Växjö: Ekonom till Wilo Nordic AB

Hitta ansökningsinfo om jobbet Ekonom till Wilo Nordic AB i Växjö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Växjö inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-08 // Varaktighet: Heltid

ÄR DU EKONOM OCH VILL JOBBA I ETT FÖRETAG SOM ÄR PÅ TILLVÄXTRESA? 

Wilo är en av världens ledande tillverkare av pumpar och pumpsystem inom segmenten cirkulation, tryckstegring och avlopp. Ett multinationellt företag med sitt ursprung från Tyskland, där även huvudkontor och delar av produktionen finns i nybyggda moderna lokaler och fabriker. Det nordiska bolaget har sitt huvudkontor i Växjö med ca 30 medarbetare. Det finns i Norden även säljkontor på ytterligare 4 orter i Sverige samt sälj- och servicekontor i Oslo, Köpenhamn och Helsingfors. På Wilo lever vi efter våra värderingar där integritet, ärlighet och respekt harmoniserar med passion och ansvarstagande för att alltid sätta kunder och partners i fokus. Wilo har vi en väl utformad hållbarhetsstrategi och vi arbetar kontinuerligt för att våra produkter och lösningar ska bidra till minskat CO2-avtryck, vara energieffektiva samt ge förbättrad tillgång på rent vatten. Wilo utvecklar därför systematiskt nya innovativa produkter och digitala lösningar till våra kunder och partners.


TILL VÅR NORDISKA EKONOMIAVDELNING SÖKER VI EN EKONOM, SOM VILL JOBB MED DE NORDISKA LÄNDERNA I EN INTERNATIONELL KONCERN! 

Vi söker dig som är en driven, nyfiken och kommunikativ ekonom. Du har ett förhållningssätt som är proaktivt och problemlösande när du arbetar.

Vårt första behov är att stödja införandet av ett nytt ekonomisystem. Du kommer vid införandet både ha möjlighet att hjälpa till i projektet samt stötta kollegor som deltar i projektet. Du förväntas att du tar i där det behövs för att hjälpa andra inom deras ansvarsområden.

Hos oss kommer du därför att arbeta både självständigt och tillsammans med kollegor. Du kommer kunna bidra till utveckling och implementering av våra ekonomiprocesser med fokus på budget, uppföljning samt våra löpande ekonomiprocesser.



KVALIFIKATIONER

Vi söker dig som har högskole- eller universitetsutbildning med ekonomisk inriktning samt erfarenhet av arbete på en ekonomiavdelning med ekonomiprocesser och ekonomistyrning. Du får gärna ha god erfarenhet och intresse för digitala lösningar och teknik.

Du ska ha mycket goda kunskaper i Excel. Dina kunskaper i systemanvändning, exempelvis ekonomi/affärssystem och beslutsstödsystem så som QlikView eller motsvarande, är meriterande.

Som person är du noggrann, ambitiös och serviceinriktat. Tack vare ditt driv är du nyfiken och kommunikativ och arbetar lika väl självständigt som i grupp. Du har samarbetsförmåga, är hjälpsam, tar ansvar och engagerar dig i det du gör. Du behärskar engelska och svenska obehindrat i tal och skrift.


Låter det intressant? I så fall ser vi verkligen fram emot din ansökan, som vi vill ha senast 2024-08-18. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande.

Har du några frågor om tjänsten? Så här på sommaren önskar vi att du lägger ett mail med dina kontaktuppgifter så ringer vi upp dig.

Jessica Green, ekonomichef, jessica.green@wilo.com
Annika Ekdahl, HR, annika.ekdahl@wilo.com


Välkommen med din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Växjö som Förvaltningsekonom

Nedan visas andra jobb i Växjö som Förvaltningsekonom.

Ekonom till Växjö stifts Servicebyrå ekonomi

Läs mer Aug 22
Vill du arbeta tillsammans med högkompetenta och goda kollegor, där ni tillsammans tar ansvar för helheten och resultaten? Bra, då är det här jobbet för dig!

Om jobbet
Växjö stiftskansli erbjuder ekonomistöd till församlingar och pastorat i Svenska kyrkan, i det som heter Servicebyrån ekonomi.

Servicebyrån består idag av 13 personer som arbetar för att ge kunderna kvalificerat stöd inom ekonomiområdet.  

Som ekonom hos oss hjälper du församlingarna att driva en utvecklande och ansvarsfull verksamhet. Det innebär bland annat: 

- Arbete med budget, bokslut och redovisning. 
- Framtagande av rapporter, analyser och beslutsunderlag. 

