Växjö: Redovisningsekonom

Hitta ansökningsinfo om jobbet Redovisningsekonom i Växjö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Växjö inom den kategorin.

Publicerad: 2024-07-10 // Varaktighet: Heltid

Södra fungerar som en bro mellan över 50 000 familjeskogsbruk och den globala marknaden – understödd av det gemensamma ägandet som ger långsiktighet och ett unikt engagemang. Våra gemensamma funktioner är det som möjliggör ett så effektivt och värdeskapande arbete som möjligt ute i våra olika affärs- och verksamhetsområden, hela vägen från familjeskogsbruket till ett hållbart samhälle.
Vi söker nu en Redovisningsekonom till Södras Redovisningscenter i Växjö som tillsammans med sitt team bidrar med att effektivt tillgodose ledning, affärsverksamhet och övriga intressenter med kvalitetssäkrad ekonomisk information i rätt tid.
Det här får du jobba med på Södra
Som Redovisningsekonom är din huvudsakliga uppgift att arbeta med löpande redovisning såsom skatt, moms, anläggning och lager. Du arbetar med avstämning mot huvudbok, dokumentation, intern kontroll, deklarationer samt bokslutsrapportering för företag inom koncernen. Du ansvarar även för att arbetet utförs enligt tidplan och gällande rutiner samt regelverk och fungerar som ett stöd till verksamheten och internt inom funktionen.
Då vi ser en snabb teknisk och digital utveckling inom redovisningsområdet kommer du även att driva utveckling, digitalisering och förbättring av såväl processer som system.
Tjänsten är en tillsvidare med placering i Växjö. Tillträde sker så snart som möjligt eller enligt överenskommelse.
Vem söker vi?
För att lyckas i rollen som Redovisningsekonom har du civilekonomexamen eller motsvarande utbildning samt flera års erfarenhet av redovisningsarbete och bokslutsrapportering. Du har god kännedom om lagar, regler och praxis inom området. Vidare har du god datorvana, är trygg med att arbeta i Excel samt har goda systemkunskaper relaterat till redovisning och ekonomiprocesser. Du behärskar både det svenska och engelska språket väl i både tal och skrift.
Som person är du driven, initiativtagande och gillar att utmana dig själv. Du är kommunikativ och har förmågan att skapa förtroende och bygga relationer med såväl interna som externa kontakter. Dessutom är du flexibel med god förmåga att strukturera och prioritera mellan dina arbetsuppgifter. Du är van vid att jobba i varierande arbetsintensitet och motiveras att arbeta mot deadlines.
Ytterligare egenskaper som är meriterande för rollen är att du är noggrann och värdesätter hög kvalitet i ditt arbete. Vidare har du en stark drivkraft att arbeta med ständiga förbättringar och bidrar med engagemang och nytänkande. Du har också ett gediget intresse för hur verksamheten styrs och drivs.
Det är meriterande om du har erfarenhet av att ha arbetat i större affärssystem och koncern. En god kunskap kring personalredovisning och skattelagstiftning är något som premieras.
Så här är det att jobba på Södra
Hos Södra får du möjlighet att utvecklas på jobbet, samtidigt som du är med och bidrar till ett hållbart skogsbruk som skapar värde för människor och miljö. Vi sätter stort värde på ditt personliga engagemang och är måna om att du ska trivas och må bra. För din trygghets skull har vi kollektivtal och goda villkor, samt flera förmåner som du har nytta av både på jobbet och på fritiden.
Vad tror du, kan det här vara något för dig? Då vet du vad du ska göra. Vi ser verkligen fram emot att få höra ifrån dig!
Vill du veta mer? För frågor om tjänsten eller verksamheten, vänligen kontakta Chef över Redovisningscenter Kristina Johannesson på kristina.johannesson@sodra.comtel: +46 706 689 447. För frågor om rekryteringsprocessen kan du kontakta ansvarig rekryterare Henrik Widén på henrik.widen@sodra.com. För fackliga frågor vänligen kontakta Erik Karlsson, SACO, på erik.c.karlsson@sodra.com eller Teddy Hedlund, Unionen, på teddy.hedlund@sodra.com.Vi ser verkligen fram emot att få höra från dig och du är varmt välkommen med din ansökan fram till och med 18:e augusti. Vi kommer ha löpande urval men på grund av semestertider kan återkoppling på din ansökan dröja något.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Växjö som Redovisningsekonom

Nedan visas andra jobb i Växjö som Redovisningsekonom.

