Växjö: Ekonomiassistent | Lernia | Växjö

Hitta ansökningsinfo om jobbet Ekonomiassistent | Lernia | Växjö i Växjö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Växjö inom den kategorin.

Publicerad: 2025-02-05 // Varaktighet: Deltid

Är du en noggrann och driven ekonomiassistent som älskar att hålla ordning på siffror? Hos vår kund i Växjö erbjuds du en varierande och utvecklande roll. Jobbet är på 80%. Välkommen med din ansökan!

Om tjänsten

Som ekonomiassistent kommer du att hantera fakturering, fakturakontroll, avstämningar, in- och utbetalningar samt löpande bokföring. I jobbet ingår hantering av kund- och leverantörsreskontra, samt löneadministration. Du kommer även att utföra andra ekonomirelaterade uppgifter i vår kunds affärssystem.

Om dig

Formell kompetens

• Relevant utbildning inom ekonomi
• Erfarenhet av arbete med fakturering, löpande bokföring och avstämningar
• God systemvana
• Skicklighet i hantering av in- och utbetalningar samt fakturakontroll
• Serviceinriktad inställning
• Förmåga att leverera arbete av hög kvalitet
• Tidigare erfarenhet inom ekonomi eller administration

Som en av oss

Som anställd bemanningskonsult hos oss får du alltid en marknadsmässig lön, semester, pensionsavsättning, försäkringar och anslutning till vårt kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra hos oss så självklart erbjuder vi våra konsulter friskvårdsbidrag och företagshälsovård. Under din anställning har du en konsultchef som är ansvarig för ditt uppdrag och ser till att du trivs på din arbetsplats och stöttar dig samt utvecklar dig i din yrkesroll.

Om Lernia

Lernia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag och finns över hela landet. Med vårt omfattande nätverk erbjuder vi spännande jobb hos attraktiva arbetsgivare och varumärken som hjälper dig att utveckla din kompetens och karriär, både på lång och kort sikt.

Hur du söker tjänsten

För att söka tjänsten, scrolla ner till ansökningsformuläret nedan. Urval och intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag! Välkommen att söka denna tjänst genom att skicka in CV och personligt brev via länken.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Växjö som Ekonomiassistent

Nedan visas andra jobb i Växjö som Ekonomiassistent.

Accountant

Läs mer Apr 15
Om tjänsten Södra fungerar som en bro mellan över 50 000 familjeskogsbruk och den globala marknaden – understödd av det gemensamma ägandet som ger långsiktighet och ett unikt engagemang. Våra gemensamma funktioner är det som möjliggör ett så effektivt och värdeskapande arbete som möjligt ute i våra olika affärs- och verksamhetsområden, hela vägen från familjeskogsbruket till ett hållbart samhälle.

