Växjö: Frukostvärd/ Värdinna -deltid

Hitta ansökningsinfo om jobbet Frukostvärd/ Värdinna -deltid i Växjö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Växjö inom den kategorin.

Publicerad: 2022-11-25 // Varaktighet: Deltid

Dina arbetsuppgifter
I rollen som frukostvärd/ värdinna på HRM Software kommer du vara den som skapar den familjära atmosfären kring förmiddagsfikat på företaget. Varmt, välkomnande och hjärtligt! Arbetet innebär inköp av matvaror, färdigställande av frukosten och skapa en mysig atmosfär för resten av dagen i matsalen till dina kollegor. Arbetstiderna är måndag till fredag mellan 08:30 och 11:00. Fungerar för dig som studerar med fria tider eller är pensionär men vill ha något att komma upp till på morgonen.
Tjänsten är en långsiktig inhyrning via Inpeople. Uppstart 9 januari 2023.


Din profil
Gillar du att fixa en varm och inbjudande miljö så har vi tjänsten för dig. Har du erfarenhet av service är det meriterande men viktigast av allt är dina personliga egenskaper och din inställning. Du ska både gilla att ha det fint omkring dig och vara pigg och glad. Vid behov kan din hjälp även behövas vid vissa event och du behöver ha ett B-körkort då man kan behöva göra kompletterande inköp.

Som medarbetare på Inpeople har du en passion för att ge service. Du förstår att stort engagemang är avgörande för att ha nöjda kunder. Du tycker om att ta ansvar och kan fullt ut stå bakom vår laganda som vi kallar Inspirit.

På Inpeople värdesätter vi de kvalitéer som en jämn ålders-och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför vår och våra kunders verksamheter.

Vi tillämpar alltid löpande urval i våra rekryteringsprocesser. För rekryteringen ansvarar Inpeople Sverige AB och all kontakt sker genom ansvarig rekryterare Cristin Svensson, 0470-701064.

Varmt välkommen med din ansökan!

Om företaget
HRM satsar hårt på att utveckla marknadens bästa HR- och lönesystem för främst stora organisationer. Blandningen av personligheter, kompetenser och erfarenheter är en av våra största tillgångar. Att medarbetarna mår bra, är motiverade och vill utvecklas är viktigt för oss och vi försöker ge de bästa förutsättningarna för att alla ska trivas hos oss. Vi behöver vara den bästa arbetsplatsen för att kunna fortsätta att utveckla det bästa löne- och HR-systemet på marknaden. Vill du vara med?
HRM:s värdegrunder är: Våga det oväntade - Agera för laget - Visa passion. Är det något som du kan identifiera dig med kommer du också att trivas på HRM.

Om oss
Sedan 2010 är vi specialister på skräddarsydda lösningar inom personaluthyrning och rekrytering. Vår mission, vårt uppdrag som vi jobbat med sedan start, är att hjälpa människor leva livet så som de själva vill leva det. Missionen leder oss på vägen mot att alltid hitta rätt person till rätt plats. Med en kultur som präglas av omtanke och snällhet driver vi Inpeople med hjärta, passion och ansvar för att bidra till våra kunders framgång.

Inpeople är ett auktoriserat rekryterings – och bemanningsföretag med ambitionen att bidra till en bättre och mer hållbar värld. Vi är en del av Ingroup och har ett nära samarbete med vårt systerbolag Head Consulting Group. Vårt huvudkontor finns i Växjö och vi har cirka 300 hel- och deltidsanställda.

Välkommen till ett annorlunda HR-företag!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Växjö som Frukostvärd/Frukostvärdinna

Nedan visas andra jobb i Växjö som Frukostvärd/Frukostvärdinna.

Frukostmedarbetare 40%

Läs mer Sep 14
Clarion Collection® Hotel är en samling personliga hotell med en genuint mysig och varm känsla. Du hittar våra hotellpärlor mitt i stan, just nu i Sverige och Norge. Hos oss får du inte bara en skön hotellsäng och en riktigt god frukostbuffé. Vi bjuder dessutom på fika och, som den enda hotellkedjan i Norden, på vår omtyckta kvällsmat – alla dagar i veckan.

Vi vill att våra gäster ska se oss som en vän på resan. En varm, omtänksam vän att komma hem till, var de än befinner sig. Vi har en klar vision om att Clarion Collection® Hotel ska erbjuda den mest personliga vistelsen med genuin omtanke. Träffar den visionen dig rakt i hjärtat? Då ser vi fram emot att få träffa dig!

Clarion Collection® Hotel – Yours truly. Clarion Collection® Hotel är en del av Strawberry.

Morgonpigg servicestjärna?
Vi söker dig till Clarion Collection Hotel Cardinal, som med glädje stiger upp före alla andra. Njuter du dessutom av att ge andra den bästa starten på dagen genom att vara en genuin servicestjärna och ordna en fantastisk frukostupplevelse, så är detta jobb troligtvis för dig!

