Växjö: Hyresadministratör med inriktning mot system

Hitta ansökningsinfo om jobbet Hyresadministratör med inriktning mot system i Växjö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Växjö inom den kategorin.

Publicerad: 2024-04-25 // Varaktighet: Heltid

Vöfab äger och förvaltar lokaler som skolor, förskolor, kontor och kultur- och idrottsarenor i Växjö kommun. Fastigheterna är av olika karaktär och ålder. Våra största hyresgäster är Växjö kommun och Linnéuniversitetet. Vi arbetar både som fastighetsförvaltare och byggherre. Genom våra kunniga och engagerade medarbetare skapar vi miljöer för människor att växa igenom livet. Avdelningen Ekonomisk förvaltning består av sju medarbetare.

ARBETSUPPGIFTER
Som hyresadministratör kommer dina arbetsuppgifter att bestå av att vara superuser för bolagets kundreskontra, hyra och fakturering i vårt nya fastighetssystem. Du kommer vara en viktig del i implementeringen av ett nytt, modernt system med möjligheter att digitalisera och automatisera arbetet från avtalsskrivning till betalning. Rollen innebär att agera som mellanhand mellan systemleverantör och organisation i utvecklings- och implementationsarbete kopplat till kundfakturering/avisering, så att vi utnyttjar systemet på bästa sätt för att effektivisera vår fakturering/avisering.

Vidare ingår i tjänsten att sköta fakturering och ibland även hyresavisering. Du kommer att ansvara för arbetet med kundreskontra kopplat till fakturering som sker på avdelningen. Du deltar också i arbetet med kvartals-, tertial- och årsrapporter för avdelningen. Vi arbetar processorienterat och arbete pågår just nu med att ta fram avdelningens processer, där din roll blir att ansvara för att de säkerställs i systemstöd.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har gymnasial utbildning och ser det som en fördel om du läst ekonomi. Du behöver ha erfarenhet av liknande arbete och gärna från ett fastighetsbolag. Har du arbetet med implementering av affärssystem är det meriterande.

För denna tjänst krävs mycket god systemvana och att du är van att arbeta med digitala verktyg. Som person är du noggrann, ansvarstagande och analytisk. För att lyckas i rollen behöver du även vara initiativtagande och utvecklingsinriktad. Du behärskar svenska i tal och skrift och är kommunikativ.

ÖVRIGT
Som tillsvidareanställd blir du som regel krigsplacerad i vår organisation.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Växjö som Ekonomiassistent

Nedan visas andra jobb i Växjö som Ekonomiassistent.

Administratör inom ekonomi/HR till Alumbra, Alvesta

Läs mer Maj 10
Är du en person som har en god förmåga att skapa förtroendeingivande relationer som bygger på service och långsiktighet? Söker du en tjänst där du får användning av din känsla för siffror och där du får möjlighet till en bred och varierad roll? Då är det här en tjänst för dig! Alumbra är ett företag med starkt kundfokus, korta beslutsvägar och trevlig atmosfär!
Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att Maxkompetens hanterar rekryteringsprocessen och du blir anställd hos Alumbra Småland AB i Alvesta.


Dina arbetsuppgifter
I rollen som administratör kommer du ha löpande kontakt och samarbete med övriga kollegor inom bolaget och hjälper dessa med administrativa ärenden inom Ekonomi/ HR samt lön. Du kommer rapportera till ekonomi- och administrativchef på Alumbra Urshult AB och VD.
I arbetet ingår arbetsuppgifter som:
Löpande bokföring, redovisning av in- och utbetalningar samt bokslut och årsredovisning
Fakturahantering och fakturering
Frakthandlingar
Statistik och rapporter till myndigheter
Momsrapportering
Löneadministration och hantering av lönerelaterade ärenden
Vidare har du ett brett och stimulerande spann av arbetsuppgifter som även inkluderar telefonväxel och kundmottagande. Du kommer ha allmänna arbetsuppgifter som är kopplade till en administrativ tjänst på en tillverkningsindustri.


