Växjö: Forskningssekreterare till Familjen Kamprads stiftelse i Växjö

Hitta ansökningsinfo om jobbet Forskningssekreterare till Familjen Kamprads stiftelse i Växjö i Växjö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Växjö inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-08 // Varaktighet: Heltid

Tycker du att det är viktigt att din arbetsplats fyller ett starkt syfte och där nyttan för de många människorna är en drivkraft? Då har vi på Familjen Kamprads stiftelse i Växjö en arbetsplats för dig. Välkommen att bli en del av vårt team!

Om tjänsten

Som forskningssekreterare kommer du att arbeta med stiftelsens öppna forsknings­utlysningar. Det innebär att arbeta med att utlysa bidrag, administrera och handlägga ansökningar och informera forskare om villkor. I arbetet ingår att ha kontakt med vetenskapliga granskare som bedömer och prioriterar ansökningar.

I rollen ingår att följa upp projekt­redovisningar, resultat och att arbeta med rapporter och analyser av relevanta forskningsområden.

Du kommer också att arbeta med projekt som stiftelsen initierar och stödjer inom alla våra ändamål: forskning, utbildning och sociala projekt för äldre. I arbetet ingår att föra dialog med relevanta samhällsaktörer.

Det är en bred roll och som forskningssekreterare kommer du även vara sekreterare i stiftelsens styrelse och bland annat föra protokoll.

Tjänstgöringsgrad: 75%.

Mer information finner du här: https://www.youtube.com/watch?v=rq7TXw12OdU



Är du rätt person för jobbet?

Vi söker dig som har en doktorsexamen samt god och aktuell kunskap om forsknings­systemet samt forskningens och akademins förutsättningar och villkor. Du har flerårig och aktuell erfarenhet av administration och handläggning samt goda kunskaper i Officepaketet. Vi ser att du är kommunikativ och har en god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift både på svenska och engelska.

För att trivas i rollen har du förmågan att överblicka verksamheten för att kunna hantera frågor både på strategisk och operativ nivå. Du är nyfiken och ser det som naturligt att hålla dig uppdaterad om samhällets utvecklingsbehov. Som person är du noggrann, strukturerad och tycker om att arbeta digitalt. Du är självgående, handlingskraftig och en positiv lagspelare.

Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.



Låter det intressant?

I denna rekrytering samarbetar Familjen Kamprads stiftelse med Jefferson Wells. Har du frågor är du välkommen att kontakta Magnus Hallberg, rekryteringskonsult på 070 377 46 18 alternativt Magnus.Hallberg@jeffersonwells.se . Din ansökan skickar du in via länken nedan.

Sista ansökningsdag är 12 augusti och inledande intervjuer är planerade till veckorna 34 och 35.

Välkommen med din ansökan!



Om Familjen Kamprads stiftelse

Familjen Kamprads stiftelse har till ändamål att stödja, stimulera och belöna utbildning och vetenskaplig forskning på ett sådant sätt att entreprenörskap, miljö, kompetens, hälsa och social utveckling främjas. Stiftelsen stödjer även social hjälpverksamhet bland behövande äldre. Genom fokus på genomförande är ambitionen att resultat snarast och med kostnadseffektivitet ska kunna komma de många människorna till del.

Familjen Kamprad stiftelse är en privat stiftelse med säte i Växjö.

Läs mer om oss, vårt arbete och vilka projekt vi stödjer på www.familjenkampradsstiftelse.se.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Växjö som Forskare, samhällsvetenskap

Hittar inga andra jobb som Forskare, samhällsvetenskap i Växjö.

Andra jobb i Växjö från Experis AB

Nedan visas andra jobb i Växjö från Experis AB .

Experis Academy | Augusti 2025 | Växjö

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Jan 17
Låt Experis Academy bli starten på din IT-karriär! För dig som nyutexaminerad erbjuder vi ett skräddarsytt program där du kan växa som programmerare och få en stark grund för framtiden. Nästa program startar i augusti 2025 - ta chansen och ansök redan idag!

