älmhult

Läs mer Maj 28
Stena Aluminium är Nordens ledande producent av aluminium genom återvunnen råvara. Vid vår anläggning i Älmhult producerar vi ca 70 000 ton per år av högvärdiga aluminiumlegeringar för gjuteriindustrin. Vi omsätter årligen över 1,5 miljarder SEK och är ca 100 medarbetare. Vi är en del av Stena Metallkoncern som har sitt huvudsäte i Göteborg. Läs mer på www.stenaaluminium.se

Vill du vara med och utveckla hållbara affärer och skapa värde i ett bolag som gör skillnad – på riktigt? Drivs du av att utveckla affärsmöjligheter och att etablera långsiktiga kundrelationer på internationell nivå. Är du en naturlig nätverkare och doer som inte bara ser möjligheter utan också har förmågan att få det att hända?

I din roll som Key Account Manager på Stena Aluminium har du riktigt stora möjligheter leda utveckling inom hållbara och cirkulära lösningar genom att erbjuda marknadens mest klimatsmarta lösning, återvunnen aluminium.

OM TJÄNSTEN
Vi söker en affärsdriven Key Account Manager med ansvar för att fortsätta utveckla Stena Aluminiums kunder och strategiska återförsäljare på en global marknad. Dina kunder är främst gjuterier representerade i flera olika branscher såsom automotive, bygg, telekom med flera. Du har budget och resultatansvar för dina kunder och du ansvarar för att nå uppsatta försäljnings- och tillväxtmål. Du ingår i ett internationellt Key Account Manager Team och tjänsten innebär resor både i Sverige och Europa. Resorna inom Europa sker framförallt till Tyskland, Polen och Tjeckien.

Dina arbetsuppgifter innebär bl.a.

• Utveckla affären och affärsmodellerna tillsammans med våra kunder och partner
• Hitta nya kreativa lösningar för att optimera försäljningen för dina kundsegment
• Genomföra budget- och forecast arbete med fokus på volym och prisutveckling
• Analys och uppföljning av genomförda aktiviteter
• Aktivt bevaka marknadernas trender, förändringar och konkurrenter för att säkra att lämpliga strategier implementeras och kommuniceras
• Samverka med övriga kollegor inom sälj, produktledning och marknadsföring
• Arbeta nära tekniskt säljstöd, transport, service & support för att säkerställa kundnöjdhet



DET BÖRJAR MED DIG!
Vi söker dig som har en väl dokumenterad erfarenhet av försäljning och vi ser gärna att du har en eftergymnasial utbildning från högskola, alternativt IHM eller motsvarande. Du arbetar idag som Key Account Manager, Account Manager och har god erfarenhet av komplex försäljning, gärna med erfarenhet av en internationell miljö. Meriterande om du har en bakgrund från automotive och tillverkande industri. Du är van att arbeta med större kunder och projekt där du ansvarat för kundspecifika lösningar. Du behärskar goda språkkunskaper i tyska, svenska och engelska och har goda IT-kunskaper.

Du är driven, engagerad och lösningsorienterad samt besitter förmågan att alltid leverera det lilla extra som är avgörande för att nå framgång. Du är trygg, har hög integritet och bygger långsiktiga relationer. Du är kundorienterad och söker ständigt förbättringar och sprider arbetsglädje till din omgivning. Du trivs av att arbeta i en miljö som kännetecknas av stor öppenhet och hög grad av professionalism där man brinner för att göra och utveckla affärer tillsammans med våra kunder.

ÖVRIGT
Tjänsten är placerad vid Stena Aluminiums huvudkontor i Älmhult, där även fabriken finns, men rätt kandidat kan även utgå från Stena Metalls kontor i Göteborg. Oavsett utgångspunkt förväntas att du tillbringar någon eller några dagar per vecka på kontoret i Älmhult. Eftersom du kommer att arbeta på en internationell nivå kommer rollen att kräva resande med övernattningar. Stena tillämpar bakgrundskontroll som en del i rekryteringsprocessen.