Junior Redovisningsekonom

Läs mer Jul 12
Jobbet
Vi söker en redovisningsekonom till vårt team i Växjö. Som redovisningsekonom kommer du att ha kundansvar för ett antal bostadsrättsföreningar och aktiebolag inom fastighetsbranschen. Våra kunder finns över hela landet.
Du förväntas sköta föreningarnas ekonomi, presentera ekonomisk uppföljning för dina kunder samt vara ett bollplank gentemot föreningarnas styrelser. Då våra kunder är väldigt betydelsefulla för oss lägger vi stor vikt vid en god servicekänsla.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar bland annat:
Löpande bokföring
Upprättande av budget och bokslut
Ekonomisk uppföljning
Upprättande av deklarationer
Administration vid utbetalning av arvoden

Anställningsvillkor
Plats: Växjö
Anställningsform: Provanställning 6 månader som sedan övergår till en tillsvidareanställning
Arbetstid: Heltid dagtid, visst arbete förkommer kvällstid då vi ibland medverkar på möten hos våra kunder

Kravspecifikation
Kandidat-/masterexamen inom ekonomi eller liknande utbildning
Meriterande med tidigare erfarenhet av arbete inom redovisningsbranschen
Meriterande med kunskap inom bostadsrättsjuridik
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift då du kommer att ha mycket kontakt med styrelser och ägare
Tidigare erfarenhet av att arbeta med redovisningsprogram som Fortnox, Visma eller liknande är meriterande
Goda kunskaper i Microsoft Office, framförallt Excel
B-Körkort är ett krav då våra kunder finns över hela landet

Förmåner
Konkurrenskraftig lön
Föräldralön
Flexibelt arbetsschema
25 dagars betald semester
Friskvårdsbidrag
Kontinuerlig utbildning och karriärmöjligheter
En vänlig, stöttande och samarbetsvillig arbetsmiljö

Om oss
A.R.C Fastighetspartner startades sommaren 2020 och har sedan dess etablerat kontor på 11 platser i Sverige. Vi har fått en flygande start och tror stenhårt på vår idé om att ha roligt på jobbet. Vi har också höga ambitioner med tydligt satta mål och siktar på att bli den bästa fastighetsförvaltaren i Sverige. Vi arbetar hårt för att vi ska vara en arbetsplats att utvecklas på och försöker hitta den väg som medarbetaren vill ta framåt. Vi är en seriös aktör på den svenska arbetsmarknaden och har därför kollektivavtal. För tjänsten är det Unionens "I-avtal" med Fastigo.
Vi ser fram emot att välkomna en engagerad och kvalitetsmedveten redovisningsekonom till vårt team. Om du vill arbeta i en spännande miljö med en stark teamkänsla, skicka in din ansökan. Vi ser fram emot att höra från dig! Rekryteringen kan komma att ske löpande men förvänta dig inte svar innan den 20 Augusti.
Vid frågor maila hr@arcfast.se

Ansök nu

Redovisningskonsult/ ekonom till Crowe Tönnervik Revision i Växjö

Läs mer Jun 2
Crowe Tönnervik Revision är en växande revisions- och redovisningsbyrå med ca 35 anställda. Det är en trivsam arbetsplats som värdesätter trevlig arbetsmiljö. Vår byrå erbjuder tjänster inom redovisning, skatt, lön, rådgivning, juridiska tjänster och revision.
Hos oss får du chansen att arbeta med en stor variation av kunder och uppdrag samtidigt som du själv får möjlighet att påverka din egen utveckling. Du kommer att arbeta självständigt och i nära samarbete med dina kollegor där vi gemensamt tar ansvar och stöttar varandra. Hos Crowe Tönnervik Revision får man ansvar för olika kunder i olika branscher och vi erbjuder även löpande utbildningar.
Hos oss får du möjligheten att arbeta med löpande redovisning, bokslutsarbete, upprättande av årsredovisningar och inkomstdeklarationer samt rådgivning till byråns kunder som verkar inom olika branscher. Vi arbetar digitalt i kända bokföringsprogram som Fortnox och Visma.
Vi söker en person med erfarenhet som redovisningskonsult/redovisningsekonom som nu är redo att ta nästa steg i karriären eller du som är nyutexaminerad redovisningsekonom med relevant utbildning.?Tidigare arbete på revision- eller redovisningsbyrå är också meriterande.
Välkommen in med din ansökan redan idag!

