Växjö: Ekonom till Wilo Nordic AB

Hitta ansökningsinfo om jobbet Ekonom till Wilo Nordic AB i Växjö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Växjö inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-08 // Varaktighet: Heltid

ÄR DU EKONOM OCH VILL JOBBA I ETT FÖRETAG SOM ÄR PÅ TILLVÄXTRESA? 

Wilo är en av världens ledande tillverkare av pumpar och pumpsystem inom segmenten cirkulation, tryckstegring och avlopp. Ett multinationellt företag med sitt ursprung från Tyskland, där även huvudkontor och delar av produktionen finns i nybyggda moderna lokaler och fabriker. Det nordiska bolaget har sitt huvudkontor i Växjö med ca 30 medarbetare. Det finns i Norden även säljkontor på ytterligare 4 orter i Sverige samt sälj- och servicekontor i Oslo, Köpenhamn och Helsingfors. På Wilo lever vi efter våra värderingar där integritet, ärlighet och respekt harmoniserar med passion och ansvarstagande för att alltid sätta kunder och partners i fokus. Wilo har vi en väl utformad hållbarhetsstrategi och vi arbetar kontinuerligt för att våra produkter och lösningar ska bidra till minskat CO2-avtryck, vara energieffektiva samt ge förbättrad tillgång på rent vatten. Wilo utvecklar därför systematiskt nya innovativa produkter och digitala lösningar till våra kunder och partners.


TILL VÅR NORDISKA EKONOMIAVDELNING SÖKER VI EN EKONOM, SOM VILL JOBB MED DE NORDISKA LÄNDERNA I EN INTERNATIONELL KONCERN! 

Vi söker dig som är en driven, nyfiken och kommunikativ ekonom. Du har ett förhållningssätt som är proaktivt och problemlösande när du arbetar.

Vårt första behov är att stödja införandet av ett nytt ekonomisystem. Du kommer vid införandet både ha möjlighet att hjälpa till i projektet samt stötta kollegor som deltar i projektet. Du förväntas att du tar i där det behövs för att hjälpa andra inom deras ansvarsområden.

Hos oss kommer du därför att arbeta både självständigt och tillsammans med kollegor. Du kommer kunna bidra till utveckling och implementering av våra ekonomiprocesser med fokus på budget, uppföljning samt våra löpande ekonomiprocesser.



KVALIFIKATIONER

Vi söker dig som har högskole- eller universitetsutbildning med ekonomisk inriktning samt erfarenhet av arbete på en ekonomiavdelning med ekonomiprocesser och ekonomistyrning. Du får gärna ha god erfarenhet och intresse för digitala lösningar och teknik.

Du ska ha mycket goda kunskaper i Excel. Dina kunskaper i systemanvändning, exempelvis ekonomi/affärssystem och beslutsstödsystem så som QlikView eller motsvarande, är meriterande.

Som person är du noggrann, ambitiös och serviceinriktat. Tack vare ditt driv är du nyfiken och kommunikativ och arbetar lika väl självständigt som i grupp. Du har samarbetsförmåga, är hjälpsam, tar ansvar och engagerar dig i det du gör. Du behärskar engelska och svenska obehindrat i tal och skrift.


Låter det intressant? I så fall ser vi verkligen fram emot din ansökan, som vi vill ha senast 2024-08-18. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande.

Har du några frågor om tjänsten? Så här på sommaren önskar vi att du lägger ett mail med dina kontaktuppgifter så ringer vi upp dig.

Jessica Green, ekonomichef, jessica.green@wilo.com
Annika Ekdahl, HR, annika.ekdahl@wilo.com


Välkommen med din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Växjö som Förvaltningsekonom

Nedan visas andra jobb i Växjö som Förvaltningsekonom.