VI ERBJUDER
Vi erbjuder dig möjligheten att bli en del av Stena Aluminiums fantastiska resa. Vi har en lång historia och många framgångsrika år bakom oss, men vårt största fokus är vår klimatsmarta och hållbara tillväxtresa framåt. Du erbjuds en central och strategiskt viktig roll och kommer att ha stort inflytande över bolagets fortsatta utveckling genom vårt delegerade affärsmannaskap. På Stena Aluminium är vi lagspelare som visar omtanke för kollegor, material och miljö. Vi delar med oss av vår kunskap och hjälps åt att lösa problem i vardagen bland engagerade kollegor i en positiv företagskultur får du möjlighet att växa. Det är, och ska vara, enkelt och tryggt att göra affärer med Stena. Kulturen är öppen, inspirerande och om du verkligen vill göra skillnad är det här platsen för dig.

ANSÖKAN
Vi samarbetar med rekryteringsföretaget Your Talent, ansök på www.yourtalent.se För ytterligare information kontakta rekryteringskonsult Johan Sjöberg på 0761-709851 eller via mail johan.sjoberg@yourtalent.se

Ansök nu

Spontanansökan Elajo Technology Solutions

Läs mer Maj 23
Har du passion för innovation och spännande nya lösningar? Är du en kreativ själ som brinner för en hållbar framtid? Då är det precis dig vi letar efter!
Elajo Technology Solutions grundades 2017 och är det yngsta bolaget i Elajo-koncernen. Vårt fokus är att utveckla och skapa produkter som tar oss närmre målet av en balanserad och långsiktig morgondag.
2021 är året som vi lanserade vår reCirculating Food Dryer. Vår lösning använder en relativt liten mängd luft för att torka restprodukter från livsmedels- och dryckesproduktion. Det torkade resultatet kan man sedan återanvända som humanföda.
Elajo-koncernen har haft fokus på tre globala trender under en tid. Dessa är: digitalisering, klimatförändring och urbanisering. Det är i dessa tre trender som innovation behöver ske och det är genom detta som Elajo Technology Solutions har uppstått.


Spontanansökan
Vi vill fortsätta utveckla våra lösningar och bidra till innovation. Därför välkomnar vi dig som tycker att framtiden på Technology Solutions låter spännande att skicka in en spontanansökan.
Personer som vi gärna börjar bygga en relation med inför vår utveckling framåt är exempelvis dig som har bakgrund som process-, maskin- och produktionsingenjör. Vi är också nyfikna på dig som har erfarenhet inom tillverkningsteknik eller hållbarhetsteknik.
Andra befattningar som vi ser kan bli aktuella för framtiden är:
Säljansvarig Ingredienser
Projektledare kundprojekt installationer/driftsättning

Har du annan erfarenhet som du ser hade bidragit till utvecklingen av Technology Solutions? Då uppmuntrar vi dig att skicka in en spontanansökan så att vi får möjlighet att börja lära känna varandra inför ett potentiellt samarbete i framtiden!


Har du frågor om Elajo Technology Solutions är du välkommen att kontakta
VD Elajo Technology Solutions, Stefan Ekstrand på telefonnummer 0491-767 630



Välkommen med din ansökan!
Vänligen notera att den här annonsen inte hänvisar till en existerande tjänst i dagsläget. Annonsen riktar sig till dig som vill anmäla ett intresse och för spontanansökningar.

Ansök nu

Andra jobb i Växjö från Fogmaker International AB

Nedan visas andra jobb i Växjö från Fogmaker International AB .

Är du den självgående Kvalitetstekniker som vi letar efter?