Ansök nu

Ekonom

Läs mer Maj 20
Riksbyggen är ett kooperativt företag som utvecklar hållbara boendemiljöer. Vi är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med både bostadsrättsföreningar, företag och offentliga fastighetsägare som kunder. Som arbetsgivare erbjuder vi möjlighet till utveckling, delaktighet och inflytande. Oavsett vad du söker, vad du brinner för eller vad du vill uppnå står vår dörr öppen för dig. Välkommen in till en ny framtid på Riksbyggen.

Som ekonom inom Riksbyggen kommer du att arbeta i en rådgivande roll med många kundkontakter. Du kommer arbeta i nära samarbete med våra tekniska förvaltare och övriga leveransenheter för att ni tillsammans skall kunna leverera långsiktigt bra förvaltningstjänster som skapar mervärde åt våra kunder.

Hos oss gör du skillnad
Du kommer att vara redovisningsekonom för ett antal av våra kunder som framförallt består av bostadsrättsföreningar men även kommersiella fastighetsägare. Du kommer att ha mycket kontakt med bland annat bostadsrättsföreningars ordförande och styrelser.

Arbetet bedrivs proaktivt, du fångar upp nya behov och därifrån utvecklar du tillsammans med kundteamet det långsiktiga samarbetet med kunden. För våra kunder kommer du även att ansvara för den löpande bokföringen, upprättande av budget och bokslut, ekonomisk uppföljning av verksamheten, låneupphandling, finansiell planering samt att presentera budget och prognos för styrelserna.

Du kommer vidare att vara kontaktperson gentemot styrelser, bostadsrättsmedlemmar, leverantörer, myndigheter med flera gällande ekonomiska frågeställningar. Som anställd på Riksbyggen förväntas du också vara ledamot i någon/några bostadsrättsföreningar, i de fall du har ledamotsuppdrag så utgår ett ansvarsarvode.

Du bidrar med din kompetens och ditt engagemang

Vi söker dig som är intresserad av kundkontakter och har förmåga att se och möta kunders behov samt agera professionellt. Du har en förmåga att skapa en öppen och förtroendefull dialog samt ett gott samarbete internt som externt. Vidare är det viktigt att du kan lyfta blicken och arbeta fram långsiktigt hållbara strategier för kundens ekonomiska förvaltning. Du behöver vara strukturerad och självgående. Som anställd på Riksbyggen förväntas du också vara ledamot i några av våra medlemsföreningar. 

Du har ekonomisk utbildning från högskola eller motsvarande. Vi ser att du har arbetat med olika delar inom ekonomi och har erfarenhet från bokslutsarbete/redovisning.

Tjänsten kräver körkort och tillgång till bil. I tjänsten ingår en del möten på kvällstid. Placeringsort för tjänsten är Växjö men arbete på även andra orter inom marknadsområdet kan förekomma.

Vi kan erbjuda dig ett omväxlande arbete med många kontakter, ett gott arbetsklimat och goda möjligheter till utveckling. 

Riksbyggen strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Riksbyggen tillämpar provanställning.

Din ansökan skickar du till oss via www.riksbyggen.se under Lediga jobb, sista ansökningsdag är 2024-06-16. Urvalsprocessen sker löpande och tillsättning kan ske innan sista ansökningsdatum. Sök redan idag! 

I denna rekrytering tar Riksbyggen hjälp av Telin rekrytering. Vid frågor kontakta rekryteringskonsult Eva Kalen, tele: 070-3774556 eller e-post eva@telinrekrytering.se 


Klicka på länken om du är nyfiken på Riksbyggen.
Är du nyfiken på hur det är hos oss?

Till rekryteringskonsulter, annonssäljare etc. Vi har redan beslutat vilka vi samarbetar med vid rekryteringar samt var vi vill synas. Vi undanber oss därför kontakt från försäljare i dessa frågor.

