Växjö: Hållbarhetsansvarig till KG-List i Norrhult

Hitta ansökningsinfo om jobbet Hållbarhetsansvarig till KG-List i Norrhult i Växjö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Växjö inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-09 // Varaktighet: Deltid

KG-List historia börjar 1951 och sedan dess har KG List gått från att vara en snickerifabrik till att bli Sveriges ledande tillverkare av limfog i lövträ. Från deras fabrik i Norrhult mitt i Småland levererar de produkter av högsta kvalitet till kunder i branscher som kök, möbel, bad, snickeri, dörrar, fönster och trappor. Företaget har idag 51 anställda och omsätter cirka 150 miljoner kronor. KG-List är en del av Surewood Industries AB där även Spaljisten AB och Surewood Housing AB ingår.

KG-List söker en driven och engagerad Hållbarhetsansvarig som vill vara med och utveckla företagets hållbarhets- och miljöarbete.

Dina arbetsuppgifter
Som Hållbarhetsansvarig på KG-List kommer du att ha det övergripande ansvaret för att driva och utveckla deras hållbarhets- och miljöarbete i enlighet med företagets mål och strategier. Du kommer att leda och genomföra både interna och externa revisioner, samt spela en nyckelroll i att utarbeta och implementera rutiner och processer inom ditt ansvarsområde.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:
Bevaka och säkerställa efterlevnad av lag- och kundkrav inom EUDR, energikartläggning, CSRD, miljödeklaration och EPD samt genomföra aktiviteter kopplade till dessa områden.
Agera sakkunnig gentemot deras kunder och vara kontaktperson för KG-List inom koncernen.
Rapportera och följa upp interna avvikelser inom hållbarhet och miljö enligt gällande kund- och lagkrav.
Ha det övergripande ansvaret för FSC & PEFC.
Upprätta mål och finansiell budget för hållbarhetsområdet i samråd med VD.
Kontinuerligt mäta, följa upp samt vidta relevanta korrigerande åtgärder för att nå hållbarhetsmålen.
Arbeta för minskad miljöpåverkan och driva samt följa upp aktuella miljöfrågor.
Ansvara för att kemikaliehantering sker enligt gällande regler och standarder.

Din profil
Vi söker dig som har gedigen erfarenhet av hållbarhets- och miljöarbete. För att lyckas i rollen som Hållbarhetsansvarig hos KG-List är det viktigt att du har förmågan att arbeta strategiskt och analytiskt. Du har ett strukturerat arbetssätt och trivs i en självständig roll där du tar egna initiativ. Som person är du driven, ansvarsfull och har en god kommunikativ förmåga.

För att vara aktuell för tjänsten har du som söker:
Högskoleutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet, dock minst treårig gymnasieutbildning.
Dokumenterad flerårig erfarenhet av hållbarhets- och miljöarbete samt erfarenhet av revisioner.
Kännedom om relevanta ISO-standarder genom utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet.
Mycket goda kunskaper i svenska både tal och skrift samt goda kunskaper i engelska.


Övrig information
Placeringsort: Norrhult
Start: Enligt överenskommelse
Lön: Individuell lönesättning tillämpas
Omfattning: Tjänsten är initialt på deltid men kan komma att utvecklas över tid
Övrigt: Direkt anställning på KG-List alternativt som konsult

KG-List har valt att samarbeta med Maxkompetens i denna rekryteringsprocess. Har du frågor angående tjänsten eller processen i sin helhet så kontakta gärna oss via email, vaxjo@maxkompetens.se eller på telefonnummer, 0470-72 33 88.

Urval och intervjuer kommer ske löpande i denna process så ansök gärna på www.maxkompetens.se redan idag!

Ansökningar via e-post mottages ej på grund av GDPR.

Om Maxkompetens
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och har kontor på fem orter fördelade på Kristianstad, Växjö, Halmstad, Borås och Stockholm. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och varje dag har vi ca 280 konsulter ute på uppdrag. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Växjö som Miljösamordnare/Miljökoordinator

Nedan visas andra jobb i Växjö som Miljösamordnare/Miljökoordinator.

Hållbarhetsansvarig till Vöfab

Läs mer Mar 13
Vöfab äger och förvaltar lokaler som skolor, förskolor, kontor, slott, och kultur- och idrottsarenor i Växjö kommun. Vi äger fastigheter i varierande ålder och standard och har under de senaste tio åren utvecklats från att vara en fastighetsförvaltare till att också bli en byggherre. Genom våra kunniga och engagerade medarbetare skapar vi miljöer för människor att växa igenom livet.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en engagerad och driven individ för att driva och utveckla vårt hållbarhetsarbete på Vöfab. I rollen som hållbarhetsansvarig kommer du att säkerställa att vi följer rådande lagstiftning inom olika delar av hållbarhetsarbetet samt agera som en länk mellan kommunens övergripande mål och strategier och våra ambitioner inom ansvarsområdet.
Ansvarsområden:
• Avfall: Minska avfallsmängden genom effektiva åtgärder och strategier.
• Hållbarhetsredovisning: Ansvara för att upprätta och följa upp hållbarhetsredovisningar.
• Kemikalier: Bedriva ett systematiskt arbete för att minska andelen kemiska produkter samt utveckla och implementera rutiner för hantering av kemikalier.
• Cirkuläritet: Tillsammans med verksamheten öka återbruket av byggavfall och främja cirkulära processer.
• Klimatdeklarationer: Stödja verksamheten i arbetet med klimatdeklarationer för att minska vår klimatpåverkan genom analyser och förslag på förbättringar.
• Lagstiftning och omvärldsbevakning: Hålla dig uppdaterad kring aktuell lagstiftning inom fastighetsbranschen och bidra med omvärldsbevakning.
• Implementering av CSRD: Bidra i den koncernövergripande implementeringen av den nya hållbarhetsredovisningen, CSRD (Corporate Social Responsibility Disclosure), och se till att den uppfyller interna och externa krav samt bästa praxis.
Som hållbarhetsansvarig kommer du att ha en verkställande roll där du genom proaktivitet, intern projektledning och kunskapsspridning tar oss närmare våra mål och strävar mot ständiga förbättringar. Du kommer också att fungera som ett stöd till ledningen och verksamheten för att säkerställa att hållbarhet integreras i alla delar av vår verksamhet.