Ekonom till Växjö Kommun

Läs mer Jun 19
Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill göra nytta för dem vi är till för! Växjö kommun är Kronobergs största arbetsgivare som varje dag, året runt, arbetar för våra invånare, företag och besökare. Tillsammans skapar vi en hållbar morgondag och en attraktiv kommun att bo, leva och verka i – idag och i framtiden. Det innebär ett arbete där vi utmanar oss att tänka nytt, lära och utvecklas med varandra. Vill du vara en del i ett stort sammanhang där du får vara med och göra skillnad på riktigt? Välkommen till oss på Växjö kommun!

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en ekonom som med sin kompetens och erfarenhet har möjlighet att vara delaktig och bidra i utvecklingen av ekonomiavdelningens processarbete. Tjänsten är ett vikariat.

Vi är en central ekonomiavdelning med drygt 60 medarbetare som ansvarar och stödjer Växjö kommunkoncerns arbete kring reskontra, löpande bokföring, bokslutsarbete, budgetarbete, ekonomiuppföljning och ekonomistyrning.

Du arbetar tillsammans med övriga ekonomer och ekonomiadministratörer på enheten Shared service center för att säkerställa effektiva ekonomiprocesser inom leverantörsprocessen. Detta i form av rättvisande och värdeskapande redovisning i syfte att uppfylla lagkrav och ge ett bra underlag för verksamhetens uppföljning och analys.

Arbetet är självständigt där det förväntas att du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och bidrar till utveckling samt följer upp och återkopplar ditt arbete. Du kommer att arbeta med förbättringar och struktur i leverantörsfakturaflödet som över tid ska leda till kortare ledtider och förenkla för medarbetare såväl inom enheten som ute i verksamheten. Du kommer dagligen att vara operativ med att kontera och bevaka inkommande fakturor.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskoleutbildning med ekonomisk inriktning samt erfarenhet av arbete med ekonomi- och verksamhetsstyrning. Dina kunskaper i systemanvändning, exempelvis ekonomi- och affärssystem och beslutsstödsystem eller motsvarande, är goda.

Du är förtroendeingivande, ansvarstagande och trygg i din roll som ekonom. Du är noggrann med sinne för struktur och ordning och har god kvalitetsmedvetenhet. Vidare är du prestigelös och har en god samarbetsförmåga. Du är dessutom en god kommunikatör som kan beskriva ekonomi och ekonomiska samband på ett pedagogiskt sätt och kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Urval och intervjuer sker löpande.

ÖVRIGT
Växjö kommun erbjuder en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Ansökan sker enbart via Offentliga jobbs rekryteringsverktyg (www.offentligajobb.se).

Till bemannings- och rekryteringsföretag eller till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare annonser.

Ansök nu

Ekonom

Läs mer Dec 14
Välkommen till Linnéuniversitetet! Vi möter dagens och morgondagens samhällsutmaningar i en öppen, nyfiken och kreativ miljö. Genom att aktivt låta kunskap från olika ämnen, områden och kulturer mötas, öppnar vi upp för nya idéer och skapar nya perspektiv för en långsiktigt hållbar samhällsutveckling. Människor växer här.

Ekonomiavdelningen söker 2 ekonomer.

Ekonomiavdelningen har det övergripande ansvaret för processerna ekonomiadministration, budget, bokslut och prognos och inköp/ upphandling på hela universitetet. I samverkan med ekonomiadministrationen på fakulteterna arbetar vi för att en hög kvalité i alla delar av ekonomikedjan ska ge ett stabilt underlag för beslutsfattande inom universitetet.  Inom avdelningen finns 21 anställda med placering både i Kalmar och Växjö.

Arbetsuppgifter:
Tjänsten innefattar arbete med löpande redovisning i form av inbetalningar och kundfakturering, hantering av påminnelse- och kravhantering både för kunder och leverantörer. Du arbetar med leverantörsfakturor, kontering, utbetalningar och avstämningar i fakturaflöden. Vi arbetar med att utveckla digitala arbetssätt, vilket ingår som en väsentlig del i tjänsten inom dessa områden.

