Växjö: Samordnare för bemanning

Hitta ansökningsinfo om jobbet Samordnare för bemanning i Växjö. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Växjö inom den kategorin.

Publicerad: 2024-04-08 // Varaktighet: Heltid

Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill göra nytta för dem vi är till för! Växjö kommun är Kronobergs största arbetsgivare som varje dag, året runt, arbetar för våra invånare, företag och besökare. Tillsammans skapar vi en hållbar morgondag och en attraktiv kommun att bo, leva och verka i – idag och i framtiden. Det innebär ett arbete där vi utmanar oss att tänka nytt, lära och utvecklas med varandra. Vill du vara en del i ett stort sammanhang där du får vara med och göra skillnad på riktigt? Välkommen till oss på Växjö kommun!

ARBETSUPPGIFTER
Vi erbjuder nu dig möjligheten att vara med och bygga upp en struktur i vår organisation för att nå målet att få en högre grad av tillsättning av vakanta turer med högre kvalitet utifrån målgruppens behov. Därför söker vi nu två nya medarbetare med befattning samordnare för att jobba med processen kring bemanning samt systemstöd för planering av verksamheten. Vi jobbar med verksamhetssystemen Time Care Pool, Time Care Planering och Lifecare Planering och vi vill att du ska vara ett stöd i att utveckla hur vi kan använda dem på det smartaste sättet utifrån verksamhetens behov.

Vi söker dig som är nytänkande, lösningsfokuserad och som har en god förmåga att ta ett helhetsperspektiv som möjliggör lösningar för så många enheter som möjligt. Du kommer ha ett nära samarbete med våra övriga samordnare i verksamheterna genom att vara spindeln i nätet i tillsättningen av vakanta turer.
Genom att hitta de bästa och effektivaste lösningarna i vår bemanning bidrar du till en stabilitet för verksamheten och en kontinuitet för dem vi är till för.
Om du brinner för dessa frågor så är du en av dem som vi söker.
De två profiler vi söker är:
- Du som har ett huvudansvar för tillsättning av vakanta turer.
- Du som har ett huvudansvar för att jobba stödjande och utvecklandet av arbetet i våra verksamhetssystem.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en formell utbildning inom socialpedagogik, beteendevetenskap, undersköterskeutbildning eller annan likvärdig utbildning samt har erfarenhet av arbete med personer med funktionsvariationer inriktning psykiatri eller missbruk. Det är meriterande om du har yrkeserfarenhet från området, goda kunskaper och ett intresse för våra verksamhetssystem samt en god förmåga att samverka och vara lyhörd för verksamheternas behov.


ÖVRIGT
Växjö kommuns anställda ska spegla den mångfald som finns i kommunen. Vi välkomnar sökande oberoende av till exempel ålder, kön och etnicitet.

Som tillsvidareanställd blir du som regel krigsplacerad i vår organisation.

Kontaktperson för tjänsten med huvudansvar för tillsättning av vakanta turer: Prandvera Vishaj Berbatovci

Kontaktperson för tjänsten med huvudansvar för att jobba stödjande och utvecklande av arbetet i våra verksamhetssystem: Camilla Lundqvist

Alla platsannonser →

Andra jobb i Växjö som Administrativ assistent

Nedan visas andra jobb i Växjö som Administrativ assistent.

Administratör till Foxway

Läs mer Mar 14
Foxway (https://www.foxway.com/sv/) är ett globalt företag med över 1400 kollegor i nio länder. Tillsammans gör dem det digitala livet enkelt för deras kunder. Det gör dem genom att jobba hållbart i alla dimensioner. Miljömedvetet, socialt och ekonomiskt. Win-win-win för kunden, företaget och miljön.

Är du deras nästa kollega som vill göra skillnad och fortsätta växa tillsammans? ????

Din roll:

Som (RMA) administratör på Foxway är du en del utav deras RMA-team (return merchandise authorization). Tjänsten innebär bland annat hantering och administration av exempelvis felaktiga eller skadade produkter som ska returneras. Du är i ständig kontakt med både kunder och leverantörer och du tar emot och registrerar RMA-ärenden via ärendesystem, telefon eller e-post. ????????

Exempel på arbetsuppgifter:

- Ansvarig för att fullfölja RMA-ärenden från registrering till slutförandet.

- Säkerställande utav produktreturer samt åtgärd med fokus på kundupplevelsen.

- Samarbete med lager och andra berörda avdelningar för att på bästa sätt hantera ärendet och relationen med kunden, distributören och tillverkaren.

- Informera och vägleda slutanvändare, partners och interna funktioner kring frågor, relaterade till garantier, felsökningar och transport.

Här får du arbeta i en snabb och händelserik miljö med flera pågående projekt åt gången, men där samarbetet är viktigt för att på bästa möjliga sätt nå lösningen, utan att behöva tumma på kundnöjdheten.

Vem är du?

Vi letar efter dig som är känd för din lugna och noggranna inställning, med en brinnande passion för att säkerställa hög kundnöjdhet. Du trivs när tempot är högt och problem dyker upp och ser dem som möjligheter att leverera enastående service. Som social och kommunikativ individ hanterar du med lätthet olika människor i varierande situationer - från kollegor till kunder och leverantörer. Att kunna multitaska är en del av din vardag, samtidigt som du har en skarp ögon för detaljer och analytisk förmåga som säkerställer effektiva och välskötta ärenden & projekt.

Vad behöver du ha med dig sedan tidigare?