KVALIFIKATIONER
• Relevant utbildning och flerårig erfarenhet inom hållbarhetsområdet, gärna med fokus på miljöbalken.
• God förståelse för aktuell lagstiftning och trender inom hållbarhetsområdet.
• Stark projektledningsförmåga och förmåga att driva förändring.
• Utpräglad kommunikativ förmåga och förmåga att skapa engagemang och förståelse för hållbarhetsfrågor.

Som person har du flexibel med förmåga att anpassa dig till förändringar. Du är ansvarsfull och kan prioritera och organisera arbetsuppgifter självständigt. Vidare har du förmåga att bygga förtroendefulla relationer som bidrar till en positiv arbetsmiljö. Du behärskar engelska och svenska i tal och skrift, har goda kunskaper inom office-paketet. B-körkort är ett krav.

Om du är passionerad för hållbarhet och vill vara med och driva positiv förändring, är detta din chans att göra skillnad hos oss på Vöfab. Välkommen med din ansökan!
Vi ser fram emot din ansökan!


ÖVRIGT
Som tillsvidareanställd blir du som regel krigsplacerad i vår organisation.

Ansök nu

Vi söker nu en åtgärdssamordnare för Mörrumsåns vattenråd

Läs mer Mar 11
Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill göra nytta för dem vi är till för! Växjö kommun är Kronobergs största arbetsgivare som varje dag, året runt, arbetar för våra invånare, företag och besökare. Tillsammans skapar vi en hållbar morgondag och en attraktiv kommun att bo, leva och verka i – idag och i framtiden. Det innebär ett arbete där vi utmanar oss att tänka nytt, lära och utvecklas med varandra. Vill du vara en del i ett stort sammanhang där du får vara med och göra skillnad på riktigt? Välkommen till oss på Växjö kommun!

ARBETSUPPGIFTER
Mörrumsåns vattenråd är ett samverkansorgan för vattenfrågor. Här kan de som bor och verkar inom ett avrinningsområde frivilligt mötas och gemensamt diskutera problem och idéer i syfte att förbättra vattenkvaliteten. För att nå framgångsrik vattenförvaltning är det viktigt att många olika aktörer är delaktiga i arbetet. Vattenrådet har ca 50 medlemmar och vattenrådets styrelse består av representanter från kommuner, jordbruks-och skogsbruksnäring, vattenkraft och industrier.

Samtliga kommuner i avrinningsområdet är medlemmar och huvudfinansiärer i vattenrådet; Växjö, Alvesta, Tingsryd, Vetlanda, Uppvidinge, Olofström och Karlshamn. Tjänstens placering är hos Växjö kommun på Miljö- och byggavdelningen. Tjänsten är en projektanställning som sträcker sig till hösten 2026.

Mörrumsåns vattenråd arbetar med samverkan inom avrinningsområdet och åtgärder för att förbättra vattenkvaliteten och öka den biologiska mångfalden i vattendrag och sjöar. Vattenrådets arbete är en viktig del av den svenska vattenförvaltningen som utgår från EU:s ramdirektiv för vatten.

Vi har fått möjligheten att förstärka verksamheten och söker därför en åtgärdssamordnare till Mörrumsåns vattenråd som ska arbeta uppsökande och tillsammans med markägare initiera åtgärder som förbättrar kvaliteten på vattendragen. I rollen som åtgärdssamordnare kommer du att fungera som en brygga mellan olika intressenter i vattenrådsarbetet.

Din huvudsakliga uppgift är den uppsökande verksamheten för att initiera åtgärdsprojekt. Det kan till exempel handla om att skapa våtmarker, meandring, tvåstegsdiken eller andra vattenvårdsåtgärder. Du kommer till viss del ha stöd av vattenrådets sekreterare. Du kommer bland annat att söka bidrag och finansiellt stöd till åtgärderna, samt vara ett stöd åt aktörer vid genomförandet av åtgärder samt bidra med din sakkunskap till vattenrådets medlemmar. Det finns projektförslag att driva inom våtmark och fria vattenvägar.