Det här får du jobba med på SödraTill Kund & Leverantörscentersöker vi nu en Accountant vars uppgift är att kostnadseffektivt framställa och tillgodose affärsverksamhet och övriga intressenter med kvalitetssäkrad ekonomisk information i rätt tid. Vi arbetar utifrån två flöden, kund- och leverantörsreskontraflöde.
Löpande arbetsuppgifter kopplat till kundfakturaflödet innefattar inbetalningar, kundregister, fakturering, påminnelsehantering och kreditbevakning. Du kommer även ha löpande kontakt med Södras kunder och affärsområdenas försäljningsorganisationer för att säkerställa att betalningar sker i tid samt att Södra har kontroll över sina kreditrisker och kundreskontra. Leverantörsfakturaflödet omfattar både redovisning och bokslutsarbete, där du har ett operativt ansvar från det att leverantörsfakturan kommer in till dess att betalning genomförs. Arbetet innebär också löpande kontakt med Södras leverantörer samt ansvar för registervård, där du säkerställer att leverantörsinformationen är korrekt och uppdaterad.
Eftersom vi är en servicefunktion kommer du även hantera inkommande ärenden via telefonslinga och ärendehanteringssystem. Vid årsskiftet 2024 bytte vi till nytt affärssystem, Microsoft D365 Finance and Operation, och har nu stort fokus på digitalisering och automatisering i våra administrativa processer.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering på Södras huvudkontor i Växjö.
Vem söker vi?Vi ser att du som söker har relevant utbildning inom ekonomi alternativt erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Som Accountant har du daglig kontakt med kunder och leverantörer och vi ser därför att du har goda kunskaper i såväl svenska som engelska.
Du är en driven och initiativtagande person som på ett nyfiket sätt tar dig an nya uppgifter. För att lyckas i rollen som Accountant har du god social kompetens, tycker om att samarbeta med dina kollegor samtidigt som du har förmågan att arbeta självständigt med stor noggrannhet.
Vidare är du flexibel och har god förmåga att prioritera mellan dina arbetsuppgifter. Du är van vid en varierande arbetsintensitet och att arbeta mot deadlines.
Meriterande för tjänsten är om du har erfarenhet av serviceinriktat ekonomiarbete eller tidigare erfarenheter av Microsoft D365 Finance and Operation
Så här är det att jobba på Södra
Hos Södra får du möjlighet att utvecklas på jobbet, samtidigt som du är med och bidrar till ett hållbart skogsbruk som skapar värde för människor och miljö. Vi sätter stort värde på ditt personliga engagemang och är måna om att du ska trivas och må bra. För din trygghets skull har vi kollektivtal och goda villkor, samt flera förmåner som du har nytta av både på jobbet och på fritiden.
Vill du veta mer?Har du frågor om tjänsten eller verksamheten kan du kontakta rekryterande chef Annika på: Annika.mattsson@sodra.com. Har du frågor om rekryteringsprocessen kan du mejla till ansvarig rekryterare henrik.widen@sodra.com. 
Fackliga frågor besvaras av:
Teddy Hedlund, teddy.hedlund@sodra.com, Unionen. Erik Karlsson, erik.c.karlsson@sodra.com, Saco.
Vi ser fram emot att höra från dig!
Skicka din ansökan via länken senast den 2 maj. Vi använder tester som en del i rekryteringsprocessen, och undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.
Var med och bygg ett hållbart samhälleSödra är ett av landets största skogsindustribolag och ägs gemensamt av fler än 50 000 familjeskogsbruk i södra Sverige. Förutom att utveckla skogsbruket strävar vi efter att alltid använda skogsråvaran på det mest effektiva och klimatsmarta sättet. Pappersmassa, trävaror, textilmassa och bioprodukter är bara några exempel. Genom att arbeta tillsammans har vi styrkan, engagemanget och modet som krävs för att bygga ett hållbart samhälle. Det sker med fötterna på marken, med örat mot omvärlden och med blicken framåt.

Ansök nu

Ekonomiassistent till Venture Design AB

Läs mer Apr 8
Ekonomiassistent till Venture Design
Är du en noggrann och driven ekonomiassistent med passion för siffror och administration? Vill du arbeta i ett dynamiskt och växande företag där du får möjlighet att utvecklas? Då kan detta vara rollen för dig!
Om oss
Venture Design är ett framgångsrikt företag inom möbel- och inredningsbranschen med huvudkontor i Växjö. Vi är ett engagerat team som tillsammans arbetar för att skapa mervärde för våra kunder och driva företaget framåt. Nu söker vi en ekonomiassistent som vill bli en del av vår ekonomiavdelning och bidra till vårt fortsatta växande.
Om rollen
Som ekonomiassistent hos oss kommer du att arbeta brett med ekonomiadministration och stötta ekonomiavdelningen i det dagliga arbetet. Du kommer att vara en viktig del av vårt team och dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:
Hantering av leverantörs- och kundreskontra
Fakturering och betalningar
Avstämning av konton och bokföring
Administration av kvitton och utlägg
Assistera vid månads- och årsbokslut
Övriga administrativa uppgifter kopplade till ekonomi

Vem är du?
Vi söker dig som har:
En eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande erfarenhet
Minst 1–2 års erfarenhet av arbete inom ekonomi
Goda kunskaper i ekonomisystem och Microsoft Office, särskilt Excel
Noggrannhet, struktur och en god problemlösningsförmåga
En positiv inställning och en vilja att lära och utvecklas

Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i Fortnox.
Vi erbjuder
En spännande och utvecklande roll i ett stabilt och växande företag
Möjlighet att påverka och förbättra ekonomiprocesser
Ett trevligt arbetsklimat med engagerade och kompetenta kollegor
Konkurrenskraftiga anställningsvillkor och förmåner



Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillträdas omgående.
Välkommen med din ansökan – vi ser fram emot att höra från dig!