Kvalitetssamordnare/Kvalitetskoordinator
Läs mer Jun 19
Fogmaker International AB är ett expansivt bolag med starkt varumärke och ambitiösa tillväxtplaner. Vi är globalt etablerade och marknadsledande i Europa. Med hjälp av vår breda expertis och vårt kundnära tänk har vi utvecklat långsiktiga, förtroendefulla relationer med våra kunder runt om i världen. Fogmaker utvecklar, tillverkar och marknadsför brandskyddssystem för motorrum som med vattendimma under högt tryck både kyler och kväver branden. Inom segmentet buss är vi marknadsledande i Europa, Mellanöstern och Australien. Våra produkter säljs/levereras till OEM-kunder och återförsäljare runt om i världen.
Sedan starten 1995 har vi installerat över 300 000 system i nära 70 länder. Fogmakers system finns utöver bussar också i skogs-, jordbruks- och entreprenadmaskiner samt i flygplats- och gruvfordon.
KOMPETENS, ENGAGEMANG och INTEGRITET är de unika värdeord som präglar hela vår verksamhet och som styr hur vi jobbar och tar beslut. De ger oss en gemensam syn och skapar en vi-känsla. Vi satsar på vår personal och har mycket nöjda medarbetare. Med flera år av stark tillväxt bakom oss och en plan för fortsatt tillväxt behöver vi nya drivna, kunniga och ambitiösa medarbetare.
Vi förstärker nu vårt kvalitetsteam och söker en:
KVALITETSTEKNIKER
Detta är vi:
Fogmaker erbjuder en stimulerande och positiv arbetsmiljö där alla jobbar över gränserna för att utveckla, producera, sälja och leverera det våra kunder efterfrågar. Vi har en avslappnad och prestigelös företagskultur med en stark känsla av glädje, humor och gemenskap.
Fogmaker utvecklar, producerar och säljer en säkerhetsfunktion. Vår vision är att ständigt förse den globala marknaden med världens bästa och mest hållbara brandbekämpningssystem för slutna utrymmen. Detta ställer höga krav på samtliga processer i affären, inte minst kvalitetsprocessen!
Ditt uppdrag:
Som kvalitetstekniker kommer du i huvudsak att arbeta med utredningar av kvalitetsavvikelser, både interna och externa samt med mottagning, koordinering och besvarande av kundreklamationer. Då vår produkt är en säkerhetsprodukt jobbar vi med ett starkt kvalitetfokus vilket innebär att metoder för kvalitetssäkrat införande av produkter och produktändringar är viktiga.
Du kommer även att arbeta både i team och individuellt med arbetsuppgifter som att:
· genomföra utredningar av kvalitetsavvikelser, bla kopplade till kund och produktion
· genomföra produktrevisioner på intern produktion
Vem är Du?
Vi tror att du har minst en teknisk gymnasieutbildning, alternativt har du skaffat dig motsvarande erfarenhet från tidigare arbeten.
Erfarenhet av mätteknik och grundorsaksutredningar/rotorsaksanalys (som exempelvis fiskbensdiagram och 5why) samt goda kunskaper i hela Officepaketet, och då särskilt Excel, är ett krav.
Även goda mekanik- och ”skruvande ”- erfarenheter rekommenderas för att lyckas med uppdraget.
Dina personliga egenskaper värderas högt. Du uppskattar högt tempo och snabba förändringar. För att lyckas i rollen krävs ett strukturerat arbetssätt med öga för detaljer. Du behöver vara en driven och noggrann lagspelare som är mån om att skaffa Dig en känsla för våra produkter. Är Du dessutom en ödmjuk och flexibel person med god självinsikt som gärna kavlar upp ärmarna och hjälper till där det behövs är det toppen.
Självklart hanterar du utan några som helst problem både svenska och engelska, i såväl tal som skrift.
Låter det intressant?
Vill Du veta mer – hör gärna av Dig till mig, Mathi Whitaker, Quality & Sustainability Manager, på mobil 0709 – 663 993.
Du skickar in din ansökan till HR-chef Birgitta Mattsson på birgitta.mattsson@fogmaker.com snarast möjligt, dock senast 2024-08-18. Urval och intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden. Märk gärna din ansökan med "Kvalitetstekniker".
OBS! Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp för utannonserad tjänst!

Ansök nu

Är du vår nästa framgångsrika Säljare?