Du är ett viktigt stöd för enheten, där du bidrar till en god ekonomistyrning och ekonomisk förvaltning. 

Du arbetar nära ledning och andra kontaktpersoner i församlingarna, och föredrar ekonomin även för förtroendevalda i kyrkoråd och kyrkofullmäktige. Relationen och kontakten med församlingarna är viktig.  

Du arbetar självständigt men har kollegor nära till hands att samråda med. I arbetsgruppen är vi måna om att samarbeta, hjälpa varandra och tillsammans ta ansvar för helheten. Arbetet kan variera i intensitet över månaden och året, vilket betyder att du behöver arbeta flexibelt och uppgiftsorienterat.  

Servicebyrån befinner sig i en spännande utvecklingsresa. Vi jobbar kontinuerligt med att förfina och digitalisera våra sätt att arbeta. Våra kundförsamlingar uppskattar att vi är lokalt förankrade, samtidigt som vi har tillgång till – och kommer att knyta oss ännu närmre - ett nätverk av servicebyråer över hela landet inom kyrkans verksamhet. 

Om dig
- För den här tjänsten söker vi dig som har relevant högskoleexamen i ekonomi, eller annan utbildning/erfarenhet som vi bedömer som likvärdig. 
- Du har flera års erfarenhet av arbete inom redovisning, budget, bokslut, årsredovisning och deklarationsarbete. 
- Du har god datorvana och erfarenhet av att arbeta i ekonomiprogram. 
- B-körkort är ett krav. 

 DU ÄR EN VIKTIG MEDSPELARE? Det är viktigt att du trivs med oss och att vi trivs med dig! För en lyckad matchning tror vi att du gillar utveckling samt ser och tar möjligheter till förbättringar, både i dina egna arbetsuppgifter och i helheten. Du arbetar systematiskt och har förmåga att prioritera och leverera med hög kvalitet. Det finns gott om högkompetenta och goda kollegor och du inser att samarbete är en bra väg till ett gott resultat. Arbetsmiljön är viktig för oss, vi värnar om en god gemenskap på arbetsplatsen och värdesätter ett hållbart arbetsliv. 

Sista ansökningsdag är söndag den 8 september. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan dess, så vänta inte med din ansökan!

Om oss
Växjö stift är ett av Svenska kyrkans 13 stift och består av 176 församlingar. Stiftets grundläggande uppgift är att främja och ha tillsyn över församlingslivet. Stiftskansliet består av cirka 80 personer, som utför arbetsuppgifter åt samtliga uppdragsgivare i stiftet. Vi jobbar inom många olika områden, till exempel ekonomi, fastigheter, egendoms- och skogsförvaltning och kulturmiljö. 
 
Besök gärna Växjö stift på webben! Under rubriken Organisation får du en tydlig bild av stiftsorganisationen och dess uppgifter. Varmt välkommen till ett roligt och utvecklande arbete där det finns stora möjligheter att utvecklas i och med organisationen. Den vackra miljön kring Östrabo samt trevliga arbetskamrater får du på köpet!

Ansök nu

Ekonom till Växjö Kommun

Läs mer Jun 19
Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill göra nytta för dem vi är till för! Växjö kommun är Kronobergs största arbetsgivare som varje dag, året runt, arbetar för våra invånare, företag och besökare. Tillsammans skapar vi en hållbar morgondag och en attraktiv kommun att bo, leva och verka i – idag och i framtiden. Det innebär ett arbete där vi utmanar oss att tänka nytt, lära och utvecklas med varandra. Vill du vara en del i ett stort sammanhang där du får vara med och göra skillnad på riktigt? Välkommen till oss på Växjö kommun!

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en ekonom som med sin kompetens och erfarenhet har möjlighet att vara delaktig och bidra i utvecklingen av ekonomiavdelningens processarbete. Tjänsten är ett vikariat.

Vi är en central ekonomiavdelning med drygt 60 medarbetare som ansvarar och stödjer Växjö kommunkoncerns arbete kring reskontra, löpande bokföring, bokslutsarbete, budgetarbete, ekonomiuppföljning och ekonomistyrning.

Du arbetar tillsammans med övriga ekonomer och ekonomiadministratörer på enheten Shared service center för att säkerställa effektiva ekonomiprocesser inom leverantörsprocessen. Detta i form av rättvisande och värdeskapande redovisning i syfte att uppfylla lagkrav och ge ett bra underlag för verksamhetens uppföljning och analys.