- Arbetslivserfarenhet inom kundsupport eller liknande arbete med kundbemötande/administration

- Erfarenhet av arbete i ärendesystem

- Svenska och engelska i tal och skrift

- Ett teknikintresse ????

Extra plus i kanten????????????

Vi ser gärna att du har erfarenhet av liknande arbete, inklusive logistik, orderhantering och/eller returhantering. Vidare är det en extra fördel om du har erfarenhet inom ekonomi, såsom fakturahantering eller andra relaterade områden.

Dessa erfarenheter är definitivt ett extra plus i kanten, men inte ett absolut krav. Det som vi värdesätter mest är din personlighet och inställning till arbetet. Om du tror att du har rätt attityd och passion för den här rollen, uppmanar vi dig starkt att söka.

Är det dig vi söker?

Mero assisterar Foxway i denna rekryteringsprocess. Hör av dig till mig, Filippa Cederlund som är ansvarig för rekryteringsprocessen för att presentera dig eller ställa frågor om rollen. Urvalsprocessen pågår, så se till att söka rollen eller höra av dig så fort som möjligt ????

På Foxway värdesätter de mångfald och inkludering på arbetsplatsen och erbjuder lika möjligheter för alla!

Villkor:

Plats: Växjö
Arbetstid: Heltid (07:00-16:00)
Startdatum: Omgående (eller enligt överenskommelse)

Observera: Foxway har kunder inom offentlig sektor och regioner, vilket kräver ett prickfritt belastningsregister ????

Missa inte chansen att bli en del av Foxway och vara med på deras spännande resa mot en mer hållbar och förenklad digital värld! ????

Joina Foxway och påbörja din karriär inom IT och hållbarhet ????

Detta är en möjlighet till en fast anställning och karriär inom cirkulär tech!

Under provperioden kommer du att vara konsult genom oss, Mero - och vi kommer göra vårt allra bästa för att du ska känna dig trygg och sedd. Som en del av vårt kollektivavtal kommer du såklart ha tillgång till friskvård, pensionsförmåner och mer. Som grädde på moset kommer du att ha en dedikerad konsultchef som du alltid kan kontakta för vägledning och stöd. Vi är här för att hjälpa dig varje steg på vägen och säkerställa att du har allt du behöver för en framgångsrik karriär.

Ansök nu

Administratör till Skogslyckan Växjö

Läs mer Maj 8
Svenska kyrkan Växjö har ca 53 000 medlemmar i 11 församlingar inom stad och på landsbygd. Tillsammans är vi ca 230 medarbetare, ett hundratal förtroendevalda och ett stort antal ideella som arbetar vi för visionen - En levande kyrka. Nära livet. Varje dag.Vill du arbeta som administratör i Svenska kyrkan Växjö? Här blir du en del av ett gott arbetslag i Skogslyckan. Tillsammans med präster, musiker, pedagoger, diakoner och vaktmästare arbetar du med uppdraget att vara kyrka i vår tid. Vi erbjuder en varierad tjänst där du är navet i arbetslaget i nära samarbete med chef och medarbetare.  I tjänsten samarbetar du med övriga administratörer i pastoratet.   
 
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter  
Kvalificerad administration på församlingsexpedition. Chefsstöd där du bland annat arbetar strukturerat med scheman för medarbetare och verksamhet. Stöd och service till medarbetare och medlemmar. Bokningar av dop, vigslar och begravningar, annonsering, korrektur för informationsblad. Statistik och ekonomiuppgifter. Produktion av trycksaker samt skapa inlägg på sociala medier. 
 
Kvalifikationer  
Vi söker dig som har en administrativ bakgrund med vana att hantera många saker samtidigt. Du har en god kommunikativ förmåga och kan prioritera vad som är viktigt i stunden. Att skapa goda relationer med dem du möter internt och externt samt ge hög service är en självklarhet för dig. Tjänsten förutsätter att du självständigt planerar ditt arbete och skapar struktur såväl som agerar flexibelt när så krävs. Du har stor datorvana och goda kunskaper i Microsoft 365 och Excel mm. Vi ser gärna att du har erfarenhet av bokningssystem, webbverktyg och foto-layoutprogram. Du känner dig hemma i Svenska kyrkan och delar kyrkans grundvärderingar. 

Låter detta som något för dig?  
Ansök på https://vaxjopastorat.attract.reachmee.com/jobs  

Välkommen med din ansökan senast 2024-05-29
Intervjuer hålls löpande 
Tjänsten är på 100 %   
Tillträde: Enligt överenskommelse

Ansök nu

Administratör till företag i Växjö

Läs mer Apr 15
Vad du kommer att arbeta med
Vi söker nu en ansvarstagande och driven administratör till vår kund i Växjö. Du kommer tillhöra en administrativ avdelning som jobbar med att ge internt stöd till andra avdelningar inom bolaget.

Avdelningen jobbar med olika administrativa ärenden och dina uppgifter kommer vara varierande. Exempel på uppgifter som man kan komma att jobba med är att ta fram rapporter, administrera information och ärenden i olika digitala system och även jobba med vissa uppgifter inom ekonomi. Du kommer att tillhöra ett trevligt team på en arbetsplats som präglas av en stark laganda.

Uppdraget är ett vikariat via Inpeople som förväntas starta omgående och fram april 2025. Tjänsten är på heltid och arbetstiderna är måndag till fredag 8-17.



Vem tror vi att du är?
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet inom administration eller kundtjänst. Du bör känna dig bekväm i att jobba i digitala system och hantera olika typer av kundärenden.

