Växjö: Hållbarhetsansvarig till Vöfab

Hitta ansökningsinfo om jobbet Hållbarhetsansvarig till Vöfab i Växjö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Växjö inom den kategorin.

Publicerad: 2024-03-13 // Varaktighet: Heltid

Vöfab äger och förvaltar lokaler som skolor, förskolor, kontor, slott, och kultur- och idrottsarenor i Växjö kommun. Vi äger fastigheter i varierande ålder och standard och har under de senaste tio åren utvecklats från att vara en fastighetsförvaltare till att också bli en byggherre. Genom våra kunniga och engagerade medarbetare skapar vi miljöer för människor att växa igenom livet.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en engagerad och driven individ för att driva och utveckla vårt hållbarhetsarbete på Vöfab. I rollen som hållbarhetsansvarig kommer du att säkerställa att vi följer rådande lagstiftning inom olika delar av hållbarhetsarbetet samt agera som en länk mellan kommunens övergripande mål och strategier och våra ambitioner inom ansvarsområdet.
Ansvarsområden:
• Avfall: Minska avfallsmängden genom effektiva åtgärder och strategier.
• Hållbarhetsredovisning: Ansvara för att upprätta och följa upp hållbarhetsredovisningar.
• Kemikalier: Bedriva ett systematiskt arbete för att minska andelen kemiska produkter samt utveckla och implementera rutiner för hantering av kemikalier.
• Cirkuläritet: Tillsammans med verksamheten öka återbruket av byggavfall och främja cirkulära processer.
• Klimatdeklarationer: Stödja verksamheten i arbetet med klimatdeklarationer för att minska vår klimatpåverkan genom analyser och förslag på förbättringar.
• Lagstiftning och omvärldsbevakning: Hålla dig uppdaterad kring aktuell lagstiftning inom fastighetsbranschen och bidra med omvärldsbevakning.
• Implementering av CSRD: Bidra i den koncernövergripande implementeringen av den nya hållbarhetsredovisningen, CSRD (Corporate Social Responsibility Disclosure), och se till att den uppfyller interna och externa krav samt bästa praxis.
Som hållbarhetsansvarig kommer du att ha en verkställande roll där du genom proaktivitet, intern projektledning och kunskapsspridning tar oss närmare våra mål och strävar mot ständiga förbättringar. Du kommer också att fungera som ett stöd till ledningen och verksamheten för att säkerställa att hållbarhet integreras i alla delar av vår verksamhet.

KVALIFIKATIONER
• Relevant utbildning och flerårig erfarenhet inom hållbarhetsområdet, gärna med fokus på miljöbalken.
• God förståelse för aktuell lagstiftning och trender inom hållbarhetsområdet.
• Stark projektledningsförmåga och förmåga att driva förändring.
• Utpräglad kommunikativ förmåga och förmåga att skapa engagemang och förståelse för hållbarhetsfrågor.

Som person har du flexibel med förmåga att anpassa dig till förändringar. Du är ansvarsfull och kan prioritera och organisera arbetsuppgifter självständigt. Vidare har du förmåga att bygga förtroendefulla relationer som bidrar till en positiv arbetsmiljö. Du behärskar engelska och svenska i tal och skrift, har goda kunskaper inom office-paketet. B-körkort är ett krav.

Om du är passionerad för hållbarhet och vill vara med och driva positiv förändring, är detta din chans att göra skillnad hos oss på Vöfab. Välkommen med din ansökan!
Vi ser fram emot din ansökan!


ÖVRIGT
Som tillsvidareanställd blir du som regel krigsplacerad i vår organisation.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Växjö som Miljösamordnare/Miljökoordinator

Nedan visas andra jobb i Växjö som Miljösamordnare/Miljökoordinator.

Vi söker nu en åtgärdssamordnare för Mörrumsåns vattenråd

Läs mer Mar 11
Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill göra nytta för dem vi är till för! Växjö kommun är Kronobergs största arbetsgivare som varje dag, året runt, arbetar för våra invånare, företag och besökare. Tillsammans skapar vi en hållbar morgondag och en attraktiv kommun att bo, leva och verka i – idag och i framtiden. Det innebär ett arbete där vi utmanar oss att tänka nytt, lära och utvecklas med varandra. Vill du vara en del i ett stort sammanhang där du får vara med och göra skillnad på riktigt? Välkommen till oss på Växjö kommun!

