Växjö: Project Manager till Eventity

Hitta ansökningsinfo om jobbet Project Manager till Eventity i Växjö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Växjö inom den kategorin.

Publicerad: 2024-03-06 // Varaktighet: Heltid

Dina arbetsuppgifter



Vad du kommer att arbeta med
Vi älskar att skapa upplevelser som gör intryck på människor!
Gör du också det kanske vi har rollen för dig!

Som projektledare på Eventity har du det övergripande ansvaret för flertalet projekt, stora som små inom våra områden event, konferenser och gruppresor. Det är ingen ”one man/woman show” utan du har ett kompetent team av kollegor som du leder till det gemensamma målet att överträffa våra kunders förväntningar.

I rollen kommer du bland annat vara:
Kundansvarig säljare
Inte alla kan vara säljare, men du är inte som alla andra! Du kommer att ha en nyckelroll i att hitta och vinna nya affärer genom din förmåga att charma kunderna och sälja in våra fantastiska idéer. Att skapa och bibehålla goda kundrelationer faller dig naturligt.

Kreativ kraft
Du är inte rädd för att tänka utanför boxen och har förmågan att omvandla en enkel idé till en spännande händelse. Från brief till färdig produktion - inget är omöjligt för dig!

Projektledningsproffs
Du jonglerar med deadlines och detaljer som en riktig mästare, och inget kan få dig ur balans. Du är den som håller trådarna och ser till att allt flyter smidigt, oavsett hur stormigt det blir.

Du utgår ifrån något av våra kontor i Växjö eller Göteborg och resor förekommer, framförallt vid genomförande av planerade event och möten.

Vem tror vi att du är?
Vi önskar att du har en längre professionell bakgrund inom reklam, event eller marknadskommunikation (eller motsvarande). Du, och andra, anser att du är en riktigt vass projektledare som lätt tar till sig information och har en leveransförmåga av rang.
Du har vana av att jobba i team och samarbetar väl med alla du möter.
Att arbeta med ett starkt affärsmannamässigt fokus faller dig naturligt och du följer med lätthet upp siffror och håller deadline.

Att du talar och skriver obehindrat på såväl engelska som svenska är för oss en självklarhet.
Körkort B är ett krav.

Uppdraget är en direktrekrytering till Eventity som för denna tjänst valt att samarbeta med Inpeople. Frågor och funderingar bollar du med ansvarig rekryterare Mathilda Petersson Carlberg, 0470-747672
Vi jobbar alltid med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.


Om företaget
Vi på Eventity brinner för att skapa unika upplevelser som förflyttar människor – både mentalt och fysiskt – till platser som inspirerar, berör och stärker banden. Den kommunikativa vägen till känslor, budskap och den gemensamma utvecklingen. För oss handlar det alltid om att se kärnan i varje uppdrag och hitta smarta lösningar tillsammans med er.
Eventity är ett eget, specialiserat affärsområde inom Lingmerths Group AB, vilka har skapat meningsfulla möten, konferenser, events och affärsresor i över 70 år.
Inom Eventity fortsätter vi att utveckla vad som är möjligt att uppnå när människor möts. Vi tar varje chans att överträffa våra kunders förväntningar.
Låt ditt möte fyllas av smart magi!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Växjö som Projektledare, reklam

Nedan visas andra jobb i Växjö som Projektledare, reklam.

Senior produktionsledare sökes!

Läs mer Maj 30
Är du en mästare på projektledning, som kan balansera tidsplaner, budgetar och kvalitetskrav med lätthet? Älskar du utmaningen att leda och koordinera projekt, att bygga starka relationer med kunder och samtidigt säkerställa att teamet arbetar effektivt för att uppfylla projektets mål? Om svaret är ja, så har vi på Getsocial en roll för dig!
Om tjänsten och dig:
Som Senior Produktionsledare/Projektledare hos oss kommer du att vara den centrala kontaktpunkten för våra kunder och ansvarig för att säkerställa att projekt levereras i tid, inom budget och med högsta kvalitet. Du är förtroendeingivande och en mästare på att bygga relationer, både internt och externt, och arbetar nära alla delar av teamet. Du tar på dig ansvaret för att uppfylla kundens förväntningar och ser till att kundernas behov och önskemål förstås och möts av teamet.
Du kommer arbeta tätt med och rapportera till vår Head of Customer Success. I ditt ansvar ligger att planera och schemalägga personal och andra resurser, samt att säkerställa att alla projekt kan genomföras enligt plan. Utöver detta kommer du även agera account manager för utvalda kunder. Dessutom förväntas du identifiera och implementera bästa praxis för att förbättra effektivitet och produktivitet i projektprocessen.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Leda och koordinera projekt från start till slut, inklusive planering, organisation och övervakning.
Bygga och underhålla relationer med utvalda kunder som deras huvudkontakt.
Förstå och uppfylla kundernas behov och önskemål genom effektiv kommunikation och samarbete med vårt team.
Fördela resurser effektivt över olika projekt och säkerställa rätt balanserad arbetsbelastning för alla medarbetare.
Planera och schemalägga personal och andra resurser för att säkerställa att alla projekt kan genomföras enligt plan.
Övervaka och utvärdera kontinuerligt kundnöjdheten och vidta proaktiva åtgärder när det behövs.
Säkerställa att alla projekt levereras i tid, inom budget och enligt kundens förväntningar.
Identifiera och implementera bästa praxis för att förbättra effektivitet och produktivitet i våra projekt.
Samarbeta med andra team för att förbättra rutiner och arbetssätt.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, provanställning tillämpas. Tillträde omgående. Lön efter överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Sista ansökningsdag 25/6.
Vi söker dig som:
Har flera års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
Du har tidigare arbetat inom marknad- och reklambranschen.
Du har utbildning inom kommunikation eller marknadsföring.
Har dokumenterad erfarenhet av att leda och koordinera projekt.
Kan balansera och fördela resurser effektivt över olika projekt.
Har erfarenhet av kundrelationer och att agera kundansvarig.
Har god förmåga att rapportera och följa upp projektstatus, resursbehov och eventuella problem.
Trivs med att arbeta i team och att bidra till teamets utveckling.
Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska.