I tjänsten ingår sedvanliga rutiner och arbetsuppgifter för frukostservering, såsom förberedning och tillredning av såväl kall som varm mat samt härligt mottagande av gäster.

Tempot hos oss är högt och ibland arbetar man själv vilket gör att det krävs att du har ett personligt driv, ansvarskänsla och engagemang för dina arbetsuppgifter. Din huvudsakliga tjänstgöring är i frukosten, men arbete på övriga avdelningar kan förekomma.

Ansök nu

Frukostvärd, Scandic Växjö, extra vid behov

Läs mer Aug 28
Ett par svängar in från E4:an ligger Scandic Växjö- mitt emot stadens största shoppingcenter och några minuters promenad från Arena Staden. Här kan våra gäster simma i inomhuspoolen, äta en god middag i Köksbaren eller ta en drink i vår lobbybar.

Vi lägger stor vikt vid ett personligt, trevligt och välkomnande bemötande- mot våra gäster så klart men också mot varandra. Våra utvecklingsmöjligheter på hotellet sträcker sig längre än över avdelningsgränserna. Vi är ett stort gäng med snabba steg som är måna om att inspirera varandra så att alla ska trivas med sitt arbete på vårt spännande hotell.

Nu söker vi en Frukostvärd till hotellet Scandic Växjö.

Oavsett varför gästen kommer till oss är det få saker som är så uppskattade som ett vänligt ansikte som hälsar välkommen. Frukostvärd agerar du tillsammans med övriga teamet på hotellet och skapar en gästupplevelse i världsklass.

I rollen som Frukostvärd arbetar du inom ett eller flera ansvarsområden som alla bidrar till gästens helhetsupplevelse. Under din tid hos oss kan dessa områden variera i takt med att du och affären utvecklas. Hos oss får du ta ett stort eget ansvar för att ta de beslut som krävs för att göra gästen nöjd och teamen utvecklar och förbättrar arbetssätt och service i takt med att omvärlden förändras. Vi är nämligen övertygade om att det är när du får utvecklas och bidra med all din kompetens och erfarenhet som vi överträffar gästens förväntningar. På köpet får vi kul på jobbet!

Så ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss – och bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic!

Vad är innebär rollen som Frukostvärd?

Nu söker vi en medarbetare som ska arbeta inom området F&B Services på hotellet Scandic Växjö. I dina arbetsuppgifter ingår enklare matlagning, förberedelse, framplockning och att hålla ordning i kök och allmänna utrymmen samt att ta hand om våra gäster i matsalen. Du ser till att disk, renhållning och egenkontroll flyter på och i enlighet med livsmedelspolicy, koncept och manualer.

Vem är du?

För att passa i rollen tror vi att du har minst ett års erfarenhet av liknande arbete samt erfarenhet av konceptstyrd verksamhet. Allra viktigast är dock dina personliga egenskaper och din inställning. För att passa i rollen behöver du vara en bra lagspelare som tar ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter och helhetsresultatet. Viktigt är också att du kan förmedla ett gott värdskap till hotellets gäster.

Information om tjänsten:

Tjänsten är en anställning för enstaka dagar på extra vid behov. ****

Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. I denna rekrytering använder vi oss av ett enklare test om service vid urvalet.

Vi ser fram emot att välkomna dig till oss på Scandic!

Ps. på vår hemsida kan du läsa ännu mer om tjänsten, våra förmåner och vår kultur!


Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic.

Delar du våra värderingar?

BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD

Ansök nu

Frukost- och köksmedarbetare till Elite Park Hotel Växjö

Läs mer Mar 28
Elite Park Hotel där även Växjö Konserthus ingår är beläget i Växjös stadskärna. Hotellet har 76 hotellrum och i Växjö Konserthuset finns 21 möteslokaler i olika storlekar. I restaurangen arbetar vi med olika typer av beställningar i samband med konferenser, konserter, banketter och olika slags event. Nu behöver vi förstärka vårt härliga gäng med ytterligare en medarbetare till vår frukost som även kan arbeta som assistent i köket vid behov. Frukosten är en av de viktigaste delarna i hotellupplevelsen och den ska ge våra gäster en fin start på dagen. I köket lagar vi all mat från grunden med mycket fokus på ekologiskt och närodlat. I arbetsuppgifterna ingår att förbereda frukostbuffén på morgonen, hålla buffén påfylld och fräsch samt hålla ordning i matsalen. Vi söker dig som har några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och du har utbildning/erfarenhet från kök, konditori, kallskänk eller motsvarande. Du är morgonpigg, sätter alltid gästen i centrum och är en god arbetskamrat.