ARBETSUPPGIFTER
Mörrumsåns vattenråd är ett samverkansorgan för vattenfrågor. Här kan de som bor och verkar inom ett avrinningsområde frivilligt mötas och gemensamt diskutera problem och idéer i syfte att förbättra vattenkvaliteten. För att nå framgångsrik vattenförvaltning är det viktigt att många olika aktörer är delaktiga i arbetet. Vattenrådet har ca 50 medlemmar och vattenrådets styrelse består av representanter från kommuner, jordbruks-och skogsbruksnäring, vattenkraft och industrier.

Samtliga kommuner i avrinningsområdet är medlemmar och huvudfinansiärer i vattenrådet; Växjö, Alvesta, Tingsryd, Vetlanda, Uppvidinge, Olofström och Karlshamn. Tjänstens placering är hos Växjö kommun på Miljö- och byggavdelningen. Tjänsten är en projektanställning som sträcker sig till hösten 2026.

Mörrumsåns vattenråd arbetar med samverkan inom avrinningsområdet och åtgärder för att förbättra vattenkvaliteten och öka den biologiska mångfalden i vattendrag och sjöar. Vattenrådets arbete är en viktig del av den svenska vattenförvaltningen som utgår från EU:s ramdirektiv för vatten.

Vi har fått möjligheten att förstärka verksamheten och söker därför en åtgärdssamordnare till Mörrumsåns vattenråd som ska arbeta uppsökande och tillsammans med markägare initiera åtgärder som förbättrar kvaliteten på vattendragen. I rollen som åtgärdssamordnare kommer du att fungera som en brygga mellan olika intressenter i vattenrådsarbetet.

Din huvudsakliga uppgift är den uppsökande verksamheten för att initiera åtgärdsprojekt. Det kan till exempel handla om att skapa våtmarker, meandring, tvåstegsdiken eller andra vattenvårdsåtgärder. Du kommer till viss del ha stöd av vattenrådets sekreterare. Du kommer bland annat att söka bidrag och finansiellt stöd till åtgärderna, samt vara ett stöd åt aktörer vid genomförandet av åtgärder samt bidra med din sakkunskap till vattenrådets medlemmar. Det finns projektförslag att driva inom våtmark och fria vattenvägar.

I tjänsten kan det även bli aktuellt med att genomföra egna utredningar eller att ta fram relevanta underlag för åtgärdsarbetet. Du har även ansvar för att sprida kunskap om Mörrumsån och åtgärdsarbetet genom att delta på eller anordna olika aktiviteter i avrinningsområdet. Andra kanaler som är aktuella är via hemsida och social media. Som åtgärdssamordnare kommer du aktivt att delta i de nätverk och stödfunktioner som finns för åtgärdssamordnare. Läs gärna mer på morrumsansvattenrad.se.

KVALIFIKATIONER
För den här rollen söker vi dig med relevant naturvetenskaplig utbildning på minst gymnasienivå, gärna med högskoleexamen. För att få ut det mesta möjliga i din roll som åtgärdssamordnare bör du vara kreativ, initiativrik, strategisk och drivande. Du måste trivas med att arbeta självständigt och tycka det är inspirerande och roligt att träffa nya människor och kommunicera. Du är prestigelös och har en lösningsorienterad framtoning. Som åtgärdssamordnare har du kontakter med olika myndigheter, kommuner, verksamhetsutövare och andra aktörer. Du ska därför ha lätt för att samverka och knyta kontakter.

Praktiska erfarenheter från genomförande av fria vattenvägar, våtmarksanläggning eller andra åtgärder med syfte att minska näringsläckage i jordbrukslandskapet är särskilt värdefulla. Även erfarenheter av andra vattenvårdsåtgärder är av värde i sammanhanget. Vi ser gärna att du har kännedom om EU:s ramdirektiv för vatten. Tidigare erfarenhet av rådgivning och att leda projekt är meriterande. Du har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska. Vi ser gärna att du behärskar GIS-system. Krav på körkort med B-behörighet med manuell växellåda.

ÖVRIGT
Växjö kommuns anställda ska spegla den mångfald som finns i kommunen. Vi välkomnar sökande oberoende av t ex ålder, kön och etnicitet.

Ansök nu

Vattenhandläggare och samordnare för vattenverksamhet

Läs mer Sep 6
Länsstyrelsen Kronoberg är en spännande arbetsplats. Få andra myndigheter har ett så brett arbetsområde och vi arbetar direkt under regeringen. Vi företräder staten i Kronoberg och hanterar målkonflikter, bjuder in till samverkan och stödjer utveckling. Vi arbetar tillsammans mot ett mer hållbart Kronoberg där människor och företag växer tillsammans.