Venture Design verkar som grossist av trädgårds -och inomhusmöbler. Företaget grundades i sin nuvarande form under 2014 och hade 2024 en omsättning på ca 350 MSEK. Idag har vi över 500 återförsäljare runt om i Norden och Europa, såväl klassiska möbelbutiker som renodlade e-handlare.
Vår kultur genomsyras av affärsmannaskap, ansvarstagande och nytänkande. Vi designar, utvecklar, marknadsför och distribuerar möbler med skandinavisk stil och hög prisvärdhet.
Vårt svenska kontor är placerat i Växjö, med centrallager i Knäred och ett inköpskontor i Kina.
Gasellvinnare 2021, gasellföretag 2022 och 2023 i Kronobergs län.

Ansök nu

Ekonomiservice i Växjö söker ekonomiassistent

Läs mer Mar 18
Ansvarar för samverkan och digitalisering av system och tjänster som är gemensamma för hela Svenska kyrkan.



Svenska kyrkan finns där människor finns.

Nära där du bor och på andra sidan jorden. Överallt är vi där för dig som vill och behöver – i ensamhet, kris, glädje och sorg, i viktiga skeenden och i vardagen. Oavsett vem du är och vilken tro du har. På kyrkokansliet jobbar ca 500 personer inom en stor spännvidd av yrken, i framkant av våra kunskapsområden. Tillsammans jobbar vi med frågor som är gemensamma för hela Svenska kyrkan. På så sätt stärker vi kyrkans möjligheter att möta samtidens utmaningar och bidra till fred, rättvisa och ett hållbart samhälle.

Svenska kyrkans ekonomiservice i Växjö söker nu en Ekonomiassistent
Vår verksamhet
Svenska kyrkans ekonomiservice erbjuder ekonomistöd till församlingar och pastorat i Svenska kyrkan. Vår enhet i Växjö består idag av 14 personer som arbetar för att ge kunderna kvalificerat stöd inom ekonomiområdet.

Arbetsuppgifter
Som ekonomiassistent hos oss arbetar du med administrativa uppgifter kopplade till ekonomi såsom löpande bokföring och leverantörs- och kundreskontra. Även andra arbetsuppgifter med koppling till ekonomi kan ingå i tjänsten, till exempel utvecklingsprojekt inom ekonomitjänsten.

Du arbetar självständigt men har kollegor nära till hands att samråda med. I arbetsgruppen är vi måna om att samarbeta, hjälpa varandra och tillsammans ta ansvar för helheten. Arbetet kan variera i intensitet över månaden och året, vilket betyder att du behöver arbeta flexibelt och uppgiftsorienterat.

Vår enhet i Växjö befinner sig i en spännande utvecklingsresa. Vi jobbar kontinuerligt med att förfina och digitalisera våra sätt att arbeta. Våra kundförsamlingar uppskattar att vi är lokalt förankrade, samtidigt som vi utvecklar gemensamma arbetssätt ihop med ett växande nätverk av ekonomienheter över hela landet inom kyrkans verksamhet.

Vem vi söker
För den här tjänsten söker vi dig som är minst gymnasieekonom, med några års erfarenhet av ekonomiadministration. Vi förutsätter att du har kunskap inom ekonomisystem och god datorvana.

Du är en viktig medspelare
Det är viktigt att du trivs med oss och att vi trivs med dig! För en lyckad matchning tror vi att du är en strukturerad och noggrann lagspelare som trivs med administrativa arbetsuppgifter. Du är intresserad av digitalisering och utveckling samt ser och tar möjligheter till förbättringar, både i dina egna arbetsuppgifter och i helheten. Du har förmåga att prioritera och leverera med god kvalitet. Du har en god kommunikativ förmåga. Det finns gott om kompetenta och goda kollegor och du inser att samarbete är en bra väg till ett gott resultat.

Vi förutsätter att du är medlem i Svenska kyrkan och delar våra värderingar som kännetecknas av varje människas lika värde, arbete för fred, försoning, rättvisa och hållbarhet. Läs mer om vår värdegrund https://www.svenskakyrkan.se/kristentro/kyrkans-vardegrund.

Vi erbjuder
Vi erbjuder ett roligt och utvecklande arbete där det finns stora möjligheter att utvecklas i organisationen. Arbetsmiljön är viktig för oss, vi värnar om en god gemenskap på arbetsplatsen och värdesätter ett hållbart arbetsliv. Vi har kollektivavtal, årsarbetstidsavtal, friskvårdsbidrag och friskvårdstimme samt lunchförmån.