Tjänsten innefattar även att arbeta med ekonomiavdelningens andra uppdrag såsom att besvara frågor och informera om redovisningsregler och principer samt hur dessa ska tillämpas inom ramen för statliga myndigheter. Dessutom står ekonomiavdelningen för ekonomstöd till förvaltningens avdelningar när det gäller budget, prognos och bokslut samt övergripande stöd till hela verksamheten i form av projektredovisning, analyser, uppföljningar, statistikutlämnande (SCB mfl). Tjänstens innehåll utvecklas över tiden och kommer även att kunna innehålla något av dessa områden.

Kvalifikationer:
Vi söker dig som har en ekonomexamen på kandidatnivå eller motsvarande kompetens som av arbetsgivaren bedöms som likvärdig. Meriterande är erfarenhet av redovisnings- och ekonomiarbete i större organisation. Vi förutsätter att du har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska.

Som person är du noggrann och kvalitetsmedveten samtidigt som du är lyhörd och har god problemlösningsförmåga. Du trivs med digitala arbetssätt och är intresserad av system-utvecklande arbete. Du har lätt för att samarbeta och kommunicera med personer såväl inom som utom universitetet, har ett serviceinriktat förhållningssätt och professionellt bemötande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Anställningsvillkor
Tillträde/varaktighet: Tillsvidare med tillträde enligt överenskommelse. Anställningen inleds normalt med 6 månaders provanställning.
Omfattning: 100 %.
Placeringsort: Kalmar eller Växjö. Då universitetet finns på två orter förutsätter arbetet resor mellan orterna.

Mer information lämnas av:
Ekonomichef Joakim Karlsson, tel: 0470- 70 85 09. joakim.karlsson@lnu.se
Frågor som berör anställningen besvaras av HR-partner Stina Andersson, tel: 0480- 44 60 33, stina.andersson@lnu.se

Fackliga företrädare nås via universitetets växel: 0772-28 80 00.

Välkommen med din ansökan senast den 8 januari, 2023. 


Linnéuniversitetet har ambitionen att tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och mångfald tillför organisationen.

Registrera din ansökan via knappen "Ansök" längst ned i annonsen. De meriter Du åberopar ska Du styrka med intyg och de ska bifogas digitalt i din ansökan. Ansökan och övriga handlingar ska märkas med anställningens diarienummer. Alla handlingar som åberopas ska vara inkomna till universitetet senast kl. 24.00 sista ansökningsdagen.

Vi undanber oss telefonsamtal från försäljare av jobbannonser.

Ansök nu

Ekonomer, vikariat

Läs mer Nov 9
Välkommen till Linnéuniversitetet! Vi möter dagens och morgondagens samhällsutmaningar i en öppen, nyfiken och kreativ miljö. Genom att aktivt låta kunskap från olika ämnen, områden och kulturer mötas, öppnar vi upp för nya idéer och skapar nya perspektiv för en långsiktigt hållbar samhällsutveckling. Människor växer här.

Ekonomiavdelningen söker ekonomer, vikariat.
Ekonomiavdelningen har det övergripande ansvaret för processerna ekonomiadministration, budget, bokslut och prognos och inköp/upphandling på hela universitetet. I samverkan med ekonomiadministrationen på fakulteterna arbetar vi för att en hög kvalité i alla delar av ekonomikedjan ska ge ett stabilt underlag för beslutsfattande inom universitetet. Inom avdelningen finns 21 anställda med placering både i Kalmar och Växjö.

Arbetsuppgifter:
Tjänsterna innefattar främst arbete med löpande redovisning i kund- och leverantörsreskontra i form av inbetalningar, kundfakturering, hantering av påminnelse- och kravhantering, kontering, kontroller, utbetalningar och avstämningar i fakturaflöden, samt kontoanalyser. Vi jobbar ständigt med och utvecklingsarbeten och med på ekonomiavdelningen andra förekommande arbetsuppgifter. Linnéuniversitetet har studenter från många olika länder vilket gör att frågor om olika typer av betalningar kan förekomma.

Tjänsterna innefattar även att arbeta med ekonomiavdelningens andra uppdrag såsom att besvara frågor och informera om redovisningsregler och principer samt hur dessa ska tillämpas inom ramen för statliga myndigheter.