Vad erbjuder Experis Academy?

Experis Academy ger dig möjlighet att forma din framtid genom vårt unika program där du själv får påverka inriktningen på programmet baserat på dina ambitioner och intressen. Här får du kompetensutvecklas inom de senaste teknologierna som efterfrågas inom IT-branschen. Under två intensiva månader erbjuds du en praktisk vidareutbildning som är skräddarsydd efter arbetsmarknadens behov, följt av en specialiseringsperiod hos någon av våra framstående samarbetspartners.

Hösten 2025 kan du välja mellan två spännande inriktningar:

Fullstack Java/JavaScript

Fullstack .NET/JavaScript

Vårt gemensamma mål är att du ska utvecklas och bygga en långsiktig karriär tillsammans med oss och det företag du kommer att vara placerad hos.

Experis Academy innefattar:

Lön, kompetensutveckling och handledning: Under programmet får du givetvis ersättning samt professionell handledning inom IT.

Accelerated Learning: En utbildningsmetod med högt tempo och fokus på praktiska övningar, utformad enligt principerna för Accelerated Learning.

Specialiseringsperiod: Efter utbildningen väntar en 12-månaders specialiseringsperiod hos ett företag i din region, där du kan fördjupa och applicera dina nyvunna färdigheter.

Karriärmöjligheter: Efter specialiseringsperioden övergår din anställning till företaget där du arbetat och specialiserat dig.

Erfarna lärare: Våra utbildare är seniora utvecklare med omfattande erfarenhet från både akademiska sammanhang och näringslivet.

Extern certifiering: Möjlighet att ta extern certifiering inom din valda inriktning.

Nätverkande: Bygg ett starkt nätverk och skapa värdefulla relationer med andra deltagare och branschpersoner.

Teknologier du kommer att lära dig beroende på vald inriktning - vad brinner du lite extra för?

Java, JVM, Spring, NUnit, Postgres, Elephant, CI/CD, AWS, Azure, Copilot, GenAI, GIT, JavaScript, TypeScript, React, Angular, HTML, CSS, Scrum

.NET, C#, NUnit, Postgres, Elephant, CI/CD, AWS, Azure, Copilot, GenAI, GIT, JavaScript, TypeScript, React, Angular, HTML, CSS, Scrum, MSBuild NuGet

Vem söker vi?

* Du har en 3-5 årig IT-utbildning från universitet/högskola inom de senaste 2 åren.
* Du tycker om att lösa komplexa problem och har ett sinne för logik
* Du brinner mer eller mindre för kodning
* Du lockas av roller inom fullstackutveckling eller systemutveckling
* Du tycker om att samarbeta med andra
* Du är flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift

Praktisk information:

* Vi genomför programmet i Göteborg, Linköping och Växjö. Antalet platser per inriktning och ort kan variera
* Kursstart: Augusti 2025
* Arbetstid: Heltid vardagar, 08:00-17:00

Låter detta intressant? Sök redan idag! Urval sker löpande med selekteringsstart från februari. För att öka dina möjligheter ser vi därför fram emot din ansökan så snart som möjligt!

Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post, men du är välkommen att kontakta oss på Academy@se.experis.com om du har några frågor.

Vi är Experis Academy:

Experis Academy är en del av IT-konsultföretaget Experis, som i sin tur ingår i den internationella Manpower Group-koncernen. Vårt team har omfattande erfarenhet av både HR och IT och har framgångsrikt utbildat och matchat nyexaminerade talanger inom branschen. Vi fokuserar på att erbjuda stöd och coaching för att komplettera dina tekniska färdigheter med mjuka värden som är relevanta för arbete inom IT-branschen.

Ansök nu

JGA Skog söker Ekonomiansvarig

Redovisningschef
Läs mer Jan 9
JGA söker en driven och självgående ekonomiansvarig till JGA Skog. Som ekonomiansvarig kommer du att vara ansvarig för JGA Skogs löpande redovisning och bokföring inklusive analys och utveckling av kontroller och arbetssätt. Vår verksamhet bedrivs i hela södra Götaland med kontor i Linneryd, Hässleholm och Emmaboda.