Tillsvidareanställning på heltid med tillträde snarast eller enligt överenskommelse.

Mer information
Välkommen att kontakta enhetschef Helena Spjuth, mailto:helena.spjuth@svenskakyrkan.se, 0470-773731

Fackliga företrädare, mailto:siri.troili@svenskakyrkan.se (Vision), mailto:Malin.Andren@svenskakyrkan.se (Akavia) och mailto:Andreas.Sandberg@svenskakyrkan.se (KyrkA).

På kyrkokansliet utför vi, till vissa tjänster (alltid inom IT), bakgrundskontroller i vår rekryteringsprocess för att skapa en så kvalitetssäkrad process som möjligt.

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 13 pril 2025.

Urval sker löpande under ansökningstidens gång, så vänta inte med din ansökan!

Vi tillämpar offentlighetsprincipen i vår rekryteringsprocess. Det innebär att ansökningshandlingar som skickas in blir allmänna handlingar och kan begäras ut av allmänheten. Läs mer om Svenska kyrkans offentlighetsprincip https://www.svenskakyrkan.se/svenska-kyrkans-offentlighetsprincip.

Vi har gjort vårt medieval för denna rekrytering och undanber oss därför erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.

Ansök nu

Redovisningsekonom till Södra Smålands avfall och miljö

Läs mer Mar 18
Södra Smålands avfall och miljö erbjuder resurseffektiva och kretsloppsanpassade lösningar åt privatpersoner och verksamheter för att minimera, ta hand om och omvandla avfall till resurser.

Vi lyckas genom att ha engagerade medarbetare, utgå från kundens behov och genom att samverka med andra. Vår långsiktiga vision är ett Småland utan avfall.

SSAM jobbar utifrån en värdegrund med värdeord som Framåtanda, Tillsammans, Respekt, Hållbarhet och Glädje.

ARBETSUPPGIFTER
Vill du arbeta som redovisningsekonom i ett miljömedvetet bolag där du tillsammans med dina kollegor utgör en viktig länk mellan affär, verksamhet och ekonomi? Då är detta uppdraget för dig!

Som redovisningsekonom hos oss jobbar du med kundreskontra, fakturering, leverantörsreskontra och administration inom aktuellt område. I rollen ingår löpande bokföring, bokslutsavstämningar månads- och årsvis samt viss avstämning med enheterna förekommer. Processförbättringar är en naturlig del i arbetet. Utöver de ekonomiska arbetsuppgifterna ingår även allmänna administrativa uppgifter som bidrar till att hålla verksamheten och kontoret välfungerande.

Du hanterar löpande ärenden och är ett viktigt stöd åt verksamheten och dess ansvariga avseende ekonomi.
Då organisationen är liten finns det en bredd i tjänsten med stor variation av arbetsuppgifter från enklare till mer avancerade ekonomiuppgifter.

Välkommen med din ansökan.



KVALIFIKATIONER
Du har en högskoleutbildning inom ekonomi/redovisning eller har förvärvat motsvarande kunskaper på annat sätt. Det är meriterande om du har minst 3 års erfarenhet av ekonomiarbeten ur ett brett perspektiv. Erfarenhet av K3 är önskvärt. Du har god förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift i det svenska språket. Du har goda kunskaper i Excel och har lätt för att ta till dig och arbeta i nya system.

Som person har du lätt för att kommunicera, skapa och utveckla goda relationer. Du är noggrann, analytisk och strukturerad, och tycker om att arbeta med varierade arbetsuppgifter inom ekonomi.

B-körkort är ett krav.

ÖVRIGT
Bolagets anställda ska spegla den mångfald som finns i koncernen. Vi välkomnar sökande oberoende av t ex ålder, kön och etnicitet.

Till bemannings- och rekryteringsföretag eller till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare annonser.

Ansök nu

Ekonomiassistent till Elcare Nordic i Växjö

Läs mer Mar 25
Detta är inte en traditionell ekonomiassistentroll! På Elcare Nordic får du en nyckelroll i att säkerställa att företaget får korrekt betalning för utförda reparationer. Här kombineras ekonomi och administration med analys, problemlösning och affärsflöden i en snabbrörlig miljö. Rollen kräver att du kan hålla flera processer igång samtidigt och prioritera arbetsuppgifter effektivt.