Vi har idag ca 220 medarbetare på Länsstyrelsen och arbetsplatsen ligger centralt i universitetsstaden Växjö.



Vill du arbeta med miljörelaterade vattenfrågor och ingå i ett team där vi gör stor skillnad för vattenmiljön? Då kan du vara den vi söker.

Jobbet som samordnare för vattenverksamhetsgrupper erbjuder:

-  intressanta och utmanande arbetsuppgifter
-  uppdrag som gör stor samhällsnytta
-  möjlighet till kompetensutveckling
-  möjlighet att arbeta viss tid på distans

På vattenenheten är vi arton medarbetare som arbetar med tillsyn, prövning av vattenverksamheter, vattenvårdsprojekt och fiskbiologiska frågor men också med olika typer av bidrag, vattenförvaltning, vattenskyddsfrågor och kalkning. Enheten har en blandad ålders- och könsstruktur med många erfarna medarbetare inom våra olika områden. Vi har en bra stämning på enheten och alla jobbar tillsammans för en bättre vattenmiljö. Vattenenheten är en av fem enheter som tillhör länsstyrelsens miljöavdelning.

Arbetsuppgifter
Som vattenhandläggare och samordnare för vattenverksamhet leder du vårt team som arbetar med tillsyn och prövning samt med prövningar som kommer att genereras av den Nationella planen för miljöanpassning av vattenkraften (NAP) framåt i Kronobergs län.

I arbetsuppgifterna hanterar du anmälningsärenden, till exempel att anlägga bryggor, muddring och vattenuttag, delta i samråd, att svara på remisser samt bevaka allmänna intressen och föra Länsstyrelsens talan vid tillståndsprövningar.

Som samordnare kommer du att:

- stödja enhetschefen i arbetet med verksamheten och ha ett nära samarbete vad gäller bedömningar av uppdrag, ärenden, arbetsläge och enhetens arbetsbelastning
- vara ett stöd till enhetschefen i den övergripande verksamhetsplaneringen
- planera, fördela och prioritera bland dagliga uppgifter inom vattenverksamhetsarbetsgruppen
- styra tillsynsinsatser där de förväntas göra störst miljönytta i dialog med kollegorna
- följa upp och utvärdera beslut och åtgärder
- delta i behovsanalyser och intervjuer i samband med rekryteringar
- ansvara för planering och introduktion av nya medarbetare och praktikanter på enheten
- handlägga och driva egna ärenden

Arbetsuppgifterna är självständiga, omväxlande och utvecklande. Du har ett stort ansvar med många externa och interna kontakter.

Arbetsuppgifterna ställer krav på god kommunikation med berörda aktörer, både internt och externt. Exempel på aktörer är verksamhetsutövare, intresseorganisationer, andra statliga myndigheter, domstolar, företag i olika branscher, konsulter, entreprenörer, enskilda med flera.

Det kan också bli aktuellt med andra arbetsuppgifter inom enhetens arbetsområde.

Fältarbete och konferenser på annan ort förekommer i tjänsten.

Kvalifikationer
Du är intresserad av sötvattensbiologiska frågor både i teorin och praktiken. Du får gärna ha detta ämne som en del av din utbildning. Du kan ha en utbildningsbakgrund inom hydrologi, limnologi och ekologi eller olika ingenjörsutbildningar med koppling till miljö- och vattenvård.

Du har:

- en akademisk miljö- eller naturvetenskaplig utbildning på minst tre år, alternativt annan utbildning som vi bedömer likvärdig
- mångårig erfarenhet av vattenverksamhet enligt 11 kap. miljöbalken
- god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift
- B-körkort

Meriterande är:

- erfarenhet av arbetsledning
- dammteknisk kunskap
- kunskap om hydrologiska och/eller hydrauliska beräkningar

Personliga egenskaper
Vi söker dig som vill utvecklas med din yrkesroll, är flexibel och bra på att planera och driva arbetet under eget ansvar. Att samarbeta, leda och tillsammans med gruppen arbeta mot uppsatta mål är en självklarhet för dig. Du gillar att analysera och lösa problem.

Du tar gärna initiativ och tycker att det är lätt att skapa goda interna och externa kontakter. Du har förmågan att möta aktörer med lyhördhet på ett respektfullt sätt samtidigt som du förmedlar myndighetens beslut.