Din profil
För att lyckas och trivas i denna roll behöver du ha erfarenhet av en administrativ roll och en stabil grund inom ekonomi. Du bör ha ett intresse för områden som HR och arbetsmiljö då vi lägger stor vikt vid våra medarbetares välmående. Dessa områden kommer vara en del av din roll, inklusive deltagande i skyddsronder och tillbudsrapportering. Eftersom löneadministration ingår i arbetsuppgifterna är det viktigt att du har intresse av att lära dig detta på plats.
Du har med fördel erfarenhet av affärssystem, gärna Monitor G5, och grundläggande kunskaper i Excel samt är bekant med Medius Go. Att ha kännedom om ISO-standarder är meriterande då du delvis kommer att ansvara för förvaltningen av certifieringen.

Utöver din erfarenhet läggs stor vikt på vem du är som person. I denna roll behöver du vara prestigelös, ordningsam och strukturerad, du trivs med att snabbt ta dig an nya utmaningar. Du är van att arbeta i en föränderlig miljö med högt tempo, och är inte rädd för att ta dig an varierande arbetsuppgifter, oavsett om det handlar om stora projekt eller mindre uppgifter. Då arbetsuppgifterna är många och varierande krävs det att du är ansvarstagande och ser helhetslösningar. Du bör trivas med att samarbeta med andra, vara empatisk samt omsorgsfull gentemot kollegor.


Övrig information
Placeringsort: Alvesta
Start: Enligt överenskommelse
Varaktighet: Tillsvidare
Arbetstid: 7-16
Lön: Personlig lönesättning
Alumbra har valt att samarbeta med Maxkompetens i denna rekryteringsprocess. Har du frågor angående tjänsten så kontakta gärna ansvarig rekryterare på Maxkompetens, Nathalie Stjärnhed på telefon 073-3205635
Urval och intervjuer kommer ske löpande i denna process så ansök gärna på www.maxkompetens.se redan idag!
Ansökningar via e-post mottages ej på grund av GDPR.


Om Maxkompetens
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och har kontor på fem orter fördelade på Kristianstad, Växjö, Halmstad, Borås och Stockholm. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och varje dag har vi ca 280 konsulter ute på uppdrag. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.
Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.


Om kunden
Vårt företag har en spännande historia, från att ha startat som BK-produkter 1985 i Alvesta till att ha vuxit och är nu en del av den framgångsrika Alumbra-familjen. Alumbra är din självklara och kompletta partner vad gäller helhetslösningar i tunnplåt. Från idé till färdig produkt med precision i varmvalsad kallvalsad eller galvad plåt; stål, aluminium, rost¬fritt, koppar eller aluzink. Vi utför allt från enklare legoarbeten, till komplexa plåtdetaljer där vi ansvar för hela värdekedjan. Vi har som mål att ta helhetsansvar för den process som krävs för att tillgodose våra kunders behov, från utvecklig och inköp till monterad produkt och leverans till slutkund. I Alvesta är vi ett 50-tal medarbetare varav ca 45 yrkesstolta operatörer och tekniker med lång erfarenhet och stor kompetens.

Ansök nu

Ekonomiassistent | Växjö | Manpower

Läs mer Apr 18
Vår kund i Växjö söker en engagerad ekonomiassistent som vill vara en del av ett dynamiskt team. Ta chansen att utveckla dina kunskaper inom ekonomi och bidra till företagets framgång.

Det här uppdraget innebär att du kommer att bli anställd av oss på Jefferson Wells men arbeta på plats hos vår kund i Växjö.

Arbetsuppgifter

Som ekonomiassistent kommer du att ansvara för fakturering och hantering av leverantörsfakturor hos vår kund. Du kommer att ha en central roll i att säkerställa korrekt och effektiv hantering av både inkommande och utgående fakturor. Dina arbetsuppgifter kommer att inkludera att registrera, kontrollera och matcha fakturor samt att följa upp och hantera eventuella avvikelser. Du kommer också att vara behjälplig vid bokföring och rapportering inom ekonomiområdet.



Den vi söker

Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta som ekonomiassistent och har kunskaper inom bokföring, fakturering och löner. Du har en relevant utbildning inom ekonomi och kan använda dig av olika ekonomisystem. Du är noggrann, strukturerad och har goda analytiska förmågor. Hög arbetsmoral och förmåga att arbeta både självständigt och i team är viktigt.