Om JGA/OMA:
JGA/OMA är en privatägd sågverks- och träindustrikoncern med lång tradition av vidareförädlade och högkvalitativa trävaror. Vi producerar årligen 250 000 m³ sågade trävaror och våra produkter levereras huvudsakligen till byggvaruhandel och via återförsäljare till industrier runtom i Sverige och på export.

Företaget grundades 1928 av Johan Gustaf Andersson. Än idag är verksamheten familjeägd och drivs av fjärde generationen Andersson. Koncernen består av fyra bolag med en total omsättning på ca 1,2 miljard SEK.

JGA/OMA är en stabil, växande koncern där du som medarbetare har goda möjligheter att påverka och utveckla verksamheten. Koncernen omfattar hela produktionskedjan; från inköp av lokal skogsråvara till produktion och försäljning av trävaror och träemballage. Som medarbetare kommer du att få en god helhetsbild av flödet och en stark känsla av att vara en viktig del i kedjan där alla medarbetare - oavsett yrke och roll - bidrar till företagets framgång.

Om JGA Skog:

JGA Skog är OMA-koncernens råvaruanskaffnings- och skogsbolag. Bolaget ansvarar för försörjningen till vår industri och därmed för alla de inköp som görs med privata och offentliga skogsägare. Bolagets försäljning består till största del av koncernintern försäljning men stora volymer säljs också till externa kunder. Verksamhet bedrivs i hela södra Götaland med kontor i Linneryd, Hässleholm och Emmaboda.

Arbetsuppgifter:
Som ekonomiansvarig för JGA Skog kommer du att vara ansvarig för JGA Skogs löpande redovisning och bokföring inklusive analys och utveckling av kontroller och arbetssätt. Du kommer att ingå i koncernens ekonomigrupp som består av ett kompetent team med kollegor som delar med sig av sin kunskap och täcker upp för varandra vid behov. Tjänsten är på heltid med placering på vårt huvudkontor i Linneryd alternativt Hässleholm.

Dina arbetsuppgifter kommer att vara:

* Löpande bokföring och hantering av leverantörs- och kundreskontra
* Analys av enskilda affärer och stöttning till inköpscheferna i Linneryd och Hässleholm i deras arbete gentemot interna och externa intressenter.
* Månads- och kvartalsbokslut
* Årsbokslut och upprättande av årsredovisning
* Skattedeklarationer (inklusive moms, arbetsgivaravgifter och inkomstdeklaration)
* Rapportering till ledning och externa parter
* Kommunikation med revisorer och myndigheter
* Stöd till andra avdelningar i ekonomiska frågor



Vem är du

Vi söker dig som är en noggrann och strukturerad person som organiserar och prioriterar dina arbetsuppgifter på ett effektivt sätt samt har hög ambition på kvalitet. Som person är du även flexibel och har lätt för att samarbeta med andra. Det är viktigt att du är självgående och ha en väl utvecklad analytisk förmåga samt ser ekonomiska samband och lösningar på problem.

Kvalifikationer:
För att vara lyckas i denna roll ser vi att du har:

* En akademisk examen inom ekonomi/redovisning eller motsvarande erfarenhet vi bedömer likvärdig
* Minst fem års erfarenhet av arbete inom redovisning
* Goda kunskaper av affärssystem och MS Office, särskilt Excel
* Erfarenhet av att arbeta med bokslut och deklarationer
* Flytande svenska, både i tal och skrift

Kontakt och ansökan

I denna rekrytering har JGA valt att samarbeta med Jefferson Wells, en del av ManpowerGroup, med lång erfarenhet av rekrytering av chefer och specialister. Vid frågor eller mer information om tjänsten, vänligen kontakta Magnus Carlhielm på 0708-54 67 40 eller magnus.carlhielm@jeffersonwells.se.