Arbetet är självständigt där det förväntas att du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och bidrar till utveckling samt följer upp och återkopplar ditt arbete. Du kommer att arbeta med förbättringar och struktur i leverantörsfakturaflödet som över tid ska leda till kortare ledtider och förenkla för medarbetare såväl inom enheten som ute i verksamheten. Du kommer dagligen att vara operativ med att kontera och bevaka inkommande fakturor.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskoleutbildning med ekonomisk inriktning samt erfarenhet av arbete med ekonomi- och verksamhetsstyrning. Dina kunskaper i systemanvändning, exempelvis ekonomi- och affärssystem och beslutsstödsystem eller motsvarande, är goda.

Du är förtroendeingivande, ansvarstagande och trygg i din roll som ekonom. Du är noggrann med sinne för struktur och ordning och har god kvalitetsmedvetenhet. Vidare är du prestigelös och har en god samarbetsförmåga. Du är dessutom en god kommunikatör som kan beskriva ekonomi och ekonomiska samband på ett pedagogiskt sätt och kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Urval och intervjuer sker löpande.

ÖVRIGT
Växjö kommun erbjuder en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Ansökan sker enbart via Offentliga jobbs rekryteringsverktyg (www.offentligajobb.se).

Till bemannings- och rekryteringsföretag eller till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare annonser.

Ansök nu

Ekonom

Läs mer Dec 14
Välkommen till Linnéuniversitetet! Vi möter dagens och morgondagens samhällsutmaningar i en öppen, nyfiken och kreativ miljö. Genom att aktivt låta kunskap från olika ämnen, områden och kulturer mötas, öppnar vi upp för nya idéer och skapar nya perspektiv för en långsiktigt hållbar samhällsutveckling. Människor växer här.

Ekonomiavdelningen söker 2 ekonomer.

Ekonomiavdelningen har det övergripande ansvaret för processerna ekonomiadministration, budget, bokslut och prognos och inköp/ upphandling på hela universitetet. I samverkan med ekonomiadministrationen på fakulteterna arbetar vi för att en hög kvalité i alla delar av ekonomikedjan ska ge ett stabilt underlag för beslutsfattande inom universitetet.  Inom avdelningen finns 21 anställda med placering både i Kalmar och Växjö.

Arbetsuppgifter:
Tjänsten innefattar arbete med löpande redovisning i form av inbetalningar och kundfakturering, hantering av påminnelse- och kravhantering både för kunder och leverantörer. Du arbetar med leverantörsfakturor, kontering, utbetalningar och avstämningar i fakturaflöden. Vi arbetar med att utveckla digitala arbetssätt, vilket ingår som en väsentlig del i tjänsten inom dessa områden.

Tjänsten innefattar även att arbeta med ekonomiavdelningens andra uppdrag såsom att besvara frågor och informera om redovisningsregler och principer samt hur dessa ska tillämpas inom ramen för statliga myndigheter. Dessutom står ekonomiavdelningen för ekonomstöd till förvaltningens avdelningar när det gäller budget, prognos och bokslut samt övergripande stöd till hela verksamheten i form av projektredovisning, analyser, uppföljningar, statistikutlämnande (SCB mfl). Tjänstens innehåll utvecklas över tiden och kommer även att kunna innehålla något av dessa områden.

Kvalifikationer:
Vi söker dig som har en ekonomexamen på kandidatnivå eller motsvarande kompetens som av arbetsgivaren bedöms som likvärdig. Meriterande är erfarenhet av redovisnings- och ekonomiarbete i större organisation. Vi förutsätter att du har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska.

Som person är du noggrann och kvalitetsmedveten samtidigt som du är lyhörd och har god problemlösningsförmåga. Du trivs med digitala arbetssätt och är intresserad av system-utvecklande arbete. Du har lätt för att samarbeta och kommunicera med personer såväl inom som utom universitetet, har ett serviceinriktat förhållningssätt och professionellt bemötande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Anställningsvillkor
Tillträde/varaktighet: Tillsvidare med tillträde enligt överenskommelse. Anställningen inleds normalt med 6 månaders provanställning.
Omfattning: 100 %.
Placeringsort: Kalmar eller Växjö. Då universitetet finns på två orter förutsätter arbetet resor mellan orterna.