Key account manager
Läs mer Jul 6
Fogmaker International AB är ett expansivt bolag med starkt varumärke och ambitiösa tillväxtplaner. Vi är globalt etablerade och marknadsledande i Europa. Med hjälp av vår breda expertis och vårt kundnära tänk har vi utvecklat långsiktiga, förtroendefulla relationer med våra kunder runt om i världen. Fogmaker utvecklar, tillverkar och marknadsför brandskyddssystem för motorrum som med vattendimma under högt tryck både kyler och kväver branden. Inom segmentet buss är vi marknadsledande i Europa, Mellanöstern och Australien. Våra produkter säljs/levereras till OEM-kunder och återförsäljare runt om i världen.
Sedan starten 1995 har vi installerat över 300 000 system i nära 70 länder. Fogmakers system finns utöver bussar också i skogs-, jordbruks- och entreprenadmaskiner samt i flygplats- och gruvfordon.
KOMPETENS, ENGAGEMANG och INTEGRITET är de unika värdeord som präglar hela vår verksamhet och som styr hur vi jobbar och tar beslut. De ger oss en gemensam syn och skapar en vi-känsla. Vi satsar på vår personal och har mycket nöjda medarbetare. Med flera år av stark tillväxt bakom oss och en plan för fortsatt tillväxt behöver vi nya drivna, kunniga och ambitiösa medarbetare.
Vi stärker nu vår organisation med en erfaren
KEY ACCOUNT MANAGER
Ditt uppdrag
Fogmaker är ett företag i stark tillväxt och förändring, ditt uppdrag som KAM blir främst att driva försäljning och affärsutveckling för stora befintliga och nya potentiella OEM-kunder. Geografin kan anpassas efter ditt intresse och bakgrund.
Med hjälp av strategiskt och långsiktigt tänk identifierar du nya affärsmöjligheter och tar ansvar för hela försäljningsprocessen från idéstadiet till implementering av affären. Du har ett nära samarbete med dina kollegor inom marknadsorganisationen som består av marknadssupport, systemteknik & design samt service & eftermarknad.
Din placering är på Fogmakers huvudkontor i Växjö, men kan diskuteras. Tjänsten innebär ca 30% resor, både nationellt och internationellt. Övrigt arbete kan till viss del skötas på distans, men för att du ska bli en del av vår fina gemenskap och det interna samarbetet bör du kunna ta dig till kollegorna på kontoret regelbundet.
Vem är Du?
Vi söker dig som har flera års erfarenhet av teknisk försäljning och jobbat nära kunder ute på marknaden, B2B. Gärna från fordons- eller maskinbranschen. Du har ett genuint intresse för branschen i allmänhet och teknik i synnerhet. Då vi jobbar med stora internationella företag ser vi att du har en mycket god förhandlingsvana samt har förmåga att anpassa din kommunikation till olika nivåer hos kunderna då du möter olika intressenter inom kundernas organisationer.
Du behöver vara affärsmässig och professionell i ditt beteende samt vara van vid att arbeta både kort – och långsiktigt mot uppsatta mål. Du är nyfiken och lyhörd inför marknadens signaler. Självklart är du självgående, engagerad och samarbetsvillig med en stark vilja att utvecklas tillsammans med oss mot våra tillväxtmål. Att du delar våra värderingar fullt ut ser vi som en självklarhet.
För att bli framgångsrik i rollen som KAM hos oss bör du vara tydlig och målmedveten, ha ett strategiskt tänkande samt vara strukturerad och effektiv i ditt arbete. Du gillar att ta ansvar, att jobba tillsammans och då Fogmaker är ett dynamiskt företag som är på en spännande tillväxtresa är det bra att vara flexibel och prestigelös. Då Fogmaker växer internationellt finns goda möjligheter att utvecklas och växa med oss.
Vi ser att du pratar och skriver svenska flytande samt klarar professionell kommunikation på engelska. Vi förutsätter att du har erfarenhet av att arbeta i Office-paket samt affärssystem. Vi tror att en eftergymnasial utbildning inom teknik, ekonomi, sälj eller projektledning ger dig en bra grund för att vara framgångsrik i din profession.
Låter det intressant?
Är du en person som lockas till en roll där du kan använda din kompetens för att strategiskt och operativt arbeta med vår egenutvecklade produkt och stärka Fogmakers varumärke?
Då är vi förmodligen den rätta arbetsgivaren för Dig!
Vill du veta mer – hör gärna av dig till mig, Marie Marvig, jag är chef för Fogmaker Norden och du når mig lättast på mobilen på 076-128 44 80.
Du skickar in din ansökan till HR-chef Birgitta Mattsson på birgitta.mattsson@fogmaker.com snarast möjligt, dock senast 2024-08-16. Viktigt att notera är att vi kommer att göra urval och påbörja intervjuer löpande under ansökningstiden!
OBS! Vi undanber oss vänligen men bestämt alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp för denna tjänst!!

