Växjö: Avdelningschef till KLT i Växjö

Hitta ansökningsinfo om jobbet Avdelningschef till KLT i Växjö i Växjö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Växjö inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-06 // Varaktighet: Heltid

Om KLT
KLT Konsult AB erbjuder konsulttjänster inom en rad olika teknikområden. Med deras breda kompetens och branschvana utgör de en naturlig samarbetspartner i alla led för beställare med behov av en kvalificerad teknikkonsult inom El- och installationsteknik samt Verkstads- och Processautomation.
KLT har ett 30-tal anställda som jobbar inom flera el-teknikgrenar. De medverkar i ett projekts alla skeden från förstudie till färdig anläggning, eller som kompetens-och resursförstärkning i en organisation. De har idag kontor i Växjö, Kalmar, Kristianstad och Oskarshamn.
KLT är ett dotterbolag till Eurocon som sysselsätter cirka 285 medarbetare och finns på över tio orter från Kiruna i norr till Karlshamn i söder med huvudkontoret i Örnsköldsvik. Eurocon grundades 1990 som ett specialistföretag inom skogs-, massa- och papperssektorn. Den 3 april 2023 blev Eurocon ett dotterbolag till Rejlers Sverige AB, Eurocon behåller sitt varumärke och ingår i divisionen Industry.

Utmaningen
I din roll som avdelningschef på KLTi Växjö är ditt huvudansvar att leda och utveckla dina medarbetare, identifiera och aktivt arbeta med förbättringar, erbjuda ett tryggt ledarskap och ett enat samarbete. Med ett högt engagemang skapar du framgångsrika samarbeten inom och utanför organisationen.
Tillsammans med din avdelning kommer du att ansvara för att vårda och vidareutveckla befintliga kundrelationer men också vara med och skapa och utforma nya framgångsrika samarbeten. Du leder din avdelning framgångsrikt, lyhört och strävar efter att alltid erbjuda attraktiva möjligheter för din avdelning och för företagets kunder.
Som ledare är din främsta uppgift att motivera, coacha, utveckla och stötta din personal. Du engagerar dig i dina medarbetare och leder och fördelar arbetet på ett effektivt och optimerat sätt för att varje medarbetare ska nå sin fulla potential och ha rätt förutsättningar att nå gemensamma uppsatta mål. Förutom att vidareutveckla befintlig personal ansvarar du även för en god fortsatt tillväxt inom organisationen. Genom att växa med rätt medarbetare, hitta nya vägar och använda ditt affärssinne har du möjlighet att påverka och sätta din prägel på avdelningen. Vidare kommer du även att ha budgetansvar samt ingå i ledningsgruppen i din region.


Vem är du?
För att lyckas i rollen är du en engagerad ledare med förmåga att etablera trovärdighet samt skapa samarbete och motivation hos dina medarbetare. Du skapar förutsättningar för dig och din grupp att utvecklas och fortsätta växa tillsammans med befintliga och nya kunder. Du coachar aktivt dina medarbetare mot kontorets och företagets mål och letar alltid möjligheter för er att bli bättre. Du kan snabbt och effektivt hitta nya vägar för att uppnå mål, hantera svårigheter och lösa problem. Rollen kräver att du kan fatta beslut och förmedla information på ett tydligt sätt. Du är affärsmässig med förmåga att se till helheten och fokuserar därför på såväl kundens som den interna verksamheten.
Som Avdelningschef på KLT blir du en centraldel av ett företag med framåtanda och hög kompetens. Du kommer att arbeta i en platt organisation präglad av korta beslutsvägar och goda utvecklingsmöjligheter. Du arbetar nära och i samråd med kollegor lokalt i Växjö och närliggande kontor men även med andra delar av företagetoch närmaste chef. Allt med mycket frihet under eget ansvar.

Vi seräven att du har med dig följande kvalifikationer:
Högskole-/civilingenjör eller motsvarande arbetslivserfarenhet
Kompetens inom mekanik, elkonstruktion, automation eller industriell IT.
Affärsmässig och professionell i sin framtoning
Intresse för ledarskap, budget- och personalansvar.
Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift
Körkort B


Meriterande om...
Erfarenhet av ledarskap, budget- och personalansvar.
Erfarenhet av att arbetat i konsultbranschen
Har ett etablerat kontaktnät inom ditt kompetensområde i södra Sverige


Som person inspireras du av att utvecklas och leverera konkreta, varaktiga affärsresultat. Du hanterar svårigheter med trygghet och hittar vägar till sunda beslut i situationer med många intressenter och osäkerhetsfaktorer. Du driver mångsidiga, högpresterande team, knyter och underhåller meningsfulla och långsiktiga relationer med ömsesidigt värdeskapande som målsättning.
För att passa i denna tjänst ser vi gärna att du är driven, utåtriktad och besitter ledaregenskaper. Du är en problemlösare som gärna tar egna initiativ för att påverka och utveckla relationer och verksamheter.