Om oss

Vår kund är en etablerad aktör inom fastighetsförvaltning. Med en stark närvaro på marknaden och en gedigen erfarenhet, levererar de högkvalitativa tjänster till sina kunder. Företagets professionella team och dedikerade inställning säkerställer en effektiv och pålitlig fastighetsförvaltning.



Ansökan

För att söka tjänsten klickar du på knappen "Ansök nu". Vid frågor är du välkommen att kontakta konsultchef Balder Sörensen via e-post: Balder.sorensen@manpower.se eller telefonnummer: 0470-74 55 91.

Vi intervjuar löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt!





Kort om uppdraget

Uppdragslängd: 1 år

Placeringsort: Växjö

Alternativ placeringsort:Kalmar

Typ av anställning: visstidsanställning

Tillsättning: enligt överenskommelse

Om Jefferson Wells

Jefferson Wells är ett värderingsstyrt bolag med konsulternas karriärsmål i fokus. Vi har ett långsiktigt engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Som konsult hos Jefferson Wells utvecklar du tillsammans med din konsultchef en specifik karriärplan utifrån dina önskemål och din kompetens. Genom oss får du möjlighet att arbeta på stora internationella koncerner och mindre bolag inom många olika branscher.

Ansök nu

Ekonomiassistent | Växjö | Manpower

Läs mer Apr 16
Vår kund i Växjö söker en engagerad ekonomiassistent som vill vara en del av ett dynamiskt team. Ta chansen att utveckla dina kunskaper inom ekonomi och bidra till företagets framgång.

Det här uppdraget innebär att du kommer att bli anställd av oss på Jefferson Wells men arbeta på plats hos vår kund i Växjö.

Arbetsuppgifter

Som ekonomiassistent kommer du att ansvara för fakturering och hantering av leverantörsfakturor hos vår kund. Du kommer att ha en central roll i att säkerställa korrekt och effektiv hantering av både inkommande och utgående fakturor. Dina arbetsuppgifter kommer att inkludera att registrera, kontrollera och matcha fakturor samt att följa upp och hantera eventuella avvikelser. Du kommer också att vara behjälplig vid bokföring och rapportering inom ekonomiområdet.



Den vi söker

Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta som ekonomiassistent och har kunskaper inom bokföring, fakturering och löner. Du har en relevant utbildning inom ekonomi och kan använda dig av olika ekonomisystem. Du är noggrann, strukturerad och har goda analytiska förmågor. Hög arbetsmoral och förmåga att arbeta både självständigt och i team är viktigt.



Om oss

Vår kund är en etablerad aktör inom fastighetsförvaltning. Med en stark närvaro på marknaden och en gedigen erfarenhet, levererar de högkvalitativa tjänster till sina kunder. Företagets professionella team och dedikerade inställning säkerställer en effektiv och pålitlig fastighetsförvaltning.



Ansökan

För att söka tjänsten klickar du på knappen "Ansök nu". Vid frågor är du välkommen att kontakta konsultchef Balder Sörensen via e-post: Balder.sorensen@manpower.se eller telefonnummer: 0470-74 55 91.

Vi intervjuar löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt!





Kort om uppdraget

Uppdragslängd: 1 år

Placeringsort: Växjö

Alternativ placeringsort:Kalmar

Typ av anställning: visstidsanställning

Tillsättning: enligt överenskommelse

Om Jefferson Wells

Jefferson Wells är ett värderingsstyrt bolag med konsulternas karriärsmål i fokus. Vi har ett långsiktigt engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Som konsult hos Jefferson Wells utvecklar du tillsammans med din konsultchef en specifik karriärplan utifrån dina önskemål och din kompetens. Genom oss får du möjlighet att arbeta på stora internationella koncerner och mindre bolag inom många olika branscher.

Ansök nu

Hyresadministratör

Läs mer Mar 28
Vid årsskiftet 2022/2023 gick våra två kommunägda bostadsbolag, Växjöbostäder och Vidingehem, samman och bildade ett nytt bostadsbolag under namnet Vidingehem. Med gemensamma muskler får vi nu större möjligheter att skapa hållbara och trivsamma bostäder. Vi tar ett aktivt miljö- och samhällsansvar och vi fortsätter att vara en drivande aktör i att utveckla och förvalta en växande och trygg stad, tätort och landsbygd.