I tjänsten kan det även bli aktuellt med att genomföra egna utredningar eller att ta fram relevanta underlag för åtgärdsarbetet. Du har även ansvar för att sprida kunskap om Mörrumsån och åtgärdsarbetet genom att delta på eller anordna olika aktiviteter i avrinningsområdet. Andra kanaler som är aktuella är via hemsida och social media. Som åtgärdssamordnare kommer du aktivt att delta i de nätverk och stödfunktioner som finns för åtgärdssamordnare. Läs gärna mer på morrumsansvattenrad.se.

KVALIFIKATIONER
För den här rollen söker vi dig med relevant naturvetenskaplig utbildning på minst gymnasienivå, gärna med högskoleexamen. För att få ut det mesta möjliga i din roll som åtgärdssamordnare bör du vara kreativ, initiativrik, strategisk och drivande. Du måste trivas med att arbeta självständigt och tycka det är inspirerande och roligt att träffa nya människor och kommunicera. Du är prestigelös och har en lösningsorienterad framtoning. Som åtgärdssamordnare har du kontakter med olika myndigheter, kommuner, verksamhetsutövare och andra aktörer. Du ska därför ha lätt för att samverka och knyta kontakter.

Praktiska erfarenheter från genomförande av fria vattenvägar, våtmarksanläggning eller andra åtgärder med syfte att minska näringsläckage i jordbrukslandskapet är särskilt värdefulla. Även erfarenheter av andra vattenvårdsåtgärder är av värde i sammanhanget. Vi ser gärna att du har kännedom om EU:s ramdirektiv för vatten. Tidigare erfarenhet av rådgivning och att leda projekt är meriterande. Du har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska. Vi ser gärna att du behärskar GIS-system. Krav på körkort med B-behörighet med manuell växellåda.

ÖVRIGT
Växjö kommuns anställda ska spegla den mångfald som finns i kommunen. Vi välkomnar sökande oberoende av t ex ålder, kön och etnicitet.

Ansök nu

Vattenhandläggare och samordnare för vattenverksamhet

Läs mer Sep 6
Länsstyrelsen Kronoberg är en spännande arbetsplats. Få andra myndigheter har ett så brett arbetsområde och vi arbetar direkt under regeringen. Vi företräder staten i Kronoberg och hanterar målkonflikter, bjuder in till samverkan och stödjer utveckling. Vi arbetar tillsammans mot ett mer hållbart Kronoberg där människor och företag växer tillsammans.



Vi har idag ca 220 medarbetare på Länsstyrelsen och arbetsplatsen ligger centralt i universitetsstaden Växjö.



Vill du arbeta med miljörelaterade vattenfrågor och ingå i ett team där vi gör stor skillnad för vattenmiljön? Då kan du vara den vi söker.

Jobbet som samordnare för vattenverksamhetsgrupper erbjuder:

-  intressanta och utmanande arbetsuppgifter
-  uppdrag som gör stor samhällsnytta
-  möjlighet till kompetensutveckling
-  möjlighet att arbeta viss tid på distans

På vattenenheten är vi arton medarbetare som arbetar med tillsyn, prövning av vattenverksamheter, vattenvårdsprojekt och fiskbiologiska frågor men också med olika typer av bidrag, vattenförvaltning, vattenskyddsfrågor och kalkning. Enheten har en blandad ålders- och könsstruktur med många erfarna medarbetare inom våra olika områden. Vi har en bra stämning på enheten och alla jobbar tillsammans för en bättre vattenmiljö. Vattenenheten är en av fem enheter som tillhör länsstyrelsens miljöavdelning.

Arbetsuppgifter
Som vattenhandläggare och samordnare för vattenverksamhet leder du vårt team som arbetar med tillsyn och prövning samt med prövningar som kommer att genereras av den Nationella planen för miljöanpassning av vattenkraften (NAP) framåt i Kronobergs län.

I arbetsuppgifterna hanterar du anmälningsärenden, till exempel att anlägga bryggor, muddring och vattenuttag, delta i samråd, att svara på remisser samt bevaka allmänna intressen och föra Länsstyrelsens talan vid tillståndsprövningar.

Som samordnare kommer du att:

- stödja enhetschefen i arbetet med verksamheten och ha ett nära samarbete vad gäller bedömningar av uppdrag, ärenden, arbetsläge och enhetens arbetsbelastning
- vara ett stöd till enhetschefen i den övergripande verksamhetsplaneringen
- planera, fördela och prioritera bland dagliga uppgifter inom vattenverksamhetsarbetsgruppen
- styra tillsynsinsatser där de förväntas göra störst miljönytta i dialog med kollegorna
- följa upp och utvärdera beslut och åtgärder
- delta i behovsanalyser och intervjuer i samband med rekryteringar
- ansvara för planering och introduktion av nya medarbetare och praktikanter på enheten
- handlägga och driva egna ärenden

Arbetsuppgifterna är självständiga, omväxlande och utvecklande. Du har ett stort ansvar med många externa och interna kontakter.

Arbetsuppgifterna ställer krav på god kommunikation med berörda aktörer, både internt och externt. Exempel på aktörer är verksamhetsutövare, intresseorganisationer, andra statliga myndigheter, domstolar, företag i olika branscher, konsulter, entreprenörer, enskilda med flera.

Det kan också bli aktuellt med andra arbetsuppgifter inom enhetens arbetsområde.

Fältarbete och konferenser på annan ort förekommer i tjänsten.