Ansök nu

Andra jobb i Växjö från Södra Skogsägarna ekonomisk fören

Nedan visas andra jobb i Växjö från Södra Skogsägarna ekonomisk fören .

Naturvårdsspecialist

Forskare, skogsbruk
Läs mer Jul 4
Nya innovativa lösningar baserade på hållbar skogsråvara är ett av Södras viktigaste fokusområden. Inom Södra Innovation arbetar vi både för ett fortsatt attraktivt erbjudande till marknaden – och för att bygga ett framtida hållbart samhälle. Genom våra storskaliga och långsiktiga satsningar får klimatsmarta produkter och processer möjlighet att på allvar bli en viktig del av den gröna omställningen.
Södra har som ambition att vara drivande i arbetet för en ökad biologisk mångfald, därför utökar vi nu med en strategisk resurs som kan bidra till utveckling av vårt naturvårdsarbete.
Det här får du jobba med på Södra
Som naturvårdsspecialist på enheten för Skoglig utveckling medverkar du i arbetet med att utveckla Södras naturvårdsstrategi och bland annat utforma nya mätmetoder för att bedöma vår påverkan på biologisk mångfald. Tillsammans med den skogliga miljöavdelningen och hållbarhetsavdelningen arbetar du för att utveckla kvaliteten i vårt naturvårds- och hänsynsarbete. Du är även Södras representant i olika forskningsprojekt som vi deltar i med syftet att utveckla kunskapen kring biologisk mångfald och stärka skogsägarnas naturvårdsarbete. Kommunikation kring vårt naturvårdsarbete är viktigt och du kommer därför delta i olika externa nätverk.
Vi erbjuder dig en spännande resa i en ny roll på Södra med goda möjligheter att påverka och växa tillsammans med oss. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, med placering i Växjö eller enligt överenskommelse.
Vem söker vi?
Vi vänder oss till dig som har en högre ekologisk utbildning eller motsvarande kompetens, har du en doktorsexamen inom relevant område är det meriterande, dock inte något krav. Vidare har du erfarenhet av att driva projekt och av skogsskötsel- och naturvårdsfrågor samt god kunskap om forskningsområdena ekologi och naturvård. Du behöver också ha B-körkort och språkkunskaper i svenska och engelska.
Som person är du analytiskt lagd med sinne för detaljer samtidigt som du är drivande, initiativtagande och arbetar effektivt för att nå uppsatta mål. Du trivs i nära samarbete med andra och kan enkelt kommunicera och nå ut till olika målgrupper i såväl tal som skrift.
Så här är det att jobba på Södra
Hos Södra får du möjlighet att utvecklas på jobbet, samtidigt som du är med och bidrar till ett hållbart skogsbruk som skapar värde för människor och miljö. Vi sätter stort värde på ditt personliga engagemang och är måna om att du ska trivas och må bra. För din trygghets skull har vi kollektivtal och goda villkor, samt flera förmåner som du har nytta av både på jobbet och på fritiden.
Vad tror du, kan det här vara något för dig? Då vet du vad du ska göra. Vi ser verkligen fram emot att få höra ifrån dig!
Vill du veta mer?
Har du frågor om tjänsten eller verksamheten kan du kontakta rekryterande chef på Skoglig utveckling Magnus Petersson på Magnus.Petersson@sodra.com eller 0470–89353 eller Södras hållbarhetschef Jessica Nordin Jessica.Nordin@sodra.com eller 0470-89094. Har du frågor om rekryteringsprocessen kontaktar du Södras HR-avdelning på 0470–89500.
Fackliga frågor besvaras av Teddy Hedlund, Unionen, på teddy.hedlund@sodra.com, Fredrik Dacke, Saco, på fredrik.dacke@sodra.com och Robert Andersson, Ledarna, på robert.andersson@sodra.com.
Vi ser fram emot att höra från dig!
Skicka din ansökan via länken senast den 15 augusti.Då vi går in i semestertider kommer återkoppling på din ansökan dröja något. Vi påbörjarurvalsarbetet v. 34.
Vi använder tester som en del i rekryteringsprocessen, och undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.
Var med och bygg ett hållbart samhälle
Södra är ett av landets största skogsindustribolag och ägs gemensamt av över 50 000 familjeskogsbruk i södra Sverige. Förutom att utveckla skogsbruket strävar vi efter att alltid använda skogsråvaran på det mest effektiva och klimatsmarta sättet. Pappersmassa, trävaror, textilmassa och bioprodukter är bara några exempel. Genom att arbeta tillsammans har vi styrkan, engagemanget och modet som krävs för att bygga ett hållbart samhälle. Det sker med fötterna på marken, med örat mot omvärlden och med blicken framåt.