Tillsammans har vi ett stort utbud av lägenheter i hela Växjö kommun, både i stadsnära och naturnära boendemiljöer. Med drygt 11 500 lägenheter varav drygt 2 000 studentbostäder erbjuder vi ett varierat boende, för olika behov, i livets olika faser. Vi är ca 140 medarbetare inom olika yrkesområden. Genom våra kunniga och engagerade medarbetare skapar vi trivsel och vardagstrygghet för våra hyresgäster.

ARBETSUPPGIFTER
Som hyresadministratör hos oss på Vidingehem arbetar du i nära samarbete med hyresutvecklare, controller och projekt- och gruppledare, medarbetarna på kundcenter och ekonomifunktion. I dina uppgifter ingår bland annat administration av hyresavisering och överföring av bokföringsunderlag till ekonomisystem.

Du har tät dialog med kundcenter och stödjer dem i samtalen med våra hyresgäster på frågor som uppstår. Du ansvarar också för att säkerställa att frågeställningar som uppkommer i kundprocessen hanteras inom organisationen på bästa sätt.
Du får en roll i implementeringen av nytt modernt fastighetssystem där du kan påverka grunddata som underlätta det strukturen i det löpande arbetet med hyresadministrationen i framtiden.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Utföra löpande fakturering och hyresavisering
• Hantera årlig hyresjustering
• Registrering av nya betalningssätt på uppdrag av hyresgäst
• Hantera löpande hyresjusteringar på uppdrag av verksamheten
• Säkerställa och underhålla grunddata för löpande hyresadministration
• Överföring av bokföring till ekonomisystem och avstämning kundreskontra
• Underhåller den ekonomiska delen i fastighetssystemet
• Kontakt med bank och andra myndigheter
• Löpande hyresgästkontakter
• Bevakning av villkor i hyresavtal och rapporter avseende ändringar hos hyresgäster
• Hantering av underlag till Hyresgästföreningen avseende hyresjusteringar
• Operativt stöd till hyresutvecklare och controller
• Behjälplig i hantering av lokalkontrakt
• Hantera lagfarter mm
• Stötta i försäkringsfrågor
• Löpande behov i verksamheten så som ex bensinkort mm

KVALIFIKATIONER
Du har en ekonomisk utbildning som lägst på gymnasienivå.
• 3-5 års relevant yrkeserfarenhet från arbete inom ekonomi.
• God förmåga att hantera de verksamhetssystem och digitala verktyg som används inom rollen.
• Goda kunskaper inom redovisning/bokslut.
• Mycket goda kunskaper i svenska såväl som tal som i skrift.

ÖVRIGT
Som tillsvidareanställd blir du som regel krigsplacerad i vår organisation.

Ansök nu

Andra jobb i Växjö från Vöfab, Växjö Fastighetsförvaltning AB

Nedan visas andra jobb i Växjö från Vöfab, Växjö Fastighetsförvaltning AB .

Fastighetstekniker till Vöfab

Fastighetstekniker/Drifttekniker, fastighet
Läs mer Mar 28
Vöfab äger och förvaltar lokaler som skolor, förskolor, kontor, slott, och kultur- och idrottsarenor i Växjö kommun. Vi äger fastigheter i varierande ålder och standard och har under de senaste tio åren utvecklats från att vara en fastighetsförvaltare till att också bli en byggherre. Genom våra kunniga och engagerade medarbetare skapar vi miljöer för människor att växa igenom livet.



ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en engagerad fastighetstekniker för att ta hand om våra fastigheter med noggrannhet och professionalism. Som en del av vårt team kommer du att ha en nyckelroll i att säkerställa att våra fastigheter är i bästa skick och att våra hyresgäster är nöjda.