Som person är du engagerad och driven i ditt arbete och ser alltid till kundens bästa, där återkoppling och dokumentation i alla riktningar är en självklarhet. Du har en positiv inställning till förändring, vill fortsätta utvecklas och är en initiativtagande person. Du är bra på att skapa relationer och ger ett förtroendeingivande och trovärdigt intryck både mot kund och kollegor. För att trivas i denna roll tror vi att du är flexibel, noggrann och ansvarstagande. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker en positiv och social person. Sist men inte minst behöver du behärska svenska i tal och skrift.

Som medarbetare på Inpeople har du en passion för att ge service. Du förstår att stort engagemang är avgörande för att ha nöjda kunder. Du tycker om att ta ansvar och kan fullt ut stå bakom vår laganda som vi kallar Inspirit.
På Inpeople värdesätter vi de kvalitéer som en jämn ålders-och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför vår och våra kunders verksamheter.

Vi tillämpar alltid löpande urval i våra rekryteringsprocesser.

Varmt välkommen med din ansökan!


Om oss
Sedan 2010 är vi specialister på skräddarsydda lösningar inom personaluthyrning och rekrytering. Vår mission, vårt uppdrag som vi jobbat med sedan start, är att hjälpa människor leva livet så som de själva vill leva det. Missionen leder oss på vägen mot att alltid hitta rätt person till rätt plats. Med en kultur som präglas av omtanke och snällhet driver vi Inpeople med passion och ansvar för att bidra till våra kunders framgång.

Inpeople är ett auktoriserat rekryterings – och bemanningsföretag med ambitionen att bidra till en bättre och mer hållbar värld. Vi är en del av Ingroup och har ett nära samarbete med vårt systerbolag Head Consulting Group. Vårt huvudkontor finns i Växjö och vi har cirka 300 hel- och deltidsanställda.

Välkommen till ett annorlunda HR-företag!

Ansök nu

Administrativ assistent

Läs mer Apr 9
Pensionsmyndigheten ansvarar för den allmänna pensionen och informerar om hela pensionen. Varje år betalar vi ut cirka 415 miljarder kronor till 2,3 miljoner pensionärer, genomför cirka 911 000 fondbyten och skickar ut 8 miljoner orange kuvert. Vi har ca 25 miljoner digitala kundkontakter per år. Vi är cirka 1700 medarbetare på åtta orter, från Luleå i norr till Halmstad i söder.

Vi gör pensioner enklare!


Produktionsavdelningen är Pensionsmyndighetens största avdelning med cirka 1000 medarbetare och finns på 8 orter från Luleå i norr till Halmstad i söder. Produktionsavdelningens uppgifter är att säkra handläggningen och hantera utbetalningar för Sveriges pensionärer och pensionssparare. I uppdraget ingår också att säkerställa att felutbetalningar inte genomförs och att motverka bidragsbrott.



Produktionsavdelningen befinner sig i en större förändringsresa där vi i vår framtidsbild vill stärka våra medarbetare och vår organisation för att i högre grad kunna möta våra kunder där de befinner sig.



Arbetsbeskrivning
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att vara administrativt stöd till kontorsansvarig chef samt övriga chefer och medarbetare med placering i Växjö.

I arbetet ingår bl.a. administration av inpasseringskort, resor, fakturor, inköp, larmsäkerhet, brandskydd m.m. Du skriver protokoll vid vissa möten, är behjälplig vid publicering på intranätet samt fungerar som kontaktperson internt och externt. Även viss handläggning såsom utlämnande av återkravsbeslut samt delgivningsbeslut till Försäkringskassan. Förutom detta ingår övriga vanligt förekommande, administrativa arbetsuppgifter. Du kommer även att arbeta samordnat med assistenterna på övriga orter avseende vissa arbetsuppgifter.

Utbildning och erfarenhet
Vi ser att du:

- har en god administrativ förmåga
- uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska
- behärskar engelska
- har mycket god datorvana
- har god vana av att använda Office-paketet
- har erfarenhet av Pensionsmyndighetens interna system

Det är meriterande om du har:

- Erfarenhet av handläggning i någon av Pensionsmyndighetens förmåner
- Relevant akademisk utbildning

Egenskaper
I arbetet är du strukturerad och noggrann och har lätt för att samarbeta. Att ge bra service och ha ett trevligt bemötande är för dig en självklarhet. Som kontorets administrativa assistent så får du alla att känna sig välkomna och du brinner för att skapa en trevlig atmosfär på kontoret. Du tar ansvar, har helhetssyn och förmåga att arbeta självständigt. Vidare är du flexibel och prestigelös. Du kommer att ha viss insyn i verksamheten samt övrigt sekretessbelagt material vilket kräver absolut diskretion och sekretess.

Vid urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrigt
Vi tillämpar provanställning om 6 månader. Tjänsten är placerad på vårt kontor i Växjö.

Arbetspsykologiska tester eller färdighetstester kan komma att ingå som en del av rekryteringsprocessen.

Många av arbetsuppgifterna som ingår i rollen kräver att du är på plats på kontoret.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Önskat tillträde 13/5-24.

Anställningen kan komma att placeras i säkerhetsklass.

För mer information
För mer information om tjänsten kontakta kontorschef Johan Ragnarsson, 072-210 29 31

Har du skyddade personuppgifter kontakta rekryterande chef som hjälper dig med din ansökan.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till annonskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför ytterligare kontakt med media-/annonsförsäljare, rekryteringssajter och liknande.

Ansök nu

Andra jobb i Växjö från VÄXJÖ KOMMUN

Nedan visas andra jobb i Växjö från VÄXJÖ KOMMUN .