Mer information lämnas av:
Ekonomichef Joakim Karlsson, tel: 0470- 70 85 09. joakim.karlsson@lnu.se
Frågor som berör anställningen besvaras av HR-partner Stina Andersson, tel: 0480- 44 60 33, stina.andersson@lnu.se

Fackliga företrädare nås via universitetets växel: 0772-28 80 00.

Välkommen med din ansökan senast den 8 januari, 2023. 


Linnéuniversitetet har ambitionen att tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och mångfald tillför organisationen.

Registrera din ansökan via knappen "Ansök" längst ned i annonsen. De meriter Du åberopar ska Du styrka med intyg och de ska bifogas digitalt i din ansökan. Ansökan och övriga handlingar ska märkas med anställningens diarienummer. Alla handlingar som åberopas ska vara inkomna till universitetet senast kl. 24.00 sista ansökningsdagen.

Vi undanber oss telefonsamtal från försäljare av jobbannonser.

Ansök nu

Ekonomer, vikariat

Läs mer Nov 9
Välkommen till Linnéuniversitetet! Vi möter dagens och morgondagens samhällsutmaningar i en öppen, nyfiken och kreativ miljö. Genom att aktivt låta kunskap från olika ämnen, områden och kulturer mötas, öppnar vi upp för nya idéer och skapar nya perspektiv för en långsiktigt hållbar samhällsutveckling. Människor växer här.

Ekonomiavdelningen söker ekonomer, vikariat.
Ekonomiavdelningen har det övergripande ansvaret för processerna ekonomiadministration, budget, bokslut och prognos och inköp/upphandling på hela universitetet. I samverkan med ekonomiadministrationen på fakulteterna arbetar vi för att en hög kvalité i alla delar av ekonomikedjan ska ge ett stabilt underlag för beslutsfattande inom universitetet. Inom avdelningen finns 21 anställda med placering både i Kalmar och Växjö.

Arbetsuppgifter:
Tjänsterna innefattar främst arbete med löpande redovisning i kund- och leverantörsreskontra i form av inbetalningar, kundfakturering, hantering av påminnelse- och kravhantering, kontering, kontroller, utbetalningar och avstämningar i fakturaflöden, samt kontoanalyser. Vi jobbar ständigt med och utvecklingsarbeten och med på ekonomiavdelningen andra förekommande arbetsuppgifter. Linnéuniversitetet har studenter från många olika länder vilket gör att frågor om olika typer av betalningar kan förekomma.

Tjänsterna innefattar även att arbeta med ekonomiavdelningens andra uppdrag såsom att besvara frågor och informera om redovisningsregler och principer samt hur dessa ska tillämpas inom ramen för statliga myndigheter.

Kvalifikationer:
Vi söker dig som har en ekonomexamen på kandidatnivå eller motsvarande kompetens som av arbetsgivaren bedöms som likvärdig. Meriterande är erfarenhet av redovisnings- och ekonomiarbete i större organisation. Vi förutsätter att du har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska.

Som person är du noggrann och kvalitetsmedveten samtidigt som du är lyhörd och har god problemlösningsförmåga. Du trivs med digitala arbetssätt och är intresserad av system-utvecklande arbete. Du har lätt för att samarbeta och kommunicera med personer såväl inom som utom universitetet, har ett serviceinriktat förhållningssätt och professionellt bemötande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Anställningsvillkor:
Tillträde/varaktighet: Tillträde snarast. Vikariat 100 %, 6 till 9 månader med möjlighet till förlängning
Placeringsort: Kalmar eller Växjö. Då universitetet finns på två orter förutsätter arbetet resor mellan orterna.

Mer information lämnas av:
Ekonomichef Joakim Karlsson, tel: 0470- 70 85 09. joakim.karlsson@lnu.se
Funktionsansvarig Christine Knutsson, tel: 0480- 44 69 05, christine.knutsson@lnu.se

Frågor som berör anställningen besvaras av HR-partner Stina Andersson, tel: 0480- 44 60 33, stina.andersson@lnu.se

Fackliga företrädare nås via universitetets växel: 0772-28 80 00.

Välkommen med din ansökan senast den 30 november 2022. Ange diarienummer i din ansökan, 2022/863-2.2.1


Linnéuniversitetet har ambitionen att tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och mångfald tillför organisationen.

Registrera din ansökan via knappen "Ansök" längst ned i annonsen. De meriter Du åberopar ska Du styrka med intyg och de ska bifogas digitalt i din ansökan. Ansökan och övriga handlingar ska märkas med anställningens diarienummer. Alla handlingar som åberopas ska vara inkomna till universitetet senast kl. 24.00 sista ansökningsdagen.