Ansvarsområden:
• Inre och yttre skötsel av fastigheterna för att bibehålla deras utseende och funktionalitet.
• Löpande tillsyn och snabb hantering av felanmälningar för att säkerställa en trygg och trivsam miljö för våra hyresgäster.
• Utföra reparationer och underhållsarbete på fastigheternas olika system och installationer enligt behov.
• Kontrollera och säkerställa att alla fastighetssystem och tekniska installationer fungerar korrekt genom regelbundna inspektioner och underhållsåtgärder.
• Ha en nära och proaktiv dialog med både hyresgäster och externa kunder för att förstå deras behov och önskemål samt säkerställa en hög kundnöjdhet.

Vöfab har beredskapsverksamhet vilket innebär att vara tillgänglig för akuta felanmälningar och nödsituationer utanför ordinarie arbetstid, inklusive kvällar, nätter och helger. Vid behov kan beredskapstjänstgöring vara aktuellt för denna tjänst.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har utbildning inom fastighetsteknik, el, VVS eller ventilation. Du har teknisk kompetens och förmåga att arbeta med olika fastighetssystem samt utföra reparationer. Erfarenhet av fastighetsskötsel och förvaltning är högt meriterande. Vidare har du god kommunikationsförmåga och förmåga att arbeta självständigt såväl som i team. Det är viktigt att du har hög servicekänsla och förmåga att skapa goda relationer med hyresgäster och andra kunder. Du behärskar svenska språket i tal och skrift och har god datorvana. Körkort är ett krav.

Vi erbjuder spännande och omväxlande arbetsuppgifter där du får möjlighet att växa och utvecklas i din roll som fastighetstekniker. Om du tror att du är rätt person för detta jobb, skicka in din ansökan och CV redan idag!

ÖVRIGT
Som tillsvidareanställd blir du som regel krigsplacerad i vår organisation.

Ansök nu

Hållbarhetsansvarig till Vöfab

Miljösamordnare/Miljökoordinator
Läs mer Mar 13
Vöfab äger och förvaltar lokaler som skolor, förskolor, kontor, slott, och kultur- och idrottsarenor i Växjö kommun. Vi äger fastigheter i varierande ålder och standard och har under de senaste tio åren utvecklats från att vara en fastighetsförvaltare till att också bli en byggherre. Genom våra kunniga och engagerade medarbetare skapar vi miljöer för människor att växa igenom livet.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en engagerad och driven individ för att driva och utveckla vårt hållbarhetsarbete på Vöfab. I rollen som hållbarhetsansvarig kommer du att säkerställa att vi följer rådande lagstiftning inom olika delar av hållbarhetsarbetet samt agera som en länk mellan kommunens övergripande mål och strategier och våra ambitioner inom ansvarsområdet.
Ansvarsområden:
• Avfall: Minska avfallsmängden genom effektiva åtgärder och strategier.
• Hållbarhetsredovisning: Ansvara för att upprätta och följa upp hållbarhetsredovisningar.
• Kemikalier: Bedriva ett systematiskt arbete för att minska andelen kemiska produkter samt utveckla och implementera rutiner för hantering av kemikalier.
• Cirkuläritet: Tillsammans med verksamheten öka återbruket av byggavfall och främja cirkulära processer.
• Klimatdeklarationer: Stödja verksamheten i arbetet med klimatdeklarationer för att minska vår klimatpåverkan genom analyser och förslag på förbättringar.
• Lagstiftning och omvärldsbevakning: Hålla dig uppdaterad kring aktuell lagstiftning inom fastighetsbranschen och bidra med omvärldsbevakning.
• Implementering av CSRD: Bidra i den koncernövergripande implementeringen av den nya hållbarhetsredovisningen, CSRD (Corporate Social Responsibility Disclosure), och se till att den uppfyller interna och externa krav samt bästa praxis.
Som hållbarhetsansvarig kommer du att ha en verkställande roll där du genom proaktivitet, intern projektledning och kunskapsspridning tar oss närmare våra mål och strävar mot ständiga förbättringar. Du kommer också att fungera som ett stöd till ledningen och verksamheten för att säkerställa att hållbarhet integreras i alla delar av vår verksamhet.

KVALIFIKATIONER
• Relevant utbildning och flerårig erfarenhet inom hållbarhetsområdet, gärna med fokus på miljöbalken.
• God förståelse för aktuell lagstiftning och trender inom hållbarhetsområdet.
• Stark projektledningsförmåga och förmåga att driva förändring.
• Utpräglad kommunikativ förmåga och förmåga att skapa engagemang och förståelse för hållbarhetsfrågor.