Kvalifikationer:
Vi söker dig som har en ekonomexamen på kandidatnivå eller motsvarande kompetens som av arbetsgivaren bedöms som likvärdig. Meriterande är erfarenhet av redovisnings- och ekonomiarbete i större organisation. Vi förutsätter att du har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska.

Som person är du noggrann och kvalitetsmedveten samtidigt som du är lyhörd och har god problemlösningsförmåga. Du trivs med digitala arbetssätt och är intresserad av system-utvecklande arbete. Du har lätt för att samarbeta och kommunicera med personer såväl inom som utom universitetet, har ett serviceinriktat förhållningssätt och professionellt bemötande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Anställningsvillkor:
Tillträde/varaktighet: Tillträde snarast. Vikariat 100 %, 6 till 9 månader med möjlighet till förlängning
Placeringsort: Kalmar eller Växjö. Då universitetet finns på två orter förutsätter arbetet resor mellan orterna.

Mer information lämnas av:
Ekonomichef Joakim Karlsson, tel: 0470- 70 85 09. joakim.karlsson@lnu.se
Funktionsansvarig Christine Knutsson, tel: 0480- 44 69 05, christine.knutsson@lnu.se

Frågor som berör anställningen besvaras av HR-partner Stina Andersson, tel: 0480- 44 60 33, stina.andersson@lnu.se

Fackliga företrädare nås via universitetets växel: 0772-28 80 00.

Välkommen med din ansökan senast den 30 november 2022. Ange diarienummer i din ansökan, 2022/863-2.2.1


Linnéuniversitetet har ambitionen att tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och mångfald tillför organisationen.

Registrera din ansökan via knappen "Ansök" längst ned i annonsen. De meriter Du åberopar ska Du styrka med intyg och de ska bifogas digitalt i din ansökan. Ansökan och övriga handlingar ska märkas med anställningens diarienummer. Alla handlingar som åberopas ska vara inkomna till universitetet senast kl. 24.00 sista ansökningsdagen.

Vi undanber oss telefonsamtal från försäljare av jobbannonser.

Ansök nu

Vi söker Projektekonom

Läs mer Nov 7
Länsstyrelsen Kronoberg är en statlig myndighet. Vi arbetar för ett mer hållbart Kronoberg där människor och företag växer tillsammans. Hos oss arbetar 220 engagerade medarbetare med kompetenser inom många olika expertområden. Vi genomför de uppdrag vi får från riksdag och regering och utvecklar länet i samverkan med olika aktörer.

Vårt kontor ligger i centrala Växjö och vår arbetsplats ska präglas av tillit, öppenhet, ansvar och respekt.

Som projektekonom hos oss arbetar du med två av länsstyrelsens fyra avdelningar, miljöavdelningen och samhällsutvecklingsavdelningen. På miljöavdelningen finns fem enheter med ett sextiotal medarbetare. Vi har ekologisk hållbarhet i fokus och arbetar med att skydda människors hälsa och miljö på olika sätt. Samhällsutvecklingsavdelningen består av fyra enheter och ett fyrtiotal medarbetare, som arbetar med frågor inom områdena försvar- och beredskap, kulturmiljö, hållbar samhällsplanering och social hållbarhet.

Nu söker vi en ekonom med projekterfarenhet i bagaget. Du tycker om att hålla ordning och reda, följa projekt från början till slut, stötta projektdeltagare och utveckla hur vi arbetar i projektform. Vi erbjuder ett spännande arbete i en stimulerande miljö tillsammans med erfarna och kompetenta medarbetare. Organisatoriskt tillhör du miljöavdelningen men du arbetar för båda avdelningarna.