Placeringsort: Växjö
Tycker du att det låter intressant? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag.Vi ser fram emot din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Växjö som Gruppchef, teknik

Nedan visas andra jobb i Växjö som Gruppchef, teknik.

Teknik- och produktchef till Debe Flow Group

Läs mer Maj 12
Om oss
Debe Flow Group består av en grupp företag som är verksamma inom vatten, entreprenad, geoenergi och annan hållbar uppvärmning. Sedan år 1956 har vi etablerat oss som ett marknadsledande bolag på den Nordiska marknaden och i andra delar av Europa och världen. Trots att vi har vuxit under de senaste åren är kundnärheten, flexibiliteten och lyhördheten otroligt viktigt för oss. Vårt huvudkontor är i Stockholm och vi har även verksamhet i Växjö, Borås och Marbäck. Totalt är vi ungefär 200 anställda i koncernen varav omkring 140 personer arbetar i Sverige.
Inom Debe Flow Group arbetar vi efter fyra värdeord: Dedikation, Expertise, Bravery och Efficiency. Nu söker vi en teknik- och produktchef som vill vara med och fortsätta tillgodose marknaden med innovativa och kundanpassade produkter. 

Om tjänstenSom teknik- och produktchef agerar du, tillsammans med teknikgruppen, brygga mellan företagets affärsområdeschefer och produktionen. De producerande anläggningarna är utspridda i Sverige och de har alla fokus på olika produktområden. I tjänsten är du ansvarig för teknikgruppen som idag består av en tekniker som är stationerad i Växjö. Teamet kommer att växa och du får vara med och rekrytera in ytterligare produktionstekniker till din grupp. 
Förutom att bygga upp och leda teamet enligt företagets önskemål kommer du att ansvara för att följa upp och hålla samman produktutvecklingsprojekt som kan röra såväl nya som befintliga produkter. Företaget har affärsområdeschefer med god inblick i försäljningen för de olika områdena och du kommer att arbeta tätt med dessa för att få en bild av marknaden. Därtill har du självklart ett nära samarbete med produktionschefer  för att föra marknadens önskemål vidare, alltså göra verklighet av kundernas tankar och idéer. Det är även ditt ansvar att produkterna CE-märks. 
Din placering är på företagets kontor i Växjö men då de har verksamhet på flera orter i Sverige förekommer resor i tjänsten. Det kommer också att bli en del resor till kunder, leverantörer och mässor. 

Kvalifikationer och egenskaper Avslutad ingenjörsutbildning
Erfarenhet av arbete med produktutveckling
Erfarenhet av försäljning eller marknadsföring, alternativt erfarenhet av att arbeta i en försäljningsdriven organisation
Ledarerfarenhet eller ledarambitioner
B-körkort
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

För att trivas och bli framgångsrik i rollen som  teknik- och produktchef har du ett välutvecklat strategiskt tänkande och du trivs som bäst när du får arbeta med kombinationen av affärer och teknik. Även om du är strategiskt duktig ser vi att du får energi av att vara operativt involverad då du kommer att vara delaktig i samtliga projekt. Vidare är du en naturlig ledare och är pedagogiskt lagd, tjänsten innebär till stor del förmedla såväl strategier och tankar som teknisk information till anställda i olika funktioner.
Denna tjänst erbjuder stora utvecklingsmöjligheter för rätt person och en möjlighet att få vara med på Debe Flow Groups fortsatta tillväxtresa.
Övrig information Start: Enligt överenskommelse
Plats: Växjö
Omfattning: Heltid
Lön: Enligt överenskommelse


Vi tillämpar löpande urval i denna process vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, vi rekommenderar dig därför att skicka in din ansökan så snart som möjligt. För frågor gällande processen eller tjänsten, tveka inte att höra av dig till sofie@debe.se

Ansök nu

Enhetschef till Växjö!

Läs mer Nov 18
Är du en driven ledare med erfarenhet av att både leda och utveckla? Vi letar efter dig som vill ha en central roll med ansvar för både operativa och strategiska frågor inom våra teknikområden lyft- och processäkerhet. Om du har ett starkt resultatfokus, en passion för medarbetarutveckling och vill vara med och påverka genom att bygga och forma ditt team, då är det här möjligheten för dig!