Meriterande om du har:
Erfarenhet från reklambyrå eller liknande kreativ miljö.
Utbildning eller certifiering inom projektledning.
Tidigare erfarenhet av att jobba som account manager.
Erfarenhet av att använda digitala projektledningsverktyg.

Att arbeta hos oss
Vi vet att livet är en helhet, därför är vår arbetsplats både flexibel och har stort fokus på att du ska vissla glatt både på väg till jobbet och på väg hem. Hos oss har du därför stor frihet när det gäller placeringsort. Vi är digital natives så Teamsmötena går varma, men det finns även kontor i Kristianstad, Växjö, Olofström och Stockholm för dig som gillar det.
Vi träffas hela organisationen på ett av våra kontor en gång i månaden för en intern halvdagskonferens, men erbjuder däremellan stora möjligheter att arbeta på någon annan trevlig plats. Vill man träffa sina kollegor mer än så IRL uppmuntras det förstås! Med jämna mellanrum anordnas afterworks, workations och annat skoj! Vi är också ett snabbväxande företag där målet är solklart för alla. 2025 ska vi vara sydöstra Sveriges största reklambyrå. På resan finns många möjligheter att utvecklas och växa med oss!
Om Getsocial
För 8år sedan startade en ung entreprenör det som idag är Getsocial. Med en idé om att förändra reklambranschen på ett hållbart, digitalt och företagsamt sätt. Sedan dess har företaget vuxit från en till tjugo anställda och har idag kontor i Kristianstad, Växjö, Olofström och Stockholm. I kärnan av vår kultur ligger det entreprenöriella, att vi vågar kasta oss ut i nya utmaningar, pröva våra vingar och alltid erbjuda en lösning. Det ärliga, att vi är lyhörda och raka med vad som är bäst för våra kunder. Det hållbara, att vi bryr oss om vår omvärld och oss själva.
Vi arbetar idag med kunder såsom Länsförsäkringar, Fortnox, Sweden Rock, Croisette, Midsummer och många fler. Allt ifrån stora nationella varumärken till små lokala företag finns bland våra kunder!
Vi ser så mycket fram emot din ansökan!

Ansök nu

Projektledare Teknikcollege Kronoberg

Läs mer Maj 26
Vår Projektledare ska vara tjänstledig för studier och vi söker därför en ny stjärna att stärka organisationen med!
Som Projektledare för Teknikcollege Kronoberg har du all möjlighet att stå i rampljuset och förverkliga idéer! Du blir regionens ansikte utåt vad gäller Teknikcollege, både i länet och nationellt, och får representera teknikindustrin i flera olika forum. Projektledaren arbetar på uppdrag av den regionala styrgruppen och arbetar operativt med både utveckling och förvaltning av konceptet. Vårt mål är att höja status, kvalitet och matchning för tekniska utbildningar och göra industrin tillgänglig för fler.
Ingen dag är troligtvis den andra lik, men en stor del av tjänsten går ut på att hitta samverkansformer mellan näringsliv och skola. Vi arbetar med barn och ungdomar från mellanstadiet och upp till universitetsstudier men även tillsammans med våra samverkansföretag och utbildningsanordnare.
Aktiviteter som vi anordnar i dagsläget är allt från mindre projekt som studiebesök på företag eller i vårt Maker space på Epic till mer långsiktiga och större satsningar som Science City och Yrkesdagen. Men mycket av innehållet i tjänsten kommer vara upp till dig, vi erbjuder ett varierande arbete med stor påverkansgrad och möjlighet att förverkliga visioner.
När vi inte är ute och träffar företag, samverkansparter eller skolelever sitter vi i en kreativ miljö på Epic – Innovation & Technology Center i Växjö.
Vem vi tror att du är
Vi söker dig som är självständig, framåt och drivande. Du gillar att jobba i projektform och har förmågan att ta ett projekt från början till slut. Du har en mycket god kommunikativ förmåga både i tal och skrift, tycker om att stå på scen, möta olika typer av publik och prata inför stora och små grupper.
Som person är du bra på att ta egna initiativ, du trivs med eget ansvar och är strukturerad och ordningsam. Flexibilitet och samarbete tror vi är nyckelingredienser för att hitta kreativa lösningar.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av marknadsföring och att arbeta med evenemang. Har du även erfarenhet från industrin är det en fördel. Kanske har du en helt annan bakgrund? Det viktigaste är dina personliga egenskaper och att du har ett nyfiket och engagerat arbetssätt.
Troligtvis har du en examen från högskola/universitet och gärna några års arbetslivserfarenhet därefter inom liknande tjänst alt. motsvarande erfarenheter.