Som person har du flexibel med förmåga att anpassa dig till förändringar. Du är ansvarsfull och kan prioritera och organisera arbetsuppgifter självständigt. Vidare har du förmåga att bygga förtroendefulla relationer som bidrar till en positiv arbetsmiljö. Du behärskar engelska och svenska i tal och skrift, har goda kunskaper inom office-paketet. B-körkort är ett krav.

Om du är passionerad för hållbarhet och vill vara med och driva positiv förändring, är detta din chans att göra skillnad hos oss på Vöfab. Välkommen med din ansökan!
Vi ser fram emot din ansökan!


ÖVRIGT
Som tillsvidareanställd blir du som regel krigsplacerad i vår organisation.

Ansök nu

Projektledare underhåll

Projektledare, bygg och anläggning
Läs mer Feb 8
Vöfab äger och förvaltar lokaler som skolor, förskolor, kontor, slott, och kultur- och idrottsarenor i Växjö kommun. Vi äger fastigheter i varierande ålder och standard och har under de senaste tio åren utvecklats från att vara en fastighetsförvaltare till att också bli en byggherre. Genom våra kunniga och engagerade medarbetare skapar vi miljöer för människor att växa igenom livet.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker två stycken engagerade och erfarna projektledare för att ta helhetsansvar för genomförandet av projekt kopplade till underhåll och investeringar. I rollen som projektledare kommer du att leda och styra projekten från start till mål, med fokus på effektiv budgetering, noggrann planering, och smidigt genomförande.

Ansvarsområden:

Budgetering: Utarbeta och övervaka budgetar för underhålls- och investeringsprojekt, säkerställa kostnadseffektivitet och resursanvändning samt ansvara för underhållsbudget för tilldelade byggnader.

Planering: Skapa detaljerade projektplaner som inkluderar tidslinjer, resursallokering och uppsatta mål samt långsiktiga underhållsplaner för tilldelad fastighetslista.

Upphandling/Avrop: Ansvara för upphandling och avrop av nödvändiga tjänster samt säkerställa att leverantörsavtal följs.

Genomförande: Övervaka och leda projektteamet och entreprenörer genom hela genomförandeprocessen, säkerställa att projektet håller tidplan och att kvalitetsstandarder uppfylls.

Uppföljning ekonomi och utförande: Kontinuerligt övervaka projektens ekonomi och utförande, rapportera om avvikelser och vidta åtgärder vid behov.

Överlämning: Säkerställa smidig överlämning av projektet efter avslutat genomförande.

I rollen hanterar du alla kontakter med konsulter, leverantörer, entreprenörer, myndigheter, hyresgäster och andra intressenter under projektets gång. Du genomför inventering av befintligt bestånd för att upprätthålla korrekt data och uppdaterad underhållsplan. I rollen ingår också att medverka till en kontinuerlig översyn av gällande rutiner och arbetssätt inom avdelningen samt arbeta med utvecklingsområden kopplade till ständig förbättring.

KVALIFIKATIONER
Du har relevant examen, exempelvis inom fastighetsförvaltning, byggnadsteknik eller liknande. Har du även utbildning inom entreprenadjuridik, LOU och Bas -P/U är det meriterande samt om du drivit tekniska projekt inom ex. ventilation, styr, kyla, energibesparing mm.

Du är kvalitetsmedveten, ansvarstagande och har förmågan att fatta beslut och driva projekt framåt. Vi söker dig som är en lagspelare med förmågan att bygga goda relationer. Du har en stark kommunikationsförmåga både internt och externt och positiv attityd och för att möta och överträffa våra intressenters förväntningar. För att trivas i rollen behöver du vara flexibel och kapabel att anpassa dig till förändrade krav och situationer. Vidare har du förmåga att skapa och upprätthålla struktur i komplexa projekt. Du har goda kunskaper inom office-paketet. B-körkort är ett krav.

Vi ser fram emot din ansökan.

ÖVRIGT
Som tillsvidareanställd blir du som regel krigsplacerad i vår organisation.