Om jobbet
Som enhetschef på Kiwa är du en nyckelperson med huvudfokus på att leda och tack vare dina naturliga ledaregenskaper blir du kärnan i ditt team för att driva och utveckla medarbetarna. Vi erbjuder tjänster inom fastighet-och lyftsäkerhet, besiktning/kontroll av lyft-och trycksatta anordningar samt utför oförstörande provning. På Kiwa har vi ett samarbete som sträcker sig över de olika affärsområdena som alla jobbar mot att uppnå organisationens mål och visioner. Det här är en spännande roll där du har möjlighet att påverka och skapa resultat inom personal, budget, produktion och lönsamhet.
Vi har kunder inom de flesta branscher, allt ifrån kommersiella fastigheter, industrianläggningar till din lokala bilverkstad. Rollen innefattar därför även ett kontinuerligt arbete med våra affärer och kundbearbetning. Vi ser att du skapar nya vägar och möjligheter på marknaden genom ditt affärsmannatänk. Det här gör du naturligtvis inte ensam, utan till din hjälp har du experter inom området och Kiwas säljteam. Tillsammans skapar vi en helhetslösning mot kund där vi levererar med hög kvalité.
Din placeringsort är Växjö och ditt team består av ca 34 medarbetare samt en produktionsledare. Du rapporterar direkt till regionchef. I tjänsten förekommer resor och övernattning.


Har du vad som krävs?
Högskoleutbildning inom relevant område, exempelvis ekonomi, teknik, management eller motsvarande erfarenhet.
Minst 3 års dokumenterad erfarenhet av ledarskap med personalansvar
Erfarenhet av budgetarbete
Flytande svenska och engelska i tal och skrift
B-körkort

Utöver ovanstående förutsätter vi att du är trygg i ditt ledarskap och har erfarenhet av förbättringsarbete och att driva förändringsprocesser inom en större organisation.
Vi ser att du har en god förståelse för verksamhetsutveckling och resursplanering för att skapa kvalité och effektivitet. Som person är du analytisk och strukturerad samt har förmågan att planera och genomföra verksamhetsstrategier både på kort- och lång sikt.
För att lyckas som enhetschef på Kiwa krävs det att du har en laget-före-jaget-inställning där fokus ligger på att skapa relationer såväl internt som externt.
Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av lyft-och processäkerhet eller annan likvärdig branscherfarenhet.


Vad kan du förvänta dig av oss i gengäld?
Kiwa är idag ett av de mest framgångsrika företagen inom besiktning, provning, certifiering och teknisk konsultation. Det är tack vare våra medarbetare som genom sitt engagemang och sin kunskap bidrar med säkerhet och hållbarhet till våra kunder och även till samhället. Därför satsar Kiwa mycket på sina anställda och deras utveckling. Som ledare hos Kiwa kommer du att gå ledarskapsutbildningar för att utveckla ditt ledarskap. Genom ditt dagliga arbete, intressanta projekt och utbildningar kommer du och din kompetens ständigt att utvecklas när du är en del av Kiwa! Hos oss är laget före jaget viktigt och tillsammans skapar vi en positiv arbetsmiljö där vi alla är en del av en större gemenskap, Kiwa-gemenskapen!

Stabilt företag med trygga villkor, självklart har vi kollektivavtal
Generöst friskvårdsbidrag
Ersättning för bland annat läkarvård, vaccinationer och möjlighet till en grundlig hälsoanalys
En timbank så att du kan vara ledig när du vill- inte bara när kalenderns röda dagar infaller
Möjligheten att åka med på Kiwas skidresa tillsammans med ca 100 härliga kollegor


Så här söker du
Du ansöker via vår hemsida. Urval och intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
För frågor gällande tjänsten kontakta Sofija Petrov Tahir på tfn. 010-4793176 eller maila sofija.petrov@kiwa.com
Vi ser fram emot din ansökan!

Om Kiwa
We ARE Kiwa- Är du?
För oss på Kiwa är vår värdegrund, ARE, utgångspunkten i allt vi gör. Ambitious, Reliable och Engaged. Känner du dig bekväm i vår värdegrund, strävar efter att skapa förtroende och trovärdighet mot kund och hos dina medarbetare och är samhällets och individens säkerhet i samhället viktigt för dig?
Kiwa är idag ett av de mest framgångsrika företagen inom besiktning, provning, certifiering och teknisk konsultation. Vi är en global aktör med lokal förankring. Vi har starka kundrelationer och hög service med ett fokus på säkerhet, teknik och hållbarhet. Vi har ett brett utbud och erbjuder tjänster inom processäkerhet, fastighets- och lyftsäkerhet, lantbruk samt inom livsmedels- och byggbranschen. Som koncern är vi verksamma i över 40 länder och har ca 12 000 anställda runt om i världen. I Sverige har vi ett tjugotal kontor mellan Kiruna och Malmö där totalt 900 medarbetare arbetar tillsammans för ett säkrare samhälle.
Övrig information
Kiwas målsättning är att ha en arbetsplats som är drogfri. Därför genomför vi slumpmässiga alkohol- och drogtester under året.
Bakgrundskontroller kan förekomma