Vi undanber oss telefonsamtal från försäljare av jobbannonser.

Ansök nu

Andra jobb i Växjö från Human Solutions AB

Nedan visas andra jobb i Växjö från Human Solutions AB .

Produktions/-lagermedarbetare

Montör träprodukter
Läs mer Jan 17
Söker du ett praktiskt arbete med variation och där du tillhör ett personligt sammanhang? Och är du öppen för att tillhöra ett företag med anrikt varumärke och spännande produkter? Har du erfarenheter eller intresse för att arbeta i träindustri? Ja, då kan detta jobbet kanske vara något för dig!

Arbetsbeskrivning

Vår produktion har förstås fokus på Mickis eget produktutbud arbetar också med legotillverkning inom trä. Vi förfogar över en bred maskinpark och har även visst inslag av manuella moment. Vägg i vägg finns vår lageravdelning och tillsammans med det teamet arbetar vi över gränserna. Alltså söker vi en ny kollega som är öppen för en vardag med arbetspass på såväl lager som i produktion.  Jämfört med andra arbetsplatser erbjuder jobbet också en viss frihet generellt. Vi har arbetsrotation och även viss flexibilitet rörande arbetstider.

Du kommer arbeta med erfarna kollegor och i en trivsam miljö. Under 2025 sker ett par pensionsavgångar och därav denna möjlighet att söka dig till vårt team. I det större perspektivet arbetar du på en intressant arbetsplats med personlighet och samarbete över avdelningsgränserna.

Kvalifikationer

Vi söker dig med:


• Relevant yrkeserfarenhet. Vi tror du har viss yrkesvana från praktiskt arbete/produktion. Erfarenhet från träindustri kan ses som extra meriterande.
• Vi ser det som extra meriterande med ett tekniskt intresse samt du är praktiskt lagd. Eventuell specialkompetens, tex rörande CNC, värderar vi också lite extra.
• God samarbetsförmåga och vilja till utveckling.
• Fullgjord gymnasieutbildning (önskvärt).
• B-körkort bil.
• Truckkort ses som meriterande.

Dina personliga egenskaper är förstås väldigt viktiga för oss: Rätt person har stort engagemang, eget driv och du tar ansvar för att hela teamet ska trivas och lyckas tillsammans. Att du är noggrann och kvalitetsmedveten tar vi förstås också för självklart. 

Övrigt

Anställning tills vidare med inledande provanställning, heltid. Arbetstider vardagar dagtid. Önskvärt tillträdesdatum: första kvartalet 2025. Individuell lönesättning, vi har kollektivavtal. Placeringsort: Gemla.

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Henrik Aronsson, tfn 0470-70 41 50 (vxl). Vid frågor om status i rekryteringsprocessen i sig är även vår HR-resurs tillgänglig: Björn Pettersson (Human Solutions AB), 0470-78 78 11. Vi arbetar med löpande urval så sök tjänsten snarast, dock senast 6 feb 2025. 

Välkommen med din ansökan!

 

Vi utvecklar leksaker under våra egna varumärken Micki, Lundby, Skrållan och Rubens Barn men också figurer som Pippi Långstrump, Bamse, Babblarna, Bluey och Hello Kitty.

Hos oss blir du en del av ett familjeföretag som funnits sen 1944. Vi är idag cirka 40 anställda och vårt huvudkontor finns i Gemla, knappt 1,5 mil utanför Växjö. Här finns bl.a. produktutveckling, lager och viss produktion, i vår egen leksaksfabrik.

Efter 80 år är Mickis vision fortfarande densamma: Glada, lekfulla barn i en trygg värld. Varje leksak vi skapar, utvecklar vi med stor kärlek och omsorg om dom små människorna som ska leka med dom. Med noga framtagna, lekfulla detaljer vill vi väcka barnets nyfikenhet, kreativitet och lekglädje. Vi lägger också stor vikt vid kvalitet och säkerhet, för att skapa leksaker som tål att ärvas av nya generationer av lekfulla barn.

I den här rekryteringen samarbetar vi med Human Solutions

Ansök nu

Teknisk säljare

Fältsäljare/Utesäljare
Läs mer Jan 7
En unik möjlighet att vara med och skapa unika lösningar i ett expansivt, grönt byggbolag.