ARBETSUPPGIFTER
Länsstyrelsen har ständigt många spännande projekt på gång. Det är interna projekt, nationella projekt och EU-projekt. Som projektekonom arbetar du nära avdelningarnas enhetschefer, framför allt med ekonomifrågor. Din roll är att ha en controllerfunktion som innebär att du hanterar projektens ekonomiska flöden, från beslut om beviljade medel fram till redovisning. Du analyserar, följer upp och sammanställer det ekonomiska utfallet i olika projekt och är den som löpande har kontroll på kostnader och finansiering. I din roll ansvarar du för utbetalningar i de projekt som länsstyrelsen koordinerar. Du behöver vara väl uppdaterad på olika finansiärers regelverk och vi vill att du på sikt ska kunna vara rådgivare när vi upprättar budget för nya projekt.

Vår projektverksamhet är föränderlig projekt försvinner och nya tillkommer. Det betyder att du behöver vara öppen för förändring och ha inställningen att lärande är stimulerande och ett sätt att utvecklas i rollen.


KVALIFIKATIONER
Du har
• högskoleutbildning i ekonomi med inriktning mot redovisning eller annan utbildning och erfarenhet som vi bedömer som likvärdig
• erfarenhet av projektredovisning, gärna inom EU-projekt, till exempel LIFE eller Interreg
• goda kunskaper i Officepaketet, särskilt i Excel
• god förmåga att kommunicera vårdat, enkelt och begripligt både muntligt och skriftligt på svenska och engelska

Det är meriterande om du har
• erfarenhet av att arbeta med utdata i Unit4ERP (Agresso) eller andra likvärdiga system samt i Hypergene
• erfarenhet av redovisning på ett större företag, koncern eller inom offentlig sektor

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person är du självgående och strukturerad och tar gärna egna initiativ. Du har en god analytisk förmåga och ett bra sinne för ordning och reda. Du har lätt för att samarbeta med andra och är en god kommunikatör som kan förklara ekonomiska frågor så att dina kollegor förstår. Din inställning är positiv till förändring, att lära nytt och utvecklas i arbetet.

ÖVRIGT
På Länsstyrelsen är vi måna om våra medarbetares hälsa. Därför har alla möjlighet till en timmes friskvård i veckan och friskvårdbidrag. De flesta medarbetare har flextid. Vi arbetar aktivt med vår arbetsmiljö och att vara en inkluderande arbetsplats där alla känner sig välkomna.

Vi tillämpar sex månaders provanställning.

Vissa av våra tjänster är säkerhetsklassade vilket innebär att säkerhetsprövning då kommer att genomföras. I dessa fall ska säkerhetsprövningen vara godkänd före tillsättning.

Som tillsvidareanställd är du krigsplacerad på Länsstyrelsen i Kronobergs län.

Vi undanber oss vänligt alla erbjudande om annonserings- och rekryteringsstöd i samband med denna annons.

Ansök nu

Andra jobb i Växjö från Human Solutions AB

Nedan visas andra jobb i Växjö från Human Solutions AB .

Ekonomiassistent och löneadministratör - Växjö Småland Airport

Löneadministratör/Lönekonsult
Läs mer Jun 14
VÄXJÖ SMÅLAND AIRPORT

Vill du jobba på en arbetsplats med ständig dynamik, välj då oss på Småland Airport. En flygplats, 1000 möjligheter. Nu ger vi dig chans att söka en spännande tjänst.  

Om rollen: Vi söker en driven Ekonomiassistent till en 75% tjänst med fokus på ekonomiadministration. 25% av tiden kommer att vara dedikerad till löneadministration, vilket kräver tidigare erfarenhet inom området. Som Ekonomiassistent hos oss kommer du att arbeta självständigt i din roll och rapportera direkt till vår Ekonomichef.

Arbetsuppgifter: I rollen som ekonomiassistent kommer du att ansvara för hantering av kundreskontra samt fakturering. Du kommer också att till viss del vara involverad i avstämningar, bokslutsarbete och leverantörsreskontra. En viktig del av din tjänst är löneadministration samt hantering av personalrelaterade frågor kopplade till lön och förmåner.

