Växjö: Innesäljare Industri Dahl

Hitta ansökningsinfo om jobbet Innesäljare Industri Dahl i Växjö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Växjö inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-09 // Varaktighet: Heltid

Vi på Dahl letar nu efter vår nya innesäljare inom specialistområde industri med placering i Karlskrona eller Växjö. Du välkomnas till ett härligt team som med stort engagemang arbetar för att ge våra kunder professionell vägledning och personlig service i toppklass. Dahl är ett handelsbolag vilket innebär att inköp, försäljning och logistik är vår kärnverksamhet. Vi har över 100 års branscherfarenhet inom VVS och ägs av den franska industrikoncernen Saint-Gobain.

Om rollen
Som innesäljare präglas dina dagar av samtal med såväl kunder, kollegor som med leverantörer. Du arbetar tillsammans med industriteamet lokalt för att ta fram bästa tänkbara lösning till kund som vi kan sälja. Du får möjlighet att tillsammans med teamet följa med ut till kund för att skapa relation och på plats ta fram lösning som passar ändamålet. Mot kund arbetar Dahl industri med VVS - , Ventil - , Sprinkler - , Rostfritt -  samt Svart material. Du ges utlopp för dina administrativa färdigheter då vi arbetar i bland annat Excel, Salesforce och affärssystemet M3.  

Huvudsakliga arbetsuppgifter 


• Ta fram tekniska lösningar till kund och presentera det för dem.
• Ha kontakt med utländska och nationella leverantörer för att hitta lösning till kund
• Utveckla kundrelationer och arbeta aktivt/ proaktivt med merförsäljning 
• Ordermottagning 
• Uppföljning av offerter och prisfrågor 

Varför arbeta hos oss? 

Vårt mål är att bli branschens bästa arbetsgivare! Hos oss arbetar en fantastisk laguppställning av duktiga, engagerade medarbetare med servicekänsla ut i fingerspetsarna. Vi vet att en positiv arbetsplats där alla kan vara sig själva, utvecklas och trivas är A och O för vår framgång och för att våra kunder ska välja oss! Att jobba på Dahl innebär variation och en möjlighet att vara en del av det stora bolagets trygghet samtidigt som du upplever entreprenörsandan av det lilla bolaget. Vi har ambitiösa hållbarhetsmål där alla är med och gör skillnad. Säkerhet är vår högsta prioritet och vi arbetar tillsammans varje dag för en hälsosam och säker arbetsmiljö. 

Vi erbjuder bland annat kollektivavtal, friskvård, unika personalrabatter och möjlighet till fördelaktigt aktiesparande. 

Matchar vi varandra? 

Du motiveras av att arbeta med försäljning och mot uppsatta mål. Du har en positiv inställning, är noggrann och gillar att hitta lösningar. Du tycker det är roligt att skapa långsiktiga relationer. Dina personliga egenskaper är viktigast för att trivas i rollen och vi tror att följande stämmer in på dig: 


• Serviceinriktad 
• Triggas av att nå gemensamt uppsatta mål
• Tekniskt intresserad eller kunnig i ämnet
• Datorvana 
• Flytande i svenska samt bekväm med engelska 

Avslutningsvis 


Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placeringsort i Karlskrona eller Växjö. Provanställning kan komma att tillämpas.

Vi läser ansökningarna löpande så skicka gärna in din ansökan så snart du kan, senast den 2024-08-18.

Med anledning av kommande semesterperiod kan återkoppling på din ansökan samt rekryteringsprocessen dröja något längre än vanligt.

Varmt välkommen med din ansökan!

Dahl

Dahl är ett handelsbolag som arbetar med inköp, försäljning och logistik. Vi tillgodoser marknadens behov av produkter inom VVS, Mark & VA, Industri, Fastighet och Kyla. Vi ingår i Saint-Gobain Distribution Sweden AB som ägs av den franska industrikoncernen Saint-Gobain. Saint-Gobain Distribution Sweden AB omfattar förutom Dahl bolagen Bevego, Optimera, Kakelspecialisten och Konradssons Kakel. Tillsammans har vi Sveriges bredaste sortiment av produkter och tjänster inom området bygg och installation. Vi har över 150 000 proffskunder, omsätter drygt 19 miljarder, har över 180 etableringar och är nästan 3 000 medarbetare. Vi är specialister i samverkan – det gör oss unika på svensk marknad. Vi strävar alltid efter att göra allt lite bättre. https://saint-gobaindistribution.se/ , https://www.dahl.se/

Alla platsannonser →

Andra jobb i Växjö som Innesäljare

Nedan visas andra jobb i Växjö som Innesäljare.