OM TJÄNSTEN:
Som teknisk säljare på C3C blir du en nyckelspelare i att skapa och vårda kundrelationer samt hitta nya affärsmöjligheter. Du är proaktiv, älskar att öppna dörrar och brinner för att identifiera kundens behov och presentera våra innovativa lösningar inom segmenten infrastruktur, återvinning, säkerhet och miljö.

VI ERBJUDER DIG:
• En inkluderande arbetsplats där dina idéer gör och engagemang gör skillnad.
• Spännande projekt över hela Sverige.
• Förmånlig lön, tjänstebil, bonus och flexibla arbetstider.
• En möjlighet att bidra till en hållbar framtid och skapa verklig samhällsnytta.
• Frihet, utmaningar och personlig utveckling i din roll.

VI SÖKER DIG SOM:
• Har erfarenhet av teknisk försäljning och drivs av att skapa, driva igenom och stänga affärer.
• Är en nätverkare som bygger förtroende och långvariga relationer.
• Har energi, glädje och ett lösningsorienterat mindset.
• Förstår kundens behov och fungerar som en lyhörd rådgivare.
• Har gedigen erfarenhet bygg- eller anläggningsbranschen. Erfarenhet av prefabricerade betonglösningar är meriterande.
• Är en positiv teamspelare som delar vår värdering: Var schysst!

PLACERING: Sverige.
Våra kontor finns i Göteborg, Västerås, Ulricehamn, Växjö och Ljusdal. Resor inom Sverige ingår.

ANSÖKAN
För att ansöka eller om du har några frågor – kontakta Sanna Thörnqvist, rekryterare och HR-konsult, Human Solutions på 0470-78 78 15. Urval sker löpande – rätt person är viktigare än tidpunkten du kan börja hos oss. Vi ser med fördel kvinnliga sökande.

 

OM C3C
C3C är ett kreativt byggbolag med över 250 års samlad erfarenhet inom prefabricerade betonglösningar, stål och trä. Med stort hjärta och ett unikt nätverk av samarbetspartners levererar vi hållbara och världsledande lösningar. Vår verksamhet fokuserar på infrastruktur, energi, säkerhet och miljö, där vi alltid strävar efter att skapa samhällsnytta och stolthet i det vi gör. Vi är ett stabilt bolag som visat vinst varje år sedan starten 2009 och står inför fantastiska möjligheter framåt.

I den här rekryteringen samarbetar vi med Human Solutions

Ansök nu

Marknadsansvarig - NPA Plast

Marknadsförare
Läs mer Dec 20
Är du en passionerad och strategisk marknadsförare som vill ta ett helhetsansvar för att bygga och stärka vårt varumärke? I denna nyinrättade roll kommer du att spela en central roll i att maximera våra affärsmöjligheter genom att skapa och driva marknadsaktiviteter och förbättra vår digitala närvaro för att bidra till ytterligare tillväxt framåt. Om du brinner för marknadsföring och vill vara med på en spännande resa, ser vi fram emot din ansökan!

Vi rekryterar löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan!

Arbetsuppgifter
I denna roll kommer dina huvudsakliga ansvarsområden vara: 

- Strategisk marknadsplanering: Skapa och implementera marknadsstrategier som generar leeds och stärker varumärket

- Sociala medier: Ansvara för innehållsproduktion och publicering på sociala plattformar. Planera inlägg och kampanjer och säkerställa en röd tråd och följa upp engagemang. 

- Hemsida: Ansvara för att utveckla och hålla hemsidan levande med rätt produkter och innehåll. 

- Ta fram marknadsmaterial såsom ex flyers, presentationer, kataloger, bilder, filmer, etiketter, visitkort. 

- Outbound marketing: Skapa och följa upp olika kampanjer och leeds. 

- Branding: Säkerställa att all kommunikation är i enlighet med vår brandbook, och arbeta med att utveckla och förvalta vårt varumärke

Din profil
För att lyckas i den här rollen ser vi att: 

- Du har erfarenhet av att arbeta strategiskt och operativt med marknadsföring

- Du har erfarenhet av arbete med grafisk design

- Du behärskar det svenska språket obehindrat och har även god förmåga att uttrycka dig på engelska, både i tal och skrift.

- Du har goda kunskaper inom sociala medier, SEO, och innehållsproduktion

Om du inte har kompetensen inom något område idag som beskrivs under arbetsuppgifter så skall du ha drivet att kunna lära dig. 

Personliga egenskaper
För att vara framgångsrik i denna rollen behöver du vara en kreativ själ med ett starkt driv, men också en strukturerad projektledare som får saker att hända. Hos NPA Plast ser vi lösningar före problemen. För att passa in hos oss behöver du därmed även vara positiv och lösningsorienterad.