Kvalifikationer
Du är intresserad av sötvattensbiologiska frågor både i teorin och praktiken. Du får gärna ha detta ämne som en del av din utbildning. Du kan ha en utbildningsbakgrund inom hydrologi, limnologi och ekologi eller olika ingenjörsutbildningar med koppling till miljö- och vattenvård.

Du har:

- en akademisk miljö- eller naturvetenskaplig utbildning på minst tre år, alternativt annan utbildning som vi bedömer likvärdig
- mångårig erfarenhet av vattenverksamhet enligt 11 kap. miljöbalken
- god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift
- B-körkort

Meriterande är:

- erfarenhet av arbetsledning
- dammteknisk kunskap
- kunskap om hydrologiska och/eller hydrauliska beräkningar

Personliga egenskaper
Vi söker dig som vill utvecklas med din yrkesroll, är flexibel och bra på att planera och driva arbetet under eget ansvar. Att samarbeta, leda och tillsammans med gruppen arbeta mot uppsatta mål är en självklarhet för dig. Du gillar att analysera och lösa problem.

Du tar gärna initiativ och tycker att det är lätt att skapa goda interna och externa kontakter. Du har förmågan att möta aktörer med lyhördhet på ett respektfullt sätt samtidigt som du förmedlar myndighetens beslut.

Vi fäster stor vikt vid den personliga lämpligheten och ser det som självklart att du bidrar till ett gott arbetsklimat.

Samordnaruppdraget är ett 4-årigt förordnande med möjlighet till förlängning

Hos oss är det viktigt att alla känner sig välkomna och värdefulla. Förutom viktiga arbetsuppgifter ser vi kompetensutveckling, friskvård och flexibel arbetstid som en självklarhet. Vi gillar olika, välkomnar mångfald och ser kunskaper i minoritetsspråk som värdefullt.



Vi tillämpar 6 månaders provanställning vid tillsvidareanställning.



Vissa av våra tjänster är säkerhetsklassade vilket innebär att säkerhetsprövning då kommer att genomföras. I dessa fall ska säkerhetsprövningen vara godkänd innan tillsättning.



Som tillsvidareanställd är du krigsplacerad på Länsstyrelsen i Kronobergs län.



Vi undanber oss vänligt alla erbjudande om annonserings- och rekryteringsstöd i samband med denna annons.

Ansök nu

Samordnare - Myndighetssamverkan till Samhällsbyggnadsförvaltningen

Läs mer Maj 26
Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill göra nytta för dem vi är till för! Växjö kommun är Kronobergs största arbetsgivare som varje dag, året runt, arbetar för våra invånare, företag och besökare. Tillsammans skapar vi en hållbar morgondag och en attraktiv kommun att bo, leva och verka i – idag och i framtiden. Det innebär ett arbete där vi utmanar oss att tänka nytt, lära och utvecklas med varandra. Vill du vara en del i ett stort sammanhang där du får vara med och göra skillnad på riktigt? Välkommen till oss på Växjö kommun!

ARBETSUPPGIFTER
Samhällsbyggnadsförvaltningen har funktioner och kompetens inom allt ifrån utveckling av nya stadsdelar och verksamhetsområden, till livsmedelskontroll, vattenförsörjning och detaljplanering. Här skapas förutsättningar för framtidens levande stad och landsbygd. Miljö- och byggavdelningen är en del av Samhällsbyggnadsförvaltningen.

På miljö- och byggavdelningen arbetar drygt 45 personer. Genom förebyggande arbete och tillsyn bidrar vi till att Växjö kommun ska vara en fantastisk plats att bo, leva och verka på för invånare, företag och besökare - idag och i framtiden.

Nu söker vi en nyinrättad tjänst som samordnare - myndighetssamverkan för utökad tillsyn med uppdrag att jobba för att motverka fusk, osund konkurrens och organiserad brottslighet. Som samordnare kommer du säkerställa, driva, samordna och utveckla det brottsförebyggande tillsynsarbetet för bygg, miljö, livsmedel, alkohol och tobak i syfte att motverka fusk, osund konkurrens och organiserad brottslighet. Detta sker i samarbete med de olika enheterna inom Miljö och byggavdelningen, men även genom nära samarbete med flera andra verksamheter inom Växjö kommun, samt andra myndigheter såsom ex; Polis, Skattemyndigheten.

Du kommer ha som uppgift att delta och ansvara för olika samordnade tillsynsinsatser. Du upprättar och sammanställer material inför, under och efter insatserna. Vilket innebär att du även kommer hantera formella handlingar såsom, rapporter, beslut och eventuella överklaganden.

I uppdraget ingår även att vara kontaktpersonen mot andra myndigheter i det brottsförebyggande arbetet och arbeta aktivt med att utveckla och driva nätverkandet med andra myndigheter.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har relevant högskole- eller universitetsutbildning i kombination med intresse och erfarenheter som behövs i uppdraget. Vi ser gärna att du är jurist, samhällsvetare med miljöinriktning eller naturvetare. Din erfarenhetsbakgrund bör innefatta myndighetsutövning, förvaltningsrätt och att leda andra utan att vara chef. Vi lägger även stor vikt vid personlig lämplighet.