ANSTÄLLNINGSFORM: Heltid, Vikariat 1,5 år (2023-09-01 – 2025-02-28)
TILLTRÄDE: Enligt överenskommelse, vi ser gärna att du kan börja hos oss under början av hösten 2023
KÖRKORT: B-körkort krävs för tjänsten då vi arbetar i hela Kronobergs län
ANSÖKAN: Ansökan tillsammans med CV skickas senast 31 maj till maja.karlberg@goepic.se Märk mailet med ”Projektledare Teknikcollege” (Vi rekryterar löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt)
Frågor kring tjänsten besvaras av Maja Karlberg, Verksamhetschef Epic och Ordförande Regional Styrgrupp Teknikcollege Kronoberg via mail alt telefon 0737282323.

Om Epic – Innovation & Technology Center
Epic är ett utbildnings- och forskningscenter för gymnasieskolan, akademin och regionens näringsliv, uppfört på universitetsområdet i Växjö. Verksamheten ägs och drivs av regionens teknikföretag*, i nära samverkan med Linnéuniversitetet och Växjö kommun.
*Verksamheten ägs av Andritz, Balco AB, BK Produkter, Fogmaker International, Getinge Disinfection, Gunnebo Industrier, Hydroware, IV Produkt, Micropower Group, Rottne Industri, Spaljisten, Verktygsteknik Småland, Volvo CE, Växjöfabriken, Wexiödisk & Willo.
Om Teknikcollege Kronoberg
Teknikcollege är Sveriges största samverkansplattform för industrins kompetensförsörjning och en kvalitetsstämpel på utbildningar där kommuner, utbildningsanordnare och företag samverkar för att öka attraktionskraften och kvaliteten på tekniskt inriktade utbildningar.
Läs mer på https://teknikcollege.se/kronoberg

Ansök nu

Content Creator

Läs mer Jun 8
Artistiskt Multibegåvning utan dess like.
Någon slags bakgrund
Salty Communication är en reklambyrå? med fokus på digital marknadsföring. Det kanske låter lite fancy tänker du men oroa dig inte, vi är inte ens hälften så skitnödiga som våra kollegor i Stockholm. Vi har för det mesta fötterna på jorden, när vi inte är på AW. Dessutom är vi belägna i Växjö och smålänningar kan man lita på, så länge man inte ska splitta notan…
Hur som helst så är vi ett gott gäng på fem(ish) personer och vi arbetar som sagt med digital marknadsföring, framför allt med det som vissa med näsan i vädret skulle kalla ”performance marketing”. Primärt handlar det om att skapa resultat för våra kunder genom att förbättra deras sociala kanaler, hemsidor och annonser. För att kunna göra det på bästa sätt så behöver vi även skapa mycket innehåll i form av foto, film och grafisk design.
Våra kunder består av allt ifrån nystartade företag till börsbolag, framförallt i Småland men även i andra delar av det långa landet falukorv. Det gör att man får inblick i många sorters verksamheter och får lära sig all möjlig obskyr kuriosa som man sällan får chans att glänsa med, och tur är väl kanske det. Man vill ju inte framstå som en besserwisser.


This, this is the job!
Gemensamt har våra kunder att de från tid till annan behöver ett estetiskt supergeni som dig för att ta fram en ny grafisk profil, ta en bättre bild på Åsa i repan eller ge produktkatalogen en complete makeover. Förfrågningarna är många och lösningarna ännu fler och det är halva charmen med jobbet. Ibland är man i väg på någon väldigt Instagramkompatibel location och flyger drönare, ibland sitter man på kontoret och svär åt datorn och ibland är man ute hos nån kund och fikar med en marknadschef som redan borde gått i pension.
Kreativitet kommer inte på beställning. Det växer fram när förutsättningarna är rätt och man har den frihet man behöver för att skapa. Därför kommer vi inte bara låta dig, utan uppmuntra dig att gå bananas på de projekten som kräver det. Ett jäkla drömjobb för den som vill påverka sitt eget arbete och utvecklas inom digital kreation. Arbetet kommer innebära att du både jobbar i långsiktiga projekt som involverar hela Salty-teamet, men även mindre fristående projekt som ibland behöver hanteras på volley. Vi är nämligen byrån som gör allt för att lösa våra kunders behov även när tiden talar emot – det är därför många av våra kunder stannar hos oss.
Som arbetsgivare påstås vi vara schyssta och vi låter dig skapa din egen vardag. Dina arbetstider är flexibla och du avgör själv när du ska börja och sluta dagen. Vi vet att personer som trivs med sitt jobb och tycker det är kul är motiverade och levererar resultat som kunderna älskar. Stämpelklockan gör sig bäst jämte kulramen på museum.
En opretentiös AW är inget vi drar oss för, även om det alltid slutar för sent. Dessutom erbjuder vi såklart en marknadsmässig lön och även flera schyssta fördelar som gym och relaxavdelning en trappa upp, ett kylskåp som är fyllt av fri dryck samt gemensamma fredagsfrukostar.
Nog om oss. Vem är du?
Det vi söker är en digital kreatör. Det är lite diffust precis som det mesta inom marknadsföring men det beror på att vi är öppna för att lyssna på dina kvalitéer eftersom vi kan anpassa rollen och uppdragen utifrån vad du är bäst på. Vi ser dock gärna att du har kunskaper inom så mycket som möjligt av följande:
Adobe Photoshop
Adobe Illustrator
Adobe Indesign
Adobe Premier Pro
Adobe After Effects
Adobe Audition
Fotografering
Cinematography
Ljudupptagning