Vi fäster stor vikt vid den personliga lämpligheten och ser det som självklart att du bidrar till ett gott arbetsklimat.

Samordnaruppdraget är ett 4-årigt förordnande med möjlighet till förlängning

Hos oss är det viktigt att alla känner sig välkomna och värdefulla. Förutom viktiga arbetsuppgifter ser vi kompetensutveckling, friskvård och flexibel arbetstid som en självklarhet. Vi gillar olika, välkomnar mångfald och ser kunskaper i minoritetsspråk som värdefullt.



Vi tillämpar 6 månaders provanställning vid tillsvidareanställning.



Vissa av våra tjänster är säkerhetsklassade vilket innebär att säkerhetsprövning då kommer att genomföras. I dessa fall ska säkerhetsprövningen vara godkänd innan tillsättning.



Som tillsvidareanställd är du krigsplacerad på Länsstyrelsen i Kronobergs län.



Vi undanber oss vänligt alla erbjudande om annonserings- och rekryteringsstöd i samband med denna annons.

Ansök nu

Samordnare - Myndighetssamverkan till Samhällsbyggnadsförvaltningen

Läs mer Maj 26
Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill göra nytta för dem vi är till för! Växjö kommun är Kronobergs största arbetsgivare som varje dag, året runt, arbetar för våra invånare, företag och besökare. Tillsammans skapar vi en hållbar morgondag och en attraktiv kommun att bo, leva och verka i – idag och i framtiden. Det innebär ett arbete där vi utmanar oss att tänka nytt, lära och utvecklas med varandra. Vill du vara en del i ett stort sammanhang där du får vara med och göra skillnad på riktigt? Välkommen till oss på Växjö kommun!

ARBETSUPPGIFTER
Samhällsbyggnadsförvaltningen har funktioner och kompetens inom allt ifrån utveckling av nya stadsdelar och verksamhetsområden, till livsmedelskontroll, vattenförsörjning och detaljplanering. Här skapas förutsättningar för framtidens levande stad och landsbygd. Miljö- och byggavdelningen är en del av Samhällsbyggnadsförvaltningen.

På miljö- och byggavdelningen arbetar drygt 45 personer. Genom förebyggande arbete och tillsyn bidrar vi till att Växjö kommun ska vara en fantastisk plats att bo, leva och verka på för invånare, företag och besökare - idag och i framtiden.

Nu söker vi en nyinrättad tjänst som samordnare - myndighetssamverkan för utökad tillsyn med uppdrag att jobba för att motverka fusk, osund konkurrens och organiserad brottslighet. Som samordnare kommer du säkerställa, driva, samordna och utveckla det brottsförebyggande tillsynsarbetet för bygg, miljö, livsmedel, alkohol och tobak i syfte att motverka fusk, osund konkurrens och organiserad brottslighet. Detta sker i samarbete med de olika enheterna inom Miljö och byggavdelningen, men även genom nära samarbete med flera andra verksamheter inom Växjö kommun, samt andra myndigheter såsom ex; Polis, Skattemyndigheten.

Du kommer ha som uppgift att delta och ansvara för olika samordnade tillsynsinsatser. Du upprättar och sammanställer material inför, under och efter insatserna. Vilket innebär att du även kommer hantera formella handlingar såsom, rapporter, beslut och eventuella överklaganden.

I uppdraget ingår även att vara kontaktpersonen mot andra myndigheter i det brottsförebyggande arbetet och arbeta aktivt med att utveckla och driva nätverkandet med andra myndigheter.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har relevant högskole- eller universitetsutbildning i kombination med intresse och erfarenheter som behövs i uppdraget. Vi ser gärna att du är jurist, samhällsvetare med miljöinriktning eller naturvetare. Din erfarenhetsbakgrund bör innefatta myndighetsutövning, förvaltningsrätt och att leda andra utan att vara chef. Vi lägger även stor vikt vid personlig lämplighet.

Du är positiv, har god kommunikationsförmåga och är bra på att engagera den du möter i din vardag. Du har ett gott bemötande och genom samarbete och en bra dialog skapar du goda relationer. Du ser service till privatpersoner och företagare som en självklarhet. Det krävs ett stort mått av integritet i arbetets utförande. Uppdraget ställer höga krav på analysförmåga och helhetssyn.