Tjänsten söker du via ansökningslänken och sista ansökningsdag är 9 februari. Löpande urval tillämpas så vänta inte med din ansökan. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Administrativ specialist inom Lön, HR och Ekonomi till Växjö

Löneadministratör/Lönekonsult
Läs mer Dec 30
Vill du bli en del av ett mindre, sammansvetsat team där du får möjlighet att forma din roll och sätta rutiner från grunden? Är du en erfaren och självgående person som trivs i en bred roll med fokus på Lön, HR och Ekonomi? Då kan detta vara rätt tjänst för dig!

Om rollen
Vårt kontor i Växjö är hjärtat av vår verksamhet och hem till vårt administrativa team. I rollen som Administrativ specialist blir du en nyckelperson i teamet. Som Löneadministratör hos oss får du en bred roll där du kommer att ansvara för lönehantering, vissa ekonomirelaterade arbetsuppgifter och även vara ett bollplank i HR-frågor. En viktig del av ditt arbete blir att skapa strukturer och rutiner för våra administrativa processer. Det finns stor frihet att utforma arbetssätt och självständigt lösa utmaningar.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
-Löneadministration och relaterade HR-frågor
-Vissa ekonomirelaterade arbetsuppgifter
-Stöd till projektledare i administrativa och ekonomiska frågor
-Skapa och utveckla rutiner och processer inom lön, HR och ekonomi
-Arbeta nära teamet för att säkerställa effektiva administrativa funktioner



Om dig
Vi söker dig som har en utbildning inom lön och/eller ekonomi och som har minst fem års erfarenhet av arbetsuppgifter inom lön, HR och ekonomi. Du har en god förståelse för HR-frågor, eller vet var du ska hitta svaren, och viss kunskap om kollektivavtal är meriterande. Dessutom har du förståelse för ekonomisk uppföljning av projekt och kan hantera även andra finansrelaterade arbetsuppgifter. Du talar och skriver flytande svenska och kan kommunicera även på engelska på medelnivå. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med D365 och en bakgrund från företag i byggbranschen kan också underlätta.
Som person trivs du med en specialistroll och drivs av att få saker gjorda. Du har en praktisk och lösningsorienterad inställning och gillar att arbeta både självständigt och tillsammans med andra i team. Du har inga problem med att arbeta i en mansdominerad miljö och har en flexibel och prestigelös inställning där du ser värdet i att både ta dig an enklare, rutinmässiga uppgifter och bidra till mer komplexa projekt. Du är en person som är duktig på att prioritera och kan hantera flera parallella arbetsuppgifter samtidigt.

Om Inlook Sverige
Inlook Sverige är en ledande aktör inom interiört byggande och specialmontage. Vi arbetar på byggarbetsplatser i Blekinge, Småland och Östergötaland och har kontor i Norrköping och Jönköping samt huvudkontor i Växjö. Inlook Sverige ingår som helägt dotterbolag i Inlook Group Oy med säte i Finland och en snart 60-årig historia som familjeföretag. 2019 beslutades att man skulle expandera på den svenska marknaden och då gjordes ett antal förvärv som idag utgör Inlook Sverige.

Kontakt och ansökan
I denna rekrytering samarbetar Inlook Sverige AB med Jefferson Wells, en del av ManpowerGroup, med lång erfarenhet av rekrytering av chefer och specialister. Vid frågor ta kontakt med rekryteringskonsult Niclas Fagerlund på 0721-850106 alternativt niclas.fagerlund@jeffersonwells.se.
Tjänsten söker du via ansökningslänken. Vi tar inte emot ansökningar via e-post! Urval sker löpande, skicka därför in din ansökan snarast. Sista ansökningsdag 13/1 2025. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Administrativ specialist inom Lön, HR och Ekonomi till Växjö

Löneadministratör/Lönekonsult
Läs mer Nov 22
Vill du bli en del av ett mindre, sammansvetsat team där du får möjlighet att forma din roll och sätta rutiner från grunden? Är du en erfaren och självgående person som trivs i en bred roll med fokus på Lön, HR och Ekonomi? Då kan detta vara rätt tjänst för dig!