Det vi kan vara säkra på är att dina kunskaper kommer användas för bland annat följande uppgifter:
Filmskapande för sociala medier
Fotografering hos kunder
Grafiska profiler
Profilprodukter
Broschyrer, kataloger och annonser

Eftersom vi är ett litet bolag vore det såklart guld om du har fler trix i din trollerilåda. Tveka inte att berätta om dessa i din ansökan.
Oavsett kunskap och erfarenhet värdesätter vi ändå personligheten högst. Så, vem är du? Utforma en kreativ ansökan och berätta för oss. Och du, glöm inte att skicka med din portfolio!
Ansökan skickas till
hannes@saltycom.se.
Skriv något man inte glömmer i ämnesraden.
Ha de gott, haj!

Ansök nu

Evenemangsprojektledare till Växjö City

Läs mer Aug 11
Vem är du?
Du är en social och driven person som älskar kultur och evenemang. Att kunna variera mellan helikopterperspektiv och detaljstyrning faller dig naturligt och att driva parallella projetk samtidigt ser du inte som ett problem.
Du är din egen motor, med stor känsla för ansvar, som sprudlar av kreativitet och förmåga att få saker gjorda.
Arbetsuppgifter
Som evenemangsprojektledare på Växjö Citysamverkan AB ansvarar du för de större evenemangen som bolaget årligen genomför. Till exempel stadsfestivalen Karl-Oskar dagarna och julskyltningen som är de två största evenemangen.
Från konceptutveckling och projektering till genomförande och uppföljning så är du spindeln i nätet och projektansvarig genom hela processen.
Du initierar samarbeten med föreningar och företag, sponsor bearbetning, avtalsskrivning med samarbetspartners, artistbokning, programplanering, upprättar budget och säkerställer tekniska och administrativa förutsättningar.
Arbetet genomförs i nära samarbete med centrumledare, kommunikatör och ekonom på Växjö Citysamverkan AB.
Arbetsbeskrivning
Växjö Citysamverkan AB bildades 2007 med syfte att genom samverkan aktivt arbeta för att stärka stadskärnans attraktivitet och skapa gynnsamma förutsättningar för stadens näringsverksamhet. Det gör vi bland annat genom att skapa aktiviteter och upplevelser i stadskärnan, arbeta med utvecklingsfrågor inom hållbarhet, stadsmiljö, etableringsfrågor och tillgänglighet. Ambitionen är att genom ett långsiktigt strategiskt arbete skapa en stadskärna med ett varierat och efterfrågat utbud som sjuder av liv och rörelse.
Växjö Citysamverkan har sitt kontor mitt i centrala Växjö och består i dagsläget av tre engagerade och drivna medarbetare.
Kvalifikationer
Erfarenhet från event och projektledning är ett krav.
Du skall vara nytänkande och ha ett sinne för affärsrelationer.
Vana att upprätta och förhålla sig till budget.
Kommunikativ och självgående i ditt arbete.
Anställningsvillkor
Anställningsform: Tillsvidare
Omfattning: 100%
Tillträde: Tillträde enligt överenskommelse
Välkommen med din ansökan!
Då urval och intervjuer sker löpande ber vid dig att skicka in din ansökan så snart som möjligt.
Ansökan sker med CV & personligt brev.
Kontaktperson: VD, Nils-Petter Nilsson, 0733-683200, centrumledare@vaxjocity.com
Mer information om Växjö City och organisationen finns på www.vaxjocity.com
Växjö Citysamverkan AB, Nygatan 19 A, 352 31 Växjö, 0470-407 00

Ansök nu

Andra jobb i Växjö från Inpeople Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Växjö från Inpeople Sverige AB .

Business Support till Dustin i Växjö

Orderadministratör
Läs mer Apr 26
Dina arbetsuppgifter
Dustin i Växjö söker dig som trivs med att vara en administratör i världsklass samtidigt som du omfamnar förändringar med öppna armar. Hos Dustin kommer du att vara en del av ett team på 3 personer som inte bara hanterar det dagliga administrativa arbetet på ett korrekt och professionellt sätt, utan också kan implementerar förbättringar och innovationer. I ditt dagliga arbete kommer du jobba med orderhantering och ha en löpande kontakt med företagskunder. Du ansvarar för att säkerställa korrekta priser, marginaler och att rapporter skickas till kunderna. Anställningen är långsiktig och kommer börja med en inhyrning via Inpeople på sex månader.

Din profil
Din förmåga att anpassa dig till nya situationer och utmaningar kommer att vara avgörande för din framgång hos oss. Ser fram emot att välkomna dig till en miljö där förändring är en del av vardagen och där din administrativa expertis spelar en nyckelroll i att driva oss framåt mot framgång och tillväxt. Vi ser gärna att du har en längre erfarenhet från en bred administrativ roll, och vi önskar att du är självsäker i din yrkesroll. Eftersom du kommer att vara en del av en mindre grupp är god kommunikation och öppenhet viktiga egenskaper. Då rollen involverar kommunikation med företagskunder både nationellt och internationellt är det avgörande att du känner dig bekväm att använda engelska i både tal och skrift. Du bör även ha en god IT och systemvana för att snabbt komma in i rollen.
För att trivas i rollen som Business Support har du en god affärsförståelse och en förmåga att identifiera möjligheter för förbättring. Ta steget mot en spännande framtid med Dustin i Växjö. Ansök redan idag och bli en del av ett dedikerat team där du inte bara gör skillnad för företaget utan också för miljön!