Anläggningskoordinator

Fastighetsförvaltare
Läs mer Maj 8
Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill göra nytta för dem vi är till för! Växjö kommun är Kronobergs största arbetsgivare som varje dag, året runt, arbetar för våra invånare, företag och besökare. Tillsammans skapar vi en hållbar morgondag och en attraktiv kommun att bo, leva och verka i – idag och i framtiden. Det innebär ett arbete där vi utmanar oss att tänka nytt, lära och utvecklas med varandra. Vill du vara en del i ett stort sammanhang där du får vara med och göra skillnad på riktigt? Välkommen till oss på Växjö kommun!

ARBETSUPPGIFTER
På kultur- och fritidsförvaltningen har man antagligen några av de roligaste och viktigaste jobben inom kommunen. Vi jobbar med det som invånarna själva väljer att göra på sin fria tid, det som får människor att utvecklas och må bra och som förgyller vardagen. Det handlar helt enkelt om att möjliggöra en aktiv fritid. Vi hjälper till att göra Växjö till en härlig plats att bo, leva och verka i.

Nu söker vi dig som vill anta utmaningen att bidra till utvecklingen av våra anläggningar.

Anläggningskoordinatorn ska fungera som en sammanhållande funktion kring anläggningar och fastigheter samt planering av dessa gällande projekthantering och investeringar mm. Arbetsuppgifterna handlar bla om att:
• Vara beställare av drift och skötsel gentemot utförare
• Samordna förvaltningens anläggningsbehov med fastighetsägare
• Beställning, uppföljning och hantering av löpande driftsfrågor för befintliga anläggningar
• Genomföra diverse utredningar gällande förvaltningens anläggningar
• Fungera som stöd vid projektering av nya kultur- och fritidsanläggningar
• Ta fram och upprätthålla anläggningsplan för förvaltningens anläggningar
• Representera förvaltningen i Växjö kommuns stadsutvecklingsteam

I uppdraget ingår också att bidra i förvaltningens säkerhets- respektive miljöarbete. Som anläggningskoordinator bistår du i upphandlingar kopplat till anläggningarna av drift, skötsel, underhåll och byggnation. Du utreder, planerar, genomför och slutför olika projekt både självständigt och i samarbete med andra. Arbetet består också av att skriva rapporter, yttranden och andra former av skrivelser. I många delar samverkar du med både förenings- och näringslivet. Rollen är mångfacetterad - strateg, projektledare, utredare och konsultativt stöd till förvaltningsledningen.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har lämplig akademisk utbildning och gärna med teknisk inriktning. Du kan även ha annan utbildning i kombination med erfarenhet som arbetsgivaren anser likvärdig. Du har erfarenhet av såväl anläggningar/fastigheter som kultur- och fritidsförvaltningens verksamhetsområden. Det är inte det ena eller det andra som är viktigast för oss, utan kombinationen av bägge dessa delar.

Utifrån de verksamheter som bedrivs inom kultur- och fritidsförvaltningen ser vi gärna att du även har erfarenhet av:
• upphandlingar och uppföljning av tjänster, produkter och entreprenader
• avtalshantering
• driftplanering

Du har stort kundfokus, är initiativtagande och strukturerad. Du har intresse och erfarenhet av att planera, driva, leda och genomföra olika förändrings- och utvecklingsprojekt. Du är noggrann och lägger lika stor vikt vid detaljerna som helheten.

För att lyckas i ditt arbete är det viktigt att du har förmåga att samverka såväl internt som externt. Du har förmågan att samla olika intressen och skapa de bästa lösningarna för helheten.

Uppdraget kräver att du kan uttrycka dig mycket väl i svenska, både i tal och skrift.

Varmt välkommen med din ansökan!


ÖVRIGT
Som tillsvidareanställd blir du som regel krigsplacerad i vår organisation.

Ansök nu

Fritidsledare till Pär Lagerkvist skola

Fritidsledare
Läs mer Maj 6
Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill göra nytta för dem vi är till för! Växjö kommun är Kronobergs största arbetsgivare som varje dag, året runt, arbetar för våra invånare, företag och besökare. Tillsammans skapar vi en hållbar morgondag och en attraktiv kommun att bo, leva och verka i – idag och i framtiden. Det innebär ett arbete där vi utmanar oss att tänka nytt, lära och utvecklas med varandra. Vill du vara en del i ett stort sammanhang där du får vara med och göra skillnad på riktigt? Välkommen till oss på Växjö kommun!

ARBETSUPPGIFTER
Välkommen till utbildningsförvaltningen!

Hos oss har du möjlighet att göra skillnad för våra barn och elever. Inom utbildningsförvaltningen är fritidsgårdarna lokaliserade på våra nio skolor för årkurs 7-9 med öppettider både under skoltid och på fria tiden. Fritidsgårdsverksamheten tillhandahåller tillgängliga mötesplatser som präglas av demokrati, delaktighet och trygghet mellan människor med olika förutsättningar, uppfattningar och bakgrund. Verksamheten producerar tillsammans med ungdomar aktiviteter som bidrar till en social, meningsfull och aktiv fritid.

Vi söker en fritidsledare som kommer utgå från Pär Lagerkvist fritidsgård men också på andra fritidsgårdar på den fria tiden.