Ansök nu

Site Manager

Läs mer Nov 1
Var 660:e person som går till arbetet i Sverige är en ISS-medarbetare och det är vi stolta över. Vi är ett av Sveriges och Nordens största tjänsteföretag samt har över 450 000 medarbetare världen över. Det är våra medarbetare som är kärnan i vår verksamhet och förutsättningen för att kunna leva upp till vårt syfte, Connecting people and places to make the world work better. På ISS Facility Services skapar vi platser och miljöer som bidrar till bättre prestationer och en enklare, mer effektiv och trivsam tillvaro - levererade med omtanke och hög kvalitet av engagerade medarbetare. Vill du också bli en del i vår globala organisation där ditt jobb verkligen gör skillnad?

ISS Facility Services har sedan maj 2022 ett spännande samarbete med en stor kund inom fordonsindustrin med flertalet produktionssiter i Sverige. Till Braås söker vi nu en Site Manager med uppdrag att nå gemensamt uppsatta mål och säkerställa service i världsklass. Är du en serviceinriktad, affärsdriven och engagerad ledare som vill utveckla människor och kundens verksamhet? Sök då denna tjänst hos oss!

Om oss
Vi tar hand om våra kunders fastigheter, medarbetare och besökare.
Vi är experter på fastighetstjänster och vi levererar servicelösningar till företag och offentlig verksamhet
i hela Sverige.
Vi säkerställer att fastigheter och arbetsplatser är så effektiva och inspirerande som möjligt.
Med våra tekniska tjänster skapar vi förutsättningar för produktivitet samtidigt som vi minimerar risker.

Om rollen
Som Site Manager hos vår kund, får du ett stimulerande, variationsrikt och ansvarsfullt jobb, med stora möjligheter till egen utveckling. Hela serviceleveransen består av både Soft – städ och arbetsplatsservice samt Hard – industri- och fastighetstekniska tjänster och sker främst med egna medarbetare. En del av leveransen sker med hjälp av underentreprenörer, här får du ett viktigt uppdrag att kvalitetssäkra och agera kravställare gentemot leverantörerna.

Ditt uppdrag innefattar att säkerställa och utveckla leveransen hos kund, vilket innebär att du behöver vara påläst, lyhörd och engagerad samt främja en tät och nära kunddialog för att på så sätt bidra till utveckling av leveransen och uppnå kundnöjdhet. Du har fullständigt personalansvar för 10 medarbetare. Du skapar samhörighet och trygghet för att främja medarbetarnas vidareutveckling och välmående samt i förlängningen en stabil och kvalitativ leverans. I rollen ingår även budget- och resultatansvar samt övriga administrativa uppgifter så som, upprättande av kalkyler och anbudsbrev, inköp, tidsregistrering och attestering av leverantörsfakturor m m. Du rapporterar till Business Area Manager.

Vem söker vi?
Vi söker dig som har flera års erfarenhet i ledande position från entreprenad-, industri-, fastighets- eller servicesektorn. Du har en eftergymnasial utbildning, inriktning med fördel mot teknik och/eller ekonomi. Utbildning inom ledarskap och projektledning är önskvärt, liksom erfarenhet av att utveckla kundrelationer. Utbildning, förståelse och kunskap om BBR, AFS, AB 04, ABT 06 samt BAS P/U är meriterande. Rollen kräver att du har goda kunskaper i svenska och engelska - både i tal och skrift. Du bör ha god data- och systemvana samt vara administrativt effektiv.

Du trivs i en dynamisk och föränderlig produktionsmiljö där du får möjlighet att interagera med många skiftande kontaktytor, både internt och externt. Du har en förmåga att motivera, stötta och leda. Du ser värdet i att skapa och underhålla en fin teamanda som bygger på transparens, respekt och förtroende. Som person är du lika delar relations- och resultatorienterad. Du har en trygg, förtroendeingivande och prestigelös framtoning och ditt ledarskap är tydligt och engagerat. Vidare är du en kommunikativ, tillgänglig och coachande ledare som har förmåga att skapa engagemang hos både medarbetare och kund.

ISS värderingar är Kvalitet, Ansvar, Ärlighet och Entreprenörskap. Dessa värderingar kommer att vara fundamentala i hur vi arbetar. Därför är det viktigt att du känner att du står för ett arbetssätt och ett förhållningssätt som är i enlighet med dessa.