Om tjänsten
Arbetstid dagtid, med placeringsort Ljungby. Anställningen är en tillsvidaretjänst på heltid, med inledande provanställning. Resor kan förekomma i tjänsten.

Tillträde enligt överenskommelse med sista ansökningsdag 5 januari. Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vänta därmed inte med att skicka in din ansökan.

Läs gärna mer om oss på NPA Plast på vår hemsida: www.npaplast.se

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner
Samuel Gunnarsson

HR-chef

hr@npagruppen.se

I den här rekryteringen samarbetar vi med Human Solutions

Ansök nu

Lokalvårdare/städare E-J Städ

Städare/Lokalvårdare
Läs mer Dec 20
Vill du arbeta på ett företag med kollektivavtal och schysta villkor för dem anställda? Då har du hittat helt rätt! 

Nu söker vi på E-J Städ i Kronoberg dig som är intresserad av att jobba på timmar alternativt dig som är intresserad av en fast tjänst. Hos oss har du möjlighet att själv styra hur mycket du vill jobba.

Behovet finns redan idag, så vänta inte med din ansökan. Vi arbetar med löpande urval. 






ARBETSUPPGIFTER

Ingen dag är sig lik på E-J Städ och tillsammans med dina kollegor kommer du åka ut på olika kunduppdrag. Det kan bl.a handla om: 

- Hemstäd hos privatpersoner

- Byggstäd

- Kontorsstäd

- Flyttstäd

- Trappstäd

- Industristäd.


KVALIFIKATIONER

För att vara aktuell för tjänsten behöver du kunna förstå, samt göra dig förstådd på svenska. Vi ser gärna att du har B-körkort. Har du tidigare erfarenhet av städbranschen kan detta vara meriterande. Det är dock inget krav. 


PERSONLIGA EGENSKAPER

För att lyckas i den här tjänsten ska du vara noggrann, ansvarsfull, genuin och pålitlig. Du jobbar oftast tillsammans med dina kollegor och det är därför viktigt att du har lätt för att samarbeta.

Vi värdesätter gemenskap högt på EJ-städ. Därför ser vi gärna att du är en positiv person som har lätt till skratt.


VI ERBJUDER

Ett arbete med stimulerande och varierande arbetsuppgifter, fantastiska kollegor och en arbetsplats med god arbetsmiljö. 

Tjänsten är en allmän visstidsanställning (timanställning) där du själv har möjlighet att styra hur mycket du vill jobba. Vi kan även erbjuda en fast anställning om du är intresserad av det. 

Tillträde enligt ök. 

Ordinarie arbetstid är 07:00-16:00. Placeringsort Växjö

I den här rekryteringen samarbetar vi med Human Solutions AB. Varmt välkommen med din ansökan! 

 

Kontaktperson
Samuel Gunnarsson

HR

hr@ejstad.se

Ansök nu

Chaufför - Ellastbil

Fjärrbilsförare
Läs mer Dec 20
Nu har du möjlighet att ansluta till oss på JSC Transport som under 2023 flyttade in i helt nya lokaler ute på Nylanda i Växjö. Vi är ett företag som vill ligga i framkant med teknologin i kombination med att satsa på hållbarhet och bidra till en grönare framtid. Nu har du chansen att vara en del av en framtidsinriktad arbetsplats då du i denna tjänst får möjlighet att köra en ellastbil. 

Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Vänta därav inte med din ansökan.  

Arbetsuppgifter
I denna roll kommer du köra en ellastbil och arbeta med att hämta och lämna gods åt en av våra kunder i form av en slingbilskörning åt olika riktningar. Tjänsten innebär mycket frihet under ansvar där du har möjlighet att planera dina egna dagar tillsamma med kunden. 

Kvalifikationer
Krav


• CE-körkort och YKB.
• Truckkort
• Behärska svenska i tal och skrift

Meriterande


• ADR
• Tidigare yrkeserfarenhet av branschen

Personliga egenskaper
Vi söker dig som är noggrann, självgående och har lätt för att samarbeta. Vi ser också att du är en positiv och lösningsorienterad person. Vi ser även att du behöver vara en ansvarstagande person med förmågan att alltid ha kunden i fokus. Vi ser också att det är en fördel om du är tekniskt intresserad.