Växjö Småland Airport präglas av en kultur där ingen arbetsuppgift är för stor eller för liten. Vi är prestigelösa och genom att hjälpas skapar vi en god företagskultur och gemenskap, för alla.

Kvalifikationer


• Tidigare erfarenhet som löneadministratör
• Gymnasieutbildning, gärna med inriktning på ekonomi
• Erfarenhet av arbete inom ekonomi
• Goda kunskaper i ekonomisystem
• Självständig, noggrann och ansvarstagande
• God kommunikations- och samarbetsförmåga
• Goda kunskaper i svenska och engelska

Erfarenhet av att arbeta i Hogia och Readsoft är meriterande, men inte ett krav. Lön görs i HRM Flex.

Om ansökan och tjänsten:

Tjänsten är på 75% av heltid, tills vidare med eventuellt inledande provanställning. Tillträde omgående. Innan anställning kommer du behöva genomgå en säkerhetsprövning. Individuell lönesättning. Sista ansökningsdag 4 augusti. Observera att ansökningsperioden är förlängd på grund av semester, vilket kan medföra längre handläggningstid.

Om Småland Airport:

Växjö-Kronobergs flygplats (VXO) är en internationell flygplats och ligger 5 km nordväst om staden Växjö, marknadsförs under namnet Växjö Småland Airport. Region Kronoberg (55 %), Växjö kommun (42 %) och Alvesta kommun (3 %) äger flygplatsen gemensamt. Den drivs som ett kommunalt aktiebolag.

Ansök nu

Lagermedarbetare

Lagerarbetare
Läs mer Mar 20
Letar du efter ett fysiskt arbete? Är du självständig och gillar ett högt arbetstempo? Låter ett grossistföretag inom golvbranschen med ett brett sortiment spännande? Vill du jobba på ett företag med ”familjekänsla”? Är du sugen på att arbeta dagtid mellan 7-16?

Om ja, då är det dig vi letar efter till tjänsten som lagerarbetare hos Svegab AB i Växjö.

Vi arbetar med löpande urval, så vänta inte med din ansökan! 

ARBETSUPPGIFTER 
I rollen som Lagermedarbetare hos oss förväntas du göra lite av varje.

Godsmottagning, order-hantering som innebär att kapa mattor och plocka varor med mera samt truckkörning är en del av arbetsuppgifterna.  

KVALIFIKATIONER 
Vi söker dig med


• Truckkörkort
• Svenska i tal och skrift
• B-körkort bil 

Det är meriterande om du även har


• Erfarenhet av lagerarbete

PERSONLIGA EGENSKAPER 
Tjänsten som lagerarbetare hos oss passar dig som är engagerad, tar ansvar och bidrar till den goda stämning på jobbet. Du ska kunna möta våra kunder på ett bra sätt och att vara flexibel och kunna ta i där det behövs är en självklarhet. Att vara noggrann och kvalitetsmedveten är såklart också viktiga egenskaper samt att kunna hantera de arbetstoppar som är en naturlig del av arbetet.

VI ERBJUDER 
En tjänst hos ett växande grossistföretag inom golvbranschen i Sverige. Vi är enda fullsortimentsgrossisten i Sverige som samverkar med alla marknadsledande leverantörer i branschen. Vår breda kompetens, vår servicenivå och våra snabba leveranser är något som vi är extra stolta över. Hos oss blir du en i gänget, får var med på vår utvecklingsresa men det finns också en förväntan om att du ”kavlar upp ärmarna” och levererar. 

Anställningen är tills vidare med inledande provanställning. Vi har kollektivavtal. Arbetsorten är Växjö, tjänsten är på heltid och tillträde är enligt överenskommelse. 

Vänligen ansök senast 7/4, men vi kör löpande urval så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Varmt välkommen till oss!

Ansök nu

Medarbetare till vårt konditori

Kafébiträde/Konditoribiträde
Läs mer Mar 6
Nu söker vi på Toftastrand Konditori en ny medarbetare till vår mysiga servering! 

Toftastrand konditori ligger vackert vid sjökanten i Sandsbro endast cirka 5 kilometer från Stortorget i Växjö. 