Om rollen
Vårt kontor i Växjö är hjärtat av vår verksamhet och hem till vårt administrativa team. I rollen som Administrativ specialist blir du en nyckelperson i teamet. Som Löneadministratör hos oss får du en bred roll där du kommer att ansvara för lönehantering, vissa ekonomirelaterade arbetsuppgifter och även vara ett bollplank i HR-frågor. En viktig del av ditt arbete blir att skapa strukturer och rutiner för våra administrativa processer. Det finns stor frihet att utforma arbetssätt och självständigt lösa utmaningar.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
-Löneadministration och relaterade HR-frågor
-Vissa ekonomirelaterade arbetsuppgifter
-Stöd till projektledare i administrativa och ekonomiska frågor
-Skapa och utveckla rutiner och processer inom lön, HR och ekonomi
-Arbeta nära teamet för att säkerställa effektiva administrativa funktioner



Om dig
Vi söker dig som har en utbildning inom lön och/eller ekonomi och som har minst fem års erfarenhet av arbetsuppgifter inom lön, HR och ekonomi. Du har en god förståelse för HR-frågor, eller vet var du ska hitta svaren, och viss kunskap om kollektivavtal är meriterande. Dessutom har du förståelse för ekonomisk uppföljning av projekt och kan hantera även andra finansrelaterade arbetsuppgifter. Du talar och skriver flytande svenska och kan kommunicera även på engelska på medelnivå. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med D365 och en bakgrund från företag i byggbranschen kan också underlätta.
Som person trivs du med en specialistroll och drivs av att få saker gjorda. Du har en praktisk och lösningsorienterad inställning och gillar att arbeta både självständigt och tillsammans med andra i team. Du har inga problem med att arbeta i en mansdominerad miljö och har en flexibel och prestigelös inställning där du ser värdet i att både ta dig an enklare, rutinmässiga uppgifter och bidra till mer komplexa projekt. Du är en person som är duktig på att prioritera och kan hantera flera parallella arbetsuppgifter samtidigt.

Om Inlook Sverige
Inlook Sverige är en ledande aktör inom interiört byggande och specialmontage. Vi arbetar på byggarbetsplatser i Blekinge, Småland och Östergötaland och har kontor i Norrköping och Jönköping samt huvudkontor i Växjö. Inlook Sverige ingår som helägt dotterbolag i Inlook Group Oy med säte i Finland och en snart 60-årig historia som familjeföretag. 2019 beslutades att man skulle expandera på den svenska marknaden och då gjordes ett antal förvärv som idag utgör Inlook Sverige.

Kontakt och ansökan
I denna rekrytering samarbetar Inlook Sverige AB med Jefferson Wells, en del av ManpowerGroup, med lång erfarenhet av rekrytering av chefer och specialister. Vid frågor ta kontakt med rekryteringskonsult Niclas Fagerlund på 0721-850106 alternativt niclas.fagerlund@jeffersonwells.se.
Tjänsten söker du via ansökningslänken. Vi tar inte emot ansökningar via e-post! Urval sker löpande, skicka därför in din ansökan snarast. Sista ansökningsdag 7/1 2025. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Upphandlare| Jefferson Wells| Växjö

Inköpare
Läs mer Dec 19
Vill du göra skillnad och bidra med din kompetens inom upphandling? Vi söker nu en upphandlare för ett spännande uppdrag under 2025!

Om rollen Vi söker en driven och engagerad upphandlare som vill vara en viktig del av kundens upphandlingsavdelning i Växjö. Uppdraget är på heltid och sträcker sig fram till 31 december 2025. Du kommer att arbeta i en dynamisk miljö där du stöttar upp avdelningen under en period av sjukfrånvaro.