Ansök nu

Är Du vår nästa Resande installations-och servicetekniker?

Servicetekniker, maskin
Läs mer Jun 20
Fogmaker International AB är ett expansivt bolag med starkt varumärke och ambitiösa tillväxtplaner. Vi är globalt etablerade och marknadsledande i Europa. Med hjälp av vår breda expertis och vårt kundnära tänk har vi utvecklat långsiktiga, förtroendefulla relationer med våra kunder runt om i världen. Fogmaker utvecklar, tillverkar och marknadsför brandskyddssystem för motorrum som med vattendimma under högt tryck både kyler och kväver branden. Inom segmentet buss är vi marknadsledande i Europa, Mellanöstern och Australien. Våra produkter säljs/levereras till OEM-kunder och återförsäljare runt om i världen.
Sedan starten 1995 har vi installerat över 300 000 system i nära 70 länder. Fogmakers system finns utöver bussar också i skogs-, jordbruks- och entreprenadmaskiner samt i flygplats- och gruvfordon.
KOMPETENS, ENGAGEMANG och INTEGRITET är de unika värdeord som präglar hela vår verksamhet och som styr hur vi jobbar och tar beslut. De ger oss en gemensam syn och skapar en vi-känsla. Vi satsar på vår personal och har mycket nöjda medarbetare. Med flera år av stark tillväxt bakom oss och en plan för fortsatt tillväxt behöver vi nya drivna, kunniga och ambitiösa medarbetare.
Vi söker nu en:
RESANDE INSTALLATIONS- OCH SERVICETEKNIKER
Vem är Du?
Vi letar efter dig som har ett högt tekniskt kunnande och är klurig nog för att mer eller mindre på egen hand klara av att lösa de tekniska problem som du ställs inför. Du gillar att resa i tjänsten, är självgående och tar stort ansvar för ditt eget arbete och klarar av att leda dig själv under den frihet som du får. Detta innebär att du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett självständigt och effektivt sätt tillsammans med kunder och servicechef.
Självklart inser du betydelsen av att vara företagets ansikte utåt mot kund, och håller hög nivå av service så att du alltid lämnar kunden nöjd.
Du uppskattar högt tempo och är redo för ett arbete som innebär många resor till kunder i framför allt södra Sverige. Du kan utgå från vårt servicekontor i Växjö, eller hemifrån beroende på vart du är lokaliserad, men bor du någonstans i Småland, Blekinge, Halland, Västra Götaland eller Skåne finns möjlighet att du i stället utgår från ditt hem och arbetar i ditt närområde.
Vad blir Ditt uppdrag?
Som installations-servicetekniker på Fogmaker arbetar du med:
• Arbete på plats hos kund, vilket oftast innebär dagsresor i södra Sverige men övernattning kommer att förkomma
• Nyinstallation av företagets produkter i ett flertal typer av tunga fordon såsom truckar, bussar, lastmaskiner och specialfordon
• Återkommande service och underhåll av brandsläckningssystem på installerad maskin och bussflotta
• Återställning av brandsläckningssystem vid händelse av branddetektering
• Att utföra service/revisioner på utrustning som kommer ifrån kunder, på plats på Fogmaker
• Att rapportera och redovisa utfört arbete i lokala system
• Att hålla den servicebil som du använder i gott skick vad avser ordning och reda
Låter det intressant?
Vill du veta mer – hör av dig till mig, Roger Magnusson, servicechef på mobil 073–064 89 22.
Din ansökan skickar du senast 2024-07-28 in till vår HR-chef birgitta.mattsson@fogmaker.com.
Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden – så visa ditt intresse redan idag!
Märk gärna din ansökan med "Servicetekniker".
OBS! Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp för utannonserad tjänst!