Elcare Nordic är Nordens ledande servicepartner inom IT och hemelektronik. Vi utför auktoriserad service på PC, Surfplattor, TV, Monitorer, Audio/Video, Mobiltelefoner, kaffemaskiner mm. Vi på Elcare Nordic har 300 anställda och utför dagligen mer än 1500 reparationer. Vi söker nu en engagerad och analytisk kollega till vårt ekonomiteam. Som Ekonomiassistent ingår du i ett team om totalt sju personer. Läs gärna mer om Elcare Nordic här: https://elcare.com/sv-se

Vi på Maxkompetens söker nu efter en serviceminded och analytisk person som kommer jobba som konsult initialt och därefter finns det mycket goda chanser att bli direktanställd på Elcare Nordic.

Dina arbetsuppgifter
Som Ekonomiassitent hos Elcare Nordic kommer dina arbetsuppgifter fokuseras mot att säkerställa att bolaget får korrekt betalning för utförda reparationer. Du blir en viktig länk mellan intern ekonomi, produktion och kunder.
Följande arbetsuppgifter är de som kommer vara dagliga:
Du kommer löpande bevaka, kontrollera och utföra analyser över utförda reparationer och rapportera dessa till berörda kunder.
Du ser till att fakturor ställs ut i rätt tid mot våra kunder genom att vara involverad i såväl interna som externa dialoger.
I vissa fall finna lösningar via kompromisser med kund, främst via mail men också via telefon.
Bistå med hjälp vid implementation av nya/förändrade avtal och processer för att på ett korrekt sätt kunna följa upp reparationer.

Hos Elcare Nordic uppmuntras du att aktivt bidra till organisationens förbättringsarbete genom att engagerat vilja utveckla ditt dagliga arbete.

Din profil
Vi söker dig som har en bakgrund inom administration och ekonomi. Det är viktigt att du har en god förståelse för systemmässiga och ekonomiska flöden samt för de konsekvenser dessa kan ha. Rollen kräver att du arbetar strukturerat och kan hålla deadlines för såväl rapportering som fakturering.

Du har en stark kommunikativ förmåga och trivs med att samarbeta och bygga relationer - både inom teamet och med produktion, interna stödfunktioner samt externa parter.

Du har allmänna kunskaper i Officepaketet och bred erfarenhet av Excel, inklusive formler, funktioner och pivottabeller. För att lyckas i rollen behöver du kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, både i tal och skrift. Det är meriterande om du även behärskar norska, danska eller finska.

För att trivas i rollen och hos Elcare Nordic ser vi att du är analytisk, självgående och strukturerad. Du tycker om att arbeta i en dynamisk och varierad arbetsmiljö. Rollen passar dig som har ett stort engagemang och en vilja att lära av erfarna kollegor, samtidigt som du bidrar till en positiv och trivsam arbetsplats.


Vi erbjuder dig
Vi sätter oerhört stort värde på dig som medarbetare hos oss på Maxkompetens. Hos oss får du en personlig och prestigelös konsultchef vars främsta uppgift är att du ska trivas på din arbetsplats oavsett om du arbetar en kort period eller flera år som anställd hos oss. Din konsultchef är mån om kontakten med dig och kommer både besöka dig ute hos kundföretaget, men finns också tillgänglig via telefon och för personliga möten på Maxkompetens kontor.

Vi vill inget hellre än att hjälpa dig att utvecklas och lyckas i din jobbkarriär. Samtidigt ger vi dig branschens bästa friskvårdsersättning. Självklart erbjuder vi dig en formell trygghet när det kommer till allt det arbetsrättsliga såsom lön, semester, arbetsmiljö, friskvård, pension och sjukfrånvaro som medföljer stämpeln av att vara ett auktoriserat bemanningsföretag. Hoppas att du vill vara en del av oss!

Övrig information
Start: Omgående eller enligt överenskommelse.
Omfattning: heltid, 38h /vecka.
Arbetstid: Måndag-fredag, kontorstider med flex. Möjlighet att jobba delvis hybrid.
Placeringsort: Växjö
Kollektivavtal: Unionen

För den här tjänsten blir du anställd som konsult hos Maxkompetens och arbetar hos Elcare Nordic som har nya fräscha kontorslokaler i centrala Växjö.
Urval sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan idag! Vid frågor kontakta ansvarig konsultchef från Maxkompetens; Nathalie Stjärned 073 320 56 35.