Här tillverkar och säljer vi våra goda bakverk som görs med mycket kärlek och glädje. Vi brinner för naturliga råvaror såsom riktigt smör, grädde och ekologiskt mjöl, gärna från närområdet.

Vi söker nu en härligt glad kollega som har en god känsla för service och som vill ge våra gäster en fin upplevelse här hos oss när dom tar en fika eller lättare lunch. Är du den som vill göra det där lilla extra för våra kunder så är du helt klart rätt person för oss.


VIKTIGA EGENSKAPER VI ÖNSKAR ATT DU HAR


• Flexibel – se vad som behöver göras och kunna lösa det.
• Ansvarsfull – du tar ansvar för ditt jobb och dina uppgifter.
• Utåtriktad – att du har en utåtriktad personlighet med en positiv inställning och med mycket stor servicekänsla.
• Lyhörd – ödmjuk inför att vi hjälper både kunder och varandra.
• Gästvänlig – pigg och glad samt att du har en förmåga att lyssna in andras önskemål.

Ditt arbete hos oss kommer att bestå av kundmöten, servering och försäljning. Det ingår även att sköta om trivseln i konditoriet så som hålla rent och fint, ta hand om disken samt städning. På helgerna ingår även att checka in våra hotellgäster så datorvana är en fördel.

Då vi har många ungdomar som jobbar hos oss är det viktigt att du kan hjälpa och vägleda dem i deras arbete.

Arbetet är på deltid, cirka 75%, med ett schema som innefattar veckodagar, kvällar, helger och även helgdagar. Är du intresserad av att jobba endast veckoslut exempelvis fredag-söndag, berätta det så kan vi säkert hitta ett upplägg som passar dig.

Meriterande är om du har jobbat några år med service och är van vid arbete i kassa. Då vi möter många människor önskar vi att du har god förmåga att uttrycka dig både muntligt och skriftligt i svenska.

Tjänsten inleds med en provanställning. Lön enligt kollektivavtal.

Vi intervjuar löpande så skicka in din ansökan redan idag. Sista ansökningsdag är 2024-03-31. 


KONTAKTUPPGIFTER

Har du några frågor eller vill veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Louise Einvall på telefon 0470-556 280. 


Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Säkerhetssamordnare

Säkerhetsrådgivare
Läs mer Feb 2
Vill du jobba på en arbetsplats med ständig dynamik, välj då oss på Växjö Småland Airport. En flygplats, 1000 möjligheter. Nu ger vi dig chans att söka en spännande tjänst.  

SÄKERHETSSAMORDNARE

Vi söker en kompetent och engagerad person för rollen som Säkerhetssamordnare. I denna roll kommer du att ha en central position i vår organisation, med fokus på att upprätthålla och förbättra vårt säkerhetsarbete. Ditt arbete kommer att vara avgörande för att vi når våra mål och uppfyller de krav som ställs av relevanta myndigheter, Transportstyrelsen.

Som Säkerhetssamordnare kommer du att:


• Utveckla och implementera rutiner och program för vår interna säkerhet.
• Säkerställa att egenkontrollprogram genomförs effektivt och enligt fastställda riktlinjer.
• Proaktivt leda utbildningar för säkerhetspersonal för att upprätthålla och förnya deras kompetenser och certifikat.
• Övervaka och granska säkerhetsprövningar, samt genomföra uppföljningar med berörda personer.
• Dokumentera alla säkerhetsrelaterade aktiviteter och processer.
• Samverka inom organisationens säkerhetskommitté och bidra till både strategiska och operativa aspekter av säkerhetsarbetet.
• Arbeta med den utrustning och de verktyg som krävs för att upprätthålla en hög säkerhetsstandard.
• Denna roll innebär varierande arbetstider

Kvalifikationer:


• Erfarenhet av att hantera komplexa säkerhetsuppdrag.
• Förmåga att arbeta proaktivt, organiserat och att slutföra påbörjade uppgifter.
• Utmärkt förmåga att hantera oförutsedda situationer och kommunicera effektivt på både svenska och engelska.
• Stark personlig integritet och en drivkraft att uppnå resultat som gagnar hela verksamheten.