Praktikaliteter:

-
Arbetstider: start tidig morgon och avslut runt lunch, helger förekommer. Vid kökstjänst förekommer även eftermiddagar och kvällar.

-
Omfattning: 75%

-
Start: enligt överenskommelse

-
Lön: enligt överenskommelse

-
För frågor om tjänsten kontakta: kicki.nielsen@elite.se

-
Sista ansökningsdag: Urval kommer att ske löpande, vi rekommenderar därför att du inte väntar med din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Frukostvärd, Scandic Växjö, extra vid behov och under sommaren

Läs mer Feb 23
Ett par svängar in från E4:an ligger Scandic Växjö- mitt emot stadens största shoppingcenter och några minuters promenad från Arena Staden. Här kan våra gäster simma i inomhuspoolen, äta en god middag i Köksbaren eller ta en drink i vår lobbybar.

Vi lägger stor vikt vid ett personligt, trevligt och välkomnande bemötande- mot våra gäster så klart men också mot varandra. Våra utvecklingsmöjligheter på hotellet sträcker sig längre än över avdelningsgränserna. Vi är ett stort gäng med snabba steg som är måna om att inspirera varandra så att alla ska trivas med sitt arbete på vårt spännande hotell.

Nu söker vi frukostvärdar till hotellet Scandic Växjö.

Oavsett varför gästen kommer till oss är det få saker som är så uppskattade som ett vänligt ansikte som hälsar välkommen. Som Service Host agerar du värd tillsammans med övriga teamet på hotellet och skapar en gästupplevelse i världsklass.

I rollen som Service Host arbetar du inom ett eller flera ansvarsområden som alla bidrar till gästens helhetsupplevelse. Under din tid hos oss kan dessa områden variera i takt med att du och affären utvecklas. Hos oss får du ta ett stort eget ansvar för att ta de beslut som krävs för att göra gästen nöjd och teamen utvecklar och förbättrar arbetssätt och service i takt med att omvärlden förändras. Vi är nämligen övertygade om att det är när du får utvecklas och bidra med all din kompetens och erfarenhet som vi överträffar gästens förväntningar. På köpet får vi kul på jobbet!

Så ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss – och bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic!

Vad är innebär rollen som Frukostvärd?

Nu söker vi en medarbetare som ska arbeta inom området F&B Services på hotellet Scandic Växjö. Din främsta roll är att ha ditt fulla fokus på att ge service i världsklass till våra gäster med ett glatt god morgon.

I dina arbetsuppgifter ingår enklare matlagning, förberedelse, framplockning samt att hålla ordning i kök och allmänna utrymmen. Du ser till att disk, renhållning och egenkontroll flyter på.

Vem är du?

För att passa i rollen tror vi att du har minst ett års erfarenhet av liknande arbete. Allra viktigast är dock dina personliga egenskaper och din inställning. För att passa i rollen behöver du vara en bra lagspelare som tar ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter och helhetsresultatet. Viktigt är också att du kan förmedla ett gott värdskap till hotellets gäster.

Information om tjänsten:

Tjänsten är en anställning för enstaka dagar på extra vid behov och under sommaren

Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. I denna rekrytering använder vi oss av ett enklare test om service vid urvalet.

Vi ser fram emot att välkomna dig till oss på Scandic!

Ps. på vår hemsida kan du läsa ännu mer om tjänsten, våra förmåner och vår kultur!


Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic.

Delar du våra värderingar?

BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD

Ansök nu

Frukostvärd/värdinna

Läs mer Mar 20
Quality Hotel Royal Corner och Restaurang La Castellina söker en frukostvärd/värdinna.
Vi ser gärna att du är ansvarstagande och stresstålig, trivs med att jobba i grupp, är morgonpigg, passar tider och har gott humör. Tidigare erfarenhet av liknande yrke är ett plus.
Beskrivning av arbetsuppgifter: Vi söker dig som brinner för serviceyrket och som alltid vill ge gästen det lilla extra. Du kommer vara ansvarig för att preparera frukostbuffén, fylla på buffén under frukost, plocka disk från borden, diska och följa våra städrutiner för restaurangen.
Arbetstiden är förlagd till morgon och förmiddag alla dagar i veckan. Dom dagar man öppnar är arbetstiden från kl 04.00 på vardagar och från kl 05.00 på helger.
Anställningsgrad: 75% tillsvidareanställning
Vi tillämpar provanställning på 6 månader.
Lön: Enligt överenskommelse
Vi kommer under det närmaste halvåret att göra en omstart för restaurangen, vilket naturligtvis innebär både en utmaning och goda utvecklingsmöjligheter. Förutom det erbjuder vi en härlig arbetsmiljö på en levande arbetsplats där ingen dag är den andra lik. Omringad av fantastiska kollegor bidrar du med din arbetsglädje och hittar din plats i teamet som tillsammans ser till att hotellet når sina mål. Vill du jobba i ett företag med utvecklingsmöjligheter? Då söker du till rätt arbetsplats. Quality Hotel Royal Corner är en del av Nordic Choice Hotels – Nordens mest expansiva hotellkoncern med över 16 000 anställda och hotell på över 100 destinationer. Alla våra hotell är miljöcertifierade efter ISO 14001.

Ansök nu

Andra jobb i Växjö från Inpeople Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Växjö från Inpeople Sverige AB .

Business Support till Dustin i Växjö

Orderadministratör
Läs mer Apr 26
Nytt
Dina arbetsuppgifter
Dustin i Växjö söker dig som trivs med att vara en administratör i världsklass samtidigt som du omfamnar förändringar med öppna armar. Hos Dustin kommer du att vara en del av ett team på 3 personer som inte bara hanterar det dagliga administrativa arbetet på ett korrekt och professionellt sätt, utan också kan implementerar förbättringar och innovationer. I ditt dagliga arbete kommer du jobba med orderhantering och ha en löpande kontakt med företagskunder. Du ansvarar för att säkerställa korrekta priser, marginaler och att rapporter skickas till kunderna. Anställningen är långsiktig och kommer börja med en inhyrning via Inpeople på sex månader.

Din profil
Din förmåga att anpassa dig till nya situationer och utmaningar kommer att vara avgörande för din framgång hos oss. Ser fram emot att välkomna dig till en miljö där förändring är en del av vardagen och där din administrativa expertis spelar en nyckelroll i att driva oss framåt mot framgång och tillväxt. Vi ser gärna att du har en längre erfarenhet från en bred administrativ roll, och vi önskar att du är självsäker i din yrkesroll. Eftersom du kommer att vara en del av en mindre grupp är god kommunikation och öppenhet viktiga egenskaper. Då rollen involverar kommunikation med företagskunder både nationellt och internationellt är det avgörande att du känner dig bekväm att använda engelska i både tal och skrift. Du bör även ha en god IT och systemvana för att snabbt komma in i rollen.
För att trivas i rollen som Business Support har du en god affärsförståelse och en förmåga att identifiera möjligheter för förbättring. Ta steget mot en spännande framtid med Dustin i Växjö. Ansök redan idag och bli en del av ett dedikerat team där du inte bara gör skillnad för företaget utan också för miljön!

Tjänsten är på heltid och har arbetstider måndag-fredag 8–17 och startas upp med en inhyrning via Inpeople på sex månader. Vi tillämpar alltid löpande urval i våra rekryteringsprocesser.
Välkommen med din ansökan!


Om företaget
Dustin är en ledande onlinebaserad IT-partner i Norden och Benelux. De hjälper kunder att ligga i framkant med rätt IT-lösning, vid rätt tidpunkt och till rätt pris. På Dustin i Växjö är det fokus på hållbarhet och att förlänga IT-produkters livslängd genom att avidentifiera, restaurera och återvinna tidigare använda produkter. Det är en mindre grupp som jobbar i Växjö som består både utav kontor och produktion.

Om oss
Sedan 2010 är vi specialister på skräddarsydda lösningar inom personaluthyrning och rekrytering. Vår mission, vårt uppdrag som vi jobbat med sedan start, är att hjälpa människor leva livet så som de själva vill leva det. Missionen leder oss på vägen mot att alltid hitta rätt person till rätt plats. Med en kultur som präglas av omtanke och snällhet driver vi Inpeople med hjärta, passion och ansvar för att bidra till våra kunders framgång. Inpeople är ett auktoriserat rekryterings – och bemanningsföretag med ambitionen att bidra till en bättre och mer hållbar värld. Vi är en del av Ingroup och har ett nära samarbete med vårt systerbolag Head Consulting Group. Vårt huvudkontor finns i Växjö och vi har cirka 300 hel- och deltidsanställda. Välkommen till ett annorlunda HR-företag!

Ansök nu

Säsongsarbete inom fastighetsskötsel till HSB Sydost i Växjö

Fastighetsskötare/Fastighetsarbetare
Läs mer Apr 6
Dina arbetsuppgifter
För vår kunds räkning söker vi nu 3 fastighetsskötare för sommarjobb 2024. Det är de yttre miljöerna som står i fokus i detta uppdrag. Plocka upp och hålla rent runtom husen och fixa med att grönytor och gemensamhetsytor hålls fina under säsongen. Allt för att öka trivseln för de som bor i fastigheterna.
Uppdraget är ett sommarjobb via Inpeople och med chans till arbete mellan 5 och 10 veckor, heltid. Start v 25 eller v 28.


Arbetsuppgifter

• Yttre skötsel inom fastigheterna
• Gräsklippning
• Trimning av gräskanter
• Ogräsbekämpning (mekaniskt, med bekämpningsmedel, hetvatten mm)
• Klippning av häckar och buskar
• Rondering och skräpplockning (inkl. miljöhusen/soprum mm)
• Allmänna andra fastighetsskötarsysslor
• Köra redskapsbärare (liten midjestyrd hjullastare)


Din profil
Denna tjänst kräver vana vid praktiskt arbete och att man tar ansvar för att få saker gjorda. Du trivs både med att arbeta självständig och tillsammans med kollegor. Tjänsten kräver att du innehar B-körkort och har du dessutom erfarenhet av trädgårdsskötsel sedan tidigare är det meriterande. Även vana vid att köra åkgräsklippare och hantera olika handverktyg som exempelvis grästrimmer. Har du jobbat med service tidigare så är det meriterande.

Som medarbetare på Inpeople har du en passion för att ge service. Du förstår att stort engagemang är avgörande för att ha nöjda kunder. Du tycker om att ta ansvar och kan fullt ut stå bakom vår laganda som vi kallar Inspirit.
På Inpeople värdesätter vi de kvalitéer som en jämn ålders-och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför vår och våra kunders verksamheter. Vi tillämpar alltid löpande urval i våra rekryteringsprocesser.

Varmt välkommen med din ansökan!


Om företaget
HSB Sydost är ett kooperativt bostadsföretag. Vi som jobbar på HSB är stolta över att vara en kooperation! Som medarbetare hos oss på HSB Sydost får du använda din drivkraft och har möjlighet att göra skillnad i en modern organisation. Vi är cirka 140 medarbetare som är verksamma på 9 orter i Kalmar, Kronoberg och Blekinge-län. Våra grundvärderingar ETHOS; Engagemang, Trygghet, Hållbarhet, Omtanke och Samverkan genomsyrar både vårt arbetsklimat och relationen med våra kunder. Vi brinner för förbättringar, modernisering och utveckling och vill ha medarbetare hos oss som vill ta ansvar för att vi kommer framåt!

Om oss
Sedan 2010 är vi specialister på skräddarsydda lösningar inom personaluthyrning och rekrytering. Vår mission, vårt uppdrag som vi jobbat med sedan start, är att hjälpa människor leva livet så som de själva vill leva det. Missionen leder oss på vägen mot att alltid hitta rätt person till rätt plats. Med en kultur som präglas av omtanke och snällhet driver vi Inpeople med passion och ansvar för att bidra till våra kunders framgång.

Inpeople är ett auktoriserat rekryterings – och bemanningsföretag med ambitionen att bidra till en bättre och mer hållbar värld. Vi är en del av Ingroup och har ett nära samarbete med vårt systerbolag Head Consulting Group. Vårt huvudkontor finns i Växjö och vi har cirka 300 hel- och deltidsanställda.

Välkommen till ett annorlunda HR-företag!

Ansök nu

Automationstekniker till CGV Automation i Växjö

Automationstekniker, maskin
Läs mer Apr 16
Vad du kommer att arbeta med
Som automationstekniker på CGV är din huvudsakliga arbetsuppgift att programmera (PLC/HMI/Scada) och ge support till produktion och montage gällande automationsrelaterade frågor. Du har ansvar vid driftsättning, vilket ibland innebär boende på annan ort samt att under vissa intensivare tider arbeta utanför normal arbetstid. Viktigt är därför att resande mer eller mindre frekvent fungerar för dig i livet i stort. En god och tidsenligt leverans mot kund säkerställs genom närvaro på plats under perioder (främst inom Sverige men även utomlands då och då).

I rollen arbetar du tvärfunktionellt i team med mekanik och projektledare. I projektgruppen representerar du automationsavdelningen och ansvarar för att arbetet inom denna funktion genomföres inom planerad tid och budget. Du håller även projektledaren informerad om hur arbetet fortskrider samt vid behov har du kontakt med kund och andra samarbetspartners.
Du agerar problemlösande och bidrar aktivt till nya tekniska lösningar inom teamet.


Vem tror vi att du är?
Vi tror att du är en person som har goda kunskaper inom el, minst på gymnasienivå. Kanske arbetar du idag som industrielektriker och vill ta steget till automation? Tidigare erfarenhet av PLC-programmering är ett plus, men i gruppen finns god kompetens att föra vidare om du har intresset av att lära!

Arbetet som automationstekniker innebär många kontaktytor både internt och externt vilket ställer höga krav på din förmåga att kommunicera, samarbeta och bygga relationer.

Du talar och skriver obehindrad svenska och har goda kunskaper i engelska.

För att lyckas som automationstekniker behöver du ha lätt för driva fram lösningar på tekniska utmaningar på ett lyhört och metodiskt sätt. Som person är du strukturerad, noggrann, lösningsorienterad och van att arbeta mot deadlines.

B-körkort är ett krav.

Tjänsten är en direktrekrytering till CGV Automation med placering i Växjö. Du arbetar heltid, dagtid med flexmöjlighet. Vid igångsättningar tillämpas särskilda rutiner. Tillträde enligt överenskommelse och urval sker löpande.

I denna rekrytering samarbetar CGV Automation med Inpeople, vid frågor är du välkommen att ta en första konfidentiell kontakt med ansvarig rekryterare Mathilda Petersson Carlberg på 072-5444800.
Varmt välkommen med din ansökan!


Om företaget
Vad gör CGV Automation?
CGV Automation (en del av C Gunnarssons Verkstads AB) har i dagsläget 10 anställda automationstekniker men ser nu fram emot att utöka verksamheten med ytterligare en kollega inom automation samt en teknisk projektledare. Automationsgraden på våra sågverksanläggningar ökar varje år och utvecklingen av nya maskiner är beroende av en tät integration mellan automationssystem och mekanik. CGV har därför under många år satsat stora resurser på att bygga upp kompetens och system som är anpassade till att styra sorteringsanläggningar för sågverksindustrin. Innovationsgraden är hög och du som medarbetare har god möjlighet att påverka både vidareutveckling och din tjänst i stort.

Redan 1981 levererade CGV PLC-styrningar till våra maskiner, ökade krav på prestanda gjorde att vi 2007 gick över till PC-baserade styrsystem.
Dessa system har betydligt mer kapacitet än traditionella PLC-system och gör det möjligt för oss att ligga i absoluta framkant i den tekniska utvecklingen.

Vår grupp består av medarbetare med hög teknisk kompetens och med fokus på stark teamkänsla. Vi är frikostiga med vår hjälp till kollegor och arbetar tillsammans för att alla gruppens projekt ska röra sig framåt. Välkommen in i teamet!

Ansök nu

Kundsupport till expansivt företag i Växjö

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Apr 15
Dina arbetsuppgifter
Till vårt attraktiva kundföretag i Växjö söker vi nu dig som vill jobba med support åt bolagets kunder. Kundsupporten består av drygt 50 medarbetare som arbetar för att leverera ett professionellt bemötande och utföra service i världsklass till bolagets kunder. Kunderna är till största del externa, både inom offentlig och privat sektor.

Som kundsupport tar du emot inkommande ärenden via mail och telefon vilka kan avse allt från leverans- till produktfrågor. Ingen dag är den andra lik och du får ständigt nya frågor att hantera. Du arbetar från deras fina kontor med alla tänkbara bekvämligheter så som gym, personalmatsal och grymt kaffe samt om du föredrar det en viss del på distans hemifrån, när du är varm i kläderna.

Uppdraget är initialt ett vikariat till början av 2026 och startar enligt överenskommelse. Tjänsten är på 100 % där arbetstiderna är förlagda måndag till fredag mellan kl. 08:00 – 17:00. Initialt kommer du vara anställd av Inpeople och på sikt finns möjlighet till anställning hos kundföretaget för rätt person.


Din profil
Vi söker dig som alltid har kunden i största fokus. Du trivs med att ta ansvar, är strukturerad och noggrann och driver ditt arbete framåt. Du är lyhörd inför din omgivning och är mån om att uppnå ett gott arbete tillsammans med andra. Dina personliga egenskaper är avgörande för hur du kommer lyckas i rollen.

Vi ser gärna att du har erfarenhet av kundservice i någon form. Du har lägst gymnasieutbildning och hanterar Office-paketet obehindrat. Du behärskar både svenska och engelska i tal och skrift.

Som medarbetare på Inpeople har du en passion för att ge service. Du förstår att stort engagemang är avgörande för att ha nöjda kunder. Du tycker om att ta ansvar och kan fullt ut stå bakom vår laganda som vi kallar Inspirit.

På Inpeople värdesätter vi de kvalitéer som en jämn ålders-och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför vår och våra kunders verksamheter.

Vi tillämpar alltid löpande urval i våra rekryteringsprocesser.

Varmt välkommen med din ansökan!


Om oss
Sedan 2010 är vi specialister på skräddarsydda lösningar inom personaluthyrning och rekrytering. Vår mission, vårt uppdrag som vi jobbat med sedan start, är att hjälpa människor leva livet så som de själva vill leva det. Missionen leder oss på vägen mot att alltid hitta rätt person till rätt plats. Med en kultur som präglas av omtanke och snällhet driver vi Inpeople med passion och ansvar för att bidra till våra kunders framgång.

Inpeople är ett auktoriserat rekryterings – och bemanningsföretag med ambitionen att bidra till en bättre och mer hållbar värld. Vi är en del av Ingroup och har ett nära samarbete med vårt systerbolag Head Consulting Group. Vårt huvudkontor finns i Växjö och vi har cirka 300 hel- och deltidsanställda.

Välkommen till ett annorlunda HR-företag!

Ansök nu

Produktionstekniker Automation, kvällsskift, till Micropower i Växjö

Produktionstekniker, maskin/Produktionstekniker, verkstad
Läs mer Apr 26
Nytt
Dina arbetsuppgifter
Micropower Group är en internationell koncern som designar, tillverkar och marknadsför industriella system och produkter för batterier och batteriladdning. Micropower verkar i en spännande miljö då stora delar av industrin är mitt uppe i en elektrifiering där Micropowers produkter och system är centrala. Företaget har en lång tradition av batteriladdning och har de senaste åren också byggt upp ett starkt varumärke för batterier med litiumjonteknologi.
Micropower har sitt huvudkontor i Växjö där även största produktionsanläggningen av batteriladdare ligger samt deras nya högautomatiserade fabrik för batteritillverkning.
Koncernen har även kontor i Göteborg och Stockholm samt egna bolag i Finland, Tyskland, USA och Kina, för både försäljning och utveckling. Med en omsättning överstigande 1,4 miljard SEK och ett kraftfullt team på ca 500 anställda så satsar Micropower i sin 5-årsplan att tredubbla omsättningen. Nyligen togs det första spadtaget för en helt ny anläggning i Växjö, som beräknas stå klar 2024/2025.
Mer information om Micropower kan du hitta på www.micropower-group.se eller LinkedIn.
Vi hjälper nu Micropower Sweden AB att hitta en Produktionstekniker med inriktning automation med placering i Växjö.


Vad du kommer att arbeta med
Med en fortsatt stark tillväxt behöver nu Micropower Sweden förstärka personalstyrkan med en Produktionstekniker, inriktning automation/support.
Då arbetet hos företaget bedrivs i 2-skift, finns nu ett behov av en produktionsteknisk resurs på kvällen, för att kunna vara behjälplig och supporta både produktion och automationsprocesserna. Utöver det dagliga arbetet kring support och felavhjälpning kommer stora möjligheter ges till att engagera sig i företagets förbättringsresa inom automation & digitalisering, det ständiga förbättringsarbetet och övrig utveckling inom området.

Rollen innebär ansvar och arbete kring felavhjälpning och support till produktionen. Att arbeta med förbättringar och optimeringar av de automatiserade processerna.
Som Produktionstekniker tillhörd du avdelningen produktionsteknik som i dagsläget består av 17 personer med olika funktioner. Bland annat Projektledare, Produktionstekniker, Provningstekniker, Produktionsberedare samt även ansvariga för fastigheterna.
Du rapporterar närmst och har ett tätt samarbete med Produktionsteknisk chef på Micropower Sweden AB.
Vidare består, som nämnt ovan, dina arbetsuppgifter av bland annat optimering av automatiserade produktionslinor och processer, felsökning och direkt felavhjälpning i processer, utförande av underhåll av företagets utrustning samt att ta fram produktionshjälpmedel. Du kommer delta i projekt inom avdelningen, övertagande av automationsprocesser samt arbeta med ständiga förbättringar mot högre kvalitet och produktivitet.


Din profil
Till denna roll söker vi dig med flerårig erfarenhet av produktionsteknik inom automation från tillverkande industri. Du har stark kompetens inom PLC programmering, robotteknik och processoptimering.
Du har kunskap och förståelse kring pneumatik/ el och kan enkelt sätta dig in i olika automatiserade processer och avhjälpa fel/initiera förbättringar. Med fördel har du även tidigare deltagit i automationsprojekt, har beprövad förmåga att effektivisera produktionsflöden samt säkerställa hög kvalitet, vi tror dessutom att du har ett gediget teknikintresse.
Du som söker har troligtvis någon form av eftergymnasial utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet inom relevant område.
Du behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift.
För att trivas och bli långsiktig i företaget och rollen tror vi att du som person är prestigelös och hjälpsam. För dig är det lätt att möta alla typer av människor på ett enkelt och pedagogiskt sätt, du är ödmjuk och ser dig själv som en del av teamet och delar gärna med dig av din kunskap.
Du tar ansvar, är bra på problemlösning och har lätt för att driva dina arbetsuppgifter framåt på egen hand. Du är analytisk, ordningsam och strukturerad i ditt sätt att arbeta.

Tjänsten är på heltid och du erbjuds en anställning direkt hos Micropower Sweden AB.
Arbetstiderna är förlagda kvällsskift, måndag-torsdag.