Ansök nu

Webbansvarig till Södra

Webbansvarig/Webbstrateg
Läs mer Jun 27
Södra fungerar som en bro mellan fler än 50.000 familjeskogsbruk och den globala marknaden – understödd av det gemensamma ägandet som ger långsiktighet och ett unikt engagemang. Våra gemensamma funktioner är det som möjliggör ett så effektivt och värdeskapande arbete som möjligt ute i våra olika affärs- och verksamhetsområden, hela vägen från familjeskogsbruket till ett hållbart samhälle.
Webben är viktig för oss, och under året har vi påbörjat omarbetning av struktur, innehåll och design. Därför söker vi Vi söker nu dig som vill leda och fortsätta utvecklingen av webbplatsen mot värdeskapande kommunikation baserat på Södras uppdrag.
Det här får du jobba med på Södra
Som webbansvarig på Södras Kommunikationsfunktion planerar och driver du det långsiktiga arbetet med sodra.com. Du ingår i vår kommunikationsfunktion, där du tillsammans med dina kollegor jobbar för att utveckla Södras synlighet, kommunikation och varumärke. I nära samarbete med våra webbredaktörer och det tekniska utvecklingsteam webbteamet som ingår i it-funktionen, blir du den viktiga länken mellan vision och teknik. Tillsammans skapar ni en välfungerande, välstrukturerad och inspirerande webbplats med bästa möjliga användarupplevelse.
Du kommer även att arbeta med bland annat följande:
· Förvalta och utveckla webbplatsens innehåll och struktur med fokus på användarvänlighet.
· Huvudansvarig/produktägare för sodra.com
· Ansvara för CMS (Optimizely)
· Introducera, coacha och utbilda webbredaktörer
· Webbanalys (Google Analytics, Google Tag Manager med mera) och andra verktyg kopplat till webben
· Stöd i vår utveckling/användning av andra digitala verktyg och plattformar med koppling till webben
Vem söker vi?
Vi söker dig som trivs i förändrings- och utvecklingsarbete och har ett naturligt driv att snabbt sätta dig in olika frågor och jobba lösningsfokuserat. Du ser möjligheter,
analyserar utmaningar och hittar lämpliga lösningar i dialog med berörda. Även aktuell erfarenhet av att arbeta strategiskt med utveckling av webb och digitala tjänster, gärna som webbansvarig eller motsvarande och då gärna med erfarenhet från sprintplanering. Genom ett inkluderande förhållningssätt skapar du förutsättningar för goda samarbeten.
För att lyckas i tjänsten behöver du vara nyfiken på av möjligheter vi kan skapa genom den moderna tekniken, din kreativa förmåga hjälper oss att både jobba mot de strategiska målen och drivet att jobba i de dagliga uppgifterna.
Vi ser också att du har erfarenhet av
· Högskoleexamen inom medie- och kommunikationsvetenskap, ux- och interaktionsdesign, digital utveckling och teknik, eller annan utbildning eller annan likvärdig erfarenhet
· CMS, gärna Optimizly
· Webbanalys och uppföljning
· SEO och GDPR
· Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
Så här är det att jobba på Södra
Hos Södra får du möjlighet att utvecklas på jobbet, samtidigt som du är med och bidrar till ett hållbart skogsbruk som skapar värde för människor och miljö. Vi sätter stort värde på ditt personliga engagemang och är måna om att du ska trivas och må bra. För din trygghets skull har vi kollektivtal och goda villkor, samt flera förmåner som du har nytta av både på jobbet och på fritiden.
Du ingår i vår kommunikationsfunktion, där du tillsammans med dina kollegor jobbar för att utveckla Södras synlighet, kommunikation och varumärke. Tjänsten är placerad på enheten för kommunikationsutveckling inom kommunikationsfunktionen och du rapporterar till chefen för kommunikationsutveckling. Men i rollen kommer även samarbeten med andra funktioner bli en självklar del av din vardag.
Vad tror du, kan det här vara något för dig? Då vet du vad du ska göra. Vi ser verkligen fram emot att få höra ifrån dig!
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid Placering på någon av våra enheter i Växjö, Mönsterås, Mörrum eller Värö. Närvaro på huvudkontoret i Växjö krävs löpande.
Vill du veta mer?
Har du frågor om rekryteringsprocessen? Kontakta Södras HR-avdelning: 0470-895 00. Har du frågor om tjänsten eller arbetsplatsen? Kontakta rekryterande chef Åsa Hovrell,Tel072-583 46 83
Fackliga frågor hänvisas till:
· Teddy Hedlund, teddy.hedlund@sodra.com, Unionen
· Robert Andersson, robert.andersson@sodra.com, Ledarna
· Erik Karlsson, Saco, erik.c.karlsson@sodra.com
Vi ser fram emot att höra från dig!
Då vi har en härlig sommar framför oss kommer ansökningstiden att vara något längre, vilket gör att det kan ta några extra dagar innan du hör något från oss. Men tveka inte! Skicka din ansökan via länken senast den 2024-08-10. Vi använder tester som en del i rekryteringsprocessen, och undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.
Var med och bygg ett hållbart samhälle
Södra är ett av landets största skogsindustribolag och ägs gemensamt av fler än 50.000 familjeskogsbruk i södra Sverige. Förutom att utveckla skogsbruket strävar vi efter att alltid använda skogsråvaran på det mest effektiva och klimatsmarta sättet. Pappersmassa, trävaror, textilmassa och
bioprodukter är bara några exempel. Genom att arbeta tillsammans har vi styrkan, engagemanget och modet som krävs för att bygga ett hållbart samhälle. Det sker med fötterna på marken, med örat mot omvärlden och med blicken framåt.