Som person är du nyfiken, vill lära dig nya saker och kan anpassa dig till förändringar. Du har lätt för att se lösningar och utvecklingsmöjligheter. Din samarbetsförmåga gör att du har lätt för att skapa goda relationer till andra människor.

Tjänsten innebär myndighetsutövning och därför krävs det att du kan uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift. Arbetet är rörligt och du måste ha B-körkort (manuell växellåda).

ÖVRIGT
Växjö kommuns anställda ska spegla den mångfald som finns i kommunen. Vi välkomnar sökande oberoende av t ex ålder, kön och etnicitet.

Ansök nu

Åtgärdssamordnare Mörrumsåns Vattenråd

Läs mer Maj 8
Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill göra nytta för dem vi är till för! Växjö kommun är Kronobergs största arbetsgivare som varje dag, året runt, arbetar för våra invånare, företag och besökare. Tillsammans skapar vi en hållbar morgondag och en attraktiv kommun att bo, leva och verka i – idag och i framtiden. Det innebär ett arbete där vi utmanar oss att tänka nytt, lära och utvecklas med varandra. Vill du vara en del i ett stort sammanhang där du får vara med och göra skillnad på riktigt? Välkommen till oss på Växjö kommun!

ARBETSUPPGIFTER
Mörrumsåns vattenråd är ett samverkansorgan för vattenfrågor. Här kan de som bor och verkar inom ett avrinningsområde frivilligt mötas och gemensamt diskutera problem och idéer i syfte att förbättra vattenkvaliteten. För att nå framgångsrik vattenförvaltning är det viktigt att många olika aktörer är delaktiga i arbetet. Vattenrådet har ca 50 medlemmar och vattenrådets styrelse består av representanter från kommuner, jordbruks-och skogsbruksnäring, vattenkraft och industrier.
Samtliga kommuner i avrinningsområdet är medlemmar och huvudfinansiärer i vattenrådet; Växjö, Alvesta, Tingsryd, Vetlanda, Uppvidinge, Olofström och Karlshamn. Tjänstens placering kommer att vara på Växjö kommun på Miljö- och byggavdelning. Tjänsten är en projektanställning på tre år.

Mörrumsåns vattenråd arbetar med samverkan inom avrinningsområdet och åtgärder för att förbättra vattenkvaliteten och öka den biologiska mångfalden i vattendrag och sjöar. Vattenrådets arbete är en viktig del av den svenska vattenförvaltningen som utgår från EU:s ramdirektiv för vatten.

Vi har nu fått möjligheten att förstärka verksamheten och söker därför en åtgärdssamordnare till Mörrumsåns vattenråd som ska arbeta uppsökande och tillsammans med markägare initiera åtgärder som förbättrar kvaliteten på vattendragen. I den nya rollen som åtgärdssamordnare kommer du att fungera som en brygga mellan olika intressenter i vattenrådsarbetet.

Din huvudsakliga uppgift är den uppsökande verksamheten för att initiera åtgärdsprojekt. Det kan till exempel handla om att skapa våtmarker, meandring, tvåstegsdiken eller andra vattenvårdsåtgärder. Du kommer till viss del ha stöd av vattenrådets sekreterare. Du kommer bland annat att söka bidrag och finansiellt stöd till åtgärderna, samt vara ett stöd åt aktörer vid genomförandet av åtgärder samt bidra med din sakkunskap till vattenrådets medlemmar.

I tjänsten kan det även bli aktuellt med att genomföra egna utredningar eller att ta fram relevanta underlag för åtgärdsarbetet. Du har även ansvar för att sprida kunskap om Mörrumsån och åtgärdsarbetet genom att delta på eller anordna olika aktiviteter i avrinningsområdet. Som åtgärdssamordnare kommer du aktivt att delta i de nätverk och stödfunktioner som finns för åtgärdssamordnare. Läs gärna mer på morrumsansvattenrad.se.

KVALIFIKATIONER
För den här rollen söker vi dig med relevant naturvetenskaplig utbildning på minst gymnasienivå, gärna med högskoleexamen. För att få ut det mesta möjliga i din roll som åtgärdssamordnare bör du vara kreativ, initiativrik, strategisk och drivande. Du måste trivas med att arbeta självständigt och tycka det är inspirerande och roligt att träffa nya människor och kommunicera. Du är prestigelös och har en lösningsorienterad framtoning. Som åtgärdssamordnare har du kontakter med olika myndigheter, kommuner, verksamhetsutövare och andra aktörer. Du ska därför ha lätt för att samverka och knyta kontakter.