Som fritidsledare är du en del i ett team där vi tillsammans skapar meningsfull, aktivitetsbaserad och utvecklande fritid för våra ungdomar under skoldagen och på den fria tiden. Fritidsledaren ska driva fritidsgården som en mötesplats under skoldagen och på den fria tiden. I tjänsten ingår att vara delaktig i såväl planering som genomförande av olika aktiviteter. Fritidsledaren befinner sig inte bara i fritidsgården utan är rörlig i skolans övriga lokaler samt utomhus. Fritidsledaren kan arbeta med elever i och utanför klassrum med värderings- och gruppstärkande övningar. Fritidsledaren ska samverka med andra organisationer, myndigheter, skola, föreningsliv, studieförbund och övriga verksamheter som arbetar med utvecklings-och ungdomsfrågor.

En viktig del i arbetet är motivation- och trygghetsskapande insatser. Vi sätter stort värde på arbete med ungdomars egen delaktighet såväl i verksamhetens aktiviteter som planeringen av dem.

Som fritidsledare i Växjö Kommun ingår tjänstgöring på kvällstid och helger enligt schema. Vid lov förekommer ökad arbetstid på kvällstid. Den huvudsakliga målgruppen är högstadiet men i vissa fall kan man även jobba med såväl yngre som äldre ungdomar.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har fritidsledarutbildning eller annan högre utbildning som vi bedömer likvärdig. Du brinner för att jobba med barn och ungdomar.

Som person är du positiv och har tidigare erfarenhet av fritidsgårdsverksamhet. Du har lätt för att samarbeta, skapa relationer, ta egna initiativ och är en god förebild. Vi söker dig som är flexibel och har lätt för snabba förändringar. Du är självständig i ditt arbetssätt med god organisatorisk- och planeringsförmåga, att du är den som får saker gjorda. Vi eftersträvar att ungdomar ska få ett lugnt bemötande och söker dig som tydligt kan sätta gränser och stötta till trygg förändring.

Körkort, simkunnighet och vattenvana är ett krav.

Välkommen med din ansökan!


ÖVRIGT
Växjö kommuns anställda ska spegla den mångfald som finns i kommunen. Vi välkomnar sökande oberoende av till exempel ålder, kön och etnicitet.

Som tillsvidareanställd blir du som regel krigsplacerad i vår organisation.

Det kan bli aktuellt med löpande intervjuer så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt.

Ansökan sker enbart via Offentliga jobbs rekryteringsverktyg (www.offentligajobb.se).
Medtag utbildningsbevis och eventuell yrkeslegitimation vid intervju. För att bli aktuell för anställning behöver du visa två utdrag från belastningsregistret innan du anställs. Beställning av utdrag ur belastningsregistret kan göras på https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ och du ska använda dels det som heter Arbete inom skola eller förskola (442.5) samt Kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret (442.3).

För interna kandidater kan det bli aktuellt med annat tillträdesdatum. För mer information se Beslut gällande tidpunkt för byte av enhet vid rekrytering av intern kandidat inom utbildningsförvaltningen på intranätet.

Till bemannings- och rekryteringsföretag eller till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare annonser.

Ansök nu

Lärare i trä- och metallslöjd till Lillestadskolan & Åryds skola

Grundlärare, 4-6
Läs mer Maj 10
Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill göra nytta för dem vi är till för! Växjö kommun är Kronobergs största arbetsgivare som varje dag, året runt, arbetar för våra invånare, företag och besökare. Tillsammans skapar vi en hållbar morgondag och en attraktiv kommun att bo, leva och verka i – idag och i framtiden. Det innebär ett arbete där vi utmanar oss att tänka nytt, lära och utvecklas med varandra. Vill du vara en del i ett stort sammanhang där du får vara med och göra skillnad på riktigt? Välkommen till oss på Växjö kommun!

ARBETSUPPGIFTER
Lillestadskolan är en F-6 skola belägen på norr i Växjö. Skolan har lite över 300 elever med ett elevunderlag som väl speglar det samhälle vi lever i. Vi har stort fokus på att arbeta med elevhälsa och elevernas sociala situation. På Lillestadskolan tar alla ansvar för sin kunskapsutveckling, för varandra och för vår gemensamma miljö. Vi arbetar för goda relationer och trygghet som utgör grunden för att uppnå hög måluppfyllelse.

Du kommer att undervisa 60% på Lillestadskolan och 40% på Åryd skola.

Som lärare hos oss ingår du i arbetslag åk 4-6, samt i ett team med kollegor i den årskurs du kommer att tillhöra. Du arbetar med att planera och genomföra undervisning enligt gällande läroplan. På Lillestadskolan arbetar vi i team. Samarbetet mellan arbetslag och lärare gör att lärarna ser och möter eleverna i olika situationer och på så sätt får ett helhetsperspektiv kring eleven. All personal har ett gemensamt ansvar för elevernas lärande och utveckling. Du har ett stort stöd av skolans Elevhälsoteam.

På Åryds skola arbetar för närvarande 22 personal i olika befattningar. Hela enheten samverkar kring både organisation och pedagogik med t. ex röd tråd i och mellan ämnen, temadagar och aktiviteter. Skolan ska vara en trygg plats för eleverna att utvecklas både kunskapsmässigt och socialt. Vi jobbar mycket kring trygghet och studiero och att möta varje elev utifrån de behov och styrkor som finns. Skolans vision är "På Åryd skola trivs alla och känner trygghet. Måluppfyllelsen är hög och eleverna förbereds väl inför framtiden"

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har lärarlegitimation med behörighet för undervisning i trä- och metallslöjd. Du har en medveten tanke kring din roll som pedagog och är en tydlig ledare som arbetar strukturerat utifrån gällande styrdokument och har ett positivt förhållningssätt.