Urval och intervjuer kommer ske löpande i denna process så ansök gärna på www.maxkompetens.se redan idag!
Vi undanber oss ansökningar via e-post med hänvisning till GDPR.

Om Maxkompetens
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och har kontor på fem orter fördelade på Kristianstad, Växjö, Halmstad, Borås och Stockholm. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och varje dag har vi ca 280 konsulter ute på uppdrag. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.

Ansök nu

Andra jobb i Växjö från Lernia Bemanning AB

Nedan visas andra jobb i Växjö från Lernia Bemanning AB .

VVS-montör | Lernia | Växjö

VVS-montör
Läs mer Apr 17
Nytt
Är du en skicklig VVS-montör som söker nästa utmaning i din karriär? Vår kund i Växjö erbjuder en spännande möjlighet där din expertis värdesätts och utvecklas. Bli en del av ett engagerat team och bidra till innovativa lösningar inom VVS-branschen. Ansök idag!

Om tjänsten

Som VVS-montör kommer du att arbeta med installation, reparation och underhåll av olika VVS-system hos vår kund. Du ansvarar för att säkerställa att alla installationer uppfyller gällande säkerhetsstandarder och kvalitetskrav. Dina arbetsuppgifter inkluderar att läsa och tolka ritningar, felsöka och åtgärda problem samt ge professionell rådgivning till kunder. Du kommer också att samarbeta med andra hantverkare och projektledare för att säkerställa smidiga och effektiva arbetsflöden.

Om dig

Formell kompetens

• Vi söker dig som har en relevant utbildning inom VVS-teknik, med certifiering som VVS-montör.
• Du ska ha erfarenhet av installation och underhåll av VVS-system.
• Goda kunskaper i läsning av tekniska ritningar.
• Körkort B är ett krav.
• Svenska i tal och skrift.

Som en av oss

Som anställd bemanningskonsult hos oss får du alltid en marknadsmässig lön, semester, pensionsavsättning, försäkringar och anslutning till vårt kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra hos oss så självklart erbjuder vi våra konsulter friskvårdsbidrag och företagshälsovård. Under din anställning har du en konsultchef som är ansvarig för ditt uppdrag och ser till att du trivs på din arbetsplats och stöttar dig samt utvecklar dig i din yrkesroll.

Om Lernia

Lernia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag och finns över hela landet. Med vårt omfattande nätverk erbjuder vi spännande jobb hos attraktiva arbetsgivare och varumärken som hjälper dig att utveckla din kompetens och karriär, både på lång och kort sikt.

Hur du söker tjänsten

För att söka tjänsten, scrolla ner till ansökningsformuläret nedan. Urval och intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag! Välkommen att söka denna tjänst genom att skicka in CV och personligt brev via länken.

Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan redan idag!

Ansök nu

CNC-operatör | Lernia | Växjö

CNC-operatör
Läs mer Apr 17
Nytt
Är du redo för nästa steg i din karriär? Hos Lernia får du chansen att utveckla dina färdigheter som CNC-operatör i ett dynamiskt team hos vår kund i Växjö. Här väntar spännande arbetsdagar, möjlighet till långsiktigt samarbete och en arbetsmiljö där kunskap och gemenskap står i centrum.

Om tjänsten

Som CNC-operatör kommer du att ansvara för att ställa in och sköta CNC-maskiner, kontrollera materialtillflöden och säkerställa hög kvalitet på produkterna. Du kommer att arbeta i 2-skift och utveckla dina tekniska färdigheter inom ett sammansvetsat team.

Om dig

Formell kompetens

• Verkstadsutbildning inom CNC.

• Flera års arbetslivserfarenhet av skärande bearbetning och maskinkörning.

• Mycket goda kunskaper inom ritningsläsning och mätteknik.

• Erfarenhet av att köra och göra justeringar av CNC-styrda maskiner är ett krav.

• Truckkort är meriterande.

• Goda kunskaper inom kvalitetskontroll och maskinomställningar.

Som en av oss

Som anställd bemanningskonsult hos oss får du alltid en marknadsmässig lön, semester, pensionsavsättning, försäkringar och anslutning till vårt kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra hos oss så självklart erbjuder vi våra konsulter friskvårdsbidrag och företagshälsovård. Under din anställning har du en konsultchef som är ansvarig för ditt uppdrag och ser till att du trivs på din arbetsplats och stöttar dig samt utvecklar dig i din yrkesroll.

Om Lernia

Lernia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag och finns över hela landet. Med vårt omfattande nätverk erbjuder vi spännande jobb hos attraktiva arbetsgivare och varumärken som hjälper dig att utveckla din kompetens och karriär, både på lång och kort sikt.

Hur du söker tjänsten

För att söka tjänsten, scrolla ner till ansökningsformuläret nedan. Urval och intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag!

Ansök nu

Skicklig Montör | Lernia| Växjö

Montör metallprodukter
Läs mer Mar 21
Är du händig, noggrann och söker nya utmaningar inom industrisektorn? Vill du arbeta på ett företag där du ges goda möjligheter att utvecklas och växa i din roll som montör? Då har du förmodligen hittat rätt!!

Vi på Lernia i Växjö, söker efter skickliga montörer till vår kund i Växjö som nu i vår kommer att leta efter nya trevliga kollegor.

Vad kommer du göra?

Företaget tillverkar ventilationsaggregat efter standard eller kundanpassade ritningar. Som montör utför du alla moment till klar produkt med hjälp av tryckluftsverktyg för borrning och skruvdragning. Arbetet ställer krav på ett högt tempo, noggrannhet och att leverera bra kvalité.

Vem söker vi?

Det viktigaste är din inställning! Vi tror att du är en engagerad lagspelare med stor arbetsvilja. Har du ett intresse för teknik, gillar att skruva & meka har du en bra grund att bygga på. Vi ser gärna att du har hög energi och är nyfiken på att lära dig nya arbetsmoment. Du trivs bäst när du får arbeta fysiskt med kroppen och har inga problem att jobba ständig kväll.

Formell kompetens

• Erfarenhet inom industrin, montering, bygg, snickeri, handverktyg, reparationer. Ritnings läsning är en fördel.
• Svenska språket obehindrat i tal och skrift.
• Truckkort är meriterande.
• B-körkort är ett krav i alla våra tjänster.

Som en av oss

Som anställd bemanningskonsult hos oss får du alltid en marknadsmässig lön, semester, pensionsavsättning, försäkringar och anslutning till vårt kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra hos oss så självklart erbjuder vi våra konsulter friskvårdsbidrag och företagshälsovård. Under din anställning har du en konsultchef som är ansvarig för ditt uppdrag och ser till att du trivs på din arbetsplats och stöttar dig samt utvecklar dig i din yrkesroll.

Om Lernia


Lernia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag och finns över hela landet. Med vårt omfattande nätverk erbjuder vi spännande jobb hos attraktiva arbetsgivare och varumärken som hjälper dig att utveckla din kompetens och karriär, både på lång och kort sikt.

Hur du söker tjänsten

För att söka tjänsten, scrolla ner till ansökningsformuläret nedan. Urval och intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag!

Ansök nu

CNC-operatör | Lernia | Växjö

CNC-operatör
Läs mer Apr 4
Är du redo för nästa steg i din karriär? Hos Lernia får du chansen att utveckla dina färdigheter som CNC-operatör i ett dynamiskt team hos vår kund i Växjö. Här väntar spännande arbetsdagar, möjlighet till långsiktigt samarbete och en arbetsmiljö där kunskap och gemenskap står i centrum.

Om tjänsten

Som CNC-operatör kommer du att ansvara för att ställa in och sköta CNC-maskiner, kontrollera materialtillflöden och säkerställa hög kvalitet på produkterna. Du kommer att arbeta i 2-skift och utveckla dina tekniska färdigheter inom ett sammansvetsat team.

Om dig

Formell kompetens

• Verkstadsutbildning inom CNC.

• Flera års arbetslivserfarenhet av skärande bearbetning och maskinkörning.

• Mycket goda kunskaper inom ritningsläsning och mätteknik.

• Erfarenhet av att köra och göra justeringar av CNC-styrda maskiner är ett krav.

• Truckkort är meriterande.

• Goda kunskaper inom kvalitetskontroll och maskinomställningar.

Som en av oss

Som anställd bemanningskonsult hos oss får du alltid en marknadsmässig lön, semester, pensionsavsättning, försäkringar och anslutning till vårt kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra hos oss så självklart erbjuder vi våra konsulter friskvårdsbidrag och företagshälsovård. Under din anställning har du en konsultchef som är ansvarig för ditt uppdrag och ser till att du trivs på din arbetsplats och stöttar dig samt utvecklar dig i din yrkesroll.