Ansök nu

Projektledare VöFAB

Projektledare, bygg och anläggning
Läs mer Jan 10
Vöfab äger och förvaltar lokaler som skolor, förskolor, kontor, slott, och kultur- och idrottsarenor i Växjö kommun. Vi äger fastigheter i varierande ålder och standard och har under de senaste tio åren utvecklats från att vara en fastighetsförvaltare till att också bli en byggherre. Genom våra kunniga och engagerade medarbetare skapar vi miljöer för människor att växa i genom livet. Läs gärna mer på www.vofab.se

Här finns en unik möjlighet att vara med och förverkliga Växjös nya simhall!

ARBETSUPPGIFTER
Växjö kommun har tagit ett inriktningsbeslut om att bygga en ny simhall på Bäckaslövs-området, och planeringen av projektet är redan påbörjad. Som projektledare blir ditt uppdrag att planera och projektleda byggnationen och du kommer få ansvar för att driva hela processen från projektering till besiktning. Kommunikation med många olika kontaktytor kommer vara en stor del av din vardag, och då projektet är medialt intressant kan detta även innebära kontakter med media.
Vi kan erbjuda dig ett fantastiskt roligt uppdrag där din insats kommer att påverka Växjö och Växjöborna för lång tid framöver!


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med relevant akademisk examen och gedigen kunskap om komplexa projekt med många intressenter. Har du tidigare varit med och byggt en simhall eller en sportanläggning så är det meriterande. Du kan projektekonomi, entreprenadjuridik, LOU och bas U/P och du har förståelse för politiskt styrda organisationer. Som person trivs du i olika sammanhang och är van vid att fatta beslut. Du är driven, strukturerad och har en förmåga att skapa goda relationer.

ÖVRIGT
Vill du veta mer? Kontakta gärna Anna Persson på Re-Source AB, på telefon 072-720 720 5 eller anna.persson@re-source.se. Vill du göra en konfidentiell och förutsättningslös intresseanmälan så gör du det via knappen nedan. Vi arbetar med löpande urval så visa gärna ditt intresse redan idag.

Ansök nu

Enhetschef projektunderhåll

Fastighetschef
Läs mer Nov 9
Vöfab äger och förvaltar lokaler som skolor, förskolor, kontor, slott, och kultur- och idrottsarenor i Växjö kommun. Vi äger fastigheter i varierande ålder och standard och har under de senaste tio åren utvecklats från att vara en fastighetsförvaltare till att också bli en byggherre. Genom våra kunniga och engagerade medarbetare skapar vi miljöer för människor att växa i genom livet.

ARBETSUPPGIFTER
Vöfab söker en enhetschef som ska leda och utveckla gruppen som arbetar med ombyggnads- och underhållsprojekt av befintliga fastigheter. Du kommer att vara chef över 8 projektledare. Projektavdelningen består totalt i dagsläget av 20 medarbetare.

Som enhetschef har du personal-, ekonomi- och verksamhetsansvar. Du arbetar med planering och uppföljning, utveckling av processer och rutiner för din avdelning. Du är involverad i pågående projekt och driver även egna. Tjänsten är ny och innebär ett nära samarbete med framför allt vår drift, men även många andra funktioner internt i bolaget, Växjö kommunkoncern och externa aktörer. Du rapporterar till Projektchefen.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har utbildning inom fastighets- eller teknisk förvaltning eller annan inriktning som vi bedömer som likvärdig. Du har erfarenhet av att leda och vara chef. Du har erfarenhet av att arbeta med underhållsplanering, fastighetsförvaltning och upphandling.
Du är trygg och stabil. Samarbete och utveckling ser du som naturliga vägar till framgång och du skapar förutsättningar för att ha en öppen och tydlig dialog inom både den egna gruppen och med andra delar av bolaget. För att trivas hos oss är du en person som drivs av att utveckla dina medarbetare och att leda i en förändrings- och förbättringskultur. Du är strukturerad har en god planeringsförmåga.
Ansök utan personligt brev idag! Urval sker löpande. Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Som tillsvidareanställd blir du som regel krigsplacerad i vår organisation.

Ansök nu