Tjänsten är på heltid och har arbetstider måndag-fredag 8–17 och startas upp med en inhyrning via Inpeople på sex månader. Vi tillämpar alltid löpande urval i våra rekryteringsprocesser.
Välkommen med din ansökan!


Om företaget
Dustin är en ledande onlinebaserad IT-partner i Norden och Benelux. De hjälper kunder att ligga i framkant med rätt IT-lösning, vid rätt tidpunkt och till rätt pris. På Dustin i Växjö är det fokus på hållbarhet och att förlänga IT-produkters livslängd genom att avidentifiera, restaurera och återvinna tidigare använda produkter. Det är en mindre grupp som jobbar i Växjö som består både utav kontor och produktion.

Om oss
Sedan 2010 är vi specialister på skräddarsydda lösningar inom personaluthyrning och rekrytering. Vår mission, vårt uppdrag som vi jobbat med sedan start, är att hjälpa människor leva livet så som de själva vill leva det. Missionen leder oss på vägen mot att alltid hitta rätt person till rätt plats. Med en kultur som präglas av omtanke och snällhet driver vi Inpeople med hjärta, passion och ansvar för att bidra till våra kunders framgång. Inpeople är ett auktoriserat rekryterings – och bemanningsföretag med ambitionen att bidra till en bättre och mer hållbar värld. Vi är en del av Ingroup och har ett nära samarbete med vårt systerbolag Head Consulting Group. Vårt huvudkontor finns i Växjö och vi har cirka 300 hel- och deltidsanställda. Välkommen till ett annorlunda HR-företag!

Ansök nu

Säsongsarbete inom fastighetsskötsel till HSB Sydost i Växjö

Fastighetsskötare/Fastighetsarbetare
Läs mer Apr 6
Dina arbetsuppgifter
För vår kunds räkning söker vi nu 3 fastighetsskötare för sommarjobb 2024. Det är de yttre miljöerna som står i fokus i detta uppdrag. Plocka upp och hålla rent runtom husen och fixa med att grönytor och gemensamhetsytor hålls fina under säsongen. Allt för att öka trivseln för de som bor i fastigheterna.
Uppdraget är ett sommarjobb via Inpeople och med chans till arbete mellan 5 och 10 veckor, heltid. Start v 25 eller v 28.


Arbetsuppgifter

• Yttre skötsel inom fastigheterna
• Gräsklippning
• Trimning av gräskanter
• Ogräsbekämpning (mekaniskt, med bekämpningsmedel, hetvatten mm)
• Klippning av häckar och buskar
• Rondering och skräpplockning (inkl. miljöhusen/soprum mm)
• Allmänna andra fastighetsskötarsysslor
• Köra redskapsbärare (liten midjestyrd hjullastare)


Din profil
Denna tjänst kräver vana vid praktiskt arbete och att man tar ansvar för att få saker gjorda. Du trivs både med att arbeta självständig och tillsammans med kollegor. Tjänsten kräver att du innehar B-körkort och har du dessutom erfarenhet av trädgårdsskötsel sedan tidigare är det meriterande. Även vana vid att köra åkgräsklippare och hantera olika handverktyg som exempelvis grästrimmer. Har du jobbat med service tidigare så är det meriterande.

Som medarbetare på Inpeople har du en passion för att ge service. Du förstår att stort engagemang är avgörande för att ha nöjda kunder. Du tycker om att ta ansvar och kan fullt ut stå bakom vår laganda som vi kallar Inspirit.
På Inpeople värdesätter vi de kvalitéer som en jämn ålders-och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför vår och våra kunders verksamheter. Vi tillämpar alltid löpande urval i våra rekryteringsprocesser.

Varmt välkommen med din ansökan!


Om företaget
HSB Sydost är ett kooperativt bostadsföretag. Vi som jobbar på HSB är stolta över att vara en kooperation! Som medarbetare hos oss på HSB Sydost får du använda din drivkraft och har möjlighet att göra skillnad i en modern organisation. Vi är cirka 140 medarbetare som är verksamma på 9 orter i Kalmar, Kronoberg och Blekinge-län. Våra grundvärderingar ETHOS; Engagemang, Trygghet, Hållbarhet, Omtanke och Samverkan genomsyrar både vårt arbetsklimat och relationen med våra kunder. Vi brinner för förbättringar, modernisering och utveckling och vill ha medarbetare hos oss som vill ta ansvar för att vi kommer framåt!

Om oss
Sedan 2010 är vi specialister på skräddarsydda lösningar inom personaluthyrning och rekrytering. Vår mission, vårt uppdrag som vi jobbat med sedan start, är att hjälpa människor leva livet så som de själva vill leva det. Missionen leder oss på vägen mot att alltid hitta rätt person till rätt plats. Med en kultur som präglas av omtanke och snällhet driver vi Inpeople med passion och ansvar för att bidra till våra kunders framgång.

Inpeople är ett auktoriserat rekryterings – och bemanningsföretag med ambitionen att bidra till en bättre och mer hållbar värld. Vi är en del av Ingroup och har ett nära samarbete med vårt systerbolag Head Consulting Group. Vårt huvudkontor finns i Växjö och vi har cirka 300 hel- och deltidsanställda.

Välkommen till ett annorlunda HR-företag!