I rollen ingår att:

*

Planera och genomföra upphandlingar i samarbete med verksamhetsrepresentanter
*

Administrera avtalsförlängningar
*

Ge råd och stöd till beställare

Vem söker vi? Vi söker dig med:

*

Eftergymnasial utbildning inom ekonomi, inköp eller upphandling (eller likvärdig utbildning)
*

Erfarenhet av offentlig upphandling (meriterande)
*

Kunskap om LUF (Lag om offentlig upphandling inom försörjningssektorn)
*

Goda kunskaper i Excel
*

Flytande svenska i tal och skrift

Personliga egenskaper vi värdesätter är noggrannhet, god samarbetsförmåga och förmåga att ta egna initiativ. Du behöver också vara beredd att underteckna en erinran om sekretess och, vid behov, genomgå en säkerhetsprövning då vissa upphandlingar rör säkerhetsskyddad verksamhet.

Arbetsplats och arbetstid

*

Huvudsakligen arbete på plats hos kunden i Växjö
*

Snarast tillträde, uppdraget pågår fram till 31 december 2025

Vad erbjuder Jefferson Wells? Jefferson Wells är en del av ManpowerGroup och är specialister på kompetensförsörjning inom ekonomi, finans, inköp, logistik och administration. Vi erbjuder dig en trygg anställning med kollektivavtal, marknadsmässig lön och förmåner. Dessutom får du tillgång till vårt stora nätverk av spännande kunder och uppdrag.

Ansökan och kontakt Vill du veta mer? Kontakta Balder Sörensen på Jefferson Wells:

*

Telefon: 0470-74 55 91
*

E-post: Balder.Sorensen@manpower.se

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Ekonomiassistent | Nolato Polymer | Torekov

Ekonomiassistent
Läs mer Dec 3
Är du en noggrann och ansvarstagande ekonomiassistent på jakt efter ett nytt spännande konsultuppdrag? Vi på Jefferson Wells söker en ekonomiassistent till vårt uppdrag hos Nolato i Torekov. Här får du möjlighet att bidra med din expertis inom valutor och koncernmellanhavanden, samtidigt som du utvecklar och förbättrar processer och rutiner. Om du trivs i en dynamisk miljö och har ett intresse för ekonomi - då är detta uppdraget för dig!

Ort: Torekov,
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid

Om jobbet som ekonomiassistent
Som ekonomiassistent kommer du att arbeta hos vår kund Nolato Polymer och vara en viktig del av deras ekonomiavdelning. Du kommer att ansvara för hantering av valutor och koncernmellanhavanden samt bidra till att utveckla och förbättra interna ekonomiska processer och rutiner. Din roll kommer även innebära samarbete med andra avdelningar för att säkerställa att ekonomiska flöden hanteras korrekt och effektivt.

Vanligt förekommande arbetsuppgifter:

* Ansvara för valutor och koncernmellanhavanden
* Bidra till förbättring och utveckling av ekonomiska processer och rutiner
* Kommunicera och samarbeta med andra avdelningar för att säkerställa korrekt hantering av ekonomiska frågor
* Arbeta med uppföljning och rapportering av finansiell information
* Delta i kontinuerliga förbättringsarbeten och effektivisering av arbetsflöden

Den vi söker
Vi söker dig som är en strukturerad och självgående ekonomiassistent. Du har ett intresse och grundläggande kunskaper inom ekonomi. Du är lösningsorienterad, kommunikativ och har förmågan att arbeta effektivt i en dynamisk arbetsmiljö.

För att lyckas i rollen ser vi att du har:

* Gymnasieexamen inom ekonomi eller motsvarande utbildning
* Förmåga att arbeta självständigt och driva förbättringsarbete
* Flytande svenska och engelska i tal och skrift
* Tidigare erfarenhet från liknande arbetsuppgifter är meriterande

Hur du ansöker
För att söka tjänsten klickar du på "Ansök nu" och skapar ett konto hos oss. Vi intervjuar löpande så skicka gärna in din ansökan redan idag. #

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu