Växjö: Vi söker en medicinsk sekreterare till habiliteringen i Växjö

Hitta ansökningsinfo om jobbet Vi söker en medicinsk sekreterare till habiliteringen i Växjö i Växjö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Växjö inom den kategorin.

Publicerad: 2020-02-06 // Varaktighet: Heltid

I Region Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län".

Habiliteringen är en specialistverksamhet för personer med varaktiga funktionsnedsättningar i alla åldrar. När du kommer till oss möts du av ett stort engagemang - vi är helt enkelt mycket stolta över att jobba på habiliteringen! Det som gör att vi trivs extra bra är vår kultur. Den kännetecknas av öppenhet, hjälpsamhet och viljan att lära sig.
Våra jobb är roliga, svåra och intressanta. Vi vill göra skillnad och skapa mervärde för personer med funktionsnedsättning.

Som medarbetare hos oss har du möjlighet att utvecklas i dina arbetsuppgifter och inom habiliteringen. Du får växa i din roll, det finns alltid saker att lära sig.

Nu söker vi en medicinsk sekreterare till vår verksamhetsövergripande administrativa enhet. Du kommer primärt att arbeta inom habiliteringen på Sigfridsområdet i Växjö men arbete inom andra delar av verksamheten kan också bli aktuellt, habiliteringen har verksamheter både i Växjö och Ljungby. Välkommen till framtidens habilitering!




ARBETSUPPGIFTER
Vill du jobba med många olika uppgifter och lära dig mycket? Hos oss får du både arbeta självständigt och vara en del av en administrativ enhet.

Som medicinsk sekreterare hos oss kommer du att arbeta med vårdadministration kring våra besök men även fungera som ett viktigt administrativt stöd till våra chefer och medarbetare. Arbetsuppgifterna är breda och omväxlande! Du kommer bland annat att arbeta med journalskrivning, fakturahantering, statistik, beställningar, mottagning i reception, telefon och posthantering.

Vi ser dig och dina kunskaper inom administration som en viktig del av vår framtid! Vi vill att du som medicinsk sekreterare bidrar med nya tankar och idéer i arbetet med att utveckla habiliteringens administrativa stöd utifrån ett hållbart och långsiktigt perspektiv.

Som ny medarbetare får du en stabil introduktion på arbetsplatsen och handledning i dina arbetsuppgifter. Vår ambition är att du ska få en trygg start och möjlighet att utvecklas i ditt yrke.

Läs mer om våra förmåner här: http://www.regionkronoberg.se/jobb-och-utbildning/formaner/

KVALIFIKATIONER
Du ska ha en godkänd utbildning som medicinsk sekreterare, (läkarsekreterare) eller hälso- och vårdadministratör.

Du har digital kompetens och det är önskvärt om du har erfarenhet av journalsystemet Cambio Cosmic. Vi ser också gärna att du har kunskap om t ex ärendehanteringssystem och fakturahantering.

För att lyckas och trivas i rollen som medicinsk sekreterare är det viktigt att du är flexibel och trivs med varierande arbetsuppgifter. Du behöver ha förmåga att arbeta såväl självständigt som i samverkan med andra. Du har ett professionellt bemötande och god förmåga att skapa kontakt i möten med människor. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Innan erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas.


ÖVRIGT
Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771-693 693.

Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen.

Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Växjö som Läkarsekreterare/Vårdadmin/Medicinsk sekreterare

Nedan visas andra jobb i Växjö som Läkarsekreterare/Vårdadmin/Medicinsk sekreterare.

Medicinsk sekreterare till WeMind BUP Växjö

Läs mer Apr 16
WeMind är kvalitetsledande inom svensk öppenvårdspsykiatri och vår viktigast byggsten är självklart våra medarbetare. För oss är det viktigt med en trygg och trivsam arbetsmiljö där varje medarbetare har en stimulerande arbetssituation och att du dessutom har roligt på jobbet. Tillsammans jobbar vi för att ständigt förbättra psykiatrin i Sverige och genom effektiv, jämlik och evidensbaserad vård gör vi skillnad på riktigt.
Att jobba som Medicinsk sekreterare på WeMindPå WeMind har medicinska sekreterare och administrativ personal en nyckelroll. För många patienter är den administrativa personalen den första kontakten med mottagningen och bemötandet betyder mycket för att patienten ska känna sig sedd och välkommen. Arbetsuppgifterna är omväxlande och du ser till att mottagningen rullar med patientbokningar, välkomnande reception och journalhantering. Träffa vår administrativa personal.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Journalskrivning med tillhörande vårdkontaktsregistrering
Remisshantering
Kassa- och receptionsarbete
Bemanna telefon via talsvarsbaserade system
Utlåtanden och intyg
Kvalitetsarbete
Ingå i NP-team
WeMind erbjuder dig Grundlig och strukturerad introduktion
Regelbunden utbildning och kompetensutveckling, både internt och externt. Exempel på intern utbildning är regelbundna lunchföreläsningar med framstående föreläsare om den senaste forskningen och digitala utbildningar via vår utbildningsplattform
Ett aktivt och nära ledarskap av verksamhetschef och medicinskt ledningsansvarig
Kollegor i olika delar av landet som samarbetar och utbyter erfarenheter
Möjlighet att engagera sig inom utvecklingsprojekt
Din nya arbetsplats
Mottagningen i Växjö ingår i vårdval barn- och ungdomspsykiatri med öppning mars 2024. Det är en öppenvårdsmottagning som tar emot personer 6–17 år för psykiatrisk bedömning, utredning och behandling. På mottagningen arbetar följande yrkeskategorier: specialistläkare i psykiatri, psykologer, sjuksköterskor och administrativ personal.
Under hösten 2024 får vi tillgång till nya större lokaler och behöver bli fler till vårt team. Tillsammans i nuvarande teamet skapar vi trygghet och arbetssätt som utvecklar mottagningen för varje dag som går.
Om dig Utbildning i Medicinsk sekreterare eller hälso- och sjukvårdsadministratör (KY)
Erfarenhet av arbete som medicinsk sekreterare inom psykiatrin, meriterande
Kunskap i journalsystemet Cosmic, meriterande

Som vårdadministratör har du en central roll på mottagningen. Du kommer att bli en del av ett team vilket förutsätter att du har en god samarbetsförmåga. Våra patienter är viktiga för oss och som administratör är du ansiktet utåt.
En positiv inställning och ett gott bemötande är egenskaper som värderas högt. Du kommer vara en del av utvecklingen på mottagningen vilket ställer krav på initiativförmåga och flexibilitet men som också ger dig stora utvecklingsmöjligheter.
WeMinds viktigast byggsten är självklart våra medarbetareFör oss är det viktigt med en trygg och trivsam arbetsmiljö där varje medarbetare har en stimulerande arbetssituation och att du dessutom har roligt på jobbet. Läs mer om vårt erbjudande.
Kollektivavtal med tillhörande försäkringar och pension
Individuell lönesättning
Flexibel arbetssituation med möjlighet till visst distansarbete
Friskvård via Epassi
Din ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 26 maj 2024. Vi intervjuar löpande under ansökningsperioden och tjänsten kan komma att tillsättas under perioden så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Anställningsform: Tillsvidareanställning, vi tillämpar provanställning
Omfattning: Heltid 100%
Placering: Växjö
Tillträde: Så snart som möjligt, enligt överenskommelse
Vid patientnära arbete inom WeMind tillämpas kontroll av yrkeslegitimation och utdrag ur belastningsregistret före beslut om anställning enligt gällande riktlinjer.
För frågor och mer information är du varmt välkommen att kontakta Ulrika von Sivers, Verksamhetschef WeMind Öppenvårdspsykiatri, på ulrika.von.sivers@wemind.se.
Vi ser fram emot att höra från dig och att få berätta mer om oss och hur vi arbetar på WeMind!
Varmt välkommen med din ansökan!Ulrika von Sivers

Ansök nu

Medicinsk sekreterare till Barn- och ungdomskliniken, vikariat

Läs mer Maj 8
I Region Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län".

Barn- och ungdomsklinikens uppdrag är att erbjuda hälso- och sjukvård av högsta kvalitet. Vi ska ge vård och insatser på lika villkor och bidra till jämlik hälsa för länets alla barn och ungdomar. Vården ska ges med respekt för människors lika värde och för den enskilda människans värdighet. Vår ledstjärna är För barnets bästa.

På Barn- och ungdomskliniken finns barnmottagningar i Växjö och Ljungby, vårdavdelning, neonatalavdelning, barnakut, barndagvård samt hemsjukvård. Vi som arbetar här är sjuksköterskor, undersköterskor, servicevärdar, fysioterapeuter, arbetsterapeuter, kuratorer, logopeder, psykologer, lekterapeuter, läkare, medicinska sekreterare och administrativa assistenter.

Avdelningen för medicinska sekreterare består av 16 medarbetare som arbetar med vårddokumentation och administrativt stöd inom hela kliniken. Som medicinsk sekreterare arbetar man riktat mot någon av våra enheter, men vi samarbetar i väldigt hög utsträckning utöver det. Vi har ett högt utvecklingsfokus och driver arbetet med taligenkänning och digitalisering framåt!

Vi söker nu en kollega för ett vikariat med uppdrag mot vår neonatalavdelning!

ARBETSUPPGIFTER
Som medicinsk sekreterare hos oss erbjuder vi dig ett brett och varierat arbete. Tjänsten omfattar arbetsuppgifter såsom journalskrivning, tidbokning, kontrolluppgifter, telefonservice, statistik, kvalitetsgranskning, schemaläggning och inköp.

Tillsammans med en kollega kommer du att vara en del av neonatalavdelningens team, vilket utöver medicinska sekreterare utgörs av sjuksköterska, undersköterska och läkare. Du kommer att arbeta mot såväl avdelning som mottagning.

I vår arbetsgrupp arbetar vi ständigt för en god arbetsmiljö med ett gott samarbete och gott arbetsklimat. Vårt arbete utförs alltid med fokus på barnets och familjens bästa.

Som ny hos oss får du en individuellt anpassad introduktion och en utsedd kollega som mentor.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är utbildad medicinsk sekreterare, hälso- och vårdadministratör, medicinsk vårdadministratör eller läkarsekreterare. Vi ser gärna att du har arbetslivserfarenhet av administrativt arbete.

För rollen krävs det att du besitter du goda kunskaper i det svenska språket och vi ser gärna att du har erfarenhet av journalsystemet Cambio Cosmic. Därtill är eventuell utbildning och godkännande som sjukdomsklassificerare och kodare meriterande.

Som person är du strukturerad i ditt arbetssätt och kan självständigt planera och organisera ditt arbete. Du tar dig an dina arbetsuppgifter med engagemang och är noggrann i ditt utförande. Du delar vår bild av att samarbete är avgörande för att nå våra gemensamma mål och att vi behöver vara flexibla i vårt arbete när vi behöver hjälpas åt.

Personlig lämplighet är av stor betydelse för oss, och innan anställning erbjuds krävs ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister.

ÖVRIGT
Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771-693 693.

Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen.

Informationen du anger kan komma att lämnas ut avseende regler för allmän handling enligt offentlighetsprincipen och dina uppgifter behandlas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR).

Kontakta ansvarig rekryterare hos Region Kronoberg vid skyddad identitet för vidare information om hur du ansöker och hantering av dina personuppgifter.

Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

Ansök nu

Medicinsk sekreterare till rehabiliteringskliniken i Växjö

Läs mer Apr 24
I Region Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län".

Välkommen till primärvård, psykiatri och rehab! Ett verksamhetsområde som står inför en spännande framtid med utveckling av god och nära vård. Primärvård, psykiatri och rehab består av 21 offentligt drivna vårdcentraler, 1177 vårdguiden, specialistpsykiatri, rehab- och habiliteringsverksamheter samt familjehälsan och En väg in för barn och ungdomar med psykisk ohälsa. Vårt uppdrag är att skapa goda förutsättningar för våra patienter, att Kronobergarna ska få rätt vård och behandling av bästa möjliga kompetens i rätt tid och på rätt vårdnivå.

ARBETSUPPGIFTER
Som medicinsk sekreterare är vårdadministration kring våra patienter en del av arbetet, men du kommer även fungera som ett viktigt administrativt stöd till våra chefer och medarbetare. Andra förekommande arbetsuppgifter är delta i teamkonferenser, ta fram statistik, göra beställningar, receptionsarbete samt telefon- och posthantering. Som medicinsk sekreterare är du också en nyckelperson när det gäller tex. patientschema, remisser, inskrivning och rapportering till våra kvalitetsregister.

Det sker kontinuerligt omfattande digitalisering inom Region Kronoberg där du som medicinsk sekreterare har en viktig roll i olika forum. Det är därför en fördel om du som söker är intresserad av digitala lösningar och processhantering.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har utbildning som medicinsk sekreterare/vårdadministratör. Vi ser gärna att du har god datorvana och erfarenhet av att jobba med Cambio Cosmic och Excel.

Du har en positiv inställning och vill vara med och utveckla verksamheten. Personliga egenskaper såsom flexibilitet, struktur, förmåga att arbeta självständigt samt god samarbets- och initiativförmåga är viktiga. Vi ser det som självklart att du även har förmåga att ge god service till både medarbetare och patienter. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Bifoga endast betyg, intyg och eventuell legitimation som är relevanta för aktuell tjänst.
Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771-693 693.

Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen.

Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

Ansök nu

Välkommen till händelsernas centrum! Medicinsk sekreterare till akuten

Läs mer Mar 26
Vi söker just nu ytterligare en kollega till vårt gäng av medicinska sekreterare i Växjö. Trivs du i händelsernas centrum, med stor flexibilitet och varierande arbetsuppgifter kan det här vara ditt drömjobb!

Att arbeta som medicinsk sekreterare på akutkliniken är ett otroligt spännande och utvecklande arbete. Vi erbjuder en arbetsplats med puls, fart, fläkt och härliga kollegor! Här möter vi människor i alla åldrar, med olika bakgrund, vilket medför en stor variation i arbetet och en hög kompetens hos alla våra medarbetare. Med dina kunskaper och erfarenheter får du möjlighet att bidra till en god och patientsäker vård.. Hos oss får du ett omväxlande, utmanande och roligt arbete!

I Region Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län".

ARBETSUPPGIFTER
Akutklinikens medicinska sekreterare har en viktig roll som verksamhetens administrativa stöd för att hjälpa verksamheten att gå runt! Den stora variationen av skrivning ger bred kunskap och möjlighet till utveckling.
Vi skriver diktat åt akutmottagningarna i Växjö och Ljungby samt åt akutvårdsavdelningen, AVA. Under kvällstid och på helger skriver vi även inläggningar och akuta operationsberättelser åt ortoped-, kirurg-, kvinno-, barn- och ungdomskliniken.

Våra medarbetare är viktiga i verksamhetens utvecklingsarbete och du får möjlighet att bidra i vårt fortsatta arbete! Tillsammans arbetar vi aktivt med utveckling av både nya och befintliga arbetssätt och arbetsuppgifter.

KVALIFIKATIONER
Du är utbildad medicinsk sekreterare och kan lätt anpassa dig till ändrade omständigheter. För dig är förändring en möjlighet! I övrigt bör du vara bra på att planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt samt vara trygg i att arbeta självständigt. Vi ser gärna att du har kunskap inom IT och Cambio Cosmic. Utbildning inom DRG ses som meriterande.
Din samarbetsförmåga är central då vi samarbetar med alla yrkeskategorier i vården. En positiv inställning till förändringsarbete och viljan att bidra är väsentlig. Det är meriterande om du har erfarenhet från arbete på akutmottagning eller om du har arbetat som medicinsk sekreterare tidigare.

ÖVRIGT
Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771-693 693.

Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen.

Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

Ansök nu

Rättspsykiatrin i Växjö söker en medicinsk sekreterare

Läs mer Mar 25
I Region Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län".

ARBETSUPPGIFTER
Som medicinsk sekreterare på Rättspsykiatriska regionkliniken i Växjö har du tillsammans med dina kollegor ansvar för administrativa uppgifter, till exempel journaldokumentation, remisshantering och externa telefonsamtal och e-post. Du är en viktig kontaktperson mellan kliniken och rättsväsendet liksom andra myndigheter. Din noggrannhet hjälper till att säkerställa en rättssäker tvångsvård för våra patienter. Då kliniken tar emot patienter från hela landet ingår också kommunikation med rättspsykiatriska kliniker i andra regioner.

Du kommer att tillhöra en liten grupp medicinska sekreterare som arbetar tätt tillsammans här värdesätts öppen kommunikation och hjälpsamhet mot varandra. I rollen som medicinsk sekreterare ingår du också i teamsamverkan med andra professioner på kliniken och medverkar på teamkonferenser och vårdplansmöten. Hos oss blir du en värdefull del i teamet runt patienten.

Inom vår sekreterargrupp hanterar vi även många andra uppgifter, bland annat nationellt kvalitetsregister, markörbaserad journalgranskning och journalarkiv. Goda möjligheter finns att få ansvar för individuella arbetsområden som intresserar dig.

Hos oss får du möjligheter att engagera dig i klinikens utvecklingsarbete och aktivt delta i projekt för att förbättra arbetssätt och rutiner.

Vi lovar dig ett omväxlande och intressant arbete!


KVALIFIKATIONER
Du är utbildad medicinsk sekreterare/vårdadministratör/läkarsekreterare med god förmåga till självständigt arbete och planering. Arbetslivserfarenhet och erfarenhet av journalsystemet Cambio Cosmic är meriterande.

Vi söker dig som är engagerad, noggrann, flexibel och har lätt för att samarbeta med andra yrkesprofessioner. Du ska även vara serviceinriktad, ansvarstagande och en god kommunikatör. För att trivas och utvecklas hos oss bör du ha ett intresse för att lära dig tvångsvårdens juridik.

Du ställer dig bakom Region Kronobergs värdegrund Respekt för människan och i kontakten med våra patienter har du förmåga att se människan bakom brottet.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

I samband med rekrytering begär vi utdrag ur brotts- och misstankeregistret samt alkohol-och drogtest via vår företagshälsovård.

ÖVRIGT
Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771-10 10 29.

Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen.

Ansök nu

Andra jobb i Växjö från Region Kronoberg, Primärvård och Rehab

Nedan visas andra jobb i Växjö från Region Kronoberg, Primärvård och Rehab .

Hej specialist i allmänmedicin!

Specialistläkare
Läs mer Jan 16
VI HAR BESTÄMT OSS!
Primärvården har startat resan mot en god och nära vård. Vår läkarbemanning går sakta uppåt, men vi behöver dig också. Vi ska ha en stabil egen bemanning, med kontinuitet för patienterna och bästa möjliga arbetsmiljö.

Målet är långsiktig kontinuitet i bemanningen, för att kunna göra bästa möjliga för våra patienter, och samtidigt få en bra arbetsmiljö för våra medarbetare. Dessutom står vi inför en framtid där primärvården kommer att få ett allt viktigare uppdrag.

Primärvården i Region Kronoberg står för hälsa, kunskap och omtanke. Här finns 21 vårdcentraler som drivs i regionens regi, några är stora, några är små, några finns i stad andra på landsbygden. I dag är vi ca 600 medarbetare i primärvården i Region Kronoberg. Under de närmaste åren behöver vi bli fler. Vill du bli en av oss? Då är du välkommen!

ARBETSUPPGIFTER
Hos oss erbjuds du:
- En arbetsplats som har bestämt sig för att bli oberoende av hyrpersonal

- God grundlön; Region Kronoberg har de senaste åren gjort lönesatsningar på specialister i allmänmedicin, vilket innebär en konkurrenskraftig grundlön.

- Extralön: 10 000 kronor per månad, som betalas ut i sexmånadersperioder.

- Du får 175 procent av din lön om du arbetar på din jourkomptid.

- Löneväxling. I Region Kronoberg erbjuds möjlighet att växla lön till pension. Löneväxlingen är förmånlig eftersom den ger ett premietillägg. Det blir ingen inkomstskatt på det belopp som löneväxlas, utan du skattar först då pensionen utbetalas.

- Löneväxling. Du kan en gång om året även göra en engångsavsättning till pension.

- Tillsammans med chefen och kollegor planerar du arbetstider och tidboken utifrån verksamhetens behov

- Hos oss finns många olika typer av vårdcentraler: stora och små, på landsbygden och i staden. Du har möjlighet att välja var du vill vara.

- Du får arbeta brett med patienter i alla åldrar och livssituationer.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är specialist i allmänmedicin.

Vi söker också dig som är intresserad göra ST i allmänmedicin hos oss. Då gör du din ansökan via en annan annons.

ÖVRIGT
Det finns goda möjligheter att pendla till oss från orter utanför länet.

Region Kronoberg erbjuder nyinflyttade medarbetare inflyttarservice, det vill säga ett antal tjänster som ska göra det lättare att etablera sig som nyinflyttad i Kronoberg. Läs mer på: http://www.regionkronoberg.se/jobb-och-utbildning/region-kronoberg-som-arbetsgivare/inflyttarservice/

Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

Om du har frågor om registreringen av din ansökan, kontakta Offentliga jobbs telefonsupport på tel 0771-693 693

Ansök nu

Överläkare/specialistläkare till rehabiliteringskliniken i Växjö!

Specialistläkare
Läs mer Jan 14
Välkommen till Rehabiliteringskliniken i Växjö!
Nu söker vi dig som är legitimerad läkare med specialistutbildning inom rehabiliteringsmedicin eller någon annan specialitet och med stort intresse för rehabilitering.

Rehabiliteringskliniken i Växjö bedriver specialiserad rehabilitering efter somatisk sjukdom eller skada, för vuxna främst från Kronobergs län. Rehabiliteringen bedrivs i slutenvårdsprogram, öppenvårdsprogram och smärthanteringsprogram. Våra program är ackrediterade av CARF och vi är stolta över våra resultat. Där vi beskrivs som effektiva, välkoordinerade, professionella och personcentrerade och med ett stort engagemang för att ständigt förbättra våra program. Utöver rehabilitering i program har kliniken en utbyggd mottagningsverksamhet bl.a. ryggmärgsskademottagning, post-polio mottagning, spasticitetsmottagning, specialistmottagning smärta.

Vi har en individcentrerad filosofi som genomsyrar rehabiliteringen och är tydlig i kontakten med patienter, deras närstående, personal och andra intressenter. Vi arbetar i interdisciplinära team med insatser från olika kompetensområden och med en individuell rehabiliteringsplan som grund. Här arbetar läkare med specialistutbildning i rehabiliteringsmedicin, allmänmedicin, geriatrik och neurologi varav några med pågående vidareutbildning inom algologi. Tillsammans med sjuksköterskor, undersköterskor, fysioterapeuter, arbetsterapeuter, logopeder, psykolog och kurator bildar vi ett starkt team runt patienten.

Våra vanligaste diagnoser är stroke, traumatisk hjärnskada eller hjärnskada orsakad av infektion, långvarig icke-malign smärta, neurologiska sjukdomar och skador såsom MS, ryggmärgsskada, post-polio och Parkinson samt efter benamputation eller multitrauma. Det gör att arbetsuppgifterna blir varierade och att du får möjlighet att använda hela din kompetens i mötet med patienter.

På rehabiliteringskliniken värderar vi vår arbetsmiljö högt och vår ambition är att hitta arbetssätt där alla medarbetares kompetenser används rätt och till patientens fördel.

Rehabiliteringskliniken ligger på Sigfridsområdet i Växjö, precis vid sjön Trummen och i hjärtat av Småland. I Region Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län". Växjö är en av Sveriges snabbast växande regioner, med ett starkt näringsliv, stolta designtraditioner och driftiga människor. Här finns kreativitet, framtidstro och med naturen alltid runt hörnet. Vi hoppas du ska trivas!



ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att arbeta med rehabilitering inom hjärnskaderehab och neurorehab. Där har du det medicinska ansvaret och för patientens rehabiliteringsprocess. Du medverkar vid team-patientmöten samt planeringsmöten med andra myndigheter.

Hos oss får du intressanta och varierande uppgifter inom flera medicinska områden såväl i sluten som i öppen vård. Hos oss finns goda möjligheter till utvecklingsarbete inom rehabiliteringsområdet och vi värderar din kompetensutveckling högt.

Hos oss erbjuds du dessutom:
- Goda möjligheter till kompetensutveckling, finansierad vidareutbildning, ledarskapsprogram med mera.

- Tillsammans med chefen och kollegor planerar du arbetstider och tidboken utifrån verksamhetens behov

- Löneväxling. I Region Kronoberg erbjuds möjlighet att växla lön till pension. Löneväxlingen är förmånlig eftersom den ger ett premietillägg. Det blir ingen inkomstskatt på det belopp som löneväxlas, utan du skattar först då pensionen utbetalas. Du kan en gång om året även göra en engångsavsättning till pension.

- Goda möjligheter till forskning vi har en aktiv och väletablerad forsknings- och utvecklingsenhet, som har ett nära samarbete med Linnéuniversitetet.

- Du är försäkrad och trygg om du blir sjuk eller skadas i arbetet.

- Tjänstepension enligt vårt kollektivavtal (KAP-KL/AKAP-KL)

- Vi erbjuder nyinflyttade medarbetare inflyttarservice, det vill säga ett antal tjänster som ska göra det lättare att etablera sig som nyinflyttad i Kronoberg. Läs mer på: http://www.regionkronoberg.se/jobb-och-utbildning/region-kronoberg-som-arbetsgivare/inflyttarservice/

- Goda möjligheter att pendla till oss från orter utanför länet.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är legitimerad läkare med specialistutbildning inom rehabiliteringsmedicin eller någon annan specialitet och med stort intresse för rehabilitering.

För att trivas hos oss tror vi att du gillar teamarbete och att jobba tillsammans med andra. Kommunikation är en av dina styrkor och ett gott bemötande en självklarhet. Välkommen med din ansökan!

Vi gör en löpande rekrytering så skicka gärna in din ansökan nu. Har du frågor eller funderingar är du varmt välkommen att höra av dig till oss och kanske boka in ett besök i vår verksamhet?

ÖVRIGT
Läkarförbundet nås via vår växel, 0470- 58 80 00

Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771-693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen.

Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

Ansök nu

Vill du jobba som specialist i allmänmedicin på vårdcentralen Birka?

Specialistläkare
Läs mer Jan 30
Primärvården har startat resan mot en god och nära vård. Vi ska ha en stabil egen bemanning, med kontinuitet för patienterna och bästa möjliga arbetsmiljö. Dessutom står vi inför en framtid där primärvården kommer att få ett allt viktigare uppdrag.

I Region Kronobergs offentligt drivna primärvård finns det plats för dig må bra och utvecklas i yrkesrollen. Nu söker vi dig som vill jobba med oss på vårdcentralen Birka, vi är en familjär vårdcentral som ligger på Öster i centrala Växjö. Vi ligger i framkant när det gäller utvecklingsarbete och har under de senaste två åren implementerat en äldremottagning, sårvårdsmottagning och ett akutteam.




ARBETSUPPGIFTER
Vi erbjuder dig en god grundlön. Region Kronoberg har de senaste åren gjort lönesatsningar på specialister i allmänmedicin, vilket innebär en konkurrenskraftig grundlön samt extralön: 10 000 kronor per månad, som betalas ut i sexmånadersperioder. Läs gärna mer om vad vi erbjuder dig som specialist i allmänmedicin i Region Kronoberg här: http://www.regionkronoberg.se/jobb-och-utbildning/stor-satsning-pa-specialister-i-allmanmedicin/

Vårdcentralen Birka är en central och stabil vårdcentral, hos oss får du vara en del av ett sammanhang, få kontinuitet och utveckling. Vi arbetar teambaserat vilket ger oss goda möjligheter att kunna göra skillnad för våra patienter. Tillsammans med dina kollegor får du möjlighet att arbeta med patienter i alla åldrar och livssituationer.

Vi strävar alltid efter att du ska jobba på toppen av din kompetens. Hos oss prioriteras tid för kollegialt utbyte i form av läkarmöte, rehabteam och arbetsplatsträffar. Vi erbjuder dig dessutom utvecklingstid som planeras utifrån verksamhetens behov och förutsättningar.
Din kunskap är viktig - vårdcentralen Birka är en attraktiv utbildningsplats, du kommer att få vara med och utbilda framtidens specialister i allmänmedicin.

På vårdcentralen Birka är vi måna om att skapa en god hälsa och ett hållbart arbetsliv för våra medarbetare, det hoppas vi märks och känns. Kom gärna och besöks oss, vi tror att du kommer att trivas här, varmt välkommen med din ansökan!


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är specialist i allmänmedicin.

ÖVRIGT
Om du funderar på att flytta hit erbjuder vi dig inflyttarservice, det vill säga ett antal tjänster som ska göra det lättare att etablera sig som nyinflyttad i Kronoberg. Läs mer om det och våra andra förmåner här: http://www.regionkronoberg.se/jobb-och-utbildning/region-kronoberg-som-arbetsgivare/inflyttarservice/

Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771-693 693.

Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen.

Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

Ansök nu

Nu söker vi hjälpmedelskonsulenter till hjälpmedelscentralen

Fysioterapeut/Sjukgymnast
Läs mer Feb 7
I Region Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län".

Välkommen till hjälpmedelscentralen här gör vi någons vardag bättre!
Vårt uppdrag är att ge människor med funktionsnedsättning förutsättningar för delaktighet i samhället. Vi erbjuder lösningar, avancerad teknik och specialanpassningar i de fall marknadens hjälpmedel inte uppfyller brukarens behov. Varje år förskriver vi ungefär 3000 olika hjälpmedel, ger service på mer än 1300 hjälpmedel och stöttar omkring 700 förskrivare att hitta rätt produkter.

Nu söker vi dig som vill förstärka vårt team och arbeta som hjälpmedelskonsulent för områdena enkla och avancerade joystickstyrda elrullstolar. Hos oss blir du en av 19 medarbetare med olika yrkeskompetenser.

Vi tycker också att det är extra roligt att välkomna en ny kollega till oss just nu. Vi är i en spännande fas, med verksamhetsutveckling och nya lokaler framöver.





ARBETSUPPGIFTER
Att arbeta hos oss innebär inspirerande samarbeten med olika yrkeskategorier och omväxlande arbetsdagar.

Som hjälpmedelskonsulent inom området elrullstolar får du möjlighet att bli expert inom ditt produktområde. Du jobbar som förskrivare med hela Kronobergs län som arbetsplats och med ett nära samarbete med hjälpmedelstekniker och våra leverantörer. Arbetet ger en stor variation, utveckling och spännande möten.

Du kommer att växa i din roll, dels genom utbildning, dels genom att aktivt vara med och påverka och utveckla nya arbetssätt. Rollen som hjälpmedelskonsulent innebär att du är med genom hela processen, i allt från sortimentsansvar, bedömningar och till leverans av hjälpmedel i hemmet. Är du en person som gillar variation och att den ena dagen är inte den andra lik så är detta jobbet för dig!


KVALIFIKATIONER
Du som söker är legitimerad arbetsterapeut alternativt fysioterapeut gärna med erfarenhet inom legitimerat yrkesområde. Du har god datorvana och lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Körkort är ett krav.

Som person ser vi att du är strukturerad och har ögon för problemlösning. Du fungerar väl i team men klarar att ta självständiga beslut. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Region Kronoberg erbjuder nyinflyttade medarbetare "inflyttarservice", det vill säga ett antal tjänster som ska göra det lättare att etablera sig som nyinflyttad i Kronoberg. Läs mer om det och våra andra förmåner här: http://www.regionkronoberg.se/jobb-och-utbildning/formaner/

Vi ser fram emot din ansökan, välkommen att höra av dig till oss! I den här rekryteringen jobbar vi med löpande urval. Det innebär att tjänsten kan bli tillsatt innan ansökningstiden har gått ut.


ÖVRIGT
Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771-693 693.

Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen.

Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

Ansök nu

Nu söker vi hjälpmedelskonsulenter till hjälpmedelscentralen

Hjälpmedelskonsulent
Läs mer Feb 7
I Region Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län".

Välkommen till hjälpmedelscentralen här gör vi någons vardag bättre!
Vårt uppdrag är att ge människor med funktionsnedsättning förutsättningar för delaktighet i samhället. Vi erbjuder lösningar, avancerad teknik och specialanpassningar i de fall marknadens hjälpmedel inte uppfyller brukarens behov. Varje år förskriver vi ungefär 3000 olika hjälpmedel, ger service på mer än 1300 hjälpmedel och stöttar omkring 700 förskrivare att hitta rätt produkter.

Nu söker vi dig som vill förstärka vårt team och arbeta som hjälpmedelskonsulent för områdena enkla och avancerade joystickstyrda elrullstolar. Hos oss blir du en av 19 medarbetare med olika yrkeskompetenser.

Vi tycker också att det är extra roligt att välkomna en ny kollega till oss just nu. Vi är i en spännande fas, med verksamhetsutveckling och nya lokaler framöver.





ARBETSUPPGIFTER
Att arbeta hos oss innebär inspirerande samarbeten med olika yrkeskategorier och omväxlande arbetsdagar.

Som hjälpmedelskonsulent inom området elrullstolar får du möjlighet att bli expert inom ditt produktområde. Du jobbar som förskrivare med hela Kronobergs län som arbetsplats och med ett nära samarbete med hjälpmedelstekniker och våra leverantörer. Arbetet ger en stor variation, utveckling och spännande möten.

Du kommer att växa i din roll, dels genom utbildning, dels genom att aktivt vara med och påverka och utveckla nya arbetssätt. Rollen som hjälpmedelskonsulent innebär att du är med genom hela processen, i allt från sortimentsansvar, bedömningar och till leverans av hjälpmedel i hemmet. Är du en person som gillar variation och att den ena dagen är inte den andra lik så är detta jobbet för dig!


KVALIFIKATIONER
Du som söker är legitimerad arbetsterapeut alternativt fysioterapeut gärna med erfarenhet inom legitimerat yrkesområde. Du har god datorvana och lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Körkort är ett krav.

Som person ser vi att du är strukturerad och har ögon för problemlösning. Du fungerar väl i team men klarar att ta självständiga beslut. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Region Kronoberg erbjuder nyinflyttade medarbetare "inflyttarservice", det vill säga ett antal tjänster som ska göra det lättare att etablera sig som nyinflyttad i Kronoberg. Läs mer om det och våra andra förmåner här: http://www.regionkronoberg.se/jobb-och-utbildning/formaner/

Vi ser fram emot din ansökan, välkommen att höra av dig till oss! I den här rekryteringen jobbar vi med löpande urval. Det innebär att tjänsten kan bli tillsatt innan ansökningstiden har gått ut.



ÖVRIGT
Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771-693 693.

Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen.

Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

Ansök nu