Affärsstöd till Atea Sverige

Läs mer Jun 28
Dina arbetsuppgifter
Vill du vara en del av ett dynamiskt och framgångsrikt IT-bolag i Växjö? Drivs du av att erbjuda förstklassig rådgivning till kunder? Då kan rollen som affärsstöd på Atea vara perfekt för dig!

Till Atea Sverige söker vi nu dig som vill jobba som affärsstöd med fokus på rådgivning och försäljning. I rollen som affärsstöd ansvarar du för att hjälpa kunder i deras IT-miljö med fokus på avtalsfrågor, avtalsförnyelser, prisfrågor, produktfrågor och rådgivning mot interna och externa kunder.

Du erbjuds en utvecklande roll där varje dag erbjuder nya utmaningar och kundärenden. Då kommer jobba självständigt i din roll men dina uppgifter tillsammans med dina kollegor på avdelningen. Arbetstiderna är dagtid 8.00-17.00. Du sitter med fördel på Ateas kontor i Växjö, men när du kommit in i rollen så finns det möjlighet att jobba hemifrån några dagar i veckan.

Tjänsten kommer inledas som en inhyrning via Inpeople under sex månader, med god möjlighet till förlängning.



Din profil
Vi söker en engagerad och driven person som motiveras av att skapa och upprätthålla starka relationer. Om du drivs av att hitta lösningar och överträffa förväntningar kan denna möjlighet vara precis rätt för dig.

Din sociala kompetens och kommunikativa förmåga är avgörande för rollen. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta i en kundorienterad roll och med administrativa uppgifter. Du har en förmåga att snabbt sätta dig in i nya system och program. Vi förväntar oss att du har minst en gymnasieutbildning och att du har en bekväm hantering av Office-paketet.

Som person är du strukturerad, ansvarsfull och har förmågan att driva ditt eget arbete framåt. Du har även en utmärkt samarbetsförmåga och är beredd att bidra till teamets framgång. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper eftersom de är avgörande för att du ska trivas och lyckas i rollen hos oss på Atea.

På Inpeople värdesätter vi de kvalitéer som en jämn ålders-och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför vår och våra kunders verksamheter.

Vi tillämpar alltid löpande urval i våra rekryteringsprocesser.

Under semesterperioden vecka 27-32 erbjuds begränsad möjlighet att besvara frågor om tjänsten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Om företaget
Atea har samlat it-branschens största hjärtan och snabbaste hjärnor. Vi finns över hela Sverige och har över 2000 kompetenta medarbetare inom alla områden. Specialister som vet vad som krävs för att skapa konkurrenskraft inom exportindustrin, specialister som vet hur it kan bidra med bättre lärande i skolan, specialister som vet hur lokala företag kan växa med it, specialister som vill vara med och skapa vård och omsorg i världsklass.

Om oss
Sedan 2010 är vi specialister på skräddarsydda lösningar inom personaluthyrning och rekrytering. Vår mission, vårt uppdrag som vi jobbat med sedan start, är att hjälpa människor leva livet så som de själva vill leva det. Missionen leder oss på vägen mot att alltid hitta rätt person till rätt plats. Med en kultur som präglas av omtanke och snällhet driver vi Inpeople med passion och ansvar för att bidra till våra kunders framgång.

Inpeople är ett auktoriserat rekryterings – och bemanningsföretag med ambitionen att bidra till en bättre och mer hållbar värld. Vi är en del av Ingroup och har ett nära samarbete med vårt systerbolag Head Consulting Group. Vårt huvudkontor finns i Växjö och vi har cirka 300 hel- och deltidsanställda.

Välkommen till ett annorlunda HR-företag!

Ansök nu

Bli en del av CalliX-teamet – Vi söker drivna säljare!

Läs mer Jul 13
Är du en passionerad säljare som vill ha friheten att arbeta hemifrån? Då är CalliX rätt ställe för dig!

Det här kommer du göra:
· Kontakta företag via telefon och mail för att sälja vårt marknadsledande telefonsystem.
· Ansvara för hela säljcykeln – från första kontakten till signerat avtal.
· Arbeta självständigt hemifrån med stöd av vårt erfarna team.
· Skapa och upprätthålla relationer med potentiella kunder.

Det här kommer du inte göra:
· Hantera teknisk support eller installation av system åt kunder – det tar vårt dedikerade backoffice-team hand om.
· Arbeta från ett kontor – du arbetar helt och hållet hemifrån.

Vi letar efter personer som:
· Har tillgång till en dator och headset.
· Har erfarenhet av telefonförsäljning.
· Flytande i svenska, både i tal och skrift.
· Är självdrivna och kan arbeta självständigt hemifrån.
· Har en stark vilja att nå uppsatta mål och tjäna pengar på provisionsbaserade villkor.