Ansök nu

Vill du sommarjobba på Fogmaker?

Industrirörmontör
Läs mer Jan 30
Fogmaker International AB är ett expansivt bolag med starkt varumärke och ambitiösa tillväxtplaner. Vi är globalt etablerade och marknadsledande i Europa. Med hjälp av vår breda expertis och vårt kundnära tänk har vi utvecklat långsiktiga, förtroendefulla relationer med våra kunder runt om i världen. Fogmaker utvecklar, tillverkar och marknadsför brandskyddssystem för motorrum som med vattendimma under högt tryck både kyler och kväver branden. Inom segmentet buss är vi marknadsledande i Europa, Mellanöstern och Australien. Våra produkter säljs/levereras till OEM-kunder och återförsäljare runt om i världen.
Sedan starten 1995 har vi installerat över 300 000 system i nära 70 länder. Fogmakers system finns utöver bussar också i skogs-, jordbruks- och entreprenadmaskiner samt i flygplats- och gruvfordon.
KOMPETENS, ENGAGEMANG och INTEGRITET är de unika värdeord som präglar hela vår verksamhet och som styr hur vi jobbar och tar beslut. De ger oss en gemensam syn och skapar en vi-känsla. Vi satsar på vår personal och har mycket nöjda medarbetare. Med flera år av stark tillväxt bakom oss och en plan för fortsatt tillväxt behöver vi nya drivna, kunniga och ambitiösa medarbetare.
Vi söker årets semestervikarier på avdelningarna Montering och Logistik
Detta är vi:
Som montör kan du jobba med förmontering, montering av släckare, eller rörsatstillverkning.
På logistik jobbar du med att plocka och packa det gods som våra kunder har beställt. Vi arbetar bara dagtid och du har möjligheter att flexa både vid arbetets början och slut.
Semestervikariaten kommer att pågå från mitten av juni – slutet av augusti och du kan vara ledig en vecka under den tiden.
Vem är Du?
På grund av Arbetsmiljöverkets regler om arbete för minderåriga är det ett absolut grundkrav är att du har fyllt 18 år. Vi letar efter Dig som är engagerad, noggrann och effektiv och som gillar att jobba. För oss är Din personlighet och inställning viktigare än vad du kan och har gjort tidigare. Dina arbetsuppgifter är inte svårare än att Du lär Dig dem här på plats hos oss. Är Du en ödmjuk och flexibel person med god självinsikt är det toppen. Har Du ett tekniskt intresse och kanske även erfarenhet av liknande arbetsuppgifter är det självklart bra, men det viktigaste är som sagt Din inställning.
Låter det intressant?
Är du sugen på att jobba på ett framgångsrikt företag där det är god stämning i arbetsgrupperna och där du som medarbetare har massor av personalförmåner? Då är vi förmodligen den rätta arbetsgivaren för Dig!
Vill Du veta mer – hör av dig till de som är ansvariga för respektive avdelning:
För Montering: Sofia Mussa Abrahamsson, på mobil 076 – 760 0278
För Logistik: Hanna Hjertqvist, på mobil 073 – 334 8159
Du skickar din ansökan senast 2024-02-18 på mail till: birgitta.mattsson@fogmaker.com
Viktigt att notera är att vi kommer att göra urval och påbörja intervjuer löpande under ansökningstiden, så skicka din ansökan redan idag!

Ansök nu

Vill du sommarjobba på Fogmaker?