Du har förmåga att skapa ett gott arbetsklimat med engagemang, nyfikenhet och trygghet i gruppen och har goda kunskaper i att möta elevers olika behov utifrån deras förutsättningar. Du är flexibel, ansvarsfull och lyhörd för elevernas behov, men samtidigt tydlig, kan sätta gränser och har ett stort tålamod. Du har ett professionellt förhållningssätt, en god initiativförmåga och lätt för att samarbeta med andra.

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Växjö kommuns anställda ska spegla den mångfald som finns i kommunen. Vi välkomnar sökande oberoende av till exempel ålder, kön och etnicitet.

Som tillsvidareanställd blir du som regel krigsplacerad i vår organisation.

Det kan bli aktuellt med löpande intervjuer så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt.

Ansökan sker enbart via Offentliga jobbs rekryteringsverktyg (www.offentligajobb.se).
Medtag utbildningsbevis och eventuell yrkeslegitimation vid intervju. För att bli aktuell för anställning behöver du visa två utdrag från belastningsregistret innan du anställs. Beställning av utdrag ur belastningsregistret kan göras på https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ och du ska använda dels det som heter Arbete inom skola eller förskola (442.5) samt Kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret (442.3).

För interna kandidater kan det bli aktuellt med annat tillträdesdatum. För mer information se Beslut gällande tidpunkt för byte av enhet vid rekrytering av intern kandidat inom utbildningsförvaltningen på intranätet.

Till bemannings- och rekryteringsföretag eller till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare annonser.

Ansök nu

Förskollärare till Sandsbros och Östers förskolor

Förskollärare
Läs mer Maj 13
Nytt
Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill göra nytta för dem vi är till för! Växjö kommun är Kronobergs största arbetsgivare som varje dag, året runt, arbetar för våra invånare, företag och besökare. Tillsammans skapar vi en hållbar morgondag och en attraktiv kommun att bo, leva och verka i – idag och i framtiden. Det innebär ett arbete där vi utmanar oss att tänka nytt, lära och utvecklas med varandra. Vill du vara en del i ett stort sammanhang där du får vara med och göra skillnad på riktigt? Välkommen till oss på Växjö kommun!

ARBETSUPPGIFTER
Är du förskollärare som drivs av att få arbeta med att utveckla både förskolan och dig själv? Välkommen till område Sandsbro/Öster och att söka tjänst som förskollärare.

Vi är ett nytt område som omfattar fem förskolor: Östregårds förskola med fyra avdelningar, Linneparkens förskola med två avdelningar, Alpgatans förskola med tre avdelningar, Sandsbro förskola med fem avdelningar och Förskolan Skogsleken med sju avdelningar. Just nu är i en fas där vi fokuserar på att utveckla samarbete mellan våra förskolor avseende vår gemensamma verksamhetsplan och kompetensutveckling.

Hos oss möts du av ett arbete som består av att ledning, förstelärare och kollegor tillsammans förverkligar förskolans uppdrag enligt våra styrdokument. Vi erbjuder våra barn en rolig och lärorik tid i förskolan där vi tar tillvara barnens lust till lek och lärande, nyfikenhet, engagemang och kreativitet, i en trygg miljö.

Förskolorna arbetar tema-/projektinriktat och utvecklar undervisningen utifrån målstyrning med barnens intresse och inflytande i centrum. Pedagogiska dokumentationer utgör en viktig grund för det systematiska kvalitetsarbetet och är utgångsläge för såväl analys som fortsatt planering. Våra pedagoger arbetar för att göra skillnad för våra barns utveckling och utveckla varandra genom kollegialt lärande. Det finns alltså mycket som är lika samtidigt som varje förskola har en egen prägel.

Som förskollärare driver du det systematiska kvalitetsarbetet framåt och ansvarar för det pedagogiska innehållet i undervisningen. Du kommer tillsammans med ditt arbetslag planera, genomföra, dokumentera och följa upp de pedagogiska lärprocesserna i enlighet med lpfö-18. Tillsammans tar ni ansvar för att skapa och organisera för utforskande, lekfulla och lärorika miljöer och sammanhang.

Det är viktigt att du har ett respektfullt förhållningssätt och förmåga att skapa professionella relationer till både barn, vårdnadshavare och medarbetare. Du har tydligt barnfokus och du har en positiv attityd till ditt arbete, arbetslag såväl som till hela förskolan.

Nu söker vi sju förskollärare till våra enheter:
Östregårds förskola: 2 tjänster
Linneparkens förskola: 2 tjänster
Sandsbro förskola: 1 tjänst
Förskolan Skogsleken: 2 tjänster

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är legitimerad förskollärare.

Vi förväntar oss att du har:
•goda kunskaper i förskolans uppdrag och styrdokument samt är väl förtrogen med att använda pedagogisk dokumentation som utgångspunkt för det systematiska kvalitetsarbetet
•ett gott pedagogiskt ledarskap
•god samarbetsförmåga och bidrar till utveckling av förskolan
•digital kompetens både vad det gäller dokumentation och undervisningsverktyg
•god förmåga att som förskollärare ansvara för undervisningen enligt Läroplan
•ett professionellt förhållningssätt
•en positiv inställning till utveckling av förskolans undervisning, barn och dig själv
•förmåga att kunna se varje barn som unikt och lärande
•en positiv inställning, flexibelt arbetssätt och förmåga att skapa ett gott arbetsklimat.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet för tjänsten.

Intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Växjö kommuns anställda ska spegla den mångfald som finns i kommunen. Vi välkomnar sökande oberoende av till exempel ålder, kön och etnicitet.