Praktiska erfarenheter från våtmarksanläggning eller andra åtgärder med syfte att minska näringsläckage i jordbrukslandskapet är särskilt värdefulla. Även erfarenheter av andra vattenvårdsåtgärder är av värde i sammanhanget. Vi ser gärna att du har kännedom om EU:s ramdirektiv för vatten. Tidigare erfarenhet av rådgivning och att leda projekt är meriterande. Du har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska. Vi ser gärna att du behärskar GIS-system. Krav på körkort med B-behörighet med manuell växellåda.

ÖVRIGT
Växjö kommuns anställda ska spegla den mångfald som finns i kommunen. Vi välkomnar sökande oberoende av t ex ålder, kön och etnicitet.

Ansök nu

Andra jobb i Växjö från Vöfab, Växjö Fastighetsförvaltning AB

Nedan visas andra jobb i Växjö från Vöfab, Växjö Fastighetsförvaltning AB .

Hyresadministratör med inriktning mot system

Ekonomiassistent
Läs mer Apr 25
Vöfab äger och förvaltar lokaler som skolor, förskolor, kontor och kultur- och idrottsarenor i Växjö kommun. Fastigheterna är av olika karaktär och ålder. Våra största hyresgäster är Växjö kommun och Linnéuniversitetet. Vi arbetar både som fastighetsförvaltare och byggherre. Genom våra kunniga och engagerade medarbetare skapar vi miljöer för människor att växa igenom livet. Avdelningen Ekonomisk förvaltning består av sju medarbetare.

ARBETSUPPGIFTER
Som hyresadministratör kommer dina arbetsuppgifter att bestå av att vara superuser för bolagets kundreskontra, hyra och fakturering i vårt nya fastighetssystem. Du kommer vara en viktig del i implementeringen av ett nytt, modernt system med möjligheter att digitalisera och automatisera arbetet från avtalsskrivning till betalning. Rollen innebär att agera som mellanhand mellan systemleverantör och organisation i utvecklings- och implementationsarbete kopplat till kundfakturering/avisering, så att vi utnyttjar systemet på bästa sätt för att effektivisera vår fakturering/avisering.

Vidare ingår i tjänsten att sköta fakturering och ibland även hyresavisering. Du kommer att ansvara för arbetet med kundreskontra kopplat till fakturering som sker på avdelningen. Du deltar också i arbetet med kvartals-, tertial- och årsrapporter för avdelningen. Vi arbetar processorienterat och arbete pågår just nu med att ta fram avdelningens processer, där din roll blir att ansvara för att de säkerställs i systemstöd.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har gymnasial utbildning och ser det som en fördel om du läst ekonomi. Du behöver ha erfarenhet av liknande arbete och gärna från ett fastighetsbolag. Har du arbetet med implementering av affärssystem är det meriterande.

För denna tjänst krävs mycket god systemvana och att du är van att arbeta med digitala verktyg. Som person är du noggrann, ansvarstagande och analytisk. För att lyckas i rollen behöver du även vara initiativtagande och utvecklingsinriktad. Du behärskar svenska i tal och skrift och är kommunikativ.

ÖVRIGT
Som tillsvidareanställd blir du som regel krigsplacerad i vår organisation.

Ansök nu

Fastighetstekniker till Vöfab

Fastighetstekniker/Drifttekniker, fastighet
Läs mer Mar 28
Vöfab äger och förvaltar lokaler som skolor, förskolor, kontor, slott, och kultur- och idrottsarenor i Växjö kommun. Vi äger fastigheter i varierande ålder och standard och har under de senaste tio åren utvecklats från att vara en fastighetsförvaltare till att också bli en byggherre. Genom våra kunniga och engagerade medarbetare skapar vi miljöer för människor att växa igenom livet.



ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en engagerad fastighetstekniker för att ta hand om våra fastigheter med noggrannhet och professionalism. Som en del av vårt team kommer du att ha en nyckelroll i att säkerställa att våra fastigheter är i bästa skick och att våra hyresgäster är nöjda.

Ansvarsområden:
• Inre och yttre skötsel av fastigheterna för att bibehålla deras utseende och funktionalitet.
• Löpande tillsyn och snabb hantering av felanmälningar för att säkerställa en trygg och trivsam miljö för våra hyresgäster.
• Utföra reparationer och underhållsarbete på fastigheternas olika system och installationer enligt behov.
• Kontrollera och säkerställa att alla fastighetssystem och tekniska installationer fungerar korrekt genom regelbundna inspektioner och underhållsåtgärder.
• Ha en nära och proaktiv dialog med både hyresgäster och externa kunder för att förstå deras behov och önskemål samt säkerställa en hög kundnöjdhet.

Vöfab har beredskapsverksamhet vilket innebär att vara tillgänglig för akuta felanmälningar och nödsituationer utanför ordinarie arbetstid, inklusive kvällar, nätter och helger. Vid behov kan beredskapstjänstgöring vara aktuellt för denna tjänst.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har utbildning inom fastighetsteknik, el, VVS eller ventilation. Du har teknisk kompetens och förmåga att arbeta med olika fastighetssystem samt utföra reparationer. Erfarenhet av fastighetsskötsel och förvaltning är högt meriterande. Vidare har du god kommunikationsförmåga och förmåga att arbeta självständigt såväl som i team. Det är viktigt att du har hög servicekänsla och förmåga att skapa goda relationer med hyresgäster och andra kunder. Du behärskar svenska språket i tal och skrift och har god datorvana. Körkort är ett krav.

Vi erbjuder spännande och omväxlande arbetsuppgifter där du får möjlighet att växa och utvecklas i din roll som fastighetstekniker. Om du tror att du är rätt person för detta jobb, skicka in din ansökan och CV redan idag!

ÖVRIGT
Som tillsvidareanställd blir du som regel krigsplacerad i vår organisation.

Ansök nu

Projektledare underhåll

Projektledare, bygg och anläggning
Läs mer Feb 8
Vöfab äger och förvaltar lokaler som skolor, förskolor, kontor, slott, och kultur- och idrottsarenor i Växjö kommun. Vi äger fastigheter i varierande ålder och standard och har under de senaste tio åren utvecklats från att vara en fastighetsförvaltare till att också bli en byggherre. Genom våra kunniga och engagerade medarbetare skapar vi miljöer för människor att växa igenom livet.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker två stycken engagerade och erfarna projektledare för att ta helhetsansvar för genomförandet av projekt kopplade till underhåll och investeringar. I rollen som projektledare kommer du att leda och styra projekten från start till mål, med fokus på effektiv budgetering, noggrann planering, och smidigt genomförande.

Ansvarsområden:

Budgetering: Utarbeta och övervaka budgetar för underhålls- och investeringsprojekt, säkerställa kostnadseffektivitet och resursanvändning samt ansvara för underhållsbudget för tilldelade byggnader.

Planering: Skapa detaljerade projektplaner som inkluderar tidslinjer, resursallokering och uppsatta mål samt långsiktiga underhållsplaner för tilldelad fastighetslista.

Upphandling/Avrop: Ansvara för upphandling och avrop av nödvändiga tjänster samt säkerställa att leverantörsavtal följs.

Genomförande: Övervaka och leda projektteamet och entreprenörer genom hela genomförandeprocessen, säkerställa att projektet håller tidplan och att kvalitetsstandarder uppfylls.

Uppföljning ekonomi och utförande: Kontinuerligt övervaka projektens ekonomi och utförande, rapportera om avvikelser och vidta åtgärder vid behov.

Överlämning: Säkerställa smidig överlämning av projektet efter avslutat genomförande.

I rollen hanterar du alla kontakter med konsulter, leverantörer, entreprenörer, myndigheter, hyresgäster och andra intressenter under projektets gång. Du genomför inventering av befintligt bestånd för att upprätthålla korrekt data och uppdaterad underhållsplan. I rollen ingår också att medverka till en kontinuerlig översyn av gällande rutiner och arbetssätt inom avdelningen samt arbeta med utvecklingsområden kopplade till ständig förbättring.

KVALIFIKATIONER
Du har relevant examen, exempelvis inom fastighetsförvaltning, byggnadsteknik eller liknande. Har du även utbildning inom entreprenadjuridik, LOU och Bas -P/U är det meriterande samt om du drivit tekniska projekt inom ex. ventilation, styr, kyla, energibesparing mm.

Du är kvalitetsmedveten, ansvarstagande och har förmågan att fatta beslut och driva projekt framåt. Vi söker dig som är en lagspelare med förmågan att bygga goda relationer. Du har en stark kommunikationsförmåga både internt och externt och positiv attityd och för att möta och överträffa våra intressenters förväntningar. För att trivas i rollen behöver du vara flexibel och kapabel att anpassa dig till förändrade krav och situationer. Vidare har du förmåga att skapa och upprätthålla struktur i komplexa projekt. Du har goda kunskaper inom office-paketet. B-körkort är ett krav.