Om Lernia

Lernia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag och finns över hela landet. Med vårt omfattande nätverk erbjuder vi spännande jobb hos attraktiva arbetsgivare och varumärken som hjälper dig att utveckla din kompetens och karriär, både på lång och kort sikt.

Hur du söker tjänsten

För att söka tjänsten, scrolla ner till ansökningsformuläret nedan. Urval och intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag!

Ansök nu

Kock | Lernia | Braås

Kock, storhushåll
Läs mer Apr 4
Vår kund söker en kock för ett spännande korttidsuppdrag i Växjöområdet! Ta del av en dynamisk arbetsmiljö och bidra till att servera smakupplevelser för en större industri. Sök idag och forma framtiden med oss!

Om tjänsten

Som kock kommer du att ansvara för daglig matlagning i matsalen, servera cirka 150 luncher dagligen och samarbeta med kökspersonal för att säkerställa effektiv drift och hög kvalitet på måltiderna.

Om dig

Formell kompetens:

• Erfarenhet som kock, gärna inom lunchrestaurang eller liknande.
• Kock- och restaurangutbildning eller motsvarande.
• Körkort och tillgång till bil.
• Förmåga att förstå och kommunicera på svenska.

Som en av oss

Som anställd bemanningskonsult hos oss får du alltid en marknadsmässig lön, semester, pensionsavsättning, försäkringar och anslutning till vårt kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra hos oss så självklart erbjuder vi våra konsulter friskvårdsbidrag och företagshälsovård. Under din anställning har du en konsultchef som är ansvarig för ditt uppdrag och ser till att du trivs på din arbetsplats och stöttar dig samt utvecklar dig i din yrkesroll.

Om Lernia

Lernia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag och finns över hela landet. Med vårt omfattande nätverk erbjuder vi spännande jobb hos attraktiva arbetsgivare och varumärken som hjälper dig att utveckla din kompetens och karriär, både på lång och kort sikt.

Hur du söker tjänsten

För att söka tjänsten, scrolla ner till ansökningsformuläret nedan. Urval och intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag! För att söka tjänsten skickar du in CV och personligt brev via länken.

Ansök nu

CNC-operatör | Lernia| Växjö

CNC-operatör
Läs mer Mar 18
Är du redo för nästa steg i din karriär? Hos Lernia får du chansen att utveckla dina färdigheter som CNC-operatör i ett dynamiskt team hos vår kund i Växjö. Här väntar spännande arbetsdagar, möjlighet till långsiktigt samarbete och en arbetsmiljö där kunskap och gemenskap står i centrum.

Om tjänsten

Som CNC-operatör kommer du att ansvara för att ställa in och sköta CNC-maskiner, kontrollera materialtillflöden och säkerställa hög kvalitet på produkterna. Du kommer att arbeta i 2-skift och utveckla dina tekniska färdigheter inom ett sammansvetsat team.

Om dig

Formell kompetens

• Verkstadsutbildning inom CNC.

• Flera års arbetslivserfarenhet av skärande bearbetning och maskinkörning.

• Mycket goda kunskaper inom ritningsläsning och mätteknik.

• Erfarenhet av att köra och göra justeringar av CNC-styrda maskiner är ett krav.

• Truckkort är meriterande.

• Goda kunskaper inom kvalitetskontroll och maskinomställningar.

Som en av oss

Som anställd bemanningskonsult hos oss får du alltid en marknadsmässig lön, semester, pensionsavsättning, försäkringar och anslutning till vårt kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra hos oss så självklart erbjuder vi våra konsulter friskvårdsbidrag och företagshälsovård. Under din anställning har du en konsultchef som är ansvarig för ditt uppdrag och ser till att du trivs på din arbetsplats och stöttar dig samt utvecklar dig i din yrkesroll.

Om Lernia

Lernia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag och finns över hela landet. Med vårt omfattande nätverk erbjuder vi spännande jobb hos attraktiva arbetsgivare och varumärken som hjälper dig att utveckla din kompetens och karriär, både på lång och kort sikt.

Hur du söker tjänsten

För att söka tjänsten, scrolla ner till ansökningsformuläret nedan. Urval och intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag!

Ansök nu