Som tillsvidareanställd blir du som regel krigsplacerad i vår organisation.

Det kan bli aktuellt med löpande intervjuer så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt.

Ansökan sker enbart via Offentliga jobbs rekryteringsverktyg (www.offentligajobb.se).
Medtag utbildningsbevis och eventuell yrkeslegitimation vid intervju. För att bli aktuell för anställning behöver du visa två utdrag från belastningsregistret innan du anställs. Beställning av utdrag ur belastningsregistret kan göras på https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ och du ska använda dels det som heter Arbete inom skola eller förskola (442.5) samt Kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret (442.3).

För interna kandidater kan det bli aktuellt med annat tillträdesdatum. För mer information se Beslut gällande tidpunkt för byte av enhet vid rekrytering av intern kandidat inom utbildningsförvaltningen på intranätet.

Till bemannings- och rekryteringsföretag eller till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare annonser.

Ansök nu

Förstelärare till Östers förskolor

Förskollärare
Läs mer Maj 7
Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill göra nytta för dem vi är till för! Växjö kommun är Kronobergs största arbetsgivare som varje dag, året runt, arbetar för våra invånare, företag och besökare. Tillsammans skapar vi en hållbar morgondag och en attraktiv kommun att bo, leva och verka i – idag och i framtiden. Det innebär ett arbete där vi utmanar oss att tänka nytt, lära och utvecklas med varandra. Vill du vara en del i ett stort sammanhang där du får vara med och göra skillnad på riktigt? Välkommen till oss på Växjö kommun!

ARBETSUPPGIFTER
Är du förskollärare som drivs av att få arbeta med att utveckla både förskolan och dig själv?

På Östers förskolor möts du av ett arbete som består av att ledning, förstelärare och kollegor tillsammans förverkligar förskolans uppdrag enligt våra styrdokument. Östregårds förskola består av fyra avdelningar, Linneparkens förskola av två avdelningar och Alpgatans förskola av tre avdelningar. Vi erbjuder våra barn en rolig och lärorik tid i förskolan där vi tar tillvara barnens lust till lek och lärande, nyfikenhet, engagemang och kreativitet i en trygg miljö. Till nästa läsår kommer vi att utveckla samarbete med kollegor på Förskolan Skogsleken och Sandsbro förskola vad det gäller vår gemensamma verksamhetsplan och kompetensutveckling.

Förskolorna arbetar tema-/projektinriktat och utvecklar undervisningen utifrån målstyrning med barnens intresse och inflytande i centrum. Pedagogiska dokumentationer utgör en viktig grund för det systematiska kvalitetsarbetet och är utgångsläge för såväl analys som fortsatt planering. Våra pedagoger arbetar för att göra skillnad för våra barns utveckling och utveckla varandra genom kollegialt lärande. Det finns alltså mycket som är lika samtidigt som varje förskola har en egen prägel.

Nu vill vi utveckla organisationen genom att tillsätta ytterligare en förstelärare som arbetar mot våra förskolor med placering på Linnéparkens förskola. Uppdragets inriktning är utvecklingsfrågor rörande systematiskt kvalitetsarbete, organisation för bästa kollegiala samarbetet och utbyte, implementering av den nya lärplattformen samt utveckling av vårt arbete med dokumentation. Du kommer att behöva utmana kollegor kring undervisning där förskolan ska ge varje barn förutsättning att utvecklas utifrån sina förmågor.

Som förstelärare hos oss kommer du arbeta nära rektor och tillsammans med ledningsgruppen. Du kommer även vara aktiv ute i verksamheten för att kartlägga och sätta in stöd där det behövs. Du kommer att ansvara för att utmana kollegiet med
gemensamma diskussioner och kollegialt lärande. Du är en medskapare till en nyfiken kultur för att lära om, lära nytt och lära av varandra.

När du anställs som förstelärare i förskolan får du en grundanställning som förskollärare, samt en tidsbegränsad anställning som förstelärare som varar upp till två år. Efter det att perioden som förstelärare är slut arbetar du vidare i din
anställning som förskollärare. Anställningen som förstelärare kan förlängas.

KVALIFIKATIONER
Som förstelärare är du en skicklig pedagog och didaktiker med klar och tydlig vision om hur du vill utveckla förskolan för att kunna nå våra mål:
1. En förskola med hög måluppfyllelse
2. En förskola som arbetar inkluderande
3. En förskola på vetenskaplig grund och beprövad erfarenhet
4. En förskola som arbetar utifrån förskolans styrdokument, hållbarhetsmålen och barnkonventionen.

Du som söker har ett tydligt och medvetet Ledarskap för lärandet, är trygg i din roll och har gedigna yrkeskunskaper som du har förmåga att omsätta i praktiken. Du har en hög integritet, är kompetent och har en tydlig vilja att tillsammans med ledning och kollegor utveckla både dig själv och verksamheten du arbetar i. Du är också en medskapare till en nyfiken kultur för att lära om, lära nytt och lära av varandra.
I rollen som pedagog skapar du utmanande lärmiljöer som är anpassade efter barnens behov av arbetsro, trygghet och stimulans. Du anpassar arbetsmetoder och arbetssätt så att både barnets individuella som gruppens behov tillgodoses. Du ser alla barns behov och du uppmuntrar till nyfikenhet och lusten att vilja lära sig mer. Du arbetar även aktivt med pedagogisk dokumentation för att synliggöra barnets lärande.