Industrirörmontör
Läs mer Jan 26
Fogmaker International AB är ett expansivt bolag med starkt varumärke och ambitiösa tillväxtplaner. Vi är globalt etablerade och marknadsledande i Europa. Med hjälp av vår breda expertis och vårt kundnära tänk har vi utvecklat långsiktiga, förtroendefulla relationer med våra kunder runt om i världen. Fogmaker utvecklar, tillverkar och marknadsför brandskyddssystem för motorrum som med vattendimma under högt tryck både kyler och kväver branden. Inom segmentet buss är vi marknadsledande i Europa, Mellanöstern och Australien. Våra produkter säljs/levereras till OEM-kunder och återförsäljare runt om i världen.
Sedan starten 1995 har vi installerat över 300 000 system i nära 70 länder. Fogmakers system finns utöver bussar också i skogs-, jordbruks- och entreprenadmaskiner samt i flygplats- och gruvfordon.
KOMPETENS, ENGAGEMANG och INTEGRITET är de unika värdeord som präglar hela vår verksamhet och som styr hur vi jobbar och tar beslut. De ger oss en gemensam syn och skapar en vi-känsla. Vi satsar på vår personal och har mycket nöjda medarbetare. Med flera år av stark tillväxt bakom oss och en plan för fortsatt tillväxt behöver vi nya drivna, kunniga och ambitiösa medarbetare.
Vi söker årets semestervikarier på avdelningarna Montering och Logistik
OBS! Vi undanber oss vänligen men bestämt ALLA erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp för denna tjänst!!
Detta är vi:
Som montör kan du jobba med förmontering, montering av släckare, eller rörsatstillverkning.
På logistik jobbar du med att plocka och packa det gods som våra kunder har beställt. Vi arbetar bara dagtid och du har möjligheter att flexa både vid arbetets början och slut.
Semestervikariaten kommer att pågå från mitten av juni – slutet av augusti och du kan vara ledig en vecka under den tiden.
Vem är Du?
Ett absolut grundkrav är att du har fyllt 18 år, eller gör det under 2024. Vi letar efter Dig som är engagerad, noggrann och effektiv och som gillar att jobba. För oss är Din personlighet och inställning viktigare än vad du kan och har gjort tidigare. Dina arbetsuppgifter är inte svårare än att Du lär Dig dem här på plats hos oss. Är Du en ödmjuk och flexibel person med god självinsikt är det toppen. Har Du ett tekniskt intresse och kanske även erfarenhet av liknande arbetsuppgifter är det självklart bra, men det viktigaste är som sagt Din inställning.
Låter det intressant?
Är du sugen på att jobba på ett framgångsrikt företag där det är god stämning i arbetsgrupperna och där du som medarbetare har massor av personalförmåner? Då är vi förmodligen den rätta arbetsgivaren för Dig!
Vill Du veta mer – hör av dig till de som är ansvariga för respektive avdelning:
För Montering: Sofia Mussa Abrahamsson, på mobil 076 – 760 0278
För Logistik: Hanna Hjertqvist, på mobil 073 – 334 8159
Du skickar din ansökan senast 2024-02-18 på mail till: birgitta.mattsson@fogmaker.com
Viktigt att notera är att vi kommer att göra urval och påbörja intervjuer löpande under ansökningstiden, så skicka din ansökan redan idag!