Ansök nu

Automationstekniker till CGV Automation i Växjö

Automationstekniker, maskin
Läs mer Apr 16
Vad du kommer att arbeta med
Som automationstekniker på CGV är din huvudsakliga arbetsuppgift att programmera (PLC/HMI/Scada) och ge support till produktion och montage gällande automationsrelaterade frågor. Du har ansvar vid driftsättning, vilket ibland innebär boende på annan ort samt att under vissa intensivare tider arbeta utanför normal arbetstid. Viktigt är därför att resande mer eller mindre frekvent fungerar för dig i livet i stort. En god och tidsenligt leverans mot kund säkerställs genom närvaro på plats under perioder (främst inom Sverige men även utomlands då och då).

I rollen arbetar du tvärfunktionellt i team med mekanik och projektledare. I projektgruppen representerar du automationsavdelningen och ansvarar för att arbetet inom denna funktion genomföres inom planerad tid och budget. Du håller även projektledaren informerad om hur arbetet fortskrider samt vid behov har du kontakt med kund och andra samarbetspartners.
Du agerar problemlösande och bidrar aktivt till nya tekniska lösningar inom teamet.


Vem tror vi att du är?
Vi tror att du är en person som har goda kunskaper inom el, minst på gymnasienivå. Kanske arbetar du idag som industrielektriker och vill ta steget till automation? Tidigare erfarenhet av PLC-programmering är ett plus, men i gruppen finns god kompetens att föra vidare om du har intresset av att lära!

Arbetet som automationstekniker innebär många kontaktytor både internt och externt vilket ställer höga krav på din förmåga att kommunicera, samarbeta och bygga relationer.

Du talar och skriver obehindrad svenska och har goda kunskaper i engelska.

För att lyckas som automationstekniker behöver du ha lätt för driva fram lösningar på tekniska utmaningar på ett lyhört och metodiskt sätt. Som person är du strukturerad, noggrann, lösningsorienterad och van att arbeta mot deadlines.

B-körkort är ett krav.

Tjänsten är en direktrekrytering till CGV Automation med placering i Växjö. Du arbetar heltid, dagtid med flexmöjlighet. Vid igångsättningar tillämpas särskilda rutiner. Tillträde enligt överenskommelse och urval sker löpande.

I denna rekrytering samarbetar CGV Automation med Inpeople, vid frågor är du välkommen att ta en första konfidentiell kontakt med ansvarig rekryterare Mathilda Petersson Carlberg på 072-5444800.
Varmt välkommen med din ansökan!


Om företaget
Vad gör CGV Automation?
CGV Automation (en del av C Gunnarssons Verkstads AB) har i dagsläget 10 anställda automationstekniker men ser nu fram emot att utöka verksamheten med ytterligare en kollega inom automation samt en teknisk projektledare. Automationsgraden på våra sågverksanläggningar ökar varje år och utvecklingen av nya maskiner är beroende av en tät integration mellan automationssystem och mekanik. CGV har därför under många år satsat stora resurser på att bygga upp kompetens och system som är anpassade till att styra sorteringsanläggningar för sågverksindustrin. Innovationsgraden är hög och du som medarbetare har god möjlighet att påverka både vidareutveckling och din tjänst i stort.

Redan 1981 levererade CGV PLC-styrningar till våra maskiner, ökade krav på prestanda gjorde att vi 2007 gick över till PC-baserade styrsystem.
Dessa system har betydligt mer kapacitet än traditionella PLC-system och gör det möjligt för oss att ligga i absoluta framkant i den tekniska utvecklingen.

Vår grupp består av medarbetare med hög teknisk kompetens och med fokus på stark teamkänsla. Vi är frikostiga med vår hjälp till kollegor och arbetar tillsammans för att alla gruppens projekt ska röra sig framåt. Välkommen in i teamet!

Ansök nu

Kundsupport till expansivt företag i Växjö

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Apr 15
Dina arbetsuppgifter
Till vårt attraktiva kundföretag i Växjö söker vi nu dig som vill jobba med support åt bolagets kunder. Kundsupporten består av drygt 50 medarbetare som arbetar för att leverera ett professionellt bemötande och utföra service i världsklass till bolagets kunder. Kunderna är till största del externa, både inom offentlig och privat sektor.

Som kundsupport tar du emot inkommande ärenden via mail och telefon vilka kan avse allt från leverans- till produktfrågor. Ingen dag är den andra lik och du får ständigt nya frågor att hantera. Du arbetar från deras fina kontor med alla tänkbara bekvämligheter så som gym, personalmatsal och grymt kaffe samt om du föredrar det en viss del på distans hemifrån, när du är varm i kläderna.

Uppdraget är initialt ett vikariat till början av 2026 och startar enligt överenskommelse. Tjänsten är på 100 % där arbetstiderna är förlagda måndag till fredag mellan kl. 08:00 – 17:00. Initialt kommer du vara anställd av Inpeople och på sikt finns möjlighet till anställning hos kundföretaget för rätt person.


Din profil
Vi söker dig som alltid har kunden i största fokus. Du trivs med att ta ansvar, är strukturerad och noggrann och driver ditt arbete framåt. Du är lyhörd inför din omgivning och är mån om att uppnå ett gott arbete tillsammans med andra. Dina personliga egenskaper är avgörande för hur du kommer lyckas i rollen.

Vi ser gärna att du har erfarenhet av kundservice i någon form. Du har lägst gymnasieutbildning och hanterar Office-paketet obehindrat. Du behärskar både svenska och engelska i tal och skrift.