Varför CalliX?
· Frihet och flexibilitet: Jobba hemifrån och skapa din egen arbetsdag.
· Stöd från teamet: Du säljer, vi tar hand om resten.
· Provisionsbaserad lön: Dina framgångar avgör din inkomst – och vi hjälper dig att nå dina mål!
· Stark företagskultur: Varje morgon startar vi med ett uppstartsmöte för att sätta dagens mål och ge dig den energi du behöver. På eftermiddagen har vi ett kort möte där vi får möjlighet att prata med kollegor och lära känna varandra bättre, trots att vi alla jobbar på distans.
· Utbildning och support: Alla nya får utbildning för att känna sig trygga i sin roll innan man börjar prata med kunder. Support finns alltid tillgänglig när något nytt dyker upp.

Om CalliX:
CalliX är återförsäljare av ett marknadsledande telefonsystem. Efter signerat avtal sätter vi upp systemet åt våra kunder och står för all support de behöver under hela avtalstiden. Detta hanteras av vårt dedikerade backoffice-team, så du som säljare kan fokusera helt på att sälja och bygga kundrelationer.

Intresserad?
Ansök genom att skicka ditt CV till billy@callix.se. Personligt brev krävs inte, men vill du skriva några rader om varför du skulle passa bra hos oss är det välkommet.
Processen ser ut som följande:
· Urval sker löpande.
· Inför en intervju kommer den som intervjuas att få en lista med vilka frågor vi kommer prata om, så du kan förbereda sig inför intervjun.

Vi ser fram emot att höra från dig och välkomna dig till vårt team så snart som möjligt! Tveka inte att höra av dig om du har några frågor. Vi ser fram emot att få höra mer om dig och hur du kan bidra till CalliX framgång.
Välkommen till CalliX!

Ansök nu

Innesäljare till Debe Flow Group

Läs mer Jan 9
Om företaget

Debe Flow Group verkar för en renare värld och är därför en helhetsleverantör av svensktillverkad utrustning för vattenförsörjning, geoenergi, vattenrening, cirkulation, avlopp samt styr- och reglerteknik för vattenburna värmesystem. Sedan år 1956 har de etablerat sig som ett marknadsledande bolag på den svenska marknaden och i övriga Europa. Trots att de har vuxit under de senaste åren finns kundnärheten, flexibiliteten och lyhördheten kvar som kärnvärden i verksamheten. Med huvudkontor i Stockholm och verksamhet i Växjö, Borås och Marbäck är de idag cirka 100 anställda i koncernen. Debe Flow Group är inne i en otroligt positiv och kraftig tillväxtfas och de ser optimistiskt på framtiden.

Företaget har vuxit genom förvärv av några tillverkande bolag som alla har spetskompetens inom sitt område. Det finns ett genomgående fokus på produktutveckling och innovation och de levererar såväl helhetslösningar och enskilda produkter till sina kunder i Europa.

I tjänsten som innesäljare arbetar man från kontoret i Växjö där omkring 15 personer är stationerade idag.

Om tjänsten
I rollen som innesäljare i Debe Flow Group tillhör du ett team om tre innesäljare och två utesäljare som inom segmentet vattenrening. De samarbetar med och bearbetar återförsäljare, framförallt VVS-installatörer, brunnsborrare m.fl., där de i slutändan ser till att exempelvis privatpersoner och lantbrukare med egen brunn får ett tjänligt och bra vatten.

Arbetet består i att skapa nya kundrelationer såväl som att bygga vidare på samarbetet med befintliga återförsäljare. I denna roll ansvarar du för att per telefon se till att detta sker på bästa sätt. Det är ett självständigt jobb med mycket frihet under ansvar men du ingår i ett team med kollegor som har mångårig erfarenhet av branschen.
I dina arbetsuppgifter ingår, förutom kundbearbetning via telefon, offertskrivande och uppföljning av dessa, kontakt med befintliga återförsäljare samt vägledning och rådgivning åt kunder.

Kvalifikationer och egenskaper
För att trivas och lyckas i rollen som innesäljare tror vi att du tidigare har trivts i en roll inom försäljning, gärna som innesäljare. Har du erfarenhet från VVS-branschen är det mycket meriterande men det är inget krav.

Som person är du engagerad och driven. Du motiveras av att ge kunderna utomordentlig service för att bygga goda relationer och utveckla affären. Samtidigt tycker du om att jobba mot mål, både individuella och på gruppbasis. Det är en händelserik miljö med många kontaktytor, både internt och externt, vilket ställer krav på struktur och förmåga att arbeta i team.

Hos Debe Flow Group erbjuds du ett stimulerande och intressant arbete i en organisation med utvecklingsmöjligheter för rätt person.

Övrig information

- Start: Enligt överenskommelse

- Plats: Växjö

- Omfattning: Heltid

- Lön: Enligt överenskommelse

Vi tillämpar löpande urval i denna process vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi rekommenderar dig därför att ansöka så snart som möjligt!