Krav:


• Körkort B.
• Godkänd i säkerhetsprövning och registerkontroll.
• Efter genomgången internutbildning med godkänt resultat, krävs även ett godkännande av Transportstyrelsen för att få verka som säkerhetssamordnare.

 

Tjänsten är på heltid, tills vidare med eventuellt inledande provanställning. Innan anställning kommer du behöva genomgå en säkerhetsprövning. Individuell lönesättning. Urval och intervjuer sker löpande, så se till att skicka din ansökan så snart som möjligt.

Vi ser fram emot att välkomna en person som delar vårt engagemang för säkerhet och som är redo att bidra till vår organisations fortsatta framgång.    

För mer information eller frågor välkommen att kontakta:

Evelina Appelros
HR-konsult Human Solutions

evelina@humansolutions.se
076-511 38 33

Om Småland Airport: Växjö-Kronobergs flygplats (VXO) är en internationell flygplats och ligger 5 km nordväst om staden Växjö, marknadsförs under namnet Växjö Småland Airport.

Region Kronoberg (55 %), Växjö kommun (42 %) och Alvesta kommun (3 %) äger flygplatsen gemensamt. Den drivs som ett kommunalt aktiebolag.

Ansök nu

Verksamhetsansvarig - Idrottskliniken

Idrottsplatschef
Läs mer Feb 29
VERKSAMHETSANSVARIG PÅ IDROTTSKLINIKEN (IK)! 
Växjös lokala gymkedja - vårt mål är att varje kund ska känna sig väl omhändertagen och tillsammans skapar vi en familjär stämning på våra anläggningar. Alla ska kunna träna på ett inspirerande sätt utifrån sina egna förutsättningar. 

NU SÖKER VI EN NY VERKSAMHETSANSVARIG TILL IDROTTSKLINIKEN. ÄR DU DEN VI SÖKER? 
I rollen som verksamhetsansvarig får du möjlighet till att tillsammans med övriga kollegor ta över stafettpinnen att driva vår verksamhet framåt. Vi är väldigt stolta över vår växande verksamhet som med våra nöjda kunder leder fram till utmärkelsen Årets Bästa Träningsställe.

Som verksamhetsansvarig jobbar du nära vår VD Patrik Mattsson. I dina arbetsuppgifter ligger ett ansvar för att utveckla oss som helhet på en strategisk nivå och att leda det dagliga arbetet. Du arbetar med arbetsmiljöfrågor, budget och kommer med proaktiva idéer för att utveckla verksamheten framåt.  

Du har ett övergripande ansvar för den dagliga verksamheten. Du är ett stöd för kollegor som har dagligt/operativt ansvar. Du har ett personalansvar för våra medarbetare, vilket innebär att löpande stötta medarbetare och genomföra utvecklings- och lönesamtal.  

Du ska för helheten ge information, skapa engagemang och delaktighet samt lyssna in och genomföra planer för den individuella- och gemensamma kompetensutvecklingen. 

Vi söker dig som har ett brinnande intresse för att tillsammans med andra skapa resultat. Du tycker också att träning och välmående är viktigt för alla, har ett affärsmässigt sinnelag och är en kommunikativ och god ledare. Du vågar fatta beslut, har mod att stå för beslut och mod att ändra beslut.

Du måste känna att du i själ och hjärta delar vår vädergrund - GLÄDJE, FÖR ALLA med KVALITÈ.  



Du har din huvudplacering på Idrottskliniken i11. 

Vi gör löpande urval och intervjuer så tveka inte på att skicka in din ansökan! Som senast vill vi ha din ansökan 2024-03-17. 



För mer information är du välkommen att kontakta oss! 

Saara Karhunen, verksamhetsansvarig: 0470-575 711

Annika Ekdahl, HR: 070-839 69 40

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu