Växjö: Rekryterare till Södra

Hitta ansökningsinfo om jobbet Rekryterare till Södra i Växjö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Växjö inom den kategorin.

Publicerad: 2023-11-22 // Varaktighet: Heltid

Södra fungerar som en bro mellan 52 000 familjeskogsbruk och den globala marknaden - understödd av det gemensamma ägandet som ger långsiktighet och ett unikt engagemang. Våra gemensamma funktioner är det som möjliggör ett så effektivt och värdeskapande arbete som möjligt ute i våra olika affärs- och verksamhetsområden, hela vägen från familjeskogsbruket till ett hållbart samhälle.

När vi nu tar nästa steg för att vidareutveckla vårt Rekryteringscenter uppstår en möjlighet att bli en del av ett team som har som uppdrag att hitta dagens och morgondagens Södra-stjärnor

Det här får du jobba med på Södra

Att jobba som rekryterare på Södra innebär att du är en nyckelspelare. Du kommer vara en av de allra första kontaktytorna våra blivande medarbetare har med oss och därigenom påverka vår framtida kompetensförsörjning. En viktig uppgift är att beskriva vilka vi på Södra är och vilka möjligheter du som medarbetare har att växa inom Södra. Det proaktiva arbetet av talangförsörjning kommer framåt vara av stor vikt och här kommer ditt bidrag tillsammans med övriga kollegor bli helt vitalt för att vi ska lyckas. Den resan vill vi göra tillsammans med dig!

Rekryteringsteamet - som du blir en del av, är stolta över att ha uppdraget att rekrytera för hela Södra-koncernen, ett uppdrag från våra tre massabruk i Värö, Mönsterås och Mörrum till den skogliga verksamheten som sträcker sig över hela Götaland. Våra sågverk med den magiska doften av trä, våra Funktioner som finns som ett nav över hela Södra och Innovation med framtidens produkter. Alla med samma vision att med “Rötterna i skogen skapa framtiden”

Du kommer att vara en av våra experter inom rekryteringsområdet, och genom ett coachande förhållningssätt kommer du därmed kunna utmana, men även stödja, våra chefer när det kommer till valet av kandidat. Båda dessa situationer tror vi att du ser som en naturlig del och trivs att verka i.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, med placering på någon av våra större enheter i Växjö, Värö, Mönsterås eller Mörrum.

Vem söker vi?

Vi söker dig som har arbetat självständigt med rekrytering eller search i några år och i och med det erfarenhet av att via relevanta kanaler och annan form av proaktivt uppsökande rekrytering. Du är passionerad och engagerad, vill bidra till utveckling av våra processer. Nyfikenheten att vilja förstå Södras verksamhet samt applicera den kunskapen i praktiskt arbete är något som kommer naturligt för dig. Du har en relevant universitet- eller högskoleutbildning

Därtill även den där särskilda förmågan som bara vissa personer har - du är den som vet hur man hittar den "gyllene nålen i höstacken"

För att du ska trivas i rollen är du en person som trivs med ordning och reda, och är van vid att kavla upp ärmarna samt planera din tid och dina möten självständigt när det mellan varven blir mycket att göra. Du kommer att omge dig med ett helt gäng väldigt prestigelösa, målmedvetna och inkluderande kollegor som ställer upp för varandra

Andra saker som vi ser som meriterande är att du har erfarenhet från:

- Arbete med kompetensbaserade rekryteringsprocesser
- Att tolka och återkoppla problemlösnings- samt personlighetstester som används i våra processer (erfarenhet av Assessios verktyg ses som extra meriterande, dock inget krav)
- Teamtailors rekryteringsverktyg

Så här är det att jobba på Södra

Hos Södra får du möjlighet att utvecklas på jobbet, samtidigt som du är med och bidrar till ett hållbart skogsbruk som skapar värde för människor och miljö. Vi sätter stort värde på ditt personliga engagemang och är måna om att du ska trivas och må bra. För din trygghets skull har vi kollektivtal och goda villkor, samt flera förmåner som du har nytta av både på jobbet och på fritiden.

Vad tror du, kan det här vara något för dig? Då vet du vad du ska göra. Vi ser verkligen fram emot att få höra ifrån dig!

Vill du veta mer?

Har du några frågor om tjänsten eller verksamheten kan du kontakta rekryterande chef Anna Cardell på 0470-89077 eller på anna.cardell@sodra.com

Fackliga frågor besvaras av Teddy Hedlund, Unionen, på teddy.hedlund@sodra.com och Erik Karlsson, Saco, på erik.c.karlsson@sodra.com.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Skicka din ansökan via länken senast den 6:e december. Vi använder tester som en del i rekryteringsprocessen, och undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Växjö som Rekryterare/Rekryteringskonsult

Nedan visas andra jobb i Växjö som Rekryterare/Rekryteringskonsult.

HR-ansvarig till Älmby Entreprenad

Läs mer Mar 7
Vi söker en driven och engagerad HR-ansvarig med fokus på rekrytering till Älmby Entreprenad i Växjö!
 
Din roll hos oss
I din roll som HR-ansvarig är du ansvarig för en bred skala av rekryterings- och personaladministrativa uppgifter. Du kommer att vara involverad i hela rekryteringsprocessen, från att lägga ut annonser och genomföra intervjuer till att skriva anställningsavtal.
 
Huvudsakliga arbetsuppgifter

Rekrytering: Lägga ut annonser, hantera rekryteringsprocesser, genomföra intervjuer och utföra referenstagning


Personaladministration: Upprätta anställningsavtal, planera och genomföra introduktioner samt onboarding/offboarding.


Här tillkommer även att planera personalutbildningar. Ansvara för rehabiliteringsärenden och planera personalaktiviteter.
 


Din profil
 
Vi vill gärna anställa dig som har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du har en stark kommunikationsförmåga och ett genuint intresse för rekrytering och administration. För att lyckas i rollen måste du klara av att ha många pågående uppgifter parallellt, samt ha förmågan att på ett effektivt sätt planera och prioritera ditt arbete. Vidare behöver du vara mycket strukturerad och en duktig administratör. För att vara aktuell för tjänsten måste du ha en positiv grundsyn och dela våra beteendegrunder. Vidare är B-körkort ett krav för tjänsten. 
 
Meriterande är

Relevant utbildning inom HR-området


Tidigare erfarenhet av HR-arbete och administration, särskilt rekrytering


Kunskap om relevant lagstiftning och regler inom arbetsrätt och personaladministration

 
Om Älmby 
Älmby Entreprenad är anläggnings- och rivningsexperten som kan hantera stora och utmanande projekt, med rötterna i Älmhult och Ljungby. Idag är Älmby främst verksamma inom det geografiska området Småland, Öland, Blekinge och Skåne. Vår styrka ligger i vår förmåga att vara flexibla och lösningsorienterade. Läs mer om Älmby på: Älmby Entreprenad | Anläggnings- och rivningsexperter! (almby.se)
 
När du blir en av oss
Denna tjänst innebär att du kommer bli anställd som konsult hos oss på OnePartnerGroup och du kommer tillbringa dina arbetsdagar hos Älmby Entreprenad. Som konsult hos oss har du din konsultchef som stöttar dig i att lyckas och trivas. Självklart innefattas din anställning av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension, fackliga relationer och friskvårdsbidrag, för inget är viktigare än att du känner dig trygg med din anställning hos oss. Låt oss bli din nya kollega!  

Vi på OnePartnerGroup jobbar med rekrytering, bemanning och utbildning och är din bästa kollega i karriären när du söker jobb. Med lokal förankring på ett 50-tal orter, från Malmö i söder till Kalix i norr, finns vi alltid nära dig.
 
Övrig information
Start: Enligt överenskommelse
Arbetstider: Dagtid måndag till fredag
Ort: Växjö/Älmhult
Omfattning: Heltid, vikariat på 1-1,5 år. Tjänsten innebär en anställning i OnePartnerGroups konsultverksamhet.  
 
Nyfiken på att veta mer?
Har du frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver är du välkommen att kontakta kontakta Annie Afram på annie.afram@onepartnergroup.se eller Stina Olsson på stina.olsson@onepartnergroup.se. I denna process jobbar vi med löpande urval och tillsättning, vilket betyder att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. När du har visat intresse för tjänsten matchar vi din ansökan med tjänsten och vi kontaktar dig via mail eller telefon för återkoppling. Gällande ansökan så sker det via annonsen på OnePartnerGroups hemsida, vi hanterar inte ansökningar via mail på grund av GDPR.

Ansök nu

Praktikant sökes till StudentConsulting i Växjö för VT24!

Läs mer Okt 18
Vill du skaffa dig erfarenhet inom rekrytering och bemanning? Vi söker nu dig som är studerande på högskola, universitet eller liknande och har en planerad praktikperiod under vårterminen 2024!

Till Växjökontoret söker StudentConsulting nu en praktikant. Du kommer vara med i vårt dagliga arbete och praktisera nära våra medarbetare som arbetar med rekrytering - och bemanningsprocessen.

Arbetsuppgifterna är mycket varierande och består främst av rekrytering såsom urval, telefonintervjuer, intervjuer och referenstagning. Du kommer att få en stor inblick i rekryteringsprocesser och generella HR-frågor. Du kommer att få chansen att arbeta med flera olika projekt samt vara delaktig kring konsulthantering och till viss del även ha kontakt med kund.

Praktiken kommer vara förlagd mån-tors 8-17, med hänsyn till eventuellt arbete/rapport som ska skrivas. Du kommer utgå från vårt kontor som finns i centrala Växjö. För rätt person finns möjligheter att utvecklas vidare inom bolaget.

Vid frågor är du välkommen att kontakta Affärschef Linnea Sveding på linnea.sveding@studentconsulting.com.

Varmt välkommen med din ansökan!

Din profil
Som person är du driven, strukturerad och ansvarsfull. Eftersom praktiken innebär kontakt med både kandidater, konsulter och till viss del kunder är det viktigt att du är serviceinriktad och trivs med att ha telefonkontakt. Du trivs bäst i en dynamisk organisation med ett högt tempo, där den ena dagen inte är den andra lik.

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

Ansök nu

Praktikant sökes till StudentConsulting i Växjö!

Läs mer Sep 6
Vill du skaffa dig erfarenhet inom rekrytering och bemanning? Vi söker nu dig som är studerande på högskola, universitet eller liknande och har en planerad praktikperiod under höstterminen 2023!

Till Växjökontoret söker StudentConsulting nu en praktikant. Du kommer vara med i vårt dagliga arbete och praktisera nära våra medarbetare som arbetar med rekrytering - och bemanningsprocessen.

Arbetsuppgifterna är mycket varierande och består främst av rekrytering såsom urval, telefonintervjuer, intervjuer och referenstagning. Du kommer att få en stor inblick i rekryteringsprocesser och generella HR-frågor. Du kommer att få chansen att arbeta med flera olika projekt samt vara delaktig kring konsulthantering och till viss del även ha kontakt med kund.

Praktiken kommer vara förlagd mån-fre 8-17, med hänsyn till eventuellt arbete/rapport som ska skrivas. Du kommer utgå från vårt kontor som finns i centrala Växjö. För rätt person finns möjligheter att utvecklas vidare inom bolaget.

Vid frågor är du välkommen att kontakta Affärschef Linnea Sveding på linnea.sveding@studentconsulting.com.

Varmt välkommen med din ansökan!

Din profil
Som person är du driven, strukturerad och ansvarsfull. Eftersom praktiken innebär kontakt med både kandidater, konsulter och till viss del kunder är det viktigt att du är serviceinriktad och trivs med att ha telefonkontakt. Du trivs bäst i en dynamisk organisation med ett högt tempo, där den ena dagen inte är den andra lik.

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

Ansök nu

Rekryteringskonsult till Montico

Läs mer Aug 23
Om tjänsten
Rekrytering är ett prioriterat område hos oss och vi behöver nu förstärka vårt team med en rekryteringskonsult i Kronobergs län. Brinner du för försäljning samtidigt som du är affärsmässig och har dokumenterad erfarenhet av rekrytering? Då kan du vara den vi söker för tjänsten. Hos oss får du ett helhetsansvar att sälja in och leverera hela processer med fokus på kvalitet och långsiktiga relationer.

Du erbjuds en spännande tjänst med möjlighet att få vara en del av ett team, som är lyhört för marknadens behov och där ett ständigt förbättringsarbete pågår.

Arbetsbeskrivning
Som rekryteringskonsult ansvarar du för att sälja in och genomföra rekryteringsuppdrag inom de strategiska ramarna och riktlinjerna för verksamheten. Du agerar konsultativt gentemot kunder såväl som kandidater. Genom lyhördhet och affärsmässighet skapar du goda och utvecklande kundrelationer. Du utvecklar vårt kundsamarbete och skapar nya affärsmöjligheter hos både nya och befintliga kunder.

Inom Montico finns mycket spetskompetens inom flera områden och vi ser det som en självklarhet att dela med sig samt ta del av den kunskap och erfarenhet som finns för att uppnå optimalt resultat.

För att lyckas i tjänsten tror vi att du har erfarenhet inom något/några av områdena ledarskap, försäljning, rekrytering och search. Önskvärt är att du har ett stort lokalt nätverk och många kontakter. Du har dokumenterad framgång i ditt arbete och vill bidra till Monticos fortsatta utveckling inom rekrytering.

Vi söker dig som
Du är en person som vill arbeta inom organisationens ramar på ett initiativtagande, drivande och nyfiket sätt. Du är ansvarstagande, handlingsinriktad och självledande samtidigt som du är en trygg person med stor vilja att fortsätta utvecklas och att bidra till verksamhetens utveckling.

Du motiveras av möten med människor och du har hög social kompetens. Därigenom har du lätt för att bemöta kunder och individer på ett naturligt och professionellt sätt. Du är analytisk och noggrann i ditt arbetssätt och levererar alltid minst det kunden efterfrågar.

Du bidrar till och motiveras av att sätta utmanande mål, att följa upp och agera. Lika viktigt för dig som för Montico är att göra skillnad för individ, företag och samhället.

Vi ser gärna att du har akademisk utbildning, gärna med inriktning HR alternativt har erfarenhet inom området. Önskvärt är också att du har erfarenhet som ledare och besitter kunskap i rekryteringsprocesser.

Du kommunicerar väl på svenska och engelska i tal och skrift. B-körkort är ett krav eftersom tjänsten innebär resor.

Ansök nu

Andra jobb i Växjö från Södra Skogsägarna ekonomisk fören

Nedan visas andra jobb i Växjö från Södra Skogsägarna ekonomisk fören .

Utvecklare inom fossilfri skogsteknik

Beräkningsingenjör, elkraft
Läs mer Mar 20
Södra strävar efter att vara ledande i samhällets resa mot klimatneutralitet med ambitionen att utsläppen av fossila växthusgaser ska vara halverade fram till 2030 och netto noll år 2040. Inom affärsområdet Södra skog ser vi stora möjligheter genom miljöanpassning av skogsmaskiner samt rundvirkes- och flistransporter. Vi behöver nu bredda vår tekniska kompetens inom området och söker dig som har kunskap om fordonsutveckling, elektrifiering, biodrivmedel eller liknande.

Vi erbjuder en unik möjlighet att tillsammans med oss driva förändring och ställa om skogsbruket på riktigt - för ett hållbart samhälle i enlighet med vår strategi ”från en familj till en annan”.

Det här får du jobba med på Södra

I rollen kommer du i nära samverkan med specialister på den Skogstekniska avdelningen, andra Södrakollegor och externa parter driva utvecklingen inom fossilfri och energieffektiv skogsteknik genom att leda och delta i utvecklingsprojekt.

Du bidrar med teknisk kompetens kopplat till fordon och arbetsmaskiner och redogör för möjligheter och alternativ genom beräkningar och omvandlingar. Vidare deltar du aktivt i relevanta nätverk och arbetsgrupper inom området, exempelvis med forskningsinstitutioner och branschkollegor.

Du kommer också arbeta nära Södras entreprenörer inom drivning, skogsvård och transport för att implementera resultaten av projektet.

Du tillhör avdelningen för Skogsteknik som idag består av specialister inom transport, vägar, aptering, skogsteknik och avverkning. Rollen är ny på Södra och ger dig stor frihet att tillsammans med oss hitta vägar för att nå vårt mål om fossilfritt skogsbruk.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, med placering i Växjö eller annan ort efter överenskommelse.

Vem söker vi?

Vi söker dig som har en teknisk utbildning på högskolenivå eller motsvarande samt praktisk projektledarerfarenhet inom utveckling och förändringsarbete. Vidare har du erfarenhet av elektrifiering, biodrivmedel eller annan teknisk utveckling av fordon, maskiner eller närliggande områden. Du känner dig bekväm i att göra beräkningar, omvandlingar och analyser och har enkelt för att identifiera lösningar på de frågor som uppstår.

Som person trivs du i att driva förändring genom att tänka nytt, tänka om och prova dig fram. Vidare har du förmågan att bygga och bibehålla goda relationer, ta nya kontakter och arbeta över gränserna. Du är duktig på att samordna och involvera den kompetens som krävs och har därav en god kommunikativ förmåga och är handlingskraftig.

Utöver ovanstående har du:

- B-körkort
- Språkkunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

Så här är det att jobba på Södra

Hos Södra får du möjlighet att utvecklas på jobbet, samtidigt som du är med och bidrar till ett hållbart skogsbruk som skapar värde för människor och miljö. Vi sätter stort värde på ditt personliga engagemang och är måna om att du ska trivas och må bra. För din trygghets skull har vi kollektivtal och goda villkor, samt flera förmåner som du har nytta av både på jobbet och på fritiden.

Vad tror du, kan det här vara något för dig? Då vet du vad du ska göra. Vi ser verkligen fram emot att få höra ifrån dig!

Vill du veta mer?

Har du frågor om tjänsten eller verksamheten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Joel Persson på 0470-856 29, joel.persson@sodra.com. Har du frågor om rekryteringsprocessen kan du maila till kajsa.aberg@sodra.com.

Fackliga frågor besvaras av

Teddy Hedlund, Unionen, på teddy.hedlund@sodra.com

Fredrik Dacke, Saco, på fredrik.dacke@sodra.com

Robert Andersson, Ledarna, på robert.andersson@sodra.com

Vi ser fram emot att höra från dig!

Skicka din ansökan via länken senast den 12 april. Vi använder tester som en del i rekryteringsprocessen, och undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

Var med och bygg ett hållbart samhälle

Södra är ett av landets största skogsindustribolag och ägs gemensamt av 52 000 familjeskogsbruk i södra Sverige. Förutom att utveckla skogsbruket strävar vi efter att alltid använda skogsråvaran på det mest effektiva och klimatsmarta sättet. Pappersmassa, trävaror, textilmassa och bioprodukter är bara några exempel. Genom att arbeta tillsammans har vi styrkan, engagemanget och modet som krävs för att bygga ett hållbart samhälle.

Ansök nu

Ledarskapsutvecklare

Organisationsutvecklare
Läs mer Mar 19
Södra fungerar som en bro mellan 52.000 familjeskogsbruk och den globala marknaden - understödd av det gemensamma ägandet som ger långsiktighet och ett unikt engagemang. Våra gemensamma funktioner är det som möjliggör ett så effektivt och värdeskapande arbete som möjligt ute i våra olika affärs- och verksamhetsområden, hela vägen från familjeskogsbruket till ett hållbart samhälle.

Nu har du möjlighet att vara med på vår resa i den spännande rollen som Ledarskapsutvecklare!

Det här får du jobba med på Södra

Vi vill vara en organisation i tiden med ledare och medarbetare som präglas av våra värderingar där alla är ambassadörer, har rätt kompetens och säkrar våra strategiska förflyttningar. I rollen som ledarskapsutvecklare bidrar du aktivt till att utveckla både Södras syn på ledarskap och ett ledarskapserbjudande som stärker Södra som en lärande organisation där engagerade ledare och medarbetare verkar och där mångfald och inkludering skapar förutsättningar för att attrahera, behålla och utveckla människor över tid och förändring.

Du kommer bland annat att:

- Identifiera och adressera Södras möjligheter och utmaningar kopplat till ledarskap med stöd av data och forskning.
- Utveckla, leda och följa upp Södras övergripande ledarskapserbjudande för synergier och skalbarhet.
- Initiera, utveckla, genomföra och följa upp läraktiviteter med syfte att utveckla ledarskapsförmågor hos individer, team och organisation.
- Skapa partnerskap, samarbeta med intressenter och leda nätverk för att främja en kultur av lärande och utveckling.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, med placering i Växjö, Värö, Mönsterås eller Mörrum. I tjänsten ingår resor till samtliga nämnda orter.

Vem söker vi?
Vi söker dig som är prestigelös och kan utveckla förtroende, tillit och psykologisk trygghet i relationer, situationer och förändring. Du lyckas integrera hållbarhetsperspektiv i ledarskapsutvecklingen för att främja resultat, hållbarhet och ansvarsfullt ledarskap. Vidare har du förmågan att se och förstå organisationen som en helhet och integrera olika delar och perspektiv för att identifiera möjligheter till förbättring.

Då du kommer ha stora kontaktytor inom hela företaget är det av vikt att du besitter en god samarbetsförmåga och att du kan kommunicera effektivt med olika delar av organisationen för att främja gemensamma mål. Vidare besitter du förmågan att analysera och förstå komplexa system och deras inbördes samband, inklusive organisationens struktur, processer och kulturella dynamik samt kan värdera vilken typ av ledarskap och koncept som är relevant var.

Södra blir alltmer digitaliserat så att du har ett intresse av den tekniska utvecklingen inom branschen, inklusive digitalisering, automatisering och nya teknologier ser vi som en stor fördel.

För att vara aktuell för tjänsten har du dessutom:

- En eftergymnasial utbildning inom beteendevetenskap eller likvärdig erfarenhet.
- Arbetserfarenhet från en ledande befattning och ledarskapsutveckling.
- B-körkort
- Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift.

Så här är det att jobba på Södra
Hos Södra får du möjlighet att utvecklas på jobbet, samtidigt som du är med och bidrar till ett hållbart skogsbruk som skapar värde för människor och miljö. Vi sätter stort värde på ditt personliga engagemang och är måna om att du ska trivas och må bra. För din trygghets skull har vi kollektivtal och goda villkor, samt flera förmåner som du har nytta av både på jobbet och på fritiden.

Vad tror du, kan det här vara något för dig? Då vet du vad du ska göra. Vi ser verkligen fram emot att få höra ifrån dig!

Vill du veta mer?
Har du frågor om rekryteringsprocessen? Kontakta ansvarig rekryterare, Madelene Svaleklev, på madelene.svaleklev@sodra.com. Har du frågor om tjänsten eller arbetsplatsen? Kontakta rekryterande chef, Camilla Keen, på camilla.keen@sodra.com
eller 0470-89 178.

Fackliga frågor hänvisas till:

- Teddy Hedlund, Unionen, teddy.hedlund@sodra.com
- Erik Karlsson, SACO, erik.c.karlsson@sodra.com

Vi ser fram emot att höra från dig!
Skicka din ansökan via länken senast den 2 april 2024. Vi använder tester som en del i rekryteringsprocessen, och undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

Var med och bygg ett hållbart samhälle
Södra är ett av landets största skogsindustribolag och ägs gemensamt av 52.000 familjeskogsbruk i södra Sverige. Förutom att utveckla skogsbruket strävar vi efter att alltid använda skogsråvaran på det mest effektiva och klimatsmarta sättet. Pappersmassa, trävaror, textilmassa och bioprodukter är bara några exempel. Genom att arbeta tillsammans har vi styrkan, engagemanget och modet som krävs för att bygga ett hållbart samhälle. Det sker med fötterna på marken, med örat mot omvärlden och med blicken framåt.

Ansök nu

Senior projektledare till Södras strategifunktion

Organisationsutvecklare
Läs mer Okt 10
Södra fungerar som en bro mellan 52 000 familjeskogsbruk och den globala marknaden, där våra medlemmars gemensamma ägande ger långsiktighet och ett unikt engagemang. Inom strategifunktionen leder vi Södras koncernövergripande arbete med vår gemensamma strategi för att säkra vår framtida konkurrenskraft och förmåga att förädla och förnya skogsgårdens värden.

Som senior projektledare arbetar du i en dynamisk miljö där du får ta ett stort ansvar och bidra till att utveckla och stärka Södras strategiska förmåga och framdrift.

Det här får du jobba med på Södra
Som senior projektledare kommer du att leda strategiska projekt och initiativ av varierande innehåll, storlek, komplexitet och längd. Du får en avgörande roll i att avgränsa frågeställningar, identifiera problem, samla in och analysera data, dra slutsatser och utveckla business case. Du kommer även att sätta ihop och leda projektgrupper med kompetenser från hela organisationen, svara mot styrgrupper och presentera resultat i olika sammanhang. Vidare ingår att bidra till vidareutvecklingen av våra arbetssätt, samt identifiera problem och lösningar tillsammans med övriga delar av organisationen. Beroende på de uppdrag du arbetar med kan resor till våra bruk, sågverk och andra delar i verksamheten vara aktuella.

Strategifunktionen är en relativt ny funktion inom Södra och består idag av en senior projektledare, en analytiker, en strategiledare (rekryterande chef) och Södras strategichef. Funktionen utgår främst från Växjö. Tjänsten som senior projektledare är en tillsvidareanställning med placering i första hand i Växjö eller Värö. Placering på andra orter sker i överenskommelse med rekryterande chef.

Vem söker vi?
Vi söker dig som har gedigen erfarenhet som projektledare i en industriell miljö där du har visat på god förmåga att samarbeta med olika kompetenser på flera nivåer. Du är skicklig på att inspirera och leda andra samtidigt som du är nyfiken, lyhörd och kan fånga in olika perspektiv. Du trivs när du får arbeta självständigt, leda och planera ditt arbete och är mån om att utveckla dina kompetenser och snabbt ta till dig nya arbetssätt och kunskapsområden. Du motiveras av att uppnå resultat och lösa problem och vill bidra till att utveckla Södra.

Vi ser också att du har:
- Högskole-/universitetsutbildning på avancerad nivå eller motsvarande kunskap och erfarenhet
- Erfarenhet från projektledning från tillverkningsindustri
- Intern bakgrund inom Södra är meriterande
- Kunskaper i och erfarenheter av agila arbetssätt och förändringsledning är meriterande
- Goda kunskaper i Microsoft Office
- Goda kunskaper i talad och skriven svenska och engelska
- B-körkort









Så här är det att jobba på Södra
Hos Södra får du möjlighet att utvecklas på jobbet, samtidigt som du är med och bidrar till ett hållbart skogsbruk som skapar värde för människor och miljö. Vi sätter stort värde på ditt personliga engagemang och är måna om att du ska trivas och må bra. För din trygghets skull har vi kollektivtal och goda villkor, samt flera förmåner som du har nytta av både på jobbet och på fritiden.

Vill du veta mer?
Har du frågor om rekryteringsprocessen? Kontakta rekryterande chef Stina Karlsson på stina.karlsson@sodra.com. Har du frågor om tjänsten eller arbetsplatsen? Kontakta rekryterande chef Robin Kalmendal på robin.kalmendal@sodra.com eller +46724623582.

Fackliga frågor hänvisas till:
Teddy Hedlund, Unionen teddy.hedlund@sodra.com
Erik Karlsson, Saco erik.c.karlsson@sodra.com

Vi ser fram emot att höra från dig!

Skicka din ansökan via länken senast den 29/10. Vi använder tester som en del i rekryteringsprocessen, och undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

Var med och bygg ett hållbart samhälle
Södra är ett av landets största skogsindustribolag och ägs gemensamt av 52 000 familjeskogsbruk i södra Sverige. Förutom att utveckla skogsbruket strävar vi efter att alltid använda skogsråvaran på det mest effektiva och klimatsmarta sättet. Pappersmassa, trävaror, textilmassa och bioprodukter är bara några exempel. Genom att arbeta tillsammans har vi styrkan, engagemanget och modet som krävs för att bygga ett hållbart samhälle. Det sker med fötterna på marken, med örat mot omvärlden och med blicken framåt.

Ansök nu

Redovisningsekonom

Redovisningsekonom
Läs mer Feb 13
Södra fungerar som en bro mellan 52 000 familjeskogsbruk och den globala marknaden - understödd av det gemensamma ägandet som ger långsiktighet och ett unikt engagemang. Våra gemensamma funktioner är det som möjliggör ett så effektivt och värdeskapande arbete som möjligt ute i våra olika affärs- och verksamhetsområden, hela vägen från familjeskogsbruket till ett hållbart samhälle.

Vi söker nu en Redovisningsekonom till Södras Finanscenter i Växjö som tillsammans med sitt team ansvarar för att effektivt tillgodose ledning, affärsverksamhet och övriga intressenter med kvalitetssäkrad ekonomisk information i rätt tid.

Det här får du jobba med på Södra

Som Redovisningsekonom är din huvudsakliga uppgift att arbeta med löpande redovisning såsom skatt, moms, anläggning och lager. Du arbetar med avstämning mot huvudbok, dokumentation, intern kontroll, deklarationer samt bokslutsrapportering för företag inom koncernen. Du ansvarar även för att arbetet utförs enligt tidplan och gällande rutiner samt regelverk och fungerar som ett stöd till verksamheten och internt inom funktionen.

Då vi ser en snabb teknisk och digital utveckling inom redovisningsområdet kommer du även att driva utveckling, digitalisering och förbättring av såväl processer som system.

Tjänsten är ett vikariat på 1,5 år, med placering i Växjö. Tillträde sker så snart som möjligt eller enligt överenskommelse.

Vem söker vi?

För att lyckas i rollen som Redovisningsekonom har du civilekonomexamen eller motsvarande utbildning samt gärna erfarenhet av redovisningsarbete och bokslutsrapportering. Du har kännedom om lagar, regler och praxis inom området. Vidare har du god datorvana, är trygg med att arbeta i Excel samt har goda systemkunskaper relaterat till redovisning och ekonomiprocesser. Du behärskar både det svenska och engelska språket väl i både tal och skrift.

Som person är du driven, initiativtagande och gillar att utmana dig själv. Du är kommunikativ och har förmågan att skapa förtroende och bygga relationer med såväl interna som externa kontakter. Dessutom är du flexibel med god förmåga att strukturera och prioritera mellan dina arbetsuppgifter. Du är van vid att jobba i varierande arbetsintensitet och motiveras att arbeta mot deadlines.

Ytterligare egenskaper som är meriterande för rollen är att du är noggrann och värdesätter hög kvalitet i ditt arbete. Vidare har du en stark drivkraft att arbeta med ständiga förbättringar och bidrar med engagemang och nytänkande. Du har också ett gediget intresse för hur verksamheten styrs och drivs.

Det är meriterande om du har erfarenhet av att ha arbetat i större affärssystem, gärna Dynamics 365, men det är inget krav.

Så här är det att jobba på Södra

Hos Södra får du möjlighet att utvecklas på jobbet, samtidigt som du är med och bidrar till ett hållbart skogsbruk som skapar värde för människor och miljö. Vi sätter stort värde på ditt personliga engagemang och är måna om att du ska trivas och må bra. För din trygghets skull har vi kollektivtal och goda villkor, samt flera förmåner som du har nytta av både på jobbet och på fritiden.

Vad tror du, kan det här vara något för dig? Då vet du vad du ska göra. Vi ser verkligen fram emot att få höra ifrån dig!

Vill du veta mer?

Har du frågor om tjänsten eller verksamheten kan du kontakta rekryterande chef Kristina Johannesson på 0470-890 41. Har du frågor om rekryteringsprocessen kan du maila till kajsa.aberg@sodra.com.

Fackliga frågor besvaras av Teddy Hedlund, Unionen, på teddy.hedlund@sodra.com eller Erik Karlsson, Saco, på erik.c.karlsson@sodra.com.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Skicka din ansökan via länken senast den 1 mars. Vi använder tester som en del i rekryteringsprocessen, och undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

Ansök nu

Kategoriledare IT

Inköpare
Läs mer Feb 16
Södra Inköp eftersträvar effektivitet i världsklass, hållbara affärer samt glädje längst vägen. Här finns ett engagerat gäng med kompetens inom hela inköpskedjan.

Just nu söker vi dig som vill arbeta som Kategoriledare för vår IT-kategori.

Dina framtida arbetsuppgifter

Nu finns möjligheten för dig som vill ansvara för framtagning, utveckling, implementering och uppföljning av inköpskategorins mål och strategier. Ditt uppdrag består i att säkerställa försörjning av IT kategorin med avseende på bästa tänkbara kvalitet, tillgänglighet, hållbarhet och kostnadsoptimering. Alltid med säkerheten i fokus.

Du uppnår ditt uppdrags mål genom att leda ditt kategoriteam bestående av beställare, ansvara för upphandlingar samt samarbeta med taktisk inköpare inom din kategori. Du ansvarar också för leverantörsstyrning, riskhantering samt hållbarhet inom din kategori.

Viktigt för framgång i denna roll är att arbeta med förändringsledning och bidra till utveckling av arbetssätt samt till goda samarbeten såväl internt som externt.

Din erfarenhet

Vi vänder oss till dig med högskoleutbildning inom ekonomi, teknik eller supply chain eller genom arbete erhållen kvalificerad erfarenhet. Du har flera års erfarenhet från strategiskt inköp och besitter gärna kunskap om inköpssystem. Du har också kunskap inom förhandling och har förmåga att skriva och förstå avtal.

Utöver ovanstående har du:

- Goda kunskaper i svenska och engelska såväl i tal som skrift
- God datorvana och kunskaper i Excel samt gärna erfarenhet av arbete i modernt systemstöd för inköp




För att lyckas och trivas i rollen ser vi dig som är strukturerad, modig och säkerställer framdrift i dina åtaganden. Du har förmågan att själv leda, planera och prioritera ditt och andras arbete. Du är resultatorienterad med ett långsiktigt perspektiv i åtanke samt har ett starkt intresse för att göra affärer. Vi ser att du är en kommunikativ person som förmedlar information tydligt i såväl muntlig som skriftlig form samt att du har förmåga att skapa långsiktiga relationer.

Din arbetsgivare Södra

Medarbetare som trivs och visar ett stort engagemang är avgörande för vår framgång och utgör kärnan i vår verksamhet. För oss är en frisk och säker arbetsplats en central del av vårt kontinuerliga arbete med att utveckla våra medarbetares kompetens och yrkeskunnande. Vi vill att våra medarbetare ska må bra och erbjuder därför bland annat hälsoprofilbedömningar, friskvårdsbidrag och sjukförsäkring till våra anställda.

Placering

Placeringsort är huvudkontoret i Växjö.

Start sker så snart som möjligt eller enligt överenskommelse.

Vill du veta mer?

Har du frågor om rekryteringsprocessen? Kontakta ansvarig rekryterare Kristina Tingdahl på kristina.tingdahl@sodra.com.

Har du frågor om tjänsten eller arbetsplatsen? Kontakta rekryterande chef Anna Lind Flender, anna.lindflender@sodra.com eller på 0470- 891 47.

För fackliga frågor vänligen kontakta:

Teddy Hedlund, Unionen, på teddy.hedlund@sodra.com

Erik Karlsson, SACO, på erik.c.karlsson@sodra.com

Ansök via länken nedan senast den 29 februari 2024.

I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval och intervjuer, så vänta inte med att skicka in din ansökan till oss.

Följ oss gärna på Facebook, #jobbapåsödra

Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

Ansök nu