Om JSC Transport 
JSC Transport är ett nybildat företagsnamn. Under 2024 har bolagen inom JSC-koncernen WJ Logistik, Stema Transport och OG-bolaget gått tillsammans som ett bolag och bildat JSC Transport. Syftet med förändringen var att skapa en mer effektiv verksamhet och mer tydlighet gentemot kunderna. Ägarstrukturen har inte förändrats i samband med detta. JSC Transport består av lite drygt 60 medarbetare med stationseringsorter i Växjö/Åseda/Jönköping/Hultsfred/Skara.

JSC Transport ingår i den expansiva JSC-koncernen där flera bolag med olika inriktningar inom transport och logistik ingår. Under 2023 flyttade vi även in i nya moderna lokaler i Växjö på Nylandaområdet.

Vi är ett företag med korta beslutsvägar och har ett nära samarbete med resterande bolag i koncernen. 

Om tjänsten
- Anställningen är en tillsvidaretjänst på heltid, eventuellt med inledande provanställning.

- Tjänsten utgår från växjö. 

- Arbetstider dagtid 

- Vi har kollektivavtal

Tillträde enligt överenskommelse med sista ansökningsdag 5 Januari. Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Vänta därav inte med din ansökan!

Du ansöker enkelt genom att svara på några frågor. Det finns möjlighet att bifoga cv och personligt brev, men det är inget krav. 

Välkommen att ta kontakt vid eventuella frågor eller funderingar. Vi reserverar oss dock för att tillgängligheten under jul/nyår är lite mer begränsad än vanligt. 

Kontaktuppgifter:
Frågor om tjänsten:

Pär löfgren

HR

Par@jscforvaltning.se

Telefonnummer: 010-2195525

I denna rekrytering tillhandahåller Human Solutions endast systemstöd. Återkoppling i rekryteringsprocessen ges av det rekryterande företaget. Vi hänvisar vänligen eventuella frågor till angiven kontaktperson.

Ansök nu

Teknisk säljare

Fältsäljare/Utesäljare
Läs mer Nov 19
En unik möjlighet att vara med och skapa unika lösningar i ett expansivt, grönt byggbolag.

OM TJÄNSTEN:
Som teknisk säljare på C3C blir du en nyckelspelare i att skapa och vårda kundrelationer samt hitta nya affärsmöjligheter. Du är proaktiv, älskar att öppna dörrar och brinner för att identifiera kundens behov och presentera våra innovativa lösningar inom segmenten infrastruktur, återvinning, säkerhet och miljö.

VI ERBJUDER DIG:
• En inkluderande arbetsplats där dina idéer gör och engagemang gör skillnad.
• Spännande projekt över hela Sverige.
• Förmånlig lön, tjänstebil, bonus och flexibla arbetstider.
• En möjlighet att bidra till en hållbar framtid och skapa verklig samhällsnytta.
• Frihet, utmaningar och personlig utveckling i din roll.

VI SÖKER DIG SOM:
• Har erfarenhet av teknisk försäljning och drivs av att skapa, driva igenom och stänga affärer.
• Är en nätverkare som bygger förtroende och långvariga relationer.
• Har energi, glädje och ett lösningsorienterat mindset.
• Förstår kundens behov och fungerar som en lyhörd rådgivare.
• Har gedigen erfarenhet bygg- eller anläggningsbranschen. Erfarenhet av prefabricerade betonglösningar är meriterande.
• Är en positiv teamspelare som delar vår värdering: Var schysst!

PLACERING: Sverige.
Våra kontor finns i Göteborg, Västerås, Ulricehamn, Växjö och Ljusdal. Resor inom Sverige ingår.

ANSÖKAN
För att ansöka eller om du har några frågor – kontakta Sanna Thörnqvist, rekryterare och HR-konsult, Human Solutions på 0470-78 78 15. Urval sker löpande – rätt person är viktigare än tidpunkten du kan börja hos oss. Vi ser med fördel kvinnliga sökande.

 

OM C3C
C3C är ett kreativt byggbolag med över 250 års samlad erfarenhet inom prefabricerade betonglösningar, stål och trä. Med stort hjärta och ett unikt nätverk av samarbetspartners levererar vi hållbara och världsledande lösningar. Vår verksamhet fokuserar på infrastruktur, energi, säkerhet och miljö, där vi alltid strävar efter att skapa samhällsnytta och stolthet i det vi gör. Vi är ett stabilt bolag som visat vinst varje år sedan starten 2009 och står inför fantastiska möjligheter framåt.

I den här rekryteringen samarbetar vi med Human Solutions

Ansök nu