Om företaget
Här välkomnar vi dig till ett företag där du får utvecklas och utveckla! Du får stora möjlighet att påverka innehållet i rollen, där din insats innebär en stor påverkan på produktionsorganisationens resultat.
Koncerner är snabbväxande, välmående och med höga ambitioner inom produktion.
Tekniknivån är hög, med en tydlig ambition att öka automation och digitalisering inom koncernen.
En arbetsgivare för dig som gillar när det händer grejer och där du som anställd kan få stort inflytande i stort som smått.
Vi tillämpar alltid löpande urval i våra processer och ser därför att du skickar din ansökan redan idag om intresse finns! Vi ser fram emot att läsa den.
Vid frågor kring tjänsten går det bra att kontakta ansvarig rekryterare, Ida Petersson på telefonnummer 073-0927916 eller maila till ida.petersson@inpeople.se

Kultur och värderingar: Micropower strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare som erbjuder en säker och givande arbetsplats för våra medarbetare. Vi uppmuntrar till en företagsomfattande säkerhetskultur vilket innebär att alla ansvarar för att göra varje arbetsdag hälsosam och säker – från högsta ledning och genom hela företaget.
Vi anser att en hälsosam miljö är nödvändig för samhällets, våra medarbetares och vår verksamhets välbefinnande och är grunden för en hållbar och stark ekonomi.
Ledarskap är en topprioritering för Micropower, eftersom det är den starkaste drivkraften för prestanda, välbefinnande och företagskultur.
Att förbättra våra medarbetares prestationer och engagemang är en annan viktig prioritering.
I slutändan är det som gör vår kultur stark inte bara att våra anställda vet skillnaden mellan rätt och fel, utan att de genom sina handlingar visar att det är sin egen belöning att göra det rätta.
Varmt välkommen till oss!

Ansök nu

Erfarna montörer sökes till fin industri i Växjö

Montör, metallprodukter
Läs mer Apr 12
Vad du kommer att arbeta med
För kommande uppdrag är vi nu på jakt efter duktiga, erfarna och härliga montörer till vår populära kund i Växjö.
Kunden är en tillverkande industri med gott ryckte och god personalpolitik.
Vi söker främst dig som vill och kan arbeta kvällsskift, men även morgonskift skulle kunna bli aktuellt.
Skriv gärna i din ansökan vilket du kan tänka dig!
Arbetet går ut på att montera ventilationsaggregat, eller delar av dessa. Man utgår ifrån ritningar och arbetar med både standardmodeller samt kundanpassade varianter.



Vem tror vi att du är?
Vi söker dig som har erfarenhet av lite mer avancerad montering sedan tidigare.
Du kan läsa ritningar och hantera diverse verktyg utan bekymmer. Kanske är du utbildad snickare eller har jobbat med liknande montering tidigare. Om inte så kanske du alltid älskat att skruva med bilar, motorcyklar eller traktorer.
Du är en självständig lagspelare som alltid gör det lilla extra. Då det är ett fysiskt arbete förutsätter det att du gillar att röra på dig och arbeta med kroppen.
Vidare är du gärna en problemlösare som tar tag i saker som dyker upp. Du arbetar lätt tillsammans med andra och kommer överens med alla i din omgivning.
Gillar du dessutom att ta lite extra plats i gruppen och pusha ditt team framåt, så ser vi detta som mycket positivt.
Du behärskar obehindrat svenska i tal och skrift.
Inledningsvis erbjuds du en anställning hos oss på Inpeople, med goda chanser till anställning direkt hos företaget längre fram.
Just nu har vi inga tillgängliga platser hos vår kund, men detta kan ändras snabbt.
Du är därför varmt välkommen med din ansökan, för att eventuellt kunna starta upp inom några veckor, eller senare i vår/höst.


Som medarbetare på Inpeople har du en passion för att ge service. Du förstår att stort engagemang är avgörande för att ha nöjda kunder. Du tycker om att ta ansvar och kan fullt ut stå bakom vår laganda som vi kallar Inspirit.

På Inpeople värdesätter vi de kvalitéer som en jämn ålders-och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför vår och våra kunders verksamheter.

Vi tillämpar alltid löpande urval i våra rekryteringsprocesser.


Om oss
Sedan 2010 är vi specialister på skräddarsydda lösningar inom personaluthyrning och rekrytering. Vår mission, vårt uppdrag som vi jobbat med sedan start, är att hjälpa människor leva livet så som de själva vill leva det. Missionen leder oss på vägen mot att alltid hitta rätt person till rätt plats. Med en kultur som präglas av omtanke och snällhet driver vi Inpeople med hjärta, passion och ansvar för att bidra till våra kunders framgång.

Inpeople är ett auktoriserat rekryterings – och bemanningsföretag med ambitionen att bidra till en bättre och mer hållbar värld. Vi är en del av Ingroup och har ett nära samarbete med vårt systerbolag Head Consulting Group. Vårt huvudkontor finns i Växjö och vi har cirka 300 hel- och deltidsanställda.

Välkommen till ett annorlunda HR-företag!

Ansök nu