Som medarbetare på Inpeople har du en passion för att ge service. Du förstår att stort engagemang är avgörande för att ha nöjda kunder. Du tycker om att ta ansvar och kan fullt ut stå bakom vår laganda som vi kallar Inspirit.

På Inpeople värdesätter vi de kvalitéer som en jämn ålders-och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför vår och våra kunders verksamheter.

Vi tillämpar alltid löpande urval i våra rekryteringsprocesser.

Varmt välkommen med din ansökan!


Om oss
Sedan 2010 är vi specialister på skräddarsydda lösningar inom personaluthyrning och rekrytering. Vår mission, vårt uppdrag som vi jobbat med sedan start, är att hjälpa människor leva livet så som de själva vill leva det. Missionen leder oss på vägen mot att alltid hitta rätt person till rätt plats. Med en kultur som präglas av omtanke och snällhet driver vi Inpeople med passion och ansvar för att bidra till våra kunders framgång.

Inpeople är ett auktoriserat rekryterings – och bemanningsföretag med ambitionen att bidra till en bättre och mer hållbar värld. Vi är en del av Ingroup och har ett nära samarbete med vårt systerbolag Head Consulting Group. Vårt huvudkontor finns i Växjö och vi har cirka 300 hel- och deltidsanställda.

Välkommen till ett annorlunda HR-företag!

Ansök nu

Produktionstekniker Automation, kvällsskift, till Micropower i Växjö

Produktionstekniker, maskin/Produktionstekniker, verkstad
Läs mer Apr 26
Dina arbetsuppgifter
Micropower Group är en internationell koncern som designar, tillverkar och marknadsför industriella system och produkter för batterier och batteriladdning. Micropower verkar i en spännande miljö då stora delar av industrin är mitt uppe i en elektrifiering där Micropowers produkter och system är centrala. Företaget har en lång tradition av batteriladdning och har de senaste åren också byggt upp ett starkt varumärke för batterier med litiumjonteknologi.
Micropower har sitt huvudkontor i Växjö där även största produktionsanläggningen av batteriladdare ligger samt deras nya högautomatiserade fabrik för batteritillverkning.
Koncernen har även kontor i Göteborg och Stockholm samt egna bolag i Finland, Tyskland, USA och Kina, för både försäljning och utveckling. Med en omsättning överstigande 1,4 miljard SEK och ett kraftfullt team på ca 500 anställda så satsar Micropower i sin 5-årsplan att tredubbla omsättningen. Nyligen togs det första spadtaget för en helt ny anläggning i Växjö, som beräknas stå klar 2024/2025.
Mer information om Micropower kan du hitta på www.micropower-group.se eller LinkedIn.
Vi hjälper nu Micropower Sweden AB att hitta en Produktionstekniker med inriktning automation med placering i Växjö.


Vad du kommer att arbeta med
Med en fortsatt stark tillväxt behöver nu Micropower Sweden förstärka personalstyrkan med en Produktionstekniker, inriktning automation/support.
Då arbetet hos företaget bedrivs i 2-skift, finns nu ett behov av en produktionsteknisk resurs på kvällen, för att kunna vara behjälplig och supporta både produktion och automationsprocesserna. Utöver det dagliga arbetet kring support och felavhjälpning kommer stora möjligheter ges till att engagera sig i företagets förbättringsresa inom automation & digitalisering, det ständiga förbättringsarbetet och övrig utveckling inom området.

Rollen innebär ansvar och arbete kring felavhjälpning och support till produktionen. Att arbeta med förbättringar och optimeringar av de automatiserade processerna.
Som Produktionstekniker tillhörd du avdelningen produktionsteknik som i dagsläget består av 17 personer med olika funktioner. Bland annat Projektledare, Produktionstekniker, Provningstekniker, Produktionsberedare samt även ansvariga för fastigheterna.
Du rapporterar närmst och har ett tätt samarbete med Produktionsteknisk chef på Micropower Sweden AB.
Vidare består, som nämnt ovan, dina arbetsuppgifter av bland annat optimering av automatiserade produktionslinor och processer, felsökning och direkt felavhjälpning i processer, utförande av underhåll av företagets utrustning samt att ta fram produktionshjälpmedel. Du kommer delta i projekt inom avdelningen, övertagande av automationsprocesser samt arbeta med ständiga förbättringar mot högre kvalitet och produktivitet.


Din profil
Till denna roll söker vi dig med flerårig erfarenhet av produktionsteknik inom automation från tillverkande industri. Du har stark kompetens inom PLC programmering, robotteknik och processoptimering.
Du har kunskap och förståelse kring pneumatik/ el och kan enkelt sätta dig in i olika automatiserade processer och avhjälpa fel/initiera förbättringar. Med fördel har du även tidigare deltagit i automationsprojekt, har beprövad förmåga att effektivisera produktionsflöden samt säkerställa hög kvalitet, vi tror dessutom att du har ett gediget teknikintresse.
Du som söker har troligtvis någon form av eftergymnasial utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet inom relevant område.
Du behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift.
För att trivas och bli långsiktig i företaget och rollen tror vi att du som person är prestigelös och hjälpsam. För dig är det lätt att möta alla typer av människor på ett enkelt och pedagogiskt sätt, du är ödmjuk och ser dig själv som en del av teamet och delar gärna med dig av din kunskap.
Du tar ansvar, är bra på problemlösning och har lätt för att driva dina arbetsuppgifter framåt på egen hand. Du är analytisk, ordningsam och strukturerad i ditt sätt att arbeta.