Ansök nu

Dynamics 365 arkitekt – specialist och ledare

IT-arkitekt/Lösningsarkitekt
Läs mer Maj 23
Södra har valt digitalisering som ett prioriterat satsningsområde och söker nu en drivande, vägvisande och stödjande specialist inom ERP området och Dynamics 365 FO och CE. Vi vet att en modern plattform inom ERP är en viktig grund för lyckad digitalisering. Detta är ett tillfälle för dig som jobbat med ERP inom arkitekturfunktionen på ett större bolag. Tjänsten är del av en stabsfunktion i Södra med tät samverkan med övriga arkitekter och utvecklingsaktiviteter i affärsområdena. Viktig erfarenhet i detta arbete blir digital transformation och verksamhetsutveckling, lösnings- och mjukvaruarkitektur och EA-perspektivet, erfarenhet av ERP krävs medan Dynamics 365 är ett starkt plus. Du är i vissa lägen tekniker och specialist men även en analytiker och ledare med en systemvetares bakgrund.
Placering:
Tjänsten är en tillsvidareanställning med en önskad placeringsort i Växjö, men flexibilitet finns kring lokalisering i Götaland som är Södras område.
Om Södra:
I Södra är vi människor av många olika slag. Familjeskogsbrukare och skogsägare, tillverkare av massa- och träprodukter, globala affärspartners och innovatörer. I snart hundra år har vi samverkat för att förädla och förnya skogens värden, tvärs över kunskaps- och generationsgränser.
Vi lever med skogen varje dag och vet att den är ett hantverk. Den kräver tålamod för att skapa värden, försiktighet för att bevara biologisk mångfald och nytänkande för att gagna vårt samhälle. Längs hela värdekedjan från frö till kund finns vi med förnybara produkter som en del av svaret på vår tids stora frågor. I klimatutmaningen är vi mer beroende av skogen än någonsin.
Det finns inga genvägar. Inga gräddfiler, inga röda mattor. I skogen går vägen via målmedvetenhet och mod att utvecklas. Som den alltid har gjort och alltid kommer att göra. En väg med plats för alla. En skogsväg till framtiden.
Välkommen till Södra - Vi värnar om att du ska utvecklas och må bra
Du kommer erbjudas goda möjligheter till utveckling inom yrket, både i vardagen och i olika typer av projekt. Förutom det, har vi på Södra såklart kollektivavtal, förmånligt friskvårdsbidrag och möjlighet att hyra stugor och lägenheter. Hos Södra får du möjlighet att utvecklas på jobbet, samtidigt som du är med och bidrar till en hållbarhet som skapar värde för människor och miljö.
Vill du veta mer?
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta HR-direkt: 0470–89 500. För frågor om arkitektur kontakta Per Henriksson: per.henriksson@sodra.com för frågor om digitalisering på Södra kontakta Ingemar Rask: ingemar.rask@sodra.com.
Fackliga frågor vänligen kontakta Teddy Hedlund: teddy.hedlund@sodra.com, Unionen, eller Erik Karlsson, erik.c.karlsson@sodra.com, 076-118 60 53, SACO.
Ansök redan idag via länken nedan. Vi kommer att göra urvalet löpande.
Vi använder tester som en del i rekryteringsprocessen, och undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