Vi erbjuder
Vi tar ansvar för att ge dig de allra bästa förutsättningarna och det stöd du behöver för att lyckas i din roll. Du jobbar nära kompetenta medarbetare på site, men du ingår även i ett stort kundteam samt har ledarkollegor på övriga siter i Sverige som du kommer få stort utbyte av. Vi värnar om att stötta, utveckla varandra och utbyta erfarenheter. ISS storlek och breda tjänsteutbud bidrar till att det finns goda utvecklingsmöjligheter såväl nationellt som globalt. Vårt fokus ligger i att ta hand om och utveckla våra medarbetare, för vi tror på att ”People make places”. ISS erbjuder bland annat utbildningar och talangprogram – allt för att du ska engageras och utvecklas på jobbet.

Din ansökan
Vi hoppas att vi väckt ditt intresse och vi ser fram emot din ansökan!

Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, så om du vill försäkra dig om att inte missa den här möjligheten, ansök redan idag!

Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta ansvarig Rekryterare: Pernilla Dahlbäck via mejl: pernilla.dahlback@se.issworld.com eller telefon: 073-533 20 11

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Sektionschef till Saab!

Läs mer Sep 10
Vi tror att framsteg och möjligheter skapas bäst tillsammans. Välkommen till en plats där samarbete gör skillnad.

Din roll

Som chef för sektionen är du både en ledare och en del av teamet. Tillsammans arbetar ni för att utveckla både affärerna och medarbetarna, så att arbetsglädjen ökar och kundens förväntningar överträffas. Sektionen består av 40 engagerade medarbetare med gedigen teknisk kompetens. Den inkluderar en grupp som är specialiserad på utveckling av mjukvara, en grupp tekniker samt ett team av projekt- och uppdragsledare.

Du ingår i avdelningens ledningsgrupp och påverkar hela avdelningens utveckling. Formellt ansvarar du för hela sektionens verksamhet, från orderingång till leverans, med ansvar för såväl kortsiktiga budgetmål som långsiktig affärsplanering. Du ansvarar för att ge din personal de bästa förutsättningarna att utföra sitt arbete väl, samtidigt som du också kommer att arbeta med områden som arbetsmiljö, marknadsföring, produktion och leverans, utveckling, ekonomi och lokalfrågor.

Placeringsorten är Växjö, men verksamheten bedrivs även i Halmstad och Linköping.

Tjänsten innebär resor.

Din profil

Vi letar efter en prestigelös, coachande ledare med glatt humör som bidrar till vårt fina arbetsklimat. Du är nyfiken, ansvarstagande samt besitter en initiativförmåga och ser till att saker händer, samtidigt som du är mån om att både inge och ge förtroende till dina medarbetare. För att utveckla verksamheten och människorna i den framåt tror vi att du är kommunikativ och duktig på att inspirera och motivera dina medarbetare till att nå gemensamma mål.

Vi behöver samtidigt dig som arbetar systematiskt med hög kvalité och levererar, med förmåga att utveckla och bibehålla goda relationer med både kollegor och kunder. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.

Vi söker dig som har:

* Erfarenhet av personalansvar eller ledarskapsrelaterat arbete, kundrelationer & ekonomi
* Erfarenhet av att arbeta med målstyrning, resultat- och uppföljningsarbete
* Högskoleutbildning eller likvärdig officersutbildning från Försvarsmakten alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet
* Goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift
* Körkort B

Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.

Vad du blir en del av

Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan.

Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen.

Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 22 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld.

Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här

Sektionen ingår i en avdelning med 80 medarbetare som äger sina egna affärer från ax till limpa i allt från mindre uppdrag till större projekt. Våra affärer är framgångsrika och bygger på långsiktighet, teknisk kompetens och kunskap om kundens verksamhet - välkommen till en kreativ arbetsplats med medarbetare och kund i fokus. Vi levererar Saabs vision "Keeping people and society safe" inte minst genom stöd till Försvarsmakten. Verksamheten består av tekniskt systemstöd, underhåll & reparationer, utveckling och modifiering samt systemintegration.

Ansök nu

Andra jobb i Växjö från Nåvi AB

Nedan visas andra jobb i Växjö från Nåvi AB .

Teknikinformatör till ledande nordisk konsultpartner

Kvalitetsingenjör, maskin/Kvalitetstekniker, maskin
Läs mer Mar 20
Vår kund är en framstående nordisk lösnings- och konsultpartner som erbjuder tjänster inom digital transformation, cybersäkerhet och totalförsvar. Med starka kopplingar till försvars- och säkerhetskoncernen Saab, bidrar de med sina 2300 passionerade medarbetare till att skapa ett hållbart och säkert samhälle genom att hjälpa företag, industri och offentlig sektor att dra nytta av teknik och digitalisering.
Utmaningen
Har du en fallenhet för att förmedla tekniska detaljer på ett tydligt och pedagogiskt sätt, samtidigt som du månar om kollektiv framgång? Då kan du vara den teknikinformatör vi söker!
Du och dina kollegor kommer navigera världen av teknisk produktinformation och eftermarknad tillsammans. Vi tror att du är bra på att skapa anpassade och korrekta texter för tekniska produkter och system. Vidare tror vi att du motiveras av att vara en viktig del av produktens livscykel - hela vägen från utveckling till lansering och slutligen även avveckling.
För att passa in i gruppen har du en hands-on och operativ approach, gillar att se progress och motiveras av att jobba verksamhetsnära.