Du är positiv, har god kommunikationsförmåga och är bra på att engagera den du möter i din vardag. Du har ett gott bemötande och genom samarbete och en bra dialog skapar du goda relationer. Du ser service till privatpersoner och företagare som en självklarhet. Det krävs ett stort mått av integritet i arbetets utförande. Uppdraget ställer höga krav på analysförmåga och helhetssyn.

Som person är du nyfiken, vill lära dig nya saker och kan anpassa dig till förändringar. Du har lätt för att se lösningar och utvecklingsmöjligheter. Din samarbetsförmåga gör att du har lätt för att skapa goda relationer till andra människor.

Tjänsten innebär myndighetsutövning och därför krävs det att du kan uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift. Arbetet är rörligt och du måste ha B-körkort (manuell växellåda).

ÖVRIGT
Växjö kommuns anställda ska spegla den mångfald som finns i kommunen. Vi välkomnar sökande oberoende av t ex ålder, kön och etnicitet.

Ansök nu

Andra jobb i Växjö från Maxkompetens Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Växjö från Maxkompetens Sverige AB .

Laboratoriechef Feralco Nordic, Vetlanda

Laboratoriechef
Läs mer Jun 27
Vi söker en analytisk och nyfiken laboratoriechef som erbjuds en nyckelfunktion i en organisation med mycket hög kompetensnivå. Tillsammans med dina två laboratorieassistenter säkerställer ni fortsatt utveckling av Feralcos laboratorieverksamhet.

Feralco Nordic tillverkar och säljer kemikalier för vattenrening till kommuner, pappers- och massaindustri samt övrig industri i Norden. Välkommen till ett stabilt bolag som är med och säkerställer tillgången till vår absolut viktigaste resurs - rent vatten.

Dina arbetsuppgifter
Som laboratoriechef har du det övergripande ansvaret för personal och verksamhet vid laboratorierna i Vetlanda och Sölvesborg. Vid laboratorierna genomförs produktkontroller och kontroll av råvaror samt analyser vid ångpanna och skrubber. På varje laboratorie arbetar en laboratorieassistent och båda medarbetarna har lång och djup kunskap av företagets produkter och arbetssätt.
Ditt arbete och ditt ansvar kommer utgöras bland annat av:
* Val av analysmetoder
* Ansvar för utrustning och kemikalier
* Granskning av reklamationer
* Beräkningar, framtagande/granskning av statistik och uppdatering av produktspecifikationer mm
* Samordning mellan laboratorierna
* Ansvar för laboratoriernas kvalitets- och miljöledningssystem
Du arbetar nära marknads- och försäljningsorganisationen och är där ett viktigt stöd och en naturlig part i utvecklingen av produkter och affärer. En annan viktig del är att agera stöd till produktions- och kvalitetsfunktioner för att säkerhetsställa kvalitet och leverans. Tjänsten beskrivs som en länk mellan marknad och produktion och innebär ett nära samarbete med företagets alla funktioner.

Du rapporterar till VD och är en del av ledningsgruppen.

Din profil
Dina erfarenheter och kunskaper som vi hoppas att du tar med dig till Feralco är:
* Relevant utbildning från kemi-området
* Erfarenhet av laboratoriearbete i nära samarbete med produktion eller kund
* Mycket god datavana av bl a Excel för beräkningar och övriga Officeprogram tillsammans med affärssystem
* God engelska i tal och skrift
Som person agerar du noggrant, analytiskt och strukturerat på problemställningar och uppgifter i vardagen. Du trivs med rollens olika kontaktytor och skapar lätt goda samarbeten i din omgivning. Vidare är du driven och förbättringsorienterad och självklart trivs du i rollen som ledare där du värnar om din personal, stöttar och skapar utrymme för utveckling.

Vi hoppas du känner igen dig i vår beskrivning och lockas av arbetsuppgifterna!

Övrig information
* Placeringsort: Vetlanda, med frekventa resdagar till underställd medarbetare i Sölvesborg. Del av tiden möjlig att arbeta hemifrån
* Arbetstid: dagtid
* Lön: Individuell lönesättning
Feralco Nordic har valt att samarbeta med Maxkompetens i denna rekryteringsprocess. Har du frågor angående tjänsten så kontakta ansvarig rekryterare på Maxkompetens Therese Hulte på therese.hulte@maxkompetens.se eller 076-555 83 80. Vi tar gärna emot din ansökan snarast men med sista ansökningsdag 18 aug 2024. Ansökningar via e-post mottages ej på grund av GDPR.

Om kunden
Feralco gruppen är en ledande leverantör av vattenreningskemikalier i Europa och förser mer än 100 miljoner personer i Europa med rent dricksvatten. Totalt har vi 17 produktionsanläggningar i åtta europeiska länder. Feralco gruppen omsätter 2 042 MSEK och har 262 anställda.

Ansök nu

Produktionsberedare och Inköpare till AT-Tillverkning i Alvesta

Produktionsplanerare, tillverkningsindustri
Läs mer Jul 12
Vill du ha en central roll i ett innovativt företag där teknik och kvalitet står i fokus? Är du en noggrann och självgående person med erfarenhet av beredning och inköp? Då kan detta vara möjligheten för dig! AT-Tillverkning i Alvesta söker nu en engagerad Produktionsberedare och Inköpare som vill vara med och forma framtidens tillverkning inom hjälpmedelsbranschen. Ta chansen att bli en viktig del av ett dynamiskt team och bidra till företagets fortsatta framgång!