Vi ser fram emot din ansökan.

ÖVRIGT
Som tillsvidareanställd blir du som regel krigsplacerad i vår organisation.

Ansök nu

Projektledare VöFAB

Projektledare, bygg och anläggning
Läs mer Jan 10
Vöfab äger och förvaltar lokaler som skolor, förskolor, kontor, slott, och kultur- och idrottsarenor i Växjö kommun. Vi äger fastigheter i varierande ålder och standard och har under de senaste tio åren utvecklats från att vara en fastighetsförvaltare till att också bli en byggherre. Genom våra kunniga och engagerade medarbetare skapar vi miljöer för människor att växa i genom livet. Läs gärna mer på www.vofab.se

Här finns en unik möjlighet att vara med och förverkliga Växjös nya simhall!

ARBETSUPPGIFTER
Växjö kommun har tagit ett inriktningsbeslut om att bygga en ny simhall på Bäckaslövs-området, och planeringen av projektet är redan påbörjad. Som projektledare blir ditt uppdrag att planera och projektleda byggnationen och du kommer få ansvar för att driva hela processen från projektering till besiktning. Kommunikation med många olika kontaktytor kommer vara en stor del av din vardag, och då projektet är medialt intressant kan detta även innebära kontakter med media.
Vi kan erbjuda dig ett fantastiskt roligt uppdrag där din insats kommer att påverka Växjö och Växjöborna för lång tid framöver!


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med relevant akademisk examen och gedigen kunskap om komplexa projekt med många intressenter. Har du tidigare varit med och byggt en simhall eller en sportanläggning så är det meriterande. Du kan projektekonomi, entreprenadjuridik, LOU och bas U/P och du har förståelse för politiskt styrda organisationer. Som person trivs du i olika sammanhang och är van vid att fatta beslut. Du är driven, strukturerad och har en förmåga att skapa goda relationer.

ÖVRIGT
Vill du veta mer? Kontakta gärna Anna Persson på Re-Source AB, på telefon 072-720 720 5 eller anna.persson@re-source.se. Vill du göra en konfidentiell och förutsättningslös intresseanmälan så gör du det via knappen nedan. Vi arbetar med löpande urval så visa gärna ditt intresse redan idag.

Ansök nu

Enhetschef projektunderhåll

Fastighetschef
Läs mer Nov 9
Vöfab äger och förvaltar lokaler som skolor, förskolor, kontor, slott, och kultur- och idrottsarenor i Växjö kommun. Vi äger fastigheter i varierande ålder och standard och har under de senaste tio åren utvecklats från att vara en fastighetsförvaltare till att också bli en byggherre. Genom våra kunniga och engagerade medarbetare skapar vi miljöer för människor att växa i genom livet.

ARBETSUPPGIFTER
Vöfab söker en enhetschef som ska leda och utveckla gruppen som arbetar med ombyggnads- och underhållsprojekt av befintliga fastigheter. Du kommer att vara chef över 8 projektledare. Projektavdelningen består totalt i dagsläget av 20 medarbetare.

Som enhetschef har du personal-, ekonomi- och verksamhetsansvar. Du arbetar med planering och uppföljning, utveckling av processer och rutiner för din avdelning. Du är involverad i pågående projekt och driver även egna. Tjänsten är ny och innebär ett nära samarbete med framför allt vår drift, men även många andra funktioner internt i bolaget, Växjö kommunkoncern och externa aktörer. Du rapporterar till Projektchefen.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har utbildning inom fastighets- eller teknisk förvaltning eller annan inriktning som vi bedömer som likvärdig. Du har erfarenhet av att leda och vara chef. Du har erfarenhet av att arbeta med underhållsplanering, fastighetsförvaltning och upphandling.
Du är trygg och stabil. Samarbete och utveckling ser du som naturliga vägar till framgång och du skapar förutsättningar för att ha en öppen och tydlig dialog inom både den egna gruppen och med andra delar av bolaget. För att trivas hos oss är du en person som drivs av att utveckla dina medarbetare och att leda i en förändrings- och förbättringskultur. Du är strukturerad har en god planeringsförmåga.
Ansök utan personligt brev idag! Urval sker löpande. Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Som tillsvidareanställd blir du som regel krigsplacerad i vår organisation.

Ansök nu