Tjänsten är på heltid och du erbjuds en anställning direkt hos Micropower Sweden AB.
Arbetstiderna är förlagda kvällsskift, måndag-torsdag.


Om företaget
Här välkomnar vi dig till ett företag där du får utvecklas och utveckla! Du får stora möjlighet att påverka innehållet i rollen, där din insats innebär en stor påverkan på produktionsorganisationens resultat.
Koncerner är snabbväxande, välmående och med höga ambitioner inom produktion.
Tekniknivån är hög, med en tydlig ambition att öka automation och digitalisering inom koncernen.
En arbetsgivare för dig som gillar när det händer grejer och där du som anställd kan få stort inflytande i stort som smått.
Vi tillämpar alltid löpande urval i våra processer och ser därför att du skickar din ansökan redan idag om intresse finns! Vi ser fram emot att läsa den.
Vid frågor kring tjänsten går det bra att kontakta ansvarig rekryterare, Ida Petersson på telefonnummer 073-0927916 eller maila till ida.petersson@inpeople.se

Kultur och värderingar: Micropower strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare som erbjuder en säker och givande arbetsplats för våra medarbetare. Vi uppmuntrar till en företagsomfattande säkerhetskultur vilket innebär att alla ansvarar för att göra varje arbetsdag hälsosam och säker – från högsta ledning och genom hela företaget.
Vi anser att en hälsosam miljö är nödvändig för samhällets, våra medarbetares och vår verksamhets välbefinnande och är grunden för en hållbar och stark ekonomi.
Ledarskap är en topprioritering för Micropower, eftersom det är den starkaste drivkraften för prestanda, välbefinnande och företagskultur.
Att förbättra våra medarbetares prestationer och engagemang är en annan viktig prioritering.
I slutändan är det som gör vår kultur stark inte bara att våra anställda vet skillnaden mellan rätt och fel, utan att de genom sina handlingar visar att det är sin egen belöning att göra det rätta.
Varmt välkommen till oss!

Ansök nu

Erfarna montörer sökes till fin industri i Växjö

Montör, metallprodukter
Läs mer Apr 12
Vad du kommer att arbeta med
För kommande uppdrag är vi nu på jakt efter duktiga, erfarna och härliga montörer till vår populära kund i Växjö.
Kunden är en tillverkande industri med gott ryckte och god personalpolitik.
Vi söker främst dig som vill och kan arbeta kvällsskift, men även morgonskift skulle kunna bli aktuellt.
Skriv gärna i din ansökan vilket du kan tänka dig!
Arbetet går ut på att montera ventilationsaggregat, eller delar av dessa. Man utgår ifrån ritningar och arbetar med både standardmodeller samt kundanpassade varianter.



Vem tror vi att du är?
Vi söker dig som har erfarenhet av lite mer avancerad montering sedan tidigare.
Du kan läsa ritningar och hantera diverse verktyg utan bekymmer. Kanske är du utbildad snickare eller har jobbat med liknande montering tidigare. Om inte så kanske du alltid älskat att skruva med bilar, motorcyklar eller traktorer.
Du är en självständig lagspelare som alltid gör det lilla extra. Då det är ett fysiskt arbete förutsätter det att du gillar att röra på dig och arbeta med kroppen.
Vidare är du gärna en problemlösare som tar tag i saker som dyker upp. Du arbetar lätt tillsammans med andra och kommer överens med alla i din omgivning.
Gillar du dessutom att ta lite extra plats i gruppen och pusha ditt team framåt, så ser vi detta som mycket positivt.
Du behärskar obehindrat svenska i tal och skrift.
Inledningsvis erbjuds du en anställning hos oss på Inpeople, med goda chanser till anställning direkt hos företaget längre fram.
Just nu har vi inga tillgängliga platser hos vår kund, men detta kan ändras snabbt.
Du är därför varmt välkommen med din ansökan, för att eventuellt kunna starta upp inom några veckor, eller senare i vår/höst.


Som medarbetare på Inpeople har du en passion för att ge service. Du förstår att stort engagemang är avgörande för att ha nöjda kunder. Du tycker om att ta ansvar och kan fullt ut stå bakom vår laganda som vi kallar Inspirit.

På Inpeople värdesätter vi de kvalitéer som en jämn ålders-och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför vår och våra kunders verksamheter.

Vi tillämpar alltid löpande urval i våra rekryteringsprocesser.


Om oss
Sedan 2010 är vi specialister på skräddarsydda lösningar inom personaluthyrning och rekrytering. Vår mission, vårt uppdrag som vi jobbat med sedan start, är att hjälpa människor leva livet så som de själva vill leva det. Missionen leder oss på vägen mot att alltid hitta rätt person till rätt plats. Med en kultur som präglas av omtanke och snällhet driver vi Inpeople med hjärta, passion och ansvar för att bidra till våra kunders framgång.

Inpeople är ett auktoriserat rekryterings – och bemanningsföretag med ambitionen att bidra till en bättre och mer hållbar värld. Vi är en del av Ingroup och har ett nära samarbete med vårt systerbolag Head Consulting Group. Vårt huvudkontor finns i Växjö och vi har cirka 300 hel- och deltidsanställda.

Välkommen till ett annorlunda HR-företag!

Ansök nu