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen hanteras av Maxkompetens och du anställs direkt hos AT-Tillverkning.

Dina arbetsuppgifter
Som Produktionsberedare och Inköpare hos AT-Tillverkning kommer du att spela en nyckelroll i att säkerställa att produktionen sker effektivt och kvalitetssäkrat.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att inkludera:
Produktionsberedning: Förbereda och planera produktionsunderlag samt säkerställa att produktionsprocesserna är optimala för att möta kvalitets- och kostnadskrav.
Underhåll av affärssystemet Monitor: Ansvara för att uppdatera och upprätthålla information i affärssystemet Monitor. Detta inkluderar uppdatering av kunduppgifter, orderhantering och övrig relevant information i systemet.
Inköp: Ansvara för inköp av råmaterial, utvärdera offerter, upprätthålla och utveckla relationer med befintliga leverantörer samt på sikt sluta avtal med nya leverantörer. Hantera beställningar och säkerställa att material levereras i tid och enligt specifikation.
Processutveckling: Bidra till kontinuerlig förbättring av processer och rutiner inom både beredning och inköp.

Din profil
Vi värdesätter att du som söker har ett starkt tekniskt intresse och brinner för att arbeta inom detta område. För att lyckas i rollen som Produktionsberedare och Inköpare hos AT-Tillverkning är det viktigt att du är flexibel och nyfiken inför förändringar, samtidigt som du är pålitlig och noggrann i ditt arbete. Du arbetar självständigt och har god kommunikationsförmåga, vilket gör att du samarbetar effektivt med både kollegor och leverantörer. Vidare trivs du att arbeta i en mindre grupp och bidrar aktivt till en positiv och produktiv arbetsmiljö.

För att vara aktuell för tjänsten har du som söker:
Några års erfarenhet inom beredning samt erfarenhet av att arbeta i affärssystemet Monitor.
Grundläggande kunskaper och förståelse av ritningsläsning. Har du dessutom tidigare erfarenhet av CAD ser vi det som meriterande för tjänsten.
God datorvana och förmåga att snabbt sätta dig in i nya system och program.
Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
B-körkort.

Övrig information
Placeringsort: Alvesta
Start: Enligt överenskommelse
Varaktighet: Tillsvidare, provanställning tillämpas
Arbetstid: Heltid, 7-16 måndag-fredag
Lön: Individuell lönesättning tillämpas

AT-Tillverkning har valt att samarbeta med Maxkompetens i denna rekryteringsprocess. Har du frågor angående tjänsten eller processen i sin helhet så kontakta gärna oss via email vaxjo@maxkompetens.se. Urval och intervjuer sker med viss fördröjning under semestertid, förvänta dig därför längre svarstid. Vi uppmanar dig dock att ansöka på www.maxkompetens.se redan idag! 

Ansökningar via e-post mottages ej på grund av GDPR.

Om Maxkompetens
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och har kontor på fem orter fördelade på Kristianstad, Växjö, Halmstad, Borås och Stockholm. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och varje dag har vi ca 280 konsulter ute på uppdrag. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.

Om kunden
AT-Tillverkning har en vision om att vara ledande inom aluminium och rostfritt. Vi vill hjälpa våra kunder med innovativa lösningar. Vår affärsidé är att utveckla och producera funktionella sitt- och ståhjälpmedel för barn, ungdomar och vuxna.

AT-tillverkning har sin plats i Alvesta som ligger mitt i Småland. Vi började vår verksamhet 2003 med legotillverkning och har utvecklats för att möta de förändrade kraven och förutsättningarna i branschen.

Ansök nu

Studenter till Lyreco lager i Växjö!

Lagerarbetare
Läs mer Jul 12
Är du student och tycker om ett aktivt arbete samt vill ha en rutin under studietiden? Då kan vi ha tjänsten för dig! Maxkompetens söker nu i samarbete med Lyreco i Växjö dig som vill arbeta på lager under din studietid.

Lyreco-koncernen är ledande i Europa och världens tredje största distributör av produkter och tjänster för arbetsplatser. Lyreco har varit ett privatägt företag sedan 1926, och har ständigt anpassat sig till utvecklingen på arbetsplatser genom sitt ständiga fokus på att skapa bästa möjliga kundupplevelse, starka partnerskap med välrenommerade leverantörer och effektiv logistik. Staples i Växjö är numera en del av Lyreco- koncernen. Läs mer om Lyreco på deras hemsida: https://www.lyreco.se/

Dina arbetsuppgifter
Som lagermedarbetare på Lyreco kommer dina främsta arbetsuppgifter vara att delta i den dagliga produktionen. Du kommer arbeta med plock och pack av ordrar. Det är en tjänst där tyngre lyft förekommer dagligen i arbetet, vilket är viktigt att du känner passar dig!

Din profil
Vi vill anställa dig som är noggrann och prestigelös som person samt gillar att arbeta i team där man hjälps åt för att nå uppsatta mål. Som person är du snabb, engagerad och motiveras av att arbeta i en verksamhet där tempot är högt och där alla medarbetare är delaktiga. Vi förutsätter även att du som söker är flexibel, ansvarsfull och inte främmande för att hoppa in med kort varsel vid tex, sjukdom.