Vem är du?
Vi söker dig som har ett genuint tekniskt intresse och en för rollen relevant utbildningsbakgrund. Som person är du trygg i dig själv, ansvarstagande, strukturerad och har en utpräglad förmåga att kommunicera med olika personligheter.
Du har ett jordnära förhållningssätt, är lösningsorienterad och bidrar positivt till både företagskultur och effektivitet. I ditt skrivande är du mån om att hålla en tydlig och professionell tonalitet. Vi tror att du har...
Teknisk högskoleutbildning inom t.ex. maskin, el, eller data
Stort tekniskt intresse
Goda språkkunskaper i svenska och engelska

Meriterande om du har...
Erfarenhet av systemekonomi / ILS

Placeringsort:
Växjö


Låter det rätt i dina öron? Skicka in din ansökan redan idag, då intervjuer sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Vi ser fram emot att få lära känna dig!

Ansök nu

Redovisningsansvarig till Rottne Industri

Redovisningsekonom
Läs mer Mar 28
Nu söker vi en erfaren och driven Redovisningsansvarig till Rottne Industri, ett framstående och privatägt företag beläget i Rottne, cirka 2 mil från Växjö. Här får du möjlighet att arbeta i ett stabilt och expansivt företag där din roll som Redovisningsansvarig kommer att vara central för företagets fortsatta utveckling. Du kommer att ingå i ett team med en fantastisk kamratanda och ha stor möjlighet att påverka företagets redovisningsfunktion.
Utmaningen
Som Redovisningsansvarig kommer du att ha en varierad och ansvarsfull roll, där du leder och utvecklar redovisningsarbetet på både bolags- och koncernnivå. Dina arbetsuppgifter sträcker sig från löpande redovisning till mer strategiska och utvecklande uppgifter som t.ex. förbättringsarbete. Du kommer också att vara en viktig stöttepelare för dina kollegor i det löpande arbetet, samtidigt som du driver och inför nya projekt, som exempelvis att företaget ska börja använda BI i Monitor, för bättre affärsinsikter och uppföljning.
En del av dina dagliga arbetsuppgifter innebär:
Betalningar, hantering av lagerjournaler, journaler och varugrupper
Slutföra och stänga affärer i affärssystemet
Ansvara för månadsbokslut, inklusive alla nödvändiga avstämningar
Stödja och samarbeta med ekonomigruppen i det löpande arbetet, samtidigt som du hanterar mer komplexa frågor
Hantera tullfrågor och hjälpa till vid behov med externa fakturor, såsom udda fakturor och räntekostnader
Kontakt med dotterbolag i Kanada, inklusive kvartalsvis koncernbokslut
Administrera och stänga affärer i systemet, säkerställa att alla transaktioner är korrekt registrerade och avslutade

I rollen ingår även:
Att ansvara kring många delar i affärssystemet Monitor G5
Regelbundna avstämningar och rapportering till externa revisorer och bank
Närvarande och tät kontakt mellan olika avdelningar, inklusive säljavdelningen, produktion och externa aktörer, som revisorer och leverantörer
Införande och ledning av projekt som syftar till att förbättra och automatisera redovisningsprocesserna

Vem är du?
För att vara aktuell för rollen som Redovisningsansvarig ser vi att du har:
Erfarenhet av ekonomiarbete, och har arbetat med redovisning
Högskoleutbildning inom ekonomi eller motsvarande YH-utbildning
Erfarenhet av att arbeta på ett tillverkande företag är en fördel
Erfarenhet av Monitor G5 är meriterande
Meriterande med erfarenhet av koncernredovisning, men det är inte ett krav
Meriterande med erfarenhet av tull

Din profil För att trivas och vara framgångsrik i denna roll ser vi att du är en självgående och analytisk person med ett strukturerat, noggrant arbetssätt. Du är van att hantera både operativa och strategiska arbetsuppgifter och har en god förmåga att samarbeta och kommunicera med olika interna och externa aktörer. Vidare har du erfarenhet av att arbeta med affärssystem som Monitor G5 samt är bekväm med att driva projekt och förändringsarbete. Din kommunikativa förmåga och vilja att engagera andra kommer att vara avgörande för att lyckas i rollen.