Ansök nu

Kategoriledare Södra Inköp

Inköpare
Läs mer Maj 30
Södra fungerar som en bro mellan över 50.000 familjeskogsbruk och den globala marknaden – understödd av det gemensamma ägandet som ger långsiktighet och ett unikt engagemang. Våra gemensamma funktioner är det som möjliggör ett så effektivt och värdeskapande arbete som möjligt ute i våra olika affärs- och verksamhetsområden, hela vägen från familjeskogsbruket till ett hållbart samhälle.Södra Inköp eftersträvar effektivitet i världsklass, hållbara affärer samt glädje längst vägen. Här finns ett engagerat gäng med kompetens inom hela inköpskedjan. Då en utav våra kategoriledare skall vara föräldraledig söker vi dig som vill arbeta som Kategoriledare inom området Insatsvara. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, med placering i Växjö eller någon av våra producerande enheter. Dina framtida arbetsuppgifterNu finns möjligheten för dig som vill ansvara för framtagning, utveckling, implementering och uppföljning av utvalda inköpskategoriers mål och strategier. Ditt uppdrag består i att säkerställa försörjning av produkter med avseende på bästa tänkbara kvalitet, tillgänglighet, hållbarhet och kostnadsoptimering. Alltid med säkerheten i fokus. Du uppnår ditt uppdrags mål genom att leda kategoriteam bestående av beställare, ansvara för upphandlingar samt samarbeta med övriga inköpare inom din kategori. Du ansvarar också för leverantörsstyrning, riskhantering samt hållbarhet inom din kategori och ansvarsområden. Viktigt för framgång i denna roll är att arbeta med förändringsledning och bidra till utveckling av arbetssätt samt till goda samarbeten såväl internt som externt.Din erfarenhetVi vänder oss till dig med högskoleutbildning inom ekonomi, teknik eller supply chain eller genom arbete erhållen kvalificerad erfarenhet. Du har några års erfarenhet från strategiskt inköp och gärna kunskap om inköpssystem. Vidare ser vi att du har erfarenhet från förhandling och har förmåga att skriva och förstå avtal. Utöver ovanstående har du:-B-körkort-Goda kunskaper i svenska och engelska såväl i tal som skrift-God datorvana och kunskaper i Excel samt gärna erfarenhet av arbete i modernt systemstöd för inköp Personlighetsmässigt är du strukturerad och modig med framdrift i dina åtaganden. Du har förmågan att själv leda, planera och prioritera ditt och andras arbete. Du är resultatorienterad med ett långsiktigt perspektiv i åtanke samt har ett starkt intresse för att göra affärer. Vi ser att du är en kommunikativ person som förmedlar information tydligt i såväl muntlig som skriftlig form, och att du har förmåga att skapa långsiktiga relationer.Din arbetsgivare SödraMedarbetare som trivs och visar ett stort engagemang är avgörande för vår framgång och utgör kärnan i vår verksamhet. För oss är en frisk och säker arbetsplats en central del av vårt kontinuerliga arbete med att utveckla våra medarbetares kompetens och yrkeskunnande. Vi vill att våra medarbetare ska må bra och erbjuder därför bland annat hälsoprofilbedömningar, friskvårdsbidrag och sjukförsäkring till våra anställda.PlaceringPlaceringsort är huvudkontoret i Växjö eller någon av våra producerande enheter. Resor i tjänst kan förekomma. Tjänsten är en tillsvidaretjänst.Vill du veta mer?Har du frågor om rekryteringsprocessen? Kontakta ansvarig rekryterare, Henrik Widén, på henrik.widen@sodra.com. Har du frågor om tjänsten eller arbetsplatsen? Kontakta rekryterande chef, Marcus Sandgren på marcus.sandgren@sodra.comFackliga frågor hänvisas till:- Lars-Olof Sand, Unionen, lars-olof.sand@sodra.com- Pontus Lord, Sveriges ingenjörer, pontus.lord@sodra.com Ansök via länken nedan senast den 9 juni Följ oss gärna på Facebook, #jobbapåsödra Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