För att vara aktuell som förstelärare i förskolan behöver du uppfylla följande kriterier:
• Du ska ha behörighetsgivande examen samt förskollärarlegitimation.
• Du ska ha dokumenterad och väl vitsordat arbete med undervisning inom ramen för en eller flera anställningar som förskollärare i förskolan.
• Du ska ha visat god förmåga att medverka till att förbättra verksamhetens resultat och ett starkt intresse för att utveckla undervisningen.

I din ansökan ska du kort ange:
1. Exempel på hur du arbetar för att förbättra verksamhetens resultat.
2. Exempel på hur du utvecklar lärandet för barnen i verksamheten.
3. Vilka utvecklingsområden du har identifierat på din nuvarande arbetsplats och hur du skulle ta dig an dem.
4. Vilka dina styrkor och utmaningar är i förhållande till kraven.
5. Vilka utbildningar du har genomgått.

ÖVRIGT
Växjö kommuns anställda ska spegla den mångfald som finns i kommunen. Vi välkomnar sökande oberoende av till exempel ålder, kön och etnicitet.

Som tillsvidareanställd blir du som regel krigsplacerad i vår organisation.

Det kan bli aktuellt med löpande intervjuer så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt.

Ansökan sker enbart via Offentliga jobbs rekryteringsverktyg (www.offentligajobb.se).
Medtag utbildningsbevis och eventuell yrkeslegitimation vid intervju. För att bli aktuell för anställning behöver du visa två utdrag från belastningsregistret innan du anställs. Beställning av utdrag ur belastningsregistret kan göras på https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ och du ska använda dels det som heter Arbete inom skola eller förskola (442.5) samt Kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret (442.3).

För interna kandidater kan det bli aktuellt med annat tillträdesdatum. För mer information se Beslut gällande tidpunkt för byte av enhet vid rekrytering av intern kandidat inom utbildningsförvaltningen på intranätet.

Till bemannings- och rekryteringsföretag eller till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare annonser.

Ansök nu

Undersköterska med erfarenhet från demensvård till Borgmästaren

Undersköterska, hemtjänst, äldreboende och habilitering
Läs mer Maj 8
Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill göra nytta för dem vi är till för! Växjö kommun är Kronobergs största arbetsgivare som varje dag, året runt, arbetar för våra invånare, företag och besökare. Tillsammans skapar vi en hållbar morgondag och en attraktiv kommun att bo, leva och verka i – idag och i framtiden. Det innebär ett arbete där vi utmanar oss att tänka nytt, lära och utvecklas med varandra. Vill du vara en del i ett stort sammanhang där du får vara med och göra skillnad på riktigt? Välkommen till oss på Växjö kommun!

ARBETSUPPGIFTER
Vill du ha ett arbete där du får stötta våra omsorgstagare till en meningsfull vardag utifrån dennes behov och intresse? Vi söker dig som är utbildad undersköterska och som vill ha ett givande och varierande arbete. Låter det intressant? Välkommen med din ansökan!

Som undersköterska kommer du att arbeta med mångfacetterade arbetsuppgifter. Du har en viktig roll i direktkontakten med våra omsorgstagare där du ger personlig omvårdnad och serviceinsatser som gör skillnad i deras vardag. Vi arbetar även med kontaktmannaskap där samarbetet med anhöriga är en självklar del i vårt arbete.

På Borgmästaren arbetar vi dagligen för att ligga i framkant och vi bedriver ett ständigt utvecklings- och förbättringsarbete för våra omsorgstagare. Här arbetar du tillsammans med erfarna kollegor i en trygg arbetsgrupp. Som undersköterska hos oss är du en viktig del i verksamheten. Vi erbjuder ett omväxlande och stimulerande arbete där du får möjlighet att utvecklas tillsammans med kompetenta kollegor.

Hos oss väljer du själv din sysselsättningsgrad och har dessutom möjlighet att vara med och påverka ditt schema. Lönesättningen är individuell.

Utöver sedvanliga arbetsuppgifter för en undersköterska så som dokumentation, städ, omvårdnad, kontaktmannaskap m.m har vi på Borgmästaren behov av någon som också vill arbeta med trak-patienter.

KVALIFIKATIONER
Du är undersköterska med erfarenhet och intresse för demensvård. Du bidrar till ett gott arbetsklimat och har ett fint och professionellt bemötande gentemot omsorgstagarna, anhöriga/företrädare, kollegor samt till andra i tjänsten viktiga kontakter. Du har även ett intresse av förbättrings- och utvecklingsarbete. Vi arbetar nära varandra och det är viktigt att du har god samarbetsförmåga och ett intresse av att arbeta i team, samtidigt som du ska kunna arbeta självständigt och ta egna beslut.

För att lyckas och trivas i rollen är det viktigt att du kan vara flexibel och anpassa dig till olika situationer. I arbetet på en demensavdelning behöver du kunna hantera stressiga och ibland utmanande situationer på ett lugnt och ansvarstagande sätt. Du är en problemlösare som ser möjligheter istället för hinder.

För att bli aktuell för anställning behöver du uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister för kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret/enskild person (442.3) enligt 9 § 1 st. Beställning av utdrag ur belastningsregistret kan göras på https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/.

ÖVRIGT
Växjö kommuns anställda ska spegla den mångfald som finns i kommunen. Vi välkomnar sökande oberoende av ålder, kön och utländsk bakgrund.

Som tillsvidareanställd blir du som regel krigsplacerad i vår organisation.

Du söker tjänsten genom länken i denna annons. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande.

CV- och annonsförsäljare undanbedes.

Ansök nu