Ansök nu

Vi behöver en ersättare till Sofia, och söker en rutinerad Produktionschef

Produktionschef, tillverkning
Läs mer Jan 22
Fogmaker International AB är ett expansivt bolag med starkt varumärke och ambitiösa tillväxtplaner. Vi är globalt etablerade och marknadsledande i Europa. Med hjälp av vår breda expertis och vårt kundnära tänk har vi utvecklat långsiktiga, förtroendefulla relationer med våra kunder runt om i världen. Fogmaker utvecklar, tillverkar och marknadsför brandskyddssystem för motorrum som med vattendimma under högt tryck både kyler och kväver branden. Inom segmentet buss är vi marknadsledande i Europa, Mellanöstern och Australien. Våra produkter säljs/levereras till OEM-kunder och återförsäljare runt om i världen.
Sedan starten 1995 har vi installerat över 300 000 system i nära 70 länder. Fogmakers system finns utöver bussar också i skogs-, jordbruks- och entreprenadmaskiner samt i flygplats- och gruvfordon.
KOMPETENS, ENGAGEMANG och INTEGRITET är de unika värdeord som präglar hela vår verksamhet och som styr hur vi jobbar och tar beslut. De ger oss en gemensam syn och skapar en vi-känsla. Vi satsar på vår personal och har mycket nöjda medarbetare. Med flera år av stark tillväxt bakom oss och en plan för fortsatt tillväxt behöver vi nya drivna, kunniga och ambitiösa medarbetare.
Vi behöver nu en ersättare till Sofia, och söker därför en rutinerad:
PRODUKTIONSCHEF
Detta är vi:
Fogmaker erbjuder en stimulerande och positiv arbetsmiljö där alla jobbar över gränserna för att utveckla, producera, sälja och leverera det våra kunder efterfrågar. Vi har en avslappnad och prestigelös företagskultur med en stark känsla av glädje, humor och gemenskap.
Fogmaker utvecklar, producerar och säljer en säkerhetsfunktion. Vår vision är att ständigt förse den globala marknaden med världens bästa och mest hållbara brandbekämpningssystem för slutna utrymmen. Detta ställer höga krav på samtliga processer i affären, inte minst produktionsprocessen!
Ditt uppdrag
Ditt uppdrag är att leda och ständigt utveckla processen Producera för att fortsätta öka dess förmåga att leverera rätt produkter, i rätt tid, till rätt kvalitet och till rätt kostnad. Vi enas årligen om nya målsättningar för de olika processerna och du är ansvarig för att uppnå dina mål. Vår bedömning är att de kommande åren är det ökad kapacitet och produktivitet som kommer att stå i fokus.
Produktionsprocessen är huvudsakligen manuell men med inslag av automatisk och semiautomatisk montering, fördelad i tre olika produktionsgrupper med varsin teamledare. Kapning och bockning av rör är också del av vår produktionsprocess.
Som avdelningschef för avdelningen Produktion är du personalansvarig för 20 kollektivanställda. Dessutom rapporterar en produktionsplanerare och en produktionstekniker också till dig.
Vem är Du?
Vi letar efter Dig med stor erfarenhet av montering, som brinner för att utveckla människor och processer och som kan fortsätta hålla vårt produktionsarbete på en hög nivå. Du har flera års erfarenhet av ledarskap med personalansvar samt av att utveckla organisation och arbetssätt. Du har förmåga att stödja, entusiasmera samt coacha dina medarbetare och är en god kommunikatör.
Du arbetar på ett strukturerat, kvalitetssäkrat, långsiktigt och affärsmässigt sätt för att driva och utveckla våra produktions- och monteringsprocesser. Med dina kunskaper om klassiska förbättringsverktyg som LEAN och 5S, jobbar du med ständiga förbättringar i vardagen och har förmågan att driva igenom dem tillsammans med dina medarbetare.
Det är viktigt att du har en teknisk utbildning på högskolenivå eller motsvarande, eftersom man i denna roll ofta involveras i tekniska frågor. Du behöver också vara trygg i att mäta effektivitet och kvalitet samt driva utredningar kring exempelvis kvalitet. Har du erfarenhet av automatiserad montering och kunskap om kvalitetsverktyg som exempelvis DMAIC, applicerade i monteringsmiljö, är det meriterande.
Självklart hanterar du utan några som helst problem både svenska och engelska, i såväl tal som skrift.
Dina personliga egenskaper värderas högt. Du uppskattar högt tempo och snabba förändringar och du har ett helikopterperspektiv och en förmåga att med ett långsiktigt perspektiv kunna sätta upp mål för framtiden.
Låter det intressant?
Vill Du veta mer – hör gärna av Dig till mig, Axel Carlsson, Operation Manager, på mobil 072 – 249 9044.
Du skickar in din ansökan till HR-chef Birgitta Mattsson på birgitta.mattsson@fogmaker.com snarast möjligt, dock senast 2024-02-11. Viktigt att notera är att vi kommer att göra urval och påbörja intervjuer löpande under ansökningstiden!


OBS! Vi undanber oss vänligen men bestämt alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp för denna tjänst!!

Ansök nu