Ansök nu

Systemadministratör

Systemadministratör
Läs mer Maj 24
Hos Södras sågverk och övriga träförädling omvandlas våra medlemmars skogsråvara till träprodukter som säljs över hela världen. Inom Södra Wood hittar vi ständigt nya bevis för att trä som material erbjuder närmast oändliga möjligheter. Dessutom gör vi hela kundresan så enkel som möjligt med byggsystem för hela byggprocessen, exaktkapade produkter, logistiklösningar, digitala tjänster och mycket mer.
Det här får du jobba med på Södra
Nu rekryterar vi två nya Systemadministratörer som vill vara med på resan att utveckla, upprätthålla och uppdatera vårt nya affärssystem med tillhörande integrationer och funktioner. Tjänsten innebär också att driftsäkra våra befintligt system och att stötta verksamheten i systemfrågor genom exempelvis utbildningsinsatser. Tjänsten erbjuder också möjligheten att proaktivt testa nya funktioner, driva igenom processer och vara del av olika utvecklingsteam för att bidra till ännu bättre och effektivare verktyg.
Du blir del av ett mindre team som tillsammans samarbetar tvärsöver Södras affärsområden och har mycket externa dialoger med systemleverantörer och supportfunktioner.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, med placering i Växjö eller Långasjö.
Vem söker vi?
Vi söker dig som trivs i att arbeta självständigt inom ramen för ditt område men som gärna samarbetar med andra för att nå gemensamma mål. Du har ett stort tekniskt intresse och har förmåga att se helhetsperspektiv i processer. Tjänsten kräver att du är nyfiken på verksamheten och hur affärssystemet kan nyttjas optimalt för en stabil systemleverans med minsta möjliga friktion. Du har också förmågan att informera och instruera andra för att uppnå effektivitet i flöden och processer.
Du som söker har avslutad gymnasieutbildning och erfarenhet av att arbeta med IT eller systemsupport i någon form. Har du tidigare arbetat med integrationer, masterdata, scannerfunktioner, IT support eller liknande tjänster är det väldigt intressant för oss.
Du behöver vara flytande i både tal och skrift på svenska och engelska, har du dessutom språkkunskaper i tyska är det meriterande.
Så här är det att jobba på Södra
Hos Södra får du möjlighet att utvecklas på jobbet, samtidigt som du är med och bidrar till ett hållbart skogsbruk som skapar värde för människor och miljö. Vi sätter stort värde på ditt personliga engagemang och är måna om att du ska trivas och må bra. För din trygghets skull har vi kollektivtal och goda villkor, samt flera förmåner som du har nytta av både på jobbet och på fritiden.
Vill du veta mer?
Har du frågor om tjänsten eller arbetsplatsen är du välkommen att kontakta Jonna Sandermo på 072-580 57 86 eller jonna.sandermo@sodra.com. Har du frågor om rekryteringsprocessen kan du maila till kajsa.aberg@sodra.com.
Fackliga frågor besvaras av Teddy Hedlund, Unionen, på teddy.hedlund@sodra.com och Erik Karlsson, Saco, på erik.c.karlsson@sodra.com.
Vi ser fram emot att höra från dig!
Skicka din ansökan via länken senast den XXXXX. Vi använder tester som en del i rekryteringsprocessen, och undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

Ansök nu