Har du frågor eller funderingar kring Asta Agencys rekryteringsprocess, tveka inte att höra av dig till sofie@astaagency.se.

Om Asta Agency
Asta Agency (https://astaagency.se)är ett bemannings- och rekryteringsföretag där du som jobbsökare står i fokus. Vi jobbar med attraktiva arbetsgivare i hela tjänstemannasektorn i storstäderna.

Hos Asta Agency (https://astaagency.se) har du möjlighet att antingen jobba som konsult eller att bli rekryterad direkt till våra kunder. Vi är din partner på vägen mot en framgångsrik karriär.

Om detta inte skulle vara rollen för dig just nu uppmanar vi dig att connecta med oss eller söka efter fler jobbmöjligheter på vår hemsida.

Ansök nu

Säljsupport till Creon

Läs mer Jun 10
För Creons räkning söker vi nu efter en medarbetare till Sälj- och sortimentsteamet.
Om tjänsten
Creon tillhandahåller kreativa profilprodukter och vi producerar allt från arbetskläder till totala merchandisesortiment. Våra kunder är globala och vi levererar sortimenten till 110 länder genom våra webbshopar. Vår drivkraft är att ständigt hitta nya sätt att öka värdet av produktmedia. Vi vill nu utveckla och stärka våra samarbeten med befintliga och nya kunder och behöver därför förstärka vårt team med ytterligare en medarbetare till Sälj- och sortimentsteamet.
Dina arbetsuppgifter
Du ingår i Creons sälj-och sortimentsteam och bistår kunderna med kreativa produktförslag i syfte att stärka deras varumärke. Du arbetar tillsammans med dina kollegor men ansvarar själv för hela processen, från offert till leverans, med flera projekt pågående parallellt. Arbetet bedrivs både i projektgrupper med långa planeringshorisonter samt enskilda projekt med kortare ledtider.
Exempel på arbetsuppgifter:
- Förbereda och ta fram produktofferter via Creons upparbetade leverantörsnätverk
- Tillsammans med grafiker ta fram designförslag för offerering och som produktionsunderlag till leverantörer
- Färdigställa offert/presentationsmaterial i PPT och presentera i kundmöten
- Driva egna projekt men även bistå kollegor med underlag till andra kundprojekt
- Beställa produkter från leverantörer i Europa och Asien och följa den inköpsprocess som ligger till grund för inköpen
- Registrera och följa orders i affärssystemet
- Arbeta med logistik- och projektuppföljning, vilket innebär att i kontakt med producent och speditör säkerställa att tidplaner hålls
Arbetet är tidvis hektiskt och du har många projekt och processer igång samtidigt, vilket kräver ett strukturerat arbetssätt. Ett projekt har en ledtid på allt mellan två veckor upp till sex månader.
Vi söker dig som
Har god datorvana och kunskaper i Officepaketet. Du är en strukturerad person med sinne för detaljer. Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift, på Svenska och Engelska. Vi ser gärna att du har erfarenhet av exempelvis inköp, innesälj, kundsupport eller liknande roller med dagliga leverantörs- och kundkontakter
sedan tidigare. Det är meriterande om du har branscherfarenhet alternativt erfarenhet av e-handel, inköpsarbete och har vana av kund- eller leverantörskontakter.
Som person har du ett starkt eget driv och en vilja att växa din kompetens. För rätt person finns goda utvecklingsmöjligheter. Du har förmågan att arbeta organiserat och strukturerat. Du är initiativrik, målmedveten och trivs med att arbeta såväl självständigt som i grupp.
För mer info
För frågor angående tjänsten kontakta Göran Lindahl på goran.lindahl@nextposition.se alternativt på 070- 972 88 00 eller Viktoria Orsén på viktoria.orsen@nextposition.se alternativt 070-972 88 33.
Din ansökan, i form av CV samt personligt brev på engelska (i samma pdf- dokument) vill vi ha senast den 23 juni. Urval sker löpande, så vänta inte med din ansökan.
Om Creon
Creon är ett av Nordens ledande företag inom produktmedia och vi producerar allt från arbetskläder till globala merchandiseshopar. Det som gör oss unika är vår kombination av ett modernt profilföretag och en vass reklambyrå. Vår drivkraft är att hitta nya sätt att öka värdet av produktmedia och vi hjälper våra kunder med allt från employer branding och varumärkesutveckling till social media och content marketing genom våra produkter. Huvudkontoret ligger i Växjö och härifrån distribuerar vi våra produkter och tjänster till över 100 länder. www.creon.se.

Ansök nu

Andra jobb i Växjö från Dahl Sverige AB

Hittar inga andra jobb i Växjö från Dahl Sverige AB .