Till denna tjänst vänder vi oss främst till dig som är student, alternativt dig som har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50% och vill arbeta extra. Som student räknas du som är inskriven på universitet, högskola eller Komvux. Registreringsintyg är ett krav för eventuell anställning.? Du kommer vara anställd som konsult av Maxkompetens men arbeta hos Lyreco i Växjö.

Vi erbjuder dig
Vi sätter oerhört stort värde på dig som medarbetare hos oss på Maxkompetens. Hos oss får du en personlig och prestigelös konsultchef vars främsta uppgift är att du ska trivas på din arbetsplats oavsett om du arbetar en kort period eller flera år som anställd hos oss. Din konsultchef är mån om kontakten med dig och kommer både besöka dig ute hos kundföretaget, men finns också tillgänglig via telefon och för personliga möten på Maxkompetens kontor.

Vi vill inget hellre än att hjälpa dig att utvecklas och lyckas i din jobbkarriär. Samtidigt ger vi dig branschens bästa friskvårdsersättning. Självklart erbjuder vi dig en formell trygghet när det kommer till allt det arbetsrättsliga såsom lön, semester, arbetsmiljö, friskvård, pension och sjukfrånvaro som medföljer stämpeln av att vara ett auktoriserat bemanningsföretag. Hoppas att du vill vara en del av oss!


Övrig information
Arbetstider: Måndag-fredag, varierande arbetstider men främst kl.15:00-21:00
Placeringsort: Växjö
Lön: Enligt kollektivavtal
Start: Enligt överenskommelse
* Goda kunskaper i svenska både i tal och skrift

Lyreco har för denna tjänst valt att samarbeta med Maxkompetens AB. Har du frågor angående tjänsten eller processen i sin helhet så kontakta gärna oss via email vaxjo@maxkompetens.se. Urval och intervjuer sker med viss fördröjning under semestertid, förvänta dig därför längre svarstid. Vi uppmanar dig dock att ansöka på www.maxkompetens.se redan idag!

Ansökningar via e-post mottages ej med hänvisning till GDPR.

Om Maxkompetens
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och har kontor på fem orter fördelade på Kristianstad, Växjö, Halmstad, Borås och Stockholm. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och varje dag har vi ca 280 konsulter ute på uppdrag. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.

Ansök nu

Group Controller till SONSAB i Alvesta

Controller
Läs mer Jul 2
Som Group Controller på SONSAB kommer du att ha en central roll med stort mandat och möjlighet att påverka verksamhetens framgång.
SONSAB är en del av Peter Gyllenhammar AB (PGAB), ett privatägt investmentbolag med stort engagemang i sina investeringar inom industrin och fastighetsbranschen. SONSAB koncernen består av flera affärsområden inom komponenter, trävaror, mattor, kakel och klinkers samt logistik. Vi strävar efter att skapa värde genom innovativa och hållbara lösningar. Läs gärna mer på sonsab.com

Dina arbetsuppgifter
Syftet med rollen är att aktivt utföra affärsstyrningen av de fyra affärsområdena inom SONSAB. Detta inkluderar finansiell kontroll och planering för att möta företagets mål avseende tillväxt, kassaflöde och lönsamhet. För att gemensamt med affärsområdena nå SONSABs mål kommer rollen vara drivande i ett flertal initiativ och projekt för att öka effektiviteten och skapa lönsam tillväxt både lokalt och över affärsområdena.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som Group Controller inkluderar:
Ta fram beslutsunderlag för att stötta viktiga affärsbeslut och förse VD med värdefulla finansiella insikter.
Driva den finansiella processutvecklingen och digitaliseringen för att leverera den förväntade lönsamma tillväxten för SONSAB.
Utveckla och följa upp relevanta KPI:er.
Leda den årliga budgetprocessen och skapa prognoser till ledningen.
Stödja de lokala affärsområdescheferna med beslut relaterade till ekonomisk påverkan, ekonomisk planering och lönsamhet.
Stötta verksamheten i arbetet med kapitalbindning i lager.
Delta i Due Diligence-processer.
Du kommer att rapportera direkt till VD i din roll som Group Controller. Resor förekommer i tjänsten för att besöka SONSABs olika enheter runt om i Sverige.

Din profil
Vi söker dig som är redo att ta dig an en utmanande och utvecklande roll. Du har en gedigen erfarenhet av redovisningsanalys och controlling samt har starka ledaregenskaper. Som sökande ser vi att du har en civilekonomutbildning eller motsvarande erfarenhet. Vidare har du tidigare erfarenhet av internationell handel och känner dig bekväm med att använda Excel. Du har erfarenhet av affärssystem, gärna Monitor. Flytande kunskaper i svenska och engelska samt B-körkort är viktigt för att lyckas i rollen.
För att trivas på SONSAB som Group Controller ser vi att du är:
Analytisk, strukturerad och kommunikativ.
Drivande, självgående och proaktiv.
Flexibel och trygg i dig själv, med förmågan att stå upp för dina åsikter.

Vi erbjuder dig
Hos SONSAB får du chansen att vara en del av en dynamisk och expansiv koncern. Vi erbjuder dig en konkurrenskraftig lön och förmåner så som tjänstebil, friskvårdsbidrag etc. Rollen innebär stort ansvar och mycket mandat, med direkt rapportering till VD. Du får möjlighet att vara med och forma framtiden för SONSAB, där du blir en nyckelspelare i vår organisation och på resan får du en stimulerande arbetsmiljö där dina idéer och initiativ värdesätts och uppmuntras.

Övrig information
Placeringsort: Alvesta
Start: Enligt överenskommelse
Arbetstid: Förtroendearbetstid
Lön: Individuell lönesättning
SONSAB har valt att samarbeta med Maxkompetens i denna rekryteringsprocess. Har du frågor angående tjänsten eller processen i sin helhet så kontakta gärna oss via email vaxjo@maxkompetens.se nu under semesterperioden eller till rekryteringsansvarig Nathalie Stjärned på nathalie.stjarned@maxkompetens.se
Urval och intervjuer sker med viss fördröjning under semestertid, förvänta dig därför längre svarstid. Vi ser fram emot din ansökan via Maxkompetens hemsida redan idag!

Vi undanber oss ansökningar via e-post på grund av GDPR.

Om Maxkompetens
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och har kontor på fem orter fördelade på Kristianstad, Växjö, Halmstad, Borås och Stockholm. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och varje dag har vi ca 280 konsulter ute på uppdrag. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.

Ansök nu

Studenter till Lyreco lager i Växjö!

Lagerarbetare
Läs mer Jun 28
Är du student och tycker om ett aktivt arbete samt vill ha en rutin under studietiden? Då kan vi ha tjänsten för dig! Maxkompetens söker nu i samarbete med Lyreco i Växjö dig som vill arbeta på lager under din studietid.

Lyreco-koncernen är ledande i Europa och världens tredje största distributör av produkter och tjänster för arbetsplatser. Lyreco har varit ett privatägt företag sedan 1926, och har ständigt anpassat sig till utvecklingen på arbetsplatser genom sitt ständiga fokus på att skapa bästa möjliga kundupplevelse, starka partnerskap med välrenommerade leverantörer och effektiv logistik. Staples i Växjö är numera en del av Lyreco- koncernen. Läs mer om Lyreco på deras hemsida: https://www.lyreco.se/

Dina arbetsuppgifter
Som lagermedarbetare på Lyreco kommer dina främsta arbetsuppgifter vara att delta i den dagliga produktionen. Du kommer arbeta med plock och pack av ordrar. Det är en tjänst där tyngre lyft förekommer dagligen i arbetet, vilket är viktigt att du känner passar dig!

Din profil
Vi vill anställa dig som är noggrann och prestigelös som person samt gillar att arbeta i team där man hjälps åt för att nå uppsatta mål. Som person är du snabb, engagerad och motiveras av att arbeta i en verksamhet där tempot är högt och där alla medarbetare är delaktiga. Vi förutsätter även att du som söker är flexibel, ansvarsfull och inte främmande för att hoppa in med kort varsel vid tex, sjukdom.

Till denna tjänst vänder vi oss främst till dig som är student, alternativt dig som har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50% och vill arbeta extra. Som student räknas du som är inskriven på universitet, högskola eller Komvux. Registreringsintyg är ett krav för eventuell anställning.? Du kommer vara anställd som konsult av Maxkompetens men arbeta hos Lyreco i Växjö.

Vi erbjuder dig
Vi sätter oerhört stort värde på dig som medarbetare hos oss på Maxkompetens. Hos oss får du en personlig och prestigelös konsultchef vars främsta uppgift är att du ska trivas på din arbetsplats oavsett om du arbetar en kort period eller flera år som anställd hos oss. Din konsultchef är mån om kontakten med dig och kommer både besöka dig ute hos kundföretaget, men finns också tillgänglig via telefon och för personliga möten på Maxkompetens kontor.

Vi vill inget hellre än att hjälpa dig att utvecklas och lyckas i din jobbkarriär. Samtidigt ger vi dig branschens bästa friskvårdsersättning. Självklart erbjuder vi dig en formell trygghet när det kommer till allt det arbetsrättsliga såsom lön, semester, arbetsmiljö, friskvård, pension och sjukfrånvaro som medföljer stämpeln av att vara ett auktoriserat bemanningsföretag. Hoppas att du vill vara en del av oss!


Övrig information
Arbetstider: Måndag-fredag, varierande arbetstider men främst kl.15:00-21:00
Placeringsort: Växjö
Lön: Enligt kollektivavtal
Start: Enligt överenskommelse
* Goda kunskaper i svenska både i tal och skrift

Låter jobbet intressant för dig? Vänta inte med din ansökan utan skicka in den redan idag! Vi tillämpar löpande urval för denna rekrytering och tjänsten kan därmed tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Lyreco har för denna tjänst valt att samarbeta med Maxkompetens AB. Har du frågor angående tjänsten eller processen i sin helhet så kontakta gärna ansvarig rekryterare, Elin Tornhed på telefon: 073- 056 55 54.


Ansökningar via e-post mottages ej med hänvisning till GDPR.

Om Maxkompetens
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och har kontor på fem orter fördelade på Kristianstad, Växjö, Halmstad, Borås och Stockholm. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och varje dag har vi ca 280 konsulter ute på uppdrag. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.

Ansök nu