Varför ska man jobba på Rottne? Hos Rottne Industri får du chansen att arbeta på ett innovativt och utmanande företag som ligger i framkant när det gäller skogsmaskiner. Här jobbar du med produkter som håller länge och med en stark fokusering på hållbart skogsbruk. Rottne är ett familjeägt bolag, vilket ger en nära och personlig företagskultur trots att företaget har cirka 190 anställda. Företaget är i en expansiv fas, och alla insatser görs med målet att växa framåt. På Rottne får du vara en del av ett stabilt och långsiktigt företag med stora framtidsmöjligheter och en dynamisk arbetsmiljö.
Placeringsort: Rottne
Tycker du att det låter intressant? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Redovisningsansvarig till Rottne Industri

Redovisningsekonom
Läs mer Apr 25
Nu söker vi en erfaren och driven Redovisningsansvarig till Rottne Industri, ett framstående och privatägt företag beläget i Rottne, cirka 2 mil från Växjö. Här får du möjlighet att arbeta i ett stabilt och expansivt företag där din roll som Redovisningsansvarig kommer att vara central för företagets fortsatta utveckling. Du kommer att ingå i ett team med en fantastisk kamratanda och ha stor möjlighet att påverka företagets redovisningsfunktion.
Utmaningen
Som Redovisningsansvarig kommer du att ha en varierad och ansvarsfull roll, där du leder och utvecklar redovisningsarbetet på både bolags- och koncernnivå. Dina arbetsuppgifter sträcker sig från löpande redovisning till mer strategiska och utvecklande uppgifter som t.ex. förbättringsarbete. Du kommer också att vara en viktig stöttepelare för dina kollegor i det löpande arbetet, samtidigt som du driver och inför nya projekt, som exempelvis att företaget ska börja använda BI i Monitor, för bättre affärsinsikter och uppföljning.
En del av dina dagliga arbetsuppgifter innebär:
Betalningar, hantering av lagerjournaler, journaler och varugrupper
Slutföra och stänga affärer i affärssystemet
Ansvara för månadsbokslut, inklusive alla nödvändiga avstämningar
Stödja och samarbeta med ekonomigruppen i det löpande arbetet, samtidigt som du hanterar mer komplexa frågor
Hantera tullfrågor och hjälpa till vid behov med externa fakturor, såsom udda fakturor och räntekostnader
Kontakt med dotterbolag i Kanada, inklusive kvartalsvis koncernbokslut
Administrera och stänga affärer i systemet, säkerställa att alla transaktioner är korrekt registrerade och avslutade

I rollen ingår även:
Att ansvara kring många delar i affärssystemet Monitor G5
Regelbundna avstämningar och rapportering till externa revisorer och bank
Närvarande och tät kontakt mellan olika avdelningar, inklusive säljavdelningen, produktion och externa aktörer, som revisorer och leverantörer
Införande och ledning av projekt som syftar till att förbättra och automatisera redovisningsprocesserna

Vem är du?
För att vara aktuell för rollen som Redovisningsansvarig ser vi att du har:
Erfarenhet av ekonomiarbete, och har arbetat med redovisning
Högskoleutbildning inom ekonomi eller motsvarande YH-utbildning
Erfarenhet av att arbeta på ett tillverkande företag är en fördel
Erfarenhet av Monitor G5 är meriterande
Meriterande med erfarenhet av koncernredovisning, men det är inte ett krav
Meriterande med erfarenhet av tull

Din profil För att trivas och vara framgångsrik i denna roll ser vi att du är en självgående och analytisk person med ett strukturerat, noggrant arbetssätt. Du är van att hantera både operativa och strategiska arbetsuppgifter och har en god förmåga att samarbeta och kommunicera med olika interna och externa aktörer. Vidare har du erfarenhet av att  arbeta med affärssystem som Monitor G5 samt är bekväm med att driva projekt och förändringsarbete. Din kommunikativa förmåga och vilja att engagera andra kommer att vara avgörande för att lyckas i rollen.

Varför ska man jobba på Rottne? Hos Rottne Industri får du chansen att arbeta på ett innovativt och utmanande företag som ligger i framkant när det gäller skogsmaskiner. Här jobbar du med produkter som håller länge och med en stark fokusering på hållbart skogsbruk. Rottne är ett familjeägt bolag, vilket ger en nära och personlig företagskultur trots att företaget har cirka 190 anställda. Företaget är i en expansiv fas, och alla insatser görs med målet att växa framåt. På Rottne får du vara en del av ett stabilt och långsiktigt företag med stora framtidsmöjligheter och en dynamisk arbetsmiljö.
Placeringsort: Rottne
Tycker du att det låter intressant? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Ingenjör inom kommunikation

Signalingenjör
Läs mer Jan 8
Om företaget
Combitech grundades som en del av försvars- och säkerhetskoncernen Saab 1982. Sedan dess har de stått på en stadig grund av teknik och forskning i absolut framkant.Combitech är en nordisk tech-, lösnings- och konsultpartner, bestående av 2 300 experter.
Combitechutmanar ständigt teknikens gränser för att göra skillnad. De finns på över 30 platser i Sverige, Finland och Norge, och tillsammans utgör de ett starkt team med högt engagemang och djup kunskap.
Combitechsursprung innebär att de alltid har stått på en unik och stadig grund av teknik och forskning i absolut framkant. Deras huvudägare är familjen Wallenberg som borgar för långsiktighet och stabilitet.
Utmaningen
Som radioingenjör kommer du vara involverad i olika projekts alla faser, från kravställning till test och verifiering. Du kommer att jobba med frågor inom en rad olika teknikområden så som vågutbredning, antennteknik, radio- och satellitkommunikation men även andra områden så som nätverk, säkerhet, drift- och underhållsrelaterade frågor kan bli aktuella.
Vidare innebär tjänstenbland annat att du är delaktig i projektets olika faser, vilket kan innebära kravspecificering, utvärdering, tester och verifiering. I arbetsuppgifterna kan även ingå konstruktions-/specifikationsarbete och dokumentation av underhållsprocesser.
Större delen av ditt arbete genomförs på kontoret i Växjö även om tjänsteresor är en naturlig del av arbetet. Resor sker till största delen nationellt, men resor utanför landets gränser kan också förekomma. Till stor del är projekten relaterade till Försvarsmakten.


Vem är du?
Huvudsakliga teknikområdet är inom radio men har du även kunskap inom närbesläktade områden så som drift och underhåll, säkerhet och nätverk är det meriterande.

Högskoleingenjör eller Civilingenjör inom el, systemvetare, data/nätverk
Teknisk kompetens
Kommunicera på svenska och engelska obehindrat i tal och skrift
B-körkort

Meriterande om du har…
Erfarenhet av projekt med anknytning till försvarsmakten
Erfarenhet av antennteknik eller radiokommunikation

För att passa i denna tjänst ser vi gärna att du är en problemlösare som gärna tar egna initiativ för att påverka och utveckla produkter och processer. Du har ett stort tekniskt intresse och vill leverera projekt med hög kvalité och säkerhet.
Placeringsort: Växjö

Tycker du att det låter intressant? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag.Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Ingenjör inom kommunikation

Kommunikationstekniker
Läs mer Aug 30
Om företaget
Combitech grundades som en del av försvars- och säkerhetskoncernen Saab 1982. Sedan dess har de stått på en stadig grund av teknik och forskning i absolut framkant.Combitech är en nordisk tech-, lösnings- och konsultpartner, bestående av 2 300 experter.
Combitechutmanar ständigt teknikens gränser för att göra skillnad. De finns på över 30 platser i Sverige, Finland och Norge, och tillsammans utgör de ett starkt team med högt engagemang och djup kunskap.
Combitechsursprung innebär att de alltid har stått på en unik och stadig grund av teknik och forskning i absolut framkant. Deras huvudägare är familjen Wallenberg som borgar för långsiktighet och stabilitet.
Utmaningen
Som radioingenjör kommer du vara involverad i olika projekts alla faser, från kravställning till test och verifiering. Du kommer att jobba med frågor inom en rad olika teknikområden så som vågutbredning, antennteknik, radio- och satellitkommunikation men även andra områden så som nätverk, säkerhet, drift- och underhållsrelaterade frågor kan bli aktuella.
Vidare innebär tjänstenbland annat att du är delaktig i projektets olika faser, vilket kan innebära kravspecificering, utvärdering, tester och verifiering. I arbetsuppgifterna kan även ingå konstruktions-/specifikationsarbete och dokumentation av underhållsprocesser.
Större delen av ditt arbete genomförs på kontoret i Växjö även om tjänsteresor är en naturlig del av arbetet. Resor sker till största delen nationellt, men resor utanför landets gränser kan också förekomma. Till stor del är projekten relaterade till Försvarsmakten.


Vem är du?
Huvudsakliga teknikområdet är inom radio men har du även kunskap inom närbesläktade områden så som drift och underhåll, säkerhet och nätverk är det meriterande.

Högskoleingenjör eller Civilingenjör inom el, systemvetare, data/nätverk
Teknisk kompetens
Kommunicera på svenska och engelska obehindrat i tal och skrift
B-körkort

Meriterande om du har…
Erfarenhet av projekt med anknytning till försvarsmakten
Erfarenhet av antennteknik eller radiokommunikation

För att passa i denna tjänst ser vi gärna att du är en problemlösare som gärna tar egna initiativ för att påverka och utveckla produkter och processer. Du har ett stort tekniskt intresse och vill leverera projekt med hög kvalité och säkerhet.
Placeringsort: Växjö

Tycker du att det låter intressant? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag.Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu